Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně

Příspěvek od MarkyParky »

Ota píše:U mapy mě překvapilo, jak je civilizovaná. Spousta osídlení různých velikostí.
Je z 18. století. My budeme hrát v ekvivalentu 200-300 předtím, nicméně v tomhle směru zase ta území tak prudkým rozvojem neprošla.
Ota píše:Na to bych si osobně netroufnul.
"Civilizovanost" kraje, aby to bylo uhratelné, redukuji dvěma prvky:
- měřítko - jak jsem psal výše, roztáhnu to 2,5x
- prohnala se tamtudy válka a to hned několikrát v posledních desetiletích. To znamená pokles populace třeba na 30% a spoustu těch vesniček a staveb bude opuštěných nebo obydlených nemrtvými.
Ota píše:Vzhledem k počtu osídlení předpokládám, že popis většiny z nich se vejde na A5, je to tak?
Nehraju na osídlení, ale na "zajímavá místa". V tomhle směru je to fakt pointcrawl (byť nemá pevně dané spojnice bodů) a generický venkovský obsah je kulisa.
Ota píše:Vlastně výstup z generátoru - název, kdo to vede, jaké obchody tam jsou a jedna nebo dvě "zvláštnosti".
Dost možná se spokojím s názvem a zvláštnost či prokreslení, kdo to vede, přijde na řadu jen když vesnice zároveň bude "zajímavé místo".
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně

Příspěvek od MarkyParky »

Hm, právě mi došlo, jaká pitomost je dávat do těch pamfletů popisy místností.

Trochu si zapřeháním, ale:
Vstupní brána, má padací most a patro. Řádek v hajzlu a nedozvěděl jsem se nic.
Kuchyně, je v ní vyhlasé ohniště a pohrabáč. Protože pohrabáč se musí napsat, jinak by to nebyl správný pixel hunt.
Vinný sklípek, je v něm 6 sudů a koštýř. To nikdo z mapy nevidí/nepozná, že ....

Silně zvažuju, že se na tohle úplně vykašlu a označkuju jen "nezjevný" a hlavně aktivní obsah.

Číslovat rovnou potvory, pasti, poklady.

Číslování místností je přežitek.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
kin
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9352
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně

Příspěvek od Quentin »

MarkyParky píše: 11. 11. 2022, 14:36 Hm, právě mi došlo, jaká pitomost je dávat do těch pamfletů popisy místností.

Trochu si zapřeháním, ale:
Vstupní brána, má padací most a patro. Řádek v hajzlu a nedozvěděl jsem se nic.
Kuchyně, je v ní vyhlasé ohniště a pohrabáč. Protože pohrabáč se musí napsat, jinak by to nebyl správný pixel hunt.
Vinný sklípek, je v něm 6 sudů a koštýř. To nikdo z mapy nevidí/nepozná, že ....

Silně zvažuju, že se na tohle úplně vykašlu a označkuju jen "nezjevný" a hlavně aktivní obsah.

Číslovat rovnou potvory, pasti, poklady.

Číslování místností je přežitek.
To jsem nenavrhoval, protože jsem to bral jako samozřejmost :D Myslel jsem, že jsme se pochopili už u toho Bílého hradu.

Ale nezatracoval bych jednoslovný popis místností rovnou do mapy (např. "latrína" nebo "kuchyně"). Kuchyni zaimprovizuje každý, pokud nemá mít žádný větší význam, ale je dobré ji pojmenovat, aby jsme nemuseli z obrázku luštit úplně všechno.
Za tento příspěvek děkují uživateli Quentin:
MarkyParky
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4148
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně

Příspěvek od Sparkle »

Marky: můžeš číslovat místnosti i jejich obsah. Místnost má třeba číslo 3, a v ní jsou zajímavé prvky 3a, 3b, 3c. Pak se můžeš odkazovat na oboje - "Když stráž uslyší hluk, odběhne do zvonice (3), zazvoní na zvon (3a) a nabije kuš (3b)."
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 669
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně

Příspěvek od Ota »

Quentin píše: 11. 11. 2022, 14:53 Ale nezatracoval bych jednoslovný popis místností rovnou do mapy (např. "latrína" nebo "kuchyně"). Kuchyni zaimprovizuje každý, pokud nemá mít žádný větší význam, ale je dobré ji pojmenovat, aby jsme nemuseli z obrázku luštit úplně všechno.
Souhlas, navíc se pak dá na samotnou místnost odkazovat v popisu jiných lokací.
(Je-li XY uražen, jde trucovat 1-3: na latrínu / 4-6 do kuchyně).
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6652
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: O minimalistických a one-page dungeonech

Příspěvek od boubaque »

MarkyParky píše: 10. 11. 2022, 20:57 Jak praví Iwas Passingby, tohle jsem někde opsal, včetně toho tučného prvního slova.

Informace o potvorách a polaldech budou "odrážky" v těch odstavcích, bezsystémové parametry.
Jen ergonomická ponámka (a možná nesu dříví do lesa, protože tě špatně chápu):

Tenhle styl odsazení se používá např. ve slovnících, kde se orientuješ podle prvních pár písmen slova. Dá se samozřejmě použít i k jiným účelům, ale nedává smysl u jediného odstavce pod nadpisem, protože se orientuješ podle nadpisů, ne podle "vystrčených" slov. Tím se pak obíráš o místo a narušujueš tok textu – a tím paradoxně přehlednost.

Jinak držím palce ... a dělám si poznámky :D
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně

Příspěvek od MarkyParky »

Quentin píše: 11. 11. 2022, 14:53 To jsem nenavrhoval, protože jsem to bral jako samozřejmost :D Myslel jsem, že jsme se pochopili už u toho Bílého hradu.
Asi jsem tě předtím nepobral.
Mysl jsem, ze říkáš, abych nepopisoval vybavení místností, pokud je zjevné nebo vidět z mapy.

Zatímco teď přemýšlím, jestli nevyhodit indexování místností jako takové a neindexovat rovnou dynamický obsah.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9352
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně

Příspěvek od Quentin »

MarkyParky píše: 11. 11. 2022, 15:29Zatímco teď přemýšlím, jestli nevyhodit indexování místností jako takové a neindexovat rovnou dynamický obsah.
Asi se to odehrálo jen v mojí hlavě, když jsme rozdělili nádvoří Bílého Hradu na dvě "místnosti," ale už jsem to nepředal dál :D

(Markus mi něco v tom smyslu vyčítá pořád :D )

Anyway, těsím se na další info. Dej vědět, co hráči vygenerovali za lokace, co použijete za systém etc. etc.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: O minimalistických a one-page dungeonech

Příspěvek od MarkyParky »

boubaque píše: 11. 11. 2022, 15:27
MarkyParky píše: 10. 11. 2022, 20:57 Jak praví Iwas Passingby, tohle jsem někde opsal, včetně toho tučného prvního slova.

Informace o potvorách a polaldech budou "odrážky" v těch odstavcích, bezsystémové parametry.
Jen ergonomická ponámka (a možná nesu dříví do lesa, protože tě špatně chápu):

Tenhle styl odsazení se používá např. ve slovnících, kde se orientuješ podle prvních pár písmen slova. Dá se samozřejmě použít i k jiným účelům, ale nedává smysl u jediného odstavce pod nadpisem, protože se orientuješ podle nadpisů, ne podle "vystrčených" slov. Tím se pak obíráš o místo a narušujueš tok textu – a tím paradoxně přehlednost.

Jinak držím palce ... a dělám si poznámky :D
Původně byl plán v každé místnosti třeba dvě tři odrážky Takže to dávalo smysl.
Pokud ale indexovat místnosti vyhodím a budu indexovat rovnou obsah tak to bude co nadpis to položka a tam máš naprostou pravdu, že to může pryč.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9352
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: O minimalistických a one-page dungeonech

Příspěvek od Quentin »

MarkyParky píše: 11. 11. 2022, 15:39Původně byl plán v každé místnosti třeba dvě tři odrážky Takže to dávalo smysl. Pokud ale indexovat místnosti vyhodím a budu indexovat rovnou obsah tak to bude co nadpis to položka a tam máš naprostou pravdu, že to může pryč.
Odrážkování bude nejspíš dávat smysl i mimo místnosti.

Lady Bigboss
- nesnáší Lorda Mainboss, protože ...
- má ohnivý meč, který ...
- snaží se získat zpět ...
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně

Příspěvek od MarkyParky »

Markusi,
Díky za oddělení, ale podle mě jsi mě přesunul do blbé sekce.

Tohle nemá být debata v kampani, byť nějaké postřehy to také zazněly, ale debata o publikování lokací z té kampaně tak, aby z toho vznikl produkt použitelný pro ostatní.

A debatujeme tu hlavně věci jako formátování informací Šárka které jsou potřebné a podobně, případně později Předpokládám že se to budou připomínkovat samotné ty lokace. Takže podle mě to patří spíš do sekce Tvorba než do Přípravy her a zápisů.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: O minimalistických a one-page dungeonech

Příspěvek od MarkyParky »

Quentin píše: 11. 11. 2022, 15:42
MarkyParky píše: 11. 11. 2022, 15:39Původně byl plán v každé místnosti třeba dvě tři odrážky Takže to dávalo smysl. Pokud ale indexovat místnosti vyhodím a budu indexovat rovnou obsah tak to bude co nadpis to položka a tam máš naprostou pravdu, že to může pryč.
Odrážkování bude nejspíš dávat smysl i mimo místnosti.

Lady Bigboss
- nesnáší Lorda Mainboss, protože ...
- má ohnivý meč, který ...
- snaží se získat zpět ...
To asi jo, ale tady už je slušná šance že budou ty odrážky jednořádkové a tady nemá smysl používat ten předsazený formát
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: O minimalistických a one-page dungeonech

Příspěvek od York »

Quentin píše: 11. 11. 2022, 15:42Odrážkování bude nejspíš dávat smysl i mimo místnosti.

Lady Bigboss
- nesnáší Lorda Mainboss, protože ...
- má ohnivý meč, který ...
- snaží se získat zpět ...
Na tohle by podle mě v pohodě fungovaly i normální věty. Lidi jsou na strukturování textu do vět zvyklí a orientujou se v tom celkem dobře.

Odrážky nebo odstavce by měly smysl až ve chvíli, kdy by se jedna informace nevešla do jedný věty. Protože pak samozřejmě stukturování přes věty přestane fungovat.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně

Příspěvek od MarkyParky »

Strukturování ve větách funguje za předpokladu, že si modul načítáš dopředu jako přirozený text a pak už hraješ víceméně zpaměti.

Naopak pokud chceš hrát z listu, tak ty věty fakt zpomalují.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně

Příspěvek od York »

Marky: Vyzkoušej si to. Udělej z toho, co nadhodil Quentin, celý věty, a dej je normálně za sebe. Ve třech větách najdeš informaci, která tě zajímá, úplně stejně rychle, a zabere to míň místa.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů