[Blog] 2k6 goblinů
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Jen drobnost, na předměty jsem se ještě nekoukal:
mimic (truhla, co žere lidi, anglicky)
mimik (truhla, co žere lidi, v českém RPG slangu)
mimika (výrazy ve tváři)
mim (herec ovládající mimiku)
Jiná otázka je, jestli je mimik životný ("bez mimika, vidím mimika"), nebo neživotný ("bez mimiku, vidím mimik").
Obrat "v mimika" je pak zcela jednoznačný (mužská životný truhla, co žere lidi) a nemá se s čím splést (srov. "v mima, v mimovi", "v mimiku, v mimice", příp. "v mimik, v mimiku").
Oprava:
mimic (truhla, co žere lidi, anglicky)
mimik (truhla, co žere lidi, v českém RPG slangu)
mimika (výrazy ve tváři)
mim (herec ovládající mimiku)
Jiná otázka je, jestli je mimik životný ("bez mimika, vidím mimika"), nebo neživotný ("bez mimiku, vidím mimik").
Obrat "v mimika" je pak zcela jednoznačný (mužská životný truhla, co žere lidi) a nemá se s čím splést (srov. "v mima, v mimovi", "v mimiku, v mimice", příp. "v mimik, v mimiku").
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Mim je herec ovládající pantomimuboubaque neprihl. píše: ↑6. 10. 2021, 10:50 Jen drobnost, na předměty jsem se ještě nekoukal:
Oprava:
mimic (truhla, co žere lidi, anglicky)
mimik (truhla, co žere lidi, v českém RPG slangu)
mimika (výrazy ve tváři)
mim (herec ovládající mimiku)
Jiná otázka je, jestli je mimik životný ("bez mimika, vidím mimika"), nebo neživotný ("bez mimiku, vidím mimik").
Obrat "v mimika" je pak zcela jednoznačný (mužská životný truhla, co žere lidi) a nemá se s čím splést (srov. "v mima, v mimovi", "v mimiku, v mimice", příp. "v mimik, v mimiku").
Mimik je herec ovládající mimiku
Taky to slyším poprvé, ale třeba tady to je
https://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=mimik
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Životný, a kdyby to někdo jo chtěl neživotně, tak ve druhém pádu bych to skloňoval spíš podle vzoru "les", takže taky bez mimika.
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Interesting. Ale pořád si myslím, že mimik pro označení tvora, co se vydává za truhlu, je bezproblémový (i když přiléhavější překlad by byl "imitátor").Quentin píše: ↑6. 10. 2021, 10:52 Mim je herec ovládající pantomimu
Mimik je herec ovládající mimiku
Taky to slyším poprvé, ale třeba tady to je
https://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=mimik
Les je vyhrazený jen pro některá velmi stará a často používaná slova (les, sýr, rybník...). Každopádně pořád by to neřešilo problém "promění se v mimik"
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Mě "promění se v mimika" přijde divný hlavně proto, že ta věc je mimik (a s dobrejma mimikrama). Takže bych tam kdyžtak dala něco jako "truhla je mimik a promění se do své pravé podoby" nebo tak.
(a mimik mi teda i tak přijde jako anglicismus, klidně bych to přeložila na nějakýho měnivce. ale to je celkem fuk)
(a mimik mi teda i tak přijde jako anglicismus, klidně bych to přeložila na nějakýho měnivce. ale to je celkem fuk)
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Ona neodhalí svoji skutečnou podobu; ona se z obyčejné truhly teprve stane mimikem. Není to číhající mimik -> aktivní mimik, ale obyčejná truhla -> masožravý mimik.
Sotva se použije jiné slovo, tak ho musíš vysvětlit a přestane to fungovat jako stručný příklad, který IMHO perfektně popisuje funkci toho hřebíku.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [Blog] 2k6 goblinů
To jsou super předměty! Na otázku zda-li to použiji, ano a to budu hrát scifi
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Survive, Save, Solve ...pick two
Re: [Blog] 2k6 goblinů
zajímavé, to jsem nevěděl, díky za osvětu. A ne, neřešilo
A protože je mimik spíš bytost než pouhá věc, skloňoval bych ji podle pána (jen ho nesmí nikdo nikdy oslovit, protože pak tahle teorie padá)
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Mimik je jasnej pán, podtyp "hoch".
Jak by k tomu chudák mimik přišel, kdybychom ho nemohli oslovit?
Jak by k tomu chudák mimik přišel, kdybychom ho nemohli oslovit?
Okolí Kamence / Labyrint Chodce v tmách / Setkání v Zapovězených Zemích I / Setkání v Zapovězených Zemích II / Poslední uctívač / Noc krve (adaptace původního Night of blood pro ZZ)
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Ah, to pak jo.
Jakože, já znala dřív překlady slova mimik než mimika, ale můžu bejt výjimka, žejo.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Použiju (pokud na to z nějakého během těch několika týdnů důvodu nezapomenu). Je to skvělý!
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Zátiší jen ze dvou předmětů, yes or no?
edit: Ah, fuck it, už to předělávat nebudu
edit: Ah, fuck it, už to předělávat nebudu
- Za tento příspěvek děkují uživateli Quentin tito uživatelé (celkem 3):
- Ecthelion, Sosacek, Vandalicus
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
- Za tento příspěvek děkují uživateli Quentin tito uživatelé (celkem 7):
- Muzzug, Ecthelion, Selhan, Vandalicus, boubaque, Winnie, radunamlejn
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Dejte vědět, kdyby vás napadla další praktická tabulka.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů