Pokec v kuchyni

Opět nastává ten čas roku, kdy se setkáváme, abychom společně tvořili krátké dungeony na zadané ingredience. Ať zvítězí ten nejlepší! (Stejně se to nehodnotí.)
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 4336
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác

Pokec v kuchyni

Příspěvek od Selhan »

Na Slezinách bývá kuchyně vždy místem nejvýživnějších půlnočních debat...
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 22969
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!

Re: Pokec v kuchyni

Příspěvek od Markus »

Tož já bych chtěl pokecat na téma: „Fakt to musí být bezsystémové?“

Ano, vím, že když to každý napíše pro jinou hru, tak tu implementaci většina ostatních nevyužije.

Ale když to nikdo nenapíše pro žádnou hru, tak žádnou implementaci nevyužije nikdo.

Kdybych teoreticky uvažoval, že se zúčastním, tak budu chtít psát dungeon pro OSE, abych ho pak mohl využít ve hře. To znamená, co? Že si to mám nadesignovat pro OSE a potom z toho tu implementaci prostě vymazat? A zveřejnit bokem druhou verzi, kde to vymazání zase revertuju zpátky a vrátím to tam? Přijde mi to takové zbytečně nešťastné.

Pročež navrhuju vyhodit z pravidel podmínku bezsystémovosti. Kdo chce, ať si dělá bezsystém. Kdo nechce, ať si dělá systém.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 17645
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Pokec v kuchyni

Příspěvek od MarkyParky »

Dungeon pro OSE potřebuje systémovou implementaci? :think:
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 22969
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!

Re: Pokec v kuchyni

Příspěvek od Markus »

No jako třeba statblocky příšer nebo nějaký taháky ke kouzelným předmětům.
Uživatelský avatar
tochalius
Příspěvky: 508
Registrován: 29. 11. 2022, 15:55
Bydliště: Praha

Re: Pokec v kuchyni

Příspěvek od tochalius »

Markus píše: 2. 2. 2024, 23:15 Pročež navrhuju vyhodit z pravidel podmínku bezsystémovosti. Kdo chce, ať si dělá bezsystém. Kdo nechce, ať si dělá systém.
Souhlas – udělat ze systému bezsystém je otázka mžiku, převést bezsystém na systém je práce. A proč ji neušetřit aspoň tomu, kdo by původní systém využil.
Hraju OSE na Erillionu a píšu o tom.

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Volund (mág, 6. ú) / Mourek Myšilov (kočičí zaříkávač, 4. ú) / Florian (hraničář, 3. ú)
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 7694
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Pokec v kuchyni

Příspěvek od Antharon »

(nie som organizator a moje slova nemaju ziadnu vahu)

Podla mna ta bezsystemovost nie je zasa az taky problem. Kazdy preferovany system ma svoje uskalia a pokial sa budete spoliehat na systemovu reprezentaciu vasho dungeou, je pravdepodobne, ze aj tak nebude hratelny v inom systeme.

Ak spravite napriklad npc a pridelite mu kuzla z nejakeho obskurneho systemu, aj tak ich nikto nebude vediet pouzit.

Ak chcete system a game design, nikto vam nebrani zaimplementovat metasystem viazany k tomu dungeonu, ktory riesi situacie v dungeone. Videli sme to v mojej ruskej stanici, v crovenovej weird druhej svetovej, v kinovej vesmirnej lodi.

A pokial ma byt vasa potvora velmi specificka, popiste jej schopnosti slovne alebo vytvorte nejaky subsystem pre nu.
Microdosing Workoholism...
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 4336
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác

Re: Pokec v kuchyni

Příspěvek od Selhan »

A nedají se naopak statbloky příšer dát na třetí list? Chápu, že to třeba není ideální, když je třeba listovat, ale to zde úplně nehrozí. Ten záměr byl zabránit, aby někdo měl dojem, že je nějak nutné zaplácat cenné místo technikáliemi namísto designu.

Nechci říct, že to není k debatě (byť teda nevím, jestli mě zvládnete přesvědčit teď, týden před zveřejněním, spíš to beru do příštího ročníku), ale osobně si opravdu myslím, že napsat to tam tak, aby to dávalo smysl obecně, a nechat si gamemastera dodělat ten poslední krok překladu "pět kostlivců, ok, mrknu do bestiáře své hry, kolik mají mít hpček", je lepší. Mimojiné to taky usnadňuje komunikaci s ostatními – každý hrajeme něco jiného, a mně by přišla škoda, kdybychom se rozdělili do kroužků, které si spolu vzájemně nerozumí.

Máte když tak nějaké příklady, kdy je to pro OSE zrovna nějaké opravdu zásadní, mít tam přímou implementaci systému?
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 22969
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!

Re: Pokec v kuchyni

Příspěvek od Markus »

Pro mě to zásadní je, protože nic bezsystémového nehodlám používat. :) Ale to vás nemusí trápit, že.

Spíš mi jde o to, že jestli to budu psát, tak se mi to nechce dělat dvakrát s různou sazbou, jednou „doopravdy“ a podruhý „do soutěže“. Reálně bych to prostě udělal „doopravdy“, a kdyby byla podmínka nemít implementaci, tak bych prostě ugumoval staty a poslal to do soutěže s bílými místy. (A bokem bych zveřejnil verzi pro OSE.) Což teda nevím, komu to prospěje.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 18554
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Pokec v kuchyni

Příspěvek od York »

Za mě je jedno, jestli mám konvertovat bezsystémovej nebo systémovej dungeon. I tak je ale dobrý, aby fungoval i bezsystémově, protože věci jako "tajný dveře (25% na nalezení)" jsou pro mě bez popisu, jak vypadaj a čím se otevíraj, nedodělaný a nepoužitelný. Takže hlasuju spíš pro bezsystémovost.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 22969
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!

Re: Pokec v kuchyni

Příspěvek od Markus »

Jinak teda reálný příklad třeba je, že tam někde bude jed a já k němu připíšu něco jako “4k6 zraň., při zách. proti jedu 1/2”.

Což mimochodem asi pochopí i dost lidí nehrajících OSE. A zároveň je to nějaká informace o nebezpečnosti, která tam bude chybět, když tam bude jenom “jed”. Nebo mám psát věci jako “středně smrtící jed?” “Jed se silou odpovídající ráně řemdihem od urostlého zlobra?”
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 18554
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Pokec v kuchyni

Příspěvek od York »

Markus píše: 3. 2. 2024, 00:32 Jinak teda reálný příklad třeba je, že tam někde bude jed a já k němu připíšu něco jako “4k6 zraň., při zách. proti jedu 1/2”.

Což mimochodem asi pochopí i dost lidí nehrajících OSE. A zároveň je to nějaká informace o nebezpečnosti, která tam bude chybět, když tam bude jenom “jed”. Nebo mám psát věci jako “středně smrtící jed?” “Jed se silou odpovídající ráně řemdihem od urostlého zlobra?”
Stačí napsat "silný/slabý jed".

Konkrétní nebezpečnost jedů a protivníků je na tom, kdo dělá konverzi. V OSE je například dost zásadní rozdíl, jestli je to "smrtící jed pro postavy na 1. levelu" nebo "smrtící jed pro postavy na 10. levelu". Takže až při konverzi si určíš, pro jaký úrovně ten dungeon bude, a podle toho dáš zranění jedu.

edit: Bonusový body ode mě dostaneš, pokud napíšeš, jaký má otrava příznaky a jaký má fikční účinky ;-)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 22969
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!

Re: Pokec v kuchyni

Příspěvek od Markus »

Ale ty o tom uvazujes, jako bych to měl psát pro vás. Já bych to psal primárně pro sebe. :) Proto mi nedává smysl psát bláboly jako “slabý jed”, protože to bych pro sebe nikdy nenapsal.

Podle mě by každý měl psát dungeon s tím, že si ho chce zahrát. To znamená, že si ho chce zahrát v nějaké hře. To znamená, že by ho asi měl chtít psát pro tu hru.

Psaní bezsystémového dungeonu je jako přiznat “píšu to jako kreativní výzvu, ne jako materiál pro svoji hru”. Ale pokud to ani sám tvůrce nezamýšlí hrát…

Ale zkrátka… už ve fázi designu se přece na dungeonu projevuje, v jaké hře to hodláš hrát. Dungeon zamýšlený pro OSE budu od základu koncipovat úplně jinak než ten zamýšlený pro Fate. I kdybych pak nakrásně vynechal implementaci, ten zamýšlený systém tam prostě myšlenkově bude přítomný - tak proč to maskovat odstraněním implementace?

Aaaaale to je odbočka a vlastně mi nešlo o to dohadovat se o kladech a záporech bezsystemovosti. Jen jsem se přimlouval za zrušení té podmínky. Kdo chce psát bezsystemove, ať tak píše, kdo chce psát pro Stín meče, ať to udělá, ne?

EDIT: Doplněno.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9405
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha

Re: Pokec v kuchyni

Příspěvek od Quentin »

MarkyParky píše: 2. 2. 2024, 23:19Dungeon pro OSE potřebuje systémovou implementaci? :think:
Souhlas. Kdykoli hraju odnd, tak je to právě proto, že nechci řešit mechaniky :D Když mi do popisu napíšeš "Tříhlavý ještěr velký jako vůz" tak už si k tomu těch HD6, AC15, 3xk8 domyslím sám rychleji než bych přečetl OSE statblock s pěti různýma saving throws :D

A když napíšeš, že "prostřední hlava paralyzuje pohledem," tak mi dojde, že si na to hráči můžou hodit save. To není rocket science.

A u těch magických předmětů je bezsýstemovost víc výhoda než nevýhoda, protože to, zdali zůstane předmět zajímavý, i když odebereš staty, je docela dobrý test, jestli to vůbec zajímavý předmět :D

Markus píše: 3. 2. 2024, 00:32Jinak teda reálný příklad třeba je, že tam někde bude jed a já k němu připíšu něco jako “4k6 zraň., při zách. proti jedu 1/2”.
IMHO důležitější než to číslo je popis toho jedu - účinkuje rychle, pomalu, oslepuje, leptá, dráždí, oslabuje, paralyzuje, usmrcuje, je na zbrani, v jídle, v mraku páry, na povrchu, způsobuje nevolnost, uspává, projde přes kůži nebo se musí dostat do krve, na sliznice, do žaludku, existuje protilátka, je známá, dostupná etc. etc.

4k6/save za půl je více méně nudné v odnd a doslova zbytečná informace, pokud to bude někdo hrát v jiném systému.


---

Jinak Markuse chápu, když si píšu svoje pozámky, tak si tam těch HD6, AC15, 3xk8 taky poznamenám, jen mi to nepřijde takové drama.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 18554
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Pokec v kuchyni

Příspěvek od York »

Markus píše: 3. 2. 2024, 00:47I kdybych pak nakrásně vynechal implementaci, ten zamýšlený systém tam prostě myšlenkově bude přítomný - tak proč to maskovat odstraněním implementace?
Dungeon s vynechanou implementací není bezsystémovej dungeon. Bezstémovej dungeon bys měl bejt schopnej odehrát bez systému, tj. potřebuješ na to patřičný informace napsaný v prostý řeči. Idea za tím je konvertibilita do libovolnýho systému bez nutnosti znát systém, pro kterej to je napsaný.

edit: + co píše Quentin (a já to samý o dva příspěvky vejš).


A teda popravdě udělat u jednostránkovýho dungeonu dvě verze zas není až tolik práce navíc.

edit2: Ale soucítím s tebou, taky bych to nechtěl dělat :-)
Naposledy upravil(a) York dne 3. 2. 2024, 02:28, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 7694
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Pokec v kuchyni

Příspěvek od Antharon »

Markus píše: 3. 2. 2024, 00:32 4k6 zraň., při zách. proti jedu 1/2
Ja tam chcem pocut, ze to je potrete hemokoagulacnym jedom zmije, ktory zacne posobit po pol hodine a ak postava nebude dost odolna sposobi jej to trvale nasledky.
Microdosing Workoholism...

Zpět na „Dungeonová kuchyně 3“