Problém s příliš popsanými postavami a jejich zapojením do příběhu

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s příliš popsanými postavami a jejich zapojením do příběhu

Příspěvek od Pieta »

Vitus píše: 16. 3. 2023, 13:54S tím souhlasím, ovšem pro pořádek věci je asi potřeba za mne dodat, že to platí pro kampaně, respektive pro dlouhodobý stav, ale u one-shotů to naopak někdy může (ale samozřejmě nemusí) dodávat hře zajímavou dynamiku (i když to vytváří další zátěž na Vypravěče).
Ale jo, ale do one-shotů se zase typicky nastupuje s tím, že všichni chápou, že se prostě všechno nestihne, takže jsou ta očekávání od začátku jiná.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Corny
Příspěvky: 1734
Registrován: 4. 10. 2021, 11:13

Re: Problém s příliš popsanými postavami a jejich zapojením do příběhu

Příspěvek od Corny »

Pokud je hráčská skupinka plná postav, které mají vzájemně nekompatibilní cíle, motivace atd. tak už tvorba postav v zásadě selhala na poměrně prvotní úrovni, tj. v rámci nějaké úplně základní komunikace, a nemá cenu se ji snažit řešit později ale je na čase si o tom promluvit. Je to "problém", který u minimálně komunikujících hráčů nemá šanci nastat a pokud náhodou nastane, tak by měl být vyřešen hned ještě před hrou samotnou. A minimálně komunikující a rozumní hráči jsou zpravidla schopní poměrně jednoduše najít nějaké společné hrací pole, kde budou spokojeni všichni. Rozhodně ale není dobrým řešením protlačovat "příběh" jednoho z hráčů, ať už ze strany hráče či GMa (který ostatně nemá co protlačovat příběhy kohokoliv).

Obecně považuju propracované postavy za problematické spíš v tom, že je to pro mě nuda a zbytečná zátěž. Různé cíle různých postav mi nevadí, naopak to jen nabízí další možné zápletky a cesty, kterými se hra může vydat. I já jako GM ale chci o postavách zjišťovat nové věci a chci je zjišťovat při hře, takže preferuji postavy, které nejsou zbytečně promyšlené. Předem hluboce propracovaná postava je zpravidla poměrně nudné čtení, které mě na začátku hry ani kdovíjak nezajímá. Pokud by ke mě hráč hned na začátku přišel s postavou a 10 stránkovým pojednáním o její historii, původu a motivacích, tak bych mu nejspíš šetrně vysvětlil, že samozřejmě pokud chce, tak může mít postavu poměrně promyšlenou, ale že já si to opravdu číst nehodlám a že rozhodně ode mě nemá očekávat, že celou tu její ságu budu nějak pracně zapracovávat do hry, utajovat ji atd. To už je pak hráčův "problém".
"Nadšený kontrarián."

Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Problém s příliš popsanými postavami a jejich zapojením do příběhu

Příspěvek od Vitus »

Corny píše: 16. 3. 2023, 13:59 Obecně považuju propracované postavy za problematické spíš v tom, že je to pro mě nuda a zbytečná zátěž. Různé cíle různých postav mi nevadí, naopak to jen nabízí další možné zápletky a cesty, kterými se hra může vydat. I já jako GM ale chci o postavách zjišťovat nové věci a chci je zjišťovat při hře, takže preferuji postavy, které nejsou zbytečně promyšlené. Předem hluboce propracovaná postava je zpravidla poměrně nudné čtení, které mě na začátku hry ani kdovíjak nezajímá. Pokud by ke mě hráč hned na začátku přišel s postavou a 10 stránkovým pojednáním o její historii, původu a motivacích, tak bych mu nejspíš šetrně vysvětlil, že samozřejmě pokud chce, tak může mít postavu poměrně promyšlenou, ale že já si to opravdu číst nehodlám a že rozhodně ode mě nemá očekávat, že celou tu její ságu budu nějak pracně zapracovávat do hry, utajovat ji atd. To už je pak hráčův "problém".
Aha, jenom pro upřesnění diskuse, teď se tady nebavíme ani tak na úrovni super-propracovaných backgroundů postav (alis "10 stránkovým pojednáním"), ale o protichůdnostech skrytých klidně v několika málo slovech přímo v tvorbě postavy jako takové, dobrým příklad je Runequest, jenž to má přímo napojené na mechaniky přes passions:
- postava A bude mít "Passion: Love (Lunars) 60%"
- postava B bude mít "Passion: Hate (Lunars) 60%"
Dokud tyto dvě postavy spolu nepotkají nějakého Lunára, nebude problém, že ?
Ovšem podobně to může být v tom, co někdo psal výše - v některých klasických fantasy hrách / setingách na ně napojených jsou například rozdílné (a navzájem konfliktující) agendy skryté za rasou (elfové vs trpaslíci, orkové vs všichni ostatní), povoláními (paladin vs nekromant, kněz vs nekromant), vyznáními, atp.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6890
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [5e] D&D 5e - obecná diskuze

Příspěvek od Antharon »

Pieta píše: 16. 3. 2023, 13:35
Antharon píše: 16. 3. 2023, 12:56Neviem, nechcem to riesit so sirienom, nepaci sa mi jeho forma diskusie.
Tak se pojď bavit se mnou. (A jestli mi odpovíš, že ani moje forma diskuze se ti nelíbí, tak tě něčím praštím. :P )

Podle mě to celé vůbec nezní jako problém, dokud funguje rozumná spolupráce a komunikace mezi hráči (včetně vypravěče). Tak nějak automaticky čekám, že každý hráč přijde za vypravěčem s tím, že by chtěl hrát takovou a takovou postavu, a jestli se to hodí do toho, co má vypravěč v plánu. Že vypravěč neřekne "udělejte si postavy", ale dá najevo, jaký styl hry, jaké prostředí, atd by chtěl ve hře mít. Ideálně že i hráči mezi sebou komunikují, aby se pak nepotkala postava trpaslíka, co nenávidí elfy, a postava elfa, co nenávidí trpaslíky.

Samozřejmě, pokud výsledkem tvorby postav je, že je tam pět hrdinů, z nichž každý má osobní cíl bojovat proti nějaké jiné organizaci a nic kromě toho ho nezajímá, že to moc fungovat nebude, ale to samo o sobě už je jasné selhání komunikace, nikoliv problém propracovaných postav jako takových.
Ono v dobre fungujucej zabehnutej skupine na tento problem asi nenarazime, preto moze byt pomerne lahke povedat, ze sa to nestava, ale skusme si predstavit na chvilu beznu rpg skupinu ako chodia hravat do nasho klubu a ako ich vedu pravidla k dobrej hre.

Game master si pripravi dungeon, napriklad caverns of thracia. Pocitajme teda, ze sa v nom nejaku dobu zdrzia. Povie hracom... Co im povie aby to neboli spoilery?

"Vydame sa do dungeonu prastarej zabudnutej civilizacie v style antickeho grecka. Najprv sa tam budeme chvilu plahocit dzunglou a potom niekolko sedeni stravime v dungeone plnom monstier a roznych nastrah. Pripravte si vhodne postavy a ja sa budem tesit na prve sedenie." Mam im povedat viac? Mam obetovat na tvorbu postav drahocennu session zero?

Na prvu session sa mi teda dostavia styria hraci a podaju mi svoje character sheety.

Bojovnicka Fabiola - sermiarka z dalekeho juhu, v mladosti sa ucila za krajcirku, jej otec bol strazcom kupeckych karavan, ked sa jedneho dna jeho karavana nevratila, zbalila si jeho vyzbroj a vydala sa po jeho stopach, cesta ju priviedla az sem...

Krštan - dragonborn paladin, je to dragonbornske druhorodene knieza ktore prichadza z hmlistých hor aby aby hájilo meno Apolóna a svojho rodu a zbavilo svet temnoty.

Džakomo Cumlík - Veselý hobití bard, ktorého vychovala ulica, pochádza z Považskej belej a cestuje od mesta k mestu, kde ľudí baví svojou hudbou a príbehmi. Má rád víno, dobré jedlo a často koketuje so svalnatými hoplitmi. Do thrácie ho priviedla legenda o ohromnom poklade, ktorý sa tu nachádza.

Lua Organa - Gnómska druidka, ktorú vychovali srnky je nežné stvorenie pochádzajúce z thráckych pralesov. Má rada zvieratká a k dobrodruhom sa pridala lebo chce zažiť niečo nové a zachrániť čo najviac nevinných stvorení

Ok v tomto príklade máme také bežné postavy, ktoré si hráči na session zero prinesú. V tomto prípade nemáme premakané niekoľkostranové histórie postáv, ktoré chcú hráči dostať do hry a sú sklamaní ak sa do hry nedostanú.

Ako sa teda naše postavy stretli, čo ich vedie k tomu aby sa spolu vydali do neznámeho prostredia?

Ako GM teda porozmýšlam a snažím sa postavám vymyslieť prvé questy, ktoré by ich motivovali.

"Fabiola, stopa končí práve tu v tvojom hostinci, tvoj otec odtiaľto odišiel v sprievode dobrodruhov hľadať stratenú thraciu a nikdy sa nevrátili"
Pripisujem si, že mám pridať skupinu mŕtvych dobrodruhov do dungeonu a ďalej budem improvizovať.

"Krštan. Už nejakú dobu si na stope kultu tzv. Temného. Zdá sa, že jeho hlavný chrám sa nachádza niekde blízko ruín starobylej thracie. Musíš im to zaraziť. Nájsť tohoto falošného boha a poraziť ho"

"Džakomo, teba asi netreba dvakrát volať. Starý kráľ agamemnos tam má viac zlata, než ktokoľvek na svete!"
Je to lož, bude sa Džakomov hráč hnevat?

"Lua. Ty si počula, že sem niekto unáša medvedeba iné zvieratá, skúsiš ich zachrániť?"

Okej v tomto momente som vytvoril každej postave proprietárny quest ktorý by ich mohol motivovať vydať sa do dungeonu. Ako sa stretnú? V krčme nad amforou vína? Alebo ich zhromaždí temná osobnosť, možno samotný apolón v prevleku?

Ako tento úvod pomôže budovať príbeh a motivácie postáv?

Podľa mňa zaujímavejšou alternatívou by mohlo byť povedať si, že Fabiola ide do dungeonu hľadať svojho otca, ktorý sa stal vodcom kultistov a zajal ho... Boss... Najme si za svoje posledné úspory skupinu dobrodruhov ktorí jej sľúbia pomoc (stále môžu mať motivácie, ale je jasne daný spoločný quest).
Za tento příspěvek děkují uživateli Antharon:
Markus
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s příliš popsanými postavami a jejich zapojením do příběhu

Příspěvek od Pieta »

Mimochodem, skutečný příklad ze hry (možná už jsem se o něj dělil, byl to dost silný zážitek):
Skupina se nechá najmout na likvidaci jistého čaroděje za konkrétní finanční odměnu.
Připojuje se nová postava: "Posílá mě váš šéf, vzhledem k tomu úkolu, jaký jste dostali, můžu být docela platný, jsem profesionální zabiják."
Trpaslík, toho času mířící zabít čaroděje, kterého nezná, za finanční odměnu: "Cože? Nenávidím profesionální zabijáky!" a po krátké výměně urážek útočí na novou postavu.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Problém s příliš popsanými postavami a jejich zapojením do příběhu

Příspěvek od Sparkle »

Corny píše: 16. 3. 2023, 13:59 propracovaná postava je zpravidla poměrně nudné čtení
Background postavy nemá být zábavné čtení, stejně jako není zábavné čtení pročítat, jaké si hráč dal číslíčkové staty a kolik bodů do jakého skillu. Je to nicméně potřebná součást managementu před začátkem kampaně, kdy cílem je, aby si GM udělal představu o těch postavách a sladil ji s představou hráče o jeho postavě. Pokud GM není ochoten toto "přetrpět", pak mám obavu, že je něco blbě spíš s ním než s těmi hráči.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [5e] D&D 5e - obecná diskuze

Příspěvek od Pieta »

Antharon píše: 16. 3. 2023, 14:15Okej v tomto momente som vytvoril každej postave proprietárny quest ktorý by ich mohol motivovať vydať sa do dungeonu. Ako sa stretnú? V krčme nad amforou vína? Alebo ich zhromaždí temná osobnosť, možno samotný apolón v prevleku?

Ako tento úvod pomôže budovať príbeh a motivácie postáv?

Podľa mňa zaujímavejšou alternatívou by mohlo byť povedať si, že Fabiola ide do dungeonu hľadať svojho otca, ktorý sa stal vodcom kultistov a zajal ho... Boss... Najme si za svoje posledné úspory skupinu dobrodruhov ktorí jej sľúbia pomoc (stále môžu mať motivácie, ale je jasne daný spoločný quest).
Vím, že jsou hráči, co berou dost tvrdě ve stylu "tady jsem si udělal postavu, teď je na tobě vymyslet, proč chci dělat to, co ostatní (a ne, 'abysme spolu mohli hrát' není odpověď)", ale není tohle spíš moment, kdy se zeptat hráčů, co teda mají za motivaci chodit na výpravy s ostatními, s kým a odkud se z dříve znají, na čem jim záleží kromě jejich hlavního cíle, a tak?
Naposledy upravil(a) Pieta dne 16. 3. 2023, 15:22, celkem upraveno 1 x.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 2321
Registrován: 16. 10. 2004, 16:34

Re: Problém s příliš popsanými postavami a jejich zapojením do příběhu

Příspěvek od Jiron »

Pieta píše: 16. 3. 2023, 14:18 Mimochodem, skutečný příklad ze hry (možná už jsem se o něj dělil, byl to dost silný zážitek):
Skupina se nechá najmout na likvidaci jistého čaroděje za konkrétní finanční odměnu.
Připojuje se nová postava: "Posílá mě váš šéf, vzhledem k tomu úkolu, jaký jste dostali, můžu být docela platný, jsem profesionální zabiják."
Trpaslík, toho času mířící zabít čaroděje, kterého nezná, za finanční odměnu: "Cože? Nenávidím profesionální zabijáky!" a po krátké výměně urážek útočí na novou postavu.
Sebenenávist v praxi. Asi si do nové postavy projektoval kam se ubírá jeho život a protože měl malou inteligenci, rozhodl se tu projekci zlikvidovat, místo toho aby změnil způsoby svého rozhodování. Dost hluboké hraní postavy.

-Jiron, philosopher for hire

Ale abych řekl i něco užitečného. Mám zkušenost spíše v tom, že si hráč udělá postavu kompatibilní se "zadáním" ale jak se snaží o své postavě přemýšlet, vzniká složitý spletenec toho kdo ta postava je. A něco tak velkého se hodně těžko dostává do hry a hráč pak může být zklamaný, že si to vymyslel ale do hry se to nedostalo (protože je toho tuna a společný děj se ubírá jiným směrem než jak si ten hráč vysnil).
Za tento příspěvek děkují uživateli Jiron:
Pieta
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
Uživatelský avatar
Corny
Příspěvky: 1734
Registrován: 4. 10. 2021, 11:13

Re: Problém s příliš popsanými postavami a jejich zapojením do příběhu

Příspěvek od Corny »

Vitus píše: 16. 3. 2023, 14:13 Aha, jenom pro upřesnění diskuse, teď se tady nebavíme ani tak na úrovni super-propracovaných backgroundů postav (alis "10 stránkovým pojednáním"), ale o protichůdnostech skrytých klidně v několika málo slovech přímo v tvorbě postavy jako takové
Mno, k tomu byl ten první odstavec, pokud jsem i tam nějak minul 'téma' tak fair enough. Každopádně i z tohohle tvého shrnutí mi vychází totéž, tj. že to v normálně komunikující skupině hráčů není zpravidla problém, a pokud by vyvstal, tak je i relativně snadno řešitelný v rámci low effort komunikace.

A i ten druhý odstavec pak reaguje na téma "příliš popsaných postav a jejich zapojení do hry".
Sparkle píše: 16. 3. 2023, 14:40 Je to nicméně potřebná součást managementu před začátkem kampaně, kdy cílem je, aby si GM udělal představu o těch postavách a sladil ji s představou hráče o jeho postavě. Pokud GM není ochoten toto "přetrpět", pak mám obavu, že je něco blbě spíš s ním než s těmi hráči.
Tak pokud to v rámci svého "stylu" hry za nezbytnou součást managementu považuješ, tak ti to nikdo nebere číst. Určitě jsou hry a žánry, u kterých má něco takového místo, případně dle preference hráčů. Univerzálně ta 'potřebnost' každopádně neplatí, zejména pokud je řeč o stručném backgroundu s nutnými a zajímavými informacemi VS. 5 stranami A4 kde hráč popustil uzdu a popsal ságu svého rodu, a nelámat si hlavu s přehnaným backgroundem a jeho případným zapojením v drtivé většině nijak negativně hru neovlivní.
"Nadšený kontrarián."

Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Problém s příliš popsanými postavami a jejich zapojením do příběhu

Příspěvek od Sparkle »

Corny píše: 16. 3. 2023, 14:57 Univerzálně ta 'potřebnost' každopádně neplatí, zejména pokud je řeč o stručném backgroundu s nutnými a zajímavými informacemi VS. 5 stranami A4 kde hráč popustil uzdu a popsal ságu svého rodu, a nelámat si hlavu s přehnaným backgroundem a jeho případným zapojením v drtivé většině nijak negativně hru neovlivní.
Mít od hráče co nejvíc informací o postavě se hodí už jen čistě proto, že se díky tomu můžou včas odhalit red flagy, nekompatibilita či potenciální toxicita hráče. Z pětistránkového backgroundu postavy se dá mezi řádky vyčíst spousta věcí o jejím hráči a jeho "skrytějších" preferencích. To mi přijde jako dostatečný důvod si to přece jen přečíst bez ohledu na žánr hry, nezabere to zas tak moc času a může to vypreventovat problém o 10 sezení později, který ti rozhádá družinu.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Problém s příliš popsanými postavami a jejich zapojením do příběhu

Příspěvek od Log 1=0 »

Pokud za užitečnou činnost GMa považuješ psychoanalýzu hráčů, tak ti to nikdo nebere, ale univerzální potřeba to není.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Problém s příliš popsanými postavami a jejich zapojením do příběhu

Příspěvek od Sparkle »

Za užitečnou činnost považuju porozumět hráčům.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Problém s příliš popsanými postavami a jejich zapojením do příběhu

Příspěvek od York »

NZ, LPN.

(Nepoužívejte Zkratky, Lidi Pak Nerozuměj)
Naposledy upravil(a) York dne 16. 3. 2023, 17:27, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Corny
Příspěvky: 1734
Registrován: 4. 10. 2021, 11:13

Re: Problém s příliš popsanými postavami a jejich zapojením do příběhu

Příspěvek od Corny »

Je-li někdo tak skvělý soudce osobnosti, že dokáže vyčíst o hráči jeho "skrytější" pro hru škodlivé a toxické preference ze smyšleného fantaskního textu, který napsal o své vymyšlené postavě žijící mimo realitu, tak ať to samozřejmě klidně čte a chápu, že pak považuje takový text za užitečný. Já osobně ambice nějak profilovat hráče podle backgroundu jejich fiktivních postav (což je tedy upřímně něco, co považuju taktéž podobně mimo realitu) skutečně ani vzdáleně nemám, a asi o to ani nestojím. Ono totiž porozumět hráčům je něco dost jiného oproti tomu snažit se je analyzovat na základě pozadí jejich postav. To už jim rovnou můžeme začít měřit tvar lebky nebo je nechat na session zero kreslit strom.

Popravdě doufám, že mě nikdo nezkusí někdy v budoucnu profilovat podle toho, co si vymyslím ke své postavě do Blades a podobných her...

"Play to find out" zde každopádně dobře padá i na adresu postav a jejich pozadí.

Pieta píše: 16. 3. 2023, 14:18 Mimochodem, skutečný příklad ze hry (možná už jsem se o něj dělil, byl to dost silný zážitek):
Skupina se nechá najmout na likvidaci jistého čaroděje za konkrétní finanční odměnu.
Připojuje se nová postava: "Posílá mě váš šéf, vzhledem k tomu úkolu, jaký jste dostali, můžu být docela platný, jsem profesionální zabiják."
Trpaslík, toho času mířící zabít čaroděje, kterého nezná, za finanční odměnu: "Cože? Nenávidím profesionální zabijáky!" a po krátké výměně urážek útočí na novou postavu.
Tady dle mě hrozně záleží na kontextu. Jestli o tom byli hráči domluvení, jaký styl hry hrají, atd. Hledět na to jen z pohledu fikce nic moc neřekne o tom, jestli to je nebo není pro hru problematický přístup.
"Nadšený kontrarián."

Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s příliš popsanými postavami a jejich zapojením do příběhu

Příspěvek od Pieta »

Jiron píše: 16. 3. 2023, 14:46Sebenenávist v praxi. Asi si do nové postavy projektoval kam se ubírá jeho život a protože měl malou inteligenci, rozhodl se tu projekci zlikvidovat, místo toho aby změnil způsoby svého rozhodování. Dost hluboké hraní postavy.

-Jiron, philosopher for hire
:D
Jiron píše: 16. 3. 2023, 14:46Ale abych řekl i něco užitečného. Mám zkušenost spíše v tom, že si hráč udělá postavu kompatibilní se "zadáním" ale jak se snaží o své postavě přemýšlet, vzniká složitý spletenec toho kdo ta postava je. A něco tak velkého se hodně těžko dostává do hry a hráč pak může být zklamaný, že si to vymyslel ale do hry se to nedostalo (protože je toho tuna a společný děj se ubírá jiným směrem než jak si ten hráč vysnil).
Někdy se mi stává, že co je postava zač, začínám chápat teprve potom, co ji nějakou dobu hraju, a je pravda, že tohle se často bere tak, že X sezení po začátku hry už má člověk věci do hry dostávat hraním. Takže se pak snadno nějaké ty představy a nápady ztratí, přesně jak píšeš.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů