(rozpracované dobrodružství) Vězení neživých

Původně švédská hra Forbidden Lands je retro fantasy RPG s důrazem na survival v otevřeném světě.

Moderátor: skaven

Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 775
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

(rozpracované dobrodružství) Vězení neživých

Příspěvek od Ota »

Ukryto v bludišti horských průsmyků, mimo staré obchodní trasy, bylo kdysi dávno vyhloubeno nepojmenované trpasličí vězení. Byli sem převáženi trpaslíci, pro které by smrt byla příliš lehkým trestem. Uvězněni kdesi v hlubinách, spoutáni posvátnými řetězy, odsouzeni k doživotnímu nicnedělání, neodvolatelným rituálem vyloučeni z reinkarnačního kolotoče.

Později, během válek před Krvavou mlhou, byl právě zde ukryt mocný artefakt Ghatakavaman, neboli "Zhouba trpaslíků". Zanedlouho bylo vězení dobyto a vyrabováno, artefakt však nalezen nebyl. Během Krvavé mlhy místo pustlo a dnes nikdo netuší, co vše se uvnitř skrývá.


Takže taková post-apo klasika Zapovězených zemí :).

Myslel jsem si, že toto dobrodružné místo stihnu ještě letos, ale kampaňové hraní o prázdninách se nám překulilo i do podzimu, tudíž času na vedlejší bokovky nebylo tolik.
Abych si s čistým svědomím mohl přidat v tématu o předsevzetích pár procent, zakládám toto téma.

Zatím mám hotovo jen pár konceptů a první skicu mapy. Zatím to vypadá na 22 až 23 číslovaných lokací. To je víc, než jsem zvyklý. Pokusím se být při popisu lokací stručný, už jenom kvůli sobě :).
Spoiler
mapa-01.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Ota dne 19. 2. 2024, 14:30, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 23227
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!

Re: (rozpracované dobrodružství) Vězení neživých

Příspěvek od Markus »

Mapa vypadá dostatečně spletitě. Líbí se mi možnost slézt z mostu do řeky a hledat alternativní cestičky. Akorát ten jeden jediný vynucený vchod do jeskyně mi přijde jako škoda (pokud teda reálný „obsah“ nezačíná až tím mostem). Vyloženě se nabízí mít tam někde nějaký boční vlez, třeba výtok té řeky ven z jeskyně. Klidně s nutností plavat. Takový bonus pro toho, kdo si dá tu snahu najít neočividný vchod.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 775
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: (rozpracované dobrodružství) Vězení neživých

Příspěvek od Ota »

Mám v plánu, že do oválně části zatopené jeskyně, která je vlevo dole, bude možné slanit shora (a potkat tam nějakou příhodnou obludku).
Když tak o tom teď přemýšlím, trpaslíci si mohli někde na skále postavit strážní věž, aby měli přehled o okolí. A nebyli by to trpaslíci, kdyby si pod ní nechtěli vykopat sklepní skladovací místnosti. A při kopání se holt dostali až k vertikálnímu komínu. Samozřejmě ho zatarasili balvany a mřížemi, nicméně jak roky plynuly, kov rezl a časem se to celé jaksi prorvalo dolů ...

Vstup říčním protiproudem si ještě rozmyslím, vzhledem k unikátní fauně uvnitř jeskyně. Každopádně by to nebylo příjemné (zarezlé mříže, ledová voda, silný protiproud).

Přece jenom je to speciální vězení, kde se nepředpokládal únik věznů (byli neustále spoutání v řetězech tak pečlivě, že se nemohli hýbat), spíše panovala obava, aby se nějaký mocný příbuzný nepokusil o osvobození vězně zvenku, případně o jeho usmrcení ze soucitu. Takže stavitelé by se snažili všechny možné alternativní vstupy ošetřit.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 23227
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!

Re: (rozpracované dobrodružství) Vězení neživých

Příspěvek od Markus »

Strážní věž na skále se mi líbí. Je vidět z dálky, vypadá pobořeně, cesta k ní žádná už dávno nevede, je nutno prosekat se houštím. ale kdo si dá tu práci, objeví jeskynní komín klesající do nestřežené části podzemí...
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 775
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: (rozpracované dobrodružství) Vězení neživých

Příspěvek od Ota »

Projekt přes jaro a léto spal, nicméně poslední dobou materiálu pomalu přibývá ...
Zatím jsem ve fázi chrlení, formulace a kompilace. Fáze škrtání bude následovat :).
Spoiler
Vězení neživých.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Ota dne 19. 2. 2024, 14:31, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2837
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: (rozpracované dobrodružství) Vězení neživých

Příspěvek od smrq »

Těch 30+ vnitřních lokací mě trošku děsí. Imho ZZ nekonečně dlouhé podzemí moc nesluší, s tím množstvím životů je to hodně o držku. Bacha na to.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 23227
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!

Re: (rozpracované dobrodružství) Vězení neživých

Příspěvek od Markus »

Ota totiž plynule přechází k old schoolu, kde je 30 lokací ještě málo. :D

Těší mě vidět další švihlé ilustrace, inženýrské rýsovačky a jazykové hrádky. Jsem zvědav, co z toho vyleze. ;)
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 775
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: (rozpracované dobrodružství) Vězení neživých

Příspěvek od Ota »

smrq píše: 9. 10. 2023, 08:54 Těch 30+ vnitřních lokací mě trošku děsí. Imho ZZ nekonečně dlouhé podzemí moc nesluší, s tím množstvím životů je to hodně o držku. Bacha na to.
To je trefná poznámka, díky. Na druhou stranu jsme v ZZ odehráli Volokarnovy katakomby, takže mám vyzkoušeno, že když postavy hrají opatrně a nepokouší se vše umlátit, rozsáhlejší podzemí nevadí + samozřejmě ne všechny lokace a náhodná setkání ve Vězení neživých budou hrozit něčím nebezpečným ...
Uživatelský avatar
Gimli
Příspěvky: 251
Registrován: 30. 10. 2023, 09:15
Bydliště: Praha

Re: (rozpracované dobrodružství) Vězení neživých

Příspěvek od Gimli »

Oto, jak postupuješ s vězením neživých?
Přiznávám že jsem docela zvědavý.
Hraju: Zapovězené země/Jeden Prsten
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 775
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: (rozpracované dobrodružství) Vězení neživých

Příspěvek od Ota »

Řekl bych, že mapa je hotová, pro další lokace nevidím zatím důvod (možná už jenom pro jednu).
Vím, co kde bude a proč to tam bude, nicméně rozepsat to uživatelsky použitelně zabere čas. A každý večer na tom nedělám :).

Co mi teď běhá hlavou:
- původně mělo být vězení vyvražděno démony ještě před Krvavou mlhou, ale 300 let je moc, chtěl bychtam mít víc interaktivních předmětů a ne všechny mohou být z kamene. Ano, vždycky se dá pomoci nějakými čáry-máry, ale zrovna v trpasličím vězení chci s magií zacházet opatrně (ale bude tam).
- takže si musím znovu načíst dějiny Zapovězenek, jestli i během Krvavé mlhy probíhaly nějaké přesuny armád démonů. No, i když oficiálně ne, tak se možná spokojím i s nějakým neoficiálním :).
- a pak klasický souboj mezi snahou o úspornost a snahou o poskytnutí dostatečné podpory potenciálním Vypravěčům (dopisování, škrtání, zkracování atd.).
- dělání obrázků a map beru spíš jako třešničku na dortu, sice nejsou příliš umělecké, ale snažím se hlavně o pochopitelnost
Uživatelský avatar
Gimli
Příspěvky: 251
Registrován: 30. 10. 2023, 09:15
Bydliště: Praha

Re: (rozpracované dobrodružství) Vězení neživých

Příspěvek od Gimli »

Napadá mě, že vězení mohli vyplenit rezaví bratři, ti se mohli krvavou mlhou volně pohybovat nebo možná jen na trpaslíky poštvali démony a pokřivence. Nenapadá mě, ale proč by to dělali? Že by ten artefakt? Třeba by se jim Ghatakavaman zhouba trpaslíků k něčemu hodil? :)
Hraju: Zapovězené země/Jeden Prsten
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 775
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: (rozpracované dobrodružství) Vězení neživých

Příspěvek od Ota »

Hmm, vidíš to, rezavé bratry v naší kampani vůbec nemáme, mrknu, čeho by byli schopni. A hlavně kdy (zhruba).
Jinak původní idea byla, jak jsi sám správně uhodl, že armáda démonů kdysi dávno vězení přepadla právě kvůli onomu artefaktu.
Pokud se o něj totiž vlastník správně stará (rozuměj "pravidelně na něj nabodává trpaslíky") má jeho "záření" velmi negativní vliv na dovednosti všech trpaslíků v okolí.
Spoiler
Ghatakavan.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Ota dne 19. 2. 2024, 14:31, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Gimli
Příspěvky: 251
Registrován: 30. 10. 2023, 09:15
Bydliště: Praha

Re: (rozpracované dobrodružství) Vězení neživých

Příspěvek od Gimli »

Ahoj Oto, jak to vypadá s vězením neživých? Moc rád bych ho až bude hotové umístil do mapy
Hraju: Zapovězené země/Jeden Prsten
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 775
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: (rozpracované dobrodružství) Vězení neživých

Příspěvek od Ota »

Gimli: Ahoj, díky za zájem. Lokace jsou zaplněny, jen jedna mi stále vzdoruje. Ale do konce týdne ji zmáknu.
Tím pádem bude dobrodružné místo hotové a připravené na testovací hraní. To se uskuteční dle časových možností mých a přihlášených.
Pak přijde na řadu škrtání a případné úpravy, vzniklé na základě testovacího hraní. Časový horizont finální podoby si zatím netroufám odhadnout.
Pokud by Ti ovšem nevadilo, že bych Ti poslal aktuální verzi, která je možná zbytečně rozkecaná. Tu bych mohl poslat zhruba do týdne.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 775
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: (rozpracované dobrodružství) Vězení neživých

Příspěvek od Ota »

Už jsou připravené tři testovací postavy (+jedna z nich má družinici).
To znamená, že i když už se nikdo nepřidá, stačí se domluvit na místě a času a dobrodružství může začít ...
Baatar Jijig Chuluu.jpg
Garzonk Odezíravý.png
Grraka.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Zpět na „Zapovězené země“