Mouse Guard RPG aneb Myší hlídka

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Mouse Guard RPG aneb Myší hlídka

Příspěvek od Markus »

Obrázek

:arrow? Myší hlídka v Databázi RPG
Mouse Guard Roleplaying Game, která vyšla v českém překladu jako Myší hlídka - hra na hrdiny, je hra podle stejnojmeného komiksu Davida Petersena o inteligentních zvířátkách. V roli člena Myší hlídky se postavíte nebezpečím, která ohrožují vaši komunitu. Vyberete si barvu srsti a pláště vaší myši a s pomocí upraveného a zjednodušeného systému hry Burning Wheel se můžete vrhnout proti liškám, lasičkám i zrádcům z řad myší. Hra nabízí jednotný systém pro řešení bojů, honiček či hádek, zlepšování dovedností, které používáte, a chytré mechaniky cílů, instinktů a rysů, které vaší myši vdechnou život.

Hra vyšla ve dvou dílčích edicích: první z roku 2008 a druhé, revidované edici z roku 2015.
:arrow? Stránka Myší hlídky na Comics Centru – oficiální web českého překladu, včetně deníků a jiných materiálů ke stažení

Conlaiův zápis (a seznámení s pravidly Mouse Guardu jako takovými):
1. část zápisu
2. část zápisu
3. část zápisu
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Mouse Guard RPG aneb Myší hlídka

Příspěvek od Bifi »

Antharon píše: 28. 9. 2022, 11:18 Ono aby som tomu mouseritterovi nekrivdil, tak na rozdiel od mouse guardu sa aspon celkom dost hrava. Mouse guard mam v hlave odlozeny hned vedla pendragonu medzi hrami ktore budu pre mna teoretickou modlou lebo si ich nikdy nezahram.

Ale co sa mi na mouse guarde velmi paci tak to su rocne obdobia a cela ta sprava komunity
Ja mám takto nový Torchbearer. Hrozne to chcem hrať, ale zároveň sa toho bojím (a vyžaduje to level of dedication, na aký má málokto energiu - resp. ak ju majú, už ju dávajú do iných hier).
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Mouse Guard RPG aneb Myší hlídka

Příspěvek od Sparkle »

Corny: s drsným survivalem jako takovým nemám problém, ale tady toto konkrétní provedení mi prostě nesedlo. Možná byl problém v tom, že ta dobrodružství byla nastavená zajímavě, byl tam potenciál co dělat, při příchodu do města jsi měl fůru nápadů, ale nic z toho jsi nemohl zrealizovat, tak to bylo frustrující. Přijde mi, že lze udělat drsný survival tak, aby zároveň nezabíjel proaktivitu hráčů a naopak ji odměňoval, ale tato hra to nezvládla.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Corny
Příspěvky: 1734
Registrován: 4. 10. 2021, 11:13

Re: Mouse Guard RPG aneb Myší hlídka

Příspěvek od Corny »

Jasný, já ani nerozporuju, že je to tam dost možná blbě implementovaný. Spíš že ta brutalita je tam by design. Otázka pak je, jestli ten způsob, jakým je provedená v praxi, nejde na úkor zábavnosti hry, a to i u těch hráčů, kteří s tím žánrem počítají. Popravdě si myslím, že v PbA by MG byly mnohem hratelnější, protože (alespoň za mě) je tam ten survival element provedený bez toho, aby to ve většině případů bylo na úkor hratelnosti. A ostatně to sedí i v tom, že je MG svým způsobem postapo :D
"Nadšený kontrarián."

Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Mouse Guard RPG aneb Myší hlídka

Příspěvek od Markus »

Maus Guard má strašně pěkně napsanou příručku s velmi dobrým způsobem uspořádání a předávání informací. „Informační design“ a to, jak tě tu hru učí (v jakém pořadí, co a jak...), mají moc pěkný. (Akorát jsem to víc jak 10 let neviděl, takže píšu dost z paměti.)

Potíž té hry je v tom, že je to příliš všeobjímající systém. Všechno v té hře je zastřešené pravidly, neustále hraješ podle nějakého pravidlového rámce a musíš se mu podřizovat. S odstupem času mi dochází, že to je něco, co dokážou ocenit možná hardcore RPGčkaři, ale pro nové lidi to může být dost matoucí a neintuitivní. Například nějaké hádky nebo jiné „sociální konflikty“ se Mouse Guardu neodehrávají volným roleplayem, ale jsou podřízené striktnímu „soubojovému systému“, kdy nejdřív hraješ nějaké abstraktní tahy a až zpětně podle té abstrahované hry roleplayuješ. A tak je to v té hře úplně se vším. Nikdy neprovozuješ žádné volné vyprávění, pořád jedeš uvnitř pevného pravidlového rámce.

Mouse Guard je vlastně eurogame mezi RPG. Systém je totálně abstraktní a nemá moc společného s fikcí, tu na to musíš nějak naroubovat. Ale při hraní MG (a čehokoli jiného z rodiny Burning Wheel) musíš jako hráč i vypravěč primárně uvažovat v abstraktních mechanikách a až podle toho něco vyprávět nebo popisovat. To je podle mě hlavní důvod, proč se ta hra navzdory lákavému prostředí neprosadila – ani u nás, ani ve světě.

TLDR verze by mohla znít, že Mouse Guard je navzdory zdání ve skutečnosti hardcore indie storygame, což je žánr, který oslovuje jen omezenou hráčskou skupinu.

Mausritter se oproti tomu hraje mnohem příjemněji a intuitivněji.

A specificky u nás Mouse Guard mohl zapadnout i kvůli tomu, že ho vydal nakladatel bez jakékoli spojitosti s RPG komunitou, a co vím, ani mu nesposkytoval žádnou propagaci a podporu. Vyšlo to prostě jako knížka, která se ze dne na den objevila v knihkupectví. A tím ho zhaslo.
Za tento příspěvek děkují uživateli Markus:
kin
Uživatelský avatar
Corny
Příspěvky: 1734
Registrován: 4. 10. 2021, 11:13

Re: Mouse Guard RPG aneb Myší hlídka

Příspěvek od Corny »

Markus píše: 28. 9. 2022, 14:30 S odstupem času mi dochází, že to je něco, co dokážou ocenit možná hardcore RPGčkaři, ale pro nové lidi to může být dost matoucí a neintuitivní.
Your OSR bias is showing. Nezobecňuj si to, co se líbí tobě, pro ostatní :P
"Nadšený kontrarián."

Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Mouse Guard RPG aneb Myší hlídka

Příspěvek od Markus »

Však můžeš přijít s alternativním vysvětlením, proč Mouse Guard nikdo nehraje.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Mouse Guard RPG aneb Myší hlídka

Příspěvek od MarkyParky »

Mám stejný dojem jako Sparkle. A vím, že je to feature, ale ne každý, kdo jde hrát myšáky, to ví taky. A tak se blbě shání spoluhráči na "from hero to zero kampaň" :lol:
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
Antharon
Uživatelský avatar
Corny
Příspěvky: 1734
Registrován: 4. 10. 2021, 11:13

Re: Mouse Guard RPG aneb Myší hlídka

Příspěvek od Corny »

Marky: No ono to je from hero to hero, spíš, ale v situaci, kdy hero je malilinkatá myška pod útokem sov s žiletkovými pařáty, takže to že je hero jí zas tolik nepomůže :)

Markus: Já ho už uvedl. Ale "všeobecnost" systému ten důvod fakt není. Ostatně je spousta systémů, které řeší mechanicky například i sociální konflikty a s hratelností, a to i u nováčku, žádný problém nemají. Třeba DnD :P
"Nadšený kontrarián."

Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Mouse Guard RPG aneb Myší hlídka

Příspěvek od MarkyParky »

Corny píše: Marky: No ono to je from hero to hero, spíš, ale v situaci, kdy hero je malilinkatá myška pod útokem sov s žiletkovými pařáty, takže to že je hero jí zas tolik nepomůže :)
Fakt jsem ten pocit neměl. Sovy s tím nemají nic společného, jde o to, jak je nastavená mechanika.

Zas je to dojmologie z minima her, ale v té hře je IMHO hardcodovaná spirála smrti, kdy máš neomezený počet debilit, které si z výpravy odneseš, ale omezený počet downtime akcí, kterými se jich zbavíš. Takže myšáci začínají jako hrdinové a končí jako kryplíci.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Mouse Guard RPG aneb Myší hlídka

Příspěvek od Log 1=0 »

Myslím, že o survival tu až tak nejde. Ono i v tom Mouseritterovi se dá zařvat dost snadno, a zbavit se zranění není jen tak.
Spíš jde o to, že mechanika střetů je tak složitá, že si ji musím přečíst několikrát, a stejně si ji úplně nepamatuju. Že povinné střídání výpravy a downtime je pořád trochu kontroverzní mechanika, a tady je to sešněrováno dost citelně. A že ani ta vyhodnocovací mechanika samotná není úplně jednoduchá.

A mimochodem, komiksy jsem četl, a drtivá většina toho, co v té hře je, není vůbec nutná pro vytvoření těch příběhů a atmosféry.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Mouse Guard RPG aneb Myší hlídka

Příspěvek od sirien »

Markus píše: 28. 9. 2022, 14:30
Potíž MG je především v tom, že jede na naprosto over-crunch fringe Burning wheelu, kterej je pro každýho kromě pár tolkien nerdů crap systém.

sociální konflikty sou v pohodě, jen musí být nadesignované funkčně - což je něco, co upřímně pořád neumíme dokonale, ale už to umíme aspoň trochu funkčně - jenže v době BW se to ještě neumělo, v RPG designu to je hodně moderní hračka/"technologie" která ještě nepronikla ani mezi většinu designerů (i když co sem teď četl nějaké poslední věci tak PbtA v tom dělá dost pokroky... credit pro PbtA, i když jeho místní over-glorifikace mi je jinak spíš cizí, credit where credit is due)

Nevim jak na západě, ale hlavní problém MG u nás je, že si vydavatel myslel že osloví MG fanoušky, ale přitom udělal nulovou RPG propagaci, kterou by to mezi RPG nedotčeným publikem vyžadovalo - a naopak na RPGčkaře nemířili vůbec.
MarkyParky píše: 28. 9. 2022, 14:46
v tom případě si stejně mimo jako Sparkle - znám HC MG hráče u nás, co to hrajou ve vesele pozitivním duchu, klidně zero to hero stylem (hrál sem s nimi, takže to mám jako zkušenost z první ruky). Jako mnoho jiných věcí je to hlavně o tom jak to GM/skupina pojme.

Hrát MG jako nějakej tvrdej survival by je ani nenapadlo - když chtějí hrát drsnej survival styl, tak dou hrát AWčko. Kde do toho zas dupou velmi tvrdě (to mám z druhé ruky, ale přímo z jejich game storek, hned od několika hráčů)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů