[modul] Hmly Hollinu

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Uživatelský avatar
Jocho
Příspěvky: 548
Registrován: 5. 7. 2009, 23:08

[modul] Hmly Hollinu

Příspěvek od Jocho »

Na Discorde sa mi na odohranie pamfletového oneshot dobrodružstva stále nedarí získať ľudí, preto ho dávam voľne sem. Možno sa k nemu dostanete aspoň takto.
mapa.jpg
HMLY HOLLINU (Google Docs)
O čo ide?
Skupina dobrodruhov sprevádza obchodnú karavánu. Unavení z cesty, tešia sa na návštevu mestečka Hollin, ktoré sa stáva pravidelnou zastávkou obchodníkov v kráľovstve. Inokedy slnkom zaliate mestečko však nachádzajú ponorené do hmly, ktorá - ako krátko na to zistia - nevznikla iba teplotnou inverziou...

Formát
Dobrodružstvo je ladené ľahko detektívne - nachádza sa tu niekoľo lokalít, ktoré môžu postavy preskúmať a vyriešiť rôzne, väčšinou sociálne ladené problémy. Dôjde však aj na niekoľko bojových zvratov, ale tie sú držané na minime jednak pre budovanie ťaživej atmosféry a jednak pre časovanie dobrodružstva, ktoré sa dá zvládnuť do 4 hodín.

Sandbox
Spôsob, akým je dobrodružstvo podané, pokračuje v šľapajách, ktoré som vychodil pri písaní modulu Grófstvo pre DNGN. Nie sú tu vyslovene naskriptované udalosti, ide skôr o in-medias-res situácie, do ktorých postavy zasiahnu. Jednotlivé lokality majú svoje postavičky, ktoré sa navzájom majú aj nemajú v láske a takmer každá výraznejšia NPC postava môže od tých hráčkych niečo chcieť.

V dobrordružstve by malo byť možné využiť širokú paletu schopností postáv - ako individuálnych tak aj skupinových. Zakrádanie, lozenie podzemím, sociálne konflikty, spoluprácu s NPC, možností realizácie je, myslím, dostatok.

Pamflet
Dobrodružstvo je pomerne strohé, pretože sa drží pamfletového formátu. Dvojica plánikov dediny a podzemia, popis lokalít a postáv, časová linka, všetko je spísané tak, aby to hráč vedel pohotovo nájsť, prípadne si upraviť a doplniť podľa seba. Je otázne, ako veľmi je dobrodružstvo "fantastické" (mrk na Markusa), ale kľúčovým prvkom modulu je predsa len odhaľovanie príčin, prečo mestečko Hollin tápe v hmlách.

Som veľmi zvedavý na prípadné poznámky.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Jocho dne 24. 3. 2023, 10:14, celkem upraveno 1 x.
DNGN - vstupný d6 systém so sandboxovým freeform svetom
moloth - sólo kartové RPG o živote na tvorovi veľkom ako okres
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 18600
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [modul] Hmly Hollinu

Příspěvek od York »

Nečetl jsem to slovo od slova, takže jsem možná něco minul.

Následujou spoilery.

• Zápletka je divná. Kněz, kterej se snaží vystresovat vesničany, aby z nich byli řádní věřící, je fajn. To, že záhadnou náhodou přivolal démona, je ale docela zvláštní, a hlavně to hráči moc nemaj jak zjistit a i kdyby to zjistili, vyzní to neslaně a nemastně. Taky je otázka, proč má kněz v kostele knihu exorcismů a proč ji nepoužil, když už ji tam má.

Dávalo by mi větší smysl, že kněz přivolal démona záměrně, aby se potvrdila jeho slova. Možná to udělal poté, co se mu vesničani vysmáli? A knihu exorcismů někam schoval - skladuje ji pro případ, že by mu démon přerostl přes hlavu a potřeboval se ho zbavit. Nebo možná plánuje démona zlikvidovat sám a ukázat tak vesničanům boží moc.


• V kostele je sice kniha s exorcismem, ale PJ se to dozví až v popise démona. V popisu kostela je uvedená jako "Podoby démonů". Chtělo by to důslednějš crossreferencovat.

Jinak je to celkem pěkná Quentinovsky stručná brožura.
Uživatelský avatar
Jocho
Příspěvky: 548
Registrován: 5. 7. 2009, 23:08

Re: [modul] Hmly Hollinu

Příspěvek od Jocho »

York píše: 23. 3. 2023, 15:37 Nečetl jsem to slovo od slova, takže jsem možná něco minul.

...

Jinak je to celkem pěkná Quentinovsky stručná brožura.
Ďakujem za feedback, idem sa venovať obsahu v bodkách.

Interpretáciu vzťahu démona a kňaza som zámerne nechal vágnu. Vzhľadom na to, že mám rozsah pamfletu a ide o detektívne dobrodružstvo, kde hráči môžu dôjsť k rôznym záverom, som nechcel mať jedinú správnu interpretáciu.

Interpretácií je preto niekoľko:
  • kňaz o démonovi nevie a je pod jeho vplyvom tak, ako ostatní. Knihu má v knižnici, lebo sme vo fantasy svete a zíde sa mu
  • kňaz o démonovi vie, ale stále skúma, o akého démona ide. Preto má knihu a študuje ju (mohla by mať záložku na stranách s vodnými démonmi).
  • kňaz o démonovi vie, vďaka knihe zistil, že je to Ulovolus, a preto sám zo studne nepije.
Prvá a posledná možnosť sú jednoznačné a môžu potvrdzovať kňazovu účasť na probléme (teda, či posilňuje hrozbu vedome alebo nevedome). Stredná je taká medzi a DM by ju mohol použiť v prípade, že hráčom príde správanie kňaza podozrivé od začiatku a postavia sa na stranu bylinkárky. Môže tým získať trocha času, kým sa hráči vyhádajú, alebo kým Flaska potvrdí, či je pod vplyvom alebo nie.

Preto ani pri popise bylinkárky nie je uvedené, čo zistí z kňazovej nádoby, ak jej ju hráči donesú - DM sa môže zariadiť podľa toho, čo sa mu viacej pozdáva, prípadne môže vyjsť v ústrety hráčom a dať na ich dedukciu, nech majú radosť.

Dôvod, prečo sa mi nepáči variant, že kňaz o démonovi vie, alebo s ním priamo paktuje, je ten, že je to vzhľadom k počtu cudzích postáv načisto prvoplánové riešenie a hráči urobia s kňazom rýchly proces. Takto ostávajú trocha na vážkach a môžu hádať, či je skompromitovaný alebo je tiež iba obeťou démona (hoci sa správa ako kretén).

Druhej bodke nerozumiem - dokument s dobrodružstvom sa skladá ako pamflet, takže ako čitateľ uvidíš "obálku" a mapkou, úvodom a prvou výzvou (1. strana, 3. stĺpec), potom nasleduje odstavec v rámčeku (2. strana, 1. stĺpec) a až potom nasleduje popis kostola a kňaza. Pri démonovi nie je zmienka o exorcizme ani knihe; kniha sa nachádza v popise kostola a je navyše zvýraznená, hádam netreba zvýrazňovať, že kniha Podoby démonov predstavuje knihu o exorcizme alebo aspoň encyklopédiu, ktorá hráčom môže pomôcť pri interpretácii znakov prítomnosti nečistej entity.
DNGN - vstupný d6 systém so sandboxovým freeform svetom
moloth - sólo kartové RPG o živote na tvorovi veľkom ako okres
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 18600
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [modul] Hmly Hollinu

Příspěvek od York »

Jocho píše: 24. 3. 2023, 10:41 Interpretáciu vzťahu démona a kňaza som zámerne nechal vágnu. Vzhľadom na to, že mám rozsah pamfletu a ide o detektívne dobrodružstvo, kde hráči môžu dôjsť k rôznym záverom, som nechcel mať jedinú správnu interpretáciu.
V tom případě bych to tam napsal, a uvedl bych tam ty příklady.

Jocho píše: 24. 3. 2023, 10:41Druhej bodke nerozumiem - dokument s dobrodružstvom sa skladá ako pamflet, takže ako čitateľ uvidíš "obálku" a mapkou, úvodom a prvou výzvou (1. strana, 3. stĺpec), potom nasleduje odstavec v rámčeku (2. strana, 1. stĺpec) a až potom nasleduje popis kostola a kňaza.
Já jsem to například četl z pfka a to se takhle neskládá ;-) Navíc si nikdy nemůžeš bejt jistej, že PJ bude tvůj text číst sekvenčně. Zvlášť v případě dobrodružství bych spíš čekal opak.

Jocho píše: 24. 3. 2023, 10:41hádam netreba zvýrazňovať, že kniha Podoby démonov predstavuje knihu o exorcizme alebo aspoň encyklopédiu, ktorá hráčom môže pomôcť pri interpretácii znakov prítomnosti nečistej entity.
To bych tam právě zcela určitě explicitně napsal. Mě napadlo, že se pomocí knihy "Podoby démon" dá ten démon identifikovat, ale ne že v ní je i vymítací rituál. Takže bych to hráčům neřekl, pak by došli k démonovi, a tam bych si to přečetl. A nastala by trapná situace: "Ehm, sorry, v tý knize z kostela je zjevně ještě vymítací rituál."
Uživatelský avatar
Jocho
Příspěvky: 548
Registrován: 5. 7. 2009, 23:08

Re: [modul] Hmly Hollinu

Příspěvek od Jocho »

York píše: 24. 3. 2023, 15:30 V tom případě bych to tam napsal, a uvedl bych tam ty příklady.
Čakal som, že to bude ďalší návrh. Počkám ešte na iný pohľad, pretože návrh sa ľahšie povie ako zrealizuje - tá A4-ka je už teraz naprataná na prasknutie (ak chcem zachovať pamfletový formát a čitateľnosť).*

* Toto je obecne dobrá otázka do dizajnového krúžku - koľko informácií má autor napísať v prípade pamfletového formátu? Keby som nebol obmedzený priestorom (čo v podstate nie som, ale chcem to nechať ako pamflet), tak aj toto dobrodružstvo sa dá nafúknuť na 16 strán s podrobným opisom každej postavy, jej motivácií, ilustráciou, denným režimom a neviem, čím ešte. Ale v pamfletovom formáte tak trochu očakávam, že niektoré informácie si čitateľ odvodí alebo domyslí sám.
York píše: 24. 3. 2023, 15:30 Já jsem to například četl z pfka a to se takhle neskládá ;-) Navíc si nikdy nemůžeš bejt jistej, že PJ bude tvůj text číst sekvenčně. Zvlášť v případě dobrodružství bych spíš čekal opak.
Oceňujem, že reaguješ, ale zase nie je moja chyba, že dokumenty čítaš na preskáčku a prehliadaš aj v popise, že ide o pamflet :)
York píše: 24. 3. 2023, 15:30 To bych tam právě zcela určitě explicitně napsal. Mě napadlo, že se pomocí knihy "Podoby démon" dá ten démon identifikovat, ale ne že v ní je i vymítací rituál. Takže bych to hráčům neřekl, pak by došli k démonovi, a tam bych si to přečetl. A nastala by trapná situace: "Ehm, sorry, v tý knize z kostela je zjevně ještě vymítací rituál."
Keď niekde napíšem, že je to kniha o exorcizme, čakám, že niekto bude frfľať, že mu chýba popis rituálu, ako sa majú démona zbaviť.
Ak ponechám knihu tak, ako je, niekto iný zase bude frfľať, že mu názov knihy nedáva žiadne vodítko, ako ju má použiť. A ak ju náhodou použije ako encyklopédiu, beztak nebude vedieť, čo má partia urobiť, aby odohnala démona.

Ale tipujem, že takí ľudia budú frfľať už len kvôli tomu, že démon nemá uvedené ani staty ani skilly, iba obecný popis, že je vodný a mení sa na iné tvory (ktoré vlastne tiež nemajú staty).
DNGN - vstupný d6 systém so sandboxovým freeform svetom
moloth - sólo kartové RPG o živote na tvorovi veľkom ako okres
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 18600
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [modul] Hmly Hollinu

Příspěvek od York »

Nejsem tvůj redaktor ani vydavatel, takže mě taky můžeš směle ignorovat ;-)
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 979
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen

Re: [modul] Hmly Hollinu

Příspěvek od kin »

Plánuji zareagovat, mám to přečtené, ale ještě jsem nebyl schopný dát dohromady poznámky. Život no. :)
Zkusím to sem brzo dát!
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“