RPG hrátky s umělou inteligencí (ChatGPT a spol.)

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

RPG hrátky s umělou inteligencí (ChatGPT a spol.)

Příspěvek od crowen »

Som sa dnes pomedzi meetingy v praci zabaval s novou verziou gpt chat. Game designery nebudou mit co zrat!

Kratke zadanie, par upresnujucich dotazov. Cca 20 minut experimentovania. Na toto by sme mohli urobit nejaku GPT kuchynu :-)

Stormtroopers vs. Aliens (Revised)

Attribute: Marksmanship, Training, Endurance

Dice Mechanism: Roll a 6-sided die for all attribute checks and attack rolls.

Stormtrooper Characters:

TK-421: Marksmanship 3, Training 2, Endurance 4
CT-7567: Marksmanship 2, Training 3, Endurance 5
Alien Characters:

Xenomorph Warrior: Resilience 5, Stealth 4, Ferocity 3
Xenomorph Drone: Resilience 4, Stealth 3, Ferocity 4
Sith Characters:

Darth Sidious: Willpower 5, Cruelty 4, Control 3
Darth Maul: Willpower 4, Cruelty 3, Control 4
Sith Powers:

Force Lightning: Roll a 1d6 to deal damage to a target, with a range of 5 meters.
Force Choke: Roll a 1d6 to deal damage to a target, with a range of 5 meters.
Force Push: Roll a 1d6 to push a target back 5 meters.
Force Pull: Roll a 1d6 to pull a target 5 meters closer.
Force Jump: Roll a 1d6 to jump 5 meters into the air.
Weapons Table:

Blaster Rifle: Roll 1d6 for attack damage.
Blaster Pistol: Roll 1d6 for attack damage.
Lightsaber: Roll 2d6 for attack damage.
Acid Spit: Roll 1d6 for attack damage and an additional 1d6 for acid damage.
Health Tracking:

Each character has a maximum number of hit points equal to their Endurance attribute.
Whenever a character takes damage, subtract the damage from their current hit points.
If a character's hit points are reduced to 0, they are defeated and cannot take any further actions in the game.
Starship Warfare:

Starships have attributes of Speed, Armor, and Weapons.
To attack another starship, roll a 1d6 for the attacking starship's Weapons attribute. If the roll is equal to or higher than the target starship's Armor attribute, the attack hits and deals damage equal to the attacking starship's Weapons attribute.
To evade an attack, a starship can attempt to outmaneuver the attacking starship by rolling a 1d6 for the defending starship's Speed attribute. If the roll is equal to or higher than the attacking starship's Weapons attribute, the attack is evaded and no damage is taken.
Rules for Fear and Panic:

Whenever a character takes damage, roll a fear check by rolling a 1d6. On a roll of 1-3, the character becomes afraid and must roll a 1d6 for a panic check at the beginning of their next turn.
On a roll of 1-3 on the panic check, the character is overcome with fear and can take no actions on their turn. On a roll of 4-6, the character can act normally on their turn.
A character can attempt to shake off their fear by rolling a 1d6 and getting a 4-6 on their turn. If they succeed, they are no longer afraid and can act normally.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

RPG hrátky s umělou inteligencí

Příspěvek od Markus »

Zeptal jsem se nejpovolanějšího (AI modelu GPT).

Zdarma dostupné tady (musíte se zaregistrovat).

Zadání:
Napiš článek vysvětlující, co jsou to oldschoolové RPG hry a old-school renesance (OSR).
Odpověď:
Oldschoolové RPG hry a Old-School Renesance (OSR) jsou hry role-playing, ve kterých hráči představují postavy vystupující v určitém světě. Hry se obvykle skládají z fyzických částí, jako jsou papírové mapy, miniatury, figurky a kostky, a také z herních mechanik, které vymezují, jak se budou postavy pohybovat a interagovat v daném prostředí.

Oldschoolové RPG hry nabízejí hráčům více možností a volnosti v tom, co mohou postavám dělat. Hráči mají více kontroly nad tím, jak se jejich postavy budou vyvíjet a jakým směrem se jejich příběh bude ubírat.

Old-School Renesance (OSR) je nové pojetí starých her, které se zaměřuje na zachování základních principů starých RPG her bez zbytečných komplikací a konvencí. OSR zahrnuje použití jednoduchých herních mechanik, které hráčům umožňují více kreativity a volnosti. OSR také klade důraz na vytváření nových herních systémů, které si hráči mohou vybrat, aby vyhovovaly jejich specifickým potřebám.

Cílem OSR je vrátit se k základům RPG her a poskytnout hráčům více kreativity a svobody v tom, co mohou postavám dělat. OSR nabízí hráčům nový způsob, jak se zabývat RPG hrami, který je více založený na jejich vlastních představách a zkušenostech.
Tak už to víte.
Za tento příspěvek děkují uživateli Markus:
Selhan
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [články] Jak jsem se učil hrát old-schoolově

Příspěvek od Markus »

Zadání:
Napiš jednostránkový dungeon pro hru Old-School Essentials.
Odpověď:
Krypta Živého Smrti

Krypta Živého Smrti je starobylá a nebezpečná místnost, která leží uvnitř starobylého hradu. Dříve to byla krypty pro pohřby mrtvých, ale teď je to domov pro zlého čaroděje. Čaroděj má moc oživit mrtvé a používá ji k tomu, aby získal moc nad obyvateli hradu.

Postavy:

Čaroděj: Čaroděj je stařec s modrýma očima a šedivou bradou. Je velmi moudrý a má moc oživit mrtvé. Čaroděj je obklopen několika hlídajícími mrtvými, kteří jsou oživeni jeho magií. Dává hráčům různé úkoly, aby zjistili, co se skrývá uvnitř krypty.

Hlídající mrtví: Tyto mrtví jsou oživeni magií čaroděje. Jsou věrní čaroději a brání ho před jakýmkoliv nebezpečím.

Úkoly:

1. Hráči musí zjistit, co se skrývá uvnitř krypty. Čaroděj je požádá, aby prozkoumali několik místností v kryptě a nalezli informace o jeho moci.

2. Hráči musí porazit čaroděje. Čaroděj je velmi mocný a hráči musí použít všechny své dovednosti, aby ho porazili.

3. Hráči musí najít čarodějovo tajemství. Čaroděj se snaží udržet tajemství, které skrývá uvnitř krypty. Hráči musí najít způsob, jak se dozvědět, co je to za tajemství a jak ho čaroděj používá.
A vy kvůli tomu pořádáte nějaké Kuchyně.
Za tento příspěvek děkují uživateli Markus tito uživatelé (celkem 2):
Mizy, Bifi
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [články] Jak jsem se učil hrát old-schoolově

Příspěvek od Bifi »

Idea, že postavám úkoly zadáva zlý čarodej, ktorý chce preskúmať kryptu pod hradom s cieľom nájsť prostriedky na ovládnutie hradnej šľachty a pritom sa obklopuje nemŕtvymi, je super!

Úplne si viem predstaviť, že tí nemŕtvi stále vyzerajú ako živí, len sú mindless - a tak sa mu darí skrývať, že sú nemŕtvi a on sám je nekromant.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG hrátky s umělou inteligencí

Příspěvek od Pieta »

Živý Smrťa za mě nejlepší jméno cizí postavy všech dob.
Za tento příspěvek děkují uživateli Pieta tito uživatelé (celkem 2):
Markus, Bifi
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG hrátky s umělou inteligencí

Příspěvek od Markus »

Oddělil jsem diskuzi a doplnil do úvodního příspěvku odkaz, ať se taky můžete zapojit se svými výstupy. :)

Není to úplně marné jako náhodný generátor, protože to občas dost haluzí.

„Popiš zajímavé místo, osobu nebo bytost inspirované pikareskními romány, evropskými pohádkami a lidovými příběhy, gotickým hororem.“
Místo se nachází na okraji města. Jedná se o starou opuštěnou vesnici, která je obklopena hustými lesy a vrcholy hor. V neustálém stínu je starý kostel, který ukrývá tajemství a temnotu. Střechy domů jsou poškozené a rozpadlé, a ze svých oken už vyhlížejí jen prázdnota a prach. Navíc se zde často zjevuje podivná postava v černém plášti a černém klobouku, která se při pohledu na vás tváří jako by se vás snažila přivést do pekla. Někteří lidé tvrdí, že jde o démona nebo nesmrtelnou bytost, ale nikdo neví jistě. Není to místo, které bychom si měli přát navštívit, ale je to místo, kterému nemůžeme odolat.
Tajemné místo nazývané Věčná noc se nachází v temném hvozdu. Když se dostanete do těchto lesů, zdá se, že čas zde zastal. Je to starobylé místo, plné zapomenutých tajemství a starých čarodějnic. Obklopuje ho husté mračno, které se vždycky objeví přesně ve stejnou dobu - v půlnoci. Při tomto okamžiku se zvedá šílený vítr a vzduch se naplňuje tísní a hrůzou. Stromy se zdají být živé, zatímco v nich skrývají podivné bytosti, které se objevují jenom tehdy, když je opravdu tma. Věčná noc je obestřena tajemnou atmosférou, kterou vytváří staré příběhy, lidové pověsti a pohádky.
Popiš zajímavé setkání inspirované pikareskními romány, evropskými pohádkami a lidovými příběhy, gotickým hororem.
Zajímavé setkání by se odehrávalo v starém zříceném hradu, který by byl obklopen starobylými lesy a zdobenými zdmi. Hosté by se setkávali v místnostech obklopených starodávnými obrazy a sochami, které by představovaly existenci záhadných bytostí a magických sil. Setkání by začalo pozdravem přivítání od karnevalového klauna, s nímž by si všichni hráči hráli hry a prováděli výzvy. Poté by se večer přesunul do královského sálu, kde by se uskutečnil strašidelný večer plný pikareskních historek, evropských pohádek a lidových příběhů, které by doplnily gotické hrůzy. Večer by se završil představením, které by přinášelo příběh záhadné cestovatelky, která se vydává na cestu kolem světa, aby objevovala tajemství a magii.
Jen se teda trochu cyklí a snaží se zadání přímo zakomponovat do odpovědi.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG hrátky s umělou inteligencí

Příspěvek od Markus »

A něco pro místní příznivce malých hexů.

Popiš hex C-4 v hexcrawlu. Jeden sousedící hex obsahuje podzemní sídlo baziliška a stádo tvorů s horní polovinou těla lidskou a spodní polovinou a nohami koně. Druhý sousední hex obsahuje háj předků, kde je potřeba uctít jejich činy drobnými obětinami.
Hex C-4 je velký les plný divokých živočichů a rostlin. Je tu spousta stromů, keřů a jiné vegetace. Déšť zde přináší novou životní sílu a zvířata zde často loví. Zde můžete také najít potok tekoucí skrz les, občasné jezírka a různé druhy ptáků. Ve vzduchu se mísí vůně stromů a divokého ovoce. Hex C-4 je také domovem pro několik druhů divokých tvorů, jako jsou medvědi, jeleni, vlci a lišky.
Nuda, zkus to znovu.

Popiš hex C-4 v hexcrawlu. Jeden sousedící hex obsahuje podzemní sídlo baziliška a stádo tvorů s horní polovinou těla lidskou a spodní polovinou a nohami koně. Druhý sousední hex obsahuje háj předků, kde je potřeba uctít jejich činy drobnými obětinami. Hex C-4 musí obsahovat nebezpečí, tajemno a poklad.
Hex C-4 je skalnatý útes s vysokými skalami a hlubokou propastí. Několik velkých kamenných soch se tyčí na vrcholu útesu. Pod podivnými skulpturami jsou ukryty starobylé relikvie, bohatství a tajemství. Když se člověk blíží k sochám, stávají se jejich oči živými a ozbrojení strážci se vynoří ze skal, aby ochránili poklad. Cestou dolů se objevují další nebezpečí - pokřivení a kletí, které stvořili kouzelníci dávno zapomenutých mocností.
Lepší!
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: RPG hrátky s umělou inteligencí

Příspěvek od MarkyParky »

Markusi, o tom posledním chybějícím hexu si s openai povídám už druhý den, lezeš mi do zelí. :)
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG hrátky s umělou inteligencí

Příspěvek od Selhan »

Crowen včera udělal takřka to samé téma v designové sekci.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG hrátky s umělou inteligencí

Příspěvek od Markus »

Díky, to jsem minul (a ten název diskuze mi nic neřekl). Sloučeno.
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG hrátky s umělou inteligencí

Příspěvek od Nordoslav »

Já už designuju PbtA s Fredem

Hi, Fred. Can I call you Fred?
Sure, that's fine.
Fred, we will make pbta game about werewolves in space. Do you now pbta games?
No, I'm not familiar with PBTA games. Can you tell me a bit more about them?
Okay, PBTA means Powered by the Apocalypse. It is family of games based on Apocalypse world. Each players select playbook for his character which gives them unique moves to perform.
The game is driven by a series of moves that the players and the game master make in order to tell a story.
Yes, exactly. So let´s make PbtA about werewolves in space together!
Sounds great! What kind of story do you have in mind?
Not so fast, we need to list available playbooks for our game.
We could have playbooks for Werewolves, Humans, Aliens, and Space Pirates. Each of these playbooks would have unique moves and abilities that would allow players to play the game in a variety of ways. Once we have our playbooks we can start talking about the story.
Exactly. So what would moves would playbook for space werewolves have?
Good question. Space werewolves would likely have moves related to their enhanced senses, speed, and strength. They may also have moves that allow them to use their supernatural powers. They could also have moves that allow them to shape shift and use their powers to influence others. Finally, they could have moves that allow them to detect other supernatural creatures in the area.
Supernatural powers sound neat! What kind of supernatural powers do you think the werewolves should have?
Well, that will depend on the type of story we're trying to tell. For example, we could allow werewolves to have the power to summon and control animals, to transform into different creatures, or to see into the future. We could also allow them to have the ability to manipulate time and space, or to cast powerful illusions. Ultimately, it will depend on the type of story we want to tell.
Do you think, that werewolf powers could be linked to faster than light travel?
Absolutely! We could give the werewolves powers that are related to faster than light travel, such as the ability to open portals to other parts of the universe, or the ability to create wormholes. This would give them the ability to traverse the universe quickly and would provide a unique element to the game.
Can you write it as a move?
Sure! We could have a move called 'Warp Speed', in which the werewolf can open a portal to another part of the universe and travel through it in the blink of an eye. The move could also have additional effects, such as allowing the werewolf to avoid any obstacles or enemies in its path.
Okay what is the partial success (7 - 9) for Warp Speed?
For a partial success on the Warp Speed move, the werewolf can open a portal but they arrive at their destination with a delay. This could give them enough time to prepare for any danger that may be waiting.
Okay, that sounds good, write it like you're writing it directly into the rulebook.
Warp Speed: When the werewolf uses this move, they can open a portal to any part of the universe in the blink of an eye. On a 10+, the werewolf arrives at their destination instantly. On a 7-9, the werewolf arrives with a slight delay, giving them time to prepare for any danger that may be waiting.
Great lets create move for shapeshifting and then second one for black hole magic rituals
Sure! For shapeshifting, we could have a move called 'Metamorphosis' in which the werewolf can transform into a variety of forms. On a 10+, the transformation is successful and the werewolf can take on the form of any creature they choose. On a 7-9, the transformation is successful but the werewolf will have some of the creature's weaknesses as well.

For the black hole magic ritual, we could have a move called 'Black Hole Conjuring' in which the werewolf can summon a powerful force from the depths of space. On a 10+, the force is summoned and the werewolf can use it to their advantage. On a 7-9, the force is summoned but it could also have some unforeseen consequences.
Za tento příspěvek děkují uživateli Nordoslav tito uživatelé (celkem 2):
Markus, Pieta
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG hrátky s umělou inteligencí

Příspěvek od crowen »

Ja som sa s tym vcera pohral mozno pol hodinku, vysledky su prekvapivo dobre. Na konci je mapa generovana v dall-e z popisu co vygeneroval chatgpt

https://docs.google.com/document/d/1uJf ... 2tBrk/edit
Uživatelský avatar
Rillae
Příspěvky: 490
Registrován: 9. 8. 2018, 11:37
Bydliště: Waterdeep

Re: RPG hrátky s umělou inteligencí

Příspěvek od Rillae »

Vytvoř hexcrawl pro Conana. Popiš každej hex:

Hex 1: The Ruins of the Tower of Set: An ancient ruined tower, once a fortress of the snake god Set, stands in the middle of this hex. There are no inhabitants, but the ruins are filled with treasure, monsters, and secrets.

Hex 2: The Lost City of Kuthchemes: Ancient ruins of a buried city of a lost civilization, now inhabited by savage tribes of cannibals and other strange creatures.

Hex 3: The Plains of Thoth-Amon: A vast, desolate plain with a strange, haunted atmosphere. The ruins of an ancient temple to the dark sorcerer Thoth-Amon can be found here.

Hex 4: The Valley of the Hyborian kings: This once-fertile valley was home to many powerful Hyborian kings, and their ruins can still be found here. It is a dangerous place, filled with giant spiders, giant snakes, and other deadly creatures.

Hex 5: The Mountains of the Mounds: A vast mountain range, home to a mysterious race of hill giants. The mounds are said to be the resting places of ancient kings, and the mountain passes are guarded by giant eagles.

Hex 6: The Dregs of the Wasteland: A barren, lawless region filled with bandits, mutants, and other outcasts of civilization.

Hex 7: The Valley of the Gods: A mysterious valley filled with strange temples dedicated to forgotten gods. Those who enter are said to never return.

Hex 8: The Swamp of Skelos: A vast, fetid swamp filled with strange creatures, powerful magic, and ancient secrets.

Hex 9: The Quagmire of Turan: A vast, inhospitable marshland filled with giant insects, giant reptiles, and other dangerous creatures.

Hex 10: The Tower of the Witch-Queen: A tall, imposing tower on the edge of the desert. It is said to be the home of the Witch-Queen, a powerful and mysterious sorceress.
Za tento příspěvek děkují uživateli Rillae:
Pieta
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: RPG hrátky s umělou inteligencí

Příspěvek od MarkyParky »

Drobné zkušenosti z generování hexu.
  • Optimální postup se mi zdá v prvním promptu dát zadání, kde budou nastíněny všechny významné prvky, které chcete v nagenerovaném obsahu mít, ale nezabředávat do přílišných detailů. Ty můžou přijít později, v následném dialogu.
  • Umí to dodržet zadanou strukturu a formát, když tomu nadiktujete šablonu.
  • Úplně skvělý moment pro mne byla následující sekvence:
    - Já: "Can you be more specific about the barbarians? Give me name of the chieftan and some member, also inlcude some inner conflict for the barbarian group."
    - AI: Nadhodí pár jmen a nějaké nápady na zápletky pro frakci barbarů
    - Já: "Perfect. And now do the same for nomadic tribe."
    - AI: Sure, here are some ideas for the nomadic tribe and their leader:.... a opravdu to udělá. To mi trochu vyrazilo dech :)
  • Umí udělat i shrnutí a finální verzi toho, o čem jsme se bavili. "Teď mi to celé sepiš v požadovaném formátu." ... ale se dvěma háčky:
    - vypouští v tom shrnutí detaily (a to jsem napsal "all we have" a ne nějaké "summary" nebo tak)
    - tahle věc mi opakovaně spadla. Ne vždy - tak 1 ze 3 pokusů dopadl dobře, ale asi je to nějak výpočetně náročné a vyprší tam nějaké timeouty či něco podobného.
  • Umí to napsat i česky/přeložit do češtiny, ale dost u toho improvizuje se slovní zásobou a vymýšlí si tvary slov nebo překládá otrocky. Například místo "travnaté pláně" mi to psalo "trávníkové planiny".
  • Nechal jsem si nastřelit mechaniku pohybu. Ten základ - že hod kostkou má určit směr, to vymyslelo samo. Ale třeba to vymyslelo pro čtvercovou síť, když jsem ho požádal, aby to upravilo pro hexy, tak to sice udělalo, ale nechalo tam jako kostku d4, místo toho, aby ji předělalo na d6. Takže některé vazby si to stále ještě neuvědomuje.

EDIT: Ještě jeden postřeh. Pokud to doplňujícími otázkami nedonutíte ke konkrétnostem, jsou výsledky hrozně generické. "Dobrodruzi půjdou na pláně, kde se potkají s divokými zvířaty a řeší ohrožení karavany, která má vnitřní spory."
Uživatelský avatar
radunamlejn
Příspěvky: 172
Registrován: 30. 10. 2020, 20:08
Bydliště: z Kobylis

Re: RPG hrátky s umělou inteligencí

Příspěvek od radunamlejn »

Trávníkové planiny jsou skvělé, jak z UVG...
Občas hraju Grimoár, s těmihle doplňky.
Náhodné záznamy mých neuspořádaných myšlenek a výtvorů.
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů