[OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Diskuze o hrách, které se vracejí k herním stylům D&D v 70. letech.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 669
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Ota »

Pan Bača: Rozumím, díky za rozvedení. Je samozřejmě dost pravděpodobné, že se mapa ještě bude trochu měnit, ale příznivce funkční stavařiny finální výsledek zřejmě neuspokojí :). Už jenom fakt, že většina zdí v přízemí je tlustá půl metru, není asi úplně košer. Ale ty mapy se mi pak prostě kreslí lépe.

Co se týče schodišť, točitá schodiště spojují patra mezi sebou, netočitá řeší lokální nerovnosti v rámci jednoho patra.
Dále přikládám mapky doplněné o šipky u točitých schodišť a o barevná kolečka, která tyto schodiště párují k sobě.

Vitus: Zajímavá představa ohledně probourávání se do spodních pater skrz podlahu. V OSE, kde se některé problémy řeší najímaním externích expertů, vlastně skoro uvěřitelná. Tabulku prokopatelnosti jednotlivých pater ale zatím nemám v plánu :).

mapy2.jpg
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22629
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Jerson »

Vím že zase budu za nemístného šťourala, ale prostě předpokládejte, že ve skupině bude jeden přemýšlivý hráč.

Jak jsem si přečetl, nejhlubší vrty v tomto dobrodružství mají asi 200 metrů. Nejhlubší reálné (ve skále) ručně kutané doly mají kilometr a půl. A teď otázky:

1) Mág umí oživovat zombie - proč je nepoužil ke kopání díry? Mohly by pracovat třikrát rychleji než lidé, navíc jim nevadí tma, prach, nedostatek vzduchu.
2) Když konstruoval svůj vrtací stroj, proč použil zrovna zubní sklovinu jako palivo, když jde o pohon anihilačního stroje, místo aby šlo třeba o magického červa, který se bude skálou prohryzávat
3) Když už musel použít zubní sklovinu, tak - jako bohatý mág - prostě nevyhlásil, že zuby vykupuje za pár drobných za kilo? Všechny mrtvoly v okolí by byly bez zubů a chudí lidé možná taky, ale když by vytvořil kult víly zubničky, měl by to mnohem snažší než vytvářet kult nového boha. Nebo byl kromě mága i velmi schopný influencer?

Vím, že odpověď je "Tohle je fantasy, není to pro lidi typu Jerson, kteří si případně můžou vrazit krumpáč do hlavy, aby nad tím nepřemýšleli a mohli hrát", ale nešlo by výše zmíněné otázky alespoň náznakem zodpovědět?
Jezus
Příspěvky: 2648
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Jezus »

Já s dovolením přispěju momentálním nápadem, jak to mohlo být. Není to neprůstřelné, ale přijde mi to uvěřitelné. (Je to ale čistě trénink fantasie, nemám s tím dobrodružstvím nic společného):

1) přestože se zombie občas objevuje jako tupý nástroj (ostatně ty "skutečné" zombie se údajně proto vytváří), je docela možné, že práce v dolech je přeci jen částečně odborná (závaly, plyn, lámání tvrdé skály jinak než ničením krumpáčů) a zombie na to prostě nestačí. Nebo mág neovládá nekromancii dostatečně na to, aby své zombie mohl takhle úkolovat (nemá potřebný perk).
Případně je jeho stroj prostě rychlejší (kvůli podloží).
A nebo prostě chtěl ten stroj zkusit vyrobit. Prostě touha vynálezce. Po pokroku. Zombie jsou minulost, skuteční mágové bádají v budoucnosti.

2) Pozor na past "magie může všechno". Samozřejmě že příčinou toho stroje jsou potřeby příběhu... ale lze to vysvětlit i v rámci reálií. Vytvořit (a ovládat) obřího červa je prostě jiné odvětví magie, které mág (tak) neovládá. Strojní inženýr bude problém taky řešit jinak, než chemik. Prostě takového červa vyčarovat neumí (někdo jiný by třeba uměl) a napadl ho stroj. A protože mágové jsou posedlí zkoumáním nových možností magie, tak se do toho pustil...

Je fakt, že zubní sklovina jako anihilační palivo zní divně. Ale magie (a alchymie) prostě občas divně funguje. Co ty víš, třeba je to průlomový objev, že lidskými zuby lze nahradit jinak vzácnou přísadu - a sice jednorožčí roh! (Ten už by ti přišel v pořádku? Což nemyslím kousavě, snažím se poukázat na fakt, že magie mívá vždycky divné přísady, jen na některé - více fantastické - jsi už zvyklý). Nebo dračí zub. Třeba přišel na to, že ten se používá prostě proto, že je na něm hodně skloviny. A lze nahradit lidskými zuby v dostatečném množství. Ale kde je vzít? :think: Možná by šlo použít i něco jiného, třeba slonovina, ale když kolem nejsou žádní sloni...
BTW kdyby stroj poháněla panenská krev, kult by vypadal jinak a zase by se někdo ptal, proč zrovna krev panen...

3) Tohle je cool nápad a začíná mě mrzet, že si tyhle věci nepíšu. Mohlo by z toho být zábavné dobrodružství.

Jinak je to opravdu dobrá otázka. Tu asi obstojně nevyvrtím. Možná hctěl mág svůj výzkum utajit před konkurencí. Možná se bál zásahu skutečných víl zubniček. Možná se bál, že lidé začnou řešit, co dělá se všemi těmi zuby a kolik má asi zlata, když ho utrácí za takové blbosti... a že když upálíš černokněžníka, smíš si nechat jeho majetek.
Jerson píše: 20. 1. 2023, 09:18 Nebo byl kromě mága i velmi schopný influencer?
Tohle je ve skutečnosti dost možné. Mágové (na rozdíl od čarodějů) bývají ve fantasy obdařeni silou ovlivňovat cizí mysl. Mívají Vliv. A taky často aroganci, ego způsobující lokální gravitační anomálie... takový člověk bude svůj výzkum - jeho odkaz magickému světu - táhnout spíš kultem, než nějakou šarádou s vílou zubničkou. Vezmi si tu konferenci, kde bude prezentovat výsledky, a jeho spolužák se mu bude smát, že je víla zubnička... Magii děláš hlavně kvůli prestiži :-)
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 669
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Ota »

Jerson: Díky moc za inspirující otázky. Nevím, jestli všechny dokážu zodpovědět, ale hledání přijatelných odpovědí mi o dungeonu, případně o podivném mágovi, jistě prozradí spoustu dalších zajímavých věcí :).

Píšu si na dumací list:
- zombie
- červ vs. vrtací zubostroj
- výkup zubů za hotové

Varování! Je možné, že z odpovědí vypadnou ještě větší "ptákoviny" než platí dosud :).
Uživatelský avatar
Pan Bača
Příspěvky: 302
Registrován: 7. 12. 2005, 14:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Pan Bača »

Ota píše: 20. 1. 2023, 08:49 Dále přikládám mapky doplněné o šipky u točitých schodišť a o barevná kolečka, která tyto schodiště párují k sobě.
Ha, díky, jsem se evidentně díval špatně.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22629
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Jerson »

Ota píše: 20. 1. 2023, 10:06Díky moc za inspirující otázky. Nevím, jestli všechny dokážu zodpovědět, ale hledání přijatelných odpovědí mi o dungeonu, případně o podivném mágovi, jistě prozradí spoustu dalších zajímavých věcí :).
Nemusíš odpovídat na všechny, seřadil jsem je tak, aby stačilo odpovědět vždy na tu nižší - navíc já tohle dobrodružství hrát nebudu, takže reálně odpověď nepotřebuju.

Navíc reaguju jen proto, že se stále pokouším přesvědčit tvůrce fantasy dobrodružství, že zamyšlení nad logikou a fungováním věcí je dobré i pro fantasy, protože dodává celé věci hloubku. A myslím, že speciálně v tomto dobrodružství by se rozhodně měla v hloubce nějaká vnitřní logika ukrývat. 8)

Ještě jedna věc - počítej s tím, že se hráči můžou pokusit dotáhnout projekt do konce, takže by stálo za to rozmyslet si, že byl mág úplný magor, jehož projekt byl odsouzený k neúspěchu, protože teorie o hluboko ukrytém tajemství (případně tajemství ukrytém zrovna na tomto místě byly úplně mimo), a nebo se tam skutečně bude něco nacházet. Ty podzemní prostory naznačují, že dole bude místo pro celý nový modul, ale kdybych to jako GM hrál a hráči dolů poslali nějakého průzkumníka (kouzlo, přítelíčka...) tak bych už potřeboval vědět, co tam je. Takže možná by bylo lepší nechat vrty slepé, nebo ty cílové prostory udělat malé a nějak je popsat.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 669
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Ota »

Jezus: díky za hezké návrhy, přečteny, tím pádem hozeny na hnojiště nápadů, třeba z nich něco vykvete

Jerson: než jsem si přečetl Jezusovy nápady, sám jsem se pokusil nějak "hlouběji" obhájit výše uvedené reálie. Uvádím možných důvodů víc, zatím nevím, co z toho vyleze.

Zombie
a.) Mág nemá oživené zombie rád. Udělal to jenom proto, že ho o to zanícení uctívači Denthora na kolenou prosili. Přáli si hrát v oslavném představení i po smrti.
b.) Mág raději na pár desítek let usne a pak si bude dělat díry sám a rychle, než aby navrhl směr a pak čekal několik týdnů, než budou pomalé zombie s prací hotové.

Vrtací zubostroj vs. červ
a.) Mág je i schopný konstruktér, i když trochu šílený. Ovládání magického červa pochopitelně zkusil, ale nepodařilo se mu ho ovládat s dostatečnou citlivostí. Červ se mu pak jednou dostal z dosahu a teď si bůhvíkde hryže tunely na vlastní pěst. Parafráze pro pamětníky: "Možná přijde i červ!". Po tomto nezdaru začal mág vymýšlet jiný způsob vrtání.
b.) Mág byl sám překvapen, když mu při pokusných vrtech vyšla jako optimální palivo zrovna zubní sklovina (respektive zuby jako takové). V jeho dílně budou k nalezení vědra s jinými palivy, leckdy ještě divnějšími než zuby. V deníku bude možná odstavec, kde se mág zamýšlí nad tím, že typická vlastnost zubů "hryzavost" se ve stroji znásobuje a ten díky tomu "hryže" skálu tak dobře.

Výkup zubů za hotové
a.) Mág zjistil, že dlouho pohřbené zuby ztrácí "hryzavost" a jako palivo jsou nedostačující. Výkupčí tak tyto staré zuby odmítali vykupovat. Mág musel na Denthorův kotel seslat nějaké udržovací kouzlo, aby v něm uschované zuby nedegradovaly.
b.) Mág je hravý a zároveň tak trochu škodolibý. Představa, že si vymyslí boha, požadujícího zuby, ho nadchla. Z jeho pohledu bylo spojeno legrační s potřebným.

Zkušební vrty
Ano, počítám s tím, že některé budou slepé. V některých ovšem něco k prozkoumání bude. A z některého mohlo něco vylézt a způsobit zatím neznámé problémy.

Závěr:
No vida, rázem mám spoustu nových prvků, které se dají do modulu přidat:
- možné náhodné setkání s magickým červem
- stránky z mágova deníku
- sklad experimentálních paliv v dílně
- většina hrobů v okolí je v pořádku
- kouzelný Denthorův kotel, udržující zuby nedegradované (co když se v něm na delší dobu ocitne dobrodruh?)
Za tento příspěvek děkují uživateli Ota:
Vitus
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 669
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Ota »

Trošku jsem dumal nad tím, co se vlastně stalo, že v současnosti Denthorův chrám nefunguje jak má.

Událost A - na dno jednoho ze zkušebních vrtů se úzkým průduchem připlazila samice Hlubozuba. Žrala vše jedlé a pomalu dospívala. Zrovna když dosáhla dospělosti a cítila několikadenní hlad, stala se událost B.

Událost B - jiný zkušený a odhodlaný mág se doslechl o chrámu Denthora a rozhodl se, že se do něj pokusí nenápadně dostat (lákavý poklad, touha po vědění, zvědavost). Díky kouzlům (Neviditelnost, Zaklep apod.) se dokázal dostat až do spodního patra se zkušebními vrty. Odstranil z nich dřevěné poklopy zatížené balvany, aby zjistil jejich hloubku. Ne všechny balvany dal zpět správně. Pak ho zaujal vrtací stroj se zbytkem zubů v zásobníku. Ze zápisků pochopil, jak se s ním zachází a šel si to zkusit. Po aktivaci ho však překvapil hladový Hlubozub a vrtací stroj byl po útoku Hlubozuba chvíli namířen vzhůru. Hlubozub mága zabil, stroj udělal díru o průměru půl metru přímo do cely uchazečů, kde v tu chvíli nikdo nebyl. Hlubozub se do díry nevešel, nicméně bezbarvý dým z jeho pokožky si začal hledat cestu vzhůru. Skrz díru v cele a skrz netěsnosti v ostatních průchodech mezi patry se Hlubozubův plyn dostal do velké části 1. podzemního patra. Hlubozub poté sežral skoro vše, co mu v tomto patře přišlo před tlamu (většinu knih z knihovny, potah křesel apod.).

Událost C - Za pár dní se díky dýmu z Hlubozuba stali uctívači znatelně agresívnějšími. V hlavě sice stále mají zakotvenou povinnost shánět zuby, ale ztrácejí morální zábrany. Za zuby postupně odmítají platit, občas dokonce číhají na osamělé poutníky v okolí. Z oblíbeného poutního místa se stalo místo strachu. Uctívači časem po čichu zjistili, že mají v cele díru dolů, ale duchovní respekt jim zabránil se úzkou dírou spustit (přece jenom je tam někde dole jejich prorok Denthomant, který jednou povstane a předá Denthorovi dar v podobě plného kotle zubů). Místo toho díru překryli kobercem (z díry šel slabý zápach moči), pak prkny a pak kameny. Celu zavřeli, ale předtím tam hodili džbán se stálým smrtelným plynem. Pak celu co nejlépe utěsnili a dveře zatloukli klíny.

Událost D - Nakonec do chrámu vpadli nájezdníci, dejme tomu tlupa gnollů s ochočeným medvědem grizlly. Jsou odhodlaní najít a ukrást poklady "toho zazobanýho kouzelníčka", chytrost jim však chybí. Zatím si přivlastnili přízemní místnosti určené pro návštěvníky. Agresivní uctívači jejich dalšímu postupu brání svou znalostí prostředí a různými špinavými triky (pasti apod.).

Celé je to jen návrh, možná bude zcela překopán. Potřeboval jsem jen nějak pro sebe navrhnout, co se tam vlastně zvrtlo.
Minimálně jsem si vyzkoušel navrhnout svou první obludu v OSE :).
Mimochodem, magického červa ruším, vyrobil by kilometry tunelů a kdo se s tím má popisovat :).

Další uvažované detaily:
- vrtací stroj se "nahazuje" přiložením rukou na správná místa a sesláním kouzla Magická střela
- mazaný mág si vyrobil kouzelné rukavice, které 2x denně sešlou Slabou magickou střelu (zranění 2 životy, dosah 2 metry), která je k nastartování stroje dostatečná
- každý uctívač musel při zasvěcení spolknout malý bílý drahokam, neboli Denthorův zub. Když uctívač umřel, byl drahokam z jeho těla vyjmut a spokl ho uctívačův nástupce. Na několika místech chrámu jsou málo viditelné bariéry, které při pokusu uštědří energetickou ránu. Uctívači však projít mohou. Jeden Denthorův zub má v břiše i medvěd grizzly, který po první bitce sežral celého uctívače.
- je možné, že smrtelný plyn v cele uctívačů se jmenuje Teplyn. Snaží se přemístit na nejteplejší místo v okolí. Humanoid s tělesnou teplotou je pro něj lákavý cíl. Pochodeň obalená Teplynem prudce zazáří a zhasne. Tvor napadený Teplynem se cítí dobře, ale časem se mu vytvoří na pokožce napuchlé útvary, které se zvětšují, až hostitel umírá, puká a vyřine se z něj nový oblak Teplynu:

Hlubozub.png
Naposledy upravil(a) Ota dne 22. 1. 2023, 00:38, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 669
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Ota »

Podle pravidel pro náhodné generování dungeonu má být ve třetině lokací obluda, v šestině lokací něco zvláštního a v šestině lokací past. Pod obludou osobně zahrnuji jakékoli živé tvory, které mohou jednat. Spoutané vězně bych zahrnul do zvláštností.

Pokud mám zatím cirka 42 lokací, vychází to následovně:
Obludy - 14 lokací
Pasti - 7 lokací
Zvláštnosti - 7 lokací

Momentálně nehodlám výše uvedené prvky rozmisťovat náhodně, nicméně vypočtené hodnoty budu brát jako hrubé vodítko. Jenom těch pastí se mi zdá nějak moc (na druhou stranu, Volokarnovy katakomby obsahují pastí ještě víc, než by mělo podle doporučeného počtu být).
Naposledy upravil(a) Ota dne 22. 1. 2023, 14:48, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 669
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Ota »

Lokace Hřbitov:
Skrývá se tu vetchý starý muž, podle vlastních slov kouzelník Olzamer. Cítí, že ho rychle opouští jeho duševní schopnosti a slyšel, že někde pod Denthorovým chrámem se nalézá jezero zdraví, které vyléčí každou nemoc. Přes zeď hřbitova se dostal kouzlem Levitace, ale netroufá si proplížit se skrz uctívače do podzemí. Hovoří úzkostlivě, je vidět, že propad k naprostému zoufalství klepe na dveře.

Pokud ho vezmou postavy sebou, snaží se být až nepříjemně nápomocný, zvláště svou nepředvídatelnou magií.
Je totiž schopen seslat každý den tři jednoduchá kouzla, ale ne vždy vysloví to správné a kouzla jsou tak vždy nějak pokroucená, někdy dokonce sešle kouzlo úplně jiné. Pak se upřímně omlouvá, někdy až plačtivě.

Zná nějakou důležitou informaci, která může postavám pomoci (heslo, kód, jazyk, fakt).
Při chůze musí být veden, neboť se mu tu náhle značně zhoršil zrak (kvůli hladu snědl jakési byliny v lokaci zahrada).
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 669
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Ota »

Banda gnollů

Šaman gnollů (klerik na 2.úrovni) měl vizi, že gnollové mají zabrat Denthorův chrám a udělat z něj chrám svého mnohohlavého psovitého boha Trojberose. Mnoho lidí si myslí, že Trojberos má hlavy jenom tři, ale to je omyl. Tři hlavy má Trojberosův pes Kerberos. Sám Trojberos má prý hlav třikrát víc. Každý gnoll, hodný svého jména, by tak měl na oltář Trojberose přinést devět hlav svých nepřátel. Podle "kvality" dekapitovaných nepřátel bude gnoll po smrti užívat po boku Trojberose užívat náležité úcty. Náčelník gnollů se šamanovým návrhem souhlasil, protože kromě vděku Trojberose za nový chrám si banda přijde na spoustu pokladů, které prý někde dole musí být.

Kromě gnollů jsou v gnollí bandě také dva menší a tišší členové. Jedná se o bobrony, humanoidy s bobřími rysy. Jejich kmen žije kdesi daleko, ale tito dva zaslechli zvěsti o chrámu, kde se s bobry, jejich zpřízněnými zvířaty a předky, špatně zachází. Přidali se ke gnollí bandě a hodlají usmrtit všechny Denthorovy uctívače, neboť používali bobry jako hračky k předvádění nebo snad prý dokonce jako objekty výzkumu. Bobroni mají výrazný předkus a jejich mluva podle toho vypadá. Dokáží se svými zuby překousnout běžný provaz a za 15 minut jsou schopní se prokousat masivními dřevěnými dveřmi. Jsou pracovití a nemají žádný smysl pro ironii či humor.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 669
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Ota »

Nástřel typického bobrona. Nejsem si jistý hodnotou zkušenostní odměny.

Bobron.png
P.S.: Nemůžu si pomoci, ale zažívám návaly nostalgie. Duch starého Dračího Doupěte je v blízkosti OSE neustále přítomen :).
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21021
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Markus »

Tabulka pro výpočet zkušenostní odměny je na začátku bestiáře, ale odvíjí se od počtu speciálních schopností a nejsem si jistý, co u bobrona počítat. :) Vychází mi to asi na 19 (zaokrouhleme na 20) nebo na 23 (zaok. na 25). Ale jsou to tak malé šušně, že je to celkem jedno.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 669
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Ota »

Základní figurky znám, pomalu je začnu umisťovat na šachovnici.
Nejblíže hlavnímu vstupu je momentálně tlupa gnollů s ochočeným grizzlym a dvěma bobronskými žoldáky. Tak co s nimi.

Grizlly je umístěn do bobřího výběhu, má tam vodu i dost prostoru. Bobroni by tam chtěli být taky, ale zatím si na grizllyho nezvykli, takže to oželí a mohli by se často pohybovat mimo komplex u strouhy, která do komplexu přivádí vodu z blízkého potoka.
Zbytek gnollů, včetně vůdce (3 kostky života) a šamana (2. úroveň, spíš kouzelník než klerik), se rozprostře do dalších šesti až sedmi lokací. Gnollů bude celkem kolem dvaceti, třetina by mohla být vždy někde mimo a shánět jídlo.

Jelikož se jedná o přízemní prostory, kde se hluk ponese celkem dobře, je pravděpodobné, že pokud se postavy dostanou do potyčky, přiběhnou jim za chvíli na pomoc všichni ostatní přítomní gnollové včetně grizllyho (je odmala cvičen přiběhnout na zvuk rohu).

Je to správný OSE přístup? Připadá mi to tak. Postavy, které vyvolají boj ve dne, dopadnou asi zle. V noci by to mohlo být snazší (i když gnollové mají lehké spaní). Asi půjde o to, nabídnout postavám jiné alternativy mimo přístup "Krleš!".
- jistá ochota gnollů vyjednávat, ovšem jen za konkrétních podmínek a za nějakou odměnu
- noční plížení a tichá likvidace hlídek
- jiné vstupy
- pozorování denního režimu gnollů
- otrávení strouhy uspávacími bylinami???

Po rozmístění gnollů bude čas přemýšlet o tom, jak je možné, že uctívači zatím gnollímu nátlaku odolávají.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2666
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [OSE] [dobrodružství] Denthomantův osud

Příspěvek od Vitus »

Ota píše: 23. 1. 2023, 12:38 Po rozmístění gnollů bude čas přemýšlet o tom, jak je možné, že uctívači zatím gnollímu nátlaku odolávají.
Mohou být do jisté míry soběstační:
- pijí sice vodu, ze stejného zdroje (ale rozvedenou zvlášť), takže otrava vody gnollům má vedlejší efekt v podobě otravy vody octívačům
- jedí houby, které si v jedné z místností sami pěstují nebo je mezi nimi někdo (něco), kdo (co) umí vykouzlit jídlo ("ubrousku prostři se")
- alternativa - do podzemí existuje ještě jeden (tajný) vstup, respektive původně to byl (tajný) výstup (emergency exit pro případ evakuace)
Odpovědět

Zpět na „Old School Renesance (OSR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů