Zachraňte zlatého (radunamlejn)

Pro velký úspěch se opakuje soutěž/výzva, ve které tvoříme dvoustránkové dungeony na zadané ingredience.
Uživatelský avatar
radunamlejn
Příspěvky: 172
Registrován: 30. 10. 2020, 20:08
Bydliště: z Kobylis

Zachraňte zlatého (radunamlejn)

Příspěvek od radunamlejn »

Tímto se přihlašuji a čekám, co ze mě vypadne...

EDIT:
První mezikus procesu. Verze 0.2 alfa - teď to odložím a vrátím se k tomu zítra dopoledne (jde to, že? na letáku je napsáno do 5. 12. tak s tím počítám.
Zachraňte zlatého-0.2-alfa.pdf
(694.37 KiB) Staženo 46 x
EDIT2:
Druhý mezikus procesu. Verze 0.8 beta - už jsem s tím asi celkem spokojený. Ještě to večer jednou projdu a možná zkusím ulovit někoho, kdo mi tam opraví chyby. (Jo a taky nějaký podpis by to chtěl, to tam taky dodám.)
Zachraňte zlatého-0.8-beta.pdf
(696.36 KiB) Staženo 43 x
EDIT3:
Zachraňte zlatého - 1.0.pdf
(794.39 KiB) Staženo 60 x
Naposledy upravil(a) radunamlejn dne 6. 12. 2022, 00:00, celkem upraveno 3 x.
Za tento příspěvek děkují uživateli radunamlejn tito uživatelé (celkem 2):
Selhan, Quentin
Občas hraju Grimoár, s těmihle doplňky.
Náhodné záznamy mých neuspořádaných myšlenek a výtvorů.
Uživatelský avatar
radunamlejn
Příspěvky: 172
Registrován: 30. 10. 2020, 20:08
Bydliště: z Kobylis

Re: V procesu (radunamlejn)

Příspěvek od radunamlejn »

Tvůrčí zápisky:

Téma je zlatý řez. Hned se mě vybavilo vše co nás o tom učili na škole. Ulita loděnky, komponování záběrů, poměry, listy rostlin. To zní jako něco přírodního. Možná průzkum obří ulity loděnky? :think: Raci poustevníčci nosí ulity, možná že by mohli být obří, nebo inteligetní a z ulit si stavět domy? (Dobře tenhle nápad už mám delší dobu schovaný pro něco jiného, ale i tak by se dal použít tady.) To skoro zní jako chitin - materiál z kterého jsou broučí/račí krunýře. To my zase připomíná post-apo, spíše než fantasy ke kterému jsem podvědomě mířil. Zlatý řez by také mohl být název pro meč, drahý a nějak (magicky?) pozlacený. Také by to mohl být nějaký útvar v krajině, údolí kde se rýžuje zlato? Puklina kam se spouští lidé, aby něco (těžili zlato?). Taky by to mohl být název nějakého festivalu (konec zimy, konec nějakého bídného období?), případně název vojenské operace. To se to moc nezjednodušilo.
(Neměl bych si moc vyskakovat, zase se mi to rozleze a nebudu schopen na tom formátu vše řádně vysvětlit.)
Možná scifantasy/postapo v duchu UVG a nějaká pláň místo nebo zlatě zářácí puklina se může jmenovat zlatý řez. Taky by to mohl být rituál přijetí do nějaké skupiny (vůdci klanu, muži, ženy..?). Hm... To je možností. Taky by to mohla být Tajná organizace, která zabíjí nepohodlné bohaté a vlivné osoby, nebo krycí název pokusu o převrat. To sem si to tedy nezjednodušil.

Skoro bych si měl vybrat/nahodit nějaké ingredience. Zkusím kostky, ale možná to vezmu podle toho co se mi bude líbit.
Házet na tři tabulky o šesti položkách je tedy takové zmatené. (Myslím: pokud to má mít pět výsledků.) Zkusím Fate kostku a běžnou šestistěnku. Fate určí boxík (−0+) a běžná k6 položku.

Výsledek: Bronz, Sklo, Klepadlo, Glazura, Kadidlo.
To jsem tedy nečekal. Vpodstatě je to celé mimo věci, které mi přišli na první přečtení sympatické. Tohle voní blízkým východem/ severní afrikou někdy před středověkem (nevyznám se přesně v těch dobách). Udělat z toho vánoční městské dobrodružství postavené na vyvražďování neviňátek - zlatý řez. Napínavá hra o to zda "zlatého" říznou nebo ne...
Nebo něco jako Sumer či Babylon. Ale o čem by to bylo? Měli tam tajné vrahy? Možná hrobka, ale kde je tam zlatý řez?
Určitě by tam měli nějak figurovat dveře. Možná nějaký puzzle kde půjde o to na které dveře zaklepat? No ne, že by mě to nějak lákalo (a na můj vkus je tam možná málo přírody a prostoru pro zábavné tvory).

Momochodem: není glazura jen nějaký druh skla? :think: (Po chvíli googlování a wikiování) Jo je to tak. Dvě (vpodstatě) stejné věci. Jedna stojí sama druhou kydli na keramiku.

Ještě si to projdu bez kostek a vypíšu si co mě příjde inspirativně zajímavé. Chitin, akustika, přesládné květy, (ještě možná Borovice, ale protože borovice ze srdce nesnáším tak určitě ne!), možná desinfekce, možná uzené, ale i tak z toho prostě pět věcí co by se mi od pohledu líbili nevykřešu. Ještě nad tím budu přemýšlet. Možná nakonec přece jenom vezmu ty naházené.
Za tento příspěvek děkují uživateli radunamlejn:
kin
Občas hraju Grimoár, s těmihle doplňky.
Náhodné záznamy mých neuspořádaných myšlenek a výtvorů.
Uživatelský avatar
radunamlejn
Příspěvky: 172
Registrován: 30. 10. 2020, 20:08
Bydliště: z Kobylis

Re: V procesu (radunamlejn)

Příspěvek od radunamlejn »

Tvůrčí zápisky:

Včera jsem si večer s radostí poslechl ostatní jak jsou na tom s tvorbou a v mezičase prohlížel obrázky Babylonu, Mezopotámie a Assyrů. Jsem asi sebevrah a nebudu brát výsledek včerejší obecné debaty v potaz (tedy že na tento prostor se toho moc nevejde) a udělám asi ten útěk z města se svatým nemluvnětem a celé to bude v období fantasy pseudoMezopotámie.

Zatím jsem si vypsal lokace co mě napadli a je toho v A5 dvojsloupci na celou stránku (a to má každá lokace jeden řádek popisu. Budu s tím muset něco provést. Chtěl bych tam mít hodně postav v několika frakcích.

Celé město budou střežit golemové, modře glazování.

A děťátko bude umět dělat zázraky (jeden za sezení).

A bude tam chrám s velikým zářivým drahokamem na vrcholku zikkuratu.

No když se tak poslouchám asi se to tam fakt všechno nevejde. Ale část textů může být i u mapy, že? No uvidíme.

Teď jsem četl článek o kulturní apropriaci v DnD, doufám že se podobných schematických zjednodušení nedopustím taky, co to povídám asi se jich dopustím, no snad se to nikoho nedotkne, moc.

A někde tam budou lvy a posvátní krokodýli a gryfové a sfinga co pokládá hádanky a pašeráci říční dopravou a karavana a náboženský rozkol v církvi a...

No, to jsem na sebe zvědav.
Občas hraju Grimoár, s těmihle doplňky.
Náhodné záznamy mých neuspořádaných myšlenek a výtvorů.
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 919
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: V procesu (radunamlejn)

Příspěvek od kin »

To jsem taky zvědav! Tohle je mé nejoblíbenější historické období a kultura (měl jsem jimi kdysi inspirovanou jednu trpasličí kulturu). Tak jsem zvědavý co z toho vyleze :)
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6890
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: V procesu (radunamlejn)

Příspěvek od Antharon »

Vyzerá to hrozne cool, ja by som to na tvojom mieste skúsil poňať ako pointcrawl a urobil graf, kde každý uzol je zaujímavá lokácia (zikkurat, zahrady, trh...) A spojnice medzi nimi encountry (krokodýli, golemovia, gryf), obrázky a zápisky rovno do mapky a ako pozadie možno jednoduchá mapa mesta.

Útek so zázračným dieťaťom je super, pridaj k nemu ešte náhodnú tabuľku zázrakov, ktoré sa môžu stať (napr. Každú scénu na 1 na d6), nemusia mať nejaký herný efekt, len ako doplnenie atmosféry (napríklad postavy utekajú mestom a zrazu sa zo všetkých strán nahrnú ľudia a začnú sa klaňať a kričať "spasiteľ!")
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
radunamlejn
Příspěvky: 172
Registrován: 30. 10. 2020, 20:08
Bydliště: z Kobylis

Re: V procesu (radunamlejn)

Příspěvek od radunamlejn »

Tvůrčí zápisky

První fotky mapy "města": (je to jen vytažené z mobilu, pak to vezmu normálně scenerem.)
IMG_20221204_133215_edit.jpg

Ano chybí mi tam jeden domovní blok, zatím nevím co tam bude.

Mapa zahrnuje:
Palác, Zahrady, Chrám, Tržiště, Přístav a sklady, Stáje, Hrnčířskou dílnu, Kovárnu, Kasárnu, Chudinskou čtvrť, Tklacovnu koberců, Vodní nádrž, Tábořiště karavany, Ubikace kněžích, Úřednickou budovu...

Teď musím dát dohromady postavy a jejich provázání. (A pak to všechno nějak nacpat na stránky...)
Za tento příspěvek děkují uživateli radunamlejn:
Korhul
Občas hraju Grimoár, s těmihle doplňky.
Náhodné záznamy mých neuspořádaných myšlenek a výtvorů.
Uživatelský avatar
radunamlejn
Příspěvky: 172
Registrován: 30. 10. 2020, 20:08
Bydliště: z Kobylis

Re: Zachraňte zlatého (radunamlejn)

Příspěvek od radunamlejn »

První alfa verze (s chybějícími částmi a některými motivacemi) je tady, pokračovat budu zítra dopoledne. Nahráno v prvním příspěvku.
Občas hraju Grimoár, s těmihle doplňky.
Náhodné záznamy mých neuspořádaných myšlenek a výtvorů.
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 919
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: Zachraňte zlatého (radunamlejn)

Příspěvek od kin »

Ta mapa je naprosto fenomenální! :clap:

Zatím jsem to jen velmi rychle prolétl a dvě věci bych dal k zamyšlení. Zázraky nemluvněte - jedno za sezení mi přijde málo. Je to two-page, předpokládá se, že ho dohraješ za jedno sezení. Dal bych větší kadenci. Jedině kdyby jsi to plánoval použít v kampani, kde by postavy děcko hlídali delší dobu, tam by to smysl mělo. Ale tak to dle mě většina lidí nevyužije.

A pak létající koberec u Muru, tkalcové. Dal bych tam že už letající koberec má, protože to že ho vyrobit umí se opět během jedné hry asi neprojeví. Ale zase dokáže být hrozně OP, tak bych mu dal nosnost třeba jeden člověk a mimino. :)
Za tento příspěvek děkují uživateli kin:
radunamlejn
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
radunamlejn
Příspěvky: 172
Registrován: 30. 10. 2020, 20:08
Bydliště: z Kobylis

Re: Zachraňte zlatého (radunamlejn)

Příspěvek od radunamlejn »

Díky
kin píše: 4. 12. 2022, 21:20 ...létající koberec u Muru, tkalcové. Dal bych tam že už letající koberec má, protože to že ho vyrobit umí se opět během jedné hry asi neprojeví...
Vidíš, díky za upozornění, tady chybí provazba. Umí ho vyrobit ze svaté třtiny, která roste v zahradě.

Proto to budu zítra číst s čistou hlavou, abych tyhle věci co se při psaní ztratili zase našel...
Občas hraju Grimoár, s těmihle doplňky.
Náhodné záznamy mých neuspořádaných myšlenek a výtvorů.
Uživatelský avatar
radunamlejn
Příspěvky: 172
Registrován: 30. 10. 2020, 20:08
Bydliště: z Kobylis

Re: Zachraňte zlatého (radunamlejn)

Příspěvek od radunamlejn »

Nová verze nahraná v úvodním příspěvku.
Občas hraju Grimoár, s těmihle doplňky.
Náhodné záznamy mých neuspořádaných myšlenek a výtvorů.
Uživatelský avatar
radunamlejn
Příspěvky: 172
Registrován: 30. 10. 2020, 20:08
Bydliště: z Kobylis

Re: Zachraňte zlatého (radunamlejn)

Příspěvek od radunamlejn »

Tak verze 1.0 je nahraná... To byl boj.
Občas hraju Grimoár, s těmihle doplňky.
Náhodné záznamy mých neuspořádaných myšlenek a výtvorů.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zachraňte zlatého (radunamlejn)

Příspěvek od Quentin »

Doporučuji u frakcí zvýšit minima u hodů na počet. Byla by škoda hodit jen dva kněze nebo farmáře, když jich máš popsaných víc.

Místo 2k6 třeba k6+4. Nebo aspoň 3k4 nebo 4k4, ať minimum odpovídá počtu pojmenovanych.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Zachraňte zlatého (radunamlejn)

Příspěvek od Korhul »

Na tomto "dungeonu" oceňuju že působí pěkně uceleně. Nosné téma a kulisy, ve kterých se to celé odehrává, do sebe zapadají. Vše podtrhuje stylizovaná mapka. Úvod dobrodružství nahrává tomu, že zmatené postavy by mohly zažít zběsilou jízdu městem, o kterém toho zase tolik neví. Přitom jejich průchod zřejmě určí dost náhodně to, jaké znalosti o městě dostanou do začátku, jaké jim padne náhodné setkání na ulici a hlavně do které budovy zamíří. Líbí se mi, že i přes svoji stručnost nabízí v popisech jednotlivých lokací a NPC spoustu vzájemných vazeb a hráči mají k dispozici několik řešení, jak se vypořádat se svým úkolem. V podstatě se dá říct, že to patří do žánru "heist, který jste si ale předem nemohli naplánovat".

Některé prvky jsou ale podány nakonec možná až příliš stručně (já vím, není prostě místo...). Podle mě chybí jasnější vymezení vztahu mezi vládcem, úředníky a kněžími (jak moc moou jedni obcházet nařízení těch druhých a naopak?) Velí vojákům přímo vládce nebo to jde přes úředníky? Kdo je v hierarchii výš, panovník nebo kněží? A jak je to s programováním golemů? Pokud Timat nic neví o vraždění dětí, ale přitom jsou golemové naprogramováni na jejich zadržování, kdo je tak naprogramoval? Pokud on na příkaz panovníka, je divné, že o honu na děti nic neví. Při přípravě na hru by bylo třeba tyto otázky předem zodpovědět.

Celkově mám nijak nepodložený pocit, že linka mocenských intrik a snah o převrat má potenciál kolem postav tak nějak projít bez povšimnutí. Ale realita hry nejspíš ukáže, že zrovna tohle budou hráči řešit nejvíc, a pak se podle mě PJ zapotí o něco víc, než když budou postavy shánět létající koberec :-)

Budu i hnidopich a napíšu, že mít na 4k10 vojáků jen 2k8 farmárů a 3k6 otroků se mi zdá málo, ale hru by mi to nezkazilo a pomyslné hvězdičky kvůli tomu nestrhávám.

Obě strany dodané autorem obsahují dostatek nástrojů pro vytvoření pěkného dobrodružství, rád bych si to někdy zahrál.

A jeden dotaz:

Všude v modulu se píše, že vládce chce vyvraždit všechny děti. Herodes, který je inspirací pro toto dílo ale vraždil jen novorozence. Jaký byl autorský záměr?
Za tento příspěvek děkují uživateli Korhul:
radunamlejn
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
radunamlejn
Příspěvky: 172
Registrován: 30. 10. 2020, 20:08
Bydliště: z Kobylis

Re: Zachraňte zlatého (radunamlejn)

Příspěvek od radunamlejn »

Díky za reakci. A teď je čas na mojí odpověď. (A pak někdy i na mojí reakci na tvoje dílo, ale to ještě chvíli zabere.) Začnu odzadu:
Korhul píše: 9. 12. 2022, 18:41 Všude v modulu se píše, že vládce chce vyvraždit všechny děti. Herodes, který je inspirací pro toto dílo ale vraždil jen novorozence. Jaký byl autorský záměr?
Jó no, prostě volně zaměňuji pojmy jako novorozenec, dítě, batole a nemluvně. Předpokládám že doba o které se bavíme je taková že všude je spousta dětí, každý nějaké má. Ty které jsou zmíněné v textu jsou ony nemluvňata/novorozeňata, které vládce hodlá vyvraždit. (Ale za devět měsíců si na jejich vyvraždění už stejně nikdo nevzpomene, pokud o tom někdo nenapíše do knihy.) Ale jo, tohle bych měl v textu lépe vychytat.
Korhul píše: 9. 12. 2022, 18:41 A jak je to s programováním golemů? Pokud Timat nic neví o vraždění dětí, ale přitom jsou golemové naprogramováni na jejich zadržování, kdo je tak naprogramoval? Pokud on na příkaz panovníka, je divné, že o honu na děti nic neví. Při přípravě na hru by bylo třeba tyto otázky předem zodpovědět.
Tohle je myslím jasně (i když hóóóódně stručně) napsané přímo v textu, příkazy jim zadává vládcova kněžka, nejvyšší kněz taky ví jak na to, ale už je starý a nezajímá se o to.
Korhul píše: 9. 12. 2022, 18:41 Podle mě chybí jasnější vymezení vztahu mezi vládcem, úředníky a kněžími (jak moc moou jedni obcházet nařízení těch druhých a naopak?) Velí vojákům přímo vládce nebo to jde přes úředníky? Kdo je v hierarchii výš, panovník nebo kněží?
Tohle máš pravdu chybí, ale viděl jsem kněží a vládece s úředníky jako dvě na sobě nezávislé mocnosti, které ale musí kvůli udržení vlády spíše spolupracovat, ale intrukují proti sobě a jsou na sobě vpodstatě nezávislí. Vztah mezi vládcem a úředníky je takový že oni mu slouží a to jim udržuje postavení, ale jejich služba na chodu města zároveň udržuje postavení vládce, který by to bez nich nemohl dělat. Vojáci podléhají jak vládci, tak úředníkům, ale do jejich oddanosti a služby silně vstupuje náboženské přesvědčení, když se jim něco hodně znelíbí jsou silou, která dokáže vládce odstavit od moci. Mají vlastní velitele.

A ještě když jsem u toho odpovím i Quentinovi (ale kdybys chtěl poskytnout větší zpětnou vazbu, rád si poslechnu co si o mém díle myslí mistr minidobrodružství.)
Quentin píše: 6. 12. 2022, 08:06 Doporučuji u frakcí zvýšit minima u hodů na počet. Byla by škoda hodit jen dva kněze nebo farmáře, když jich máš popsaných víc.

Místo 2k6 třeba k6+4. Nebo aspoň 3k4 nebo 4k4, ať minimum odpovídá počtu pojmenovanych.
Chápu, vnímal jsem to tak, že ti vypsaní jsou hlavní složka a ti nahazovaní jsou k nim navíc. (Ale je pravda že jsem to nespecifikoval...)
Za tento příspěvek děkují uživateli radunamlejn:
Korhul
Občas hraju Grimoár, s těmihle doplňky.
Náhodné záznamy mých neuspořádaných myšlenek a výtvorů.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Zachraňte zlatého (radunamlejn)

Příspěvek od Ota »

Zkusím napsat pár komentářů, připomínek či dotazů. Pokud se budu někde opakovat po předpřispěvatelích, omlouvám se. Přítomnost či eleganci zapojení ingrediencí nebudu hodnotit zde ani u jiných příspěvků. Ingredience osobně chápu jen jako tvůrčí jiskry, kdežto já se pokusím napsat postřehy ohledně ohně.

- závidím layout, zvolené fonty i ten atmosférický obrázek. Pasuje to k sobě a z estetického hlediska se to prostě dobře čte. Dungeon má u mě body navíc za zvolenou stylizaci. Mezopotámie je bezva.

- ve svém dungeonu jsem měl potíže dostat na dvě stránky chrámový komplex a dvě patra chrámu, tady se autor rozhodl popsat rovnou celé městečko. Klobouk dolů za odvahu, otázka je, jakou míru detailu je pak možné udržet. Po přečtení je třeba uznat, že popsáno je toho dost, místy jsem se vlastně cítil až přehlcen (počty popsaných úředníků, vojáků, obchodníků atd.). Heslovité popisy šetří místo, zároveň pomáhají. Popis jednotlivých osob je dostačující, jen jejich množství je možná zbytečně velké.

- osobně bych v odstavci "Příhody na ulici" dával před jména účinkujících jejich funkci (úředník, voják atd.), značně by to pomohlo v hledání popisu dané osoby.

- líbí se mi pokus o to, dostat na dvě stránky de facto towncrawl, doplněný náhodnými setkáními, okořeněný zázraky Zlatého. Dungeon samozřejmě dost spoléhá na to, že Vypravěč při hře dokáže plynule popisovat prostředí jen na základě několika slov.

- já bych se hru odehrát trochu bál a asi by to nedopadlo dobře. Zamotal bych se ve vztazích jednotlivých osob, v jejich vzájemné interakci, v pro mě trochu neuchopitelném fungování městečka (vztahy mezi jednotlivými institucemi) a v jen načrtnutých popisech lokací (když mi postavy vlezou do paláce, začnu se potit). To je ovšem můj problém a improvizačně zdatnější Vypravěč by mi klidně mohl ukázat, že je to brnkačka. Určitě by se mi taková hra v tomto prostředí líbila.

- až budu vytvářet nějaké městečko, určitě se inspiruji způsobem, jak hezky vytvořit různé čtvrtě a vztahy mezi nimi, jenom si to holt pro sebe udělám jednodušší a přidám víc vysvětlivek :)

- jo a půjčím si golemy, které programuje hlavní programátor alias nejvyšší kněz :)
Odpovědět

Zpět na „Dungeonová kuchyně 2022“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů