Hudba v ultra modré
-
- Příspěvky: 73
- Registrován: 12. 5. 2021, 18:59
Hudba v ultra modré
Název je zatím provizorní, ale ať už z toho vyleze cokoliv, nejspíš se to bude točit kolem lazuritu (jiným jménem ultramarín).
Z ingrediencí tam nejspíš budou zrcadla, zvuk a chór, ale ještě uvidíme.
------------------------------------------
Hudba v ultra modré V2 (PDF)
Strom zajišťující prosperitu svému okolí se rozbil a hráčské postavy jsou požádány, aby ho šly opravit.
Ingredience použité ve finální verzi jsou: ultramarín, zrcadla, chór, zvuk, žíly.
Dungeon lze nejlépe využít tak, že si ho přidáte do vlastního dobrodružství na zpestření. Sám o sobě je velmi krátký a u hráčů se znalostmi hudební teorie má potenciál být vyřešen velmi rychle.
Pokud to budete hrát s lidmi, kterí používají jiný systém hudební notace než ten běžně používaný v Česku (tj. německý), předem si to upravte, jinak vám ze vzniklého zmatku hrábne.
Z ingrediencí tam nejspíš budou zrcadla, zvuk a chór, ale ještě uvidíme.
------------------------------------------
Hudba v ultra modré V2 (PDF)
Strom zajišťující prosperitu svému okolí se rozbil a hráčské postavy jsou požádány, aby ho šly opravit.
Ingredience použité ve finální verzi jsou: ultramarín, zrcadla, chór, zvuk, žíly.
Dungeon lze nejlépe využít tak, že si ho přidáte do vlastního dobrodružství na zpestření. Sám o sobě je velmi krátký a u hráčů se znalostmi hudební teorie má potenciál být vyřešen velmi rychle.
Pokud to budete hrát s lidmi, kterí používají jiný systém hudební notace než ten běžně používaný v Česku (tj. německý), předem si to upravte, jinak vám ze vzniklého zmatku hrábne.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) sharka dne 15. 3. 2024, 21:23, celkem upraveno 3 x.
fluffy and non-lethal nuke
-
- Příspěvky: 73
- Registrován: 12. 5. 2021, 18:59
Re: Modrá je dobrá (WIP) - sharka
Vibes:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
fluffy and non-lethal nuke
-
- Příspěvky: 73
- Registrován: 12. 5. 2021, 18:59
Re: Hudba v ultra modré
Hotový dungeon je přidán do úvodního příspěvku.
A zde přikládám použité obrázky, protože do dokumentu se nevlezly v nějaké příčetné velikosti.
A zde přikládám použité obrázky, protože do dokumentu se nevlezly v nějaké příčetné velikosti.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
fluffy and non-lethal nuke
-
- Příspěvky: 264
- Registrován: 30. 10. 2020, 20:08
- Bydliště: z Kobylis
Re: Hudba v ultra modré
Tohle celé mě hodně baví. Dost jsem se smál, když jsem to četl a postupně odhaloval jednotlivé souvislosti. Hayim přejmenovaný na Baaviho.
A dost se bavím tím jak by se Cenon díval na to, kdyby ho vystrčili z vedoucí pozice...
Celé to působí zábavným snovým dojmem. Dost se mi líbí mnoho možností, jak můžou být golemové přeskládání a příslušné afekty co to může mít. Umím si představit, že hudebně zběhlý GM bude umět přiřadit efekty i jiným variantám než jen dur a moll, ale třeba i G-dur bude dělat něco jiného než C-dur a podobně.
U vstupu by klidně mohl být ještě nějaký puzzle na otevření portálu, kdy by odněkud odvodili tu správnou melodii, ale to může šikovný GM pojmout jako linku k propojení do svého settingu.
Moc si neumím představit tu mluvu v jednom tónu, ale to je asi tím, že nemám hudební sluch, ale umím si představit, že si vezmu do ruky flétnu zahraju příslušný tón a řeknu hráčům (třeba jen těm muzikálně nadaných postav), že v tomhle tónu mluví.
Lehce mě deprimuje nápis vpravo nahoře, ale to je jen mojí nevraživoastí k 90's WordArtu.
Občas se tam odkazuje k tomu, že něco není ideální, protože to dlouho trvá, ale není s toho zřejmé proč by hrdiny měl tlačit čas, ale počítám, že to by vycházelo z účelu stromu a toho co způsobuje v místě zasazení.
Pěkné, dobrá práce.

Celé to působí zábavným snovým dojmem. Dost se mi líbí mnoho možností, jak můžou být golemové přeskládání a příslušné afekty co to může mít. Umím si představit, že hudebně zběhlý GM bude umět přiřadit efekty i jiným variantám než jen dur a moll, ale třeba i G-dur bude dělat něco jiného než C-dur a podobně.
U vstupu by klidně mohl být ještě nějaký puzzle na otevření portálu, kdy by odněkud odvodili tu správnou melodii, ale to může šikovný GM pojmout jako linku k propojení do svého settingu.
Moc si neumím představit tu mluvu v jednom tónu, ale to je asi tím, že nemám hudební sluch, ale umím si představit, že si vezmu do ruky flétnu zahraju příslušný tón a řeknu hráčům (třeba jen těm muzikálně nadaných postav), že v tomhle tónu mluví.
Lehce mě deprimuje nápis vpravo nahoře, ale to je jen mojí nevraživoastí k 90's WordArtu.

Občas se tam odkazuje k tomu, že něco není ideální, protože to dlouho trvá, ale není s toho zřejmé proč by hrdiny měl tlačit čas, ale počítám, že to by vycházelo z účelu stromu a toho co způsobuje v místě zasazení.
Pěkné, dobrá práce.

-
- Příspěvky: 17645
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
-
- Příspěvky: 18554
- Registrován: 24. 2. 2012, 17:31
Re: Hudba v ultra modré
Pěknej nápad a srozumitelnej text, ale asi bych podle něj nedokázal hru bez googlení odvést. Tuším sice, co jsou to tóny a půltóny (hudební teorie je v zásadě matematická teorie, takže není třeba mít hudební sluch), ale nepamatuju si, jak jsou rozdělený na různejch stupnicích. Mapa s tím trochu pomáhá, ale není z ní poznat, jak byli golemci rozestavení původně, takže vlastně nevím, co přesně ten půltón dolů u jednoho z nich znamená (odkud se posunul). Možná by stačilo tam připsat písmena znázorňující, jak byli původně umístění.
edit: Aha, ono se to dá vyluštit z textu. Každopádně by to znázornění v mapě bylo fajn.
edit: Aha, ono se to dá vyluštit z textu. Každopádně by to znázornění v mapě bylo fajn.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 4336
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
Re: Hudba v ultra modré
Jé, to je milé. Někoho znalého v hudbě to myslím vyloženě pobaví.
Přijde mi zábavné, že jsi sice omezila dungeon v podstatě jen na jednu místnost, ale zároveň je to tvoje textově nejdelší kuchyňovka.
Jinak souhlasím s Radovanem, jen dodám, že mě trošku mrzí, že u manuálu na opravu golemků není napsáno, jak se to dá použít. Můžu si to vymyslet, jistě, ale přišlo by mi fajn tam rovnou mít odpověď, co dělat, když si někdo z hráčů chce postavit vlastního golemka. Ono je teda napsáno, že nemůžou opustit strom, ale přišlo by mi to jako super odměna – možnost stavět si malé golemky, i když se posupně rozpadají a zas tak moc toho neumí.
Jinak mě napadá, že pro hudební fajnšmekry by to šlo rozšířit z rozdílu dur/moll na sedm středověkých modů, který by každý měl efekt. Třeba by to mohlo ovládat počasí, lokrický by přivolával bouře.
Mimochodem chápu to dobře, že když je teď Foriel o půl tónu výš, tak mluví fistulí?
Edit: Ale souhlasím s Yorkem, přidat tam do mapky jména by byla malá změna, která hodně pomůže.
Přijde mi zábavné, že jsi sice omezila dungeon v podstatě jen na jednu místnost, ale zároveň je to tvoje textově nejdelší kuchyňovka.
Jinak souhlasím s Radovanem, jen dodám, že mě trošku mrzí, že u manuálu na opravu golemků není napsáno, jak se to dá použít. Můžu si to vymyslet, jistě, ale přišlo by mi fajn tam rovnou mít odpověď, co dělat, když si někdo z hráčů chce postavit vlastního golemka. Ono je teda napsáno, že nemůžou opustit strom, ale přišlo by mi to jako super odměna – možnost stavět si malé golemky, i když se posupně rozpadají a zas tak moc toho neumí.
Jinak mě napadá, že pro hudební fajnšmekry by to šlo rozšířit z rozdílu dur/moll na sedm středověkých modů, který by každý měl efekt. Třeba by to mohlo ovládat počasí, lokrický by přivolával bouře.
Mimochodem chápu to dobře, že když je teď Foriel o půl tónu výš, tak mluví fistulí?
Edit: Ale souhlasím s Yorkem, přidat tam do mapky jména by byla malá změna, která hodně pomůže.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
-
- Příspěvky: 7694
- Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
- Bydliště: Šenkvice
Re: Hudba v ultra modré
Tento mikrodungeon ma vyslovene zahrial pri srdiečku a už teraz si predstavujem ako beriem dcére xylofónik na sedenie. Komunikácia pomocou jediného tónu a gestikulácie je zábavná.
Neviem úprimne či a ako by som tento puzzle podal svojim hráčom tak aby to pochopili, na druhú stranu je tam ten údržbár a asi vie poradiť.
Páči sa mi predstava golemkov ako nejakých stromových dryád prerastajúcich kryštálmi. Napadlo ma, že by mohlo byť zaujímavé, keby golemkovia mali svoje emócie a podľa nich by sa ladili. Takže napríklad ak by boli všetci správne šťastní a smutní fungovala by medzi nimi dynamika v harnónií (ak by spolu tvorili akord) a podľa durovej alebo molovej stupnice by mal strom nejaké efekty.
Ako sa tu už spomínalo trocha mi chýbajú mená na mapke a wordart je veľmi zle čitateľný
Čo sa týka mapky a obrázkov, mohla by si skúsiť na skici urobiť linky čiernou micro fixkou, takto nie sú veľmi kontrastné a zaslúžili by si to.
Každopádne som veľmi milo prekvapený a určite sa nejak inšpirujem
Neviem úprimne či a ako by som tento puzzle podal svojim hráčom tak aby to pochopili, na druhú stranu je tam ten údržbár a asi vie poradiť.
Páči sa mi predstava golemkov ako nejakých stromových dryád prerastajúcich kryštálmi. Napadlo ma, že by mohlo byť zaujímavé, keby golemkovia mali svoje emócie a podľa nich by sa ladili. Takže napríklad ak by boli všetci správne šťastní a smutní fungovala by medzi nimi dynamika v harnónií (ak by spolu tvorili akord) a podľa durovej alebo molovej stupnice by mal strom nejaké efekty.
Ako sa tu už spomínalo trocha mi chýbajú mená na mapke a wordart je veľmi zle čitateľný
Čo sa týka mapky a obrázkov, mohla by si skúsiť na skici urobiť linky čiernou micro fixkou, takto nie sú veľmi kontrastné a zaslúžili by si to.
Každopádne som veľmi milo prekvapený a určite sa nejak inšpirujem

Microdosing Workoholism...
-
- Příspěvky: 73
- Registrován: 12. 5. 2021, 18:59
Re: Hudba v ultra modré
Všem děkuji za komentáře.
Některé postřehy zapracuji, ale až příští týden, teď absolutně nestíhám kvůli FokusRollu. (Stejně tak si přečtu vaše díla, až se vrátím. Velmi se omlouvám, teď vůbec nemám kapacitu.)
) a bez intonace. Je problém odlišit oznamovací věty od otázek. (to tam asi taky dopíšu)
"Pobyt v tomto prostředí způsobuje dezorientaci a nevolnost – mírné kumulativní efekty každou půlhodinu."radunamlejn píše: ↑29. 2. 2024, 12:32 Občas se tam odkazuje k tomu, že něco není ideální, protože to dlouho trvá, ale není s toho zřejmé proč by hrdiny měl tlačit čas, ale počítám, že to by vycházelo z účelu stromu a toho co způsobuje v místě zasazení.
Ta mapa je míněná tak, aby bylo možné ji ukázat hráčům, protože bez ní se těžko pohnou. Ale když umístění golemků můžou zjistit hned v první konverzaci s Forielem, tak to tam asi dopsat můžu.York píše: ↑29. 2. 2024, 14:49 Mapa s tím trochu pomáhá, ale není z ní poznat, jak byli golemci rozestavení původně, takže vlastně nevím, co přesně ten půltón dolů u jednoho z nich znamená (odkud se posunul). Možná by stačilo tam připsat písmena znázorňující, jak byli původně umístění.
edit: Aha, ono se to dá vyluštit z textu. Každopádně by to znázornění v mapě bylo fajn.
Tohle zní hodně zajímavě, nad tím popřemýšlím.Selhan píše: ↑29. 2. 2024, 14:55 mě trošku mrzí, že u manuálu na opravu golemků není napsáno, jak se to dá použít. Můžu si to vymyslet, jistě, ale přišlo by mi fajn tam rovnou mít odpověď, co dělat, když si někdo z hráčů chce postavit vlastního golemka. Ono je teda napsáno, že nemůžou opustit strom, ale přišlo by mi to jako super odměna – možnost stavět si malé golemky, i když se posupně rozpadají a zas tak moc toho neumí.

Jede velmi monotónně (radunamlejn píše: ↑29. 2. 2024, 12:32 Moc si neumím představit tu mluvu v jednom tónu, ale to je asi tím, že nemám hudební sluch, ale umím si představit, že si vezmu do ruky flétnu zahraju příslušný tón a řeknu hráčům (třeba jen těm muzikálně nadaných postav), že v tomhle tónu mluví.

fluffy and non-lethal nuke
-
- Příspěvky: 79
- Registrován: 17. 10. 2021, 23:47
Re: Hudba v ultra modré
Říká se co čech, to muzikant. U mě to tedy platí jen tak trochu, ale i tak ocenuji tento velmi originální dungeon.
Dungeon není nijak rozsáhlý a jde rovnou na věc. Máme tu ale zajímavou hudební záhadu, na jejiž řešení si dobrodruzi mohou vylámat zuby.
Jmenovitě bych vypíchnul
- Pěkné prostředí ve kterém se dobrodružství odehrává.
- Tabulky na generování backgroundu jsou parádní a zároveň ukazují velkou univerzálnost a variabilitu použití dungeonu do vlastních her.
- Nápad je hodně originalní a ve hře by mohl zajímavě fungovat. O to navíc pokud se vypravěci podaří dobře zahrát tóny.
Hudba v ultra modré je příjemná jednohubka, na které si nejvíce smlsne postava barda či jeho hráč. Nudit by se ale neměl ani zbytek skupiny protože je tu vždy nějaké alternativní řešení.
Několik nápadů mě zaujalo natolik, že určitě použiju v současné kampani, kde ale ultramarín nahradím za led a napasuju to nějak více na "lokální" potřeby.
Dungeon není nijak rozsáhlý a jde rovnou na věc. Máme tu ale zajímavou hudební záhadu, na jejiž řešení si dobrodruzi mohou vylámat zuby.
Jmenovitě bych vypíchnul
- Pěkné prostředí ve kterém se dobrodružství odehrává.
- Tabulky na generování backgroundu jsou parádní a zároveň ukazují velkou univerzálnost a variabilitu použití dungeonu do vlastních her.
- Nápad je hodně originalní a ve hře by mohl zajímavě fungovat. O to navíc pokud se vypravěci podaří dobře zahrát tóny.
Hudba v ultra modré je příjemná jednohubka, na které si nejvíce smlsne postava barda či jeho hráč. Nudit by se ale neměl ani zbytek skupiny protože je tu vždy nějaké alternativní řešení.
Několik nápadů mě zaujalo natolik, že určitě použiju v současné kampani, kde ale ultramarín nahradím za led a napasuju to nějak více na "lokální" potřeby.
-
- Příspěvky: 73
- Registrován: 12. 5. 2021, 18:59
Re: Hudba v ultra modré
Určitě použij a dej vědět, jak to dopadlo.

---------------------------------------------------
Do úvodního příspěvku jsem nahrála upravenou verzi, kde jsem trochu doplnila nejasná místa (mapka, popisky).
fluffy and non-lethal nuke