Co se stalo při vašem posledním sezení?

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?

Příspěvek od Markus »

Já chi vědět, jak Mizy interpretoval tři komplikace při pádu ze dvou metrů. :)
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?

Příspěvek od Vitus »

Markus píše: 21. 2. 2022, 22:23 Já chi vědět, jak Mizy interpretoval tři komplikace při pádu ze dvou metrů. :)
Bylo to ze tří metrů.

Naveth (federácký kardasián, alias federasián, náš Chief of Science), jenž čudlík na vrcholu monolitu zmáčknul, dopadl jako první na průvodce Nyseriho a poslal ho tím do bezvědomí (ale tuším, že to pro další vývoj situace asi byla spíše výhoda, než komplikace, necháme se překvapit).

Kruella (andoriánka, sekuriťačka), jež tam Navethovi pomohla, dopadla jako druhá, zvrtla si nohu, takže nemůže běhat (nestihne tedy například akci pohyb + útok za jedno kolo), navíc má do doby, než se nechá ošetřit na ošetřovně lodi, snížený stress limit (alias "HP" v STA) o dva.

EDIT: Podrobné zprávy z misí USS Kochanovska jsou publikovány Brakhem bim Khutokhem (tellarit, Chief of Engineering) na příslušném Discord kanálu. Pokud by měl někdo zájem o uvolnění, je nutno nejdříve konsultovat s Mizym a pak probereme s ostatními, zda by jim to nevadilo. :)
Uživatelský avatar
Jocho
Příspěvky: 490
Registrován: 5. 7. 2009, 23:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?

Příspěvek od Jocho »

DNGN, Grófstvo

Podarilo sa mi dostať k počítačom dvoch z troch hráčov, s ktorými sme ešte v novembri začali hru v sprievodnom pointcrawl settingu pre DNGN. Poznámky som nevedel nájsť. Aj keď chalani poznámky mali, nikto si nepamätal ani jednu kľúčovú udalosť.

Chcel som hráčov teda rýchlo narailroadovať na existujúci setting a questy a všetko, ale keďže nejaké poznámky predsa len mali, kolektívne sa rozpamätali, že sedia v člne na pobreží a kapitán im po návrate z rybárskej výpravy čosi dá, pomocou čoho rozbijú ortodoxné krídlo cirkvi, sektu, ktorá sa po grófstve rozmáha.

Nemal som ani šajnu, čo s touto informáciou urobiť, tak som pustil pohotové impro.

Partia si najprv v skratke oprášila mechaniky cez pár skupinových (lov rýb) aj samostatných hodov (záchrana rybára, ktorý prepadol cez okraj člnu). Krátko na to sa ocitli na malom atole, v ktorom rybársky kapitán schovával to, čo im chcel dať.

Krátky tunel v kopci sa zakrátko rozdelil na dva, jeden šiel hore, druhý nadol. Partia spolu s kapitánom sa vybrala hornou trasou, kde našli napoly zakopanú truhlicu. Jej vykopanie čosi trvalo, čo mi umožnilo v prípade horiacej fakle otestovať funkčnosť časových špirál aj svetelných mechaník. Obidve fungujú uspokojivo.

V truhlici partia našla čosi zabalené v látke a než to stihli vziať, z dolného tunela k nim doľahol lomoz. Bojovník vzal obsah truhlice zabalený do látky a obsah truhlice náležite reagoval - krikom, nadávkami, nesúrodou rečou. Zombifikovaná hlava posadnutej ženy nie a nie umrieť a ani po sťatí nestratila duchaprítomnosť.

Príhodným príbehovým impro-skriptom sa v dolnej časti tunela objavilo telo nebožtíčky, ktoré sa dlhé mesiace pokúšalo nájsť si hlavu, ku ktorej ho to prirodzene ťahá. Rozložené, mokré, ohlodané, nepredstavovalo veľkú výzvu, ale kvôli blbej organizácii hráčov to Obchodník - jeden z hráčskych hrdinov - takmer neprežil.

Telo bolo zordrásané (aspoň si to tak myslia) a hlava dopravená na kontinent, kde som ako GM zlyhal a hráčom ústami rybárskeho kapitána na rovinu povedal, že hlava chce konečne umrieť, aby sa démon v nej mohol konečne pobrať do podsvetia, lebo teraz je stále viazaný k pozemskému telu a už mu to začína liezť na mozog.

Partia si však povedala, že ju ešte využijú na vyriešenie spomínanej otázky ortodoxných veriacich, tak sa pobrali do mesta (yay, otestované mechaniky pre "fast-travel" a spotrebu zásob) a tam rovno do kostola za kňazom, ktorý bol podľa rečí pri tom, keď sa posadnutej žene stínala hlava. Po vzájomnom stretnutí nasledovala stmievačka a To be continued...
DNGN - vstupný d6 systém so sandboxovým freeform svetom
moloth - sólo kartové RPG o živote na tvorovi veľkom ako okres
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?

Příspěvek od Markus »

Na našem posledním sezení v Helvéczii (zápisy tady) mě mí stateční společníci opustili a nechali mě stát proti dvěma smrtkám s kosami. Ze zoufalosti jsem snědl kouzelné jablko, o kterém jsem nevěděl, co dělá... a ono mě proměnilo v myš, a tak jsem smrtkám utekl!

O něco později, když jsme tábořili v lese, se k nám k ohni přišlo ohřát menší stádečko stoliček. Chvíli jsme nevěděli, co s nimi, ale pak jsme na ně nasedli a povozili se po lese (teda já ne, já se ve tmě praštil o větev a spadl jsem) a nakonec jsme si tři stoličky spřátelili a ochočili.

Naše družinová jeptiška tomu pořád nemůže uvěřit.
Uživatelský avatar
sharka
Příspěvky: 70
Registrován: 12. 5. 2021, 18:59

Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?

Příspěvek od sharka »

Tak jsem se svou pracovní družinou na 2. úrovni (D&D 5e) vedla vedlejší zápletku se Lžihydrou.
(Pro ty, kdo neví, Lžihydra je monstrum, které když někoho sežere, tak všichni zapomenou, že ta jeho oběť kdy existovala. Taky Lžihydra kolem sebe ohýbá realitu a neni vidět, ani když je přímo před váma. Příprava je celkem mindfuck.)
Inspiraci jsem si vzala z tohoto redditového příspěvku: https://www.reddit.com/r/dndnext/commen ... mazing_if/
(s tím, že ty podstatné části jsem prostě vykradla)

Nu, postavy doprovázely karavanu do města Antren. Když první noc odpočívali, svezla se na kraj tábořiště menší lavina kamení. Neodhalili nic divného, ale nechala jsem kouzelníka hodit záchranu na charisma, takže měl nějaký nevysvětlitelný divný pocit.*
Poté, co došli do města, ubytovali se a přespali v hostinci, jsem jim tam (po vzoru originálu) dala do pokoje batoh. V batohu byla alchymistická truhla s nápisem "Karl" a "nesahat" a obrázek výbuchu. Uvnitř byly alchymistické suroviny, které nabrali v minulém dobrodružství (a měl je mít u sebe klerik). Samozřejmě si na Karla nikdo nepamatoval.
Krom truhly tam byly taky dopisy od Karlovy maminky, ze kterých postupně mizeli lidi (nejdřív Karlův bratr, pak jeho mistr, nakonec sestra).
Jako málem se na to vybodli, ale nakonec šli pátrat, kdo ten Karl vlastně je. Zjistili, že vedoucí karavany měl v účetnictví napsané všechny a že jim dal o 15 zlatých víc, než si pamatovali.
Podle indicií z dopisů a trochy vyptávání se našli, kde Karl bydlel. Dům byl prázdný a našli tam "druhou stranu" těch dopisů, které popisovaly společné zážitky, jako by tam Karl byl.
Chvíli hledali, vykradli trezor jednoho radního, který taky zmizel a nikdo si ho nepamatoval, a pak od jednoho ožralého bezdomovce získali zablácený batoh, kde byly zbytky deníku. Ten deník původně patřil sestře postavy z družiny, která žádnou sestru neměla.
Našli laboratoř, ta byla rozmlácená a skoro nic užitečného tam nebylo.
Pak potkali lžihydru a bojovali s ní. Staty jsem tvořila sama, bo originál má CR 10, nebo tak něco. Dala jsem jí schopnost, že na začátku každého tahu si hráč musel házet, jestli ji uvidí. Kouzelník padl do bezvědomí, ale jinak ji po dvou kolech ubili. Hráči po souboji su spešl schopnost hodnotili kladně.

* na to ještě nepřišli, ale ta lavina byla způsobena Karlem, když dělal nějaké alchymistické experimenty
fluffy and non-lethal nuke
Lyncz
Příspěvky: 379
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?

Příspěvek od Lyncz »

Vím, že jsem neobjevil Ameriku, ale jsem nadšen.

Na posledním hraní hráči řekli, že by chtěli souboj, tak jsem jim nabídnul přepad karavany, kterého se teda ujmuli (lepší než platit, že ano). Protože jsem neměl battlemapu, zeptal jsem se, jak místo zevrubně vypadá (do kopce, z kopce, jak je klikaté) a pak jim rovnou dál fixu a řekl, ať každý nakreslí třeba ze tři stromy a něco, co by tam mohlo sedět. Každý si nakreslil něco, co by tam sedělo, ale i to, co by mu vyhovovalo v boji. Během toho jsem měl čas vymyslet staty nepřátel (otázka chvilky v drd2) a nějaké fikční věci, přikreslil si svoje reálie a jelo se.
Ve výsledku jsme si to všichni chválili. Já nemusel dělat všechno. Hráči si "našli" místo přepadu podle sebe a jedna hráčka mi dokonce řekla, že jí přijde jednodušeji představitelné a zapamatovatelné místo, co jsme si společně vytvořili, oproti místům, které už dostane.
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?

Příspěvek od Selhan »

Sharka: Nikoho nenapadlo využít takovou příšeru k velmi profitabilní dráze zločinu? :D
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
sharka
Příspěvky: 70
Registrován: 12. 5. 2021, 18:59

Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?

Příspěvek od sharka »

Selhan píše: 15. 4. 2022, 17:32 Sharka: Nikoho nenapadlo využít takovou příšeru k velmi profitabilní dráze zločinu? :D
Chvíli debatovali nad tim, že by takhle mohli vlastnit půlku města, ale pak si řekli, že raději ne, co kdyby si po smrti té příšery ostatní vzpomněli na ty, kdo byli sežráni?
fluffy and non-lethal nuke
Aegnor
Příspěvky: 527
Registrován: 31. 7. 2018, 15:13

Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?

Příspěvek od Aegnor »

.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 13. 6. 2022, 23:14, celkem upraveno 1 x.
Aegnor
Příspěvky: 527
Registrován: 31. 7. 2018, 15:13

Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?

Příspěvek od Aegnor »

.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 13. 6. 2022, 23:11, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6892
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?

Příspěvek od Antharon »

Postavy prisli do dungeonu s nejasnou viziou ze potrebuju ziskat truhlicu thanatosovho najvyssieho knaza. Prekopat stenu sa javilo ako najlepsia cesta. Po styroch hodinach otroci prekopali uzku dieru cez ktoru sa pretiahol chudy knaz Iphys, len aby zistil ze tam su stovky kostlivcov a pomaly vstavaju.

Vdaka obeti apolonovi a uspesnej prosbe o zazrak Olyseus za hodinu urobil osem hodin roboty a rozsiril otvor tak aby nim bolo mozne chodit.

Vtedy sa triggerol najnepravdepodobnejsi random encounter aky je v module. Optimalne funguje iba ked sa triggerne prave v tejto miestnosti. Postavy si tak mohli ako divaci pozriet cely pohrebny ritual thanatosovej sekty na ktory prislo viac nez 30 roznych kultistov. Mali tvare pomalovane ziarivymi farbami, vysliekli a pomalovali obet, do priepasti zhodili satyra a dve krasne cernosske otrokyne a potom nechali pozieraca mrtvych aby pripojil mrtveho k svojmu hniezdu z kosti.

A ako prisli tak za spevu odisli...

Jedinecny zazitok ktory mne ako game mastrovi prisiel uplne epicky, katarticky a jedinecny aj ked hraci mozno ani nevedia aka mala sanca bola ze sa to stane...
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?

Příspěvek od Jezus »

Kacířská myšlenka - jak odlišný by byl ten zážitek hráčů, kdyby daná scéna byla v tom místě natvrdo naskriptovaná?
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6892
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?

Příspěvek od Antharon »

To je dobrá otázka. Je to hodne oldschoolový dungeon, ktorý sa celkom dobre kombinuje s mojím vnímaním dungeonov ako detského ihriska. Nechávam veci plynúť a neplánujem scény. Možno ma to aj trocha mrzí, že neviem viac zasahovať ale povedal som si, že to budem hrať as written. Táto scéna s pohrebnou procesiou bol pre mna vysnený moment u ktorého som si vravel, či nemám urobiť výnimku a ocheatovať ho, ale nakoniec mi padol prirodzene a hrozne ma to potešilo.

Je to kľúčová scéna pre pohľad na kultúru temných uctievačov a má iba 6% šancu, že sa bežne objaví, takže počítam, že väčšina skupín ju vlastne nikdy neuvidí. Úprimne stále si myslím, že to stojí za to ju tam niekde napasovať napevno, pretože hráči s takouto procesiou nebudú bojovať a je to vlastne iba taká cutscéna.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?

Příspěvek od Bifi »

Ja osobne mám pocit, že natvrdo naskriptované encountery typu "a rituál sa práve chýli ku koncu" hráčom uberajú agenciu. Zneplatňuješ ich voľbu sa dungeonom ponáhľať alebo naopak tam tráviť čas neužitočne. (A chcem sa vyhnúť situáciám ako "jáj, však to sme sa vlastne vôbec nemuseli ponáhľať" a podobne.) Preto mi ako lepšie riešenie prídu náhodné generátory.

(U niektorých menších encounterov a malých zábavných scénkach to ešte viem skusnúť.)

Úplne najlepšie riešenie je objektívny timeline dungeonu (podobne ako v sandboxe). Proste sa nejaké veci udejú v nejaký čas. Akurát je to veľmi komplikované odsledovať a mnoho dungeonov má skôr dlhodobý/cyklický charakter a neprebieha tam nejaká kulminácia (preto sú tam tie náhodné generátory primeranejšie). Jedna z možností je preto trebárs zaviesť nejakú formu stavov v čase (tri alebo štyri) a skoro každá miestnosť má tieto varianty rozpracované. Postavy do dungeonu vstupujú v čase 1, ak sa veľmi zdržia, všetky miestnosti sa posunú do stavu 2.

Úplne najgeniálnejšie má toto spracované modul The Saint of Bruckstadt, kde pre miestnosti, kde sa potenciálne môže diať všeličo, sú tri varianty, čo sa tam môže diať, a každý variant má 4 časové stavy.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6892
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?

Příspěvek od Antharon »

Ako ale riesis dramaturgicke problemy typu "hraci by mali vidiet tuto scenu aby pochopili vyznam tejto casti dungeonu"

V tomto pripade mi totiz pride ze urobit to ako random encounter je celkom nestastne. Aby hraci scenu uvideli v plnom vyzname musia totiz byt v spravnej miestnosti, kde je zaroven musia utratit cas a potom ak hodia jednicku (16%) musia naviac hodit spravny random encounter (11%). Takze na to ze uvidia scenu v plnej parade maju iba menej nez dve percenta. Jasne mozu ju vidiet este v inych miestnostiach ako pohrebny sprievod ale nie je to to iste.

Stoji za to designovat takyto event ked sanca ze ho uvidim je 1:60?
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: tochalius a 4 hosti