[svět] Dragonlance
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
[svět] Dragonlance
Anotace světa Dragonlance
Dragonlance: Fifth Age (1996) - Samostatné RPG ze světa Dragonlance, nezaložené na D&DDragonlance patří k nejznámějším světům pro hry na hrdiny – i světům literárním. Jde o svět epické fantasy, velkých ideálů, věčného zápasu dobra se zlem. Vznikl z nápadu vytvořit kampaň dobrodružných modulů pro D&D, která bude vyprávět epický příběh. Ta byla odstartována dobrodružstvím Dragons of Despair (1984) a pokračovala jedenácti dalšími. Souběžně s dobrodružstvími začaly vycházet jejich beletrizace, které sklidily ohromný úspěch, a brzy vznikla multimediální značka, dlouhá léta rozvíjená dalšími RPG produkty, beletrií, videohrami atd.
Příběhy Dragonlace se odehrávají na planetě Krynn, na které se (v závislosti na historické epoše) vyskytují draci v hojném počtu, přičemž ústřední je konflikt mezi dobrými „kovovými“ draky a zlými „chromatickými“ draky. Dominantní rasou jsou lidé, ale žijí tu i elfové, trpaslíci, gnómové, kendeři (šotkové) a minotauři. V příbězích často vystupují i armády dračích služebníků „drakoninánů“, kteří vznikají, když se dračí vejce pokazí působením zla.
Zajímavé odkazy:
Archivovaná sekce Dragonlance, dodnes obsahuje spoustu informací.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [svět] Dragonlance
Vezmu si sem Lacrotovo hodnocení nové Dragonlance kampaně...
Ty původní moduly znáš? Pokud jo, zajímal by mě tvůj názor. Já je teda jenom prolistoval, ale mám dojem, že pokud tahle kampaň je totální railroad, tak je jim velice věrná.
(zvýraznění moje)Žádné alternativy - zachraňte Kalaman stůj co stůj
**
Knihu jsem si pořídil, protože se jedná o dobrodružství z mého oblíbeného světa. Prvotní nadšení vystřídalo zklamání z děsného railroadu. Kniha nedává ani tipy, nebo alternativy k úkolům, zapojení se do frakcí a motivace NPC postav působí leckdy dost ploše. Rychlé levelování téměř zadarmo (např. novou úroveň dostanete za: seznámení se s osadou, pokec se 4 NPCčky a zúčastnění se malé místní akce), nemůžu úplně překousnout. Příjemně mě naopak potěšilo, že se hráči můžou setkat s vedlejšími postavami klasické ságy ve Válce kopí. Pomocníci (sidekicks) jsou naopak kvalitně zpracováni (včetně levelování). Zasazení do prostředí kolem města Kalaman je také velmi příjemná změna pro ty, co Dragonlance četli, nebo hráli TSR moduly. Nutno dodat, že jsem dobrodružství nejen četl, ale zároveň ho i vedu jako GM.
Celkově má dobrodružství solidní základ, ale postup v příběhu bez téměř žádných alternativ bude podle mě bavit jen nenáročné hráče, co si chtějí večer házet kostkami, pobít desítky drakoniánů a jíst u toho křupky.
Ty původní moduly znáš? Pokud jo, zajímal by mě tvůj názor. Já je teda jenom prolistoval, ale mám dojem, že pokud tahle kampaň je totální railroad, tak je jim velice věrná.
Re: [svět] Dragonlance
Původní Dragonlance moduly průběžně načítám. Co tak nějak vím, je, že skutečně 5e dobrodružství se stylem velice nápadně podobá původním modulům. Oblast Kalamanu je ale skvělá, protože se tam mnoho děje z DL neodehrává a zase to nějak svět rozvíjí. To, co mají ale TSR moduly za velké (dle mého názoru) nevýhody je railroad podsunutý skrze Fizbana + random nonsence super deadly encountery od Douglase Nilese, jehož moduly patří k té horší sortě z Dragonlance modulů.
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [svět] Dragonlance
Tak při postování mi vypadl signál, další plachtu psát nebudu
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [svět] Dragonlance
V zásadě máte pravdu všichni. Maximální level pro hráčské postavy v Dragonlance Tales of the Lance je 20 což odpovídá PHB ADnD 2.0. Bohové mají kolem levelu 25 mám pocit, ale překvapivě s sebou setting nenosím. DL14 předpokládá LVL14 hráčských postav.
DL modulů bylo 16, ale jen 14 odpovídá ději Kronik. DL11 je Battlesystem. DL15-16 jsou univerzální dobrodružství. Vyšly pro ADnD 1, poté byli přepsány pro ADnD2 v trilogii Dragonlance Classics zahrnující jen DL1-14 (a myslím že tam není DL11, ale to bych kecal). Poté ještě jako Dragonlance Classics Anniversary k 15.výročí (spolu s v kůži vázanými Annotated Chronicles, které mám doma ).
Kroniky 1 vyšly po DLC 1-4 ale děj obsahuje jen DLC1-2 (3-4 se pak objevuje ve ztracených kronikách). Kroniky 2-3 vyšly před moduly a ty nejsou 1 k 1 ke knihám. Ostatně charakteristika Tase a Raista v novelách odpovídá chování hráčských postav v betatestu.
Nejsem si úplně jist Markusi, že máš pravdu v tom, že jsi MUSEL hrát za předpřipravené postavy (Což jsou tedy Heroes of the Lance) a už vůbec bych nedokázal tvrdit, že ten railroad byl postavenej až tak, že bylo hotovo, koho si vezmeš. Ale já je nikdy nečetl, jen prolétl, takže je to klidně možné.
První beletrie vznikla 30.1. 1984 a byla to první verze Zkoušky bratrství, která se objevila v dubnu 84 v Dragonu.
DL modulů bylo 16, ale jen 14 odpovídá ději Kronik. DL11 je Battlesystem. DL15-16 jsou univerzální dobrodružství. Vyšly pro ADnD 1, poté byli přepsány pro ADnD2 v trilogii Dragonlance Classics zahrnující jen DL1-14 (a myslím že tam není DL11, ale to bych kecal). Poté ještě jako Dragonlance Classics Anniversary k 15.výročí (spolu s v kůži vázanými Annotated Chronicles, které mám doma ).
Kroniky 1 vyšly po DLC 1-4 ale děj obsahuje jen DLC1-2 (3-4 se pak objevuje ve ztracených kronikách). Kroniky 2-3 vyšly před moduly a ty nejsou 1 k 1 ke knihám. Ostatně charakteristika Tase a Raista v novelách odpovídá chování hráčských postav v betatestu.
Nejsem si úplně jist Markusi, že máš pravdu v tom, že jsi MUSEL hrát za předpřipravené postavy (Což jsou tedy Heroes of the Lance) a už vůbec bych nedokázal tvrdit, že ten railroad byl postavenej až tak, že bylo hotovo, koho si vezmeš. Ale já je nikdy nečetl, jen prolétl, takže je to klidně možné.
První beletrie vznikla 30.1. 1984 a byla to první verze Zkoušky bratrství, která se objevila v dubnu 84 v Dragonu.
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dragonlance
Ne, úplně první koncept Dragonlance je série třech dobrodružství na jehož konci vždy bude drak a bude se odehrávat ve světě, kde jsou draci dominantní bytosti. Gygax to roztáhl na 12 knih každou s jedním drakem z původního MM. Až poté byl založen kreativní tým vyrábějící setting s merchendisingem...
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Re: [svět] Dragonlance
To je pro každýho fakt takovej problém si ten text před odesláním pro jistotu zkopírovat do schránky nebo do Notepadu?
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [svět] Dragonlance
Jistě že to není "fakt takovej problém", ale je to otrava, určitě to nedělají všichni a pořád, a pochybuju, že ti pak pomůže slyšet, jak se někdo ptá, jestli jsi blbej.
Nechcete radši zkusit tohle: https://chrome.google.com/webstore/deta ... japdhkjeep ?
Nechcete radši zkusit tohle: https://chrome.google.com/webstore/deta ... japdhkjeep ?
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [svět] Dragonlance
Tak na RPG foru se určitá míra toxicity předpokládá...Selhan píše: ↑31. 5. 2023, 11:33 Jistě že to není "fakt takovej problém", ale je to otrava, určitě to nedělají všichni a pořád, a pochybuju, že ti pak pomůže slyšet, jak se někdo ptá, jestli jsi blbej.
Nechcete radši zkusit tohle: https://chrome.google.com/webstore/deta ... japdhkjeep ?
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [svět] Dragonlance
Ne, nepředpokládá.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: [svět] Dragonlance
Hele, můžeš prosímtě celou tuhle výměnu smáznout, ať tu zbytečně neofftopicujeme (včetně té mé moudré rady, kterou to začalo)? Za mě byla Dalcorova reakce relativně adekvátní způsobu, jakým jsem mu to napsal (není první, kdo na něco takovýho brblá, a řešení je přitom docela jednoduchý), takže no hard feelings.
A přesouvat to někam asi nemá smysl, protože by to tam nikdo nikdy nenašel a ani nehledal.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [svět] Dragonlance
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dragonlance
Zkusím opravit/doplnit, ale píšu to z hlavy, tak se snad nepletu...Dalcor píše: ↑31. 5. 2023, 10:33 Ne, úplně první koncept Dragonlance je série třech dobrodružství na jehož konci vždy bude drak a bude se odehrávat ve světě, kde jsou draci dominantní bytosti. Gygax to roztáhl na 12 knih každou s jedním drakem z původního MM. Až poté byl založen kreativní tým vyrábějící setting s merchendisingem...
Dragonlance byl „rebelský“ projekt designérů zespodu. Začali s tím Hickmanovi a Tracy k tomu postupně zlanařil pár dalších designérů a ilustrátorů, než to vůbec prezentovali jako možnost vedení. Gygax v tom – vsadím se – vůbec nefiguroval, tou dobou (1983+) byl v exilu v Los Angeles, kde se snažil vytvořit D&D film, a TSR mělo jiné vedení (bratři Blumovi?). Navíc mám dojem, že Gygaxovi by se Dragonlance nelíbilo, natož aby ho ještě zvětšoval.
Ale je dost možné, že původně ti designéři operovali skutečně jen s pár knihami, a když to nabídli vedení, tak to to hned roztáhlo na 14 titulů a zaangažovalo další lidi. To zní dost věrohodně, jen ten Gygax tam IMHO nefigurovat.
(A teď už jenom jít si o tom přečíst a zjistit, jestli to z paměti tipuju správně. )
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dragonlance
Markusi, chceš MĚ poučovat o Dragonlance? (myšleno v dobrém). To co jsem napsal je přímo od MargaretMarkus píše: ↑31. 5. 2023, 17:59Zkusím opravit/doplnit, ale píšu to z hlavy, tak se snad nepletu...Dalcor píše: ↑31. 5. 2023, 10:33 Ne, úplně první koncept Dragonlance je série třech dobrodružství na jehož konci vždy bude drak a bude se odehrávat ve světě, kde jsou draci dominantní bytosti. Gygax to roztáhl na 12 knih každou s jedním drakem z původního MM. Až poté byl založen kreativní tým vyrábějící setting s merchendisingem...
Dragonlance byl „rebelský“ projekt designérů zespodu. Začali s tím Hickmanovi a Tracy k tomu postupně zlanařil pár dalších designérů a ilustrátorů, než to vůbec prezentovali jako možnost vedení. Gygax v tom – vsadím se – vůbec nefiguroval, tou dobou (1983+) byl v exilu v Los Angeles, kde se snažil vytvořit D&D film, a TSR mělo jiné vedení (bratři Blumovi?). Navíc mám dojem, že Gygaxovi by se Dragonlance nelíbilo, natož aby ho ještě zvětšoval.
Ale je dost možné, že původně ti designéři operovali skutečně jen s pár knihami, a když to nabídli vedení, tak to to hned roztáhlo na 14 titulů a zaangažovalo další lidi. To zní dost věrohodně, jen ten Gygax tam IMHO nefigurovat.
(A teď už jenom jít si o tom přečíst a zjistit, jestli to z paměti tipuju správně. )
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [svět] Dragonlance
Kecám, to o 12 modulech a Gygaxovi mám z Wiki, čili to nemusí být pravda.
První záměr je podle Margaret a Tracyho mimojiné i z Art of Dragonalnce Saga a History of Dragonlance. Původní záměr vymyslel Tracy s Laurou cestou k Lake Geneva.
První záměr je podle Margaret a Tracyho mimojiné i z Art of Dragonalnce Saga a History of Dragonlance. Původní záměr vymyslel Tracy s Laurou cestou k Lake Geneva.
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů