Ω Projekt Omega
Moderátor: Jerson
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Projekt Omega
Sólo hraní jsem nezkoušel, jen jsem zvažoval hru bez Vypravěče, i když by z toho vznikla spíše deskovka. Asi. Moc se v tomto typu RPG nevyznám.
Karty a testy se provádí jednou za scénu, každý hráč na nárok na jeden test. U zjišťování informací se za jeden test a jednu scénu bere dotazování na jeden okruh otázek, a platí pro ně jeden výsledek. Hráč se ptá na vlka, vytáhne si dva úspěchy a jednu komplikaci, a dokud pořád řeší vlka, co dělal a jak, a kdy, dostává na každé dvě přímé odpovědi jednu naznačující vlkodlaka. Jakmile by ale ba stejném místě začal pátrat třeba po nějakém rituálu, který tam byl proveden (i kdyby ten rituál třeba přivolával vlka, nebo proměňoval člověka do vlka), je vhodné provést nový test.
Hráči za sezení obvykle provedou tak tři až deset testů každý) a tahají tak tři až dvacet karet (každý).
Karty a testy se provádí jednou za scénu, každý hráč na nárok na jeden test. U zjišťování informací se za jeden test a jednu scénu bere dotazování na jeden okruh otázek, a platí pro ně jeden výsledek. Hráč se ptá na vlka, vytáhne si dva úspěchy a jednu komplikaci, a dokud pořád řeší vlka, co dělal a jak, a kdy, dostává na každé dvě přímé odpovědi jednu naznačující vlkodlaka. Jakmile by ale ba stejném místě začal pátrat třeba po nějakém rituálu, který tam byl proveden (i kdyby ten rituál třeba přivolával vlka, nebo proměňoval člověka do vlka), je vhodné provést nový test.
Hráči za sezení obvykle provedou tak tři až deset testů každý) a tahají tak tři až dvacet karet (každý).
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Projekt Omega
Ještě mi řekni, jak moc potřebuješ příklady v pravidlech y konkrétně v Omeze? Myslím tím, zda stačí občas, nebo je každé mechanice zvlášť, nebo spíše větší příklady ukazující víc mechanik najednou?
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 200
- Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Re: Projekt Omega
Ty jo to je těžká otázka. Zas tak zkušený RPG hráč nejsem. Asi nepotřebuju u každé triviality mít příklad. Podle mě optimální je následující přístup:
* U jednoduchých mechanik pokud má být příklad, tak stačí opravdu něco jednoduchého jedna dvě věty. Max odstaveček. Upřímně tohle stačí doplnit až do úplně finálních pravidel.
* Při uvádění/definování nových, zásadních, stěžejních mechanik je dobré mít příklad, aby se čtenář nesnažil a byla jistota, že pochopil zásadní mechanismus, na kterém hra stojí.
* Po uceleném úseku či na konci je určitě dobrý komplexní příklad, který v podstatě provede použitím nástrojů "v praxi".
Tenhle přístup se mi líbí právě v Ironswornu. Naproti tomu třeba v Root RPG jsou příklady, když už jsou docela rozsáhlý, ale je to spíš tuna příběhového okecávání a pak ti řeknou hoď si. Nebo tak něco. Ty příklady mě v důsledku ani nebavilo číst. Když čtu pravidle je pro mě důležitý pochopit na, co daný nástroj je a to jak funguje kontextově je podle mě lepší vysvětlit na uceleném příkladu.
Docela dobře taky funguje, když třeba na konci kapitoly je rozsáhlejší příklad ilustrující mechaniky kapitoly a na tenhle příklad se navazuje i příběhově na konci další kapitoly dalším příkladem pro nové mechaniky.
* U jednoduchých mechanik pokud má být příklad, tak stačí opravdu něco jednoduchého jedna dvě věty. Max odstaveček. Upřímně tohle stačí doplnit až do úplně finálních pravidel.
* Při uvádění/definování nových, zásadních, stěžejních mechanik je dobré mít příklad, aby se čtenář nesnažil a byla jistota, že pochopil zásadní mechanismus, na kterém hra stojí.
* Po uceleném úseku či na konci je určitě dobrý komplexní příklad, který v podstatě provede použitím nástrojů "v praxi".
Tenhle přístup se mi líbí právě v Ironswornu. Naproti tomu třeba v Root RPG jsou příklady, když už jsou docela rozsáhlý, ale je to spíš tuna příběhového okecávání a pak ti řeknou hoď si. Nebo tak něco. Ty příklady mě v důsledku ani nebavilo číst. Když čtu pravidle je pro mě důležitý pochopit na, co daný nástroj je a to jak funguje kontextově je podle mě lepší vysvětlit na uceleném příkladu.
Docela dobře taky funguje, když třeba na konci kapitoly je rozsáhlejší příklad ilustrující mechaniky kapitoly a na tenhle příklad se navazuje i příběhově na konci další kapitoly dalším příkladem pro nové mechaniky.
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
-
- Příspěvky: 200
- Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Re: Projekt Omega
Jinak jestli chceš, máš-li už nějaký ucelenější text i třeba bez příkladů, klidně mi ho pošli. Nebo nejlépe, dej ho na net jako Google Doc a já ti třeba k tomu napíšu komentáře, čemu nerozumím. (Nevím tedy jak s časem, páč se nám blíží v květnu další kampaň Euthie na Gamefoundu, ale páč mě Omega z tvého povídání fakt zaujala, zkusil bych si na to čas udělat )
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Projekt Omega
Do Google doc to píšu tak jako tak, takže až budu mít hotovou použitelnou verzi, rozhodně dám vědět.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Projekt Omega
Kousnul jsem se, vzal jsem Bubákův článek o sazbě a typografii, nahodil použitelný formát a dneska jsem napsal asi šest "vzdušných" stran nového textu. Dávám si čas týden, pak bych ocenil nějaké kopání do sebe, aby udržel tempo
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 200
- Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Re: Projekt Omega
No hele já sem pořád tady Takže koukej makat. Protože zatím jsem extrémně natěšenej, až si to přečtu Mně to přišlo zajímavý už prvně, když si mě na Omegu upozornil, ale nedokázal jsem si to moc z toho popisu na webu představit. Ale jak si o tom vyprávěl, tak mám pocit, že šance, že se mi to bude líbit jsou hodně vysoké.
A vzhledem k tomu, jak dlouho na tom děláš, by byla škoda, aby to skončilo v šuplíku. Nicméně věř, že moc dobře znám, jak je u takovýhle projektů těžký udržet tempo, protože tý práce je hodně. Takže zvolna, ale konzistentně. Držím palce. Tobě i sobě a ostatním, který si to budou moct přečíst
A vzhledem k tomu, jak dlouho na tom děláš, by byla škoda, aby to skončilo v šuplíku. Nicméně věř, že moc dobře znám, jak je u takovýhle projektů těžký udržet tempo, protože tý práce je hodně. Takže zvolna, ale konzistentně. Držím palce. Tobě i sobě a ostatním, který si to budou moct přečíst
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
-
- Příspěvky: 200
- Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Projekt Omega
Prokousávám se popisem mechaniky vyhodnocování, jako již tradičně mám problém s pořadím, ve kterém jednotlivé prvky popisovat, ale teď to prostě napíšu a vhodné pořadí budu řešit až následně.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 200
- Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Re: Projekt Omega
Já sem si říkal, že tě nechám do konce týdne a pak se ozvu. Určitě to nějak napiš a já ti k tomu dám zpětnou vazbu.
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
-
- Příspěvky: 17485
- Registrován: 24. 2. 2012, 17:31
Re: Projekt Omega
Pokud má Omega "minimální funkční subset", tj. zjednodušenej základ, se kterym se dá začít hrát a pak případně přidávat další pravidla, tak je dobrý začít tím.
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Projekt Omega
Já sepisuju jen ten základ - ale když se úvod scény (kromě první) řídí tím, jaké karty hráči vytáhli v předchozích scénách, tak se mi zacyklí, co má přijít jako první - zda mechanika vyhodnocení a tahání karet, nebo mechanika tvorby scény.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 17485
- Registrován: 24. 2. 2012, 17:31
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 24. 10. 2020, 10:12
Re: Projekt Omega
Mám to stejně, jsem na Omegu velmi zvědavý, osobně už dlouho hledám nějaké "weird" RPG bez kostek.alladjex píše: ↑5. 4. 2022, 22:25 No hele já sem pořád tady Takže koukej makat. Protože zatím jsem extrémně natěšenej, až si to přečtu Mně to přišlo zajímavý už prvně, když si mě na Omegu upozornil, ale nedokázal jsem si to moc z toho popisu na webu představit. Ale jak si o tom vyprávěl, tak mám pocit, že šance, že se mi to bude líbit jsou hodně vysoké.
Držím palce
"Simplicity is the key to freeing the imagination!" Scotty ‘DM SCOTTY’ McFarland
-
- Příspěvky: 527
- Registrován: 31. 7. 2018, 15:13