Tupý převod DrD1.X do DnD5E
Moderátor: Bouchi
-
- Příspěvky: 17657
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Tupý převod DrD1.X do DnD5E
Dělat se mi to nechce, ale přeci jen to sem napíšu, kdyby se do toho chtěl vrhnout někdo jiný.
Docela dost často tady zaznělo, že JaD nenaplnily očekávání ohledně převodu DrD1.X postav do DnD, protože praví skoti. IMHO to není úplně pravda, je to spíš o tom, že je to celkem pracné, než že by ty postavy nešly namodelovat vůbec, ale řekněme, že tu nějaký požadavek na t̶u̶p̶ý̶ puristický převod existuje.
EDIT: Souběžně s tím, se vedle debata o tom, zda je lepší vymýšlet systém od nuly nebo vyjít z existujícího. A to mě nasměrovalo k tomu vyzkoušet, jak by mohly 1.X classy v 5E enginu vypadat. Ne jako suplement pro 5E, ale jako ukázka, jak portovat starou rozbitou hru do nového engine.
Takže jestli se to chce někomu dotahovat do reálného konce, tady v tom vlákně dám draft/námět, co jako se s tím dá dělat.
Feel free to improve, já to fakt sekám od boku, nemám sílu/náladu tomu věnovat extra moc času.
Docela dost často tady zaznělo, že JaD nenaplnily očekávání ohledně převodu DrD1.X postav do DnD, protože praví skoti. IMHO to není úplně pravda, je to spíš o tom, že je to celkem pracné, než že by ty postavy nešly namodelovat vůbec, ale řekněme, že tu nějaký požadavek na t̶u̶p̶ý̶ puristický převod existuje.
EDIT: Souběžně s tím, se vedle debata o tom, zda je lepší vymýšlet systém od nuly nebo vyjít z existujícího. A to mě nasměrovalo k tomu vyzkoušet, jak by mohly 1.X classy v 5E enginu vypadat. Ne jako suplement pro 5E, ale jako ukázka, jak portovat starou rozbitou hru do nového engine.
Takže jestli se to chce někomu dotahovat do reálného konce, tady v tom vlákně dám draft/námět, co jako se s tím dá dělat.
Feel free to improve, já to fakt sekám od boku, nemám sílu/náladu tomu věnovat extra moc času.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 3. 6. 2023, 18:08, celkem upraveno 2 x.
-
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Tupý převod DrD1.X do DnD5E
Nejde o tupý převod a pravé skoty. Jde o to, že když si chci zahrát převedené povolání, tak by mělo mít to, kvůli čemu jsem ho měl rád ve starém systému.
Jaký je pak důvod pojmenovávat věci po Dračákovských povoláních? (Kromě toho natáhnout hráče DrD.)
Tak ať se to nejmenuje Chodec, když to není Chodec a hotovo.
Až si jednou někdo koupí Diablo 8 a bude nadávat, že je to hra o pletí kytek, tak mu vývojáři řeknou, "ale dyť tady taky rychle klikáte a skilly vám pomáhají zbavovat se plevelu rychlejc a běhat rychlejc po zahradě, a na konci je velká kytka, co jde vytrhnout hůř, než obyčejný plevely, tak co chcete?"?
Jaký je pak důvod pojmenovávat věci po Dračákovských povoláních? (Kromě toho natáhnout hráče DrD.)
Tak ať se to nejmenuje Chodec, když to není Chodec a hotovo.
Až si jednou někdo koupí Diablo 8 a bude nadávat, že je to hra o pletí kytek, tak mu vývojáři řeknou, "ale dyť tady taky rychle klikáte a skilly vám pomáhají zbavovat se plevelu rychlejc a běhat rychlejc po zahradě, a na konci je velká kytka, co jde vytrhnout hůř, než obyčejný plevely, tak co chcete?"?
-
- Příspěvky: 17657
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Tupý převod DrD1.X do DnD5E
Bojovník
Kostky životů: K10
Zdatnosti: Všechny zbraně a zbroje, záchrany a Sílu a Odolnost, Zastrašování, Atletika, Historie
1. úroveň
Zdatnostní bonus: +2
Zastrašování: Počítej si dvojnásobek zdatnosti pro Zastrašování, můžeš zastrašovat i jako bonusovou akci. SO zastrašení je rovno 8+zdatnost+chrarisma, kdo neuspěje, je vystrašený do konce svého tahu.
Přesnost: Urči si oblíbenou zbraň, na kterou jsi zvyklý. Máš +2 k hodu na útok s ní. Pokud o ni přijdeš, nějaký čas trvá (TBD nějaký rozumný event, ať z toho není účetnictví), než si zvykneš na novou.
Odhad artefaktů: Počítej si dvojnásobek zdatnosti při použití Historie na artefakty, pokud uspěješ znáš z legend všechny jejich vlastnosti.
2. úroveň
Léčba vlastních zranění: Při krátkém odpočinku si obnov o 1k10+tvá_úroveň_bojovníka životů víc, než obvykle.
3. úroveň
Odhad zbraně, soupeře: Jako reakci můžeš v boji odhadnout a získat přesnou hodnotu 1 z:
- útočné číslo útoku, který právě minul
- sílu zbraně/zranění útoku, který právě zasáhl
- obranné číslo tvora, který se právě vyhnul zranění
- zranitelnost/nezranitelnost/odolání tvora vůči zranění, které právě utržil
Sehranost: Bojuješ-li bok po boku s někým, s kým už jsi alespoň jednou bojoval, můžeš použít svou reakci, abys mu pomohl v útoku nebo v obraně - hoď 1k4 a přičti/odečti to od útoku.
4. úroveň
Zvýšení 1 vlastnosti o 2 nebo 2 vlastností o 1.
5. úroveň
Zdatnostní bonus: +3
Vícenásobné útoky: Ve své akci Útok můžeš útočit dvakrát místo jednou.
6. úroveň
Volba archetypu: Jsi bojovník nebo šermíř?
Bojovník: Drtivost Tvorům menším, než jsi ty, způsobuješ kritický zásah na 19-20.
Bojovník: Průraznost Neúspěšný útok na hmotného tvora většího než ty sníží jeho OČ o 1.
Šermíř: Šerm Při boji s humanoidním protivníkem se zbraní šermuješ - získáváš +2 k obrannému číslu.
7. úroveň
Bojovník: Změna v berserka: Pokud padne tvůj spolubojovník, jsi v bezvýchodné situaci, někdo tě zraní nebo počet tvých životů klesne o polovinu, hrozí ti proměna v berserka. Chceš-li ji odolat, uspěj v záchraně na Moudrost.
Po proměně v berserka: Jako bonusovou akci můžeš jednou zaútočit na blízko. Pokud ti životy klesnou na 0, hoď na ODL proti 15 a pokud uspěješ, nepadl jsi, ale máš 1 život a pokračuješ. Každé takové odolání vyřazení zvedá obtížnost dalšího hodu o +5.
Šermíř: Útok z obrany: Šermuješ-li a útok, který je na tebe veden nezasáhne, můžeš v reakci zaútočit na daného protivníka.
8. úroveň
Zvýšení 1 vlastnosti o 2 nebo 2 vlastností o 1.
9. úroveň
Zdatnostní bonus: +4
Výpad:Získáš výhodu v akci útok na blízko, ale až do tvého příštího tahu tví oponenti získávají výhodu v útocích na tebe.
Kryt:Provádíš akci útok na blízko s nevýhodou, ale až do tvého příštího tahu tví oponenti získávají nevýhodu v útocích na tebe.
10. úroveň
Bojovník: Hrubá síla: Počítej si dvakrát svou zdatnost za Sílu u siláckých kousků.
Šermíř: Cvik: Šermuješ-li s humanoidním soupeřem a hodíš 1 nebo 2 na kostce zranění, můžeš ji přehodit. Přehozený hod ale už musíš použít.
11. úroveň
Vícenásobné útoky: Ve své akci Útok můžeš útočit až třikrát.
12. úroveň
Zvýšení 1 vlastnosti o 2 nebo 2 vlastností o 1.
13. úroveň
Zdatnostní bonus: +5
Sehranost: Tvá kostka sehranosti se zvýší na k6.
14. úroveň
Odhad zbraně, soupeře: Odhad můžeš používat i pokud pouze sleduješ něčí boj. Pokud bojuješ ty sám, můžeš příslušné parametry odhadovat kdykoliv, ne pouze při úspěšných/neúspěšných zásazích.
15. úroveň
Bojovník: Chladnokrevnost Pokud odoláváš strachu, psychickým kouzlům nebo iluzím, můžeš si jedenkrát přehodit neúspěšný hod na záchranu. Tato schopnost se obnoví krátkým odpočinkem.
Šermíř: Šerm Můžeš používat šerm proti všem fyzickým útokům.
16. úroveň
Zvýšení 1 vlastnosti o 2 nebo 2 vlastností o 1.
17. úroveň
Zdatnostní bonus: +6
Bojovník: Bojový pokřik Jako bonusovou akci můžeš vydat bojový pokřik, který ohluší protivníky do konce jejich příštího tahu. Navíc si hodí na záchranu Moudrost proti 8+tvá zdatnost+CHA, pokud neuspějí, budou do konce svého tahu také otrávení.
Bojovník: Velení Jako bonusovou akci můžeš vydat bojový povel svým spolubojovníkům. Pokud se jím budou řídit, mohou ve si ve své akci přičíst hod k6 k útoku, ověření vlastnosti nebo záchraně. Každá postava se v jednu chvíli může řídit nejvýše jedním povolem.
Šermíř: Finty Získáváš 5 šermířských kostek k8. Při boji můžeš utratit šermířskou kostku za následující finty:
- Dlouhý výpad: Zaútočíš s dosahem vyšším o +1 sáh a v případě úspěchu přičti šermířskou kostku k udělenému zranění.
- Odražení: Můžeš použít reakci a použít šermířskou kostku ke snížení zranění, které ti způsobí nepřátelský útok.
- Blablabla, další nápady sem....
Šermířské kostky obnovuješ krátkým odpočnikem.
18. úroveň
Bojovník: Drtivost Tvorům menším, než jsi ty, způsobuješ kritický zásah na 18-20.
Bojovník: Průraznost Neúspěšný útok na hmotného tvora většího než ty sníží jeho OČ o 2.
Šermíř: Vícenásobné útoky: Můžeš hrát akci útok jako bonusovou akci.
19. úroveň
Zvýšení 1 vlastnosti o 2 nebo 2 vlastností o 1.
20. úroveň
Bojovník: Smetení Smetení nepřátel: Pokud rozložíš své útoky na více nepřátel a nikoho nevynecháš, můžeš své protivníky smést - krom utrženého zranění budou také smetení. Navíc si hodí na záchranu Odolnost proti 8+tvá zdatnost+SIL, pokud neuspějí, budou do konce svého tahu také neschopní.
Šermíř: Vlastní finty Můžeš vymýšlet vlastní finty. Domluv se se svým GMem. Protože je nikdo nezná, jejich šermířské kostky jsou k10 místo k8.
Kostky životů: K10
Zdatnosti: Všechny zbraně a zbroje, záchrany a Sílu a Odolnost, Zastrašování, Atletika, Historie
1. úroveň
Zdatnostní bonus: +2
Zastrašování: Počítej si dvojnásobek zdatnosti pro Zastrašování, můžeš zastrašovat i jako bonusovou akci. SO zastrašení je rovno 8+zdatnost+chrarisma, kdo neuspěje, je vystrašený do konce svého tahu.
Přesnost: Urči si oblíbenou zbraň, na kterou jsi zvyklý. Máš +2 k hodu na útok s ní. Pokud o ni přijdeš, nějaký čas trvá (TBD nějaký rozumný event, ať z toho není účetnictví), než si zvykneš na novou.
Odhad artefaktů: Počítej si dvojnásobek zdatnosti při použití Historie na artefakty, pokud uspěješ znáš z legend všechny jejich vlastnosti.
2. úroveň
Léčba vlastních zranění: Při krátkém odpočinku si obnov o 1k10+tvá_úroveň_bojovníka životů víc, než obvykle.
3. úroveň
Odhad zbraně, soupeře: Jako reakci můžeš v boji odhadnout a získat přesnou hodnotu 1 z:
- útočné číslo útoku, který právě minul
- sílu zbraně/zranění útoku, který právě zasáhl
- obranné číslo tvora, který se právě vyhnul zranění
- zranitelnost/nezranitelnost/odolání tvora vůči zranění, které právě utržil
Sehranost: Bojuješ-li bok po boku s někým, s kým už jsi alespoň jednou bojoval, můžeš použít svou reakci, abys mu pomohl v útoku nebo v obraně - hoď 1k4 a přičti/odečti to od útoku.
4. úroveň
Zvýšení 1 vlastnosti o 2 nebo 2 vlastností o 1.
5. úroveň
Zdatnostní bonus: +3
Vícenásobné útoky: Ve své akci Útok můžeš útočit dvakrát místo jednou.
6. úroveň
Volba archetypu: Jsi bojovník nebo šermíř?
Bojovník: Drtivost Tvorům menším, než jsi ty, způsobuješ kritický zásah na 19-20.
Bojovník: Průraznost Neúspěšný útok na hmotného tvora většího než ty sníží jeho OČ o 1.
Šermíř: Šerm Při boji s humanoidním protivníkem se zbraní šermuješ - získáváš +2 k obrannému číslu.
7. úroveň
Bojovník: Změna v berserka: Pokud padne tvůj spolubojovník, jsi v bezvýchodné situaci, někdo tě zraní nebo počet tvých životů klesne o polovinu, hrozí ti proměna v berserka. Chceš-li ji odolat, uspěj v záchraně na Moudrost.
Po proměně v berserka: Jako bonusovou akci můžeš jednou zaútočit na blízko. Pokud ti životy klesnou na 0, hoď na ODL proti 15 a pokud uspěješ, nepadl jsi, ale máš 1 život a pokračuješ. Každé takové odolání vyřazení zvedá obtížnost dalšího hodu o +5.
Šermíř: Útok z obrany: Šermuješ-li a útok, který je na tebe veden nezasáhne, můžeš v reakci zaútočit na daného protivníka.
8. úroveň
Zvýšení 1 vlastnosti o 2 nebo 2 vlastností o 1.
9. úroveň
Zdatnostní bonus: +4
Výpad:Získáš výhodu v akci útok na blízko, ale až do tvého příštího tahu tví oponenti získávají výhodu v útocích na tebe.
Kryt:Provádíš akci útok na blízko s nevýhodou, ale až do tvého příštího tahu tví oponenti získávají nevýhodu v útocích na tebe.
10. úroveň
Bojovník: Hrubá síla: Počítej si dvakrát svou zdatnost za Sílu u siláckých kousků.
Šermíř: Cvik: Šermuješ-li s humanoidním soupeřem a hodíš 1 nebo 2 na kostce zranění, můžeš ji přehodit. Přehozený hod ale už musíš použít.
11. úroveň
Vícenásobné útoky: Ve své akci Útok můžeš útočit až třikrát.
12. úroveň
Zvýšení 1 vlastnosti o 2 nebo 2 vlastností o 1.
13. úroveň
Zdatnostní bonus: +5
Sehranost: Tvá kostka sehranosti se zvýší na k6.
14. úroveň
Odhad zbraně, soupeře: Odhad můžeš používat i pokud pouze sleduješ něčí boj. Pokud bojuješ ty sám, můžeš příslušné parametry odhadovat kdykoliv, ne pouze při úspěšných/neúspěšných zásazích.
15. úroveň
Bojovník: Chladnokrevnost Pokud odoláváš strachu, psychickým kouzlům nebo iluzím, můžeš si jedenkrát přehodit neúspěšný hod na záchranu. Tato schopnost se obnoví krátkým odpočinkem.
Šermíř: Šerm Můžeš používat šerm proti všem fyzickým útokům.
16. úroveň
Zvýšení 1 vlastnosti o 2 nebo 2 vlastností o 1.
17. úroveň
Zdatnostní bonus: +6
Bojovník: Bojový pokřik Jako bonusovou akci můžeš vydat bojový pokřik, který ohluší protivníky do konce jejich příštího tahu. Navíc si hodí na záchranu Moudrost proti 8+tvá zdatnost+CHA, pokud neuspějí, budou do konce svého tahu také otrávení.
Bojovník: Velení Jako bonusovou akci můžeš vydat bojový povel svým spolubojovníkům. Pokud se jím budou řídit, mohou ve si ve své akci přičíst hod k6 k útoku, ověření vlastnosti nebo záchraně. Každá postava se v jednu chvíli může řídit nejvýše jedním povolem.
Šermíř: Finty Získáváš 5 šermířských kostek k8. Při boji můžeš utratit šermířskou kostku za následující finty:
- Dlouhý výpad: Zaútočíš s dosahem vyšším o +1 sáh a v případě úspěchu přičti šermířskou kostku k udělenému zranění.
- Odražení: Můžeš použít reakci a použít šermířskou kostku ke snížení zranění, které ti způsobí nepřátelský útok.
- Blablabla, další nápady sem....
Šermířské kostky obnovuješ krátkým odpočnikem.
18. úroveň
Bojovník: Drtivost Tvorům menším, než jsi ty, způsobuješ kritický zásah na 18-20.
Bojovník: Průraznost Neúspěšný útok na hmotného tvora většího než ty sníží jeho OČ o 2.
Šermíř: Vícenásobné útoky: Můžeš hrát akci útok jako bonusovou akci.
19. úroveň
Zvýšení 1 vlastnosti o 2 nebo 2 vlastností o 1.
20. úroveň
Bojovník: Smetení Smetení nepřátel: Pokud rozložíš své útoky na více nepřátel a nikoho nevynecháš, můžeš své protivníky smést - krom utrženého zranění budou také smetení. Navíc si hodí na záchranu Odolnost proti 8+tvá zdatnost+SIL, pokud neuspějí, budou do konce svého tahu také neschopní.
Šermíř: Vlastní finty Můžeš vymýšlet vlastní finty. Domluv se se svým GMem. Protože je nikdo nezná, jejich šermířské kostky jsou k10 místo k8.
-
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
-
- Příspěvky: 17657
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Tupý převod DrD1.X do DnD5E
Kouzelník
Kostky životů: K6
Zdatnosti: Dýka, hůl, prak, šipka, záchrany Inteligence, Moudrost, Mystika, Historie, Vhled.
1. úroveň
Zdatnostní bonus: +2
Meditace: Počáteční maximum tvých magů je 4 a obnoví se ti při meditaci.
Kouzelná kniha: Do tvé kouzelné knihy si zapiš 4 triky a 2 kouzla s cenou 2 magy nebo méně.
Kouzla: Můžeš sesílat kouzla. Triky můžeš kdykoliv, kouzla stojí magy nebo některá můžeš seslat jako rituály, což trvá směnu, ale nestojí magy.
- útok kouzlem: tvoje zdatnost + INT
- záchrana proti tvému kouzlu: 8 + tvoje zdatnost + INT
Nemůžeš sesílat kouzla silnější, než jaká si umíš zapisovat do své magické knihy, i kdybys na to měl dost magů a kouzlo dovolovalo škálování.
Tady si půjčím něco z JaD, ať to nemusím vymýšlet od nuly. Při používání kouzle z DnD platí následující tabulka:
Stupeň kouzla / Magů
1. 2
2. 3
3. 5
4. 6
5. 7
6. 9
7. 10
8. 11
9. 13
DrDO kouzla (kde později nastřelím pár příkladů) se můžou používat přímo za magy.
Odvracení běsů
Jako akci se můžeš pokusit odvrátit běsy. Každý běs, který tě vidí nebo slyší musí hodit záchranu na moudrost proti 8+tvoje zdatnost+CHA. Pokud neuspěje, je odvrácený (vystrašený tebou) na 1 minutu nebo dokud není zraněn.
2. úroveň
Meditace: Nové maximum magů: 6
Kouzelná kniha: Zapiš si do kouzelné knihy jedno nové kouzlo z cenou 2 magy nebo méně.
Přepisování kouzel: Nalezneš-li nějaké kouzlo na svitku či v cizí kouzelné knize, dokážeš si ho přepsat do své. Stejně tak si dokážeš přepsat kouzlo z nalezeného svitku - v obou případech ale platí aktuální limit jeho ceny, daný tvou kouzelnou knihou. Umíš také poznat, jaké kouzlo je nalezeném svitku zapsáno, aniž bys ho musel seslat nebo identifikovat.
3. úroveň
Meditace: Nové maximum magů: 14
Kouzelná kniha: Zapiš si do kouzelné knihy jedno nové kouzlo s cenou 3 magy nebo méně. Odteď dokážeš tato silnější kouzla přepisovat, sesílat, případně umíš některá slabší kouzla posílit přidáním magenergie až do výše 3 magy (viz jejich popis).
Vyvolání přítele: Během dlouhého odpočinku si můžeš místo odpočívání vyvolat jednoho z magických pomocníků - kočku, havrana nebo ďáblíka. Ti disponují vlastní magenergií, kterou můžou používat na sesílání kouzel ze tvé kouzelnické knihy:
- kočka: 3 magy
- havran: 2 magy a umí létat
- ďáblík: jen triky, ale umí se teleportovat do vzdálenost 15 sáhů na místo, které vidí nebo ho zakrývá nejvýše tenká vrstva dřeva (např. dveře)
V jednu chvíli můžeš mít vyvolaného pouze jednoho přítele. Dokud jsou na dohled, jsou s tebou telepaticky spojení a dělají, co potřebuješ (hraješ za ně ty, hrají ve tvé iniciativě). Pokud se vzdálí, plní svědomitě poslední zadaný příkaz. Jejich ostatní vlastnosti viz bestiář, magenergie se jim obnoví, když si ji obnovíš ty a jsou poblíž.
4. úroveň
Zvýšení 1 vlastnosti o 2 nebo 2 vlastností o 1.
Meditace: Nové maximum magů: 17
Kouzelná kniha: Zapiš si do kouzelné knihy jeden nový trik a jedno nové kouzlo s cenou 3 magy nebo méně.
5. úroveň
Zdatnostní bonus: +3
Meditace: Nové maximum magů: 27
Kouzelná kniha: Zapiš si do kouzelné knihy jedno nové kouzlo s cenou 5 magů nebo méně. Odteď dokážeš tato silnější kouzla přepisovat, sesílat, případně umíš některá slabší kouzla posílit přidáním magenergie až do výše 5 magů (viz jejich popis).
Triky Některé triky posílí svůj efekt.
6. úroveň
Volba archetypu: Jsi čaroděj nebo mág?
Meditace: Nové maximum magů: 32
Kouzelná kniha: Zapiš si do kouzelné knihy jedno nové kouzlo s cenou 5 magů nebo méně.
Mág: Odolnost proti psychickým kouzlům: Pokud odoláváš psychickým kouzlům, můžeš si jedenkrát přehodit neúspěšný hod na záchranu. Tato schopnost se obnoví krátkým odpočinkem.
Mág: Mentální souboj/podrobování: Dokážeš provádět mentální útoky na inteligentní bytosti v dohledu. Ke svým mentálním útokům přičítáš svou zdatnost + INT, oni se brání pasivní moudrostí. Cíl akce se o tom dozví teprve ve chvíli, kdy uspěš ve svém útoku a pak záleží na tom, co je zač:
- je-li sesilatel nebo magická bytost, může tvé mentální útoky opětovat, i kdyby nebyl sám mágem. Tomu říkáme mentální souboj. Zda se mu do jeho útoků započítává zdatnost nebo ne záleží na jeho druhu a umu (určí GM). Úspěšným útokem v mentálním souboji můžeš zranit za 1k6+INT životů (psychické), nebo snížit sesilateli jednu pozici kouzla o stupeň (nebo zrušit, pokud snižuješ pozici 1)/snížit jeho magenergii o 2, nebo snížit jeho inteligenci o 1 (pokud už nemá žádné pozice kouzel/magenergii).
- není-li sesilatel ani magická bytost, nemůže tvé mentální útoky opětovat, ty mu můžeš útočit jen na životy.
Čaroděj: Vyvolání přítele: Tví přátelé posílili. Získávají 1 kostku životů navíc a +2 magy na sesílání kouzel. Můžeš mít vyvolané až dva přátele naráz.
7. úroveň
Meditace: Nové maximum magů: 38
Kouzelná kniha: Zapiš si do kouzelné knihy jedno nové kouzlo s cenou 6 magů nebo méně. Odteď dokážeš tato silnější kouzla přepisovat, sesílat, případně umíš některá slabší kouzla posílit přidáním magenergie až do výše 6 magů (viz jejich popis).
8. úroveň
Zvýšení 1 vlastnosti o 2 nebo 2 vlastností o 1.
Meditace: Nové maximum magů: 44
Kouzelná kniha: Zapiš si do kouzelné knihy jedno nové kouzlo s cenou 6 magů nebo méně.
9. úroveň
Zdatnostní bonus: +4
Meditace: Nové maximum magů: 57
Kouzelná kniha: Zapiš si do kouzelné knihy jedno nové kouzlo s cenou 7 magů nebo méně. Odteď dokážeš tato silnější kouzla přepisovat, sesílat, případně umíš některá slabší kouzla posílit přidáním magenergie až do výše 7 magů (viz jejich popis).
10. úroveň
Meditace: Nové maximum magů: 64
Kouzelná kniha: Zapiš si do kouzelné knihy jeden nový trik a jedno nové kouzlo s cenou 7 magů nebo méně.
Mág: Podrobování: Při podrobování hážeš k8 místo k6 na zranění. Pokud při podrobování snížíš počet životů na 0, můžeš místo jeho zabití jako bonusovou akci ovládnout jeho tělo a učinit z něj podrobence. Získáš tak druhou postavu, za kterou můžeš hrát. Udržování podrobence musíš obnovovat na konci každého dlouhého odpočinku a stojí TBD x jeho_úroveň magů.
Čaroděj: Vyvolání přítele: Tví přátelé opět posílili. Získávají další + 1 kostku životů navíc a další +2 magy na sesílání kouzel a můžeš mít vyvolané všechny tři přátele naráz.
11. úroveň
Meditace: Nové maximum magů: 73
Kouzelná kniha: Zapiš si do kouzelné knihy jedno nové kouzlo s cenou 9 magů nebo méně. Odteď dokážeš tato silnější kouzla přepisovat, sesílat, případně umíš některá slabší kouzla posílit přidáním magenergie až do výše 9 magů (viz jejich popis).
Triky Některé triky dále posílí svůj efekt.
12. úroveň
Zvýšení 1 vlastnosti o 2 nebo 2 vlastností o 1.
13. úroveň
Zdatnostní bonus: +5
Meditace: Nové maximum magů: 83
Kouzelná kniha: Zapiš si do kouzelné knihy jedno nové kouzlo s cenou 10 magů nebo méně. Odteď dokážeš tato silnější kouzla přepisovat, sesílat, případně umíš některá slabší kouzla posílit přidáním magenergie až do výše 10 magů (viz jejich popis).
14. úroveň
Mág: Vysávání/předávání životů: Pokud při podrobování nebo mentálním souboji způsobíš protivníkovi zranění, můžeš jako bonusovou akci ubrané životy vysát a převést na sebe. Můžeš tyto životy i přesměrovat do jiné postavy v dohledu nebo předat jiné postavě životy svoje (i bez útoku). Při každém přenosu se 1 život ztratí.
Čaroděj: Hůl: Můžeš si vyrobit hůl a ukládat si do ní magenergii. Převedení magenergie z hole do hlavy či zpět je bonusová akce. Do hole se vejde nejvýše TBD nějaký výpočet, zase už tu teoreticky jsou volné sorcerer pointy...
15. úroveň
Meditace: Nové maximum magů: 94
Kouzelná kniha: Zapiš si do kouzelné knihy jedno nové kouzlo s cenou 11 magů nebo méně. Odteď dokážeš tato silnější kouzla přepisovat, sesílat, případně umíš některá slabší kouzla posílit přidáním magenergie až do výše 11 magů (viz jejich popis).
16. úroveň
Zvýšení 1 vlastnosti o 2 nebo 2 vlastností o 1.
17. úroveň
Zdatnostní bonus: +5
Meditace: Nové maximum magů: 107
Kouzelná kniha: Zapiš si do kouzelné knihy jedno nové kouzlo s cenou 13 magů nebo méně. Odteď dokážeš tato silnější kouzla přepisovat, sesílat, případně umíš některá slabší kouzla posílit přidáním magenergie až do výše 13 magů (viz jejich popis).
Triky Některé triky dále posílí svůj efekt.
Naslouchání kouzlům: Získáváš schopnost rozpoznat, že se v okolí sesílá nebo působí kouzlo a určit, do jaké školy toto kouzlo spadá, případně jaké je to kouzlo (pokud ho znáš). Detekční schopnosti jsou naprd na trackování, nějak přepsat. A navíc - tohle je na 17. level trochu slabé, ne?...
18. úroveň
Meditace: Nové maximum magů: 114
Mág: Podrobování:Můžeš mít až 3 podrobence. Můžeš si podrobit i cíl mentálního souboje, pokud jsi ho porazil, ale v tom případě udržíš pod kontrolou jen jednoho.
Čaroděj: Vyvolání přítele: Tví přátelé opět posílili. Získávají další + 1 kostku životů navíc a další +2 magy na sesílání kouzel. Navíc si mohou bonusovou akcí odebírat magenergii z tvé hole.
19. úroveň
Zvýšení 1 vlastnosti o 2 nebo 2 vlastností o 1.
Meditace: Nové maximum magů: 123
20. úroveň
Mág: Drakomluva: Ovládl jsi jazyk draků tak dobře, jako draci samotní. Při rozhovoru s draky tě budou považovat za sobě rovného a pokud ho použiješ na smrtelníky, budou k tobě chovat stejnou úctu, jako byl byl drak.
Mág: Základní síla: Pochopil jsi dokonale, jak funguje základní konflikt tohoto světa. Dokážeš rozpoznat, kdo na které straně tohoto konfliktu kdo stojí či jak která akce tento konflikt ovlivní.
Čaroděj: Tvorba nových kouzel Dokážeš vymýšlet svá vlastní nová kouzla. Detaily si domluv s GMem.
Ty magy jsem vzal z JaD tupě, jsem líný to kontrolovat a přepočítávat, ale jsou tam na první pohled nějaké podezřelosti - třeba
rozdíl mezi 14. a 15. úrovní. Buďto je tam schované něco, co od boku nevidím, nebo tam mají JaD chybu
Kostky životů: K6
Zdatnosti: Dýka, hůl, prak, šipka, záchrany Inteligence, Moudrost, Mystika, Historie, Vhled.
1. úroveň
Zdatnostní bonus: +2
Meditace: Počáteční maximum tvých magů je 4 a obnoví se ti při meditaci.
Kouzelná kniha: Do tvé kouzelné knihy si zapiš 4 triky a 2 kouzla s cenou 2 magy nebo méně.
Kouzla: Můžeš sesílat kouzla. Triky můžeš kdykoliv, kouzla stojí magy nebo některá můžeš seslat jako rituály, což trvá směnu, ale nestojí magy.
- útok kouzlem: tvoje zdatnost + INT
- záchrana proti tvému kouzlu: 8 + tvoje zdatnost + INT
Nemůžeš sesílat kouzla silnější, než jaká si umíš zapisovat do své magické knihy, i kdybys na to měl dost magů a kouzlo dovolovalo škálování.
Tady si půjčím něco z JaD, ať to nemusím vymýšlet od nuly. Při používání kouzle z DnD platí následující tabulka:
Stupeň kouzla / Magů
1. 2
2. 3
3. 5
4. 6
5. 7
6. 9
7. 10
8. 11
9. 13
DrDO kouzla (kde později nastřelím pár příkladů) se můžou používat přímo za magy.
Odvracení běsů
Jako akci se můžeš pokusit odvrátit běsy. Každý běs, který tě vidí nebo slyší musí hodit záchranu na moudrost proti 8+tvoje zdatnost+CHA. Pokud neuspěje, je odvrácený (vystrašený tebou) na 1 minutu nebo dokud není zraněn.
2. úroveň
Meditace: Nové maximum magů: 6
Kouzelná kniha: Zapiš si do kouzelné knihy jedno nové kouzlo z cenou 2 magy nebo méně.
Přepisování kouzel: Nalezneš-li nějaké kouzlo na svitku či v cizí kouzelné knize, dokážeš si ho přepsat do své. Stejně tak si dokážeš přepsat kouzlo z nalezeného svitku - v obou případech ale platí aktuální limit jeho ceny, daný tvou kouzelnou knihou. Umíš také poznat, jaké kouzlo je nalezeném svitku zapsáno, aniž bys ho musel seslat nebo identifikovat.
3. úroveň
Meditace: Nové maximum magů: 14
Kouzelná kniha: Zapiš si do kouzelné knihy jedno nové kouzlo s cenou 3 magy nebo méně. Odteď dokážeš tato silnější kouzla přepisovat, sesílat, případně umíš některá slabší kouzla posílit přidáním magenergie až do výše 3 magy (viz jejich popis).
Vyvolání přítele: Během dlouhého odpočinku si můžeš místo odpočívání vyvolat jednoho z magických pomocníků - kočku, havrana nebo ďáblíka. Ti disponují vlastní magenergií, kterou můžou používat na sesílání kouzel ze tvé kouzelnické knihy:
- kočka: 3 magy
- havran: 2 magy a umí létat
- ďáblík: jen triky, ale umí se teleportovat do vzdálenost 15 sáhů na místo, které vidí nebo ho zakrývá nejvýše tenká vrstva dřeva (např. dveře)
V jednu chvíli můžeš mít vyvolaného pouze jednoho přítele. Dokud jsou na dohled, jsou s tebou telepaticky spojení a dělají, co potřebuješ (hraješ za ně ty, hrají ve tvé iniciativě). Pokud se vzdálí, plní svědomitě poslední zadaný příkaz. Jejich ostatní vlastnosti viz bestiář, magenergie se jim obnoví, když si ji obnovíš ty a jsou poblíž.
4. úroveň
Zvýšení 1 vlastnosti o 2 nebo 2 vlastností o 1.
Meditace: Nové maximum magů: 17
Kouzelná kniha: Zapiš si do kouzelné knihy jeden nový trik a jedno nové kouzlo s cenou 3 magy nebo méně.
5. úroveň
Zdatnostní bonus: +3
Meditace: Nové maximum magů: 27
Kouzelná kniha: Zapiš si do kouzelné knihy jedno nové kouzlo s cenou 5 magů nebo méně. Odteď dokážeš tato silnější kouzla přepisovat, sesílat, případně umíš některá slabší kouzla posílit přidáním magenergie až do výše 5 magů (viz jejich popis).
Triky Některé triky posílí svůj efekt.
6. úroveň
Volba archetypu: Jsi čaroděj nebo mág?
Meditace: Nové maximum magů: 32
Kouzelná kniha: Zapiš si do kouzelné knihy jedno nové kouzlo s cenou 5 magů nebo méně.
Mág: Odolnost proti psychickým kouzlům: Pokud odoláváš psychickým kouzlům, můžeš si jedenkrát přehodit neúspěšný hod na záchranu. Tato schopnost se obnoví krátkým odpočinkem.
Mág: Mentální souboj/podrobování: Dokážeš provádět mentální útoky na inteligentní bytosti v dohledu. Ke svým mentálním útokům přičítáš svou zdatnost + INT, oni se brání pasivní moudrostí. Cíl akce se o tom dozví teprve ve chvíli, kdy uspěš ve svém útoku a pak záleží na tom, co je zač:
- je-li sesilatel nebo magická bytost, může tvé mentální útoky opětovat, i kdyby nebyl sám mágem. Tomu říkáme mentální souboj. Zda se mu do jeho útoků započítává zdatnost nebo ne záleží na jeho druhu a umu (určí GM). Úspěšným útokem v mentálním souboji můžeš zranit za 1k6+INT životů (psychické), nebo snížit sesilateli jednu pozici kouzla o stupeň (nebo zrušit, pokud snižuješ pozici 1)/snížit jeho magenergii o 2, nebo snížit jeho inteligenci o 1 (pokud už nemá žádné pozice kouzel/magenergii).
- není-li sesilatel ani magická bytost, nemůže tvé mentální útoky opětovat, ty mu můžeš útočit jen na životy.
Čaroděj: Vyvolání přítele: Tví přátelé posílili. Získávají 1 kostku životů navíc a +2 magy na sesílání kouzel. Můžeš mít vyvolané až dva přátele naráz.
7. úroveň
Meditace: Nové maximum magů: 38
Kouzelná kniha: Zapiš si do kouzelné knihy jedno nové kouzlo s cenou 6 magů nebo méně. Odteď dokážeš tato silnější kouzla přepisovat, sesílat, případně umíš některá slabší kouzla posílit přidáním magenergie až do výše 6 magů (viz jejich popis).
8. úroveň
Zvýšení 1 vlastnosti o 2 nebo 2 vlastností o 1.
Meditace: Nové maximum magů: 44
Kouzelná kniha: Zapiš si do kouzelné knihy jedno nové kouzlo s cenou 6 magů nebo méně.
9. úroveň
Zdatnostní bonus: +4
Meditace: Nové maximum magů: 57
Kouzelná kniha: Zapiš si do kouzelné knihy jedno nové kouzlo s cenou 7 magů nebo méně. Odteď dokážeš tato silnější kouzla přepisovat, sesílat, případně umíš některá slabší kouzla posílit přidáním magenergie až do výše 7 magů (viz jejich popis).
10. úroveň
Meditace: Nové maximum magů: 64
Kouzelná kniha: Zapiš si do kouzelné knihy jeden nový trik a jedno nové kouzlo s cenou 7 magů nebo méně.
Mág: Podrobování: Při podrobování hážeš k8 místo k6 na zranění. Pokud při podrobování snížíš počet životů na 0, můžeš místo jeho zabití jako bonusovou akci ovládnout jeho tělo a učinit z něj podrobence. Získáš tak druhou postavu, za kterou můžeš hrát. Udržování podrobence musíš obnovovat na konci každého dlouhého odpočinku a stojí TBD x jeho_úroveň magů.
Čaroděj: Vyvolání přítele: Tví přátelé opět posílili. Získávají další + 1 kostku životů navíc a další +2 magy na sesílání kouzel a můžeš mít vyvolané všechny tři přátele naráz.
11. úroveň
Meditace: Nové maximum magů: 73
Kouzelná kniha: Zapiš si do kouzelné knihy jedno nové kouzlo s cenou 9 magů nebo méně. Odteď dokážeš tato silnější kouzla přepisovat, sesílat, případně umíš některá slabší kouzla posílit přidáním magenergie až do výše 9 magů (viz jejich popis).
Triky Některé triky dále posílí svůj efekt.
12. úroveň
Zvýšení 1 vlastnosti o 2 nebo 2 vlastností o 1.
13. úroveň
Zdatnostní bonus: +5
Meditace: Nové maximum magů: 83
Kouzelná kniha: Zapiš si do kouzelné knihy jedno nové kouzlo s cenou 10 magů nebo méně. Odteď dokážeš tato silnější kouzla přepisovat, sesílat, případně umíš některá slabší kouzla posílit přidáním magenergie až do výše 10 magů (viz jejich popis).
14. úroveň
Mág: Vysávání/předávání životů: Pokud při podrobování nebo mentálním souboji způsobíš protivníkovi zranění, můžeš jako bonusovou akci ubrané životy vysát a převést na sebe. Můžeš tyto životy i přesměrovat do jiné postavy v dohledu nebo předat jiné postavě životy svoje (i bez útoku). Při každém přenosu se 1 život ztratí.
Čaroděj: Hůl: Můžeš si vyrobit hůl a ukládat si do ní magenergii. Převedení magenergie z hole do hlavy či zpět je bonusová akce. Do hole se vejde nejvýše TBD nějaký výpočet, zase už tu teoreticky jsou volné sorcerer pointy...
15. úroveň
Meditace: Nové maximum magů: 94
Kouzelná kniha: Zapiš si do kouzelné knihy jedno nové kouzlo s cenou 11 magů nebo méně. Odteď dokážeš tato silnější kouzla přepisovat, sesílat, případně umíš některá slabší kouzla posílit přidáním magenergie až do výše 11 magů (viz jejich popis).
16. úroveň
Zvýšení 1 vlastnosti o 2 nebo 2 vlastností o 1.
17. úroveň
Zdatnostní bonus: +5
Meditace: Nové maximum magů: 107
Kouzelná kniha: Zapiš si do kouzelné knihy jedno nové kouzlo s cenou 13 magů nebo méně. Odteď dokážeš tato silnější kouzla přepisovat, sesílat, případně umíš některá slabší kouzla posílit přidáním magenergie až do výše 13 magů (viz jejich popis).
Triky Některé triky dále posílí svůj efekt.
Naslouchání kouzlům: Získáváš schopnost rozpoznat, že se v okolí sesílá nebo působí kouzlo a určit, do jaké školy toto kouzlo spadá, případně jaké je to kouzlo (pokud ho znáš). Detekční schopnosti jsou naprd na trackování, nějak přepsat. A navíc - tohle je na 17. level trochu slabé, ne?...
18. úroveň
Meditace: Nové maximum magů: 114
Mág: Podrobování:Můžeš mít až 3 podrobence. Můžeš si podrobit i cíl mentálního souboje, pokud jsi ho porazil, ale v tom případě udržíš pod kontrolou jen jednoho.
Čaroděj: Vyvolání přítele: Tví přátelé opět posílili. Získávají další + 1 kostku životů navíc a další +2 magy na sesílání kouzel. Navíc si mohou bonusovou akcí odebírat magenergii z tvé hole.
19. úroveň
Zvýšení 1 vlastnosti o 2 nebo 2 vlastností o 1.
Meditace: Nové maximum magů: 123
20. úroveň
Mág: Drakomluva: Ovládl jsi jazyk draků tak dobře, jako draci samotní. Při rozhovoru s draky tě budou považovat za sobě rovného a pokud ho použiješ na smrtelníky, budou k tobě chovat stejnou úctu, jako byl byl drak.
Mág: Základní síla: Pochopil jsi dokonale, jak funguje základní konflikt tohoto světa. Dokážeš rozpoznat, kdo na které straně tohoto konfliktu kdo stojí či jak která akce tento konflikt ovlivní.
Čaroděj: Tvorba nových kouzel Dokážeš vymýšlet svá vlastní nová kouzla. Detaily si domluv s GMem.
Ty magy jsem vzal z JaD tupě, jsem líný to kontrolovat a přepočítávat, ale jsou tam na první pohled nějaké podezřelosti - třeba
rozdíl mezi 14. a 15. úrovní. Buďto je tam schované něco, co od boku nevidím, nebo tam mají JaD chybu

Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 3. 6. 2023, 17:52, celkem upraveno 1 x.
-
- Enfant terrible
- Příspěvky: 9180
- Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Re: Tupý převod DrD1.X do DnD5E
Seprostěsmiř s tim, že první lásku už prostě znovu neprožiješ.
(pro ostatní co nechytají kontext - tahle hláška jako celá diskuse je návaznost odtud
Důvod proč to pojmenovávat stejně je, že většina hráčů se přes ten rozchod s prvními pravidly přenesla a nemají potřebu očekávat od jiných pravidel, že budou dokonale stejná jako ta, se kterými chodili dřív a se kterejma se buď rozešli nebo jejich vztah prostě jen vyšuměl - a to že pořád stojí o extravagantní blondýny neznamená, že chtějí aby byly vzhledově a povahově dokonale stejné, jako ta první. To jen ty k tomu přistupuješ tak jakoby se ta pravidla rozešla s tebou a ty si ve všech nových co potkáš hledal to samé jako v těch co tě opustily.
To přirovnání je samozřejmě značně nedokonalý, ale myslím že navzdory tomu velmi dobře vystihuje tvůj celkový a dlouhodobý přístup k věci.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Savage Worlds: SWADE Edition - PDF v grafice, Deluxe Edition - PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Savage Worlds: SWADE Edition - PDF v grafice, Deluxe Edition - PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
-
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 23047
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Re: Tupý převod DrD1.X do DnD5E
Siriene, prosím, neříkej nikomu, na čem nemá pracovat. Pokud tě to nezajímá, tak to jednoduše ignoruj. Ale není na tobě, abys tu někoho zrazoval od něčeho, co ho evidentně zajímá a baví.
-
- Příspěvky: 17657
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Tupý převod DrD1.X do DnD5E
Ještě koukám na toho kouzelníka a přemýšlím o tom cargokultím převzetím Sorcerer pointů a jestli ta chaotičnost a kontraintuitivnost stojí za nějaký pofidérní balanc, co tam vzniká vůči orignálním buildům navzájem, když stejně víme, že je to jen takový rádobybalanc a ve skutečnosti jsou disba jako prase.
Nebo jste to celý odvodili ze Sorcerera a převzali 1:1 bez hlubšího zkoumání, spoléhaje se na to, že to má dobrý důvod?
Jestli se stane tak moc, když se na to člověk vykašle a proloží to linární křivkou. Buďto 2 magy per level, nebo 1+1 mag per level.
Líp by se pak odhadovaly vlivy těch extra castů, jako jsou přítelíčci a hůl a líp by se dolaďovala síla Podrobování/(de)Mentálního souboje, který jsem nastřeli těžce od boku.
Zkoušeli jste s tím něco dělat a našli, co za tím je?Sirien píše: Summon
Nebo jste to celý odvodili ze Sorcerera a převzali 1:1 bez hlubšího zkoumání, spoléhaje se na to, že to má dobrý důvod?
Jestli se stane tak moc, když se na to člověk vykašle a proloží to linární křivkou. Buďto 2 magy per level, nebo 1+1 mag per level.
Líp by se pak odhadovaly vlivy těch extra castů, jako jsou přítelíčci a hůl a líp by se dolaďovala síla Podrobování/(de)Mentálního souboje, který jsem nastřeli těžce od boku.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 3. 6. 2023, 16:20, celkem upraveno 1 x.
-
- Enfant terrible
- Příspěvky: 9180
- Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Re: Tupý převod DrD1.X do DnD5E
Marky: musim říct že ten doslova tupej, totálně slepej a přímočarej převod všeho co je v DrD do DnD bez ohledu na cokoliv je naprosto bolestivý sledovat a osobně mám za to že ta snaha má vlastně zápornou hodnotu - doslova sepisuješ něco, co by radši ani nemělo být sepsáno, protože bez ohledu na případný přínos ukázky jak překlopit tu nebo onu jednu mechaniku většině hráčů nedojde, jak neskutečně blbej nápad to jako celek je.
Markus: prosím všimni si že sem Eeriemu nijak neříkal na čem má nebo nemá pracovat (to až teď Markymu a má to validní a možná brzy diskutované designové důvody), ale odpovídal jsem na jeho výtku ohledně (ne)věrnosti implementace DrD materiálu v JaD (nebo, popravdě, jeho výtku k implementaci DrD materiálů naprosto kdekoliv, protože jeho postoj vlastně s JaD nemá vůbec nic společnýho).
Markus: prosím všimni si že sem Eeriemu nijak neříkal na čem má nebo nemá pracovat (to až teď Markymu a má to validní a možná brzy diskutované designové důvody), ale odpovídal jsem na jeho výtku ohledně (ne)věrnosti implementace DrD materiálu v JaD (nebo, popravdě, jeho výtku k implementaci DrD materiálů naprosto kdekoliv, protože jeho postoj vlastně s JaD nemá vůbec nic společnýho).
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Savage Worlds: SWADE Edition - PDF v grafice, Deluxe Edition - PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Savage Worlds: SWADE Edition - PDF v grafice, Deluxe Edition - PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
-
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
-
- Enfant terrible
- Příspěvky: 9180
- Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Re: Tupý převod DrD1.X do DnD5E
Marky: ...třeští mě hlava jen z toho to číst a mám z toho pocit jakobys pětiletejm dětem ukazoval jak se podpaluje táborák deodorantem a slovo "tupý" v názvu tématu je naprosto nedostatečný a mělo by se to jmenovat "tupý, hloupý a krutě nedoporučovaný", ale když teda chceš...
Použití dvojnásobný zdatnosti je mechanika označovaná za Kvalifikaci.
Kvalifikace navazuje na udělení základní Zdatnosti.
Dva tradiční okamžiky refreshe personal dials jsou konec Dlouhého odpočinku a nebo přestup na novou Úroveň.
Tvoje implementace zastrašování je totální hereze k ekonomice akcí
Odhad zbraně tím tupým překlopením dodává u půlky voleb totálně useless informaci a je v konfliktu s běžným tokem informací u herního stolu / vynucuje uzavřenou hru (což je u DnD chucpe, u JaD v přímym konfliktu).
Sehranost - repetetivní akce využívají flat bonus a ne +dice
Drtivost - jsi ve stylizačnim konfliktu se Šampionem (kterej je bližší Šermíři...) - začínám mít dojem že buď to táhneš na doraz už pátej den a začínáš trpět děsivou spánkovou deprivací, nebo si tu začal velmi brutálně trollit, tohle je implementace na tužku, fakt
Šerm - viz Bojové styly, kiddin me, right?
Změna v Bersekrkra... tvle... Barbar, Zuřivost... přestávám mít slov.
Beru zpátky co sem napsal vejš, tohle nemá ani pozitivní dílčí přínos, ty implementace co nabízíš sou vysloveně špatný ve všech směrech - v podstatě hereze proti tomu systému.
Použití dvojnásobný zdatnosti je mechanika označovaná za Kvalifikaci.
Kvalifikace navazuje na udělení základní Zdatnosti.
Dva tradiční okamžiky refreshe personal dials jsou konec Dlouhého odpočinku a nebo přestup na novou Úroveň.
Tvoje implementace zastrašování je totální hereze k ekonomice akcí
Odhad zbraně tím tupým překlopením dodává u půlky voleb totálně useless informaci a je v konfliktu s běžným tokem informací u herního stolu / vynucuje uzavřenou hru (což je u DnD chucpe, u JaD v přímym konfliktu).
Sehranost - repetetivní akce využívají flat bonus a ne +dice
Drtivost - jsi ve stylizačnim konfliktu se Šampionem (kterej je bližší Šermíři...) - začínám mít dojem že buď to táhneš na doraz už pátej den a začínáš trpět děsivou spánkovou deprivací, nebo si tu začal velmi brutálně trollit, tohle je implementace na tužku, fakt
Šerm - viz Bojové styly, kiddin me, right?
Změna v Bersekrkra... tvle... Barbar, Zuřivost... přestávám mít slov.
Beru zpátky co sem napsal vejš, tohle nemá ani pozitivní dílčí přínos, ty implementace co nabízíš sou vysloveně špatný ve všech směrech - v podstatě hereze proti tomu systému.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Savage Worlds: SWADE Edition - PDF v grafice, Deluxe Edition - PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Savage Worlds: SWADE Edition - PDF v grafice, Deluxe Edition - PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
-
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Tupý převod DrD1.X do DnD5E
Jakto? Já myslel, že DrD začíná u DnD a končí u DnD. 

Naposledy upravil(a) eerieBaatezu dne 3. 6. 2023, 16:47, celkem upraveno 1 x.
-
- Enfant terrible
- Příspěvky: 9180
- Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Re: Tupý převod DrD1.X do DnD5E
lvl 15 a 16 má bejt 94, díky za to, hodim do errata (chyba je legacy ze ShadoWWWova překladu koukám)MarkyParky píše: ↑3. 6. 2023, 15:36Ty magy jsem vzal z JaD tupě, jsem líný to kontrolovat a přepočítávat, ale jsou tam na první pohled nějaké podezřelosti - třeba rozdíl mezi 14. a 15. úrovní. Buďto je tam schované něco, co od boku nevidím, nebo tam mají JaD chybu![]()
A celej převod spell slotů na manu včetně cen kouzel sme převzali z ofiko DnD 5e DMG str. 288-289
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Savage Worlds: SWADE Edition - PDF v grafice, Deluxe Edition - PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Savage Worlds: SWADE Edition - PDF v grafice, Deluxe Edition - PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
-
- Příspěvky: 17657
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Tupý převod DrD1.X do DnD5E
Sirien: Myslím, že jsi v tom rozohnění někde něco strašlivě minul.
Resp. takhle:
- Tento typ poznámek:
Užitečný je v tom, že je to typ korekce, který dává smysl dělat, protože z nějaké tupé kostry, kterou tu dávám jako příklad, jak to převést, už dělá konkrétní, správně implementovanou věc. Tzn. kdybys to vzal a celý opřipomínkoval tímhle stylem, tak vlastně děláš přesně to, co já jsem hned v úvodním disclaimeru říkal, že dělat nebudu, bo na to nemám ani čas, ani náladu. Mimoběžný je právě v tom, že jsem v úvodním disclaimeru řekl, že to dělat nebudu, bo na to nemám ani čas, ani náladu.
- Tento typ poznámek:
Čti prosím pozorně následující řádky, i když se ti budou zdát nesmyslné (a oni v normálním hráčském paradigmatu opravdu nesmyslné jsou), a přemýšlej o nich jako o úvodu do paradigmatu, který je ti cizí. A pozor! - nepředstavují můj názor. Představují mou představu o tom, co se odehrává v mysli dračákisty, založenou na mnohých rozhovorech s lidmi, co mi říkali proč nepřešli na DrDII, když jsem to řešil. A samozřejmě tahle představa může být taky zkreslená (viz eeerieho vyjádření o tom, že nehledá pravého skota, i když jeho ostatní výroky tvrdí opak)
Můžeš mít tisíckrát Barbara s jeho Zuřivostí, ale pokud zuřivost trvá 1 minutu, má omezený počet zuření, začíná od 1. úrovně a postupně se ti na ní nabalují věci charakterizující tu classu, tak to není pravý Bojovnický berserk. Nemluvě o tom, že takový barbar pak nesmí nosit jeho oblíbenou plátovku a nemá nikterak mechanicky znázorňováno rozplácávání mrňavých skřetů a prorážení pancíře drakům.
Dračákista ti odpustí, když skill bude začínat na jiném levelu, odpustí ti, když bude interně fungovat jinak, odpustí ti, když bude mít jiné triggery/ukončení, odpustí ti, když bude dávat jinou charakterizaci, odpustí ti, že bude mít nějaké prerekvizity, které nebývaly, nebo bude oproštěn od prerekvizit starých. Dokonce ti odpustí i to, když se bude jinak jmenovat, ale neodpustí ti, když dostane tohle všechno najednou, protože v tom nepozná svou oblíbenou feauturu z Dračáku.
Naopak dračákistovi je úplně šumák, že implementace té featury je hereze proti systému a vůbec ho nezajímá, že se to bude překrývat s jinýma existujícíma principama (a je mu úplně šumák, že každý class-design tutorial na webu začíná dvěma odstavcema na téma "nevytvářejte novou classu pro něco, co už nějaká classa má"), protože on nikdy* nebude hrát Barbara, co se dal cestou Berserka z 5E a ten konflikt volby nikdy* neuvidí.
*Nikdy zde znamená "Dokud nepřejde na DnD5E/JaD, kdy pak dráčákosvkou postavu opustí a zahodí.
Uff, trochu jsem se rozepsal, teď k věci.
Je to sice napsané v úvodu, ale rozepíšu to tu znovu, abys to pochopil.
Konkrérní implementace je věc, kterou fakt neřeším a je mi u zadele. Jestli má někdo zájem něco takového udělat, ať si to klidně udělá a předělá všechny ty nástřely v souladu s tím, jestli tady má být flat bonus nebo támhle kostka a jestli na tomhle levelu to má být k8 nebo k4 a jestli v ekonomice hry ta obnova má být za shortrest nebo za longrest. To jsou technické podružnosti, které zvládne každý homebrewer DnD5E tisíckrát líp než já.
Koncept převodu a cena, která se za něj platí je to, o co v tomhle vlákně běží. Začal jsem to dělat pro to, abych eeriemu a pod odpověděl na jejich některé dotazy příkladem a nastínil, jak se dají DrDO schopnosti povolání (zhruba) nalajnovat na kostru DnD5E class (nebo v zásadě jakéhokoliv jiného systému), aby z toho vývoje té postavy a z toho, co (a kdy ve své kariéře) dokáže vylezl podobný feeling. A že je důležité stavět to odzhora - konceptuálně - místo od konkrétností, které můžeš opravit/dodělat vždycky.
Je to udělané za cenu některých kroků, které akcentují DrDO na úkor DnD (třeba volba archetypu až na 6. úrovni) a záměrně to ignoruje překryvy, aby se ty classy vykreslily co nejblíž původním konceptům. Popravdě, když jsem to ráno začal psát, tak jsem tam nejdřív ty implementace vůbec neměl a byl to jen seznam schopností namapovaných na rozvoj postavy. Jenže mi pak došlo, že bez nich to bude jen nic neříkající seznam který navíc nebude ukazovat třeba růst těch powers, takže jsem si řekl, že ilustrativnější bude, když tam nasekám alespoň něco, než když to bude jen seznam nadpisů. A samozřejmě copypastovat vykradené existující koncepty byla nejlepší cesta, jak to ilustrovat - tzn. to není bug, ale feature tohohle přístupu.
Bude z toho něco víc?
Nevím, neplánuju to. Ráno jsem to začal psát s touhle ideou, pže mi dneska nevyšlo hraní a zůstal mi plnkový den, příliš roztrhaný na to, abych dělal něco skutečného, ale zároveň s dost prostojema na to, abych v nich mohl dělat tohle civčení. Myslel jsem, źe to za den nasekám celé (a těšil jsem se na vancian-alchymistu), ale den byl víc rozsekaný, než jsem čekal, takže se k tomu vrátím kdoví kdy.
Když k tomu někdo naskočí a začne v tom korigovat ty chyby prvního typu, cos psal, u mě dobrý - proto je v prvním vlákně ta výzva. Jestli to někomu za tu legraci bude stát, je to asi fajn výsledek, co pak zafunguje jako designová ilustrace a ukáže nejen koncept, ale konkrétní implemetaci.
Když by se to stalo hratelné a pak to třeba někomu z 1.X/DH komunity pomohlo zahrát si párkrát 5E/JaD a zafunguovalo to jako vstupní brána do lepšího systému, a pak se to zahodí jako mizernej homebrew, u mě taky dobrý (a minimálně tenhle důvod by měl být zajímavý i pro tebe).
A jestli to tu skončí jako příklad toho, proč je to špatný nápad takové konverze? Hele, mě to zas tolik efortu nestálo - ale pak by to asi chtělo k tomu přidat dvě věci:
- zdůvodnění, proč je to či ono zařazení schopností špatný nápad, rozepsat pořádně, ať je to poučné pro čtenáře a ne to přejít všeobjímajícím a nicneříkajícím "protože je to hereze."
- a nabídnutí alternativy, srovnání "jak je to správně". Protože pokud opakovaně tvrdíš, že "už je to hotovo" a JaD nabízí Dračákistům to, po čem touží, tak to zatím v těch diskusím moc nedokládáš a opomenty spíš shazuješ poznámkama o prvních láskách, místo toho, abys jim nabídl seriózní ukázky. Kdybys třeba (už dřív) nahodil nějakou matrici DrDO dovedností vs JaD povolání/oborů, aby bylo vidět, že takovéhle pseudoclassy nejsou potřeba, tak by mě ani nenapadlo si s touhle aktivitou pohrávat.
Resp. takhle:
- Tento typ poznámek:
je částečně užitečný, částečně mimoběžný s aktivitou.Sirien píše:Repetetivní akce využívají flat bonus a ne +dice
Užitečný je v tom, že je to typ korekce, který dává smysl dělat, protože z nějaké tupé kostry, kterou tu dávám jako příklad, jak to převést, už dělá konkrétní, správně implementovanou věc. Tzn. kdybys to vzal a celý opřipomínkoval tímhle stylem, tak vlastně děláš přesně to, co já jsem hned v úvodním disclaimeru říkal, že dělat nebudu, bo na to nemám ani čas, ani náladu. Mimoběžný je právě v tom, že jsem v úvodním disclaimeru řekl, že to dělat nebudu, bo na to nemám ani čas, ani náladu.
- Tento typ poznámek:
ukazuje naprosté nepochopení účelu celé aktivity a vlastně i nepochopení toho, co se ti dračákysti snaží sdělit, když ti říkají, že Jeskyně a Draci nejsou to, co čekali.Sirien píše: Drtivost - jsi ve stylizačnim konfliktu se Šampionem
Šerm - viz Bojové styly, kiddin me, right?
Změna v Bersekrkra... tvle... Barbar, Zuřivost... přestávám mít slov.
Čti prosím pozorně následující řádky, i když se ti budou zdát nesmyslné (a oni v normálním hráčském paradigmatu opravdu nesmyslné jsou), a přemýšlej o nich jako o úvodu do paradigmatu, který je ti cizí. A pozor! - nepředstavují můj názor. Představují mou představu o tom, co se odehrává v mysli dračákisty, založenou na mnohých rozhovorech s lidmi, co mi říkali proč nepřešli na DrDII, když jsem to řešil. A samozřejmě tahle představa může být taky zkreslená (viz eeerieho vyjádření o tom, že nehledá pravého skota, i když jeho ostatní výroky tvrdí opak)
Můžeš mít tisíckrát Barbara s jeho Zuřivostí, ale pokud zuřivost trvá 1 minutu, má omezený počet zuření, začíná od 1. úrovně a postupně se ti na ní nabalují věci charakterizující tu classu, tak to není pravý Bojovnický berserk. Nemluvě o tom, že takový barbar pak nesmí nosit jeho oblíbenou plátovku a nemá nikterak mechanicky znázorňováno rozplácávání mrňavých skřetů a prorážení pancíře drakům.
Dračákista ti odpustí, když skill bude začínat na jiném levelu, odpustí ti, když bude interně fungovat jinak, odpustí ti, když bude mít jiné triggery/ukončení, odpustí ti, když bude dávat jinou charakterizaci, odpustí ti, že bude mít nějaké prerekvizity, které nebývaly, nebo bude oproštěn od prerekvizit starých. Dokonce ti odpustí i to, když se bude jinak jmenovat, ale neodpustí ti, když dostane tohle všechno najednou, protože v tom nepozná svou oblíbenou feauturu z Dračáku.
Naopak dračákistovi je úplně šumák, že implementace té featury je hereze proti systému a vůbec ho nezajímá, že se to bude překrývat s jinýma existujícíma principama (a je mu úplně šumák, že každý class-design tutorial na webu začíná dvěma odstavcema na téma "nevytvářejte novou classu pro něco, co už nějaká classa má"), protože on nikdy* nebude hrát Barbara, co se dal cestou Berserka z 5E a ten konflikt volby nikdy* neuvidí.
*Nikdy zde znamená "Dokud nepřejde na DnD5E/JaD, kdy pak dráčákosvkou postavu opustí a zahodí.
Uff, trochu jsem se rozepsal, teď k věci.
Je to sice napsané v úvodu, ale rozepíšu to tu znovu, abys to pochopil.
Konkrérní implementace je věc, kterou fakt neřeším a je mi u zadele. Jestli má někdo zájem něco takového udělat, ať si to klidně udělá a předělá všechny ty nástřely v souladu s tím, jestli tady má být flat bonus nebo támhle kostka a jestli na tomhle levelu to má být k8 nebo k4 a jestli v ekonomice hry ta obnova má být za shortrest nebo za longrest. To jsou technické podružnosti, které zvládne každý homebrewer DnD5E tisíckrát líp než já.
Koncept převodu a cena, která se za něj platí je to, o co v tomhle vlákně běží. Začal jsem to dělat pro to, abych eeriemu a pod odpověděl na jejich některé dotazy příkladem a nastínil, jak se dají DrDO schopnosti povolání (zhruba) nalajnovat na kostru DnD5E class (nebo v zásadě jakéhokoliv jiného systému), aby z toho vývoje té postavy a z toho, co (a kdy ve své kariéře) dokáže vylezl podobný feeling. A že je důležité stavět to odzhora - konceptuálně - místo od konkrétností, které můžeš opravit/dodělat vždycky.
Je to udělané za cenu některých kroků, které akcentují DrDO na úkor DnD (třeba volba archetypu až na 6. úrovni) a záměrně to ignoruje překryvy, aby se ty classy vykreslily co nejblíž původním konceptům. Popravdě, když jsem to ráno začal psát, tak jsem tam nejdřív ty implementace vůbec neměl a byl to jen seznam schopností namapovaných na rozvoj postavy. Jenže mi pak došlo, že bez nich to bude jen nic neříkající seznam který navíc nebude ukazovat třeba růst těch powers, takže jsem si řekl, že ilustrativnější bude, když tam nasekám alespoň něco, než když to bude jen seznam nadpisů. A samozřejmě copypastovat vykradené existující koncepty byla nejlepší cesta, jak to ilustrovat - tzn. to není bug, ale feature tohohle přístupu.
Bude z toho něco víc?
Nevím, neplánuju to. Ráno jsem to začal psát s touhle ideou, pže mi dneska nevyšlo hraní a zůstal mi plnkový den, příliš roztrhaný na to, abych dělal něco skutečného, ale zároveň s dost prostojema na to, abych v nich mohl dělat tohle civčení. Myslel jsem, źe to za den nasekám celé (a těšil jsem se na vancian-alchymistu), ale den byl víc rozsekaný, než jsem čekal, takže se k tomu vrátím kdoví kdy.
Když k tomu někdo naskočí a začne v tom korigovat ty chyby prvního typu, cos psal, u mě dobrý - proto je v prvním vlákně ta výzva. Jestli to někomu za tu legraci bude stát, je to asi fajn výsledek, co pak zafunguje jako designová ilustrace a ukáže nejen koncept, ale konkrétní implemetaci.
Když by se to stalo hratelné a pak to třeba někomu z 1.X/DH komunity pomohlo zahrát si párkrát 5E/JaD a zafunguovalo to jako vstupní brána do lepšího systému, a pak se to zahodí jako mizernej homebrew, u mě taky dobrý (a minimálně tenhle důvod by měl být zajímavý i pro tebe).
A jestli to tu skončí jako příklad toho, proč je to špatný nápad takové konverze? Hele, mě to zas tolik efortu nestálo - ale pak by to asi chtělo k tomu přidat dvě věci:
- zdůvodnění, proč je to či ono zařazení schopností špatný nápad, rozepsat pořádně, ať je to poučné pro čtenáře a ne to přejít všeobjímajícím a nicneříkajícím "protože je to hereze."
- a nabídnutí alternativy, srovnání "jak je to správně". Protože pokud opakovaně tvrdíš, že "už je to hotovo" a JaD nabízí Dračákistům to, po čem touží, tak to zatím v těch diskusím moc nedokládáš a opomenty spíš shazuješ poznámkama o prvních láskách, místo toho, abys jim nabídl seriózní ukázky. Kdybys třeba (už dřív) nahodil nějakou matrici DrDO dovedností vs JaD povolání/oborů, aby bylo vidět, že takovéhle pseudoclassy nejsou potřeba, tak by mě ani nenapadlo si s touhle aktivitou pohrávat.