Jerson hraje apokalypsu
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 23422
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Jerson hraje apokalypsu
Oddělím tohle téma od Experimentů na dětech, protože přeci jen tuhle už je jiná kategorie hráčů. Tedy hráček.
Na úvod - hrál jsem s pěti holkama a jedním klukem (všechno začátečníci, kteří mají za sebou 0 - 3 sezení DnD na kroužku v DDM) urban fantasy, pak s částí těch holek Omegu, a jako třetí se shodly na hraní postapa, zhruba takto:
A včera jsme se domluvili na termínu a postavách, takže si připravím scénu. Chtěl jsem po nich, aby mi napsaly představu o herním světě a to, co se v něm bude jejich postavám líbit, a co je bude děsit / odpuzovat / znechucovat. Abych měl na co tlačit.
Mám celkem pět hráček. Ve skupině byl ještě jeden kluk, který se ale k postapo hře nijak nevyjádřil a pak skupinu opustil.
Bety (17) - celkově dost aktivní holka, i když ve hře spíše tišší a nesmělá (tedy ve hře Omegy se čtyřmi hráči 35 - 45 let. Čtyři ze čtyř spoluhráčů jí hodnotili velmi kladně.)
Její představa herního světa je tato:
Taky si postavu nakreslila.
Bude hrát Gunluggera, v mém překladu Arzenála. Tedy Arzenálku, protože jsem řekl, že z různých důvodů nemám rád crossgender, výzbroj snajperka, samopal. A aspekt "Někdo, s kým nevymrdáš", tedy při boji se počítá jako malý oddíl.
Ještě zvažovala hraní Angela - Spasitele, ptala se mě, zda se budu bojovat proti lidem, nebo proti nestvůrám, a když jsem řekl, že hlavně proti lidem, rozhodla se pro Gunluggera.
Renča (14) - chce hrát Battlebabe, tedy Borku (od slova Borec).
Pro kontext - tahle holka před dvěma lety přišla na den dětí k mému stanovišti, kde jsem představoval RPG, velmi jí to zaujalo, na konci dne si zahrála půlhodinový příběh z Arkhamu / Panství hrůzy, v září se přihlásila na kroužek (k jinému GMmovi, neměla čas kdy jsem měl čas já) a hrála DnD. Fantasy jí baví nejvíc. Další léto jsem ji potkal na Festu Na tahu už ve fantasy kostýmu s doplňky, kdy se ke mě přihlásila. Herně nejzkušenější z celé skupiny.
Johy (17) - Fixerka. Na kroužku nehraje, přivedla ji jedna z holek. V Omeze hrála strojnici, aktivní hráčka. Postapo byl její návrh, viz výše.
Lucka (14) - Angel - Spasitelka
Krista (12) - Chooper - v mém překladu Harley
Postupně budu informace doplňovat.
Na úvod - hrál jsem s pěti holkama a jedním klukem (všechno začátečníci, kteří mají za sebou 0 - 3 sezení DnD na kroužku v DDM) urban fantasy, pak s částí těch holek Omegu, a jako třetí se shodly na hraní postapa, zhruba takto:
Tady je popsáno, jak jsem pozměnil pojetí sexuálních tahů.Johy píše:Hmmm no tak líbilo by se mi, kdyby lidí bylo málo (kvůli např. Meteoritu co trefil zemi nebo tak něco) a museli by se starat o neúrodu, vedení atd jen v menších skupinách které se usídlili v méně zničených areách a přijímají potulující se lidi. Mezitím je nevlídné klima a rostlin je málo.
K tomu si myslím by byly ty gangy super!
Třeba kdyby obydlená sídla byly takový 50/50 - buď je tam usazenej gang kterej likviduje lidi na maso nebo něco a nebo je tam pomocné centrum a voda
A včera jsme se domluvili na termínu a postavách, takže si připravím scénu. Chtěl jsem po nich, aby mi napsaly představu o herním světě a to, co se v něm bude jejich postavám líbit, a co je bude děsit / odpuzovat / znechucovat. Abych měl na co tlačit.
Mám celkem pět hráček. Ve skupině byl ještě jeden kluk, který se ale k postapo hře nijak nevyjádřil a pak skupinu opustil.

Její představa herního světa je tato:
A o své postavě:prostředí by se mi líbilo více asi jako nějaké americké nebo japonské velkoměsto, napůl prorostlé přírodou a dávno opuštěné a obývané jenom lidmi jako my, hádám, nebo ty evropské hrady nezní špatně.
Řekl bych, že to je dost materiálu na několik sezení, na to první rozhodně.Co se mojí postavě nebude líbit nebo ji to bude děsit budou asi pusté pláně, rozlehlé planiny bez většího úkrytu nebo vyvýšeného místa, nebo voda, myšleno jako nádrže, jezera, bazény, cokoli kde se dá utopit. Co se jí líbí budou vysoká místa, myšleno například střechy mrakodrapů, vysoké stromy, věže, skály, cokoliv odkud je dobrý přehled a relativní bezpečí. Potom by to budou vrány, moje postava s nimi často mluví více než se skutečnými lidmi, nejsou to úplně její mazlíčci spíše jako divoká zvířata, ale cestují s ní protože jim sem tam něco dá k jídlu a ony jí dělají společnost. Taky jí irituje když se má něčemu podřídit, když má pocit že přichází o vlastní svobodu
Taky si postavu nakreslila.
Bude hrát Gunluggera, v mém překladu Arzenála. Tedy Arzenálku, protože jsem řekl, že z různých důvodů nemám rád crossgender, výzbroj snajperka, samopal. A aspekt "Někdo, s kým nevymrdáš", tedy při boji se počítá jako malý oddíl.
Ještě zvažovala hraní Angela - Spasitele, ptala se mě, zda se budu bojovat proti lidem, nebo proti nestvůrám, a když jsem řekl, že hlavně proti lidem, rozhodla se pro Gunluggera.

Další informace zatím nemám.Sólista. Ti jsou vždy nej.
Pro kontext - tahle holka před dvěma lety přišla na den dětí k mému stanovišti, kde jsem představoval RPG, velmi jí to zaujalo, na konci dne si zahrála půlhodinový příběh z Arkhamu / Panství hrůzy, v září se přihlásila na kroužek (k jinému GMmovi, neměla čas kdy jsem měl čas já) a hrála DnD. Fantasy jí baví nejvíc. Další léto jsem ji potkal na Festu Na tahu už ve fantasy kostýmu s doplňky, kdy se ke mě přihlásila. Herně nejzkušenější z celé skupiny.



Postupně budu informace doplňovat.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Jerson dne 18. 4. 2025, 23:16, celkem upraveno 1 x.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 7711
- Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
- Bydliště: Šenkvice
Re: Jerson hraje teenage apokalypsu
Mna tak este napadlo, vlastne keby si nahradil sex intimitou a romatikou (cisto platonickou), nevyriesilo by to problem s touto castou hry? Navyse dievcata by si to mohli aj celkom uzit herne.
Microdosing Workoholism...
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 23422
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Jerson hraje teenage apokalypsu
Nevím, zda by holky chtěly hrát nějaké intimní nesexuální romantické scény. Pokud by chtěly samy od sebe, dám jim možnost (bez popisů podrobností), ale osobně si nemyslím, že by to byla dostačující náhrada.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
- Bydliště: Brno
Re: Jerson hraje teenage apokalypsu
Romantická scéna (klidně zakončená polibkem, zase nemusíme být prudérní) by fungovat mohla, pokud je ten tah o nějakém tom vzájemném otevření se a sdíleném prožitku. Ostatně filmová klišé říkají, že polibek na balkoně s výhledem na město/na tichém místě s výhledem na hvězdy/první tanec na tu "vaši" píseň... je něco, co se vryje do paměti (a pak se to přehrává v flashbacích, až se ti dva na čas odloučí a chybí si).
Navíc v postapu, kde je všechno na hovno, by ten významný prožitek nabyl na váze (dej si romantickou večeři, když ji musíš ulovit a sehnat svíčky je quest sám o sobě) a fakt, že ho můžeš sdílet (nejsi osamělý) by taky měl větší váhu (ve světě, kde spoléháš hlavně na sebe).
Jakože skoro by to vyrovnalo i ten fakt, že sex v AWčku není nutně o romantice ani nějaké nutně hluboké intimitě
...
Jinak to výše je spíš náměť k úvahám, ne postřeh, jak to má Jerson hrát.
Každopádně holky budou chtít vztahy. Ne nutně/pouze ty romantické, ale vzhledem k věkovému složení bych čekal, že i ty tam budou mít časem docela fokus, takže nějaké té romantice Jerson neuteče tak jako tak
Navíc v postapu, kde je všechno na hovno, by ten významný prožitek nabyl na váze (dej si romantickou večeři, když ji musíš ulovit a sehnat svíčky je quest sám o sobě) a fakt, že ho můžeš sdílet (nejsi osamělý) by taky měl větší váhu (ve světě, kde spoléháš hlavně na sebe).
Jakože skoro by to vyrovnalo i ten fakt, že sex v AWčku není nutně o romantice ani nějaké nutně hluboké intimitě

...
Jinak to výše je spíš náměť k úvahám, ne postřeh, jak to má Jerson hrát.
Každopádně holky budou chtít vztahy. Ne nutně/pouze ty romantické, ale vzhledem k věkovému složení bych čekal, že i ty tam budou mít časem docela fokus, takže nějaké té romantice Jerson neuteče tak jako tak

-
- Příspěvky: 7711
- Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
- Bydliště: Šenkvice
Re: Jerson hraje teenage apokalypsu
Ano, presne tak nejak som to myslel. Či už je to surový postapokalyptický sex, alebo napríklad pohladenie, objatie a spomínanie na časy predtým, v oboch prípadoch to scénou preruší momentum hry a vytvorí to prirodzenú prestávku, kde si môžu vydýchnuť aj hráči. Je to kontrast k stresu a napätiu, ktoré sú všadeprítomné v tomto svete.
Microdosing Workoholism...
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 23422
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Jerson hraje teenage apokalypsu
Přidělování zkušeností
Opakovaně jsem narazil na to, že standardní způsob přidělování zkušeností v AW mi nevyhovuje. Hráč obvykle dostane označený svůj hlavní stat, který potom spamuje (třeba Sharp a Čtení osoby / situace), protože jen málokdy selže. Pokud je druhý označený stat nízký, tak tím spíše bude tlačit ten lepší. A já nechci vidět postavu používat jeden nebo dva staty. Já chci vidět rozmanitost.
Takže hodlám změnit přidělování zkušeností tak, že budou za každý neúspěch, další bude za použití zatím nevyužitého statu, a bonusová zkušenost bude, když použije v sezení všechny staty - což trochu srovná tahy, které umožňují použít hlavní stat postavy místo jiného, který hráč může téměř úplně vynechat.
Ponechám to, že odpovědi na otázky a vztahy na začátku umožňují vždy jednomu hráči říct, v jaké situaci by chtěl danou postavu vidět. Jen místo highlightování (strašné slovo) statu prostě řekne situaci. Třeba "chci vidět, jak Harley ve někomu ve vzteku ublíží". Pokud hráčka Harley tenhle požadavek splní, dostane zkušenost.
Plus nechám přidělování zkušenosti při "přetečení HX", abych podpořil vzájemné interakce.
Slibuju si od toho, ze celkové množství XP zůstane na snesitelné úrovni, a zároveň nebudou mít hráčky dodatečnou motivaci používat svůj nejvyšší stat. Možná zkusím to, že tenhle stat budou mít už od začátku zaškrtnutý jako "použitý", protože ho stejně budou používat nejčastěji už kvůli zaměření své postavy.
Navíc bych byl raději, kdyby si vzaly zajímavé aktivní tahy ze své nebo klidně i jiné příručky, než když si vyberou tahy, které jen pasivně zvýší bonus, nebo dokonce nahradí jejich nejslabší stat tím nejsilnějším.
Opakovaně jsem narazil na to, že standardní způsob přidělování zkušeností v AW mi nevyhovuje. Hráč obvykle dostane označený svůj hlavní stat, který potom spamuje (třeba Sharp a Čtení osoby / situace), protože jen málokdy selže. Pokud je druhý označený stat nízký, tak tím spíše bude tlačit ten lepší. A já nechci vidět postavu používat jeden nebo dva staty. Já chci vidět rozmanitost.
Takže hodlám změnit přidělování zkušeností tak, že budou za každý neúspěch, další bude za použití zatím nevyužitého statu, a bonusová zkušenost bude, když použije v sezení všechny staty - což trochu srovná tahy, které umožňují použít hlavní stat postavy místo jiného, který hráč může téměř úplně vynechat.
Ponechám to, že odpovědi na otázky a vztahy na začátku umožňují vždy jednomu hráči říct, v jaké situaci by chtěl danou postavu vidět. Jen místo highlightování (strašné slovo) statu prostě řekne situaci. Třeba "chci vidět, jak Harley ve někomu ve vzteku ublíží". Pokud hráčka Harley tenhle požadavek splní, dostane zkušenost.
Plus nechám přidělování zkušenosti při "přetečení HX", abych podpořil vzájemné interakce.
Slibuju si od toho, ze celkové množství XP zůstane na snesitelné úrovni, a zároveň nebudou mít hráčky dodatečnou motivaci používat svůj nejvyšší stat. Možná zkusím to, že tenhle stat budou mít už od začátku zaškrtnutý jako "použitý", protože ho stejně budou používat nejčastěji už kvůli zaměření své postavy.
Navíc bych byl raději, kdyby si vzaly zajímavé aktivní tahy ze své nebo klidně i jiné příručky, než když si vyberou tahy, které jen pasivně zvýší bonus, nebo dokonce nahradí jejich nejslabší stat tím nejsilnějším.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 23422
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Jerson hraje teenage apokalypsu
Včera jsme hráli. Nakonec mohla jen Lucka, Krista a Bety (holt Mikuláš a nemoci).
Hned na začátku se mě ptaly, zda to bude hra na pokračování nebo oneshot, tak jsem řekl, že určitě na pokračování, což je velmi potěšilo.
Lucka má Spasitelku jménem Char. Nosí králičí masku (chtěla, aby to byl obecný poznávací znak Spasitelů), nemá ráda otevřené vodní plochy, hlasité zvuky, křik, bouře a blesky. Svou ošetřovnu vozí v dodávce.
Krista si udělala vůdkyni motorkářů jménem Lars. Samotná tvorba gangu byla zajímavá.
Obrázky dodám později, nicméně se mi líbil, jak zvolily podobný a jednotný styl. Navíc měly postavy provázané už z domácí přípavy.
Nakonec se rozhodla pro nevýhodu Dezerce, tedy členové gangu přichází a odchází dle libosti. Takže jsem řekl, že si v důležitých momentech hodíme, a bude mít při ruce 1d12+3 členů gangu.
Pak jsme navázali kontakty mezi postavami dle pravidel, tedy přes otázky, a začali jsme hrát. Nechal jsem je hodit a jako hrozba mi padl Vojevůdce s motivací Sběratel. První scéna - příjezd po dálnici do města, zátaras a mýtné. Už to vypadalo na přestřelku, nakonec holky projely do předměstské vesnice.
Lars dala volno svému gangu s tím, že nesmí rabovat, což hned vyvolalo konfikt s jedním členem, ale po dobrém hodu stáhl ocas a nehrotil to.
Po chvíli se nějací maníci začali zajímat o dodávku, Doom zalezla do baráku a jakmile měla dojem, že jeden maník začíná Char moc tlačit do kouta, tak ho oddělala. A pak dalšího, než jim došlo, že je to snajper a vzali Char jako rukojmí. Ty zabití jsem dal bez hodu, což Bety příjemně překvapilo. Celá scéna vedla k eskalaci a téměř mexickému patu, kde na sebe všichni mířili, než přišel šéf vesnice se svou kohorto a řekl, že kdo nesklopí zbraň, toho oddělá. Pak holky pozval k sobě na jednání.
Už při prvním popisu Doom prohlásila: "Toho chlapa už teď nemám ráda a chci ho sejmout."
Nicméně pak si celkem v pohodě popovídali, nabídli mu drogy, on jim řekl, že odkoupí cokoliv cenného, co mu přinesou z města, které je příliš nebezpečné. A tak se tam holky vydaly.
Při průjezdu úzkým místem u zříceného domu nechtěly riskovat, tak to vzaly přes prosklené loby kancelářské budovy vedle, kde je napadly dětské zrůdičky. Char napřed váhala, ale pak je na radu Doom prostě převálcovala (s hodem 12). Lars zachraňovala jednoho člena svého gangu, byť se napřed zeptala, zda je to ten potížista, nebo někdo, koho má ráda. Tak jsem jí tu otázku vrátil. A když se na ní jedno pokřivené děcko vrhlo, tak mu prostě usekla hlavu, a prý že trofej pro Sběratele. Ještě se ptala, zda by ty zrůdičky byly jedlé, což tedy obě další holky moc nenadchlo.
Jinak pojmenování NPC jim trochu dělá potíže, bavily se o tom, zda jim dávat padnoucí, nebo naopak ulítlá jména. Ale zatím oceňují spíše ta padnoucí, která vybírám já.
Tady jsme to ukončili. Když jsme se zeptal na dojmy, tak to bylo skvělé, zatím jejich nejlepší hra - myšleno všechno. Zajímavá tvorba postav s jednoduchým výběrem možností, mechaniky jim dávají pocit, že opravdu něco umí, a ne jako v DnD, kdy to blbé hody pořád kazí, herní prostředí super, akce dobrá. Lucka a tuším i Bety řekly, že by si tuhle hru chtěly přečíst, aby ji zkusily vést. Na první sezení super výsledek.
Jinak o romantiku jim nejde, a už vůbec ne mezi sebou. Chtějí nakopávat zadky a dělat akční věci.
Takže si píšu další úspěšné potvrzení svého názoru, že AW by mohl být zajímavý vstupní systém pro nováčky. Bohužel nemám jiný překlad než ten s machrovinkou a šukatelností, takže se s tím holky budou muset popasovat.
A jinak nakonec jsem trochu upravil získávání XP - dávám je při selhání, a pak při každém tahu si vybarví kolečko u použité vlastnosti, přičemž při vybarvení všech dostanou XP, kolečka odmažou a sbírají je znovu. Slibuju si od toho, že to povede k používání všech schopností, i těch, které mají na -1.
Hned na začátku se mě ptaly, zda to bude hra na pokračování nebo oneshot, tak jsem řekl, že určitě na pokračování, což je velmi potěšilo.
Lucka má Spasitelku jménem Char. Nosí králičí masku (chtěla, aby to byl obecný poznávací znak Spasitelů), nemá ráda otevřené vodní plochy, hlasité zvuky, křik, bouře a blesky. Svou ošetřovnu vozí v dodávce.
Cestuje s Arzenálkou (Gunlugger) jménem Doom, kterou hraje Bety. Tu už známe, kovová polomaska, kovový pseudostředověký pancíř, snajperka. S tlumičem - to asi aby nedělala hluk.Jerson: Jak ta dodávka vypadá? Nablýskaná, obouchaná ...
Lucka: Nablýskaná, hezká modrá.
Jerson: Takže vypadá jako by byla cenná?
Lucka: Ne, to ne. Je trochu olezlá, rezatá.
Jerson: Takže snadný cíl?
Lucka: Začínám mít dojem, že cokoliv ti popíšeme, z toho uděláš budoucí problém.
Jerson: To je v téhle hře přesně moje role. Podívej, tady je to napsané. Tlač apokalypsu.
Krista si udělala vůdkyni motorkářů jménem Lars. Samotná tvorba gangu byla zajímavá.
Má ráda chleba, krysy a hady. Nemá rád úzká místa a výšky. A nosí plynovou polomasku.Krista: Když si vezmu nevýhodu, že jsou nemocní, může je Char vyléčit? A nemůžu to od nich chytit?
Jerson: Ne, nemůže ne natrvalo vyléčit, pořád se v něčem hrabou. A můžeš to chytit. Pokud nechceš, aby byli nemocní, nevybírej si tuhle nevýhodu.
Obrázky dodám později, nicméně se mi líbil, jak zvolily podobný a jednotný styl. Navíc měly postavy provázané už z domácí přípavy.
Nakonec se rozhodla pro nevýhodu Dezerce, tedy členové gangu přichází a odchází dle libosti. Takže jsem řekl, že si v důležitých momentech hodíme, a bude mít při ruce 1d12+3 členů gangu.
Pak jsme navázali kontakty mezi postavami dle pravidel, tedy přes otázky, a začali jsme hrát. Nechal jsem je hodit a jako hrozba mi padl Vojevůdce s motivací Sběratel. První scéna - příjezd po dálnici do města, zátaras a mýtné. Už to vypadalo na přestřelku, nakonec holky projely do předměstské vesnice.
Lars dala volno svému gangu s tím, že nesmí rabovat, což hned vyvolalo konfikt s jedním členem, ale po dobrém hodu stáhl ocas a nehrotil to.
Po chvíli se nějací maníci začali zajímat o dodávku, Doom zalezla do baráku a jakmile měla dojem, že jeden maník začíná Char moc tlačit do kouta, tak ho oddělala. A pak dalšího, než jim došlo, že je to snajper a vzali Char jako rukojmí. Ty zabití jsem dal bez hodu, což Bety příjemně překvapilo. Celá scéna vedla k eskalaci a téměř mexickému patu, kde na sebe všichni mířili, než přišel šéf vesnice se svou kohorto a řekl, že kdo nesklopí zbraň, toho oddělá. Pak holky pozval k sobě na jednání.
Už při prvním popisu Doom prohlásila: "Toho chlapa už teď nemám ráda a chci ho sejmout."
Nicméně pak si celkem v pohodě popovídali, nabídli mu drogy, on jim řekl, že odkoupí cokoliv cenného, co mu přinesou z města, které je příliš nebezpečné. A tak se tam holky vydaly.
Při průjezdu úzkým místem u zříceného domu nechtěly riskovat, tak to vzaly přes prosklené loby kancelářské budovy vedle, kde je napadly dětské zrůdičky. Char napřed váhala, ale pak je na radu Doom prostě převálcovala (s hodem 12). Lars zachraňovala jednoho člena svého gangu, byť se napřed zeptala, zda je to ten potížista, nebo někdo, koho má ráda. Tak jsem jí tu otázku vrátil. A když se na ní jedno pokřivené děcko vrhlo, tak mu prostě usekla hlavu, a prý že trofej pro Sběratele. Ještě se ptala, zda by ty zrůdičky byly jedlé, což tedy obě další holky moc nenadchlo.
Jinak pojmenování NPC jim trochu dělá potíže, bavily se o tom, zda jim dávat padnoucí, nebo naopak ulítlá jména. Ale zatím oceňují spíše ta padnoucí, která vybírám já.
Tady jsme to ukončili. Když jsme se zeptal na dojmy, tak to bylo skvělé, zatím jejich nejlepší hra - myšleno všechno. Zajímavá tvorba postav s jednoduchým výběrem možností, mechaniky jim dávají pocit, že opravdu něco umí, a ne jako v DnD, kdy to blbé hody pořád kazí, herní prostředí super, akce dobrá. Lucka a tuším i Bety řekly, že by si tuhle hru chtěly přečíst, aby ji zkusily vést. Na první sezení super výsledek.
Jinak o romantiku jim nejde, a už vůbec ne mezi sebou. Chtějí nakopávat zadky a dělat akční věci.
Takže si píšu další úspěšné potvrzení svého názoru, že AW by mohl být zajímavý vstupní systém pro nováčky. Bohužel nemám jiný překlad než ten s machrovinkou a šukatelností, takže se s tím holky budou muset popasovat.
A jinak nakonec jsem trochu upravil získávání XP - dávám je při selhání, a pak při každém tahu si vybarví kolečko u použité vlastnosti, přičemž při vybarvení všech dostanou XP, kolečka odmažou a sbírají je znovu. Slibuju si od toho, že to povede k používání všech schopností, i těch, které mají na -1.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
- Bydliště: Brno
Re: Jerson hraje teenage apokalypsu
Super!
Hodně se mi líbí "jméno" Doom a ta králičí maska je taky cool prvek. Zajímalo by mě, jestli je to odkaz na Tiny Tinu z Borderlands (měla občas králičí uši), nějaký horor nebo gangsterku, kde se podobné masky nosily a vypadaly děsivě, nebo je to jen nějaká volná asociace (prostě když se řekne léčitel/ spasitel, nepředstavím si králíka... možná tak na Velikonoce

Hodně se mi líbí "jméno" Doom a ta králičí maska je taky cool prvek. Zajímalo by mě, jestli je to odkaz na Tiny Tinu z Borderlands (měla občas králičí uši), nějaký horor nebo gangsterku, kde se podobné masky nosily a vypadaly děsivě, nebo je to jen nějaká volná asociace (prostě když se řekne léčitel/ spasitel, nepředstavím si králíka... možná tak na Velikonoce

Nedávalo by smysl spíš 2d6+3? Jednak se v té hře nevyskytuje jiný hod než právě tento, jednak to má předvídatelnější rozdělení s méně extrémy - což je to, co chceš, zejména u počtu členů gangu, který by přeci jen měl spíš nějak oscilovat kolem střední hodnoty.
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 23422
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Jerson hraje teenage apokalypsu
Na králičí masku jsem se zeptal, až budu vědět, napíšu.
A hod jsem střelil z hlavy a tím, že až se počet členů gangu sníží úmrtím, tak změním kostku na d10, atd.
Ale 2d6 jako základ by šel taky, jen mi to přišlo málo náhodné. Navíc ono na přesném počtu členů stejně nezáleží, jestli 5 nebo 10 pravidla přímo neřeší.
A hod jsem střelil z hlavy a tím, že až se počet členů gangu sníží úmrtím, tak změním kostku na d10, atd.
Ale 2d6 jako základ by šel taky, jen mi to přišlo málo náhodné. Navíc ono na přesném počtu členů stejně nezáleží, jestli 5 nebo 10 pravidla přímo neřeší.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 23422
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Jerson hraje teenage apokalypsu
Lucka píše:Já vlastně moc nevím, byl to takovej impulsivní nápad, ale je to hodně inspirované písničkou Harpy Hare
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 23422
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Jerson hraje apokalypsu
Apokalypsa, část druhá (po půl roce)
Hráčka - Playbook - Postava
(znáte z minula)
Bety - Arzenálka (Gunlugger) - Doom
Lucka - Spasitelka - Char
Krista - Harley (Chooper) - Lars
(nově příchozí)
Johy - Fixerka - Burdick
Renča - Borka - Půlnoc
Simča - Požitkářka - Eden (její úplně první RPG)
45 minut zabralo dotváření charakterů nových hráček a vysvětlování pravidel. Tady musím říct, že jak mi návod na tvorbu postavy přímo v playbooku přišel intuitivní a jednoduchý, tak až tak jednoduchý a intuitivní není.
Poté jsme znovu vyřešili vztahy mezi postavami, kdy jsme se dozvěděli, že Půlnoc jezdila s gangem Lars, než převážila její solitérnost, a že Eden a Lars byly (jsou?) milenky. Johy původně chtěla svou dílnu vozit v dodávce, kterou má Char, ale to se jim moc nezdálo (a mě taky ne), ale řekl jsem, že Burdick může svou dílnu převážet v náklaďáku, aby jako jediná nebyla vázaná na základnu. Renča chtěla motorku, a také se pokoušela vybrat si nevýhodu, která by ji co nejméně omezovala, dokud jsem neřekl, že se stejně projeví po špatném hodu.
Pak přišla scéna setkání, která málem skončila fiaskem. V prvé řadě Lars zase rozkazovala gangu, po ne úplně dobrém hodu se ozval vzpurný člen gangu Isle, že s částí lidí pojede po svých, a Lars nechala Doom, aby ho zastřelila pro udržení morálky. Následně ho Char začala rozebírat na orgány, tedy poté co zjistila, že ho opravdu nedokáže oživit.
Eden jako jediná nemá dopravní prostředek, tak o svezení řekla Půlnoci. Renče se jako sólistce nechtělo nikoho vozit, došlo na Svádění a manipulaci s výsledkem 10, takže Renča dostala nabídku, že buď Eden sveze a dostane zkušenost, nebo nesveze a bude mít do konce hry v její přítomnosti -1 na vše, dokud to Eden nezruší. Zvolila moudře, jen se mě předtím zeptala, zda v případě potřeby může Eden někde vyklopit.
Následně náklaďák s dílnou a dvě holky na motorce přijeli k baráku, kde odpočívali ostatní, kteří namířili zbraně. Půlnoc chtěla rovnou odjet pryč, než ji pár členů gangu poznalo, a Eden začala utíkat před namířenými zbraněmi. Prostě ideální situace na spojení skupiny. Eden venku odhadovala situaci, tak jsem vytáhl blížící se prachovou bouři. Před ní utekla do sklepa budovy naproti - tma, praskání kostí pod podpatky, dál se neodvážila.
Po chvíli si bouře všimli i ostatní, dodávka s Doom a Char vyrazila první, Lars s gangem za nimi. Blbý hod na řízení zajistil, že dodávka se hned zapíchla do propadlé vozovky. Burdick s náklaďákem zůstala stát, že bouři přečká na místě, a Půlnoc se vydala napřed s gangem, ale když při zastavování položila svou nestabilní motorku a utrpěla posměšky, zkopla posměváčka z motorky a před výhrůžkami ujela do suterénu, ve kterém se skrývala Eden - hezky po schodech.
Holky v autě řešily, co s tím, Lars zase kam ukryjo motorky před bouří, a nakonec je sešouply do pukliny v silnici -
díky hodu byly všechny skvěle ukryté, protože sklouzly o patro níž kamsi do podzemí. Burdick se vydala na pomoc, ale už nebyl čas, takže jen všechny nacpala do svého náklaďáku, aby bouři přečkali.
Ve sklepě zatím přišlo pár otrhanců pozvat obě holky k ohni na jídlo, po jejich odporu došlo k nějakému násilí a boji, a Eden skončila za ocelovými dveřmi u Prince, který vládl podzemnímu parkovišti. Padly tam tgakové věci, jako že bude nejspíše poedofil a možná úchyl, každopádně že to bude slizák - nicméně Eden na něj zapůsobila, takže ji nechal odejít se slibem, že se vrátí i s ostatními - přeci jen na parkovišti byla hromada jejich motorek.
(Tady se přiznám, že jsem hody Lars aplikoval na celý její gang, takže co se stalo jí, to se stalo i gangu, a když její motorka propadla dolů, tak ostatní taky. Nevím jak jinak vyhodnotit takové akce gangu.)
Následovalo nějaké řešení a povídání, Eden pomáhala Půlnoci dostat motorku po schodech tak dobře, až s ní vyjela až do čtvrtého patra, ale Půlnoc ji dostala v pohodě dolů. Pak se vydaly o statním, Eden se je obě pokusila schovat pod svůj plášť, ale taková blízkost se Půlnoci už nelíbila. Solitérka, no.
Když bouře polevila, Lars a její gang se průrvou spustil dolů, kde skončili v obklíčení podzemního gangu. K nim se spustila i Eden (dodržela slovo, vrátila se i s partou motorkářů), a nastalo dohadování, za jakou odměnu jim pomůžou s motorkama zase nahoru, přičemž Princ je všechny zval k ohni na jídlo (jen holky měly pořád dojem, že to jsou kanibalové, tak se jim na oběd nechtělo).
Pak se s k nim spustila i Doom, rozhodnutá to dole vyčistit, namířila na Prince, který si vzal Eden jako štít, a nakonec se spustila i Char, která Doom hodlala zabránit v útoku (a opět na manipulaci padlo 12, takže i Doom sklopila zbraň.)
Eden ještě odhadovala situaci a chtěla vědět, zda by sejmutí Prince ostatní členy zastrašilo nebo povzbudilo. Padlo jí asi 4, takže jsem jí ubezpečil, že Princ je jediný důvod, proč se tak banda drží zpátky.
Půlnoc se rozhodla do toho hodit vidle, když se protlačila zadními dveřmi (byť jsem jí napřed před ocelové dveře zavřené na závoru nechtěl pustit, ale zase nutné říct, že byla vytrvalá). Jen jsem jí na základ hodu řekl, že u prolézání možná poškodí zbraň. Renča se snažila vymyslet popis, jak dostat pušku skrz, aby se tenhle výsledek neprojevil, až jsem jí musel říct, že prostě co padne, to se stane, náhoda je na konci a další vymýšlení podrobností nemá na výsledek vliv. Každopádně teď stála ve tmě s puškou v ruce, mířila Princi na hlavu, nicméně na plížení hodila 6. Původně jsem si říkal, že jí v tu chvíli sejme nějaký skrytý člen gangu, ale pak stačilo říct, že po stisknutí spouště puška nevystřelila. Renču tedy nenapadlo, že by stačilo pušku přebít (protože má štítek "přebíjecí", tak jsem prostě rozhodl, že se jí zasekl náboj.) Každopádně k boji nedošlo, nakonec se dohodli s Prince, že za tři bartery a tanec od Eden jim s motorkama pomůžou nahoru výtahem. Eden ne úplně ochotně předvedla tanec v klíně, což tedy popsala Simča - já jen řekl, že Princi by stačil klasický tanec, ale když to nabízí ... A stejně se na konci všechny shodly, že to bylo strašný slizoun a chtějí ho zabít.
Každopádně než Eden propustil za ostatními, dal jí "dárek" - informaci, že to co žije nahoře v budově je dost nebezpečné. Eden to hne řekla Půlnoci, která se tam vydala - prostě už měla dost XP na výběr dalšího tahu, a Renča si chtěla vzít nějaký gang, pomocníky, nebo prostě někoho, kdo by bojoval po jejím boku. Po schodech seběhlo pár lidí a pronásledovaných obřím netopýrem, kterého chtěla získat jako svého bojového mazlíčka. Že s tím pravidla AW nepočítají je asi jasné, ale řekl jsem, že když ho přemůže bez jeho zranění, může ho začít zkoušet ochočovat. Po hodně blbém hodu s ní netopýr prorazil okno, a protože se ho držela jako klíště, tak spadli na ulici. V tu chvíli zaútočili i další netopýři, takže došlo k boji (protože Doom i Půlnoc byly opravdu zklamané, že nevyšel boj s garážovým gangem, takže tohle byla příležitost odemně.)
Netopýry postříleli, a Půlnoc i přes své zranění dokázala svého netopýra udržet. Když jsem řekl, že tedy bude moct začít s ochočováním, Renča počítala s tím, že už jako bude její a bude tím ochočený. Každopádně ale prohlásila, že když ho přemohl tak snadno, tak to nebude pro ni dost drsný mazlíček, tak mu svým ostnatým řetězem uřízla hlavu.
To byl konec. Ještě jsme zhodnotili, co se jim líbilo, a co ne - zde asi dlouhé vyjednávání mezi jejich postavami, zda bojovat, a jak se složit na barter pro vykoupení motorek. A pasivní hrozba bouře, se kterou se nedalo nic dělat. To jsem přiznal, že jsem je tím chtěl zadržet na místě, aby se nerozjely každá úplně jinam. Taky řekly, že se dost vyvinuly vztahy mezi jejich postavami i postavy samotné - hlavně Renča chtěla být opravdu samotář, ale přitom měla dost interakcí s Eden. Všechny tedy vzešly z jejich rozhodnutí, já je k sobě vůbec netlačil.
Všechny byly nadšené, chtějí hrát dál co nejdřív, a Renča chtěla pravidla, aby se mohla naučit AW vést.
Hráčka - Playbook - Postava
(znáte z minula)
Bety - Arzenálka (Gunlugger) - Doom
Lucka - Spasitelka - Char
Krista - Harley (Chooper) - Lars
(nově příchozí)
Johy - Fixerka - Burdick
Renča - Borka - Půlnoc
Simča - Požitkářka - Eden (její úplně první RPG)
45 minut zabralo dotváření charakterů nových hráček a vysvětlování pravidel. Tady musím říct, že jak mi návod na tvorbu postavy přímo v playbooku přišel intuitivní a jednoduchý, tak až tak jednoduchý a intuitivní není.
Poté jsme znovu vyřešili vztahy mezi postavami, kdy jsme se dozvěděli, že Půlnoc jezdila s gangem Lars, než převážila její solitérnost, a že Eden a Lars byly (jsou?) milenky. Johy původně chtěla svou dílnu vozit v dodávce, kterou má Char, ale to se jim moc nezdálo (a mě taky ne), ale řekl jsem, že Burdick může svou dílnu převážet v náklaďáku, aby jako jediná nebyla vázaná na základnu. Renča chtěla motorku, a také se pokoušela vybrat si nevýhodu, která by ji co nejméně omezovala, dokud jsem neřekl, že se stejně projeví po špatném hodu.
Pak přišla scéna setkání, která málem skončila fiaskem. V prvé řadě Lars zase rozkazovala gangu, po ne úplně dobrém hodu se ozval vzpurný člen gangu Isle, že s částí lidí pojede po svých, a Lars nechala Doom, aby ho zastřelila pro udržení morálky. Následně ho Char začala rozebírat na orgány, tedy poté co zjistila, že ho opravdu nedokáže oživit.
Eden jako jediná nemá dopravní prostředek, tak o svezení řekla Půlnoci. Renče se jako sólistce nechtělo nikoho vozit, došlo na Svádění a manipulaci s výsledkem 10, takže Renča dostala nabídku, že buď Eden sveze a dostane zkušenost, nebo nesveze a bude mít do konce hry v její přítomnosti -1 na vše, dokud to Eden nezruší. Zvolila moudře, jen se mě předtím zeptala, zda v případě potřeby může Eden někde vyklopit.
Následně náklaďák s dílnou a dvě holky na motorce přijeli k baráku, kde odpočívali ostatní, kteří namířili zbraně. Půlnoc chtěla rovnou odjet pryč, než ji pár členů gangu poznalo, a Eden začala utíkat před namířenými zbraněmi. Prostě ideální situace na spojení skupiny. Eden venku odhadovala situaci, tak jsem vytáhl blížící se prachovou bouři. Před ní utekla do sklepa budovy naproti - tma, praskání kostí pod podpatky, dál se neodvážila.
Po chvíli si bouře všimli i ostatní, dodávka s Doom a Char vyrazila první, Lars s gangem za nimi. Blbý hod na řízení zajistil, že dodávka se hned zapíchla do propadlé vozovky. Burdick s náklaďákem zůstala stát, že bouři přečká na místě, a Půlnoc se vydala napřed s gangem, ale když při zastavování položila svou nestabilní motorku a utrpěla posměšky, zkopla posměváčka z motorky a před výhrůžkami ujela do suterénu, ve kterém se skrývala Eden - hezky po schodech.
Holky v autě řešily, co s tím, Lars zase kam ukryjo motorky před bouří, a nakonec je sešouply do pukliny v silnici -
díky hodu byly všechny skvěle ukryté, protože sklouzly o patro níž kamsi do podzemí. Burdick se vydala na pomoc, ale už nebyl čas, takže jen všechny nacpala do svého náklaďáku, aby bouři přečkali.
Ve sklepě zatím přišlo pár otrhanců pozvat obě holky k ohni na jídlo, po jejich odporu došlo k nějakému násilí a boji, a Eden skončila za ocelovými dveřmi u Prince, který vládl podzemnímu parkovišti. Padly tam tgakové věci, jako že bude nejspíše poedofil a možná úchyl, každopádně že to bude slizák - nicméně Eden na něj zapůsobila, takže ji nechal odejít se slibem, že se vrátí i s ostatními - přeci jen na parkovišti byla hromada jejich motorek.
(Tady se přiznám, že jsem hody Lars aplikoval na celý její gang, takže co se stalo jí, to se stalo i gangu, a když její motorka propadla dolů, tak ostatní taky. Nevím jak jinak vyhodnotit takové akce gangu.)
Následovalo nějaké řešení a povídání, Eden pomáhala Půlnoci dostat motorku po schodech tak dobře, až s ní vyjela až do čtvrtého patra, ale Půlnoc ji dostala v pohodě dolů. Pak se vydaly o statním, Eden se je obě pokusila schovat pod svůj plášť, ale taková blízkost se Půlnoci už nelíbila. Solitérka, no.
Když bouře polevila, Lars a její gang se průrvou spustil dolů, kde skončili v obklíčení podzemního gangu. K nim se spustila i Eden (dodržela slovo, vrátila se i s partou motorkářů), a nastalo dohadování, za jakou odměnu jim pomůžou s motorkama zase nahoru, přičemž Princ je všechny zval k ohni na jídlo (jen holky měly pořád dojem, že to jsou kanibalové, tak se jim na oběd nechtělo).
Pak se s k nim spustila i Doom, rozhodnutá to dole vyčistit, namířila na Prince, který si vzal Eden jako štít, a nakonec se spustila i Char, která Doom hodlala zabránit v útoku (a opět na manipulaci padlo 12, takže i Doom sklopila zbraň.)
Eden ještě odhadovala situaci a chtěla vědět, zda by sejmutí Prince ostatní členy zastrašilo nebo povzbudilo. Padlo jí asi 4, takže jsem jí ubezpečil, že Princ je jediný důvod, proč se tak banda drží zpátky.
Půlnoc se rozhodla do toho hodit vidle, když se protlačila zadními dveřmi (byť jsem jí napřed před ocelové dveře zavřené na závoru nechtěl pustit, ale zase nutné říct, že byla vytrvalá). Jen jsem jí na základ hodu řekl, že u prolézání možná poškodí zbraň. Renča se snažila vymyslet popis, jak dostat pušku skrz, aby se tenhle výsledek neprojevil, až jsem jí musel říct, že prostě co padne, to se stane, náhoda je na konci a další vymýšlení podrobností nemá na výsledek vliv. Každopádně teď stála ve tmě s puškou v ruce, mířila Princi na hlavu, nicméně na plížení hodila 6. Původně jsem si říkal, že jí v tu chvíli sejme nějaký skrytý člen gangu, ale pak stačilo říct, že po stisknutí spouště puška nevystřelila. Renču tedy nenapadlo, že by stačilo pušku přebít (protože má štítek "přebíjecí", tak jsem prostě rozhodl, že se jí zasekl náboj.) Každopádně k boji nedošlo, nakonec se dohodli s Prince, že za tři bartery a tanec od Eden jim s motorkama pomůžou nahoru výtahem. Eden ne úplně ochotně předvedla tanec v klíně, což tedy popsala Simča - já jen řekl, že Princi by stačil klasický tanec, ale když to nabízí ... A stejně se na konci všechny shodly, že to bylo strašný slizoun a chtějí ho zabít.
Každopádně než Eden propustil za ostatními, dal jí "dárek" - informaci, že to co žije nahoře v budově je dost nebezpečné. Eden to hne řekla Půlnoci, která se tam vydala - prostě už měla dost XP na výběr dalšího tahu, a Renča si chtěla vzít nějaký gang, pomocníky, nebo prostě někoho, kdo by bojoval po jejím boku. Po schodech seběhlo pár lidí a pronásledovaných obřím netopýrem, kterého chtěla získat jako svého bojového mazlíčka. Že s tím pravidla AW nepočítají je asi jasné, ale řekl jsem, že když ho přemůže bez jeho zranění, může ho začít zkoušet ochočovat. Po hodně blbém hodu s ní netopýr prorazil okno, a protože se ho držela jako klíště, tak spadli na ulici. V tu chvíli zaútočili i další netopýři, takže došlo k boji (protože Doom i Půlnoc byly opravdu zklamané, že nevyšel boj s garážovým gangem, takže tohle byla příležitost odemně.)
Netopýry postříleli, a Půlnoc i přes své zranění dokázala svého netopýra udržet. Když jsem řekl, že tedy bude moct začít s ochočováním, Renča počítala s tím, že už jako bude její a bude tím ochočený. Každopádně ale prohlásila, že když ho přemohl tak snadno, tak to nebude pro ni dost drsný mazlíček, tak mu svým ostnatým řetězem uřízla hlavu.
To byl konec. Ještě jsme zhodnotili, co se jim líbilo, a co ne - zde asi dlouhé vyjednávání mezi jejich postavami, zda bojovat, a jak se složit na barter pro vykoupení motorek. A pasivní hrozba bouře, se kterou se nedalo nic dělat. To jsem přiznal, že jsem je tím chtěl zadržet na místě, aby se nerozjely každá úplně jinam. Taky řekly, že se dost vyvinuly vztahy mezi jejich postavami i postavy samotné - hlavně Renča chtěla být opravdu samotář, ale přitom měla dost interakcí s Eden. Všechny tedy vzešly z jejich rozhodnutí, já je k sobě vůbec netlačil.
Všechny byly nadšené, chtějí hrát dál co nejdřív, a Renča chtěla pravidla, aby se mohla naučit AW vést.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
- Bydliště: Brno
Re: Jerson hraje apokalypsu
Vidíš? Romantika

nebo
objeví se ti i jinde

Nicméně je fajn vidět, že to holky hrají vcelku normálně (například rády by si zabojovaly, dlouhé diskuse je nudí) a hlavně že:

-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 23422
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Jerson hraje apokalypsu
Tady se nejvíc projevil vliv nové hráčky Eden, která je z nich nejstarší a i když hrála poprvé, tak se nebála tahle témata nahazovat. V jednu chvíli chtěla pod svým pláštěm ukrýt před bouří i Půlnoc, ale ta hrála typickou Borku - netýkavku a odmítla to.
Pokud jde o Prince a dojem z něj, tak já se ho snažil hrát celkem vstřícně, jen holky nabyly dojmu, že když Eden pozval k ohni a chtěl ji vidět tančit, že je to slizoun.
Pokud jde o vkus holek ve věku 13 - 17 let, budu ho teprve muset otestovat pomocí vhodných NPC

hraju: Ω Projekt Omega