OGL licence, Wizardí snaha ji zahubit a nástup ORCa
Re: Open Game Licence – a Wizardí snaha ji zahubit
Zrušení její autorizace, obviously Autorizace licence může být větší množství věcí podle kontextu. Teď a tady jsou významné právě dva.
Původní význam toho slova v OGL: potvrzení finálního výběru. Na stole se válelo deset plus draftů smlouvy, která říká že "můžeš použít jakoukoliv její variantu". Aby se předešlo tomu že někdo vytáhne nějakou pradávnou úvodní verzi od které se pak ustoupilo s tím, že to je její varianta takže legit, tak se napsalo že můeš použít jakoukoliv její "autorizovanou variantu". Tzn. Wizardi vybrali jeden z mnoha draftů na stole (1.0a), ukázali na něj prstem a řekli TAHLE je autorizovaná. Všechny ostatní (v0.5, v0.8, v1.0c...) se tím staly bezpředmětné a nezajímavé.
V tomto smyslu by deautorizace znamenala něco jako "oh, shit, sorry, copypastli sme na web 0.8 místo 1.0a, nenene, berem zpátky, deautorizujem, 0.8 je shit, nikdo nepoužívejte 0.8, 0.8 neplatí, tady je správná 1.0a!". Z business hlediska to je "embarrassing, bud kinda legit" za předpokladu že a) to uděláš hodně rychle, hned co to zjistíš (do pár hodin ideálně, dnů přinejhoršim... tejdnů je už poněkud křivý, ale v pomalejších dvoutisícovkách možná budiž), b) nová verze co tam dáváš je podobná té původní, ale zjevně ta cos chtěl použít (tj. ostatní ti věří že opravuješ přehmat a nešmelíš). Protože lidi dělaj chyby. Ostatní řeknou "bro, da faq, srsly?" a ty se ještě pětkrát omluvíš, veřejně a osobníma mailama všem věštím partnerům, a pak se na to taktně zapomene a už se o tom nebude nikdy mluvit. Právně by nejspíš bylo snadno napadnutelný i to, ale zároveň to nejspíš nikdo neudělá, protože se snažíte vybudovat nějakej trust-based partnership a ne si svinit a protože to nikdo neudělá tak se to stane "přijaté praxí" (určitě na to je nějakej fancy právní termín) a tudíž nově opravená 1.0a bude legit forever (a na 0.8 se zapomene). Na tohle je zjevně už asi tak dvacet let pozdě, zaprvé, zadruhé tady zjevně nešlo o omyl s autorizovanou verzí ale o Wizardí vomrdávku.
Současnými Wizardy tvrzený toho slova je "průběžné potvrzení platnosti". Něco jako "autorizovaný dealer vozů Škoda" - je to autoprodejce, prodává Škodovky, u Škodovky si zařídil certifikaci - nejspíš něco cálnul, splnil nějaké podmínky a poslal svoje lidi na nějaká technická a business-marketingová školení kde jim Škodovka vysvětlila jak si přejí aby Škodovky byly prezentované zákazníkům, co na nich vyzdvihovat atp. Pokud za autorizaci přestane platit nebo poruší podmínky nebo Škodovka zjistí, že její auta prezentuje blbě a v rozporu se školeníma co dostal, tak mu autorizaci sebere - deautorizuje ho - a prodejce už prostě není "autorizovaný dealer", tzn. Škodovka nijak neručí za kvalitu služeb co u něj dostaneš, dealer nejspíš nemá výhodnější smluvní podmínky, když si u něj necháš auto servisovat tak ti to Škodovka neuzná jako záruční opravu atp.
Wizardi se snaží tvrdit, že slovo "autorizovaná verze" je v tomto významu a že autorizaci můžou odejmout a OGL tím efektivně zneplatnit. Což... je fucking bullshit na první dobrou.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Open Game Licence – a Wizardí snaha ji zahubit
Tak já se podělim i tady aby se neřeklo
Every Insider Leak I've Been Given On Wizards of the Coast
Tohle je extrémně zajímavej insight. Checknul sem to jeho zdrojování a vypadá to poměrně dost legit. Taky sem se podíval na ten Glassdor (review site na zaměstnavatele) a jako WotC docela fun. Fakt doporučuju zascrollovat a přečíst si co se tam místy píše.
(Also dobrej vtip je ten diversity rating na 3,3/5 - u firmy co má jinak diverzity plnou tlamu - eh, teda, pardon, twitterovej účet.)
Co se z videa mimo jiné dozvíte:
- Šéfka Wizardů s DnD nijak neinteraguje. Obecně management nemá ke gamingu - hrám, kultuře ani komunitě - vůbec žádnej vztah a na zákazníky koukaj podle všeho, má parafráze, "jako na ty weirdoes co si v dospělosti kupujou hračky, takže z nich můžeme ždímat prachy".
- Christian Cocks, efektivně šéf DnD, sám DnD nikdy nehrál. Je to vývojář MMOček a má za to že DnD a jeho hráči sou totéž co MMOčka a MMO hráči
- Podle všeho (jak video, tak ten Glassdoor) to je tak trochu arogantní debil
- Od začátku chtěl z DnD udělat MMOčko na Unreal engine a chtěl se zbavit na OGL běžící "konkurence". A to včetně Beyond.
- Akvizice Beyond mu udělala čáru přes rozpočet - očividně teď u Wizardů fungují dva paralelní týmy, ten původní a ten Beyondovej
- Budoucnost DnD má bejt divný online singleplayer / MMOčko - včetně single player kampaní (proto ty "AI DMs"), ale zejména nekonečna mikrotransakcí (skiny a animace na postavy, výbavu, kouzla...) Z knížek se má stát "bonus content" v podstatě.
- nicméně očividně existuje u Wizardů propast mezi managementem a zaměstnanci. Lidi co na DnD pracují (Jeremy&spol např.) jsou podle všeho dost v pohodě - ale mají nulovej vliv na cokoliv (a očividně podle všeho neexistuje moc kariérní posun v rámci firmy nad určitou úroveň... jj, všechno známky zcela zdravé firemní kultury a atmosféry)
EDIT: jo, a těch 30 USD nemá bejt za Beyond, ale za to MMOčko/VTTčko co začli vyvíjet než koupili Beyond. Ale snad to má bejt "highest sub tier". Což jakože si vyložte jak chcete, osobně mi tohle nepřijde ani tak moc evil, ale kdo ví co z toho bude
also, důvod proč nonOGL 1.2 je vstřícnější k homebrew atp. je ten že malí tvůrci - a popravdě vlastně ani jiný publisheři - nikdy nebyli cílem tohodle WMD útoku, ten je mířenej na VTTčka a appky, všichni ostatní byli jen colateral damage (nejspíš vzniklá tim že ten kdo to psal neměl absolutně žádnej insight do toho jak to tvůrčí prostředí a komunita vůbec fungují, protože DnD nehraje a ve firmě je rok nebo tak něco - tady btw. docela souzní ten pohled managementu na zákazníky popsaný výše s formou a jazykem toho nonOGL 1.1 včetně těch poznámkách o "bráchovi co za tebe uklidí pokoj") - tzn. zahodit z 1.2 všechny ty věci o provizích atp. vlastně vůbec nebolelo a nebyl to ani tak "ústupek", jakože někdo byl prostě donucenej udělat svojí práci trochu pečlivějc a místo plošnýho bombardování fosforerm to musel jen trochu víc zacílit termobarickou municí. Collateral tam je stejně, ale na úrovni co už skoro vypadá že by mu mohl projít.
Also, fakt že kolega z DnD Shorts zjevně rezignoval na udržení skutečné OGL v existenci a je ochotný se podřídit "diskusi o 1.2" mě dost mrzí
Every Insider Leak I've Been Given On Wizards of the Coast
Tohle je extrémně zajímavej insight. Checknul sem to jeho zdrojování a vypadá to poměrně dost legit. Taky sem se podíval na ten Glassdor (review site na zaměstnavatele) a jako WotC docela fun. Fakt doporučuju zascrollovat a přečíst si co se tam místy píše.
(Also dobrej vtip je ten diversity rating na 3,3/5 - u firmy co má jinak diverzity plnou tlamu - eh, teda, pardon, twitterovej účet.)
Co se z videa mimo jiné dozvíte:
- Šéfka Wizardů s DnD nijak neinteraguje. Obecně management nemá ke gamingu - hrám, kultuře ani komunitě - vůbec žádnej vztah a na zákazníky koukaj podle všeho, má parafráze, "jako na ty weirdoes co si v dospělosti kupujou hračky, takže z nich můžeme ždímat prachy".
- Christian Cocks, efektivně šéf DnD, sám DnD nikdy nehrál. Je to vývojář MMOček a má za to že DnD a jeho hráči sou totéž co MMOčka a MMO hráči
- Podle všeho (jak video, tak ten Glassdoor) to je tak trochu arogantní debil
- Od začátku chtěl z DnD udělat MMOčko na Unreal engine a chtěl se zbavit na OGL běžící "konkurence". A to včetně Beyond.
- Akvizice Beyond mu udělala čáru přes rozpočet - očividně teď u Wizardů fungují dva paralelní týmy, ten původní a ten Beyondovej
- Budoucnost DnD má bejt divný online singleplayer / MMOčko - včetně single player kampaní (proto ty "AI DMs"), ale zejména nekonečna mikrotransakcí (skiny a animace na postavy, výbavu, kouzla...) Z knížek se má stát "bonus content" v podstatě.
- nicméně očividně existuje u Wizardů propast mezi managementem a zaměstnanci. Lidi co na DnD pracují (Jeremy&spol např.) jsou podle všeho dost v pohodě - ale mají nulovej vliv na cokoliv (a očividně podle všeho neexistuje moc kariérní posun v rámci firmy nad určitou úroveň... jj, všechno známky zcela zdravé firemní kultury a atmosféry)
EDIT: jo, a těch 30 USD nemá bejt za Beyond, ale za to MMOčko/VTTčko co začli vyvíjet než koupili Beyond. Ale snad to má bejt "highest sub tier". Což jakože si vyložte jak chcete, osobně mi tohle nepřijde ani tak moc evil, ale kdo ví co z toho bude
also, důvod proč nonOGL 1.2 je vstřícnější k homebrew atp. je ten že malí tvůrci - a popravdě vlastně ani jiný publisheři - nikdy nebyli cílem tohodle WMD útoku, ten je mířenej na VTTčka a appky, všichni ostatní byli jen colateral damage (nejspíš vzniklá tim že ten kdo to psal neměl absolutně žádnej insight do toho jak to tvůrčí prostředí a komunita vůbec fungují, protože DnD nehraje a ve firmě je rok nebo tak něco - tady btw. docela souzní ten pohled managementu na zákazníky popsaný výše s formou a jazykem toho nonOGL 1.1 včetně těch poznámkách o "bráchovi co za tebe uklidí pokoj") - tzn. zahodit z 1.2 všechny ty věci o provizích atp. vlastně vůbec nebolelo a nebyl to ani tak "ústupek", jakože někdo byl prostě donucenej udělat svojí práci trochu pečlivějc a místo plošnýho bombardování fosforerm to musel jen trochu víc zacílit termobarickou municí. Collateral tam je stejně, ale na úrovni co už skoro vypadá že by mu mohl projít.
Also, fakt že kolega z DnD Shorts zjevně rezignoval na udržení skutečné OGL v existenci a je ochotný se podřídit "diskusi o 1.2" mě dost mrzí
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Open Game Licence – a Wizardí snaha ji zahubit
Mike Mearls ale od roku 2012 až do svého vyhazovu byl v managementu a byl to aktivní hráč a DnD to hodně prospělo. Jeho odchod mi připomíná odchod Garyho a příchod Cockse naopak příchod Williamsové. Peter Adkison byl taky bývalý hráč DnD a té hře jeho vedení taky hrozně prospělo. Přijde mi, že když Wizardy/DnD vede nějaký bývalý hráč DnD, tak ta hra/firma vzkvétá, a naopak.
Nomen omen.Christian Cocks (...) Podle všeho (...) to je tak trochu arogantní debil
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Open Game Licence – a Wizardí snaha ji zahubit
ShadoWWW: Mike se do vedení dostal v jiné době a v úplně jiném kontextu - v rámci snahy zachránit hořící brand bylo potřeba dát týmu který měl tuto snahu na starosti vyšší zaštítění a autonomii.
Fakt že se s Mikem později rozloučili není náhodný - popravdě, už tenkrát mi ten důvod přišel dost slabej a pochybnej, ale přisuzoval sem to vnitrofiremnímu bullshit aktivismu; takhle zpětně si řikám, že to možná bylo prostší a ten důvod prostě fakt byl zástupnej - Mikea bylo potřeba se zbavit, protože to byl jeden z těch weirdo adult-childů co si hrajou hry a prosazuje prapodivný věci jako třeba support kamenejch heren a takový pitomce přece ve vedení seriózní výdělečný zákazníkama pohrdající firmy co má gamery rejžovat nechceme.
...nicméně kapitalizace DnD u WotC je prej 150M. To neni tolik - a to je dobře, protože to znamená že ten brand je možné zranit - and if it can bleed... deset tisíc unsubů z Beyond je v tomhle kontextu velmi bolestivý číslo např. (300k jen na měsíčních subech, bez plateb za další content). Pokud se nepletu tak pár dnů zpátky byl DnDBegone na -40.000 subech? Netušim s jakym profit marginem DnD kapitalizace jako celek pracuje, ale tohle už v KPIčkách může zabolet. Zvlášť pokud se vedení a akcionářům pokoušíš zrovna Beyond prodat jako budoucnost business modelu. (EDIT: projistotu pro méně znalé: ...nebo taky ne, samozřejmě, záleží, jak jsou ta KPIčka nastavená a jakou kontrolu nad výkazama a interpretací - a tedy možnost realitu v reportingu překroutit nebo zamaskovat - má samotné vedení projektu vůči firmě nebo firma vůči matce... popř. i matka vůči akcionářům. Tyhle vztahy bývají netriviální.)
Fakt že se s Mikem později rozloučili není náhodný - popravdě, už tenkrát mi ten důvod přišel dost slabej a pochybnej, ale přisuzoval sem to vnitrofiremnímu bullshit aktivismu; takhle zpětně si řikám, že to možná bylo prostší a ten důvod prostě fakt byl zástupnej - Mikea bylo potřeba se zbavit, protože to byl jeden z těch weirdo adult-childů co si hrajou hry a prosazuje prapodivný věci jako třeba support kamenejch heren a takový pitomce přece ve vedení seriózní výdělečný zákazníkama pohrdající firmy co má gamery rejžovat nechceme.
...nicméně kapitalizace DnD u WotC je prej 150M. To neni tolik - a to je dobře, protože to znamená že ten brand je možné zranit - and if it can bleed... deset tisíc unsubů z Beyond je v tomhle kontextu velmi bolestivý číslo např. (300k jen na měsíčních subech, bez plateb za další content). Pokud se nepletu tak pár dnů zpátky byl DnDBegone na -40.000 subech? Netušim s jakym profit marginem DnD kapitalizace jako celek pracuje, ale tohle už v KPIčkách může zabolet. Zvlášť pokud se vedení a akcionářům pokoušíš zrovna Beyond prodat jako budoucnost business modelu. (EDIT: projistotu pro méně znalé: ...nebo taky ne, samozřejmě, záleží, jak jsou ta KPIčka nastavená a jakou kontrolu nad výkazama a interpretací - a tedy možnost realitu v reportingu překroutit nebo zamaskovat - má samotné vedení projektu vůči firmě nebo firma vůči matce... popř. i matka vůči akcionářům. Tyhle vztahy bývají netriviální.)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Open Game Licence – a Wizardí snaha ji zahubit
Vzhledem k tomu, že o celé aféře už psali v Guardianu, tak bych se moc divil, kdyby pod top managementem nezačaly hořet židle. Toto už se k akcionářům donese a ti nebudou dvakrát nadšení. Zvlášť ti akcionáři, co si uvědomí souvislost s Metou. Tlačení do metaverza = akcie spadly o 70 %. Tlačení do (3D) VTT = akcie spadnou o x %. (Za x už si určitě dosadí sami. )
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Open Game Licence – a Wizardí snaha ji zahubit
No nevim, já bych na to nevzsázel - myslim že by bylo dobrý to trochu rozhlásit okolo, aby tu souvislost fakt nikdo neminul.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Open Game Licence – a Wizardí snaha ji zahubit
Článek vysvětlující licencování DnD obecně a OGL samotnou do hloubky.
Článek s historií OGL a souhrnem současného shitstormu je v přípravě.
Článek s historií OGL a souhrnem současného shitstormu je v přípravě.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Open Game Licence – a Wizardí snaha ji zahubit
Vyplňte prosím tu anketu o OGL 1.2 do 3. února, ať Wizardi vědí, co si o tom myslíme.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Open Game Licence – a Wizardí snaha ji zahubit
kdyby někdo chtěl k té OGL 1.2 shrnutí/rychlý výklad, tak tady plus další 3 posty (a pro případnou inspiraci co sem jim tam poslal já)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Open Game Licence – a Wizardí snaha ji zahubit
DnD 5e SRD 5.1 bylo právě uvolněné pod Creative Commons Attribution 4.0 (CC BY)
Tohle je big, BIG win.
Tohle je big, BIG win.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Open Game Licence – a Wizardí snaha ji zahubit
Já říkal, že nakonec ta anketa bude tsunami, pod kterou se sklátí.
Sirien měl zas pravdu, že nepotřebujeme OGL, když máme CC.
Já kromě převedení SRD pod CC (jako alternativa) považuji za vítězství i potvrzení neodvolatelnosti OGL 1.0a. Jak psal Markus. Někteří autoři OGC už zemřeli, a tak prakticky nemají možnost přejít pod jinou licenci a jejich dílo by postupně zaniklo.
Sirien měl zas pravdu, že nepotřebujeme OGL, když máme CC.
Já kromě převedení SRD pod CC (jako alternativa) považuji za vítězství i potvrzení neodvolatelnosti OGL 1.0a. Jak psal Markus. Někteří autoři OGC už zemřeli, a tak prakticky nemají možnost přejít pod jinou licenci a jejich dílo by postupně zaniklo.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Open Game Licence – a Wizardí snaha ji zahubit
A OGL 1.0a nikam neodchází a nebudou ji "deautorizovat".
(Což stejně nikdy nemohli , ale aspoň už to nezkoušejí.
OSR je zachráněna, dál mě to nezajímá.
(EDIT: To je, abychom se vyhnuli nedorozumění, vtip. Toho obsahu, co je na OGL naakumulováno, by fakt byla škoda.)
(Což stejně nikdy nemohli , ale aspoň už to nezkoušejí.
OSR je zachráněna, dál mě to nezajímá.
(EDIT: To je, abychom se vyhnuli nedorozumění, vtip. Toho obsahu, co je na OGL naakumulováno, by fakt byla škoda.)
Re: Open Game Licence – a Wizardí snaha ji zahubit
Markus: Však už tu se sirienem půl hodiny slavíme.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Open Game Licence – a Wizardí snaha ji zahubit
Celá pětka v Creative Commons je taky pěkná věc, s tím se budou taky moct dělat zajímavé věci.* Sypou si popel na hlavu, asi jim nic jinýho nezbývá. Uvědomili si, jak moc – a možná nenávratně – si pošpinili reputaci.
A teď můžeme spekulovat o tom, že šestka pod žádnou OGL rozhodně nebude, respektive pro ni bude platit něco ve stylu té 1.2, která zakazuje především VTT. A udělají to tak, aby šestka byla ve skutečnosti dost odlišná od pětky, aby všichni, kdo ji budou chtít hrát online, museli hrát přes ten jejich MMO engine s mikrotransakcemi.
EDIT:* Eeee... ale ona už asi byla celá pod OGL 1.0a, takže vlastně žádná změna, že? Akorát je teda pod CC můžeš doslova zkopírovat.
A teď můžeme spekulovat o tom, že šestka pod žádnou OGL rozhodně nebude, respektive pro ni bude platit něco ve stylu té 1.2, která zakazuje především VTT. A udělají to tak, aby šestka byla ve skutečnosti dost odlišná od pětky, aby všichni, kdo ji budou chtít hrát online, museli hrát přes ten jejich MMO engine s mikrotransakcemi.
EDIT:* Eeee... ale ona už asi byla celá pod OGL 1.0a, takže vlastně žádná změna, že? Akorát je teda pod CC můžeš doslova zkopírovat.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů