[OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Diskuze o hrách, které se vracejí k herním stylům D&D v 70. letech.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 666
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Ota »

Vitus: Díky. O jídlo a pití se nebojím, možné odpovědi jsi sám naznačil. Spíš popřemýšlím, jak udělat takové alternativní vstupy, že je bude skupina postav schopná využít (s trochou snahy), ale zároveň takové, že si nebude příliš snadné říct: "hernajs, proč tyto vstupy už dávno nevyužili gnollové?".

Úvahy:
- gnollové nejsou příliš bystří
- tato konkrétní gnollí banda má nějaké své zásady, které jim brání v určitých činnostech
- gnollové to zkoušeli, ale byli vždy odraženi, postavy hráčů budou muset mít štěstí, aby zrovna oni uspěli
- uctívači sice brání ve vstupu gnollům, ale k postavám mohou mít mírnější přístup a začne jednání
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20994
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Markus »

Ota píše: 23. 1. 2023, 12:38 Je to správný OSE přístup? Připadá mi to tak.
Určitě. Navíc mysli na to, že v OSE se hází na reakci, a pokud do textu vyloženě nenapíšeš něco jako „gnollové zaútočí na každého“, tak defaultně budu házet a s největší pravděpodobností padne něco jako „nejistá reakce“ – tj. neutrální, vyčkávání, možnost vyjednávání.

Asi nejlepší zpracování, které jsem v modulech viděl, je že autor k frakci napíše její výchozí rozpoložení, např. neutrální (+0 k hodu na reakci), agresivní (–2) nebo přívětivý (+2). A zároveň se zmíní, jaké má frakce přání, případně co je třeba ochotná vyobchodovat. Dá se tím relativně málo slovy udělat hodně plastická situace, kdy kombinací hod na reakci + známá přání vzniká zajímavý rozptyl reakcí, které dokážu interpretovat. A když dáš někomu třeba –2 na reakci, tak úplně vyloučíš možnost, že by při prvním setkání byl přátelský, a zároveň ho neděláš přímo útočným a necháváš dvířka třeba pro obchod.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 666
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Ota »

Markus píše: 23. 1. 2023, 13:15 autor k frakci napíše její výchozí rozpoložení
Ano, něco takového mám pro výchozí rozpoložení v plánu. Během hry, pokud postavy vykonají nějaký konkrétní čin, mohly by při příštím styku s frakcí házet nový hod na reakci s modifikátorem daným vykonaným činem.

Pár slov o uctívačích
Jsou sice agresivní, ale před působením plynu z podzemí se jednalo o tiché a pilné uctívače, žádné bojovné kleriky. Svou agresivitu a nebezpečnost v boji musí způsobovat jinak než bojovou zdatností. Prozatím zvažované nápady:

- uctívači vždy uměli vyrábět uklidňujicí lektvary proti bolesti, stačilo lehce změnit recept a máme to solidní uspávací jed. Stačí namočit šipku nebo vrhací dýku a nebezpečí pro postavy je na světě. Uctívači sami jsou proti tomuto jedu imunní.
- v okolí chrámu vždy žili veselé opičky podobné malým kočkodanům, agresivní uctívači je pochytali a tvrdou výchovou z nich udělali schopné flusače z flusaček. Když kočkodani takto někoho uspí a vytrhnou mu nějaký ten zub, dostanou od uctívačů pár dobrot navíc.
- mezi uctívači je talentovaný konstruktér jednoduchých pastí
- mág stavitel naučil původní uctívače několik kouzel zubní magie, aby se dokázali vypořádat s případnými chuligány v chrámu, znalost kouzel se předává jako nejvyšší zasvěcení. Téměř každý zná kouzlo Zubní zánět, jen pár zvládlo i Zubní blombu.
Zubní zánět.png
Zubní blomba.png
Naposledy upravil(a) Ota dne 25. 1. 2023, 09:48, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 666
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Ota »

V rámci úvah nad počátečním rozestavením figurek jsem se pokusil si určit, kde začínají gnollové a kde všude můžou proniknout do území agresivních uctívačů.
partie01.jpg
Aktuální místa možného průniku:
Magická bariéra - gnollové mají z magie strach, bariéra už pár gnollů při pokusu o průchod ošklivě zranila
Tajné dveře - gnollové neznají princip tajných dveří nebo zkrátka nejsou dost bystří, aby tajné dveře nalezli
Mříže - kdysi oddělovali zombie-herce od návštěvníků, mříže jsou proto oravdu pevné
Zablokované dveře - asi by šly i vyrazit, ale v místnosti přede dveřmi levituje obří bobří hlava, která se snaží zlikvidovat vše, co chodí po dvou nohách (experiment s vyživovanými bobřími hlavami v kádích se zde vymkl kontrole), takže na vyrážení dveří není dost klidu.
obr-bobr.jpg
obr-bobr.jpg (12.45 KiB) Zobrazeno 502 x
Barikáda - možná se to tu často hemží kočkodany s foukačkami, kteří po gnollech střílí otrávené šipky zpoza severní mříže hlavní kaple
Zahrada - oplocená mřížovým plotem, ale to by jako dostatečná bariéra nestačilo, je potřeba obtížnost průchodu zahradou nějak zdůvodnit
Parčík - od venkovního prostoru oddělená jen zdí (3 metry). Že by byl "strop" parčíku vybaven mříží? To nezní zrovna jako místo k odpočinku. Je potřeba obtížnost průchodu parčíkem nějak zdůvodnit. V lokaci východně od parčíku (malý hřbitov) mám v plánu umístit lehce senilního mudrce, který se pomocí levitace dostal přes zeď, ale bojí se jít dál. Chce se dostat do podzemí, kde je prý jezero zdraví.
Kočkodani a stráž uctívačů by asi mohla vyřešit zahradu a parčík, ale uctívačů je málo (dejme tomu 10) a kočkodany nechci rvát všude. Možná nějaký strážný golem? Zatím nechávám kvasit.
Uživatelský avatar
Pan Bača
Příspěvky: 302
Registrován: 7. 12. 2005, 14:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Pan Bača »

Ota píše: 24. 1. 2023, 22:22 Téměř každý zná kouzlo Zubní zánět, jen pár zvládlo i Zubní blombu.
to B tam je schválně? ;-)
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 666
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Ota »

Pan Bača: Přesně tak, snažil jsem o něco mezi bombou a plombou :).
Za tento příspěvek děkují uživateli Ota:
Pan Bača
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20994
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Markus »

Já to tady po očku sleduju, ale zatím ne moc podrobně. Chtěl bych potom ostřížím zrakem kouknout na nějakou verzi textu určeného k veřejné spotřebě, takže nechci moc číst ty tvoje „interní“ texty s historií a hlubinnou analýzou. Bojím se, že bych si to „vyspoiloval“ a nedokázal bych z finálního textu posoudit, jak moc dává smysl a jestli v něm nejsou díry.

Takže kibicovat budu rád, ale zatím spíš čekám na něco, co čeho se budu moct zakousnout, a mezitím reaguju jen na nespoilovací podrobnosti. Jestli máš nějaké otázky, které se dají řešit už teď, aniž by to ohrozilo (ne)chápání výsledného textu, tak je prosím nějak zvýrazni. :)
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 666
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Ota »

Návrh obrany parčíku:
Dá se do něj dostat přes zeď (3 metry) nebo tam seskočit ze střechy. Zatím neřeším, co bude na střeše. Vedou do něj úzká okna ze skladiště a dveře do jídelny uctívačů. Jelikož uctívači neměli moc času na přípravu obrany (gnollové je překvapili), narychlo umístili do parčíku keramické džbány naplněné jedovatým plynem a stejné džbány s několika jedovatými hady (uctívači jsou zvyklí pracovat s hady, neboť z jejich jedu běžné vyráběli různé léky). Pokud se v parčíku objeví osamocený gnoll, je po něm stříleno z okna skladiště kuší. Pokud je jich tam víc, míří střelec buď na plynové džbány nebo na hadí džbány.

Zároveň uctívači pracují na zabezpečení dveří do chodby. Pokud postavy neuspějí v průniku tímto směrem, za 1k2 dnů bude zabepečení dveří do chodby ještě nějak vylepšeno.

V okamžiku příchodu postav už leží v parčíku jeden mrtvý gnoll se šipkou v krku a druhý gnoll nafouklý kvůli hadí otravě. Gnollí vůdce není žádný Napoleon a kromě drtivého čelního útoku moc triumfů v kapse nemá.

Zatím budu v duchu pracovat s výše uvedenou obranou parčíku a podumám o obraně zahrady, která je na druhé straně komplexu a vedou z ní hned dvoje dveře do lokací uctívačů. Na zahradě je studna, takže uctívači si k ní přístup budou chtít ponechat. Že by tam hlídkoval zahradnický golem s ostrou motykou a rýčem? Uvidíme.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 666
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Ota »

Chvilku jsem hovořil s ChatemGPT o zubní magii. Doposud jsem často narážel na to, že byl ChatGPT velmi úzkostlivý a upozorňoval mě na možné nepříjemné následky mých nápadů. Dnes se ale odvázal :).

Kouzlo ZUBNÍ PŘEVRAT: Cílová bytost se okamžitě snaží své zuby převrátit vzhůru nohama, což způsobuje chaos a bolest. Kdo neuspěje v testu na Obratnost, má zlomenou čelist a zuby mu vypadávají.

Ani si to moc neumím představit, takže se mi o tom aspoň nebude dnes zdát.
Za tento příspěvek děkují uživateli Ota tito uživatelé (celkem 2):
Markus, Muzzug
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7501
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Bifi »

Bojím sa, aby tá zubná téma nebola "presilená". Od istého momentu to už pre niektorých môže prekročiť hranicu body horroru a nepríjemného triggerovania. Kým je to v kontexte šialeného vynálezu, weird kultu, dobývania skamenelín a podobne, tak OK, ale tie zubné kúzla už môžu byť príliš.
Za tento příspěvek děkují uživateli Bifi:
Vaarsuvis
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Vaarsuvis
Příspěvky: 689
Registrován: 15. 2. 2008, 10:42

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Vaarsuvis »

Bifi: Asi tak, to bych spíš viděl pro LotFP než pro OSE.

Ale tím nějak na Otu netlačím, rád uvidím výsledné dílo. :)
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 666
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Ota »

Bifi, Vaarsuvis: Nebojte, ZUBNÍ PŘEVRAT navržený ChatemGPT jsem uvedl jen jako kuriozitu :).

Jinak ZUBNÍ ZÁNĚT považuji za slabší verzi kouzla SPÁNEK. Navíc je možné házet na záchranu.

ZUBNÍ BLOMBU umí jen pár vyvolených uctívačů a odhaduji, že bude na postavy seslána maximálně jednou až dvakrát, přičemž každé seslání ochudí postavu o 1 až 6 zubů. To mi na OSE nepřijde moc. Opět je možné házet na záchranu. Koneckonců, ztratit při střetu s agresivními zubaři 1 až 6 zubů mi přijde jako uspokojivý výsledek. Když jsme šli na základce s celou třídou k zubaři, někteří spolužáci dopadli hůř :).
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 666
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Ota »

Začal jsem si hrát s okolím Denthorova chrámu a s místními náhodnými setkáními.
Vnitřní prostory chrámu budou mít vlastní náhodná setkání (zatím ve výrobě).

U obecných tvorů (gnollové, zubiáni, divočáci) přikládám informace rovnou v této kapitole.
U speciálních tvorů (gnollí šaman Stuff, bobroni Hizker a Zorrot, kradmý šílenec) se odkazuji na popis lokace, kde se vyskytují nejčastěji, abych ušetřil místo a nezdvojoval zdroj informací v modulu.
Přílohy
Náhodná_setkání_venku_01.pdf
(217.19 KiB) Staženo 25 x
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 666
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Ota »

Denthomant is back!

Přemýšlel jsem nad tím, jak moc případnému Sudímu kafrat do jeho představy o sídle, z něhož se k Denthorově chrámu většinou vyráží. Popisem sídla se navíc nechci příliš zaobírat , abych mohl více pozornosti věnovat samotnému chrámu a okolí. Nakonec jsem v kapitole "Okolní svět" udělal následující:

- uvedl pár drbů, které se vyprávějí dál od chrámu (vedlejší kraj či okres)
- navrhl, které osoby či instituce by v daném sídle mohly být (včetně možných družiníků k najmutí)
- uvedl pár drbů, které se říkají přímo v daném sídle

Sudí tak může uvedené údaje naroubovat na nějaké již vymyšlené sídlo.
Přílohy
Okolní-svět-01.pdf
(125.31 KiB) Staženo 24 x
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 666
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Ota »

A jako bonus obrázek z okolí chrámu:

Kaliště.png
Žabuchy v Kališti olizují Světlohoubu.
Za tento příspěvek děkují uživateli Ota tito uživatelé (celkem 2):
Markus, kin
Odpovědět

Zpět na „Old School Renesance (OSR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: MarkyParky a 3 hosti