[Blog] 2k6 goblinů

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Jo, pařát už jsem nechal na každém, víc řádků se mi tomu nechtělo obětovat. Prostě se změní na něco nechutného.

Ten Charm person je limitovaný tím, že se jako přítel musíš i chovat. Není to tak broken.

Díky za opravy. Jen jak jsi mi opravil změnu v "mimika," tak jsem nechal "mimik," protože to není české slovo, zatímco mimika je, tak ať se to neplete.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3832
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Selhan »

Mimik není české slovo? Eh? No každopádně tam prosímtě ale větu "truhla se změní v mimik" nenechávej, to zní hrozně. Aspoň teda "z truhly bude mimik".

A charm person není nutně broken, spíš s ním mám problém, že mi to tak nějak nabourává suspension of disbelief - minimálně v tom, jak pak hráči přistupujou k NPCčkům.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21006
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Markus »

"Ten mimik", změnit se "v mimika".

Nebo možná nechápu, kdo komu co opravil na co? :)
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Bylo tam "v mimik" a selhan opravil na "v mimika."

Měl jsem za to, že to v češtině neexistuje, ale asi jsem si spletl mimic s mimik. Možná to budu muset vyhodit úplně, ale byla by to škoda, protože to perfektně popisuje, jak ten hřebík má fungovat :think:

mimic (truhla, co žere lidi)
mimik (herec ovládající mimiku)
mimika (výrazy ve tváři)


"V mimika" je tedy dvojitě matoucí.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16467
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od MarkyParky »

Jsem si celkem jist, že lidi co používají tvé doplňky mají natolik silný bias v kontextu, že si mimika si s mimikou nespletou a hodně by je překvapilo, kdyby jsi myslel něco jiného než zubatou truhlu.

A česky správně je přejatá slova skloňovat, když mají koncovku co vypadá skloňovatelně.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 5. 10. 2021, 23:20, celkem upraveno 1 x.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky tito uživatelé (celkem 2):
Markus, Quentin
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21006
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Markus »

A cos chtěl říct? "Proměnit v mimika" = "proměnit v truhlu, která žere lidi".

V regulérní češtině "mimik" neexistuje, ale v RPG češtině je "mimik = zubatá truhla" celkem zažité.
Za tento příspěvek děkují uživateli Markus:
Quentin
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Ok, nechám "v mimika," ale irituje mě to :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Moje hlavní otázka asi je; Použijete takovouhle tabulku ve hře? A pokud ne, proč?

Jsou to player options navíc, ale nebudou se kumulovat jako normální magic items. Chystám se je společně s lektvary rozhazovat do lootu, kdekoli to půjde.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21006
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Markus »

Já to "asi" využiju. Tvoje lektvary jsem měl vytištěné a využíval jsem je. Asi dvakrát. :)

To "asi" je jenom kvůli tomu, že je to bezsystémové a to já nerad - s čímž ale nic nenaděláš. Chybí mi tam implementace na OSR, což ne všude je potřeba, ale někde ano. Doplnit by ji vlastně bylo snadné... ale v tu chvíli už je pro mě jednodušší použít nějakou podobnou anglickou tabulku dělanou přímo pro OSR než dopracovávat tu tvoji.

Ale asi si to i tak vytisknu a budu to mít u sebe, kdyby něco. Takže moje odpověď zůstává "asi ano".
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22625
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Jerson »

Quentine, část těch předmětů mi nepřijde jako jednorázová.
Ale hlavně by mě zajímalo, jak tyhle předměty použila tvá skupina, v jakých situacích. Mně to přijde jako předměty že Skladiště 13, tedy docela zásadní prvky fungování světa.

Prakticky nic z toho nevyužiju, všechno mi přijde brutálně magické a většina i hodně silná.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

ale v tu chvíli už je pro mě jednodušší použít nějakou podobnou anglickou tabulku dělanou přímo pro OSR než dopracovávat tu tvoji.
Good luck :D Jednorázové předměty jsem googlil poslední tři dny a jsou prakticky k nenalezení.

Markus píše: 5. 10. 2021, 23:54To "asi" je jenom kvůli tomu, že je to bezsystémové a to já nerad - s čímž ale nic nenaděláš. Chybí mi tam implementace na OSR, což ne všude je potřeba, ale někde ano. Doplnit by ji vlastně bylo snadné...
Jsem v šoku :-o Není hlavní důvod pro hraní OSR jednoduchost dostatovat věci a monstra za běhu?

Navíc na těch číslech ani nezáleží. Předměty nejsou vybalancované ani mezi sebou ani pro tvoji hru, beztak se budou v lootu nahazovat random. Vymysli si tam cokoli, co bude fluffově alespoň trochu odpovídat, a jsi v pohodě. Embrace chaos.

Každopádně si můžeš do svojí kopie dopsat propiskou:

1-2
2 - miss je hit a hit je crit
5 - +3HD +3 útok AC13 nebo zbroj, 1d6 damage nebo zbraň
8 - 2d10 damage do lidí, beranidlo do věcí
9 - 3HD, AC 15, 1d8 damage
10 - 4d6 AOE, save half

5-6
3 - as zombies (2HD, 11AC, 1d8 damage)
6 - na hitu je cíl beznadějně zamotán, monstra větší než lidi mohou na konci svého kola házet save
10 - 7d6 single target, save half

7-8
3 - zombie (2HD, 11AC, 1d8 damage)
7 - +1HD +1 útok
8 - předstírej, že hraješ fate
9 - útok s výhodou nebo na dvojnásobnou vzdálenost
10 - neguje první hit

9-10
1 - 3d6 AOE, save half
2 - 3HD +3 útok, 1d4 damage
3 - 1-7HD podle velikosti předmětu, 1d4-1d12 damage podle velikosti, vymysli jednu abilitu podle předmětu (pravděpodobně prvním útokem damage+grab, dokud neutečeš, tak další kola autohit)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3832
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Selhan »

No, takhle, nevím, nakolik to použiju zamýšleným způsobem. Na to je jen to nahazovat náhodně do pokladů mi taky přijdou často trochu moc artefaktové. Ne jen příliš silné, ale i příliš zajímavé. Spíš mě to inspiruje k tomu kolem nich udělat nějakou zápletku. (A taky tedy tam nevidím to řešení problému s identifikací jednorázových předmětů, na který ses ptal.) Ale určitě si to vytisknu a k fantasy hrám budu nosit.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Selhan píše: 6. 10. 2021, 10:00(A taky tedy tam nevidím to řešení problému s identifikací jednorázových předmětů, na který ses ptal.)
Moje logika byla:
- kdo hraje 5e, použije identify spell
- kdo nehraje 5e, by měl být schopný dojít vlastnímu řešení :>;o)

Osobně jsem to ve west marches nechal na downtime. Tzn. buď se k použití doexperimentuješ na hře nebo se ho dozvíš mezi hrami z výzkumu (sbírání legend, prohrabávání knihoven, návštěva theurga, whatever)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Vandalicus »

Ja to urcite pouziju, rad davam do hry tyhle podivny predmety misto mecu +1 a pod., vcetne takovych, ktere jsou na prvni pohled useless (kniha plna magickych znalosti, ktera se ale sama neustale zavira a nejde udrzet otevrena/sachova partie, ktera je nekonecna a nejde vyhrat). Mam s tim dobry zkusenosti, hraci pro ne nalezaji naprosto necekany a vyborny vyuziti.

Identifikuju taky v downtimech. Nema cenu mit zajimavy predmet, o kterym hraci nevedi, co dela, takze z toho nedelam extra prekazky (protoze CHCI aby je pouzivali! a co nejvic! :D )
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Markus: Koukám, že ta alchymie se zabývá skoro celou dobu fiktivními věcmi, kde nejsou mechaniky téměř potřeba.

Asi stačí dopsat propiskou:

20-22 - restore 2d8+2 hp (1d8+1 pokud chceš klasické cure wounds)
29 - 5d6 AOE, save half
33 - +2 útok, 1d10 damage
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů