BattleTech a MechWarrior jako RPG
-
- Příspěvky: 110
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
BattleTech a MechWarrior jako RPG



MechWarrior je série RPG her vycházejících z wargame BattleTech (1984), ve které mezi sebou bojují obří roboti. Ve vzdálené budoucnosti 31. století se jednotná lidská civilizace zvaná Hvězdná liga rozpadla na znesvářené státečky ovládané feudálními rody, které mezi sebou válčí za pomoci ohromných, mnohatunových robotů vyzbrojených lasery, částicovými kanóny, raketami nebo autokanóny. Hráči se stanou piloty mecha robotů nebo jinými jednotlivci z herního univerza, například techniky, leteckými piloty nebo průzkumníky.
V databázi zatím máme:




Další odkazy:

-
- Příspěvky: 647
- Registrován: 9. 8. 2018, 11:37
- Bydliště: Waterdeep
Re: MechWarrior
RPG her zasazených do prostředí Battletechu vyšlo několik. FASA vydala tři MechWarriora, FanPro pak třetí edici v reprintu jako Classic Battletech RPG, a Catalyst Game Labs má na kontě A Time of War a MechWarrior Destiny.
https://www.drivethrurpg.com/product/31 ... or-Destiny
MechWarrior Destiny je poslední v řadě, používá, podobně jako třeba Shadowrun Anarchy, CUE systém.
Ve srovnání s předchozíma crunchy edicema (především MW 3e a AToW), je Destiny rules light, narativní a zaměřená na cinematickou akci. V timeline Battletechu se nijak neposouvá dopředu, naopak se vrací do klasické éry 3025, mezi třetí a čtvrtou nástupnickou válku, v appendixu se pak příručka věnuje invazi klanů.
https://www.drivethrurpg.com/product/31 ... or-Destiny
MechWarrior Destiny je poslední v řadě, používá, podobně jako třeba Shadowrun Anarchy, CUE systém.
Ve srovnání s předchozíma crunchy edicema (především MW 3e a AToW), je Destiny rules light, narativní a zaměřená na cinematickou akci. V timeline Battletechu se nijak neposouvá dopředu, naopak se vrací do klasické éry 3025, mezi třetí a čtvrtou nástupnickou válku, v appendixu se pak příručka věnuje invazi klanů.
-
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 23047
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Re: BattleTech a MechWarrior
Díky, Rillae! Vytvořil jsem z toho anotaci (viz záhlaví). Tím máme na fórum první Mechwarrior, další možná budou následovat. Kupodivu až doteď tu o těchhle hrách nebyla žádná diskuze.
-
- Příspěvky: 647
- Registrován: 9. 8. 2018, 11:37
- Bydliště: Waterdeep
Re: BattleTech a MechWarrior
Markusi, další budou následovat, ale nemám nejmenší představu kdy, nějak není kdy. Skoro každou volnou chvíli teď věnuju hraní... zrovna BattleTechu, bys nevěřil kolik lidí s ním zrovna teď začíná, a těch hodim co trávím hraním (na různejch úrovních komplexnosti pravidel, od Beginner Boxu po Tactical Operations), to bys snad ani nevěřil
-
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 23047
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Re: BattleTech a MechWarrior jako RPG
Oddělil jsem diskuzi k figurkovému BattleTechu sem, tohle nechávám vyloženě pro RPG hry. (Ať to tu může zapadat prachem.
)

-
- Rytíř
- Příspěvky: 2323
- Registrován: 16. 10. 2004, 16:34
Re: BattleTech a MechWarrior jako RPG
Pokud vím tak aktuální je tohle: https://bg.battletech.com/download/QSR_ATimeOfWar.pdf
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
-
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
- Bydliště: Kostka
Re: BattleTech a MechWarrior jako RPG
Jiron: Aktuální je obojí. MechWarrior: Destiny (dále MWD) a A Time of War (dále ATOW) jsou dvě paralelní RPGčkové řady ze světa BattleTechu. Něco jako Dračí doupě a Dračí doupě Plus nebo jako Basic D&D a AD&D, přičemž ten značně pravidlově komplikovanější je v tomto případě ATOW.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
-
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 23047
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Re: BattleTech a MechWarrior jako RPG
Hrabání se v historii FASA mě přivedlo k tomuhle. Jde o druhou úspěšnou hru od FASA po Star Streku.
Nejdřív FASA vydala figurkovku BattleTech (1984), která se samozřejmě stala ohromně úspěšnou a zplodila frančízu, která existuje dodnes. BattleTech samotný je cosi napůl cesty mezi wargame a RPGčkem. Sice se hraje jako běžná wargame, bez Vypravěče, ale umožňuje hráčům hrát delší kampaně s misemi, které na sebe kontinuálně navazují, přičemž si můžou postupně zlepšovat robota.
K plnohodnotnému RPGčku ale bylo potřeba to, aby hra nebyla jenom o robotovi, ale i o jeho pilotovi. A právě to dělá MechWarrior – jsou to vlastně pravidla pro tvorbu pilotů a jejich osobní akce mimo mecha. Jakmile by vám pilot vlezl do robota, použili byste (zřejmě?) pravidla BattleTechu.

MechWarrior (1e) (1986)
Nejdřív FASA vydala figurkovku BattleTech (1984), která se samozřejmě stala ohromně úspěšnou a zplodila frančízu, která existuje dodnes. BattleTech samotný je cosi napůl cesty mezi wargame a RPGčkem. Sice se hraje jako běžná wargame, bez Vypravěče, ale umožňuje hráčům hrát delší kampaně s misemi, které na sebe kontinuálně navazují, přičemž si můžou postupně zlepšovat robota.
K plnohodnotnému RPGčku ale bylo potřeba to, aby hra nebyla jenom o robotovi, ale i o jeho pilotovi. A právě to dělá MechWarrior – jsou to vlastně pravidla pro tvorbu pilotů a jejich osobní akce mimo mecha. Jakmile by vám pilot vlezl do robota, použili byste (zřejmě?) pravidla BattleTechu.


MechWarrior je RPG hra vycházející z o pár let mladší wargame BattleTech (1984), ve které mezi sebou bojují obří roboti. Jde o první RPG adaptaci tohoto univerza a zároveň první RPG hru s mecha roboty. Ve vzdálené budoucnosti 31. století se jednotná lidská civilizace zvaná Hvězdná liga rozpadla na znesvářené státečky ovládané feudálními rody, které mezi sebou válčí za pomoci ohromných, mnohatunových robotů vyzbrojených lasery, částicovými kanóny, raketami nebo autokanóny. Hráči se stanou piloty mecha robotů nebo jinými jednotlivci z herního univerza, například techniky, leteckými piloty nebo průzkumníky.
Velkou část pravidel představuje komplexní tvorba postav, která každého hrdinu provede životními drahami a klíčovými událostmi od dětství, přes školu a výcvik až po současné zaměstnání. Výsledkem je postava vyjádřená sadou základních vlastností a dovedností od 0 do 10. Po tvorbě postav plné výpočtů už jsou pravidla hry překvapivě jednoduchá: při vyhodnocování se k dovednosti přičítá hod 2k10 a je nutné překonat cílové číslo, přičemž desítky explodují. Body štěstí (zvané „Edge“) umožňují hráčům přidat si bonusy k důležitým hodům. Hra má pravidla pro osobní boj (mimo roboty), který je svižný a drsný – pracuje například s takovými prvky, jako je únava nebo přišpendlení krycí palbou. Zranění jsou vážná a smrt snadná. Pravidla pro bity robotů ve hře nejsou – předpokládá se, že hráči použijí BattleTech.
Informace o herním světě obsažené v základní příručce jsou jen obecného charakteru, ale pro hru postupně vyšlo bezmála čtyřicet dalších doplňků, včetně knih věnovaných jednotlivým rodům a jejich armádám, několik „technických manuálů“ s podrobnými představeními různých robotů a různé další knihy, které popisují ozbrojené síly a občas obsahují i krátké scénáře.
V roce 1991 byla nahrazena přepracovanou druhou edicí MechWarrioru.
-
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
- Bydliště: Kostka
Re: BattleTech a MechWarrior jako RPG
Zmínka o tomto RPGčku byla i v českém vydání 3. a 4. edice BattleTechu. Altar ho plánoval vydat (ale nikdy k tomu nedošlo).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
-
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 23047
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Re: BattleTech a MechWarrior jako RPG
Asi napsalo málo lidí. 
Stejně je to celkem zajímavé, jak se v devadesátkách přeložilo několik různých her (dále třeba Shadowrun, Dobrodružná hra Pán prstenů), ale pak to najednou přestalo a už byl jenom Dračák, Dračák a Dračák plus.

Stejně je to celkem zajímavé, jak se v devadesátkách přeložilo několik různých her (dále třeba Shadowrun, Dobrodružná hra Pán prstenů), ale pak to najednou přestalo a už byl jenom Dračák, Dračák a Dračák plus.