Shadowrun (2e)

Vložil(a) rpgforum dne 05.11.2008, 04:46
4
Průměr: 3.4 (11 hlasů)
1992
Hra spájajúca elementy dystopickej budúcnosti a fantastiku žánru sword & sorcery

Píše sa rok 2050 a svet sa Zobudil... Ovládajú ho megakorporácie, ktoré na špinavú prácu medzi sebou používajú „shadowrunnerov“ – kriminálne živly bez legálnej identity. Hráči na seba berú úlohy týchto „runnerov“ a ako mágovia, deckeri (programátori pracujúci s celosvetovou sieťou virtuálnej reality zvanou Matrix) či kyberneticky vylepšení pouliční samuraji plnia najrozličnejšie úlohy, ktoré sú im zadávané. Hra je zameraná hlavne na akčnosť deja, pravidlovo kladie dôraz na bojové situácie.

Druhá edice je jediná verze Shadowrunu, která u nás vyšla v oficiálním českém překladu.

Rodina RPG her
Svět
Vydavatel

Překlad

Přeložený název Rok Seřadit vzestupně Překladatel Vydavatel Jazyk překladu
Shadowrun (druhé vydání) 1995 Blackfire Games Čeština

3

...popravdě to není moc dobrá hra. Ve své době dobrá byla. Když vyšla v češtině, tak byla na poměry doby dokonce skvělá - rozhodně nejlepší, co tu bylo dlouhou dobu k dispozici. Nicméně podobně jako GURPS, Shadowrun je hra, do které se zub času a designového vývoje zakousl velmi zlým způsobem. Stejně jako GURPS to je hra, kterou sice hrát můžete - ale vlastně spíš moc nechcete. Pravda je, že třetí edice (s druhou z velké části plně kompatibilní) byla hodně silné obrození, ale původní druhá edice samotná bohužel příliš skřípe a drhne.

Samozřejmě, svět je skvělý, nostalgie velká a pravidla nejsou příšerná - jen stejně jako GURPS jsou... přežitá.

5

Do dneška si pamatuji jak jsem to poprvé viděl reklamu, to bylo ještě před vydáním. A na Drakonu v 95(možná 96) jsem viděl skupinku jak to hrála a naprosto mě a kámoše to uchvátilo.  Jenom ty pravidla byli trošku dražší 699 kč na to dobu. Nicméně představa hrát postavu s raketometem a střelba samopaly mě dostalo. Samozřejmě první dobrodružství byli z dnešního pohledu katastrofální ale musím říci, že jsme si to užily. Jízdy v dodávkách, letání ve vrtulních, objevování Seatlu a okolí, deckeři a matrix, manové blesky, pan Johnson, vyjednávání s dohazovačkou fakt zábava.  Musím říci, že jsem si ty runy(běhy) fakt užil jako hráč i gamemaster. Samozřejmě pravidla měla své chyby, nedomyšlenosti ale pojetí světa a zbytek funkčních pravidel vše vykompenzovalo. 

PS. můj magický adept přežil z blízska výstřel z dalekonosného kanonu. ( samozřejmě s volnou karmou )

2

Hodnocení na základě dvou kampaní hraných za postavy

Shadowrun se z počátku zdál jako skvělý nápad, spojení fantasy, technologie a zločinu. Bohužel množsví chyb překladu druhé edice nepřispívalo srozumitelnosti a s postupujícím časem se ukázalo, že pravidla nijak nebrání šíleným postavám provádět šílené věci, spíše je v tom podporují. Zejména magie se ukázala jako prvek, který dokáže učinit postavy extrémně mocné, třeba jen na krátkou chvíli, a tím učinit hru téměř nehratelnou.

2

Jediné co si pamatuju. Že mi to tehdy přislo strašně cool, ale strašně složité. Není to cyberpunk ale spíš cyberfantasy. Může to být hodně zábava, spousta skvelých hlášek, ale jsou lepší hry. A já po pár hrách nějak už neměl potřebu se vracet. Možná s jinými lidmi a s hlubší znalostí žánru....

3

Shadowrun má svoje kouzlo, ale druhá edice měla zvlášť při delším hraní svoje vady, které se prostě postupně projevily. Na druhou stranu prostředí je jak fascinující tak fantastické a je štěstí, že u nás tahle hra vyšla a zároveň neštěstí, že se víc neujala...

4

Shadowrun jsem hrával a líbil se mi jak setting tak i pravidla, ač tedy někomu pravidla moc nesedí. Podle mne pravidla vystihují nevyzpytatelnost Shadowrunového světa - já jsem tedy nikdy nebyl schopný spočítat si ty pravděpodobnosti u hodů kostek. Velmi se mi líbí u něj archetypovatelnost postav i to, že setting má svůj typický "drive". Váhám mezi třemi a čtyřmi hvězdičkami, ale přikláním se k názoru, že z prostředí se dá vytáhnout mnoho dobrých her.