Váš názor na {insert problem here}
Váš názor na {insert problem here}
Manuál k použití:
- Postněte nějaký problém, záležitost, nebo třeba nějakou osobní zkušenost z některé vaší hry.
- Zeptejte se na názor ostatních na danou věc.
- Reagujte na otázky ostatních.
- Pointou každopádně je, že daná záležitost nemá potenciál uživit samostatnou diskusi - tohle téma má zastřešovat právě ty témata, kvůli kterým vám ani nestojí za to zakládat vlastní, protože by pravděpodobně shořela jako papír.
- Pokud se jak na potvoru diskuse rozproudí, asi nebude od věci odstřihnout ji do samostatného tématu (nebo preventivně založit nové).
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Re: Váš názor na {insert problem here}
V zásadě souhlasím. I proto třeba hrávám vážné hry spíš jako oneshoty - nejsem typ, kterého by bavilo se nějak nořit do osobních dramat a hlavně smrti a rizika kolem, alespoň ne dlouhodobě.
Hrdinské hry typu DnD si prostě říkají o mírně odlehčený styl, ostatně je to ten žánr. Na druhé straně to neznamená, že nemohou nastat vážné chvíle. Filmoví (i komiksoví) Avengeři taky hláškují a při tom jsou tam místy vážná místa (přiměřeně žánru).
A třeba kampaň v DrDII, co vedu, ty pozice střídá i podle toho, co postavy zrovna dělají. Když se projíždějí na jednorožcích po snovém světě (takových těch barevných) nebo zavádí na dvoře skřetí kagany novou módu hedvábných elfích "župánků" určených původně do lázní, tak to vážné samozřejmě není. Když s tou samou skřetí vládkyní vyjednávají, případně se hrabou v nějakých temných elfích tajemstvích, tak vážní jsou.
Na druhé straně pokud se to s mimoherními komentáři nepřehání, nemusí být na škodu. Jak jsem říkal, mě to paradoxně umožňuje hrát v té hře místa, co jsou dost intenzivní.
Samozřejmě zálšží na preferencích každého soudruha, co a v jaké míře se mu líbí. Srovnal bych to s koukáním dobrodružný film nebo detektivku stylu moderního Sherlocka ve více lidech - ne v kině, ale doma. Někdo nesnese, aby se u filmu mluvilo víc než "to bylo cool!" a "tak určitě...", někdo naopak rád hádá vraha, komentuje děj a směje se s ostatními.
Samozřejmě pokud se takovým stylem kouká na horror nebo drama, nebude to nikdy ono - je to hold i o žánru her.
Nicméně mi připadá poněkud úsměvné, chtít po lidech, co se přišli bavit u DnD, aby se nebavili o DnD U jiných rpg bych to chápal (a jak jsem psal, pak jsem i já vážnější)... Třeba Polaris přefluffované do kyberpunku s Faskalem bylo intenzivní až hrůza.
Hrdinské hry typu DnD si prostě říkají o mírně odlehčený styl, ostatně je to ten žánr. Na druhé straně to neznamená, že nemohou nastat vážné chvíle. Filmoví (i komiksoví) Avengeři taky hláškují a při tom jsou tam místy vážná místa (přiměřeně žánru).
A třeba kampaň v DrDII, co vedu, ty pozice střídá i podle toho, co postavy zrovna dělají. Když se projíždějí na jednorožcích po snovém světě (takových těch barevných) nebo zavádí na dvoře skřetí kagany novou módu hedvábných elfích "župánků" určených původně do lázní, tak to vážné samozřejmě není. Když s tou samou skřetí vládkyní vyjednávají, případně se hrabou v nějakých temných elfích tajemstvích, tak vážní jsou.
Můžeš to zkusit navrhnout s tím, že to postavy trochu oživí, protože když se často mluví mimo hru, dělá to často z postav takové mlčenlivé typy
Na druhé straně pokud se to s mimoherními komentáři nepřehání, nemusí být na škodu. Jak jsem říkal, mě to paradoxně umožňuje hrát v té hře místa, co jsou dost intenzivní.
Samozřejmě zálšží na preferencích každého soudruha, co a v jaké míře se mu líbí. Srovnal bych to s koukáním dobrodružný film nebo detektivku stylu moderního Sherlocka ve více lidech - ne v kině, ale doma. Někdo nesnese, aby se u filmu mluvilo víc než "to bylo cool!" a "tak určitě...", někdo naopak rád hádá vraha, komentuje děj a směje se s ostatními.
Samozřejmě pokud se takovým stylem kouká na horror nebo drama, nebude to nikdy ono - je to hold i o žánru her.
Nicméně mi připadá poněkud úsměvné, chtít po lidech, co se přišli bavit u DnD, aby se nebavili o DnD U jiných rpg bych to chápal (a jak jsem psal, pak jsem i já vážnější)... Třeba Polaris přefluffované do kyberpunku s Faskalem bylo intenzivní až hrůza.
Re: Váš názor na {insert problem here}
Z jedné strany to chápu. Když se sejde parta kámošů, tak se chtějí pobavit. Jde jen o hru, o zábavu. Brát to až moc seriózně by mě taky asi nebavilo.
Na druhou stranu jako PJ mě to ale výsledku strašně unavuje... Strašně mi to vysává energii a chuť vést hru, když mi každých pět minut přetrhávají nit příběhu nějakým rádoby vtípkem u stolu.
Na druhou stranu jako PJ mě to ale výsledku strašně unavuje... Strašně mi to vysává energii a chuť vést hru, když mi každých pět minut přetrhávají nit příběhu nějakým rádoby vtípkem u stolu.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Podle mě je to naprosto pochopitelné - chtěl bys vést vážnější hru a tohle tě tolik nebaví. Gamemaster, kterému hra vysává energii, je průšvih.
Ale zároveň jestli tví hráči tohle preferují, tak to chce buď najít kompromis - nebo jiné hráče (a to teď nemyslím nějak fatálně, dá se třeba hrát vážnou a komediální kampaň zároveň).
Ale zároveň jestli tví hráči tohle preferují, tak to chce buď najít kompromis - nebo jiné hráče (a to teď nemyslím nějak fatálně, dá se třeba hrát vážnou a komediální kampaň zároveň).
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Já se snažím to moc nepřehánět, ale taky jsou při hrách momenty, kdy jsem z nějakého důvodu ve stresu, často ani ne tak kvůli tomu, co se děje ve hře, jako jak moc jsem mimo comfort zone nebo jak moc cítím tlak jako hráč v nějaké složité situaci, a pak mi jeden dva blbé vtípky pomůžou se uvolnit. Jenže on zas občas stačí jeden vtípek, někdo další se toho chytne...
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Váš názor na {insert problem here}
Tohle zní spíš jako problém hodně často přerušované hry a "zakecávání", než že by to nemělo vážnou atmosféru. Jasně, hodně to souvisí, ale imho jde o něco trochu jiného.
Nám se u hry taky občas stává, že se zakecáme a najednou se bavíme o jiných věcech. A pokud se to děje často, nebo během jedné scény se hra třikrát na pět minut přeruší, než všichni řeknou komentáře na něčí komentář, je to demotivující a otravné.
Tohle naopak chápu a my se proti tomu snažíme aktivně bojovat. Třeba tím, že když někdo něco okomentuje, jsme domluvení, že se pak rychle vrátíme do hry a když někdo začne ty komentáře rozvíjet, občas ho nemilosrdně utneme. (Samozřejmě ne vždycky, občas si chceš pokecat o věcech, co přirozeně vyplynou ze hry, jako například kolik penisů mají žraloci, ale prostě je třeba se rychle vracet do hry). Ono totiž energii nejvíc vysává to, že se hra pomalu hýbe, protože se pořád přerušuje...
Nám se u hry taky občas stává, že se zakecáme a najednou se bavíme o jiných věcech. A pokud se to děje často, nebo během jedné scény se hra třikrát na pět minut přeruší, než všichni řeknou komentáře na něčí komentář, je to demotivující a otravné.
Tohle naopak chápu a my se proti tomu snažíme aktivně bojovat. Třeba tím, že když někdo něco okomentuje, jsme domluvení, že se pak rychle vrátíme do hry a když někdo začne ty komentáře rozvíjet, občas ho nemilosrdně utneme. (Samozřejmě ne vždycky, občas si chceš pokecat o věcech, co přirozeně vyplynou ze hry, jako například kolik penisů mají žraloci, ale prostě je třeba se rychle vracet do hry). Ono totiž energii nejvíc vysává to, že se hra pomalu hýbe, protože se pořád přerušuje...
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Moje zkušenost je, že tomuhle hodně pomáhá, když se nechají hráči na začátku sezení půl hodiny-hodinu vykecat, než se začně opravdu hrát, a pak se udělá trochu předěl, že teď už teda vážně a hrajem.
Na druhou stranu, já jsem přesně ten typ, co se v kině i u vážných filmů chichotá jak puberťačka a posílá na obě strany ironické poznámky. Takže mi tohle hláškování nevadí ani u hry, aspoň pokud je to fakt jedna dvě hlášky a pak zas pár minut hraní.
Na druhou stranu, já jsem přesně ten typ, co se v kině i u vážných filmů chichotá jak puberťačka a posílá na obě strany ironické poznámky. Takže mi tohle hláškování nevadí ani u hry, aspoň pokud je to fakt jedna dvě hlášky a pak zas pár minut hraní.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Píšu si, že s bubákem na vážně filmy nechodit.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Váš názor na {insert problem here}
V hrani vidim dva velmi rozdielne pristupy a zalezi od konkretnej hry, predoslej dohody a celkovej nalady v skupine. Jeden pristup su vacsinou temne hry s moralnymi volbami a hlbsou imerziou postavy. Vacsinou su to pribehove hry okolo roku 2010. Tu ide o silny zazitok a tazke volby a humor sa hodi obmedzit.
Druhy pristup je vhodny napriklad pre oldschool kde sa hraci stretnu aby sa nezavazne zabavili, hraju to ako doskovku, bavia sa pri tom, daju si pivko a pracliky. Klient je tu tenky postavy neriesia hlbsie temy a skor je to o rieseni rebusov nez o herectve. Tu vlastne ten humor nejak extra nehyzdi hru. Mozno preto, ze hrac je viac vzdialeny od postavy a vidi svet z tretej osoby.
Druhy pristup je vhodny napriklad pre oldschool kde sa hraci stretnu aby sa nezavazne zabavili, hraju to ako doskovku, bavia sa pri tom, daju si pivko a pracliky. Klient je tu tenky postavy neriesia hlbsie temy a skor je to o rieseni rebusov nez o herectve. Tu vlastne ten humor nejak extra nehyzdi hru. Mozno preto, ze hrac je viac vzdialeny od postavy a vidi svet z tretej osoby.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: Váš názor na {insert problem here}
To máme. Vždy tak půlhodinu/hodinu na vykecání před hrou. Pak ještě stejně další půlhodinu sedím u stolu za nachystaným PJ screenem, sešitem, kostkami, mapou a jen tiše hážu obličej "Tak můžeme už začít pls?!", zatímco pořád vykecávají blbosti.
A stejně během hry zase vyrušují...
Re: Váš názor na {insert problem here}
Zkoušels je rozesadit?
A blbé vtípky stranou, má smysl lámat to na sílu? Nebylo by lepší zkusit dát jedno, dvě volnější sezení? Třeba to bude fungovat líp.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Re: Váš názor na {insert problem here}
Setting je míněnej vážně, pravidla jsou psaný bez legrácek a vtípků, nejedná se o parodii, takže co přesně ti na tom nepřijde vážný?
Jako jasně, odlehčeně se dá hrát všechno, ale to je imho postoj hráče, ne hry.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
------------------------------------------- V případě potřeby oddělte zde -------------------------------------------
Kde máte hranici (případně zónu), za kterou už vám fikce přestane dávat smysl a hra / knížka / film v daném prostředí vás kvůli tomu nebaví? A jak tuto hranici / zónu stanovujete nebo definujete?
(Můj přístup je pro řadu hráčů extrémní, ale v tomto směru celkem jednoduchý. Stačí mi odpověď na otázku "Mohlo by se to stát v realitě?", případně "Mohlo by se to stát v této fikční realitě za předpokladu, že by platila [tato zdůvodnění]?"
Druhá podmínka je trochu vágní, protože staví na předpokladu, že lze vytvořit nějaký konečný systém pravidel a zákonitostí pro daný setting, o což se reálně ne vždy pokouším, takže asi bych nedokázal pokaždé říct, kdy herní / filmový / knižní setting tuto podmínku splňuje. Ale dokážu říct, kdy ji na první pohled nesplňuje.)
Svou otázku nemířím jen na Markuse, cituju ho pro ilustraci tématu, na které bych se chtěl zeptat.Markus v hodnocení Frost Fang expedition píše:Celá atmosféra je totiž totálně ujetá a boří jakékoli moje „suspension of disbelief“. Normálně mám ujetost rád, ale tohle je příliš – i v ujetých hrách potřebuju uvěřit tomu, že ten svět má nějaká vnitřní pravidla a funguje.
Kde máte hranici (případně zónu), za kterou už vám fikce přestane dávat smysl a hra / knížka / film v daném prostředí vás kvůli tomu nebaví? A jak tuto hranici / zónu stanovujete nebo definujete?
(Můj přístup je pro řadu hráčů extrémní, ale v tomto směru celkem jednoduchý. Stačí mi odpověď na otázku "Mohlo by se to stát v realitě?", případně "Mohlo by se to stát v této fikční realitě za předpokladu, že by platila [tato zdůvodnění]?"
Druhá podmínka je trochu vágní, protože staví na předpokladu, že lze vytvořit nějaký konečný systém pravidel a zákonitostí pro daný setting, o což se reálně ne vždy pokouším, takže asi bych nedokázal pokaždé říct, kdy herní / filmový / knižní setting tuto podmínku splňuje. Ale dokážu říct, kdy ji na první pohled nesplňuje.)
hraju: Ω Projekt Omega
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Záleží na žánru, tohle by se mělo domluvit před hrou. Ta hranice je jinde, když hraju Troiku, když hraju Mouseguard a když hraju Traveller. Jsou hry, kde je úplně mimo něco takového řešit, a jsou hry, kde je to důležité. Osobně mě baví celé spektrum, nejsem v tom vybíravý.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Takže nemáš žádnou spodní hranici uvěřitelnosti, pod kterou bys nešel?
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Váš názor na {insert problem here}
Osobně nemám žádnou hranici uvěřitelnosti co se settingu týče. Jsem plně schopen se koukat i na seriály typu Adventure time nebo Centaur World, které prostě co se backgroundu týče vůbec nedávají smysl a ani se o to nesnaží.
Pro mě je důležité víc to, aby měl smysl děj a aby se postavy nechovaly úplně pitomě. Viz SW:Epizoda VIII, kde mi vůbec nevadí, že Star Wars univerzum prostě nedává smysl, ale štvalo mě, že jsou tam dějové linky úplně k ničemu a úplně irelevantní (Ala Casino arc), že jsou tam krajně nesmyslné události a že se řada postav chová úplně idiotsky. A obdobně u her nebo knih.
Pro mě je důležité víc to, aby měl smysl děj a aby se postavy nechovaly úplně pitomě. Viz SW:Epizoda VIII, kde mi vůbec nevadí, že Star Wars univerzum prostě nedává smysl, ale štvalo mě, že jsou tam dějové linky úplně k ničemu a úplně irelevantní (Ala Casino arc), že jsou tam krajně nesmyslné události a že se řada postav chová úplně idiotsky. A obdobně u her nebo knih.
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 10 hostů