IT pro otrlé

O lidech, o vztazích, o politice, o názorech, o opicích a o ufonech.

Moderátor: Faskal

Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: IT pro otrlé

Příspěvek od York »

Eleshar_Vermillion píše: 20. 12. 2022, 23:42 Res: hmm... jak moc je na běžných úředních stránkách legitimní spoléhat se na to, že JS je zapnuté?
Server-side rendering?
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5466
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Re: IT pro otrlé

Příspěvek od Naoki »

aneb: string interpolation nemusíš dělat přes frontend pomoci JS - můžeš to posílat z backendu
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 18505
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Re: IT pro otrlé

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

Jo, to dává smysl. Zábavné je, že co jsem koukal na pár kanadských stránek, vypadá to 100% manuální.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6887
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: IT pro otrlé

Příspěvek od Antharon »

Ja by som povedal, ze nakolko sa tento titul nemenil uz viac nez sto rokov a po nedavnej zmene su zase dalsi traja naplanovani panovnici rovnakeho pohlavia, zmenil by som to natvrdo. Kym sa zbavia princa williama aj tak uz budu vsetky weby v uplne inej technologii
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 18505
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Re: IT pro otrlé

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

Zkouším se tak pro srandu králíkům učit s OfficeJS rozhraním (s JS mám minimální zkušenosti - maximálně jsem si vykradl a přizpůsobil nějaký skript z interwebů). Zatím se snažím najít jména všech worksheetů ve workbooku:

Kód: Vybrat vše

async function allSheetNames() {
  await Excel.run(async (context) => {
    let wb = context.workbook;
    let sheets = wb.worksheets;
    sheets.load("items/name");
    await context.sync();
    sheets.items.forEach(function(ws){
      console.log(ws.name)
    });
    /**sheets.items.forEach(printName(ws));**/
  });
}

function printName(sheet){
  console.log(sheet.name);
}
Funguje mi to v pohodě přes anonymní funkci, ale když na to zkouším jít přes funkci normální, vyhazuje mi to chybu, že "ws" není definované...
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: IT pro otrlé

Příspěvek od York »

Eleshar_Vermillion píše: 30. 12. 2022, 21:15vyhazuje mi to chybu, že "ws" není definované...
Však taky není. Kdo ví, z jakýho kontextu to bere, když to pouštíš jako anonymní funkci...
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 18505
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Re: IT pro otrlé

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

Já to chápu tak, že to samo o sobě je definice nové proměnné (odkazující se k jednotlivě iterované položce toho forEach), ne?

addendum: Aha, tak ne... tak prostě jen neumím JS :roll: Řešení jest:

Kód: Vybrat vše

    sheets.items.forEach(function(ws){printName(ws)});
Myslel jsem, že forEach prostě řeknu funkci, kterou to má vykonat, ale ne... musím mu asi říci, že ta funkce, kterou přes něj volám, je funkce, a ten její parametr je parametr... :think:
Naposledy upravil(a) Eleshar_Vermillion dne 30. 12. 2022, 21:35, celkem upraveno 1 x.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: IT pro otrlé

Příspěvek od York »

Ne, to jen předáváš parametr.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1595
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: IT pro otrlé

Příspěvek od Passingby »

Eleshar_Vermillion píše: 30. 12. 2022, 21:32 Myslel jsem, že forEach prostě řeknu funkci, kterou to má vykonat, ale ne... musím mu asi říci, že ta funkce, kterou přes něj volám, je funkce, a ten její parametr je parametr... :think:

Kód: Vybrat vše

    sheets.items.forEach(printName);
:?:

(Mělo by stačit říct forEach jenom název té funkce, parametr jí forEach předá samo v okamžiku, až ji v jednotlivých průchodech/iteracích bude volat. Ale JS jsem už dlouho neviděl, možná tam je ještě nějakej háček se jmennými prostory...)
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: IT pro otrlé

Příspěvek od York »

Iwas Passingby píše: 30. 12. 2022, 21:51Mělo by stačit říct forEach jenom název té funkce, parametr jí forEach předá samo v okamžiku, až ji v jednotlivých průchodech/iteracích bude volat.
Hmm, je to možný. Foreach je divná konstrukce ;)
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6887
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: IT pro otrlé

Příspěvek od Antharon »

V javascripte je foreach metoda pola, ktora si berie funkciu ktora vravi, co spravit s kazdym jej itemom. Napriklad:

Kód: Vybrat vše

const arr=[1, 2, 3];

arr.forEach(item => {
    console.log(item);
}
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 18505
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Re: IT pro otrlé

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

Cool, to funguje, a dává to i smysl.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: IT pro otrlé

Příspěvek od York »

Na iteraci polí používám zásadně for...of:

Kód: Vybrat vše

for (const element of array)
{
  console.log(element);
}
Nemusíš deklarovat extra funkci a je z toho jasný, co se děje a jakou proměnnou používáš.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6887
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: IT pro otrlé

Příspěvek od Antharon »

Ja for...of nepouzivam, je to syntakticky nekonzistentne s funkcionalnym programovanim a hlavne nove javascriptove array medody sa daju chainovat. Napriklad:

Kód: Vybrat vše

const obj = {a:1, b:2, c:3}

Object.entries(obj).map(([key, value])=>{
    return {key,value} //tu vies item lubovolne transformovat
})
.filter(item => item.value%2) //takto vies vratene hodnoty filtrovat
.forEach(item => console.log(`attribute ${item.key} is even and has value ${item.value}`)) //a tu s nimi nieco spravis
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: IT pro otrlé

Příspěvek od York »

No právě. U něčeho podobnýho potom vždycky hodinu luštim, co tím chtěl básník říct.
Odpovědět

Zpět na „Realita a pseudorealita“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 13 hostů