Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně
- MarkyParky
- Příspěvky: 16480
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně
Zkouším to pravidelně poslední rok při hraní Dětí mraků na desítkách cizích textů.
Těch, co by se daly hrát z listu, bych napočítal na prstech jedné ruky ... a ten Gradient descent mezi nimi pořád kraluje, sorry Quentine , Slanga je až druhá, dost možná právě kvůli větám. .
Těch, co by se daly hrát z listu, bych napočítal na prstech jedné ruky ... a ten Gradient descent mezi nimi pořád kraluje, sorry Quentine , Slanga je až druhá, dost možná právě kvůli větám. .
Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně
Mě se tenle formát fakt líbí (dvou-stránky / mapa-text), jenom tak jak to máš, je to přehledné, funkční....a nechci aby to znělo moc povrchně a artpukově ( )...ale přijde mi nudný. Zkusil bych si pak nějak trochu pohrát s layoutem. (nějaký rychlý návrh pro představu v příloze)
Možná vecpat i nějaké infomrmace přímo do mapy (například ty "nezajímavé" místnosti bych popsal rovnou v mapě (kuchyně - vyrabovaná) a neplýtval na ně cenný místem na druhé straně.
Možná bych i zkusil, když máš mapu rozdělenou na tři části (pohled na hrad - vzhled / První patro - nádvoří / druhé patro), tak bych stejně tak rozdělil i stránku s textem? V horní třetině popis hradu a info. V prostřední části popis nádvoří a ve spodní části popis vnitřku hradu?
Možná vecpat i nějaké infomrmace přímo do mapy (například ty "nezajímavé" místnosti bych popsal rovnou v mapě (kuchyně - vyrabovaná) a neplýtval na ně cenný místem na druhé straně.
Možná bych i zkusil, když máš mapu rozdělenou na tři části (pohled na hrad - vzhled / První patro - nádvoří / druhé patro), tak bych stejně tak rozdělil i stránku s textem? V horní třetině popis hradu a info. V prostřední části popis nádvoří a ve spodní části popis vnitřku hradu?
- Za tento příspěvek děkují uživateli kin:
- MarkyParky
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Survive, Save, Solve ...pick two
- MarkyParky
- Příspěvky: 16480
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně
Texty stále provizorní (a kdo se mnou hraje pozor, už tam jsou nezakryté spoilery), ale v zásadě obsah, co tam chci + zkusil jsem zapracovat některé připomínky a teď nad skutečným obsahem ladím formu.
Ještě se mi líbí Kinův nápad na rámeček s nějakým "o co tu jde" .... a možná do něj vytknu bod 8.
Naopak co určitě nebude, jsou staty. Chci to bezsystémové.
Ještě se mi líbí Kinův nápad na rámeček s nějakým "o co tu jde" .... a možná do něj vytknu bod 8.
Naopak co určitě nebude, jsou staty. Chci to bezsystémové.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně
Ten už tam přeci máš; pod nadpisem.MarkyParky píše: ↑14. 11. 2022, 03:30 Ještě se mi líbí Kinův nápad na rámeček s nějakým "o co tu jde" .... a možná do něj vytknu bod 8.
Ale líbila se mi víc ta první varianta, kdy to bylo jako první položka v prvním sloupečku.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- MarkyParky
- Příspěvky: 16480
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně
Jop. Spíš jsem měl napsat "Jak to tady funguje". Jakože funkční rozpis toho, co vlastně tohle znamená:Quentin píše: ↑14. 11. 2022, 07:54Ten už tam přeci máš; pod nadpisem.MarkyParky píše: ↑14. 11. 2022, 03:30 Ještě se mi líbí Kinův nápad na rámeček s nějakým "o co tu jde" .... a možná do něj vytknu bod 8.
Spoiler
- co prokletí způsobuje
- kde se vzalo (byť tohle stačí hodně obecně)
- jak ho dostat do hry (to tam teď ani není)
- a jak se mu vyhnout (vytknout tam třeba ty alternativní přístupové cesty - strhnutelné dřevěné lávky, prevet)
- kde se vzalo (byť tohle stačí hodně obecně)
- jak ho dostat do hry (to tam teď ani není)
- a jak se mu vyhnout (vytknout tam třeba ty alternativní přístupové cesty - strhnutelné dřevěné lávky, prevet)
Mě se tady líbí, že s trochou štěstí pak vyjde zarovnání nadpisů nahoře, takže to vytváří celistvý blok.
Ale chápu tě - ta první varianta, kde to bylo jako první položka, byla opsaná od tebe .
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně
Spoiler
Lawrence je naivně věrný Servalovi. Nemá být Nicholasovi?
Tu kletbu to chce uvést jako položku hned zkraje, aby se mohly vyhodit ty zmínky u ostatních vstupů, že nespouští kletbu. Nebo prostě jen dát Bránu jako číslo 1 a je to vyřešené.
U koní je 2x grošák, a pak jsou tři koně, z toho jeden popsaný jako grošák. Termíny palafridus a dextrarius mi nic moc neřekly, i když jsem je musel googlit Myslím, že to lze s čistým svědomím přepsat do češtiny (válečný kůň, tažný kůň etc.)
U rukojmí není nijak popsané, že spí jako zabitá.
U banditů je možná potřeba zmínit, že jsou trochu dezorientovaní tou otrávenou vodou od žáby?
U chodbičky je psáno, že je úzká i pro lidi - jak tam prošla obří žába?
Možná by se snesla i nějaká hrozba znásilnění? Banditi chtějí bezcenné rukojmí pro sebe zatímco Nicholas je pořád "rytíř"? V kombinaci s tou šípkovou kletbou je ale hodně creepy. edit: Ono to tam teda už je s tím hampejzem (který jsem musel taky googlit), ale tohle z toho udělá interní konflikt.
Florence možná ani nepotřebuje jméno. Zato u Kirsten by chtělo zmínit, jestli tam pořád žije. edit: A pokud tam je, jaký má vztah s bandity.
Kam se poděl ten upír? Pořád se občas vrací?
Celkově je v hradu málo lootu (?)
Tu kletbu to chce uvést jako položku hned zkraje, aby se mohly vyhodit ty zmínky u ostatních vstupů, že nespouští kletbu. Nebo prostě jen dát Bránu jako číslo 1 a je to vyřešené.
U koní je 2x grošák, a pak jsou tři koně, z toho jeden popsaný jako grošák. Termíny palafridus a dextrarius mi nic moc neřekly, i když jsem je musel googlit Myslím, že to lze s čistým svědomím přepsat do češtiny (válečný kůň, tažný kůň etc.)
U rukojmí není nijak popsané, že spí jako zabitá.
U banditů je možná potřeba zmínit, že jsou trochu dezorientovaní tou otrávenou vodou od žáby?
U chodbičky je psáno, že je úzká i pro lidi - jak tam prošla obří žába?
Možná by se snesla i nějaká hrozba znásilnění? Banditi chtějí bezcenné rukojmí pro sebe zatímco Nicholas je pořád "rytíř"? V kombinaci s tou šípkovou kletbou je ale hodně creepy. edit: Ono to tam teda už je s tím hampejzem (který jsem musel taky googlit), ale tohle z toho udělá interní konflikt.
Florence možná ani nepotřebuje jméno. Zato u Kirsten by chtělo zmínit, jestli tam pořád žije. edit: A pokud tam je, jaký má vztah s bandity.
Kam se poděl ten upír? Pořád se občas vrací?
Celkově je v hradu málo lootu (?)
- Za tento příspěvek děkují uživateli Quentin:
- MarkyParky
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně
Spoiler
Navrhuji vyměnit vinného elementála za freddy-krueger-like ohořelou Florence, kterou žoldnéři tolerují, protože jim vaří (jídlo i lektvary*). Obří žába je její experiment (funguje jako osobní strážce i jako zdroj surovin).
*čímž lze přidat loot i nějaké zajímavé efekty do boje s žoldnéři.
*čímž lze přidat loot i nějaké zajímavé efekty do boje s žoldnéři.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně
Formát celkem funguje. Akorát by to chtělo ujasnit si, co a proč bolduješ. Občas to je obsah lokace (lokace chodba, v ní je brokátový šátek a normálním řezem je jeho popis - tak to používá Quentin). Občas to ale je přídavný nebo podstatný jméno rozvíjející nadpis lokace, občas dokonce odkaz na jinou lokaci nebo NPCčko (což většinou máš nomálním řezem s číslem v závorce)
Preferoval bych:
- pokud popisuješ lokaci, tak nomálně odstavec bez boldu.
- když popisuješ něco v lokaci, s čím jde dál interagovat, nebo k tomu dáváš doplnující informace, oboldit to.
Nějak takhle:
1 Lokace
-------------
Je krásná a malebná.
Věž je stará a částečně rozpadlá. Při pokusu na ni vyšplhat je šance 2 ze 6, že se stěna pod postavou sesune.
Na zemi leží sekera, do topora je vyryto jméno Nastěnka (7).
Preferoval bych:
- pokud popisuješ lokaci, tak nomálně odstavec bez boldu.
- když popisuješ něco v lokaci, s čím jde dál interagovat, nebo k tomu dáváš doplnující informace, oboldit to.
Nějak takhle:
1 Lokace
-------------
Je krásná a malebná.
Věž je stará a částečně rozpadlá. Při pokusu na ni vyšplhat je šance 2 ze 6, že se stěna pod postavou sesune.
Na zemi leží sekera, do topora je vyryto jméno Nastěnka (7).
- Za tento příspěvek děkují uživateli York:
- MarkyParky
- MarkyParky
- Příspěvky: 16480
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně
V těch případech, kdy je boldové přídavné jméno, jde o nějaké info pro nastavení mechaniky (např. obtížnost, pevnost a tak..), když to bude celé nesystémové ... ale možná to budu spíš kurzívovat a bold nechám vyhrazený pro ty herní entity.Občas to ale je přídavný nebo podstatný jméno rozvíjející nadpis lokace, občas dokonce odkaz na jinou lokaci nebo NPCčko (což většinou máš nomálním řezem s číslem v závorce)
Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně
Ještě k mapě: Bokorys hradu je super přehlednej a ilustrativní, jen opět netuším, jak bych to zprostředkovával hráčům. Mapa je ale strašně nepřehledná, vůbec netuším, co k čemu patří. Přes ty čísla a bokorys to jde nějak rozklíčovat, ale struktura takhle jednoduchýho objektu by měla bejt zjevná už z plánku.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16480
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně
Už jsem tak učinil. Můžem psát bez skrývání.
Ano, dík.
Nechtěl jsem, aby to byla úplně Šípková Růženka na sto let s hybernací. Principiálně jde o to, že když usneš tak
- tě nic nevzbudí, dokud se nevzbudíš sám (takže pro tebe je smrtící třeba přepadení v noci)
- když tě někdo najde, máš tak mělký dech a studené tělo, že tě snadno zamění za mrtvého (z čehož vznikají ty různé zakopání za živa)
Pravda je, že asi tam u toho druhého skřípe, že málokoho pohřbí ještě tu noc, co ho najdou. Tak možná z toho udělám, že usne na pár dní (zase nechci, aby to bylo IK pro postavy - pointou je, že pokud chytnou prokletí, budou řešit, jak se ho zbavit).
Cool!
Spadla tam studnou.
Asi nebudu takhle explicitní, to už se dá domyslet za hry, ale ano přidám, že banditi budou v rozhovorech vyjadřovat nesouhlas s jejím osudemQuentin píše: ↑14. 11. 2022, 09:07 Možná by se snesla i nějaká hrozba znásilnění? Banditi chtějí bezcenné rukojmí pro sebe zatímco Nicholas je pořád "rytíř"?
V kombinaci s tou šípkovou kletbou je ale hodně creepy. edit: Ono to tam teda už je s tím hampejzem (který jsem musel taky googlit), ale tohle z toho udělá interní konflikt.
Nežije, určitě se odstěhovala.
Tohle nechci v rámci modulu asi řešit. Nanejvýš mu dám jméno.
Nejspíš bude někde jinde jiný modul, který bude upíří doupě ... a jestli to bude někdo někdy používat jako širší oblast, tak si to spojí, když to bude někdo hrát modul po modulu, je to jedno.
Je tam teda ten dextrarius, to je loot jako prase
Ale chápu, máš na mysli "zajímavého" lootu. Tohle ještě nemám dotažené.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16480
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně
Kdyby tam nebyla ta tajná chodba s přístupem zespodu (opět vlastně cesta bez prokletí), tak bych jim to klidně naservíroval rovnou.York píše: ↑14. 11. 2022, 14:30 Ještě k mapě: Bokorys hradu je super přehlednej a ilustrativní, jen opět netuším, jak bych to zprostředkovával hráčům. Mapa je ale strašně nepřehledná, vůbec netuším, co k čemu patří. Přes ty čísla a bokorys to jde nějak rozklíčovat, ale struktura takhle jednoduchýho objektu by měla bejt zjevná už z plánku.
Ale jinak já to budu hrát online, takže bud mít FoW.
Každopádně ještě na tom zapracuju.
Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně
Tohle právě ani FoW moc neřeší, protože čísla ukazujou vnitřní strukturu hradu, kterou postavy při pohledu zvenku nemůžou vědět. Nebejt tohohle problému, tak mi ten pohled na hrad s očíslovanejma lokacema přišel tak dobrej, že bych klidně hrál jen podle něj.
Možná by šlo do obrázku hradu dát čísla lokací, který jsou vidět zvenku (brána, nádvoří atd.) a půdorysy rozkreslit jen pro vnitřní prostory. Tím by se to zároveň zpřehlednilo.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16480
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Sborník pamfletů jako výstup z přípravy a hraní kampaně
Připomínám, že čísla nejsou lokace, nýbrž nějaký dynamický entity nebo nebezpečí.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů