Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně
Je z 18. století. My budeme hrát v ekvivalentu 200-300 předtím, nicméně v tomhle směru zase ta území tak prudkým rozvojem neprošla.Ota píše:U mapy mě překvapilo, jak je civilizovaná. Spousta osídlení různých velikostí.
"Civilizovanost" kraje, aby to bylo uhratelné, redukuji dvěma prvky:Ota píše:Na to bych si osobně netroufnul.
- měřítko - jak jsem psal výše, roztáhnu to 2,5x
- prohnala se tamtudy válka a to hned několikrát v posledních desetiletích. To znamená pokles populace třeba na 30% a spoustu těch vesniček a staveb bude opuštěných nebo obydlených nemrtvými.
Nehraju na osídlení, ale na "zajímavá místa". V tomhle směru je to fakt pointcrawl (byť nemá pevně dané spojnice bodů) a generický venkovský obsah je kulisa.Ota píše:Vzhledem k počtu osídlení předpokládám, že popis většiny z nich se vejde na A5, je to tak?
Dost možná se spokojím s názvem a zvláštnost či prokreslení, kdo to vede, přijde na řadu jen když vesnice zároveň bude "zajímavé místo".Ota píše:Vlastně výstup z generátoru - název, kdo to vede, jaké obchody tam jsou a jedna nebo dvě "zvláštnosti".
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně
Hm, právě mi došlo, jaká pitomost je dávat do těch pamfletů popisy místností.
Trochu si zapřeháním, ale:
Vstupní brána, má padací most a patro. Řádek v hajzlu a nedozvěděl jsem se nic.
Kuchyně, je v ní vyhlasé ohniště a pohrabáč. Protože pohrabáč se musí napsat, jinak by to nebyl správný pixel hunt.
Vinný sklípek, je v něm 6 sudů a koštýř. To nikdo z mapy nevidí/nepozná, že ....
Silně zvažuju, že se na tohle úplně vykašlu a označkuju jen "nezjevný" a hlavně aktivní obsah.
Číslovat rovnou potvory, pasti, poklady.
Číslování místností je přežitek.
Trochu si zapřeháním, ale:
Vstupní brána, má padací most a patro. Řádek v hajzlu a nedozvěděl jsem se nic.
Kuchyně, je v ní vyhlasé ohniště a pohrabáč. Protože pohrabáč se musí napsat, jinak by to nebyl správný pixel hunt.
Vinný sklípek, je v něm 6 sudů a koštýř. To nikdo z mapy nevidí/nepozná, že ....
Silně zvažuju, že se na tohle úplně vykašlu a označkuju jen "nezjevný" a hlavně aktivní obsah.
Číslovat rovnou potvory, pasti, poklady.
Číslování místností je přežitek.
- Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
- kin
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně
To jsem nenavrhoval, protože jsem to bral jako samozřejmost Myslel jsem, že jsme se pochopili už u toho Bílého hradu.MarkyParky píše: ↑11. 11. 2022, 14:36 Hm, právě mi došlo, jaká pitomost je dávat do těch pamfletů popisy místností.
Trochu si zapřeháním, ale:
Vstupní brána, má padací most a patro. Řádek v hajzlu a nedozvěděl jsem se nic.
Kuchyně, je v ní vyhlasé ohniště a pohrabáč. Protože pohrabáč se musí napsat, jinak by to nebyl správný pixel hunt.
Vinný sklípek, je v něm 6 sudů a koštýř. To nikdo z mapy nevidí/nepozná, že ....
Silně zvažuju, že se na tohle úplně vykašlu a označkuju jen "nezjevný" a hlavně aktivní obsah.
Číslovat rovnou potvory, pasti, poklady.
Číslování místností je přežitek.
Ale nezatracoval bych jednoslovný popis místností rovnou do mapy (např. "latrína" nebo "kuchyně"). Kuchyni zaimprovizuje každý, pokud nemá mít žádný větší význam, ale je dobré ji pojmenovat, aby jsme nemuseli z obrázku luštit úplně všechno.
- Za tento příspěvek děkují uživateli Quentin:
- MarkyParky
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně
Marky: můžeš číslovat místnosti i jejich obsah. Místnost má třeba číslo 3, a v ní jsou zajímavé prvky 3a, 3b, 3c. Pak se můžeš odkazovat na oboje - "Když stráž uslyší hluk, odběhne do zvonice (3), zazvoní na zvon (3a) a nabije kuš (3b)."
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně
Souhlas, navíc se pak dá na samotnou místnost odkazovat v popisu jiných lokací.
(Je-li XY uražen, jde trucovat 1-3: na latrínu / 4-6 do kuchyně).
Okolí Kamence / Labyrint Chodce v tmách / Setkání v Zapovězených Zemích I / Setkání v Zapovězených Zemích II / Poslední uctívač / Noc krve (adaptace původního Night of blood pro ZZ)
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: O minimalistických a one-page dungeonech
Jen ergonomická ponámka (a možná nesu dříví do lesa, protože tě špatně chápu):MarkyParky píše: ↑10. 11. 2022, 20:57 Jak praví Iwas Passingby, tohle jsem někde opsal, včetně toho tučného prvního slova.
Informace o potvorách a polaldech budou "odrážky" v těch odstavcích, bezsystémové parametry.
Tenhle styl odsazení se používá např. ve slovnících, kde se orientuješ podle prvních pár písmen slova. Dá se samozřejmě použít i k jiným účelům, ale nedává smysl u jediného odstavce pod nadpisem, protože se orientuješ podle nadpisů, ne podle "vystrčených" slov. Tím se pak obíráš o místo a narušujueš tok textu – a tím paradoxně přehlednost.
