[OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

OSEnauti jsou společné (převážně) online hraní OSE, ve kterém s jednou postavou přecházíte mezi hrami různých sudí a bavíte se chaosem, který vzniká.

Moderátor: MarkyParky

Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

[OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od MarkyParky »

Bezútěšná poušť / Faraón
I3: Desert of Desolation / Pharaoh
Faraón.PNG
Duch farana Amun-reho, odsouzený k bloudění pouští, vyzývá dobrodruhy, aby osvobodili jeho prokletou duši. Z jeho starobylé pyramidy se však dposud nikdo nevrátil. Podaří se to snad vám?

Placehloder na důležité informace z průběhu.
Zatím prosím do vlákna nepsat, postupně ho zaplním informacemi o tom jak se zapojit, jaká platí pravidla a jak odehrávat.


Aktuální čas
11. den, vstup do pyramidy
Pro usnadnění počítání cestování, náhodných setkání a podobně, budu čas vykazovat ve 4h hlídkách.
Běžný cestovní den má průběh:
▶ ranní hlídka - balení
▶ 1. a 2. denní hlídka - cestování
▶ večerní hlídka - táboření
▶ 1. a 2. noční hlídka - spánek


Bookkeeping zásob:
▶ 10 velbloudů
▶ 88 řádků vody (člověk i zvíře spotřebuje 1 řádek vody na den).
▶ 3 velké stany (40 řádků každý), jeden ochrání 3 dobrodruhy a 3 zvířata před nepřízní počasí. Postavit/zbourat je trvá 4 směny.
▶ 1 řádky palivového dříví - na zahřátí během jedné mrazivé pouštní noci spotřebujete 2 řádky.
▶ 9 řádky sušeného velbloudího trusu - dtto
▶ 45 řádků sušených zásob (⅓ vystačí člověku na jeden den, vydrží teplo, ale je potřeba je konzumovat s vodou)
▶ 39⅓ řádků píce (⅓ vystačí zvířeti na jeden den)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od MarkyParky »

O co jde?
Přes léto budou moje časové možnosti na hraní v reálném čase poněkud omezené a někteří z vás zároveň mohou mít ve svých stájích postavy, které zrovna nemají co na práci a sedí doma na zadku.

V tomhle vlákně tedy nabízím možnost vzít takovou postavu, vyrazit s ní na výlet do světa Bezútěšné pouště, zahrát si část nebo celé tohle dobrodružství, a pak zase vystoupit a jít s ní hrát standardní OSEnauty.

Co je to za dobrodružství?
Jedná se o dobrodružství I3: Pharaoh z kampaně Desert of Desolation, které vydalo nakladatelství TSR v roce 1982. Nabízí variaci na dobrodružství ve starověkém Egyptě, rozdělené do dvou větších částí - úvodního hexcrawlu v poušti s občasným zpestřením v podobě minidungeonu a většího finálového dungeonu, umístěného v údajně zlodějůmvzdorné pyramidě.

Časopis Dungeon tuto kampaň vyhlásil za šesté nejlepší DnD dobrodružství všech dob.

Jak bude zapojeno do světa OSEnautů?
Družina, která se do Bezútěšné pouště vydá, bude mít s sebou Portálový prsten ve tvaru hada požírajícího vlastní ocas. Tento prsten je možné aktivovat jak účastníky výpravy (pokud chtějí opustit Bezútěšné pouště a vydat se někam na dobrodružství), tak zvenčí (pokud se někdo chce se svou postavou podívat do Bezútěšné pouště). Rituál aktivace prstenu a otevření portálu trvá 1 hodinu, během které musí být družina v klidu - nemůže bojovat, pohybovat se, pronásledovat někoho a podobně. Zároveň je družina chráněna magickým polem proti vnějším vlivům, jako jsou náhodná setkání a podobně. Ta se stále mohou dít, ale jejich výsledek se projeví až po skončení rituálu.

V praxi:
- chcete-li do hry nastoupit, dejte to vědět ve vlákně. Družina buďto rovnou nebo při nejbližší příležitosti provede rituál aktivace a vaše postava se zapojí.
- chcete-li ze hry vystoupit, prostě při vhodné příležitosti zahrajte rituál aktivace a hru opusťte.

Pro koho je dobrodružství určeno?
Je určeno postavám na 5-7 úrovni. Pokud takového OSEnauta už máte, může rovnou Bezútěšné pouště nastoupit. Pokud ne, máte dvě možnosti:
  • Vytvořit si ji podle pravidel uvedených níže
  • Vybrat si jednoho z henchmanů, kteří budou pro hru předgenerovaní a nejsou pod kontrolou některého z hráčů a prohlásit ho za plnohodnotnou postavu.
Můžete na vlastní riziko nastoupit i s OSEnautem na úrovni nižší, ale nebudete dostávat žádné zvláštní boosty. OSEnautům na vyšší úrovni je účast zapovězena.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od MarkyParky »

Praktické informace k Play-by-post hraní

Při psaní do herních vláken používej tohle formátování:
  • Popisy toho, co která postava dělá jsou normálním písmem. Můžeš hrát v první i třetí osobě, byť s ohledem na ovládání henchmanů asi doporučuju používat tu třetí .
  • Metaherní informace přímo spojené se hrou, například hody kostkou, parametrizace kouzel a podobně, se píše kurzívou.
  • Příchod na novou lokaci nebo střih na vzdálenější místo se píší tučnou kurzívou
  • Pro přímou řeč, která je slyšet, instrukce zní: "Použijte na to dvojité uvozovky."
  • Pro zvláštní druhy komunikace, jako je třeba telepatie, tajný jazyk a podobně, použij »nějaké« ›jiné‹ 'uvozovky'.
  • Naopak úvahy postav, které vysvětlují něco čtenáři, ale v příběhu nezazní, jsou uvedeny normálním písmem bez uvozovek, jako všechen ostatní text.
  • Pro zprávy, útržky textů, knih, logů a podobně se používají citace.

Aby PbP odsýpalo, je potřeba hru příliš nedrobit. Posty by měly být spíš delší, abychom na sebe pořád nečekali a když se hráč nebo sudí dostanou k odehrávce, rovnou se vyřešil větší blok textu. Z toho důvodu doporučuji následující:

Explorace
Jako sudí automaticky předpokládám, že hrdina na páté úrovni není debil a popisuji úplně všechno, čeho by si hrdina při opatrném postupu všiml. Při tom předpokládám i opatrné zkoumání. Určitě nehodlám s žádným obsahem čekat na to, až se na něj doptáte, zároveň tedy platí, že doptávat se nemusíte. Pokud napíšete "jdeme severní chodbou", budu předpokládat, že budete tou chodbou pokračovat, dokud nenarazíte na/nestane se něco zajímavého a pod...

Od vás se očekává, že při explorací také budete uvažovat v delším horizontu, např. pokud vás při pokusu o překonání padacího mostu napadají dva způsoby, jak ho překonat, rovnou napište oba, abych to mohl vyhodnotit naráz, kdyby jeden z nich nefungoval.

Hody na překvapení a pasti budu házet já, abych případně rovnou rozehrál důsledek dané situace.

Vyjednávání
I případné rozhovory je potřeba v PbP trochu zhutnit - nepinkat si tam a zpět jednotlivé otázky a odpovědi, ale vždy se třeba zeptat nebo nadhodit víc věcí naráz a dostávat taky dávkově víc odpovědí naráz. Tzn. když potkáte nějakou nestvůru nebo cizí postavu, napište třeba: "nabídneme úplatek a pokud ho vezme, zkusíme se zeptat na X".


Boj
Abychom si ušetřili čekání jeden na druhého v boji, půjčíme si systém simultáĺní iniciativy z chainmailu, který funguje cca následovně:
1) Sudí uvede situaci, hodí na morálku a zaznamená úmysly nestvůr (zaznamenám je do spoiler tagu).
2) Jednotliví hráči popíš záměry všech svěřených postav na celé kolo (tedy "posunu se tam a tam a vystřelím po tom a tom ") a rovnou to i naházet. Pokud by se stalo, že vám cíl vaší akce někdo zabije před nosem, automaticky budu počítat, že přesměrujete útok na dalšího protivníka.
3) Je v pohodě takhle naplánovat i víc kol (např. "budu je mlátit po hlavě, dokud to nedostanu alespoň za 10 životů").
4) Když budou mít všichni odehráno, jako Sudí vyhodnotím všechny vzájemné útoky (v případě nejasností o pořadím dohodím individuální iniciativu) a pak se znovu od bodu 1.

V boji nebudeme hýbat s figurkami, budeme velmi v duchu vanila DnD používat dva stavy postav:
- "ve skrumáži" - všichni ti, co bojují meele. Tam může bojovat každý s každým a pohyby jsou omezené podle pravidel na ústupové (přičemž pouze útěk vás může ze skrumáže vyvázat)
- "mimo skrumáž", kde budeme tak trochu řešit vzájemnou polohu a pohyb, ale v podstatě skoro theatre of mind, s drobným přihlédnutím k mapám.

Střílení do skrumáže přináší riziko, že trefíte vlastního, pokud hodíte s opravou 5 a míň - koho určím náhodně.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od MarkyParky »

Domácí a volitelná pravidla

Volitelná pravidla:
  • Vzestupné AC
  • Položkový inventář ve variantě Pokročilé zatížení.
  • Všechna povolání z OSE Advanced
  • Pokročilá pravidla pro Knihy kouzel z OSE Advanced


Domácí pravidla
  • Zmocnění se cizí knihy kouzel: Je možné se zmocnit cizí knihy kouzel a kouzla z ní si přepsat do vlastní knihy.
  • Omráčení: postava se může místo smrtícího úderu rozhodnout protivníka pouze omráčit. Pokud tak sníží počet jeho životů na/pod 0, nezemře, ale je omráčený. Skutečné udělené zranění je ovšem pouze poloviční.
Zkušenosti
Zkušenosti za nestvůry a bonusové zkušenosti se připisují postavám ihned.
Zkušenosti za poklady se připisují v průběhu rituálu Portálového prstenu, nicméně pokud budete Portálový rituál otevírat příliš často, může se stát, že spojení selže a o poklad (i zkušenosti z něj pramenící) přijdete. Za zcela bezpečná spojení považujeme situace, kdy potřebujeme podíly rozdělit, pže se nám mění počty hráčů, tedy:
- OSEnaut odchází do jiného světa, aby si tam zahrál a odnáší si svůj podíl
- cizí OSEnaut vstupuje do tohoto světa, aby si tu zahrál
Pak jsou v dobrodružství také milníky, kdy bude uložení peněz bezpečné a na ty vás včas upozorním.

V ostatních případech to můžete zkusit, ale riziko ztráty existuje a s každým dalším pokusem poroste.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od MarkyParky »

Tvorba postav, družiníci a žoldnéři
Všechny postavy, které začínají svůj život ve světě Bezútešné pouště by měly mít starověce-egyptskou stylizaci, stejná podmínka platí i pro jejich vybavení, přičemž se ale mechanické parametry zůstávají zachovány, jen to nějak okecejte. Ano, pro mě za mě můžete mít obouruční chopeš a bronzový full-plate.

Vlastní postavy
Můžete si vzít libovolné povolání z OSE Advanced, pokud dodržíte pravidla níže:
  • Lidská povolání mají doporučený slabý refluf do Egyptského ladění. Sem patří Akrobat, Asasín, Bard, Iluzionista, Bojovník, Rytíř, Kouzelník, Zloděj
  • Nelidská povolání mají předepsaný refluf do hybridů se zvířecími hlavami. Zde jsou doporučení, můžete navrhnout i vlastní: Barbar = Krokodýl, Drow = Sup, Duergar = Šakal, Trpaslík = Pes, Elf = Ibis, Gnome = Opice, Půlelf = Vlaštovka, Půlčík = Kočka, Půlork = Prase, Svirfneblin = Škorpion.
  • Povolání zacházející s Božskou magií musí krom výše uvedeného reflufu uctívat nějakého (pseudo)Egyptského boha - kterého nechám na vás. Platí pro Klerika, Drowa, Druida, Paladina a Rangera.
Vaše postava má 5. úroveň, svá kouzla si může vybrat a dále má do začátku:
- peníze odpovídající ⅓ XP potřebných na 5. úroveň a
- hoďte si 5d20, za každou 1, která vám padne, si můžete navíc hodit na tabulku kouzelných předmětů (sloupeček N), jestli nemáte do začátku i něco kouzelného.


Družiníci
Pozn. reflufy předmětů případně dotáhnu, když se opravdu zapojí do hry
Oblast Bezútěšné pouště je smrtelně nebezpečná a v místním kraji je zvykem posílat tam zločince na smrt, místo vězení. Přemluvit družiníka proto vyžaduje učinit nabídku a hodit si na její přijmutí.

Abyste si to mohli vyhodnotit sami, rovnou dávám vědět rozmezí cen a bonusů:
  • 50 zlatých/měsíc = -2
  • 100 zlatých/měsíc = -1
  • 200 zlatých/měsíc = 0
  • 500 zlatých/měsíc = +1
  • 1000 zlatých/měsíc = +2
Dobrodružství je psané pro 6-8 postav, takže se podle toho rozhodněte, kolik toho s sebou chcete.
Pokud máte ve stáji více vlastních plonkových postav, se kterými si chcete zahrát, můžete je vzít do hry naráz.
Netahejte ale prosím do tohoto světa volné družiníky z jiných světů, aby zde nezůstali zablokovaní. A naopak, družiníci z tohoto světa nechodí do jiných světů.

Bahlvan: Level 5 Akrobat
Armour Class [12] (leather armour) Hit Points 8
Attacks 1 × dagger (1d4+1) [+2]
Movement Rate 90' (30') Saves D12 W13 P11 B14 S13
Alignment Chaotic
STR 12 INT 8 WIS 12 DEX 12 CON 8 CHA 15

Quatil: Level 5 Asasinka
Armour Class [13] (leather armour) Hit Points 7
Attacks 1 × short bow (1d6) [+2]
Movement Rate 90' (30') Saves D12 W13 P11 B14 S13
Alignment Lawful
STR 12 INT 8 WIS 10 DEX 15 CON 5 CHA 13

Timsah: Level 5 Barbar/Krokodýlí muž
Armour Class [15] (chainmail + shield) Hit Points 29
Attacks 1 × sword (1d8) [+2]
Movement Rate 60' (20') Saves D8 W11 P10 B13 S13
Alignment Lawful
STR 12 INT 12 WIS 7 DEX 10 CON 12 CHA 9
Items: Rod of Cancellation

Šahíra: Level 5 Bardka (uctívačka Hathor)
Armour Class 5 [14] (chainmail) Hit Points 18
Attacks 1 × battle axe (1d8) [+2]
Movement Rate 60' (20') Saves D12 W13 P11 B14 S13
Alignment Chaotic
STR 11 INT 10 WIS 11 DEX 11 CON 11 CHA 11
Spells: speak with animals, entangle, predict weather, slow poison
Items: None

Rajul: Level 5 Klerik (uctívač Osirise)
Armour Class [14] (leather armour + shield + ring) Hit Points 22
Attacks 1 × sling (1d4) or 1 × spell [+2]
Movement Rate 90' (30') Saves D9 W10 P12 B14 S12
Alignment Lawful
STR 4 INT 14 WIS 17 DEX 11 CON 15 CHA 13
Spells purify food and water, cure light wounds (cause light wounds), find traps, silence 15’ radius
Items: Ring of Protection +1

Alean: Level 5 Drowka/Supí žena (uctívačka Nekbeth)
Armour Class [13] (leather armour + shield) Hit Points 13
Attacks 1 × short sword (1d6+1) [+2]
Movement Rate 90' (30') Saves D10 W11 P11 B13 S10
Alignment Neutral
STR 11 INT 14 WIS 12 DEX 10 CON 8 CHA 11
Spells purify food and water, protection from evil, silence 15’ radius, speak with animals, striking
Items: Short sword +1

Alkahin: Level 5 Druid (uctívač Geb)
Armour Class [12] (leather armour + shield) Hit Points 21
Attacks 1 × sword (1d8+1) [0]
Movement Rate 90' (30') Saves D13 W14 P13 B16 S15
Alignment Neutral
STR 11 INT 6 WIS 15 DEX 7 CON 15 CHA 11
Spells: locate plant or animal, entangle, create water, cure light wounds (cause light wounds), growth of nature, speak with plants
Items: None

Šikal: Level 5 Duergarka/Šakalí žena
Armour Class [12] (leather armour) Hit Points 12
Attacks 1 × battle axe (1d8) [+2]
Movement Rate 90' (30') Saves D6 W7 P8 B10 S10
Alignment Chaotic
STR 12 INT 9 WIS 12 DEX 11 CON 10 CHA 5
Items: Rod of Parrying

Bys: Level 5 Dwarf/Psí muž
Armour Class [12] (leather armour + shield) Hit Points 25
Attacks 1 × mace (1d6) [+2]
Movement Rate 90' (30') Saves D6 W7 P8 B10 S10
Alignment Chaotic
STR 14 INT 14 WIS 15 DEX 8 CON 13 CHA 14
Items: Potion of Flying

Minžal: Level 5 Elfka/Ibisí žena
Armour Class 5 [14] (chainmail + shield) Hit Points 12
Attacks 1 × spear (1d6) or 1 × spell [+2]
Movement Rate 60' (20') Saves D10 W11 P11 B13 S12
Alignment Chaotic
STR 18 INT 18 WIS 11 DEX 7 CON 5 CHA 10
Spells: read magic, hold portal, web, esp, hold person
Items: Potion of Treasure Finding, Wand of Lightning Bolts (7 nabití)

Muquatil: Level 5 Bojovník
Armour Class 1 [18] (plate mail + shield) Hit Points 25
Attacks 1 × cursed short sword (1d6-1) [+2]
Movement Rate 60' (20') Saves D10 W11 P12 B13 S14
Alignment Chaotic
STR 11 INT 9 WIS 7 DEX 13 CON 13 CHA 13
Items: Cursed Short sword -1 (Berserker)

Maktab: Level 5 Gnomka/Opičí žena
Armour Class [13] (leather armour + shield) Hit Points 12
Attacks 1 × spear (1d6+1) [0]
Movement Rate 90' (30') Saves D8 W9 P10 B14 S11
Alignment Neutral
STR 8 INT 14 WIS 9 DEX 10 CON 10 CHA 12
Spells: read magic, spook, false aura, invisibility, rope trick [See Advanced Fantasy]
Items: Spear +1

Eusfur: Level 5 Půl-Elf/Vlaštovčí muž
Armour Class [16] (plate mail) Hit Points 17
Attacks 1 × polearm (1d10) [+2]
Movement Rate 60' (20') Saves D10 W11 P11 B13 S12
Alignment Neutral
STR 14 INT 15 WIS 10 DEX 12 CON 12 CHA 9
Spells: floating disc, protection from evil (mu), locate object
Items: None

Khinžíra: Level 5 Půl-Orčice/Prasečí žena
Armour Class [13] (leather armour + shield) Hit Points 21
Attacks 1 × spear (1d6) [+2]
Movement Rate 90' (30') Saves D12 W13 P11 B14 S13
Alignment Neutral
STR 12 INT 12 WIS 11 DEX 9 CON 10 CHA 11
Items: None

Qi-tak: Level 5 Půlčík/Kočičí muž
Armour Class [17] (plate mail + shield) Hit Points 16
Attacks 1 × sword (1d8) [+2]
Movement Rate 60' (20') Saves D6 W7 P8 B10 S10
Alignment Chaotic
STR 10 INT 9 WIS 11 DEX 10 CON 11 CHA 11
Items: Ring of Water Walking

Mukhanda: Level 5 Illusionistka
Armour Class [12] (unarmoured), Hit Points 11
Attacks 1 × spear (1d6+2), [0]
Movement Rate 120' (40') Saves D11 W12 P11 B14 S12
Alignment Neutral
STR 13 INT 16 WIS 9 DEX 16 CON 7 CHA 9
Spells: read magic, read magic, invisibility, hypnotic pattern, spectral force
Items: Gloves of Swimming and Climbing

Faris: Level 5 Rytíř
Armour Class [16] (chainmail + shield) Hit Points 17
Attacks 1 × sword (1d8) [+2]
Movement Rate 60' (20') Saves D10 W11 P12 B13 S14
Alignment Lawful
STR 13 INT 11 WIS 13 DEX 13 CON 13 CHA 17
Items None

Sahira: Level 5 Kouzelnice
Armour Class [9] (unarmoured) Hit Points 11
Attacks 1 × dagger (1d4) or 1 × spell [0]
Movement Rate 120' (40') Saves D13 W14 P13 B16 S15
Alignment Lawful
STR 7 INT 15 WIS 5 DEX 6 CON 11 CHA 11
Spells: protection from evil (mu), charm person, detect invisible, esp, hold person
Items: Staff of Striking (11 nabití)

Mukadas: Level 5 Paladin (uctívač Setha)
Armour Class [18] (plátovka a štít) Hit Points 25
Attacks 1 × oficírská šavle (1d8+1) [+2]
Movement Rate 90' (30') Saves D8 W9 P10 B11 S12
Alignment Neutral
STR 16 INT 8 WIS 14 DEX 14 CON 12 CHA 9
Items: None

Alharis: Level 5 Rangerka (uctívačka Horuse)
Armour Class [15] (chainmail + shield) Hit Points 31
Attacks 1 × javelin (1d4+1) [+2]
Movement Rate 60' (20') Saves D10 W11 P14 B15 S16
Alignment Neutral
STR 10 INT 13 WIS 13 DEX 11 CON 13 CHA 8
Items: Potion of Control Plant, Javelin +1 (5 javelins, Seeking)

Alegrab: Level 5 Svirfneblin/Škorpioní muž
Armour Class [16] (plate mail + shield) Hit Points 22
Attacks 1 × short sword (1d6+2) [+2]
Movement Rate 60' (20') Saves D6 W7 P8 B11 S7
Alignment Neutral
STR 12 INT 3 WIS 15 DEX 7 CON 10 CHA 8
Items: Short sword +2

Is: Level 5 Zlodějka
Armour Class 8 [11] (leather armour) Hit Points 17
Attacks 1 × polearm (1d10) [+2]
Movement Rate 90' (30') Saves D12 W13 P11 B14 S13
Alignment Neutral
STR 9 INT 13 WIS 11 DEX 7 CON 14 CHA 10
Items: None


Žoldnéři / specialisté
Bezútěšná poušť je tak nebezpečná, že do ní žádného žoldáka ani specialistu nedostanete.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od MarkyParky »

Intro

Jen krátce poté, co OSEnauti poprvé navázali kontakt s váženým dvorním čarodějem Wan-Dooem Podivuhodným, stala se na královském dvoře událost, jejímž následkem se početná skupina místních dobrodruhů ocitla v ošemetné situaci, jejíž podstatu nejlépe objasní následující královský výnos:
Královský výnos píše:
Na vědomí se dává
z rozkazu Jeho veličenstva
krále a poručníka říše
Jak bylo Našemu veličenstvu oznámeno, jistí temní a podlí pouštní nájezdníci přešli po dávno zapomenutých stezkách strašlivé horské pustiny na jihu, aby přepadli a vyplenili naše vesnice a města a zmizeli v těch samých zapovězených kopcích.

Naše udatná vojska pronásledovala tytéž odporné tvory skrze ohromující horské pásmo až k samým hranicím prokleté země, známé jako Bezútěšná poušť, ale na hranicích moudře zastavila pronásledování, neboť věděla, jakou kletbu tato mrtvá a strašidelná země skrývá.

Ve stejném čase byly jisté postavy, jejichž popis se shoduje s popisem skupiny, která byla shromážděna na naši nejváženější a nejuctívanější žádost, spatřeny v blízkosti stanu dvorního čaroděje Wan-Doo Podivuhodného. V pozdních večerních hodinách se tyto osoby se dostaly do blízkosti zmíněného stanu a podezřelé jsou z toho, že pokradmu nastražily do čarodějova lůžka nejrůznější drobné rafinovanosti včetně mladé dívky, které bylo zaplaceno za schůzku se zmíněným čarodějem.

Brzy na to se zmíněný čaroděj se vrátil do inkriminovaného stanu s další děvečkou, načež první i druhá dívka spustily hlasitý povyk a výtržnosti, které jako nikdy předtím otřásly tímto vznešeným dvorem. Proto budiž rozhodnuto, že zmínění shromáždění jsou pod Naším majestátem pověřeny státi se zvláštními silami, které by vypátrali osud nájezdníků z Bezútěšné pouště, kde by jistě ani tito vyvrhelové nedokázali přežít. Jejich božím soudem jest vyhledat jejich úkryt a přinést Nám důkaz, že našly onu skrytou sílu v poušti. Dále nařizujeme, že pokud přežijí a prokáží tak svou nevinu, mohou ponechat vše, co si s sebou z oné bájné země pokladů a smrti odnesou, pro vlastní potřebu.

Dále je stanoveno, že pokud nedají přednost této výpravě, mohou si vybrat smrt oběšením, smrt ohnivou koulí, smrt polymorfem, smrt plamenným úderem, smrt bleskem ...
A tak se stalo, že chmurná karavana královských vojáků odvážela z hlavního města do hluboké pustiny o něco málo víc než dvacítku místních. Téměř všichni do jednoho zvažovali pokusit se při nejbližší příležitosti o útěk a raději riskovat život psance, než aby se vydali do pouště vstříc jisté smrti. Když ale opouštěli hlavní město, ve dvorním čaroději Wan-Dooovi Podivuhodném se cosi hnulo. Ostatně byla to jeho roztržitost při práci s kalendářem, která způsobila ono neplánované setkání obou dívek a následující povyk a pozdvižení - a dobře věděl, že král použil incident jen jako záminku pro vyslání dobrodruhů do pustiny.

Vyhledal nejstatečnějšího z nich, předal mu Potálový prsten a naučil ho rituál, který otevíral bránu do světa OSEnautů. "Tam najdete pomoc. Statečné dobrodruhy se zkušenostmi z jiných světů, kteří vám pomohou na vaší výpravě, povedou vás a dají-li bohové, dovedou sebe i vás k legendárním pokladům, které Bezútěšná pustina skrývá."
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od MarkyParky »

... o několik dnů později ....

Chmurná karavana dorazila k horskému pásmu a úzké rokli, která ho protíná. Vojsko doprovázející družinu se zastavilo a kapitán, který je vedl, vystoupil k dobrodruhům.

"Je mi to opravdu líto, ale královský výnos je královský výnos a ať už za ten Wan-Dooův průšvih můžete nebo nebo ne, nezbývá vám než konat. Ale ani já, ani král vás nechceme poslat na smrt. Nebudu sabotovat malou šanci na úspěch vaší výpravy tím, že bych vás poslal do pouště nevybavené."

Rukou ukáže na skupinu naložených velbloudů a koní. "Tohle jsou zásoby na cestu. Je tam naložená i voda, ale nakládejte s ní opatrně - alespoň co já vím z legend, někde v údolí by se měla nacházet oáza, kde přesně leží ale netuším. Možná vás k ní dovedou tyhle stopy?" ukáže na široký pás udusaného zhutnělého písku, který je zatím jen částečně zavát pískem.

Potom sáhne do brašny. "Král vám slíbil, že si můžete z pouště odnést jakékoliv poklady, které tam najdete. Legendy říkají, že v ní leží i ztracená pyramida. Měla by vypadat takhle," podá družiníkům stočený svitek.

PlayerMap.jpg

"Víc vám k ní neřeknu, snad jen že se o ní říká, že je zlodějůmvzdorná."

Zmínka o pokladech trochu zvedla náladu všech účastníků a tak se chopili zvířat naložených vodou, zásobami, několika velkými stany a palivovým dřívím a nechotně se vydali roklí směrem na jih. Pokračovali v pochodu celý další den, ale když se k večeru před nimi otevřelo údolí, ve kterém nebylo vidět nic než písek, nálada nutně poklesla.

Map01.png

V tu chvíli někdo u táborového ohně připomněl Portálový prsten. Ne snad, protože by družiníci toužili po pomoci hrdinů z neznámých světů, ale protože ve vyvolaném portálu viděli cestu ven ze své patálie.

Slovo dalo slovo a za malou chvíli už se v prostoru vedle ohniště začala formovat opaleskující bublina, která následně praskla a vytvořila kruhový portál do jednoho z mnoha salónků jakéhosi hostince.

Jeden za druhým, prolézali družiníci ven z nehostinné pustiny do chládku hostince a jeden po druhém si objednávali chladivý mok, ale když přišla řeč na plánování toho, co dál, najednou všechny začaly tížit starosti a stesk po domově. Každý z nich si ještě dokázal představit vyhnanství ve svém domovském světě, ale toulat se po světech jiných? Takovou myšlenku nedokázali přijmout za svou.

A tak si objednávali dál a dál a čekali, jestli se snad neobjeví nějaký ten bájný dobrodruh z cizích světů, OSEnaut, který by je svou kuráží, šarmem ... a také štědrou nabídkou odměny ... pobídl k návratu do domovského světa a splnění úkolu, který jim jejich král přichystal.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od MarkyParky »

Konečné ke stolu přistoupila první postava a zeptala se: "Kam vede tenhle portál?" a družiníci začali líčit všechna ta bohatství a legendy, které buďto sami slyšeli nebo se dozvěděli od kapitána, který je k údolí dovedl....

Milí spoluhráči, je na čase začít hrát.

1) Upřesním některé detaily kolem fungování Portálového prstenu - a tentokrát to udělám metaherně.

Portálový prsten nám ve hře zastupuje tři základní funkce:
- je to brána, kterou mohou do hry nastupovat a vystupovat z ní OSEnauti
- je to prostředek, kterým si můžete ukládat získané poklady a tedy i zkušenosti. Supluje nám tedy začátky a konce výprav.
- je to způsob, jakým můžete doplnit stavy (najmout nové družiníky), pokud by vám nějací pomřeli

Co naopak Portálový prsten neumí, je nějaké intenzivní přenášení hmoty. A to se týká nejen transportu pokladů ven (už jsme si vysvětlili, že příliš časté používání v tomhle směru je nestabilní a zvyšuje šanci na to, že se poklad i s expy ztratí), ale hlavně zásob dovnitř. Chápu, že tenhle limit je nastavený trochu na sílu, ale první část tohohle dobrodružství je survival v poušti a moc by mu neprospělo, kdyby si z něj mohly postavy kdykoliv odskočit na osvěžující pivo do Mezisférického hostince. Tohle je zkrátka kompromis, který mě napadl a smiřme se s ním, i když jeho odůvodnění je "protože magie". Je mi jasné, že se na něj dá vymyslet spoustu exploitů. Prosím, nedělejte to, nezneužívejte je.

2) Najímání družiníků - jak nakonec vyplynulo z úvodu, družiníkům se do pouště nechce, zároveň se jim ale nechce pryč. Správná motivace (nabídka žoldu) dává tedy šanci na to být tou poslední kapkou, která je přesvědčí. Zároveň platí, že pokud při přesvědčování padne "zlá krev", znamená to, že družiníkovi rupnou nervy a snahu vrátit se do svého rodného světa vzdá a z nabídky zmizí, stane se vyhnancem v OSEnautském multivesmíru.

Při rozhodování se, kolik družiníků na dobrodružství chcete, počítejte s tím, že jde o dobrodružství pro 6-8 postav na 5-7 úrovni + že máte omezené zásoby jídla a vody ...

3) Když se bavíme o těch zásobách, dostali jste do začátku na výpravu:

8 jezdeckých zvířat (vyberte si sami, jestli jsou to velbloudi nebo koně):
Velbloud
AC [12], HD 2 (9hp)
Att 1 × bite (1), 1 × hoof (1d4), [+1],
MV 150’ (50’) do 300ř, 75' (25') do 600ř,
SV D12 W13 P14 B15 S16 (1),
ML 7, AL Neutral, XP 20
▶ Líní: Šance 4 z 10, že pokud leží, budou se bránit zahájení pochodu (zdržení 2 směny, pak hodit znovu) a šance 2 z 10 za každou hodinu poflakování se na místě, že si lehnou.
▶ Voda: Napojení vydrží 2 týdny bez vody bez postihů za žízeň.
▶ Cestování v poušti: Nemají postihy na rychlost za pouštní terén.

Nákladní kůň
AC 7 [12], HD 3 (13hp), Att 1 × hoof (1d4) [+2]
MV 90’ (30’) do 450ř, 45’ (15’) do 900ř
SV D12 W13 P14 B15 S16 (2),
ML 6, AL Neutral, XP 35
▶ Nebojují: Automaticky utíkají, pokud jsou zranění.

Na zvířatech je naloženo:
▶ 100 řádků vody (člověk i zvíře spotřebuje 1 řádek vody na den).
▶ 3 velké stany (40 řádků každý), jeden ochrání 3 dobrodruhy a 3 zvířata před nepřízní počasí. Postavit/zbourat je trvá 4 směny.
▶ 20 řádků palivového dříví - na zahřátí během jedné mrazivé pouštní noci spotřebujete 2 řádky.
▶ 160 řádků stříbrňáků - kdybyste přeci jen potkali nějakou civilizaci a bylo třeba platit
▶ 20 řádků čerstvých zásob (⅓ vystačí člověku na jeden den, v pouštním teple se tak do týdne zkazí)
▶ 40 řádků sušených zásob (⅓ vystačí člověku na jeden den, vydrží teplo, ale je potřeba je konzumovat s vodou)
▶ 60 řádků píce (⅓ vystačí zvířeti na jeden den)
(Bookkeeping tohohle nákladu povedu v úvodním postu, ať je vidět).

Nakonec máte pár nezatěžujících věcí:
▶ Portálový prsten
▶ Mapu pyramidy
▶ A královský výnos, který zároveň funguje jako glejt, kdybyste se pořebovali někde prokázat.

4) Každý OSEnaut, který vstoupí portálem do hry, ode mne dostane jednu nějakou pověst, legendu či drb, na který si družiníci u stolu vzpomněli. Není zcela jisté, jak moc jsou pravdivé, ale je to alespoň něco.


A teď už: Vstupte do portálu, napište pár řádků o své postavě, případně zmiňte, které berete družijníky ... a pojďme hrát.
Kolumbus
Příspěvky: 910
Registrován: 4. 2. 2023, 10:32

Re: [OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od Kolumbus »

První ujišťující dotaz - všichni vyjmenovaní družijníci jsou teď v hostinci a odtud se najímají a pak se s nimi jde Prstenovým portálem do pouště, zvířata a náklad jsou v poušti?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od MarkyParky »

Ano.
Kolumbus
Příspěvky: 910
Registrován: 4. 2. 2023, 10:32

Re: [OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od Kolumbus »

Jdu zahájit resource management - tak pár dotazů už najednou:
1) za kolik řádků se počítá postava? Váha její výbavy se počítá předpokládám jako souhrn řádků za Připravené předměty + Zabalené předměty?
2) K napojení velblouda na ty dva týdny stačí jedna denní dávka vody? Tzn. První den mu dám 1 dávku vody a další potřebuje až 15. den?
3) Sušené zásoby (⅓ vystačí člověku na jeden den, vydrží teplo, ale je potřeba je konzumovat s vodou) – tzn, že při jejich konzumaci se spotřebuje dávka vody navíc?
Kolumbus
Příspěvky: 910
Registrován: 4. 2. 2023, 10:32

Re: [OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od Kolumbus »

Ještě tyto dotazy:
1) Jaké je aktuální naložení těch družijníků, kteří jsou v hostinci? Darlana tam má uložených 10 000 zlatých, které by vzala na žold, což by vycházelo 20 řádků na jednoho, ona už je v podstatě plně naložená svým vybavením. Dá se případně provést výměna zlatých za přenosnější formu (ideálně drahokamy, nebo aspoň platiňáky?
2) Mají kromě vybavení uvedeného v rámci popisu i nějaké další dobrodružné vybavení typu lana, tyče apod.?
3) Mají velbloudi dostatek sedlových brašen nebo je třeba dokoupit?
4) Pokud padne na najmutí "Offer refused", může se to zkusit při příští příležitosti/zkusit
někdo jiný?
5) Platí i zde Tvoje homerule pro KŠM typu 3 kola na vytažení věci z batohu? Dtto pro používání svitků castery i noncastery?
Díky
Kolumbus
Příspěvky: 910
Registrován: 4. 2. 2023, 10:32

Re: [OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od Kolumbus »

Funguje na poušti druidské kouzlo Create water? To by měli ti družijníci - druidi vědět
Uživatelský avatar
Stravas
Příspěvky: 143
Registrován: 26. 2. 2021, 12:48

Re: [OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od Stravas »

K tvorbe postavy sa dostanem asi až v sobotu.
Čo sa týka počiatočných peňazí, na čo všetko to môžem minúť? môžem si kúpiť napr. jazdeckého koňa alebo krytý voz?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] {PbP} Bezútěšná poušť / Faraón

Příspěvek od MarkyParky »

První série dotazů:

1) Tělesná váha humanoida bez vybavení - v průměru 15 řádků. Hobiti a trpoši o chlup míň, půl orci o chlup víc. Váha výbavy = součet všech předmětů co nese.

2) Ne, to fakt ne. K napojení velblouda musí být "dobře napitý" - tzn. nachlemtaný naplno z nějakého vodního zdroje. Když pak bude dostávat denní dávku vody, tak si jen udržuje hladinu. Jakmile vodu přestane pít, začne se odpočítávat ta jeho vnitřní rezerva a prosté napití denní dávky jen zpomalí odpočet. Nové nasycení musí být u nějakého vodního zdroje.

3) Ne, jen že nejsou poživatelné pokud vodu nemáš => jsi-li na nich závislý, chytáš postihy nejen za žízeň, ale i za hlad.

Druhá série dotazů:
1) Detailně bych řešil jen družiníky, které si s sebou vezmete. Naložení mají spočítané zjednodušeně, podle základních pravidel. Zhruba můžeš odhadnou podle rychlosti:
- 120' nesou 4 řádky
- 90' nesou 6 řádků
- 60' nesou 8 řádků
Pokud si nějakého najmeš, můžeš si to u něj přepočítat podle položkového inventoráře, jestli ti to za to stojí.

2) Nemám problém s tím, když řekneš, že se domluvili s kapitánem a on jim místo nějakého stříbra dal dobrodružné vybavení v adekvátní hodnotě. Opět - řešit až ve chvíli, kdy budou najmutí a o míře detailu platí totéž co u bodu 1 - řešit až u družijníků, kteří s vámi fakt půjdou, ne paušálně dopředu.

3) Velbloudi i koně jsou vybavení.

4) Určitě to může zkusit někdo jiný. Ten samý to může zkusit znovu, pokud dá alespoň o stupeň lepší nabídku.

5) Hmmm.... asi ano, doplním do seznamu domácích pravidel.

Dále:
Create water: Uff, druid to má už na druhé úrovni? To je ale plot-breaking prasárna. A koukám, že Alkahinovi to zrovna padlo.
Upřímně - pojďme se nějak domluvit. Co mě napadá jako zajímavé řešení:
- dát Alkahinovi jiné kouzlo a neřešit to
- říct, že to funguje, ale protože je všude poušť a žádná příroda, tak je slabší (napojí 3 lidi a 3 zvířata, místo 12).
- říct, že to funguje, ale Alkahin má jiný problém - může si obnovit spelsloty jen v přírodě (potřebuje alespoň dotyk nějaké divoce žijící rostliny nebo zvířete)
Co si o tom myslíš/myslíte?

Stravas:
Pokud bude tvá postava pocházet z tohoto světa, pořiď si co chceš, jen tomu dej ten starověce egyptský refluf. Plus počítej, že jedete do pouště. Jezdecký kůň asi v pohodě, ale těžký vůz mimo tu udusanou stezku zapadne.
Odpovědět

Zpět na „OSEnauti – otevřené hraní OSE“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů