[Blog] 2k6 goblinů

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
boubaque neprihl.

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od boubaque neprihl. »

Jen drobnost, na předměty jsem se ještě nekoukal:
Quentin píše: 5. 10. 2021, 23:15 mimic (truhla, co žere lidi)
mimik (herec ovládající mimiku)
mimika (výrazy ve tváři)


"V mimika" je tedy dvojitě matoucí.
Oprava:
mimic (truhla, co žere lidi, anglicky)
mimik (truhla, co žere lidi,
v českém RPG slangu)
mimika (výrazy ve tváři)
mim (herec ovládající mimiku)


Jiná otázka je, jestli je mimik životný ("bez mimika, vidím mimika"), nebo neživotný ("bez mimiku, vidím mimik").

Obrat "v mimika" je pak zcela jednoznačný (mužská životný truhla, co žere lidi) a nemá se s čím splést (srov. "v mima, v mimovi", "v mimiku, v mimice", příp. "v mimik, v mimiku").
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

boubaque neprihl. píše: 6. 10. 2021, 10:50 Jen drobnost, na předměty jsem se ještě nekoukal:
Quentin píše: 5. 10. 2021, 23:15 mimic (truhla, co žere lidi)
mimik (herec ovládající mimiku)
mimika (výrazy ve tváři)


"V mimika" je tedy dvojitě matoucí.
Oprava:
mimic (truhla, co žere lidi, anglicky)
mimik (truhla, co žere lidi,
v českém RPG slangu)
mimika (výrazy ve tváři)
mim (herec ovládající mimiku)


Jiná otázka je, jestli je mimik životný ("bez mimika, vidím mimika"), nebo neživotný ("bez mimiku, vidím mimik").

Obrat "v mimika" je pak zcela jednoznačný (mužská životný truhla, co žere lidi) a nemá se s čím splést (srov. "v mima, v mimovi", "v mimiku, v mimice", příp. "v mimik, v mimiku").
Mim je herec ovládající pantomimu
Mimik je herec ovládající mimiku

Taky to slyším poprvé, ale třeba tady to je
https://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=mimik
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Pan Bača
Příspěvky: 296
Registrován: 7. 12. 2005, 14:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Pan Bača »

Životný, a kdyby to někdo jo chtěl neživotně, tak ve druhém pádu bych to skloňoval spíš podle vzoru "les", takže taky bez mimika.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od boubaque »

Quentin píše: 6. 10. 2021, 10:52 Mim je herec ovládající pantomimu
Mimik je herec ovládající mimiku

Taky to slyším poprvé, ale třeba tady to je
https://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=mimik
Interesting. Ale pořád si myslím, že mimik pro označení tvora, co se vydává za truhlu, je bezproblémový (i když přiléhavější překlad by byl "imitátor").
Pan Bača píše: 6. 10. 2021, 10:54 Životný, a kdyby to někdo jo chtěl neživotně, tak ve druhém pádu bych to skloňoval spíš podle vzoru "les", takže taky bez mimika.
Les je vyhrazený jen pro některá velmi stará a často používaná slova (les, sýr, rybník...). Každopádně pořád by to neřešilo problém "promění se v mimik" ;)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 783
Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
Bydliště: Krajina snů

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Lorwyn »

Mě "promění se v mimika" přijde divný hlavně proto, že ta věc je mimik (a s dobrejma mimikrama). Takže bych tam kdyžtak dala něco jako "truhla je mimik a promění se do své pravé podoby" nebo tak.

(a mimik mi teda i tak přijde jako anglicismus, klidně bych to přeložila na nějakýho měnivce. ale to je celkem fuk)
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Lorwyn píše: 6. 10. 2021, 11:16Mě "promění se v mimika" přijde divný hlavně proto, že ta věc je mimik (a s dobrejma mimikrama). Takže bych tam kdyžtak dala něco jako "truhla je mimik a promění se do své pravé podoby" nebo tak.
Ona neodhalí svoji skutečnou podobu; ona se z obyčejné truhly teprve stane mimikem. Není to číhající mimik -> aktivní mimik, ale obyčejná truhla -> masožravý mimik.

Lorwyn píše: 6. 10. 2021, 11:16(a mimik mi teda i tak přijde jako anglicismus, klidně bych to přeložila na nějakýho měnivce. ale to je celkem fuk)
Sotva se použije jiné slovo, tak ho musíš vysvětlit a přestane to fungovat jako stručný příklad, který IMHO perfektně popisuje funkci toho hřebíku.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 919
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od kin »

To jsou super předměty! Na otázku zda-li to použiji, ano a to budu hrát scifi :)
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Pan Bača
Příspěvky: 296
Registrován: 7. 12. 2005, 14:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Pan Bača »

boubaque píše: 6. 10. 2021, 10:59 Les je vyhrazený jen pro některá velmi stará a často používaná slova (les, sýr, rybník...). Každopádně pořád by to neřešilo problém "promění se v mimik" ;)
zajímavé, to jsem nevěděl, díky za osvětu. A ne, neřešilo 8)

A protože je mimik spíš bytost než pouhá věc, skloňoval bych ji podle pána (jen ho nesmí nikdo nikdy oslovit, protože pak tahle teorie padá)
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 643
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Ota »

Mimik je jasnej pán, podtyp "hoch".

Jak by k tomu chudák mimik přišel, kdybychom ho nemohli oslovit? :)
Uživatelský avatar
Pan Bača
Příspěvky: 296
Registrován: 7. 12. 2005, 14:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Pan Bača »

Ota píše: 6. 10. 2021, 13:34 Mimik je jasnej pán, podtyp "hoch".
:clap:
Za tento příspěvek děkují uživateli Pan Bača:
Markus
Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 783
Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
Bydliště: Krajina snů

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Lorwyn »

Quentin píše: 6. 10. 2021, 11:32 Ona neodhalí svoji skutečnou podobu; ona se z obyčejné truhly teprve stane mimikem. Není to číhající mimik -> aktivní mimik, ale obyčejná truhla -> masožravý mimik.
Ah, to pak jo.

Jakože, já znala dřív překlady slova mimik než mimika, ale můžu bejt výjimka, žejo.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od boubaque »

Quentin píše: 5. 10. 2021, 23:51 Moje hlavní otázka asi je; Použijete takovouhle tabulku ve hře?
Použiju (pokud na to z nějakého během těch několika týdnů důvodu nezapomenu). Je to skvělý!
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Zátiší jen ze dvou předmětů, yes or no?

edit: Ah, fuck it, už to předělávat nebudu :D

jednorazove_predmety1.png
Za tento příspěvek děkují uživateli Quentin tito uživatelé (celkem 3):
Ecthelion, Sosacek, Vandalicus
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Za tento příspěvek děkují uživateli Quentin tito uživatelé (celkem 7):
Muzzug, Ecthelion, Selhan, Vandalicus, boubaque, Winnie, radunamlejn
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blog] 2k6 goblinů

Příspěvek od Quentin »

Dejte vědět, kdyby vás napadla další praktická tabulka.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů