[OSEnauti] Svět Dračího doupěte

OSEnauti jsou společné (převážně) online hraní OSE, ve kterém s jednou postavou přecházíte mezi hrami různých sudí a bavíte se chaosem, který vzniká.

Moderátor: MarkyParky

Odpovědět
Uživatelský avatar
lomax00
Příspěvky: 180
Registrován: 19. 10. 2010, 15:16
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSEnauti] Svět Dračího doupěte

Příspěvek od lomax00 »

Já bych se rád pokus dořešit Bránu pekel.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Ala Zlatovlasá (Mystická Bardka, 4.úr.), Kaich (Barbar-Šermíř, 7.úr.), Farooq (Beduín, 5.úr.)
Hřbitov: Zachariáš Black (Klerik, 3.úr.), Trabant (Trp.-Zloděj, 1.úr.), Lexus (Člověk-Kouzelník, 2.úr.)
Obrázek Obrázek Obrázek
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [OSEnauti] Svět Dračího doupěte

Příspěvek od Jezus »

Tak to vypadá na Bránu pekel. To zní jako cool startovní dobrodružství pro prvolevelové postavy :-D

Marky: Koukal jsem nějak víc na tvorbu postavy a mám k ní jeden dotaz, konkrétně k bonusům (a hlavně) postihům za rasy. Zní nějak asi jako: "To jako vážně?!" :-D

Konstruktivněji - kudůk má samé postihy a jen jedno +1 k odolnosti. Za to platí celkem -5 body v ostatních vlastnostech. Podobně trpaslík (taky celkem -5) ale ten má alespoň odolnost +2 (což už se spíš projeví na životech) a k tomu infravidění. Zajímalo by mě, kdo si v tomhle nastavení zvolí kudůka a proč. To mi připadá skoro jako chyba (překlep).

Druhý bod se týká alchymisty. Mrknul jsem na "Kouzelný luk" v jeho předmětech a máš tam překlep - dlouhý luk zraňuje k6 ne k8 (v tabulce zbraní to máš správně). Navíc mě tam překvapilo omezení uživatele. Proč by nemohl alchymista používat luk, který si sám vyrobil/očaroval, když jiný luk používat normálně může?

Sám si pamatuju svého elfího alchymistu, který právě s vlastním magickým lukem zachránil družinku před duchem :-) Nějak nechápu, proč by to nemělo jít zopakovat v OSE...
Poznámka: Důvod, proč si nepamatujete, že by kdy alchymista střílel z luku je v tom, že "Ačkové" postavy (pulčík, kudůk, trpaslík) nemohou používat dlouhý luk, tudíž je pro ně vhodnější kuše (která je navíc ikonická). A hádejte, které postavy bývají nejčastěji alchymisty :-)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] Svět Dračího doupěte

Příspěvek od MarkyParky »

Stížnosti na podivnosti Dračího doupěte prosím adresovat Altaru.

Bonusy a postihy ras jsou tupá konverze originálních bonusů a postihů. Vážně. Pointou téhle legrace je vzít to co nejpodobněji a vyzkoušet, jak se to bude chovat. Ne napsat novou, vybalancovanou hru.

Alchymista může používat všechny své výrobky (to tam možná někde v obecném infu chybí, doplním), a když je u některého napsáno "alchymista", tak to znamená "jen alchymista". Překlep s damage opravím.
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [OSEnauti] Svět Dračího doupěte

Příspěvek od Jezus »

Jenže v Altařím dračáku jsi pro vlastnosti používal dvě tabulky, nejsem si jistý, jestli "tupý přepis" je "správně".

Ale v pohodě, ber to spíš jako postřeh - jak říkám, zatímco u trpaslíka je důvod ho hrát (mimo jiné v infravizi), nějak si neumím představit důvod, proč hrát kudůka (možná odolnější zloděj, ale tam to slabé +1 válcuje charismatický pulčík). Prostě se mi ta rasa teď nejeví jakkoli atraktivní (kroll je alespoň válečnický minmax, navíc s exploitem toho negativního charisma).

Každopádně s alchymistou jsi mi udělal radost.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] Svět Dračího doupěte

Příspěvek od MarkyParky »

Jezus píše:Jenže v Altařím dračáku jsi pro vlastnosti používal dvě tabulky, nejsem si jistý, jestli "tupý přepis" je "správně".
Tupý přepis znamená, že jsem neopravoval čísla, ne že jsem nad tím vůbec nepřemýšlel.

Tohle je konverze přepis té "modifikátorové".
Tu "základní" samozřejmě nahrazuje random hod na 3d6 předtím, než si vybereš rasu, který má mnohem větší vliv i rozptyl.

Že není důvod hrát kudůka mě nezajímá, to je designový problém DrDO, ne můj :)
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [OSEnauti] Svět Dračího doupěte

Příspěvek od Jezus »

Tak holt kudůci vymřou jako nekonkurenceschopný druh :-D

Jinak zkoušel jsem teď nahodit zloděje a "konkurenceschopní" byli člověk, půlčík a elf, což je tak nějak to, co bych u zloděje čekal. (Ale samozřejmě při jinak padlých kostkách to mohlo být jinak). Takže tady dojmologicky dobré :-)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] Svět Dračího doupěte

Příspěvek od MarkyParky »

Jezus píše:Tak holt kudůci vymřou jako nekonkurenceschopný druh :-D
Kudůci jsou v DrDO lore halfbreedi hobitů a trpaslíků, takže budou nejspíš neplodní jako mezci a muly a sami by se stejně nemnožili > Darwin se na ně nevzahuje. Jen se tu a tam nějací objeví, když se nějaký hobit opije trpasličím pivem zapomene s trpaslicí, nebo statný trpaslík sklátí rozjuchanou hobitku.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] Svět Dračího doupěte

Příspěvek od MarkyParky »

Nahrál jsem další verzi pravidel: v230324

Changelog:
- opravený Kouzelný luk (1d6+1)
- přidáno upřesnění, že alchymista smí používat všechny své výrobky a položka Uživatel říká, kdo další to může dělat
- prohozeny Rasy a Povolání
- drobné začištění sazby, kde blbě přetékaly řádky
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: [OSEnauti] Svět Dračího doupěte

Příspěvek od eerieBaatezu »

Já jsem taky pro to dojet tu lokaci z minula. (A kdybychom to stihli, tak jsi myslím říkal, že máš připravené ještě ty krolly ne? Temná svatyně v rokli na západě zní super, ale klidně bych jel to, co máš už hotové a na zbytek se jen těšil.)

Ještě se zeptám na meta-game věc. Leveluje svět s námi, nebo jsou staty všech potvor pořád stejné, takže můžeme některá místa přelevelovat a budou pro nás pak hodně jednoduchá?
Obrázek
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] Svět Dračího doupěte

Příspěvek od MarkyParky »

eerieBaatezu píše:Leveluje svět s námi, nebo jsou staty všech potvor pořád stejné, takže můžeme některá místa přelevelovat a budou pro nás pak hodně jednoduchá?
Svět s vámi neleveluje. Zamýšlený je primárně jako líheň dračákovských postav, které se pak budou účastnit dobrodružství v jiných OSEnautských světech + příležitost pro nějaké OSEnautské postavy zahrát si dračákovský obsah.


Navíc, původně jsem myslel, že do světa nasekám spoustu rozmanitého obsahu ze starých Dechů draka, ale zjistil jsem, že:
- od roku 1995 už to jsou dobrodružství pro DrD1.5 a to je jiná hra (a i některé z roku 1994 jsou na hraně)
- některé kousky jsou spíš trololó, než skutečná dobrodružství ... a asi by nebylo fér je na vás vybalit bez varování jako normální lokace
- z těch asi 7, co mi prošly sítem kvality, jsou 5 pro nízkolevelové postavy (1.-3. úroveň) a 2 delší tažení pro 6. úroveň

Tzn. to herní okénko pro tenhle svět nakonec nebude moc velké.

Pokud na příští výpravě dáme zbytek Brány pekel a krollí loupežníky, tak tam de fakto zbude:
- pro nízké úrovně Bílý hrad, Dandelionovo dědictví a Tajemná svatyně v rokli
- a pak ta dvě tažení, která nevím, jestli má vůbec smysl v tomhle formátu zkoušet (původně jsem si říkal, že jo - přinejmenším je tam jeden 1.1čkový hexcrawl, který je hodně zajímavým okénkem do dobové mentality, ale zase je to dost exoťárna s dost specifickým herním stylem a hlavně to má systém náhodných setkání v divočině nekomaptibilní s OSE)

V případě extrémního zájmu se dají zahrát ještě asi 3-4 trololó dungeoncrawly (ale některé jsou dost jednohubky nebo polotovary), ale to je spíš na speciální session, kde s tím budou všichni srozuměni a nebudou mít vysoká očekávání.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: [OSEnauti] Svět Dračího doupěte

Příspěvek od eerieBaatezu »

Já bych klidně odehrál všechno. :D
Obrázek
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] Svět Dračího doupěte

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava 2.

Účastníci:
Lidský zloděj Jakub Prostředník
Barbar válečník Kaich
Trpaslík alchymista Grimózzio z Dolnohorska
Hobití hraničář Norbi Listonora
Krollí kouzelnice Kunte

Shrnutí TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů
OSEnauti vyrazili podruhé do brány Pekel. Vybrali magické předměty uložené v hrobce prince Tabriona, získali ztracené klíče a tedy i kámen moci a s jeho pomocí zlomili kletbu elfího prince Oguswyna. Pomohli mu pomstít se sestře Zaře, která dlela v podobě mlžného oblaku nad stránkami temné knihy. Oguswyn se následně vydal na dobrodružství v doprovodu moudré sovy Oribeldy.

Průběh podrobný zápis, spoilery

OSEnauti se jen s nutným přespáním v Černolese vypravili opět do Brány pekel. U dveří nechali oslíka a sud piva.
  • Sestoupili a vydali se na sever kolem vřeska (4-M). Vřeštění vylákalo strážného kostlivce ze severu.
  • OSEnauti se s ním zkusili domluvit, gesty naznačil, že je jim zapovězeno pokračovat na sever. Pak ho zabili.
  • Jakub Prostředník zahalil vřeska do pláště, aby nevřeštěl.
Patro01-Cele.png
Před branou do Tabrionovy hrobky (5-R) porazili další dva kostlivce. Při naslouchání u dveří hrobky zaslechli rozjařené skřety, jak táhnou podzemím oslíka.
  • Jakub Prostředník odhalil vřeska, aby posloužil postavám jako alarm v zádech. OSEnauti také pro jistotu zatloukli všechny dveře do místnosti, ze které bylo cítit strašné zlo (4-N).
Družina vstoupila do hrobky (5-S) a našla sarkofág, čtveřici dveří s tlačítky z drahokamů a nápisy v elfštině také označené stejnými drahokamy.
  • Protože nikdo neuměl elfsky, rozhodli se OSEnauti nápisy si obkreslit a dojít do spodního patra do knihovny (5-T) k sově , nechat si je přeložit.
  • Jakub Prostředník zkusil opět zahalit vřeska do pláště, ale ten zavřeštěl. Vřeštení přilákalo skřety, kteří vlekli oslíka do kuchyně a v jídelně (3-L) se strhla bitka.
  • OSEnauti snadno skřety pozabíjeli.
05-06.png
Sova pomohla přeložit nápisy a OSEnauti správně pochopili, źe to jsou nápovědy ke zkouškám síly, inteligence, obratnosti a odolnosti.
  • Krollka Kunte nejprve uspěšně zkouškou síly získala z hrobky kouzlený elfí meč. Vzal si ho barbar.
  • Jakub zkusil zkoušku obratnosti a obul si nad jámou tančící elfí boty.
  • Krollka Kunte chtěla jít absolvovat i zkoušku odvahy, ale spletla si dveře a tak spustila zkoušku inteligence. Dokázala ale včas rozebrat hlavolam a získat svitek ochrany před kouzly.
  • Pak Kunte zvládla i zkoušku odvahy a získala elfí zbroj.
Vyzbrojeni magií, OSEnauti konečně sebrali odvahu konfrontovat levitující předměty v bývalé řemeslné dílně (2-F).
  • Ukázalo se, že to byla rosolová krychle. OSEnautům se podařilo ji postupně rozkouskovat, až se rozpadla.
  • V krychli krom mincí a prstenu vodoměrky také byly chycené zbytky ghůlích spárů. To napovědělo OSEnautům, že místnost ukrývá poslední část klíče a také ji našli.
V další části dílen (2-G) Norbi vlezl do nory bílého červa.
  • Naštěstí zase vylezl, než ho červ přilepil a všichni pak soustředěnou palbou nestvůru zabili z bezpečné dálky.
  • OSEnauti taktéž odhalili praskliny pod stropem, které vedly do místnosti s netopýry.
  • Další průzkum směrem na východ odhalil rozbité strážné sochy (4-P) a schody dolů.
OSEnauti se místo toho obrátili do středu komplexu a krátké bitce s obřími netopýry a spojení všech tří částí klíče otevřeli tajné dveře (4-Q2).
  • Prošli do laboratoře (4-Q) a tam objevili Krystal moci, zápisky s pokusy o jeho využití k oživení Tabriona a alchymistických surovin.
  • Po zjištění, že lámání silné kletby krystal zničí, OSEnauti vedli dlouhou debatu, zda je lepší oživit s pomocí prstenu Oguswyna, pokusit se oživit Tabriona nebo krystal, schopný lámat kletby, prostě zabavit.
  • Nakonec se rozhodli probudit Oguswyna (5-U). Hodinu trvající rituál opravdu lákal temné síly, ale strážné sochy nad schodištěm je nepustily dál.
  • Krystal moci se roztříštil na 5 malých kousků, které si zachovaly zlomek jeho síly.
Probuzený Oguswyn vyjevil odhodlání jít se ozbrojit do bratrovy hrobky a pak se jít pomstít sestře Zaře, která jej proklela a zabila jeho otce.
  • Mrštný jazyk Jakubův si získal Oguswynovu důveru a vysvětlil mu, že tohle už pro něj dobrodruzi udělali a že nejlepší bude, když si všichni bratrovo vybavení rozdělí a Zaru porazí společnými silami. Ponechali mu čarovnou stříbrnou kroužkovou zbroj.
  • Také požádal Oguswyna o kontrolu hodovní síně (5-W).
  • Oguswyn otevřel dveře chráněné magickým zámkem a OSEnauti si mohli všimnout pozlaceného trůnu i knížecích klenotů u něj.
  • Oguswyn, zasažen nostalgií a zároveň bezmezně důvěřující Jakubovi nabídlo klenoty jako odměnu za vykonanou pomstu na své sestře.
Všichni spolećně vyrazili k východním schodům a sestoupili o patro níže.
  • Oguswyn se podivoval nad poničeným vybavením společných prostor (6-X), že prý tam musela probéhnout ještě nějaká další bitva.
Když cela výprava dorazila do Zařiny laboratoře (6-Y), našla ji v podobě mlžného oblaku vznášícího se nad knihou.
  • Kaich se vrhlu kupřesu s magickým mečem, urychlený kouzlem od Kunte a prvním úderem zesláblou mágyni v kouřové podobě jediným sekem zabil.
  • Jaká si myslíte, že je pravděpodnost, že bossovi s 6 kostkami životů při nahazování 6k8, padne šestkrát 1?
Ve stejnou chvíli se z děr ve zdi (tajné chodby do 6-Z) za postavami vyřítilo hejno krys.
  • Díky včasnému varování od Norbiho stihli dobrodruzi krysy ustřílet či obrátit na útěk dřív, než k nim doběhly.
  • Jakmile bylo po boji, Oguswyn poděkoval. Oznámil postavám, že už nechce se svou rodinou mít nic společného, předal jim jako vyjádření díku korunovační klenoty a stal se dobrodruhem.
  • Dobrodruzi přestali řešit, kde se krysy vzaly, místo toho prohledali trosky nábytku a našli dvě zlaté sošky.
Zatímco Norbi s Jakubem nakládali u vchodu poklady na oslíka, Kunta, Kaich a Grimózzio se rozhodli, že půjdou prozkoumat to strašlivé zlo (4-N), kterému se doposud tak hrozně moc vyhýbali. Jakub je několikrát důsledně varoval, že tam nebude nic než hrůza a zmar.
  • Po otevření zatlučených dveří našli jen prázdnou místnost s freskami Tabriona konající hrdinské skutky, překryté temnými nápisy, ze kterých čišela nenávist.
  • Na Grimózzia najednou začal dotírat zlý pocit, začal chřadnout a ztrácet životní sílu.
  • Kunta se pokusila neviděného odvrátit, ale neuspěla.
  • Přítomní OSEnauti ještě chvíli zkoušeli polévat fresky i sebe svěcenou vodou či máchat poslepu kouzleným mečem, ale když odsávání životní síly nepřestalo, dali se na útěk.
  • Zastavili se až u dveří, kde dokončili nakládání pokladů.
Zrovna, když dávali pozlacený trůn na smyk za oslíka, pocit velkého zla se začal znovu blížit.
  • OSEnauti zablokovali a zavalili všechny východy z podzemí na povrch, aby je už zlo nemohlo pronásledovat. To se na poslední chvíli podařilo.
Na konci výpravy:
  • Alchymista Grimózzio z Dolnohorska prostudoval návody z laboratoře, zejména ty o oživování mrtvých. Podle nich sestrojil jednorázové "Krabičky poslední záchrany" - malé truhličky obsahující střep, trochu surovin a návod, kterak provést oživovací rituál - fugnování bude popsáno samostatně.
  • Alchymista Grimózzio taktéž vykoupil od ostatních trůn, žezlo a korunu, vyrobil jim za to lektvary.
Loot:
  • 1x Stříbrná čelenka s rubínem (1110 zl).
  • 20 zl, 31 st
  • Pozlacený trůn (3000)
  • Koruna (1800)
  • Žezlo (1500)
  • 2x zlatá soška (á 400)
  • drahokamy z hrobky (10, 10, 500, 500, 1000, 1000, 1000, 1000)
  • Tajemná kniha vázaná v lidské kůži
  • Svitek ochrany před kouzly
  • Dlouhý meč +2
  • Elfí boty
  • Prsten černé vodoměrky
Zkušenosti na osobu:
  • 2653 xp za vynesené peníze
  • 168 xp za překonané nestvůry
  • 40 xp za příběhové problémy
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] Svět Dračího doupěte

Příspěvek od MarkyParky »

Tajemná kniha vázaná v lidské kůži
pro účely pozdější identifikace.


Při náhodném prolistování jsou její stránky prázdné.

Pokud se dostane do rukou někomu, kdo umí nějakým způsobem přenášet duše mezi těly bytostí nebo dojde k její identifikaci, je možné odkrýt spoiler:
Spoiler
Do této knihy je možné uložit část nebo celou duši. Pro různé schopnosti a kouzla, která dokáží manipulovat s dušemi (např. podrobování, kouzla jako Úkryt a pod..) se kniha chová jako tělo, do kterého je možné uložit/přenést duši.
Duše uložená v tomhle těle se projeví tak, že:
- na jejích stránkách se objevuje text, vypisující, co zrovna si bytost myslí - tak je možné s ní i komunikovat
- bytost se dokáže na knihou objevit v podobě inkoustového mraku a komunikovat
- v této podobě má podobná omezení zranitelnosti jako lektvar Mlhovina se dvěma odlišnosti - nedokáže se pohybovat, musí být stále nad knihou a uměla-li bytost čarovat, tuto schopnost si zachová

Zabití bytosti v mlžné podobě knihu vyčistí a uvolní pro další duši.
Zničení knihy zabije i bytost v ní uloženou.
Bytost může knihu sama opustit opakovaným použití své schopnosti manipulovat s dušemi, najde-li jiné vhodné tělo.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] Svět Dračího doupěte

Příspěvek od MarkyParky »

Kápézetka ze střepů kamene Moci

Schránka o velikosti 1 řádek. Obsahuje:
- zvenčí cedulku "Použij mě, pokud můj majitel zemře"
- střep Krystalu moci
- návod na rituál oživení
- dávka potřebných surovin

Použitím kápézetky je možné oživit postavu, která je čerstvě mrtvá. Je nutné splnit následující podmínky:

- popsáný rituál zahájit co nejdříve po smrti (v téže směně, kdy zemřel nebo nejpozději ve směně následující)
- rituál trvá hodinu - jakmile je zahájený, už není třeba mu věnovat extra pozornost, ale musí doběhnout do konce
- rituál přitahuje temné síly z okolí - Sudí si háže na náhodné setkání každou směnu místo 1x za 2 směny a pokud padne přednostně by měl z okolí/tabulky vybrat nestvůru, která se bude chtít zmocnit těla
- po jeho skončení se suroviny spotřebují a střep krystalu rozpadne a postava vstane z mrtvých s 1 životem.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] Svět Dračího doupěte

Příspěvek od MarkyParky »

Elfí princ Oguswyn
OguswynBig2.png
Ve snaze zapomenout na tragický osud své rodiny, rozhodl se ponechat za sebou své knížectví, beztak devastované skřety a stát dobrodruhem.

Je možné si ho brát jako družiníka do jakéhokoliv světa, krom Světa Dračího doupěte, na který chce zapomenout.

Je to elf hraničář na 3. úrovni
TZ [16] (stříbrná kouzelná kroužková +2), 3 KŽ (14 živ.)
útk. 1× elfí meč (1k6+1), [+1] nebo
útk. 1× dlouhý elfí luk (1k8), [+1];
kouzla 2 magy, základní hraničářská kouzla
schopnosti stopování, boj se zvířaty
rych. 90’ (30’)
zch. S14 H11 P11 D11 K10
vla. sil 14 int 11 mdr 16 obr 12 odl 7 cha 10
přesv. zákon
zk. 4200

Ubytoval se v mezisférickém hostinci a tam čeká, kdo si ho najme (podle standardních pravidel). Máte +2 k hodu na najmutí, pokud ho vezmete do světa, kde ještě nebyl a -4, pokud ho vezmete do Světa Dračího doupěte.

Připomínám, že povolání ze Světa Dračího doupěte mít družiníky nesmí - ti jsou hrdinové sami za sebe. Je to napůl balanc toho, že jsou trochu silnější než standardní OSE postavy a napůl vyjádření toho, že originální DrDO nic takového nemělo.
Odpovědět

Zpět na „OSEnauti – otevřené hraní OSE“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů