[wip] Hero Automata

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Uživatelský avatar
Jocho
Příspěvky: 490
Registrován: 5. 7. 2009, 23:08
Kontaktovat uživatele:

[wip] Hero Automata

Příspěvek od Jocho »

Hero Automata
V poslednom changelogu do DNGN som spomínal môj zámer skúsiť zahrať DNGN sólo. Stále sa mi páči Markyho prístup v jeho hraní Do Neznáma a rozmýšľal som, že je v čomsi netradičný - kým taký Ironsworn podporuje hranie za postavu "ako obyčajne" a simuluje DMa, Marky vo svojom hraní ostáva DMom a postavy ovláda plus/mínu NPCčkovsky. A to mi vnuklo nápad.

Družina ako nezávislé charaktery
Pri sólo hraní bývajú práve tieto dva základné prístupy - buď hráč hrá za postavy a používa kvantum tabuliek, aby mu generovali okolie, alebo hrá za Dungeon Mastra a simulované sú postavy. Po krátkom kutraní internetmi musím uznať, že druhý prístup nebýva až tak rozšírený, a pritom sa DMom hodí možno viac, pretože má hneď niekoľko pozitív:
  • GM-centrický systém má nízke očakávania od hráčov postáv
  • GM môže svoje moduly otestovať na nečisto
  • pri správnej voľbe pravidiel môže GM použiť hocijaký systém, aký sa mu práve hodí
S týmito troma pozitívami na pamäti som sa pustil do spisovania sady pravidiel a výsledkom je Hero Automata.

Čo je Hero Automata?
V zásade ide o sadu pravidiel, ktoré pomáhajú DMovi objektívnejšie rozhodovať, ako sa ním vedené postavy budú správať. Charakter postavy som rozdelil do troch okruhov: kontrola, ideály a morálka. Potom som skratkovito popísal vplyv každého z týchto okruhov na správanie postavy, pridal pár pravidiel o preberaní iniciatívy pri jednotlivých typoch udalostí, mechaniku testujúcu súdržnosť postavy a pre masochistov som spísal aj pravidlá pre skupinové diskusie a dynamiku v rámci družiny.

Nejde o mnoho strán a som tak celkom zvedavý, či táto sada mechaník bude fungovať.

Mechanika
Základy má v inom systéme, ktorý som písal ešte počas prvej série Love, Death and Robots a volal sa... no... Love, Death and Robots. Jednotlivým okruhom sú priradené hodnoty na 6-stenovej kocke a postava tak môže vyzerať napr. takto:

Kontrola = 1-2
Ideály = 3
Morálka = 4-5-6

Z toho môžem usúdiť, že postava, ktorá má takto rozložený charakter, sa bude pomerne dobre ovládať, bude viac egocentrická, ale správať sa bude viac nekonfliktne, aby ju snaha o osobné obohatenie nestála mnoho energie.

Počas vyhodnocovania udalostí sa bude často stávať, že hráč-DM nebude vedieť, ktorá postava ako zareaguje. Pomocou rozloženia charakterových vlastností a vzniknutej udalosti, ktorú nadhodí, však bude môcť zistiť, ktorá postava sa prejaví najvýraznejšie a ovplyvní smerovanie skupiny. Každá udalosť totiž vyžaduje iné hodnoty kontroly, ideálov a morálky a niekedy sú nižšie hodnoty lepšie ako vysoké.

Rozhodovanie postáv pritom vôbec nekoliduje s použitým hlavným systémom, iba pomáha DMovi rozhodnúť sa, čo postavy urobia. Navyše, rozhodnutia postáv môžu mať dopad na zmenu dynamiky v skupine - iná postava môže skúsiť komentovať práve vykonanú akciu a buď sa s iniciatívnou postavou zhodnú a ich puto sa upevní, alebo nezhodnú a puto im oslabne.

Vzájomné putá potom majú dopad na overovanie súdržnosti skupiny, ktoré nastáva vo vyhrotených situáciách ako je pád člena skupiny, príležitosť na naplnenie osobného cieľa v rozpore s cieľmi skupiny alebo čin v prudkom rozpore s morálkou ostatných.

Trocha sa bojím, či z evidencie vzťahov medzi postavami nevznikne DMovi priveľká agenda, ale heck, ide o prvotný nápad a neostáva mi teraz nič iné, než ho vyskúšať.

Spomínal som, že sa pustím do nejakého tradičného dobrodružstva a Village of Hommlet bude asi dobrá skúška - jedna to mám načítané, jednak má hra pomerne oddelenú sociálnu aj bojovú časť a v neposlednom rade ide o pomerne krátke dobrodružstvo.

Idem si nájsť PDFká a vy, ak vás to náhodou zaujalo, si pravidlá Hero Automata môžete prečítať v Google Dokumentoch tu:
https://docs.google.com/document/d/1P_I ... sp=sharing
DNGN - vstupný d6 systém so sandboxovým freeform svetom
moloth - sólo kartové RPG o živote na tvorovi veľkom ako okres
Uživatelský avatar
Jocho
Příspěvky: 490
Registrován: 5. 7. 2009, 23:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [wip] Hero Automata

Příspěvek od Jocho »

Changelog 0.2.0
Ste si mysleli, že som sa na tento projekt vybodol, čo? :D

Po jednom nie veľmi úspešnom neverejnom playteste som sa po čase vrátil k dokumentu a rozhodol sa prepísať niekoľko problematických pasáží. Zmenil som poradie jednotlivých častí tak, že pokope už dávajú väčší zmysel. Potom som učesal mechaniku súdržnosti a naviazal na ňu mechaniku pre overenie zotrvania postáv v skupine - to, čo iné systémy volajú súhrnne morálka.

Výsledkom je prekopaná verzia, ktorá dokonca stratila niekoľko strán. Dokument je o trošičku prehľadnejší, boli prepísané príkady a celkovo sa javí byť použiteľnejší. Tento týždeň sa k playtestu asi nedostanem, ale k víkendu by sa mi mohlo podariť skúsiť zlúpnuť aspoň nejaký one-shot.
DNGN - vstupný d6 systém so sandboxovým freeform svetom
moloth - sólo kartové RPG o živote na tvorovi veľkom ako okres
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů