[5e] D&D 5e - obecná diskuze
[5e] D&D 5e - obecná diskuze
Anotace v databázi
Seznam produktů pro D&D 5e (moc moc moc)
Hrdinové se vydávají na dobrodružství ve fantasy světě, která jsou plná nástrah, bitev a zapeklitých úkolů. D&D bylo první RPG hrou na trhu a po léta zůstává i hrou nejhranější. Letos oslavilo čtyřicáté výročí své existence vydáním nejnovější generace pravidel. Tato edice vzdává hold bohaté historii této hry a jde o skloubení tradičních herních principů a stylu hry, za použití moderních herních mechanismů. Je méně taktická než předchozí dvě edice a více se zaměřuje na děj, postavy a příběh.
Jak je u D&D zvykem, základní sada se skládá ze tří příruček. Tou hlavní je Player's Handbook, popisující všechna pravidla potřebná ke hře. V Dungeon Master Guide najdete další rady, nástroje a materiály pro Dungeon Mastera (Pána jeskyně). A Monster Manual je sborník nestvůr.
Naposledy upravil(a) ShadoWWW dne 20. 11. 2015, 15:23, celkem upraveno 1 x.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [5e] D&D 5e - obecná diskuze
Těžko dohledáš, kde mainstreamové hry vykrádají z OSR mechaniky, když skoro žádné mechaniky nemá. Ale nějaký vliv tam určitě bude. I John Harper ve volném čase hraje Into The Oddsirien píše: ↑7. 5. 2022, 11:40Pokud vlivem na design ostatních her nebo na vývoj herních technik a ostatních herních stylů, tak po OSR není pořádně nikde ani stopy, ten styl baví pár svých fanoušků, ale jinak v něm zjevně nikdo jiný nic zajímavého nebo hodnotného nenachází. A je načase přestat se vůči OSR fanouškům soucitně převažovat a místo toho pro okolí a nováčky zmatečného tleskání si to prostě otevřeně a narovinu přiznat.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [5e] D&D 5e - obecná diskuze
Ja myslim ze vlna odporu se zvedla proti tomu "ne-li nejvyraznejsi". Me napadaji v RPG aktualne tak tri proudy, takze by "jeden z nejvyraznejsich" asi problem nebude.
Ale na to aby sis odpovedel, tak nevyhnutelne spatnes do diskuse "co je OSR". Z nahlednuti do OSR sekce na rpgf to vypada, ze ta nalepka je udelaovana celkem stedre - aby nejaka hra byla OSR, staci aby mela jeden OSR element - hexy, hodne tabulek, postavy male zivotnosti, ...
Treba 2400 a Mothership a Troika! (abych dal priklad her co jsem hral nebo cetl) spolu v mych ocich nemaji skoro nic spolecneho, presto tam patri.
(pro me jeste je zajimave, ze OSR scena je rozstristena i politicky - vychazi precejen z emulovani pristupu Gygaxe, ktery by dik svym pohledum na zeny a mensiny dnes vypadal jako ultrakonzervativec, a znacna cast OSR komunity ma alt-right tendence, ale existuji i dost punkove veci jako ta Troika nebo MorkBorg, ktere mi zbeznym pohledem pripadaji na druhe strane spektra - to je ale offtopic z offtopicu, pojdme to neresit tady)
Ale diskuse "co je OSR" se zjevne neda vyhrat, takze se z toho asi snadno nedostaneme.
But nobody came.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [5e] D&D 5e - obecná diskuze
PbtA je asi výraznější, to je pravda.
Mimochodem to přímo vychází z Forge indies, což musí Sirienovi taky dělat radost.
Off topic, pardon, pardon.
Mimochodem to přímo vychází z Forge indies, což musí Sirienovi taky dělat radost.
Off topic, pardon, pardon.
Re: [5e] D&D 5e - obecná diskuze
Quentin: tak designový vliv není ani zdaleka jen o přebírání mechanik - to je ve skutečnosti jen nějaká špička ledovce. Máš náhledy, koncepty, "filosofii", paradigmata... Např GUMSHOE není zdaleka jen o mechanice vyšetřovacích dovedností, ale i o náhledu na systém jako na něco co emuluje určitý typ zážitku spojeného se žánrem, máš tam koncept měkkých prvků postavy jako mechaniky, filosofii toho že úspěch postavy je základní stav a samotná možnost neúspěchu je něco vyžadujícího zdůvodnění... To všechno může inspirovat nebo být přeneseno jinam.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: [5e] D&D 5e - obecná diskuze
Ha, tohle mi uniklo a vcelku to stojí za pozornost...
V tomhle směru si má asi smysl položit dvě otázky:
1) jak moc OSR přispívá k promování těch buzzwordů
2) jak moc OSR nabízí nějaký dobrý základ pro ono bastlení
1 - OSR IMO k šíření těch buzzwordů skutečně přispívá, když ničím jiným tak tím že je napřímo promuje a vysvětluje, ale v podstatě i tím že jim tak něbo onak dělá dobré jméno. Nepřijde mi ale, že by v ní ty buzzwordy měly původ nebo kritickou oporu - většinu z nich najdeš ve většině moderních her, od Fate přes AW po BitD, dost se toho šíří i DnD sférou. Samozřejmě, tady a tam máš nějaké ňoumy nebo zpátečníky, na US scéně Colvilla, u nás Hlídkaře, ale celkově mi spíš přijde že tady se OSR veze s trendem. Kdyby před dvaceti lety místo těhle buzzwordů trendovaly v pozitivním světle jiné, například railroading, tak by se OSR v retro-nostalgii vyzobáváním idealizovaně-romantizovaných prvků "dávného hraní za něčích mladých let" přihlásilo k těm a dneska by promovalo ty.
2 - tady je přínos OSR IMO minimální. Většina lidí netouží bastlit z nuly a tvořit si vlastní systém, ale chce stavět na něčem už existujícím, ideálně na pohled jednoduchém a modulárním. OSR scéna nenabízí žádný zajímavý a rozšířený produkt co by sloužil jako základ pro tohle bastlení a který by měl nějaké vlastní pozitivní kvality. Efektivně u nás se bastlí z dračáku, stejně, jako se na západě bastlí z DnD. A když se sám sebe zeptám, z čeho by lidi měli ideálně bastlit jako ze základu aby je to nějak vedlo k modernímu designu a zachování aspoň nějakých těch buzzword principů, tak DnD 5e je asi nejlepší základ, co okolo vidim.
Takže jako otázka toho jak moc OSR vlastně k tomu domácímu bastlení s oněmi buzzwordy vede nebo pomáhá... IMO to 5e v tom je vlastně nakonec užitečnější. (Možná by bylo víc cool kdyby to byl Fate nebo nějaký FitD nebo tak něco, ale všichni víme, že to se minimálně ještě hodně dlouho nestane - lidi chtějí bastlit z něčeho, co působí blízce, známě, klasicky...)
Domácí bastlení určitě probíhá - nejsem si nijak moc jistej, jak moc je v poslední době nějak víc nebo míň "minimalistické", z mojí zkušenosti většina lidí bastlí tak náhodně a k minimalismu nějak specificky moc netíhne. Nevím ani, jak moc se do toho bastlení promýtají ony buzzwordy, které jmenuješ - ale pokud ano, tak to je určitě dobře.Quentin píše: ↑7. 5. 2022, 11:33To já bych Sirienovi klidně užnal, že OSR hry jsou nic moc
OSR z mojí zkušenosti vede spíš k domácímu minimalistickému bastlení, ale tentokrát s dobrými základy (player agency, player skill, transparency, play to find out, gonzo flavor, fiction first, emergent storytelling, insert more buzzwords etc.)
V tomhle směru si má asi smysl položit dvě otázky:
1) jak moc OSR přispívá k promování těch buzzwordů
2) jak moc OSR nabízí nějaký dobrý základ pro ono bastlení
1 - OSR IMO k šíření těch buzzwordů skutečně přispívá, když ničím jiným tak tím že je napřímo promuje a vysvětluje, ale v podstatě i tím že jim tak něbo onak dělá dobré jméno. Nepřijde mi ale, že by v ní ty buzzwordy měly původ nebo kritickou oporu - většinu z nich najdeš ve většině moderních her, od Fate přes AW po BitD, dost se toho šíří i DnD sférou. Samozřejmě, tady a tam máš nějaké ňoumy nebo zpátečníky, na US scéně Colvilla, u nás Hlídkaře, ale celkově mi spíš přijde že tady se OSR veze s trendem. Kdyby před dvaceti lety místo těhle buzzwordů trendovaly v pozitivním světle jiné, například railroading, tak by se OSR v retro-nostalgii vyzobáváním idealizovaně-romantizovaných prvků "dávného hraní za něčích mladých let" přihlásilo k těm a dneska by promovalo ty.
2 - tady je přínos OSR IMO minimální. Většina lidí netouží bastlit z nuly a tvořit si vlastní systém, ale chce stavět na něčem už existujícím, ideálně na pohled jednoduchém a modulárním. OSR scéna nenabízí žádný zajímavý a rozšířený produkt co by sloužil jako základ pro tohle bastlení a který by měl nějaké vlastní pozitivní kvality. Efektivně u nás se bastlí z dračáku, stejně, jako se na západě bastlí z DnD. A když se sám sebe zeptám, z čeho by lidi měli ideálně bastlit jako ze základu aby je to nějak vedlo k modernímu designu a zachování aspoň nějakých těch buzzword principů, tak DnD 5e je asi nejlepší základ, co okolo vidim.
Takže jako otázka toho jak moc OSR vlastně k tomu domácímu bastlení s oněmi buzzwordy vede nebo pomáhá... IMO to 5e v tom je vlastně nakonec užitečnější. (Možná by bylo víc cool kdyby to byl Fate nebo nějaký FitD nebo tak něco, ale všichni víme, že to se minimálně ještě hodně dlouho nestane - lidi chtějí bastlit z něčeho, co působí blízce, známě, klasicky...)
jj, dělá; jediná reálně úspěšná indie hra - a byla napsaná až poté, co její autor veřejně prohlásil, že celý TBM byl omyl a slepá ulička.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [5e] D&D 5e - obecná diskuze
Siriene, jenom rychle: to, co nevidíš, jsou dobrodružství. Pokrokovost designu a úžasná zábavnost OSR není v systému (hádal bych se i tady, ale nemá to cenu), ale v dobrodružstvích. Tvorba pro 5e je průměr až slabota.
EDIT: + doceneni souvisejících procedur (náhodná setkání, zdroje…)
EDIT: + doceneni souvisejících procedur (náhodná setkání, zdroje…)
Re: [5e] D&D 5e - obecná diskuze
5e dobrodruzstvi, kde forma zabavy neni "smejeme se s hraci tomu, jak je to dobrodruzstvi blby" aby clovek pohledal.
But nobody came.
Re: [5e] D&D 5e - obecná diskuze
Tady jsi trochu biasovaný tím, že se pohybuješ v OSR blogosféře, takže víš, co je dobré. Když jsem si na torrentech koupil pack dobrodružství k OSR a 3rd party k 5e, tak pro mě bylo zhruba stejně těžký v tom najít ty dobrý dobrodružství. Jako v obojím jsem našel perly, ale dalo to práci a dojmově je to pro mě srovnatelné.Markus píše: ↑7. 5. 2022, 18:23 Siriene, jenom rychle: to, co nevidíš, jsou dobrodružství. Pokrokovost designu a úžasná zábavnost OSR není v systému (hádal bych se i tady, ale nemá to cenu), ale v dobrodružstvích. Tvorba pro 5e je průměr až slabota.
EDIT: + doceneni souvisejících procedur (náhodná setkání, zdroje…)
To je třeba rozdíl od Pathfinderu, kde jsou všechna dobrodružství šajz (rýputí hodné spíš kontroverzních výroků než skutečné diskuze)
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Re: [5e] D&D 5e - obecná diskuze
Markus: zaprvé bych nepřeceňoval vliv dobrodružství na scénu a zadruhé OSR dobrodružství sucks v samotném základním konceptu, protože whatever-crawling prostě pro většinu lidí nakonec neni fun. Ono ten příběh, kterému se OSR tak křečovitě brání, do těch RPG nepřibyl jen tak pro nic za nic. (And again... je to do sebe zacyklený, OSR dobrodružství se pokud vim - a uznávám, že se můžu mýlit, protože tuhle výseč věcí až tak moc nesleduju - ani po věčnosti nezdají mít vliv na design dobrodružství kdekoliv jinde, takže impact (=význam atd.) nula).
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: [5e] D&D 5e - obecná diskuze
Myslím, že OSR design dobrodružství vliv má. Některé DnD moduly si z toho berou docela hodně, i když ho samozřejmě nedrží za každou cenu, a v mnohém se odchylují. Dungeon of Mad Mage je hodně OSR-like, Tomb of Anhilation se sice odchyluje v hlavní struktuře, ale na mikroúrovni je taky OSR-like, naopak Curse of Strad sice v jednotlivostech působí spíše atmosféricky, ale ta hlavní struktura je spíše "prolézáme Barovii". S tím, že jo, je tam definované finále, ale to je tak všechno. To jenom věci, co znám.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: [5e] D&D 5e - obecná diskuze
Log: jako, to sou hodně long-shoty a spíš náhodné podobnosti než nějaké zjevné OSR návaznosti. Jakože rozpracování Sthrada z jednoho většího questu na kampaň v žánrovém prostředí s OSR třeba fakt nic společnýho nemá, leda bys u čehokoliv lehce blízkého sandboxu ihned začal křičet "OSR!, OSR! OSR!" - což se asi shodneme není úplně nejsilnější logika. A v ToA lovit něco na nějaké "mikroúrovni"... je trochu ehm, to je zase na úrovni "hele, dungeon, OSR!" (jako jasně, je tam pár weird prvků typu ty puzzles na konci, ale to je víc tribut starším DnD dobrdružstvím než nějakému OSR...)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: [5e] D&D 5e - obecná diskuze
U toho Stráda tu námitku i celkem uznávám, ale ToA je těch "starých" prvků ve skutečnosti plná od začátku do konce. Jasně, říct, nakolik platí tribut tradici, a nakolik retro-trendu je ošemetné, ale myslím, že ty prvky jsou použity spíše s ohledem na ty, kteří od nich něco čekají, a ne jen jako easter eggy. (A ten DoMM jsi tiše nezmínil).
Jako jasně, že rýt do Markuse s Quentinem je sranda, ale zas nepřehánějme.
Jako jasně, že rýt do Markuse s Quentinem je sranda, ale zas nepřehánějme.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16379
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [5e] D&D 5e - obecná diskuze
ToA není OSR, to je fakt spíš tribut. Spousta narážek, ale ten závěrečný dung má formát "můžeš hádanku překonat oldschoolově, pokud to nedáš, pohoda, trestem je jen DnD5E combat/past".
DoMM je dost OSR. Je to vlastně sbírka remasterovaných modulů s úpravami obsahu směrem k většímu potenciálu na provázání (a ořezaný o nějaký balast).
Strada teprve hraju, ale co jsem slyšel, tak ten sandbox venku je nový, zatímco finálový du g je věrná kopie?
DoMM je dost OSR. Je to vlastně sbírka remasterovaných modulů s úpravami obsahu směrem k většímu potenciálu na provázání (a ořezaný o nějaký balast).
Strada teprve hraju, ale co jsem slyšel, tak ten sandbox venku je nový, zatímco finálový du g je věrná kopie?
Re: [5e] D&D 5e - obecná diskuze
LOG: jakože to že někde vidíš nebo i legitimně najdeš podobnost neříká nic o kauzalitě a ten vztah že by z OSR něco přecházelo ven prostě nevidím - rozhodně ne na těch modulech k 5e co jmenuješ (a mám chuť poznamenat, kde je teda to OSR v Avernu a Dragon Heist... nebo všech těch dalších). Zejména ne s ohledem k tomu že 5e se vrací až k hráčům ADnD atp., takže se sama nezávisle vztahuje k tomu samému, k čemu se deklarativně vrací i OSR - náhodná shoda původního referovaného materiálu ale opět není vzájemné ovlivnění, OSR si fakt nemůže nárokovat cokoliv co jakkoliv souvisí s DnD v sedmdesátkách a začátku osmdesátek (zvlášť ne na úkor DnD samotného).
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: [5e] D&D 5e - obecná diskuze
Strad je sandbox? To bych nerekl, ty lokace maji jasnou level progression a jsou spojene fetchquestovym hlavnom pribehem.
But nobody came.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host