Jinak držím palce ... a dělám si poznámky
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně
Asi jsem tě předtím nepobral.
Mysl jsem, ze říkáš, abych nepopisoval vybavení místností, pokud je zjevné nebo vidět z mapy.
Zatímco teď přemýšlím, jestli nevyhodit indexování místností jako takové a neindexovat rovnou dynamický obsah.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně
Asi se to odehrálo jen v mojí hlavě, když jsme rozdělili nádvoří Bílého Hradu na dvě "místnosti," ale už jsem to nepředal dálMarkyParky píše: ↑11. 11. 2022, 15:29Zatímco teď přemýšlím, jestli nevyhodit indexování místností jako takové a neindexovat rovnou dynamický obsah.
(Markus mi něco v tom smyslu vyčítá pořád )
Anyway, těsím se na další info. Dej vědět, co hráči vygenerovali za lokace, co použijete za systém etc. etc.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: O minimalistických a one-page dungeonech
Původně byl plán v každé místnosti třeba dvě tři odrážky Takže to dávalo smysl.boubaque píše: ↑11. 11. 2022, 15:27Jen ergonomická ponámka (a možná nesu dříví do lesa, protože tě špatně chápu):MarkyParky píše: ↑10. 11. 2022, 20:57 Jak praví Iwas Passingby, tohle jsem někde opsal, včetně toho tučného prvního slova.
Informace o potvorách a polaldech budou "odrážky" v těch odstavcích, bezsystémové parametry.
Tenhle styl odsazení se používá např. ve slovnících, kde se orientuješ podle prvních pár písmen slova. Dá se samozřejmě použít i k jiným účelům, ale nedává smysl u jediného odstavce pod nadpisem, protože se orientuješ podle nadpisů, ne podle "vystrčených" slov. Tím se pak obíráš o místo a narušujueš tok textu – a tím paradoxně přehlednost.
Jinak držím palce ... a dělám si poznámky
Pokud ale indexovat místnosti vyhodím a budu indexovat rovnou obsah tak to bude co nadpis to položka a tam máš naprostou pravdu, že to může pryč.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: O minimalistických a one-page dungeonech
Odrážkování bude nejspíš dávat smysl i mimo místnosti.MarkyParky píše: ↑11. 11. 2022, 15:39Původně byl plán v každé místnosti třeba dvě tři odrážky Takže to dávalo smysl. Pokud ale indexovat místnosti vyhodím a budu indexovat rovnou obsah tak to bude co nadpis to položka a tam máš naprostou pravdu, že to může pryč.
Lady Bigboss
- nesnáší Lorda Mainboss, protože ...
- má ohnivý meč, který ...
- snaží se získat zpět ...
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně
Markusi,
Díky za oddělení, ale podle mě jsi mě přesunul do blbé sekce.
Tohle nemá být debata v kampani, byť nějaké postřehy to také zazněly, ale debata o publikování lokací z té kampaně tak, aby z toho vznikl produkt použitelný pro ostatní.
A debatujeme tu hlavně věci jako formátování informací Šárka které jsou potřebné a podobně, případně později Předpokládám že se to budou připomínkovat samotné ty lokace. Takže podle mě to patří spíš do sekce Tvorba než do Přípravy her a zápisů.
Díky za oddělení, ale podle mě jsi mě přesunul do blbé sekce.
Tohle nemá být debata v kampani, byť nějaké postřehy to také zazněly, ale debata o publikování lokací z té kampaně tak, aby z toho vznikl produkt použitelný pro ostatní.
A debatujeme tu hlavně věci jako formátování informací Šárka které jsou potřebné a podobně, případně později Předpokládám že se to budou připomínkovat samotné ty lokace. Takže podle mě to patří spíš do sekce Tvorba než do Přípravy her a zápisů.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: O minimalistických a one-page dungeonech
To asi jo, ale tady už je slušná šance že budou ty odrážky jednořádkové a tady nemá smysl používat ten předsazený formátQuentin píše: ↑11. 11. 2022, 15:42Odrážkování bude nejspíš dávat smysl i mimo místnosti.MarkyParky píše: ↑11. 11. 2022, 15:39Původně byl plán v každé místnosti třeba dvě tři odrážky Takže to dávalo smysl. Pokud ale indexovat místnosti vyhodím a budu indexovat rovnou obsah tak to bude co nadpis to položka a tam máš naprostou pravdu, že to může pryč.
Lady Bigboss
- nesnáší Lorda Mainboss, protože ...
- má ohnivý meč, který ...
- snaží se získat zpět ...
Re: O minimalistických a one-page dungeonech
Na tohle by podle mě v pohodě fungovaly i normální věty. Lidi jsou na strukturování textu do vět zvyklí a orientujou se v tom celkem dobře.
Odrážky nebo odstavce by měly smysl až ve chvíli, kdy by se jedna informace nevešla do jedný věty. Protože pak samozřejmě stukturování přes věty přestane fungovat.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně
Strukturování ve větách funguje za předpokladu, že si modul načítáš dopředu jako přirozený text a pak už hraješ víceméně zpaměti.
Naopak pokud chceš hrát z listu, tak ty věty fakt zpomalují.
Naopak pokud chceš hrát z listu, tak ty věty fakt zpomalují.
Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně
Marky: Vyzkoušej si to. Udělej z toho, co nadhodil Quentin, celý věty, a dej je normálně za sebe. Ve třech větách najdeš informaci, která tě zajímá, úplně stejně rychle, a zabere to míň místa.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů