[Blog] 2k6 goblinů
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Jo, pařát už jsem nechal na každém, víc řádků se mi tomu nechtělo obětovat. Prostě se změní na něco nechutného.
Ten Charm person je limitovaný tím, že se jako přítel musíš i chovat. Není to tak broken.
Díky za opravy. Jen jak jsi mi opravil změnu v "mimika," tak jsem nechal "mimik," protože to není české slovo, zatímco mimika je, tak ať se to neplete.
Ten Charm person je limitovaný tím, že se jako přítel musíš i chovat. Není to tak broken.
Díky za opravy. Jen jak jsi mi opravil změnu v "mimika," tak jsem nechal "mimik," protože to není české slovo, zatímco mimika je, tak ať se to neplete.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Mimik není české slovo? Eh? No každopádně tam prosímtě ale větu "truhla se změní v mimik" nenechávej, to zní hrozně. Aspoň teda "z truhly bude mimik".
A charm person není nutně broken, spíš s ním mám problém, že mi to tak nějak nabourává suspension of disbelief - minimálně v tom, jak pak hráči přistupujou k NPCčkům.
A charm person není nutně broken, spíš s ním mám problém, že mi to tak nějak nabourává suspension of disbelief - minimálně v tom, jak pak hráči přistupujou k NPCčkům.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
"Ten mimik", změnit se "v mimika".
Nebo možná nechápu, kdo komu co opravil na co?
Nebo možná nechápu, kdo komu co opravil na co?
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Bylo tam "v mimik" a selhan opravil na "v mimika."
Měl jsem za to, že to v češtině neexistuje, ale asi jsem si spletl mimic s mimik. Možná to budu muset vyhodit úplně, ale byla by to škoda, protože to perfektně popisuje, jak ten hřebík má fungovat
mimic (truhla, co žere lidi)
mimik (herec ovládající mimiku)
mimika (výrazy ve tváři)
"V mimika" je tedy dvojitě matoucí.
Měl jsem za to, že to v češtině neexistuje, ale asi jsem si spletl mimic s mimik. Možná to budu muset vyhodit úplně, ale byla by to škoda, protože to perfektně popisuje, jak ten hřebík má fungovat
mimic (truhla, co žere lidi)
mimik (herec ovládající mimiku)
mimika (výrazy ve tváři)
"V mimika" je tedy dvojitě matoucí.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Jsem si celkem jist, že lidi co používají tvé doplňky mají natolik silný bias v kontextu, že si mimika si s mimikou nespletou a hodně by je překvapilo, kdyby jsi myslel něco jiného než zubatou truhlu.
A česky správně je přejatá slova skloňovat, když mají koncovku co vypadá skloňovatelně.
A česky správně je přejatá slova skloňovat, když mají koncovku co vypadá skloňovatelně.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 5. 10. 2021, 23:20, celkem upraveno 1 x.
- Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky tito uživatelé (celkem 2):
- Markus, Quentin
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
A cos chtěl říct? "Proměnit v mimika" = "proměnit v truhlu, která žere lidi".
V regulérní češtině "mimik" neexistuje, ale v RPG češtině je "mimik = zubatá truhla" celkem zažité.
V regulérní češtině "mimik" neexistuje, ale v RPG češtině je "mimik = zubatá truhla" celkem zažité.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Ok, nechám "v mimika," ale irituje mě to
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Moje hlavní otázka asi je; Použijete takovouhle tabulku ve hře? A pokud ne, proč?
Jsou to player options navíc, ale nebudou se kumulovat jako normální magic items. Chystám se je společně s lektvary rozhazovat do lootu, kdekoli to půjde.
Jsou to player options navíc, ale nebudou se kumulovat jako normální magic items. Chystám se je společně s lektvary rozhazovat do lootu, kdekoli to půjde.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Já to "asi" využiju. Tvoje lektvary jsem měl vytištěné a využíval jsem je. Asi dvakrát.
To "asi" je jenom kvůli tomu, že je to bezsystémové a to já nerad - s čímž ale nic nenaděláš. Chybí mi tam implementace na OSR, což ne všude je potřeba, ale někde ano. Doplnit by ji vlastně bylo snadné... ale v tu chvíli už je pro mě jednodušší použít nějakou podobnou anglickou tabulku dělanou přímo pro OSR než dopracovávat tu tvoji.
Ale asi si to i tak vytisknu a budu to mít u sebe, kdyby něco. Takže moje odpověď zůstává "asi ano".
To "asi" je jenom kvůli tomu, že je to bezsystémové a to já nerad - s čímž ale nic nenaděláš. Chybí mi tam implementace na OSR, což ne všude je potřeba, ale někde ano. Doplnit by ji vlastně bylo snadné... ale v tu chvíli už je pro mě jednodušší použít nějakou podobnou anglickou tabulku dělanou přímo pro OSR než dopracovávat tu tvoji.
Ale asi si to i tak vytisknu a budu to mít u sebe, kdyby něco. Takže moje odpověď zůstává "asi ano".
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Quentine, část těch předmětů mi nepřijde jako jednorázová.
Ale hlavně by mě zajímalo, jak tyhle předměty použila tvá skupina, v jakých situacích. Mně to přijde jako předměty že Skladiště 13, tedy docela zásadní prvky fungování světa.
Prakticky nic z toho nevyužiju, všechno mi přijde brutálně magické a většina i hodně silná.
Ale hlavně by mě zajímalo, jak tyhle předměty použila tvá skupina, v jakých situacích. Mně to přijde jako předměty že Skladiště 13, tedy docela zásadní prvky fungování světa.
Prakticky nic z toho nevyužiju, všechno mi přijde brutálně magické a většina i hodně silná.
hraju: Ω Projekt Omega
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Good luck Jednorázové předměty jsem googlil poslední tři dny a jsou prakticky k nenalezení.ale v tu chvíli už je pro mě jednodušší použít nějakou podobnou anglickou tabulku dělanou přímo pro OSR než dopracovávat tu tvoji.
Jsem v šoku Není hlavní důvod pro hraní OSR jednoduchost dostatovat věci a monstra za běhu?
Navíc na těch číslech ani nezáleží. Předměty nejsou vybalancované ani mezi sebou ani pro tvoji hru, beztak se budou v lootu nahazovat random. Vymysli si tam cokoli, co bude fluffově alespoň trochu odpovídat, a jsi v pohodě. Embrace chaos.
Každopádně si můžeš do svojí kopie dopsat propiskou:
1-2
2 - miss je hit a hit je crit
5 - +3HD +3 útok AC13 nebo zbroj, 1d6 damage nebo zbraň
8 - 2d10 damage do lidí, beranidlo do věcí
9 - 3HD, AC 15, 1d8 damage
10 - 4d6 AOE, save half
5-6
3 - as zombies (2HD, 11AC, 1d8 damage)
6 - na hitu je cíl beznadějně zamotán, monstra větší než lidi mohou na konci svého kola házet save
10 - 7d6 single target, save half
7-8
3 - zombie (2HD, 11AC, 1d8 damage)
7 - +1HD +1 útok
8 - předstírej, že hraješ fate
9 - útok s výhodou nebo na dvojnásobnou vzdálenost
10 - neguje první hit
9-10
1 - 3d6 AOE, save half
2 - 3HD +3 útok, 1d4 damage
3 - 1-7HD podle velikosti předmětu, 1d4-1d12 damage podle velikosti, vymysli jednu abilitu podle předmětu (pravděpodobně prvním útokem damage+grab, dokud neutečeš, tak další kola autohit)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
No, takhle, nevím, nakolik to použiju zamýšleným způsobem. Na to je jen to nahazovat náhodně do pokladů mi taky přijdou často trochu moc artefaktové. Ne jen příliš silné, ale i příliš zajímavé. Spíš mě to inspiruje k tomu kolem nich udělat nějakou zápletku. (A taky tedy tam nevidím to řešení problému s identifikací jednorázových předmětů, na který ses ptal.) Ale určitě si to vytisknu a k fantasy hrám budu nosit.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Moje logika byla:
- kdo hraje 5e, použije identify spell
- kdo nehraje 5e, by měl být schopný dojít vlastnímu řešení
Osobně jsem to ve west marches nechal na downtime. Tzn. buď se k použití doexperimentuješ na hře nebo se ho dozvíš mezi hrami z výzkumu (sbírání legend, prohrabávání knihoven, návštěva theurga, whatever)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Ja to urcite pouziju, rad davam do hry tyhle podivny predmety misto mecu +1 a pod., vcetne takovych, ktere jsou na prvni pohled useless (kniha plna magickych znalosti, ktera se ale sama neustale zavira a nejde udrzet otevrena/sachova partie, ktera je nekonecna a nejde vyhrat). Mam s tim dobry zkusenosti, hraci pro ne nalezaji naprosto necekany a vyborny vyuziti.
Identifikuju taky v downtimech. Nema cenu mit zajimavy predmet, o kterym hraci nevedi, co dela, takze z toho nedelam extra prekazky (protoze CHCI aby je pouzivali! a co nejvic! )
Identifikuju taky v downtimech. Nema cenu mit zajimavy predmet, o kterym hraci nevedi, co dela, takze z toho nedelam extra prekazky (protoze CHCI aby je pouzivali! a co nejvic! )
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Markus: Koukám, že ta alchymie se zabývá skoro celou dobu fiktivními věcmi, kde nejsou mechaniky téměř potřeba.
Asi stačí dopsat propiskou:
20-22 - restore 2d8+2 hp (1d8+1 pokud chceš klasické cure wounds)
29 - 5d6 AOE, save half
33 - +2 útok, 1d10 damage
Asi stačí dopsat propiskou:
20-22 - restore 2d8+2 hp (1d8+1 pokud chceš klasické cure wounds)
29 - 5d6 AOE, save half
33 - +2 útok, 1d10 damage
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů