[Blog] 2k6 goblinů

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9352
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Postavy z úterní hry se blíží k velkému městu, tak zkouším umatlat ještě nějaké jedno-sloupečkové zápletky.

zazrace_dite.png

Tuším, že mi to jako příprava bude stačit, ale mám trochu pocit, že už to pozbylo veškeré použitelnosti pro ostatní :D

Co myslíte?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3832
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Selhan »

Ae ne, je to pořád výrazně použitelnější než spousta publikovaných materiálů co jsem četl, taky bych podle toho zvládl celkem v pohodě hrát (asi si to rovnou dám do složky s bladesy) - ale tedy docela by mě zajímalo, jak to nakonec ve hře dotvoříš.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21022
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Markus »

Měl jsem rozepsaný příspěvek na téma, jak je toho málo, ale pak jsem ho smazal, protože jsem si to přečetl pořádně. :)

Palác plný vzdychajících služebníků je super, námět taky, dokážu si představit, že to použiju.

Pro mě je věčný problém tahle koncentrovaná podoba – je to jako zazipovaný soubor, který musím dekomprimovat, nafouknout, roztahat informace a popřesouvat je na trochu jiná místa, aby se mi to dobře používalo. Například to, kde přesně se nachází Alekri a že ho tam hlídají chrliči,* není úplně patrné, chce to trochu dešifrovat. Ve výsledku by pak pro mě bylo jednodušší, kdyby tam bylo někde napsáno třeba:

„Přízemí - pokoj pro hosty - u dveří dva chrliči - dveře zamčené - za nimi Alekri, pokoj vypadá takhle a takhle...“

(* Z textu mi vyznívá, že chrliči jsou na balkóně, což mi nedává moc smysl – jako kdyby chránili dům před vnikem zvenčí. Leda že by to byl balkón od Alekriho pokoje, ale to si už musím domýšlet.)

A podobně musím třeba dešifrovat ten kult a ujasnit si, co, kdo, kde a jak přesně.

Což je ten proces dekomprimace, který bych byl radši, kdybys udělal za mě. Mám dojem, že ten důraz na extrémně zhuštěný zápis vlastně přidělává práci mě jako uživateli, a že na dvojnásobném rozsahu by to byloužitečnější. Ale to se opakuju furt dokola, chápu, že to není tvůj styl.

EDIT: Tím chci říct, že všechny potřebné informace tam jsou, ale ne vždy ve vhodném formátu a často jenom implicitně – tj. nejsou popsané slovy, ale vyplynou z jiných textů při velmi pozorném čtení. A nemůžu se zbavit dojmu, že by prostě bylo užitečnější napsat je tam explicitně.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4148
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Sparkle »

Ještě bych tam přidala jednu postavu, nějakého protivníka tohoto zločinného spolku - například frustrovaného sluhu, bývalého sluhu, utečence z kultu... prostě někoho, kdo může za určitých okolností podat info o tom, co se tam děje. Ať je tam přemostění mezi "Uvidím ty chrliče a dojde mi, že v tomhle baráku se děje něco nekalého" a "už vím, co se tam děje nekalého, je čas s tím něco udělat".
Jinak parádní a použitelné. :clap:
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3832
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Selhan »

Ten protivnik me taky napadl - ale vzhledem k tomu ze si to stejne budu zasazovat do nejakeho sveho settingu, tak to tam asi zrovna dokazu napojit snadno. Je to misto, kde to vykousnuti puzzlikoveho dilku, do ktereho mam zastrcit pacicku jineho, dava smysl.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9352
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Oh, nice! Díky všem. Budu to teda považovat za použitelné.

Markus píše: 5. 6. 2022, 10:31Což je ten proces dekomprimace, který bych byl radši, kdybys udělal za mě. Mám dojem, že ten důraz na extrémně zhuštěný zápis vlastně přidělává práci mě jako uživateli, a že na dvojnásobném rozsahu by to bylo užitečnější. Ale to se opakuju furt dokola, chápu, že to není tvůj styl.
Hej, občas mám věci řádně rozepsané! :) Ale jinak souhlasím. Tenhle jedno-sloupečkový zápis je trochu extrémní experiment.

Ale připomněls mi tohle; včera jsem pro zajímavost listoval Barrowmazem.
Spoiler
Pročítám místnosti, hrobky, kostlivci, padající strop a najednou BAM!, zaimprovizuj dvoudenní dobrodružství 60 milionů let v minulosti :D :D

Snímek obrazovky 2022-06-05 113950.png
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21022
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Markus »

Quentin píše: 5. 6. 2022, 11:42 Ale připomněls mi tohle; včera jsem pro zajímavost listoval Barrowmazem.
Náhodný postřeh: moje tolerance ke zkomprimovanému obsahu roste úměrně s množstvím obsahu. Po překonání určitého objemu obsahu začnu komprimovanou formu sám vyhledávat.

Neboli: když mi dáš materiál, ze kterého utáhnu tak jedno sezení, očekávám podrobnější rozepsání v zásadě do "ready do play" podoby.

Když mi dáš materiál, ze kterého se dá utáhnout celá kampaň o desítkách sezení, začnu naopak vyžadovat zhuštěný zápis, abych se v tom vůbec vyznal. Například Baklin je celé město různých zápletek, lokací a NPC zpracované stylem velice podobným tomu, co tu prezentuješ. Když si odmyslím dungeon o 100 místnostech, tak to samotné město má kolik, možná 20 stránek? A taky nedržkuju, že je málo rozepsané, protože kdyby mi ho někdo rozepsal do "ready to play" podoby, tak to má 100 stran a nevyznám se v tom.

Nevím, jaké je z tohohle ponaučení, házím to sem jako náhodný postřeh. Asi že je rozdíl mezi "připravené dobrodružství" a "podklady pro tvorbu kampaně"?
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9352
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Markus: Asi tě chápu. Kdybych šel na hru jen s tím Zázračným dítětem, tak budu taky nervózní, ale ty jedno-sloupečkové zápletky už jsou tři + moji hráči jdou do toho města úplně pro něco jiného, takže si připadám okay připraven i s takovými polotovary.

Možná ti ten můj minimalismus vadí, protože pokaždé hodnotíš každou jednu věc ve vakuu, přestože se nakonec u hry používají jako moduly, poslepované podle potřeby momentální kampaně. Třeba teď hraju tu Smrt v Agnör a vložil jsem do toho jako další lokaci Strážní věž (s tím, že ty stráže neanimoval pohár, ale ta Agnör kletba), protože proč ne, půl sezení zábavy navíc (+hook na Olwyn zápletku). Moji hráči se teď chystají hledat kněze, co jim s rituálem v Agnör pomůže, ale jako prvního v cestě mají toho násilníka, co Olwyn ukradl dítě.

Teď, když to píšu, tak si říkám, že možná až kombinováním se tam přidá ta komplexita, co ti občas chybí.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3832
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Selhan »

Zrovna to píšu - dej Quentinovi ještě chvíli a tu stostránkovou knížku s z toho svážeš :D

Ale já si opravdu myslím, že tohle má použití i jako dílek který můžeš snadno provázat do existující kampaně. Když ten kontext máš a potřebuješ jen trochu víc obsahu, tak tam něco takového přece pořád použiješ snadněji než kdyby sis k tomu Balkinu vedle otevřel čtyřicetistránkové dobrodružství, u kterého musíš nejprve najít a předělat všechny styčné boty aby to tam zapadlo.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21022
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Markus »

Já to myslím i někde explicitně psal (u Strážní věže?) – že je to super, ale je toho málo. A že kdyby těchhle střípků bylo víc a vzájemně propojené, tak rozhazuju pětihvězdičková hodnocení na všechny strany. Ten efekt hodnoty, která stoupá s množstvím materiálů, je IMHO nepopiratelný.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2593
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od smrq »

Ehm... Závidím ti tvé nápady. Ale tohle mi přijde jako narkotický sen. Potřebuje to velmi specifické prostředí, velmi magické a surrealistické. Je to změť nádherných obrazů a nápadů, jen se obávám, že v běžném fantasy/středověkém světě to bude jak pěst na oko. Hodilo by se to do mystické kampaně ve středověkém Japonsku nebo hra v prostředí čínských legend. Je to jak dobrodružství Opičího krále...

A vlastně jsem vůbec nepochopil, komu se ten sen zdál. Postavám nebo tomu chlapci?
Yorath bude spojencem lady po smrti vládce? Kdo je vládce?
Co je na chlapci tak výjimečného, že je středobodem politických pletich?
Proč jsou v tyrkysovém paláci zabarikádované okna a dveře?
Vzdychající služebnictvo se zlomeným srdcem je k čemu? Má to i nějaký smysl nebo je to "jen" hezky znějící kulisa?
Co se v tom má vlastně odehrávat?

Nedávno jsem hrál Zářivou báň - hezky popsané dobrodružství s hromadou nádherných lokací. Ale nic tam nedávalo smysl. Jakoby autor napsal nádherné lokace a bylo mu je líto vyškrtnout, byť se v nich nic nedělo. Z tohoto mám trošku podobný pocit.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
radunamlejn
Příspěvky: 173
Registrován: 30. 10. 2020, 20:08
Bydliště: z Kobylis

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od radunamlejn »

V rychlosti jsem přetavil své staré ilustrace co jsem původně nakreslil pro hraní Grimoáru do katiček cos Quentine nahodil na svém blogu.

Je tam vždy "jen" název a ilustrace s tím, že popisek (pravidlovou implementaci) si tam každý může doplnit sám. Tohle doplnění může proběhnout při hře fixou, nebo do své kopie elektronicky (viz složka se zdrojovými soubory v ní je vždy připraven bílý obdélníček do kterého stačí kliknout a napsat si tam poznámku k té které kartičce).

PDF: https://drive.google.com/file/d/1XxSrwl ... sp=sharing
Složka se zdrojovými daty k úpravě v kopii ve formátu Google Nákresy: https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Za tento příspěvek děkují uživateli radunamlejn tito uživatelé (celkem 3):
Quentin, kin, Hike
Občas hraju Grimoár, s těmihle doplňky.
Náhodné záznamy mých neuspořádaných myšlenek a výtvorů.
Uživatelský avatar
Hike
Příspěvky: 1203
Registrován: 23. 11. 2006, 06:39
Bydliště: Polička
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Hike »

radunamlejn píše: 18. 7. 2022, 21:45 Kartičky
Mohl bys, prosím, provést následující errata? Pak už to bude úplně super.

Bojová sekrea
Okovyný cep
Sekra
Naušnice - správně má být náušnice
V městě je řád a pro každého práce, buď ještě rád, když huba voněmí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.
Uživatelský avatar
radunamlejn
Příspěvky: 173
Registrován: 30. 10. 2020, 20:08
Bydliště: z Kobylis

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od radunamlejn »

Ouky-douky, díky za pročtení.

Zbraně a nástroje jsem upravil.

Naušnice nechám jak jsou, podle Korpusu nás to (cca) čtvrtina říká krátce, tak zůstanu i u krátkého psaní.

Ale - kdo chce může si to ve zdrojových datech upravit (případně připsat si tam úplně jiné nadpisy nebo proházet/sdružit/znásobit obrázky, vybrat jen některé karty a podobně).
Občas hraju Grimoár, s těmihle doplňky.
Náhodné záznamy mých neuspořádaných myšlenek a výtvorů.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9352
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

radunamlejn: Díky. Určitě karty využijeme.
Za tento příspěvek děkují uživateli Quentin:
radunamlejn
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů