Problém s příliš popsanými postavami a jejich zapojením do příběhu
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Problém s příliš popsanými postavami a jejich zapojením do příběhu
Veterán české scény říká, že v DrD1.0 se tomu říkalo tažení a explicitně to v pravidlech není, ale z toho, co v pravidlech čtu, se to spíš podobalo souvislé nekonečné* hře s logikou 1 úroveň = 1 dobrodružství.
*DrD má sice konečné množství levelů, ale počty expů bývaly tak vysoko, že to nepředstavovalo v rozumném čase reálně dosažitelný strop.
*DrD má sice konečné množství levelů, ale počty expů bývaly tak vysoko, že to nepředstavovalo v rozumném čase reálně dosažitelný strop.
- Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
- Vitus
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s příliš popsanými postavami a jejich zapojením do příběhu
Tu 1 úroveň = 1 dobrodružství usuzuješ z čeho?MarkyParky píše: ↑17. 3. 2023, 13:40Veterán české scény říká, že v DrD1.0 se tomu říkalo tažení a explicitně to v pravidlech není, ale z toho, co v pravidlech čtu, se to spíš podobalo souvislé nekonečné* hře s logikou 1 úroveň = 1 dobrodružství.
*DrD má sice konečné množství levelů, ale počty expů bývaly tak vysoko, že to nepředstavovalo v rozumném čase reálně dosažitelný strop.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Problém s příliš popsanými postavami a jejich zapojením do příběhu
Z pohledu game designu se řeší v podstatě jen session, scenario a campaign/chronicle (tyto dvě poslední s lomítkem jsou efektivně synonyma), rozlišení na jiné úrovni nemá efektivně žádnou přidanou hodnotu.
Teoreticky by šlo vymyslet nějaké mechaniky pro higher level typu třeba tvorby nových postav v nějaké návaznosti na předchozí postavy, ale dostat do nich nějakou reálnou gameplay hodnotu by bylo dost náročný, nemluvě o tom jak úzké by to mělo reálné publikum.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Problém s příliš popsanými postavami a jejich zapojením do příběhu
Pieta píše: ↑17. 3. 2023, 13:47Tu 1 úroveň = 1 dobrodružství usuzuješ z čeho?MarkyParky píše: ↑17. 3. 2023, 13:40Veterán české scény říká, že v DrD1.0 se tomu říkalo tažení a explicitně to v pravidlech není, ale z toho, co v pravidlech čtu, se to spíš podobalo souvislé nekonečné* hře s logikou 1 úroveň = 1 dobrodružství.
*DrD má sice konečné množství levelů, ale počty expů bývaly tak vysoko, že to nepředstavovalo v rozumném čase reálně dosažitelný strop.
Dračí doupě 1.1, Příručka pro pokročilé, Příručka Pána Jeskyně, strana 74, část Délka dobrodružství píše: Mělo by zhruba platit, že jednomu uzavřenému dobrodružství odpovídá postup o jednu úroveň.
- Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
- Pieta
Re: Problém s příliš popsanými postavami a jejich zapojením do příběhu
Skúšal som trochu google-fu na tému kampaň a príde mi veľmi zaujímavé ako sa v rpg komunite vďaka dračáku pojem kampaň ustálil ako nekonečné hranie bez cieľa.
Ono toto slovo má či už v hernom (čokolvek iné ako rpg), reklamnom, politickom alebo vojenskom význam: urobíme sériu operácií a pokúsime sa vďaka náväznosti úspechov dosiahnuť cieľ v limitovanom čase.
Zaujímalo by ma, čo o kampani hovorí dračák (Marky, pls pls) a či táto miskoncepcia pochádza z pravidiel alebo len z nereálnych očakávaní henlrných skupín (ostatne aj ja som strávil roky a roky nekonečnými kampaňami)
Ono toto slovo má či už v hernom (čokolvek iné ako rpg), reklamnom, politickom alebo vojenskom význam: urobíme sériu operácií a pokúsime sa vďaka náväznosti úspechov dosiahnuť cieľ v limitovanom čase.
Zaujímalo by ma, čo o kampani hovorí dračák (Marky, pls pls) a či táto miskoncepcia pochádza z pravidiel alebo len z nereálnych očakávaní henlrných skupín (ostatne aj ja som strávil roky a roky nekonečnými kampaňami)
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: Problém s příliš popsanými postavami a jejich zapojením do příběhu
Antharon: V pravidlech DrD se tomu říkalo tažení.
PS: Já znám kampaň jako "hraní se stejnejma postavama ve stejnym světě". Když děláme nový postavy, říkáme, že jdeme hrát novou kampaň.
PS: Já znám kampaň jako "hraní se stejnejma postavama ve stejnym světě". Když děláme nový postavy, říkáme, že jdeme hrát novou kampaň.
Re: Problém s příliš popsanými postavami a jejich zapojením do příběhu
Tohle tu už asi proběhlo...
Ben Milton - Early DnD was a open-world tabletop MMORPG
Cituje tam Gygaxovu definici kampaně z ADnD 1e (něco jako "hry, co se odehrávají v jednom společném sdíleném světě"), ale teď se mi to nechce hledat.
Ben Milton - Early DnD was a open-world tabletop MMORPG
Cituje tam Gygaxovu definici kampaně z ADnD 1e (něco jako "hry, co se odehrávají v jednom společném sdíleném světě"), ale teď se mi to nechce hledat.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s příliš popsanými postavami a jejich zapojením do příběhu
=== terminologická odbočka ===
V původním (Gygaxově) významu je kampaň „jedna instance kontinuálně hraného herního světa“. Můžeš pak říkat fráze jako „v mojí kampani se pohybují tři hráčské skupiny“ nebo „v kampani mám rozmístěno pět měst a šest dungeonů“. V tomhle významu taky vznikl termín „campaign setting“, tedy (připravené) „prostředí pro kampaně“.
My máme název „svět“, který je tomu podobný a někdy se s ním operuje v podobném významu („v mém světě hrajou tři skupiny“, „v mém světě mám pět dungeonů“), ale nekopíruje se s tím přesně, protože „svět“ se příliš pojí s nějakým popsaným světem, např. „svět Forgotten Realms“ a to je něco úplně jiného. České „svět“ se mapuje spíš na „setting“ než na „campaign“. „Kampaň“ je skutečně jedna konkrétní rozehraná instance, zatímco „svět“ je nějaký objektivní popis – „Markusova kampaň vesvětě Forgotten Realms“ bude něco jiného než „Antharonova kampaň ve světě Forgotten Realms“.
Časem se termín „kampaň“ z toho původního Gygaxovského „jedna rozehraná instance herního světa“ zobecnil na „jakákoli souvislá sekvence sezení s kontinuálním dějem a stejnými postavami“. (Což je skoro totéž, ale v tom novějším významu se nepočítá s tím, že by tam běhalo víc skupin nebo že by ta kampaň přežila po zániku jedné skupiny a pak byla použita třeba pro jinou.)
Že by slovo „kampaň“ neslo nějakou představu, že jde o uzavřený děj v omezeném počtu sezení, to slyším tady poprvé od Antharona. „Kampaň“ je prostě jakékoli souvislé hraní – a když už něco, tak to znamená spíš hraní delší a neuzavřené. Něco dlouhé 5–10 sezení je spíš „minikampaň“
===
V původním (Gygaxově) významu je kampaň „jedna instance kontinuálně hraného herního světa“. Můžeš pak říkat fráze jako „v mojí kampani se pohybují tři hráčské skupiny“ nebo „v kampani mám rozmístěno pět měst a šest dungeonů“. V tomhle významu taky vznikl termín „campaign setting“, tedy (připravené) „prostředí pro kampaně“.
My máme název „svět“, který je tomu podobný a někdy se s ním operuje v podobném významu („v mém světě hrajou tři skupiny“, „v mém světě mám pět dungeonů“), ale nekopíruje se s tím přesně, protože „svět“ se příliš pojí s nějakým popsaným světem, např. „svět Forgotten Realms“ a to je něco úplně jiného. České „svět“ se mapuje spíš na „setting“ než na „campaign“. „Kampaň“ je skutečně jedna konkrétní rozehraná instance, zatímco „svět“ je nějaký objektivní popis – „Markusova kampaň vesvětě Forgotten Realms“ bude něco jiného než „Antharonova kampaň ve světě Forgotten Realms“.
Časem se termín „kampaň“ z toho původního Gygaxovského „jedna rozehraná instance herního světa“ zobecnil na „jakákoli souvislá sekvence sezení s kontinuálním dějem a stejnými postavami“. (Což je skoro totéž, ale v tom novějším významu se nepočítá s tím, že by tam běhalo víc skupin nebo že by ta kampaň přežila po zániku jedné skupiny a pak byla použita třeba pro jinou.)
Že by slovo „kampaň“ neslo nějakou představu, že jde o uzavřený děj v omezeném počtu sezení, to slyším tady poprvé od Antharona. „Kampaň“ je prostě jakékoli souvislé hraní – a když už něco, tak to znamená spíš hraní delší a neuzavřené. Něco dlouhé 5–10 sezení je spíš „minikampaň“
===
Re: Problém s příliš popsanými postavami a jejich zapojením do příběhu
Ja som to tak tiez dlho bral ale postupne som si zvykol vdaka doskovkam, wargamingu a podobne na to ze kampan je nejaka cinnost ktora je ohranicena.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů