[OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Diskuze o hrách, které se vracejí k herním stylům D&D v 70. letech.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 666
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

[OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Ota »

Loni vyšly pravidla OSE v češtině, k tomu dva moduly (Volokarnovy katakomby a Díra v dubu).
Loňské hraní v OSE jsem si užil a není mi jasné, proč se za dobu od vydání pravidel neobjevilo několik amatérských modulů.
Myslím, že na rozdíl od dobrodružných míst v Zapovězených zemích, která jsem se dosud snažil vytvářet, se může autor v OSE víc "odvázat" a to jak ohledně počtu a typu oblud, tak i ohledně "divných" věcí. Což mě láká.

Zakládám proto toto téma, kde budu psát o úskalích, která mě během návrhu modulu potkají a snad tu budu i uvěřejňovat dílčí pokroky v návrhu. Jakákoli zpětná vazba je pochopitelně vítaná, protože jistý v kramflecích se rozhodně necítím.

Výsledkem by měl být ucházející modul a především spousta zábavy pro autora :).
Naposledy upravil(a) Ota dne 18. 1. 2023, 21:48, celkem upraveno 1 x.
Za tento příspěvek děkují uživateli Ota tito uživatelé (celkem 5):
smrq, Vitus, Bifi, kin, Winnie
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 666
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Ota »

Postup tvorby mám zatím naplánovaný následovně:

1. Definice tématu (o čem to vlastně bude)
2. Hrubý návrh dungeonu ve stavu, jak vypadal po jeho uvedení do provozu původním stavitelem.
3. Přemýšlení o tom, co se mohlo pokazit a proč teď dungeon vypadá trochu jinak (některé chodby zatarasené, některé zdi zbořené atd.).
4. Na základě předchozích kroků zaplnit dungeon obyvateli a překážkami (pohrávám si s myšlenkou, že využiji náhodný generátor výskytu těchto věcí)
5. Umístit vhodné množství pokladů (buď cíleně nebo pomocí generátoru).
6. Zamyslet se nad každou místností a doplnit zajímavé prvky všude, kde to bude alespoň trochu obhajitelné.
7. Layout, obrázky, finální mapky a podobné grafičinky.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 666
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Ota »

1. Definice tématu
Bohatý a šílený mág se kdysi dávno rozhodl, že přijde na způsob, jak snadno vrtat velké díry do země, neboť se domníval, že ve velké hloubce pod konkrétním místem najde odpovědi na všechny své otázky, nepochopitelné obyčejným smrtelníkům. Nechal si tam postavit sídlo, kde sestrojil skvěle fungující přístroj, který dokázal anihilovat kámen, půdu a podobné materiály. Jako palivo fungovala zubní sklovina obratlovců.

Bylo mu jasné, že běžnými metodami nesežene takový počet zubů, aby dosáhl potřebných hloubek. Proto z velké části svého sídla nechal udělat poutní místo smyšleného boha Denthora, který má v budoucnosti překousnout svými zuby Řetěz Nicoty a tak zachránit svět. Sebe prohlásil za Denthorova proroka Denthomanta a pracovníky, kteří mu upravovali sídlo, proměnil pokročilou hypnózou na první vyznavače.

Díky svému magickému a konstruktérskému umění vybavil nové poutní místo několika atrakcemi, přičemž platidlo bylo jednotné - Denthorovy zlaťáky. Tyto mince bylo možné získat jen výměnou za zuby obratlovců. Humanoidní především. Sám se věnoval dalším způsobům, jak zubní sklovinu získávat (chov bobrů, podpora růstu jejich zubů), ale zuby stále přibývaly pomalu.

Proto sám sebe uzavřel do stázového sarkofágu a nastavil probuzení na dobu, kdy bude posvátný Denthorův kotel naplněn zuby až po okraj. Nastavený obchodní model fungoval mnoho let. Když některý uctívač umřel, byl po sérii vstupních testů přijat nový.

A pak se něco pokazilo (bude řešeno v kroku 3).
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 666
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Ota »

2a. Jak to tam vypadalo v době, kdy Denthorovo poutní místo frčelo naplno - přízemí

Přízemní patro - atrakce pro návštěvníky
- vestibul, kde dochází ke směně zubů za mince (jen jednou za určitý časový úsek).
- skvělá brusírna zbraní
- odborné zubařské ošetření (fontánka s uklidňující vodou atd.)
- drezůra cvičených bobrů (hlodání obrazců, stavění staveb)
- volný výběh bobrů (přechází se nad ním po mostě)
- obrazárna s výjevy Denthorových hrdinských činů
- divadelní skeč, v němž zombie odehrávají nějaký důležitý a násilný kus Denthorova života
- tmavá chodba, kde jsou po stranách vysázeny Rytmuškáty (vydávají světlo, pokud něco v okolí vydává rytmický zvuk)
- moudrá hlava (dokáže z krve nebo ze zubu určit nemoc vlastníka a navrhnout léčbu)
- soutěž o nejsilnější zuby (kdo se nejdéle udrží zakousnutý do visícího lana?)

Přízemní patro - prostory pro personál (Denthorovy kněze)
- vstup pro personál
- výzkumná místnost s bobřími hlavami v kádích
- razírna a pokladnice místních mincí
- odpočívárna zombií + opravna jejich propíchlých kostýmů
- skladiště (lana, špalky, polena (olše, břízy, osiky), květináče)
- skleníky Rytmuškátů
- jídelna, kuchyně
- zahrada
- hřbitov
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 666
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Ota »

2b. Jak to tam vypadalo v době, kdy Denthorovo poutní místo frčelo naplno - 1. podzemní patro
- ubytovna personálu (postele a truhly na skrovný osobní majetek)
- Denthorova kaple (kotel se zuby, oltář, gongy, řetězy / návštěvníci si kapli mohou zpoza mříže prohlédnout)
- kaple Denthomanta (socha mága, obrazy, na kterých mág dostává od Denthora informaci o pokladu, za který bylo postaveno poutní místo)
- cely pro zájemce o vstup do Denthorova řádu
- sklad svítících protéz (Denthorovi kněží nemají zuby a nosí před návštěvníky svítící protézy)
- mágova knihovna
- mágova ložnice (vstup do nižšího patra)
Naposledy upravil(a) Ota dne 19. 1. 2023, 13:35, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 666
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Ota »

2c. Jak to tam vypadalo v době, kdy Denthorovo poutní místo frčelo naplno - 2. podzemní patro
- mágova dílna a laboratoř (je zde onen speciální anihilační přístroj)
- místnost se sarkofágem (napojený na Denthorův zubní kotel)
- sklad nepovedených projektů
- soustava jeskyní s různě hlubokými zkušebními vrty (pojízdné rumpály s řetězy, poklopy na dírách)


2d. Dna zkušebních vrtů
- hloubka od 10 metrů po 200 metrů
- některé vrty ústí do větších prostor
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 666
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Ota »

Prozatímní shrnutí kroku 2
Přízemní patro: cca. 22 lokací
1. podzemní patro: cca. cca. 9 lokací
2. podzemní patro: cca. 4 lokace + dna zkušebních vrtů (plánuji zhruba 3-5 oblastí)

Zatím jsem tudíž nepřesáhl ani 40 lokací. Neplánuji žádný megadungeon, ale cítím, že na OSE je to zatím málo.
Možná bude každé popsané dno zkušebního vrtu obsahovat dalších pár lokací, tím bych se mohl přiblížit k číslu 50.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 666
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Ota »

A jako třešničku před půlnocí přikládám návrh map z doby, kdy se mág uložil ke spánku..
Je třeba si uvědomit, že jde o stav před mnoha a mnoha lety. Současné mapy budou něčím jiné, něčím poznamenané.
mapy.jpg

Omlouvám se za dnešní OSE výron, v následujících dnech to už tak rychle nepůjde :).
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20989
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Markus »

Ota píše: 18. 1. 2023, 22:29Jako palivo fungovala zubní sklovina obratlovců.
chov bobrů, podpora růstu jejich zubů
drezůra cvičených bobrů (hlodání obrazců, stavění staveb)
tmavá chodba, kde jsou po stranách vysázeny Rytmuškáty (vydávají světlo, pokud něco v okolí vydává rytmický zvuk)
:-o

Já... ehm... cokoli, co ti dokážu říct, by asi zbytečně tlumilo tvoji bujnou fantazii. Pokračuj.

Hlásím se na playtest! $D
Zatím jsem tudíž nepřesáhl ani 40 lokací. Neplánuji žádný megadungeon, ale cítím, že na OSE je to zatím málo.
40 je celkem v pohodě, asi nemusíš na sílu přidávat další.

Mapa vypadá příjemně členitě a nelineárně.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7501
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Bifi »

Mám to podobne ako Markus, dekel mi uletel až niekam k Saturnu.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Pan Bača
Příspěvky: 302
Registrován: 7. 12. 2005, 14:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Pan Bača »

trošku mě u té mapy mate, že si neumím představit nosný systém, který vynáší to horní patro (ale to možná jen promluvil vnitřní stavař).

Jinak k počtu lokací se přidávám k Markusovi, než to rvát přes sílu, nechej je takhle (nebo dej někde odbočku s poznámkou "dodělejte si to podle sebe" :-) )
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 666
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Ota »

Pan Bača píše: 19. 1. 2023, 20:02 trošku mě u té mapy mate, že si neumím představit nosný systém, který vynáší to horní patro (ale to možná jen promluvil vnitřní stavař).
Není mi jasné, co myslíš pojmem "horní patro". Přízemí je jediné patro nad úrovní okolní krajiny. Ostatní dvě patra jsou pod zemí. Můžeš, prosím, svou myšlenku o nosném systému trochu rozvést? Nejsem stavař, tudíž pokud možno bez odborných výrazů :).

bokorys.jpg
Uživatelský avatar
Pan Bača
Příspěvky: 302
Registrován: 7. 12. 2005, 14:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Pan Bača »

Ota píše: 19. 1. 2023, 23:50 Není mi jasné, co myslíš pojmem "horní patro". Přízemí je jediné patro nad úrovní okolní krajiny. Ostatní dvě patra jsou pod zemí. Můžeš, prosím, svou myšlenku o nosném systému trochu rozvést? Nejsem stavař, tudíž pokud možno bez odborných výrazů :).
Když bys přes sebe položil 1. PP a přízemí, tak stěny v přízemí jdou "přes stropy", takže zatížení z přízemí musíš tím stropem roznést do zdí v 1. PP. Není to samozřejmě nemožné, ale u starých staveb je obvyklé, že svislý hlavní nosný systém je přes všechny patra stejný (ve starých barácích jsou to ty masivní zdi, které jdou od přízemí až do podkroví... vlastně nejen ve starých).

Ale to byla jen taková připomínka bokem, kdyby ty mapy nebyly u sebe, ani si toho nevšimneš. (Aby to všechno hrálo, musel bys ještě řešit tloušťku zdí, nosný systém stropů apod., jak říká Jerson: "prostě magie" :-) ).

Ale všiml jsem si ještě něčeho jiného: v 1. PP je vlevo nahoře schodiště, které nikam nevede (ani v přízemí, ani v 2. PP zakresleno není).
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2666
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Vitus »

Pan Bača píše: 20. 1. 2023, 06:19
Ota píše: 19. 1. 2023, 23:50 Není mi jasné, co myslíš pojmem "horní patro". Přízemí je jediné patro nad úrovní okolní krajiny. Ostatní dvě patra jsou pod zemí. Můžeš, prosím, svou myšlenku o nosném systému trochu rozvést? Nejsem stavař, tudíž pokud možno bez odborných výrazů :).
Když bys přes sebe položil 1. PP a přízemí, tak stěny v přízemí jdou "přes stropy", takže zatížení z přízemí musíš tím stropem roznést do zdí v 1. PP. Není to samozřejmě nemožné, ale u starých staveb je obvyklé, že svislý hlavní nosný systém je přes všechny patra stejný (ve starých barácích jsou to ty masivní zdi, které jdou od přízemí až do podkroví... vlastně nejen ve starých).

Ale to byla jen taková připomínka bokem, kdyby ty mapy nebyly u sebe, ani si toho nevšimneš. (Aby to všechno hrálo, musel bys ještě řešit tloušťku zdí, nosný systém stropů apod., jak říká Jerson: "prostě magie" :-) ).
A kdyby třeba ta podzemí nebyla hned pod přízemím, ale v té skále byla vykopaná tak, aby samotná skála tvořila třeba (cucám z prstu) 3 metrový masivní překlad ?

EDIT: Teda z hlediska hraní hry by nebylo tam jednoduché se probourat z jednoho patra do druhého :).
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20989
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Markus »

A víte, že na tom vůbec nezáleží, že jo? :) Tady se bavíme o dobrodružství, ve kterém mág pohání zemní vrt pomocí zubů.
Za tento příspěvek děkují uživateli Markus tito uživatelé (celkem 2):
Muzzug, TheLacrot
Odpovědět

Zpět na „Old School Renesance (OSR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: MarkyParky a 2 hosti