[OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

OSEnauti jsou společné (převážně) online hraní OSE, ve kterém s jednou postavou přecházíte mezi hrami různých sudí a bavíte se chaosem, který vzniká.

Moderátor: MarkyParky

Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

[OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od MarkyParky »

Bezútěšná poušť / Faraón
I3: Desert of Desolation / Pharaoh
Faraón.PNG
Duch farana Amun-reho, odsouzený k bloudění pouští, vyzývá dobrodruhy, aby osvobodili jeho prokletou duši. Z jeho starobylé pyramidy se však dposud nikdo nevrátil. Podaří se to snad vám?

Placehloder na důležité informace z průběhu.
Zatím prosím do vlákna nepsat, postupně ho zaplním informacemi o tom jak se zapojit, jaká platí pravidla a jak odehrávat.


Aktuální čas
11. den, vstup do pyramidy
Pro usnadnění počítání cestování, náhodných setkání a podobně, budu čas vykazovat ve 4h hlídkách.
Běžný cestovní den má průběh:
▶ ranní hlídka - balení
▶ 1. a 2. denní hlídka - cestování
▶ večerní hlídka - táboření
▶ 1. a 2. noční hlídka - spánek


Bookkeeping zásob:
▶ 10 velbloudů
▶ 88 řádků vody (člověk i zvíře spotřebuje 1 řádek vody na den).
▶ 3 velké stany (40 řádků každý), jeden ochrání 3 dobrodruhy a 3 zvířata před nepřízní počasí. Postavit/zbourat je trvá 4 směny.
▶ 1 řádky palivového dříví - na zahřátí během jedné mrazivé pouštní noci spotřebujete 2 řádky.
▶ 9 řádky sušeného velbloudího trusu - dtto
▶ 45 řádků sušených zásob (⅓ vystačí člověku na jeden den, vydrží teplo, ale je potřeba je konzumovat s vodou)
▶ 39⅓ řádků píce (⅓ vystačí zvířeti na jeden den)
Kolumbus
Příspěvky: 915
Registrován: 4. 2. 2023, 10:32

Re: [OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od Kolumbus »

Kunta s kočkou i Mukadas uskakují od propadajícího se písku a peláší směrem k velbloudům. Pokud se jim to podaří, začnou se shánět po dalším laně - dohromady mají Kunta a Mukadas 100 stop, ale předpokládají, že bude třeba delší, všimli si, že na jednom velbloudovi bylo dokonce snad 100stopé lano. A pak se porozhlédnou, kam půjde lano uvázat a pojistit to kotvou, případně bude Kunta s Mukadasem lano ještě jistit a hodí ho dolů těm dvěma, co se propadli. Dole se zatím Darlana s Alhakinem postaví zády k sobě připraveni k boji, Darlana předává dřívko s continual lighte Alhakinovi, ten si ho bere a v druhé ruce drží štít.
Naposledy upravil(a) Kolumbus dne 22. 5. 2023, 09:31, celkem upraveno 1 x.
Kolumbus
Příspěvky: 915
Registrován: 4. 2. 2023, 10:32

Re: [OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od Kolumbus »

A ještě se zeptám - v jakém místě je ta socha? předpokládám, že někde u toho otvoru dolů?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od MarkyParky »

Kunta a Mukadas to nezvládli. Jak se odrazili, písek se jim utrhl pod nohama a zahučeli dolů také.

Kunta 5 životů, Mukadas 3.

Dopadli do písku a skutáleli si k Darlaně a Alhakinovi. Jen kočka jediná se nepropadla a doskočila na pevnější kus země opodál.

Dřívko s continual light nedosvítí dál než na schodiště, které je beztak osvícené odrazy jasného slunce zvenčí.

Socha je hned vedle díry, jako by stála na vrcholu onoho dómu.

Bude něco dělat Stravas? Co ležící Tynian?
A co dole?
Kolumbus
Příspěvky: 915
Registrován: 4. 2. 2023, 10:32

Re: [OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od Kolumbus »

Kunta vytáhne pochodeň a zapálí ji, v druhé ruce má kouzelnickou knihu, Mukadas má meč a štít a křičí nahoru, aby jim dolů hodili navázané lano o délce aspoň 100 stop a k něčemu ho uvázali, buď k té soše nebo někde jinde, případně zkusili někoho vytáhnout. Darlana se opatrně pokouší vylézt na tu kupu písku, co je pod otvorem a křičí přitom, ať zkusíte na konec lana dát kotvu, že ona jednu má a mohla by tu svou zaklesnout. Kočka opatrně našlapuje pryč od sesouvajícího se písku
Naposledy upravil(a) Kolumbus dne 22. 5. 2023, 16:03, celkem upraveno 2 x.
tynian
Příspěvky: 232
Registrován: 19. 11. 2007, 23:17

Re: [OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od tynian »

Taurel se snaží odplazit kousek zpět a pak vstane a rozeběhne se k velbloudům hledat lano. Přitom se rozhlíží kolem, jestli by se dalo uvázat za nějaké skalisko nebo tak něco. Pokud ano, tak ho uváže a hodí do díry ostatním. Pokud lano nejde za nic zavázat poblíž otvoru, zkusí Taurel vzít toho nejklidnějšího velblouda, přivázat lano k jeho sedlu (zároveň se přesvědčí, jestli sedlo dobře sedí a má dobře utažený řemen), opatrně přivede velblouda na okraj díry, hodí lano dolů s tím, ať se k němu po jednom postupně navážou, a pak pobídne velblouda směrem od díry, aby lano i s navázanou osobou vytáhl. Prostě takový velbloudí výtah :-)

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Hraničář Taurel (4. úroveň, 3. hraná postava)
Drow rytíř Torham (6. úroveň, 4. hraná postava)
Barbar alchymista Jorwik (6. úroveň, 6. hraná postava)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od MarkyParky »

Taurel se bez problémů odplazil na pevnou zem.

Až ke spadlé čtveřici je to cca 100', na to máte lana dost. Darlaně jako zlodějce nedělá problém vylézt na hromadu písku, aniž by sklouzla zpátky dolů a po chvíli tedy máte sestrojený velbloudí výtah.

Během jeho sestavování zároveň pohyb lana sem a tam i pokusné vytažení Darlany strhne zbytek nestabilní části klenby a písku nad ní, čímž vytvoříte stabilní velký otvor s pevným okrajem, který dovnitř pustí ještě o trochu více slunečního světla. To pak osvítí prosto nad schodištěm.


Schodiště vede na kamennou terasu, jejíž sloupoví podpírá západní stěnu dómu, do kterého jste se propadli. Některé sloupy jsou padlé či poškozené a jejich suť leží poházená kolem. Strop není ve světle přicházejícím shora vidět, ale je patrné, že je tu a tam zahalen do jakéhosi závoje.

G02.png
G1 je cca místo, kde je díra, G2 je kamenná terasa nad schodištěm.

V západní části terasy se v pološeru rýsují obrovské zavřené bronzové dveře.
Kolumbus
Příspěvky: 915
Registrován: 4. 2. 2023, 10:32

Re: [OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od Kolumbus »

Darlana poděkuje Taurelovi za výborný nápad s velbloudím výtahem a shodneme se na průzkum města vypravit až ráno, jednak jsou čtyři zranění (a Darlana má kouzelnou lucernu, která léčí při odpočinku jeden život navíc všem, co jsou od ní 60 stop) a druhak v noci může přijít zase nějaká přepadová a akviziční kontrola na velbloudy.

Stavíme hlídky a pod velbloudy dámě zase přebytečný stan. Darlana rozsvěcuje vílí lucernu, ze které raší i v poušti zelené lístky a působí uklidňujícím dojmem. Darlana zapůjčuje Taurelovi svůj kouzelný luk včetně toulce s obyčejnými i stříbrnými šípy.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od MarkyParky »

Noc proběhne v klidu a po raním sesbírání velbloudího trusu, abyste alespoň částečně nahradili ztráty palivového dříví, se hluboká jáma jeví mnohem méně strašidelná.

Dost možná za to může to, že paprsky slunce tentokrát svítí od východu a tak ozařují půlkruhové schodiště i terasu se sloupy včetně bronzových dveří přímo.

Co uděláte dál?
Uživatelský avatar
Stravas
Příspěvky: 143
Registrován: 26. 2. 2021, 12:48

Re: [OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od Stravas »

Al-Hazred tiež zlezie spolu so zvyškom výpravy a preskúma dvere. ak sa nejavia magické, skúsi ich otvoriť, ak sa to nepodarí, tak za pomoci kúzla wraithform skúsi spraviť prieskum poza dvere, či sa dajú otvoriť zvnútra, ak by to nešlo zvonka.
Pre istotu si zoberie do batohu aj zásoby na noc, ak by sa vymkol.
zmení si kúzla na lvl 2 (-1 invisibility +1 whispering wind) aby mohol komunikovať ak by bolo treba aj cez dvere.
Kolumbus
Příspěvky: 915
Registrován: 4. 2. 2023, 10:32

Re: [OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od Kolumbus »

Alhakin vyléčil Kuntu a Darlanu doplna a domeditoval si zpět obě léčivá kouzla + vyrobil vodu a domeditoval si i toto kouzlo (pokud mu to něco nenaruší, provede to takto každý den). Darlana, Kunta i Alhakin sebou berou zásoby + vodu na dnešek + jeden den. Kunta bere kočku na rameni (pokud nebude uvedeno jinak, kočka je stále s ní / u ní).

Nahoře zůstává Mukadas s rangerkou, aby hlídali velbloudy. Zbytek se spustí dolů a jde prozkoumat dveře. Darlana nejprve hledá okolo dveří a na dveřích pasti (40 %). Pokud nenalezne, pokusí se dveře spolu s Kuntou a dalšími siláky otevřít, pokud tam jsou nějaká madla, případně použít páčidlo (na vyrážení padlo Kuntě 3, přičemž má 5), případně Darlana zkusí odemknout zámek zlodějsky (45 %). Pokud ani to nepomůže, použije Kunta kouzlo Zaklep (napodruhé by se povedlo - hody 3 a 7).
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od MarkyParky »

Když stoupáte po schodišti směrem vzhůru na terasu, vaše pohledy se zvednou k závojům u stropu. V jasném raním slunci a při pohledu odspodu je jasné, o co jde. Jsou to pavučiny a z nich na vás hledí pětice obřích pavouků.

Zjevně si na vás chtěli počíhat a teď s nelibostí klepou svými klepety, když si uvědomí, že jste si jich všimli. Začínají se sunout směrem k vám.

Ani jedna strana není překvapená. Pavouky jste spatřili ze schodiště, jsou tak 40'-50' daleko od vás a blíží se velmi rychle, pokud zůstanete na místě, stihnou na vás seskákat a zaútočit.
Kolumbus
Příspěvky: 915
Registrován: 4. 2. 2023, 10:32

Re: [OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od Kolumbus »

1. kolo:
Darlana, Alhakin a Kunta s kočkou se pokusí přesunout se max. rychlostí (30') tak, aby na ně pavouci toto kolo nemohli. Pokud se to povede, tak Alhakin po jednom vystřelí z praku (útok 16, zranění 3), Kunta taky prakem (útok 13, zranění 2) . Darlana použije plášť nenápadnosti. Pokud by se manévr nepovedl a dostihli nás, tak Kunta toho stejného, na kterého střílel Alhakin, praští kostěným kyjem (útok 17, zranění 6) a Darlana obouručným mečem (útok 15, zranění 9 + 5 ohněm). V každém případě budou krýt Kuntu.

2. kolo
Pokud by se náhodou povedlo zlikvidovat jednoho pavouka, tak se pustí do dalšího, Alhakin už kopím a štítem (Útok 11, zranění 6), Kunta na sebe sešle Zrcadlení (hod 8 na úspěch, 3 obrazy) a kočka zaútočí drápkama (útok 5, na zranění ani neházím :-), Darlana mečem (pokud by vyšlo znenápadnění, tak útokem zezadu 19, zranění 10 + 4 ohněm, pokud normálně, tak útok 15)


Další kola budou pokračovat stejným systémem s tím, že Kunta sešle na Darlanu rychlost na 2 kola (hod 6, úspěch) a pokud by šlo do tuhého, tak kočka sešle Zelené blesky.
Naposledy upravil(a) Kolumbus dne 23. 5. 2023, 19:33, celkem upraveno 4 x.
Uživatelský avatar
Stravas
Příspěvky: 143
Registrován: 26. 2. 2021, 12:48

Re: [OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od Stravas »

1. Kolo:
Al-Hazred podľa vzdialenosti začaruje buď neviditeľnosť (ak sú moc blízko k nemu) a utečie. Alebo colour spray, snažiac sa trafiť čo možno najviac pavúkov, ak sú dosť ďaleko.
Primárne sa chceme premiestniť tak aby sme boli všetci v jednej skupine.

Alegrab vytiahne meč a bude brániť Al-Hazreda ak to bude treba.
-> Ak colour spray zafunguje a po Al-Hazredovi nepôjdu ďalší pavúci, pôjde pomôcť Darlane a Kunte
-> Ak sa Al-Hazred zneviditeľní, tak pôjde opäť na pomoc skupine.

2. Kolo
Alegrab buď pomáha skupine ako bojovník v prvej línii alebo bráni Al-Hazreda.
Al-Hazred:
Ak neviditeľný -> utečie do bezpečnej vzdialenosti ood pavúkov
Ak v okolí nie sú pavúci, ktorí by ho ohrozovali -> cromatic orb (použije Ónyx, save vs spell alebo cieľ oslepne na 1d4 smien; D10 dmg, auto hit)

V ďalších kolách sa budeme správať rovnako, Al-Hazred bude prioritizovať svoj život a bude opodiaľ hádzať dýky ak to bude bezpečné/možné (ak by bol neviditeľný nebude robiť nič) a Alegrab bude sekať pavúkov čo budú príliš blízko ku kúzelníkom.


Ak by bol Al-Hazredovbživot v nebezpečí začaruje na seba wraithform.
Ak by Alegrab bol vo veľkých problémoch, tak Al-Hazred naňho začaruje neviditeľnosť (ak mu ešte ostala).

Opäť, hádž, prosím ťa všetky hody za mňa, ďakujem.
tynian
Příspěvky: 232
Registrován: 19. 11. 2007, 23:17

Re: [OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od tynian »

Taurel zkusí nejprve vystřelit z luku (útok 14, zranění 5) na nejbližšího pavouka a pak se drží u Darlany. Následně na pavouky doráží halapartnou a snaží se držet z dosahu (útok 12, zranění asi nemá cenu házet).

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Hraničář Taurel (4. úroveň, 3. hraná postava)
Drow rytíř Torham (6. úroveň, 4. hraná postava)
Barbar alchymista Jorwik (6. úroveň, 6. hraná postava)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od MarkyParky »

1. kolo
Zatímco pavouci se blíží, Alhakin, Kunta i Taurel ustoupí ze schodů na písečný svah. Boří se jim nohy a couvají do kopce, aby mohli střílet, takže ustoupí jen asi 15' od nich.

Všichni tři vystřelí na nejbližšího pavouka a skolí ho.

Al-Hazred, nehybný díky kouzlu, zůstal na schodech a dva pavouci ho obestoupili, ale těsně předtím, než se po něm ohnali kusadly, dokončil své zaklínadlo a zmizel.

Pavouci kousli alespoň po paměti. Tuší, kde jsi stál, dávám jim postih -4, ale zaútočit můžou. Jeden zasáhl za 6 životů, ale jed nedokázal hrdinu paralyzovat. Druzí dva pavouci zápasí s Alegrabem, který s nimi šermuje mečem. I jeho jeden pavouk zasáhne také za 6 životů a i on odolá paralyzujícímu jedu. Sám ale pavouka bodnout nedokáže.

2. kolo
Alhakin s Taurelem se vrhnou dopředu na pavouky, kteří ustupují bojem zpět na schodiště a pod pavučiny. Připojí se tak k Alegrabovi, zatímco neviditelný Al-Hazred opouští nebezpečí. Jeho druhové mohou odhadnout, kde stojí, podle stop v písku, ale pavouci si ho už nevšímají, mají dost práce s trojicí. Písek ale prozradí i kradmo si přibližující Darlanu a pavouk, na kterého může zaútočit, ji nenastaví zadeček, nýbrž kusadla.

Kunta se rozčtveří.

Pavouk, ke kterému se plížila Darlana, se po ní ožene kusadly, ale plášť ho asi přeci jen trochu zmate, protože mine. Darlana využije příležitosti, zasáhne ho a přeskočivší plamen mu speče hlavohruď. Alegrab s Alhakinem v první linii doráží na tři zbylé pavouky a ti jim útoky oplácí. Alegrab těžce zraní jednoho z nich, Alhakin probodne druhého a ten padne. Dva zbylí pavouci svými kusadly najdou škvíry mezi pláty Alegrabovy zbroje, ale škvíry jsou malé a je z toho jen škrábnutí. Zásah za 1+1 život. Škorpioní muž si nic nedělá z pavoučího jedu. V tu chvíli z druhé řady udeří halapartnou Taurel, ale nezasáhne.

3. kolo
Al-hazred sleduje boj z bezpečné vzdálenosti ukryt svou neviditelností. Ostatní bojovníci obkličují pavouky, kteří se během šplhání do sítí snaží odrážet útoky a kousat.

Kunta sešle rychlost na Darlanu.

Ta se ožene svým těžkým mečem a i když zraněného pavouka nad sebou jen škrábne, stačí to na jeho doražení. Alegrab s Alhakinem bijí posledního. Krátké zbraně ale nedosáhnou, pavouk navíc Alegraba kousne do zápěstí za další 2 životy, jed na škorpiona stále neúčinkuje. Už to vypadá, že pavouk unikne do výšky, naštěstí má v druhé řadě Taurel halapartnu a máchne nad sebe. Strhne pavouka dolů a tím ho zabije.

Dovolil jsem si ve třetím kole naházet ty nahlášené akce u všech...
Celkové ztráty životů na vaší straně:
- Al-hazred 6.
- Alegrab 10.


Jeskyní se rozlehne ticho. Průzkum mrtvých pavouků neukáže nic cenného.

Když se Darlana ujistí, že dveře nejsou zapastěné, společně s Al-Hazredem vezmou za madla na dveřích a otevřou je. V široké chodbě uvidí další dvoukřídlé dveře, tentokrát ze zlata. Ty už nemají žádná viditelná madla, jsou ale popsaná podivnou rytinou v neznámém jazyce.

Po obou stranách chodby jsou úzké průchody, které se hned stáčí na západ.

G03.png

Co uděláte dál?
Odpovědět

Zpět na „OSEnauti – otevřené hraní OSE“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host