Warhammer Fantasy Roleplay
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Warhammer Fantasy Roleplay
Rodina her zasazených do Starého světa, fantasy variace na naši renesanční Svatou říši římskou.Německé vlivy jsou patrné na kultuře i jménech (často slovních hrátkách s němčinou). Říše je ohrožovaná vlivem Chaosu, zhmotňujícího se v tajných kultech chaotických bohů, v mutantech a zvěrolidech, kteří se ukrývají v hlubokých lesích, ale i v armádách zelenokožců a chaotických válečníků, kteří nikdy nepřestávají plánovat další invazi. Ladění je drsnější, temné. Hry používají systém kariér.
Jednotlivé tituly:
Warhammer: The Mass Combat Fantasy Role-Playing Game (1983) – První prototyp warhammerovského RPG
Warhammer Fantasy Roleplay (1e) (1986)
Warhammer Fantasy Roleplay (2e) (2005)
Warhammer Fantasy Roleplay (3e) (2009)
Warhammer Fantasy Roleplay (4e) (2018)
Zweihänder, retroklon starých edic WFRP, má samostatnou diskuzi
Jiné diskuze:
Shrnutí pravidel třetí edice
Zápis: [WFRP] Můj první Warhammer
Zápis: [WFRP] Séria one-shot dobrodružstiev
Další odkazy
Markusův článek o historii WFRP a další články o WFRP
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Jojo, jeste se mi dve hry rozpadly a ted nejspis starutuju cislo 6. A uz se mi to trochu plete, bylo by mnohem jednodussi, kdybych si dokazal delat poznamky a nespolehal na pamet.
Co jsem cetl tvoje modifikace, tak to asi dava smysl. Doporucil bych mozna Middenheim a Altdorf (pokud budou chtit postavy travit nejaky cas v tech mestech, je tam dost popisu, NPC a hooky k tomu) a mozna Up in Arms, kde je predelany (a imo lepsi) system kritickych zraneni, skupinova vyhoda (ktera imo funguje podstatne jednoduseji, nez individualni vyhoda z core) a obecne je to asi moje oblibene rozsireni. Ale tak ja hraju jen s docela malo houserules, i kdyz to plati jen diky tomu, ze Foundry pri hrani resi skoro vsechno za me automaticky.Jinak já jsem k všem těm rozšířeným vlažný, nekoupil jsem si nic kromě dobrodružství a Companionů. Na ta rozšíření jsem koukal do PDFka a přijdou mi k ničemu. Respektive asi pro to nemám využití. Další pravidla nepotřebuju a hratelné materiály v tom spíš nejsou. Jsou to takové podklady k tomu, kdybych si chtěl například z fleku vymýšlet sám kampaň v Lustrii... což nebudu. Ale kdyby ji udělali oni, tak mě zajímá. Obecný sourcebook spíš ne.
Momentálně mám pět Companionů a vůbec netuším, kdy ty materiály z nich využiju. Asi nikdy. Ale dávám si za úkol snažit se je dostávat do hry! Je to teda dost dřina.
Bolt actions speak louder than words.
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Jeste doplneni, ktere tady mozna taky nekdo oceni - dil podcastu Ludonarrative Dissidents o WFRP 4e, kde o nem mluvi i jeden z drivejsich autoru (obecne je ten podcast dobry).
Bolt actions speak louder than words.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Pěkná (a nepříliš pochvalná) recenze na poslední díl Enemy Within: Empire in Ruins.
Zajímavé jsou ale i komentáře. Potom, co recenzent strhá některé aspekty dobrodružství, např. neuspokojivé uzavření dějových linek z předchozích dílů nebo vyšumění všeho do ztracena, se v komentářích ozval Graeme Davis – jeden z původních autorů WFRP a hlavní autor tohohle Director's Cutu (v zásadě ten „Director“ v názvu).
Po odchodu Andyho Law ztrácejí dalšího důležitého autora WFRP.
Zajímavé jsou ale i komentáře. Potom, co recenzent strhá některé aspekty dobrodružství, např. neuspokojivé uzavření dějových linek z předchozích dílů nebo vyšumění všeho do ztracena, se v komentářích ozval Graeme Davis – jeden z původních autorů WFRP a hlavní autor tohohle Director's Cutu (v zásadě ten „Director“ v názvu).
Je cosi shnilého ve státě Cubicle 7.Graeme Davis píše:I’m as disappointed as you are. It bears very little resemblance to the manuscript I submitted. I don’t think I’ll be working with Cubicle 7 again.
Po odchodu Andyho Law ztrácejí dalšího důležitého autora WFRP.
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Bacha, dost spoiler heavy. Přestal jsem pro jistotu po dvou odstavcích číst, protože jsem se začínal dozvídat věci, co jsme ještě neodehráli.
Ale člověk co v komentářích napsal "my PCs are going to be irritated if they have to just sit there and listen to me talk.” tak s ním úplně soucítím. Jestli si prožiju jako hráč znovu tu zoufalost, kdy nemůžeš udělat nic, co ti GM/dobrodružství nedovolí, tak si moje postava asi podřeže žíly
Ale člověk co v komentářích napsal "my PCs are going to be irritated if they have to just sit there and listen to me talk.” tak s ním úplně soucítím. Jestli si prožiju jako hráč znovu tu zoufalost, kdy nemůžeš udělat nic, co ti GM/dobrodružství nedovolí, tak si moje postava asi podřeže žíly
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Survive, Save, Solve ...pick two
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
A jak jste vůbec daleko, kine? Co se teď děje u vás? My se na lodi blížíme ke Kemperbadu, to snad spoiler není.
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
No, tak to jsme kousek před Vámi cca. My teď dorazili do osadu pod hradem Wittgensteinem, kde...nevím jak se tu dává spoiler tag?
Takže, spoiler: tam jsme se spojili s odbojem, majitelé hradu nám ukradli oď a teď se naštvaní chystáme vydat do hradu, vyřešit záhadu a vzít si zpátky svou kocábku...
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Survive, Save, Solve ...pick two
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Tak jsem do databáze nahrnul všechny hardcovery, co zatím pro WFRP 4e vyšly, a očekávám, že zdejší mindhive znalců Starého světa tam teď nasype svoje hvězdičkové hodnocení, abych věděl, co mám číst jako první.
(Já se v načítání materiálů zatím nedostal přes Enemy Within a jeho Companiony.)
(Já se v načítání materiálů zatím nedostal přes Enemy Within a jeho Companiony.)
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
To, co jsem že začátku považoval za plus, mě teď neuvěřitelně štve. Různá pravidla různě rozházená bez nějakého logického klíče.
Př. Ve winds of magic jsou zmínění zvířecí společníci pro hedge. Ale pravidla pro ně jsou hozené do Archives of the Empire vol. 3.
Př. Ve winds of magic jsou zmínění zvířecí společníci pro hedge. Ale pravidla pro ně jsou hozené do Archives of the Empire vol. 3.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Já jsem si zrovna říkal něco podobného, když jsem hledal nějaké informace o lovcích čarodějic. Našel jsem informace o jízdních hlídkách (první Companion), o říčních hlídkách (druhý Companion), o venkovských pověrách (Archives III), ale lovci čarodějnic nikde – a to bych čekal, že je to celkem důležitý prvek settingu.
Jak by bylo pěkný mít jednu settingovou příručku „Jak funguje Říše“, kde tohle bude pohromadě.
Reikland je popsaný v hlavní příručce, další provincie stručně v druhém Companionu, Mootland je (asi) v Achives II…
Nebo náboženství. Některé kulty jsou v Archives III, nějaké námořní jsou tuším v Sea of Claws, takhle to nejspíš bude rozfrcaně vycházet dál (mimochodem, nikde není Sigmarův kult?). Ty popisy jsou pěkné, ale že by udělali jednu knížku se všemi kulty, to je asi nenapadlo?
Grr....
WFRP 4e vlastně vychází formou zinu.
EDIT: Informace o lovcích čarodějnic jsem pak našel v Sigmar's Heirs pro druhou edici, což je tak zbytečná příručka, že jsem na tom stejně, jako bych si nepřečetl nic. Obecné kecy, vata, obecné kecy, vata, obecné kecy...
Jak by bylo pěkný mít jednu settingovou příručku „Jak funguje Říše“, kde tohle bude pohromadě.
Reikland je popsaný v hlavní příručce, další provincie stručně v druhém Companionu, Mootland je (asi) v Achives II…
Nebo náboženství. Některé kulty jsou v Archives III, nějaké námořní jsou tuším v Sea of Claws, takhle to nejspíš bude rozfrcaně vycházet dál (mimochodem, nikde není Sigmarův kult?). Ty popisy jsou pěkné, ale že by udělali jednu knížku se všemi kulty, to je asi nenapadlo?
Grr....
WFRP 4e vlastně vychází formou zinu.
EDIT: Informace o lovcích čarodějnic jsem pak našel v Sigmar's Heirs pro druhou edici, což je tak zbytečná příručka, že jsem na tom stejně, jako bych si nepřečetl nic. Obecné kecy, vata, obecné kecy, vata, obecné kecy...
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Teraz by z toho niekto mohol spravit kompilat a prelozit to... Wink, wink...
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Zinu s číslem za litr Já si tak už nějak zvykl na to, že si kvůli každé druhé věci musím pročítat věci na warhammer wiki, abych se dostal aspoň trochu do obrazu. Na druhou stranu, tam člověk často narazí na docela zajímavé věci, které lze použít dál...Markus píše: ↑14. 3. 2023, 17:20 Já jsem si zrovna říkal něco podobného, když jsem hledal nějaké informace o lovcích čarodějic. Našel jsem informace o jízdních hlídkách (první Companion), o říčních hlídkách (druhý Companion), o venkovských pověrách (Archives III), ale lovci čarodějnic nikde – a to bych čekal, že je to celkem důležitý prvek settingu.
Jak by bylo pěkný mít jednu settingovou příručku „Jak funguje Říše“, kde tohle bude pohromadě.
Reikland je popsaný v hlavní příručce, další provincie stručně v druhém Companionu, Mootland je (asi) v Achives II…
Nebo náboženství. Některé kulty jsou v Archives III, nějaké námořní jsou tuším v Sea of Claws, takhle to nejspíš bude rozfrcaně vycházet dál (mimochodem, nikde není Sigmarův kult?). Ty popisy jsou pěkné, ale že by udělali jednu knížku se všemi kulty, to je asi nenapadlo?
Grr....
WFRP 4e vlastně vychází formou zinu.
EDIT: Informace o lovcích čarodějnic jsem pak našel v Sigmar's Heirs pro druhou edici, což je tak zbytečná příručka, že jsem na tom stejně, jako bych si nepřečetl nic. Obecné kecy, vata, obecné kecy, vata, obecné kecy...
A už databáze nestíhá, dneska vyšla Lustria. Aneb další rozšíření, které mi přijde úplně zbytečné. Víc bych uvítal Winds of Magic pro (Hedge) Witch skloubenou s příručkou pro ony lovce čarodějnic.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Ta Lustrie je v zásadě jako nový setting. Všechny dosavadní příručky můžeš skoro zahodit, protože tam neplatí.
Na druhou stranu to může být i lákadlo. Je to snad jediná část Warhammeru, kde ti stačí jediná příručka, prostě proto, že žádné jiné neexistujou. Terra Nova. Nepochybuju o tom, že jim lidi utrhnou ruce a budou to kupovat ve velkém. A možná to dokonce bude i dobré! Jsem zvědavý na recenze.
Na druhou stranu to může být i lákadlo. Je to snad jediná část Warhammeru, kde ti stačí jediná příručka, prostě proto, že žádné jiné neexistujou. Terra Nova. Nepochybuju o tom, že jim lidi utrhnou ruce a budou to kupovat ve velkém. A možná to dokonce bude i dobré! Jsem zvědavý na recenze.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Hele, už vám někomu v WFRP umřela postava? Nebo aspoň byla zkriplena? Mně přijde, že na to, jak strašně grim a surově se ta hra tváří, jsou postavy celkem nesmrtelné. Fatepointy dělají svoje – to nejhorší, co máme my po asi dvaceti sezeních, je jedno špatně srostlé zápěstí.
A to jsem ze hry ještě odstranil možnost vyrušit kritické zranění tím, že si necháš poškodit zbroj, protože s touhle možností by žádná kritická zranění nikdy nevznikala a celý ten systém zásahových lokací by byl v zásadě jen komplikace, co hře nic nepřináší.
A to jsem ze hry ještě odstranil možnost vyrušit kritické zranění tím, že si necháš poškodit zbroj, protože s touhle možností by žádná kritická zranění nikdy nevznikala a celý ten systém zásahových lokací by byl v zásadě jen komplikace, co hře nic nepřináší.
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Ne, máme z toho trochu running joke v naší kampani...dost často nepřemýšlíme a jednáme zbrkle a i když jsme se nechali nachytat do dobrých pastí (a ještě dostáváme méně xp, jak jsme se tu nedávno spolu bavili), tak nic. Žádné mutace, trvalá zranění, smrti...nic. GM je z toho nešťastný, my se smějeme "grimdarku".
V tomhle byla druhá edice rozhodně lepší, mín nekompromisní a měli jsme tam slayera s kovovou rukou a přidělanou sekyrou, po celém těle popáleného kouzelníka (se schovanou mutací), lovce čarodějnic bez oka, nohy a s hákem a mrtvého elfího stopaře.
V tomhle byla druhá edice rozhodně lepší, mín nekompromisní a měli jsme tam slayera s kovovou rukou a přidělanou sekyrou, po celém těle popáleného kouzelníka (se schovanou mutací), lovce čarodějnic bez oka, nohy a s hákem a mrtvého elfího stopaře.
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Survive, Save, Solve ...pick two
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Jakože, asi to můeže být dobré, ale stejně bych měl radši příručku o NorsceMarkus píše: ↑15. 3. 2023, 18:25 Ta Lustrie je v zásadě jako nový setting. Všechny dosavadní příručky můžeš skoro zahodit, protože tam neplatí.
Na druhou stranu to může být i lákadlo. Je to snad jediná část Warhammeru, kde ti stačí jediná příručka, prostě proto, že žádné jiné neexistujou. Terra Nova. Nepochybuju o tom, že jim lidi utrhnou ruce a budou to kupovat ve velkém. A možná to dokonce bude i dobré! Jsem zvědavý na recenze.
Po tom, co jsme začali, snad, správně počítat zranění, už je souboj víc divoký a po posledním souboji si hráči vytvořili nové postavy, jelikož ty staré traumatizovalo setkání se smečkou vlků.Markus píše: ↑17. 3. 2023, 11:39 Hele, už vám někomu v WFRP umřela postava? Nebo aspoň byla zkriplena? Mně přijde, že na to, jak strašně grim a surově se ta hra tváří, jsou postavy celkem nesmrtelné. Fatepointy dělají svoje – to nejhorší, co máme my po asi dvaceti sezeních, je jedno špatně srostlé zápěstí.
A to jsem ze hry ještě odstranil možnost vyrušit kritické zranění tím, že si necháš poškodit zbroj, protože s touhle možností by žádná kritická zranění nikdy nevznikala a celý ten systém zásahových lokací by byl v zásadě jen komplikace, co hře nic nepřináší.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů