Vzhůru do hlubin!

Pro velký úspěch se opakuje soutěž/výzva, ve které tvoříme dvoustránkové dungeony na zadané ingredience.
Uživatelský avatar
RoVan
Příspěvky: 65
Registrován: 4. 4. 2021, 18:27
Bydliště: Ostrava

Vzhůru do hlubin!

Příspěvek od RoVan »

Dungeon: Orkiniuz - ZSZ (Zpodoceánský sběrač zlata)
"On skřepaslík je dobrý plavec, ale dlouho nevydrží."

Detail: Periskop, Akustika
Pach: Ozón
Materiál: Nýty, Bronz

Obrázek

Obrázek


Obrázek

Obrázek


Na každou práci je nářadí a na každý příběh je RPG. Nezatloukejte hřebík šroubovákem, i když na něj přilepíte závaží, kladivo bude lepší.

Nabízím výpravy s OSEnauty na Olagova Švihlá místa pojďte si užít pivo, OSR a chlebíčky.
Uživatelský avatar
RoVan
Příspěvky: 65
Registrován: 4. 4. 2021, 18:27
Bydliště: Ostrava

Re: Vzhůru do hlubin!

Příspěvek od RoVan »

LOG z tvorby:
Pomalu začínám finišovat a budu přecházet k sazbě, korekcím. Přesto mi v Dungeonu (nebo možná spíš dobrodružství) něco chybí a neumím to pojmenovat, přesto si myslím, že by to tam mělo být. Nejlépe bych to popsal jako "jádro pudla" nebo "proč hrát tohle a ne něco jiného." Vysoká míra improvizace a invence je pro one-page dungeon implikovaná, ale schází mi tam nápad stylu "už jen pro tohle bych si to chtěl sám zahrát."

Výzvy:
Zlatý řez - implementoval jsem velmi volně, ale pořád nejsem spokojený, v téhle fázi s tím už asi nepohnu.
Sazba a grafická stránka - vím, co se mi čte dobře, co se týče slohu, gramatiky, nebo sazby. To že ale poznám, že mi padnou boty, neznamená, že je umím ušít. Takže sazba, stylistika a grafická stránka je v tuto chvíli největší očistec. Pořád zápasím s tím, jak předat myšlenku, aby došla tak, jak je v mé hlavě.
Na Dungeon je sice dost času, ale většinou, když mám nosnou myšlenku, tak dozrává v průběhu měsíců, kdy přichází nápady postupně, když se na tvorbu nesoustředím (viz OSEnautská mohyla předků).
Druhá věc je systémová implementace, mám tendenci vázat prvky na plavidlovou implementaci. V tuhle chvíli mám v Dungeonu hodiny, bez plavidlové implementace budou zkrátka "když to dává smysl, posuň se na další hrozbu", což mi zároveň bytostně vadí - jako autorovi, nikoli jako vypravěči/hráči.

Bohužel jsem neměl čas na diskuzi nad kotlíkem, o víkendu zkusím zkonzultovat jednotlivé věci s jinými lidmi a dostat nějaký náhled třetí strany.

Obrázek


Obrázek

Obrázek


Na každou práci je nářadí a na každý příběh je RPG. Nezatloukejte hřebík šroubovákem, i když na něj přilepíte závaží, kladivo bude lepší.

Nabízím výpravy s OSEnauty na Olagova Švihlá místa pojďte si užít pivo, OSR a chlebíčky.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Vzhůru do hlubin!

Příspěvek od York »

RoVan píše: 30. 11. 2022, 22:01Přesto mi v Dungeonu (nebo možná spíš dobrodružství) něco chybí a neumím to pojmenovat, přesto si myslím, že by to tam mělo být. Nejlépe bych to popsal jako "jádro pudla" nebo "proč hrát tohle a ne něco jiného." Vysoká míra improvizace a invence je pro one-page dungeon implikovaná, ale schází mi tam nápad stylu "už jen pro tohle bych si to chtěl sám zahrát."
Co se tohohle týče, tak rozhodující je pro mě přehlednost, použitelnost a hratelnost, ne přítomnost nějaký cool featury. A samozřejmě jestli se aspoň zhruba trefíš do settingu, kterej zrovna hraju, ale to moc neovlivníš. Ideálně bych to chtěl vzít, přečíst si úvod a hrát, s tím, že všechny relvantní informace najdu vžydky u lokace, ve který zrovna postavy jsou. Pokud jsme třeba v A1 a hrozí, že přije medvěd z A5, chci to mít napsaný v A1 a nehledat po celym dungeonu, co s čím souvisí. Super nápadů se na netu válej stovky, z fleku hratelenejch dobrodružství je jak šafránu.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3832
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác

Re: Vzhůru do hlubin!

Příspěvek od Selhan »

Kuchyne nemusi byt bez pravidlove interpretace, zadani je "bez vazby na existujici system". Ja mel minule taky vlastni mechaniku tikajicich hodin u rozpadajicich se cest.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.

Zpět na „Dungeonová kuchyně 2022“