Váš názor na {insert problem here}

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od skew »

Manuál k použití:
  • Postněte nějaký problém, záležitost, nebo třeba nějakou osobní zkušenost z některé vaší hry.
  • Zeptejte se na názor ostatních na danou věc.
  • Reagujte na otázky ostatních.
  • Pointou každopádně je, že daná záležitost nemá potenciál uživit samostatnou diskusi - tohle téma má zastřešovat právě ty témata, kvůli kterým vám ani nestojí za to zakládat vlastní, protože by pravděpodobně shořela jako papír.
  • Pokud se jak na potvoru diskuse rozproudí, asi nebude od věci odstřihnout ji do samostatného tématu (nebo preventivně založit nové).
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Uživatelský avatar
Wolfus
Příspěvky: 1094
Registrován: 14. 8. 2009, 11:45

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Wolfus »

Corny píše: 22. 7. 2022, 22:39 Já si to dovedu představit docela snadno... https://www.youtube.com/watch?v=IG4sWC1mSAM
Uz len mat taku kondicku... :-|
Corny píše: 22. 7. 2022, 22:39 Případně pro fajnšmekry :D https://youtu.be/_jOtVy3t7-Q?t=165
❤️
DrD (II), Pribehy Imperia
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6886
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Antharon »

Wow, ti policajti sú cool! nie je to síce skok, ale toto si viem dosť dobre predstaviť aj pri obliehaní,
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1595
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Passingby »

Antharon píše: 22. 7. 2022, 22:37 kto by to tam staval?!
Tak ne vždycky musí mít obránci možnost zvolit si dokonalé místo k obraně... Můžou mít málo času, málo lidí, nemusí třeba mít potřebné nástroje, nemusí mít zkušenosti atd., takže musí nějak improvizovat v rámci možností, co mají. Viděl jsem to v kontextu možností evropské doby bronzové nebo železné (keltští atp. barbaři mimo území Říma).
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Ota »

Když tak o tom teď přemýšlím, tak přístup do vesnice bude pro postavy nejjednodušší přes přístav.
A když si představím nedýchající rychlozombie, asi by tam po dnu došly taky.
Na druhou stranu, vesničani by si s útokem z vody určitě věděli rady. Nějaké zvednutelné mříže? Není to příliš high-tech?
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1595
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Passingby »

Ostrý kůly těsně pod hladinou proti člunům? Propadla na molech? Natažená síť, kterou nesou bójky z nafouklých kůží? Caltrops (teď nevím, jak se to řekně česky, ježci?) rozsypaný v písku na pláži? Jestli je tam fakt pláž, tak v písku můžou mít schovaný "píky" nebo nějaký pasti. (Nebylo to v Braveheart, nebo nějakým takovým filmu? Tam měli píky proti rytířům schovaný pod senem a zvedli je na poslední chvíli.)

A mapa (ideálně trochu 3d), ale to je asi zbytečný říkat, s tím určitě počítáš... Pohled na mapu ledacos napoví a usnadní plánování... A předpokládám, že žádná z postav se nemůže proměnit v nějaký zvíře, přeletět do vesnice a domluvit se s vesničanama, ani jim poslat nějaký vzkaz po ochočeném/ovládnutém zvířeti...
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3810
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Selhan »

Nejjednodušší řešení je jasné - tajný průchod, o kterém ví jen postavy.

Jinak je běžnou součástí obléhání vybudování opevnění na vnitřním perimetru obléhající armády proti výpadu z hradeb a na vnějším perimetru proti nějakému osvobozujícímu útoku armády jiné. Samozřejmě, zde se bavíme o vesnici a zombíkách. Není tedy asi nepředstavitelné, že by se mohlo postavám povést prostě a jednoduše procválat skrz a dostat se za bránu, než se obléhatelé vzpamatují a chytí je.

Ohledně přístupu z vody, přístavy ve středověku často byly před hradbami, právě proti útoku z tohoto směru. Obrana přímo ve vodě, navíc taková, která by měla zastavovat zombíky namísto lodí, je za mně už hodně fantaskní. Jak by to ty vesničany vůbec napadlo? Jediné co mi přijde v tomto směru uvěřitelné je barikáda na pláži a využití toho, že se zombíci budou z vody asi přeci jen soukat pomalu.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Ota »

Místo pláže si v této vesnici představuji spíš dřevěná mola, u kterých v normálních časech kotví pramice rybářů, občas i malá kupecká loď.
Osadníci, kteří vesnici kdysi založili, se podstatně víc báli toho, co na ně přijde z vnitrozemí, takže palisáda je jen směrem k pevnině.
Asi něco jako přiložený plánek vesnice Thurra, u které postavy hráčů začínaly.
Co se týče překvapivého "přicválání", na ostrově Attaloka se koňům nedaří (divná tráva). Jako tažná zvířata tu slouží "oxoni", mohutní a pomalí pseudobuvoli (je to celkem malý ostrov a nehodilo by se mi, kdyby se mi po něm postavy proháněly sem tam jako nějací kovbojové :) ).

Zatím se mi to jeví následovně:
- armáda oblud to zkoušela i přes moře, ale kvůli neinteligenci a spodním proudům skončili nájezdníci většinou úplně jinde a s tím zbytkem si obránci poradili (hlídky s dlouhými kopími, vyřazené rybářské sítě apod.).
- velitelé armády oblud tak zaparkovali své síly před vesnicí a odřízli jim tak cestu k polím a do lesa (jídlo, dřevo). Času mají dost, jejich armáda hlady nepomře. Mezitím občas zahrozí menším útokem, aby otestovali pozornost obránců. Každou noc navíc halekají kletby a snižují tak morálku vesnice. Doufají, že vesnice časem podlehne hladu a zoufalství.

Co by postavy mohly udělat:
- postavit si dál od vesnice improvizované plavidlo a se vztyčenou bílou vlajkou doplout do vesnice od moře
- proplížit se k palisádě a nenápadně ji přelézt (riskují zastřelení nějakým obráncem)
- rozběhnout se k palisádě, volat "jsme přátelé" a doufat, že jim někdo hodí lano rychleji, než je obludy rozsápou
- možná v lese vesnicí potkají skrývajícího se poustevníka Selchána :), který jim prozradí nějakou starou legendu o tajném průchodu (ani ten ovšem nebude úplně pohodlný, kdo ví, co se tam za ty roky usídlilo). Asi bude ústit v hrobce zakladatele vesnice a samotní vesničané na ni už zapomněli.

Ok, zatím si jdu vytvořit samotnou vesnici :). Momentálně ani netuším, kdo to tam má na povel.
Přílohy
Thurra.jpg
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6886
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Antharon »

Je nutné vlastne túto otázku ruešiť? Nie je to úloha hráčov aby vymysleli riešenie a úloha GM aby bol zhovievavý a nechal ich to po dostatku útrap zvláfnuť (alebo nenechal ak to je OSR)
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Ota »

Antharon: Jasně, že je na postavách, aby přišly s nějakým plánem a pak se jej pokusily provést. Tahle debata mi slouží spíš k tomu, abych si lépe představil situaci a mohl pak být co možná nejnestrannějším rozhodčím. Nicméně nějakou fujtajbl tajnou chodbu jim tam přece jen musím připravit já. Nicméně její projití by nemělo být jasným favoritem, jen jednou s možností se svými klady i zápory.

Hrajeme to v ZZ, ale ano, vedením hry se snažím blížit spíš k OSR.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3810
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Selhan »

Já si myslím, že je dobré, aby gamemaster měl aspoň přesvědčení, že by to sám dokázal vymyslet, když už ne přímo připravenou odpověď. Už jsem jako hráč byl v situaci, kdy jsme prostě nemohli přijít na řešení, i když hra očekávala, že jej najdeme, a nebylo to zrovna zábavné.

Poustevník Selchán mě pobavil :D
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Quentin »

Selhan píše: 23. 7. 2022, 16:09 Já si myslím, že je dobré, aby gamemaster měl aspoň přesvědčení, že by to sám dokázal vymyslet, když už ne přímo připravenou odpověď. Už jsem jako hráč byl v situaci, kdy jsme prostě nemohli přijít na řešení, i když hra očekávala, že jej najdeme, a nebylo to zrovna zábavné.
Já jsem docela zastánce toho, aby řešení zůstávala na hráčích. Jako DM sotva stíhám vymyslet překážky, natož řešení.

Ale teda taky jsem jednou zažil (jako DM) pro hráče neresitelnou situaci a bylo to pěkně dementní :D
Naposledy upravil(a) Quentin dne 23. 7. 2022, 22:35, celkem upraveno 1 x.
Za tento příspěvek děkují uživateli Quentin:
MarkyParky
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Ota »

A abychom dotáhli možnosti postav do konce, postavy se samozřejmě mohou smutně zatvářit, věnovat vesnici chvilku soucitu a jít úplně jinam :).
Pak už je to všechno jen o důsledcích.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Jerson »

Ota píše: 23. 7. 2022, 11:15 velitelé armády oblud tak zaparkovali své síly před vesnicí a odřízli jim tak cestu k polím a do lesa (jídlo, dřevo). Času mají dost, jejich armáda hlady nepomře. Mezitím občas zahrozí menším útokem, aby otestovali pozornost obránců. Každou noc navíc halekají kletby a snižují tak morálku vesnice. Doufají, že vesnice časem podlehne hladu a zoufalství.
Co je to "časem"? Vesnice nežije že dne na den, ale z roku na rok. Po sklizni je úroda doma pod střechou a dělá se dřevo na zimu. Že by během měsíce nebo dvou ve vesnici došlo jídlo nebo dřevo je zcela nemyslitelné - to by museli zaútočit v poměrně úzkém okně na jaře, kdy už je skoro všechno snězené a skoro všechno spálené (po nečekaně tuhé zimě). Ale k tak vesničané napřed omezí dobytek, který nepůjde vyhnat na pastvu - takže zabijou krávy. Z toho zase nějaký čas vydrží. Pak pobijou prasata a drůbež (možná v opačném pořadí). Na nezbytný oheň rozeberou už nepotřebný chlév. Pak začnou jíst obilí určené na setbu. Takže vydrží ještě půl roku, při omezených přídělech ještě déle. Ano, na konci léta nebudou mít co sklidit, protože nemohli zasít, ale i kdyby obléhání začalo v ten nejblbější čas, tak vesnice tři až šest měsíců vydrží, než opravdu začne hladovět. Takže útok by musel přijít ve vhodný čas po roce špatné úrody, aby vesnice začala hladovět třeba už za měsíc.
Za tento příspěvek děkují uživateli Jerson:
Vallun
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32272
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Vallun »

Mohou jim ale odříznout vodu;)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Jerson »

Ota píše: 23. 7. 2022, 11:15 Ok, zatím si jdu vytvořit samotnou vesnici :). Momentálně ani netuším, kdo to tam má na povel.
Zrovna tenhle generátor dělá osídlení dost na houby. To co na něm máš není vesnice, ale pokus o město, které je ale moc malé. Polovina domů má jiný než obdélníkový tvar, některé silně nepravidelný. Řeka protéká opevněním, které ji ignoruje, a dělí město na dvě poloviny, přičemž do druhé se nedá dostat. Na 42 domů dva hostince a kupecký dům velký jako kráva, docela luxus. Brána není uvnitř věže, ale mezi dvěma věžemi? Studna je 60 metrů od břehu moře - asi rádi pijou slanou vodu.

Btw pokud by vesnice u moře byla obléhána, ale ne z moře, tak nechápu, jak má být vyhladověna, když vesničané můžou pořád lovit ryby.

Samé divné věci, které by se při jednotlivém výskytu daly nějak vyložit, ale takhle všechny pohromadě to vidím jako velký špatný ve chvíli, kdy se po hráčích chce, aby s vesnicí aktivně pracovali.

Mimochodem, zombíci pro útoku z vody mají doufám na nohách závaží, aby jim to drželo nohy na dně, protože mrtvé lidské tělo se pod vodou téměř vznáší, a díky plynům v hnijících tělech dokonce plave. Mafiáni nepoužívají omotání pletivem či řetězem nebo betonové bačkory jen tak z plezíru.
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot], Mag, Markus, tochalius a 7 hostů