[SOLO] Do neznáma

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16467
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

[SOLO] Do neznáma

Příspěvek od MarkyParky »

S tu pořád zmiňujou ty sólo hry.
Prozměnu zkouším sólo samotné OSE. Jestli to půjde a nebude to úplná kravina.
Klidně mi do toho kecejte :)

Družina Hanchmanů
DALL·E 2022-10-29 11.10.54 - group od adventurers in the dungeon, black and white, 1970s book ilustration.png
V hlavních rolích:
HenchmanVl.Žvt.ZbraňZbrojZvl.
SilIntMdrOdlObrChaMax
BrandonBojovník 3148111391216KropáčKroužky
Fencig, "ostrý jazyk"Elf 38171051195MečŠtítInfra / Hold Portal / Read languages / Invisibility
Vševid nepromíjejícíKlerik 3681212111014ObuchKůžeOdvr:3 1:O 2:O 2*:7 3:9 4:11 / Detect magic / Cure-cause harm
NickarKouzelník 39171114111411NicNicFloating Disc / Hold portal / Detect Invisible
Sho-RemboPůlčík 391191891519MečKroužky2 z 6 schovat ve stínu
Krago z HorTrpaslík 3189151691422MečKůže+Š2 z 6 konstrukční prvky, pasti
Luven RychloprstZloděj 2131491216132nicnicPa:88, Šplh:15, Stín:25, Ticho:20, Kaps: 25
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Aktuální kondice družiny i stav dungeonu k nahlédnutí zde.
Zatím nalezený poklad:
  • 7 elektronů (3,5 zl)
  • 8 achátů (80 zl)
  • truhla zlaťáků (650 zl)
Potupně či hrdinsky zemřeli (chronologicky řazeno):
  • Bezejmenný Zloděj - propadl se do temnoty, když chtěl utéct dvěma berserků s pomocí prstenu stínů.
  • Zeffan trpaslík - koboldi mu rozbili hlavu při přepadu
  • Tichý Wilberd Klerik - zadržoval koboldy, aby mohl zbytek družiny utéct, ale sám se za dveře nedostal
  • Elf Presto - utrhli mu hlavu při pokusu vyjednávat s gnolly
  • Barbar Norin - zabit zezadu při pokusu utéct gnolům
  • Kouzelník Beska Miltar - umlácen koboldy v netopýří jeskyni
  • Půlčík Pendor - umlácen koboldy v netopýří jeskyni
  • Zloděj Mezron - umlácen koboldy v netopýří jeskyni
  • Zloděj Bezoums - spadl šachtou po odvázání lana, kterým se měl zachránit elf spadlý do pasti
Zkratky použité v mechanikách:
  • X) P:ANO/NE, N:ANO/NE - číslo místnosti, poklad, nestvůra
  • RE: Random encounter
  • Nas: Naslouchání
  • TD: Hledání tajných dveří
  • REST: Odpočinek po 1 hodině průzkumu.
  • PŘ: Překvapení
  • Ini: Iniciativa, první je družina.
  • X>Y:Z: Boj, X je útok, Y obrana, Z damage v případě zásahu.
  • Pro: Zastavit pronásledování?

Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 26. 2. 2023, 12:29, celkem upraveno 38 x.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16467
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [SOLO] Do neznáma

Příspěvek od MarkyParky »

🔮 Berserkers (2).
✍️ Dangerous: 2🌕/harm, dávají 2 harm.


.. dva divoké bojovníky. Vypadají hrozivě a rozzuřeně, jako by toužili prolévat krev.

🔀 Enter the Fray Jak to začne? (Srdce) Weak Hit
🎲 Action Score 6 + 2 + 0 = 8 Challenge Dice 8, 5
✍️ Prepare to act: Take initiative.


Tak na tohle nemám. Zdrhám.

🔀 Face Danger Uteču jim z dohledu? (Ostří) Weak Hit
🎲 Action Score 5 + 1 + 0 = 6 Challenge Dice 6, 4
✍️ You succeed, but you are tired or hurt: Endure Harm (1🩸)


V zoufalém běhu si natáhnu šlachu, ale zmizím z dohledu za rohem, kde si okamžitě nasadím prsten neviditelnosti.

🔀 Shadow Walk Schvám se do stínu? (Stín) Miss with a Match
🎲 Action Score 5 + 3 + 0 = 8 Challenge Dice 8, 8
✍️ Mystic Backlash [62] Your ritual affects the target in an unexpected and problematic way.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16467
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [SOLO] Do neznáma

Příspěvek od MarkyParky »

Pže mě to zas tolik nebaví a úplně to nedělá to, co bych chtěl, využiju tohohle missu k ukončení tohohle experimentu.

Všechno kolem se propadne do temnoty a mě pohltí stín. Uslyším ještě zarachocení mého vybavení, jak dopadlo na zem. Vše vnímám jen v odstínech černé.

Zpoza rohu vyběhnou ti dva berserkři. Udiveně hledí na tu hromádku u mých nohou. Začnou se jí probírat, při tom prolínají mýma nohama. Zkusím na ně zakřičet, kopnout do nich. Nic. Jsem dokonale přízračný.

Pohlédnu na svůj prst. Jediná věc, co na mém těle zůstala, je onen prsten. Natáhnu se, abych ho sundal, ale pak si uvědomím, že se nechci objevit mezi oběma válečníky. Vytratím se.

O dva rohy dál natáhnu znovu dlaň k prstenu a zkusím ho sundat. Nejde to. Nemůžu ho uchopit. Je stejně nehmotný, jako já.

Touhle magickou nehodou krátká zlodějova exkurze do In Search of the Unknown končí
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16467
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [SOLO] Do neznáma

Příspěvek od MarkyParky »

Poznámka - teď jsem dolistoval na konec toho modulu (předtím jsem to nedělal, abych si ho nevyspoiloval) a zjistil jsem, že tam jsou ještě tabulky pokladů a monster.

Těch monster bych stejně nevyužil, žádné jsem v místnostech nepotkal. Poklady bych si nemusel asi cucat z prstu.

Každopádně, myšlenky nějak si prolézt ty staré moduly lépe než pouhým přečtením a vidět, co/zda se v nich něco skrývá a zda i u nich platí, že vstup hrdinů může spustit kaskádu událostí, které povedou k zajímavému zážitku, mě furt zajímá ... ale budu volit jinou formu, než sólo hraní via hackování Ironswornu.
Uživatelský avatar
Jocho
Příspěvky: 494
Registrován: 5. 7. 2009, 23:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [SOLO] Do neznáma

Příspěvek od Jocho »

Ja som mal z hrania pocit, že ti Ironsworn hádže klacky pod nohy tým, že sa v lokalitách nič nedeje, aj keď by sa mohlo. Nešlo o nízku úspešnosť pri GM-based hodoch? Nižšia šanca pri hádzaní na úspech by bola fajn, predsa len modul si ešte iba začal, ale nízka (?) šanca na interaktívny vstup zo strany GMa je citeľná.

Toto pomerne strohé čítanie starých dungeonov ma ale baví. Máš už vybraný iný systém či okmbináciu systémov, ktoré chceš na toto hranie použiť?
DNGN - vstupný d6 systém so sandboxovým freeform svetom
moloth - sólo kartové RPG o živote na tvorovi veľkom ako okres
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1640
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [SOLO] Do neznáma

Příspěvek od Passingby »

MarkyParky píše: 28. 10. 2022, 13:37 Každopádně, myšlenky nějak si prolézt ty staré moduly lépe než pouhým přečtením a vidět, co/zda se v nich něco skrývá a zda i u nich platí, že vstup hrdinů může spustit kaskádu událostí, které povedou k zajímavému zážitku, mě furt zajímá ... ale budu volit jinou formu, než sólo hraní via hackování Ironswornu.
A máš už nějaký nápad, jak to chceš zkusit?
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [SOLO] Do neznáma

Příspěvek od York »

MarkyParky píše: 28. 10. 2022, 13:37Každopádně, myšlenky nějak si prolézt ty staré moduly lépe než pouhým přečtením...
Samotný popisy proložený obrázkama postupně odkrývaný mapy se docela dobře čtou. Nechtělo by se ti ty systémový věci dávat do spoiler tagů?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16467
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [SOLO] Do neznáma

Příspěvek od MarkyParky »

Jocho píše: Ironsworn hádže klacky pod nohy tým, že sa v lokalitách nič nedeje, aj keď by sa mohlo.
Je to tak. Když už padlo nebezpečí, generátor pořád házel statické překážky a ten dungeon působil hrozně pustě.

Ale zároveň mě to definitivně přestalo bavit, když padla první dynamická a z generátoru vylezla dvojice berserků, pro kterou jsem neměl žádnou oporu ve fikci. A souběžně jsem si uvědomil, že mám zloděje a není tu co "zlodějovat", když veškerá opozice je v podstatě random, bez nějaké hlubší vazby na prostředí.
Jocho píše: Máš už vybraný iný systém či okmbináciu systémov, ktoré chceš na toto hranie použiť?
Jocho píše: A máš už nějaký nápad, jak to chceš zkusit?
Ne, nemám.
Intenzivně přemýšlím.

Trochu brainstormingu:

Zažuju, zda se nepřiblížit co nejvíc originálu prostě tím, že vezmu přímo OSE/DnD Basic. Procedury pro vedení hry jsou tam jasně popsané, o spoustě věcí rozhodují kostky, tak proč to rovnou neprohlásit za solo-play pravidla.

Problém je, že
1) OSE má příliš křehké postavy, takže bych nemohl jít s jednou postavou, ale musel nějak hrát za celou družinu. A to nevím, jestli se mi chce.
2) OSE má hrozně blízký zoom na combat a to je a) schizofrenie a b) opruz. Chtělo by to něco jako Ironsvorní iniciativu a zoom.
3) Čas od času (zejména u inteligentní opozice) potřebuješ nějaké záměry, impulzy, motivy. A pokud v tom modulu nejsou (a v takhle starých modulech nejsou), tak nezbývá než nějaký generátor ala Orákula.

Říkal jsem si, jestli by řešení nebylo třeba zkusit s tím blbnout úplně nestranně. Říct si, že nehraju za ty postavy, ale že dělám sudího nějaké "automatizované" družině, co jde dovnitř. Taková solo-GM play :). Ale to už zase zní jako megaúchylárna.
York píše:Samotný popisy proložený obrázkama postupně odkrývaný mapy se docela dobře čtou. Nechtělo by se ti ty systémový věci dávat do spoiler tagů?
Klidně.
EDIT: Ééé, spoiler tag nemá tlačítko. No, tak to už se mi chce míň, kdo to má furt vypisovat. Ale zvážím to.

EDIT2: Řekl jsem Brainstorming. Klidně nahazujte nápady.
Nebo z toho pojďme udělat nějakou skupinovou aktivitu ... coop-play, paralelní play, whatever.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [SOLO] Do neznáma

Příspěvek od York »

MarkyParky píše: 28. 10. 2022, 16:11 Zažuju, zda se nepřiblížit co nejvíc originálu prostě tím, že vezmu přímo OSE/DnD Basic. Procedury pro vedení hry jsou tam jasně popsané, o spoustě věcí rozhodují kostky, tak proč to rovnou neprohlásit za solo-play pravidla.
+1.

Procedury vem z Basic DnD, na combat nějakej svižnej, odzoomovanej systém. Říkám to z pozice potenciálního čtenáře, kterýho zajímá průchod dungeonem, ne každý kolo boje. Taky ten boj nemusí bejt tak smrtící, spíš by bylo fajn, kdyby hrdinové utekli, když uviděj, že to nedávaj. Možná Staří dobří hrdinové?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16467
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [SOLO] Do neznáma

Příspěvek od MarkyParky »

York píše:Možná Staří dobří hrdinové?
Ti jsou hrozně GM fiat. Já naopak potřebuju něco co nejvíc odosobněné, objektivizované.
York píše: Taky ten boj nemusí bejt tak smrtící, spíš by bylo fajn, kdyby hrdinové utekli, když uviděj, že to nedávaj.
Jakože:
Nikde kolem není žádný hrdina, tak se parta hanchmanů domluvila, že to zvládnou bez nich a vyrazila na výpravu do dungeonu? My je sledujeme ze třetí osoby, oni si budou házet na morálku a tak....?
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [SOLO] Do neznáma

Příspěvek od York »

MarkyParky píše: 28. 10. 2022, 16:23Nikde kolem není žádný hrdina, tak se parta hanchmanů domluvila, že to zvládnou bez nich a vyrazila na výpravu do dungeonu? My je sledujeme ze třetí osoby, oni si budou házet na morálku a tak....?
Vlastně proč ne.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16467
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [SOLO] Do neznáma

Příspěvek od MarkyParky »

Ok.

Zkusím nastřelit nějakou kostru, dejte vědět, jestli by vás to bavilo číst, případně se zapojit, házejte návrhy na vylepšení.

1) Vyměním improvizační generátor z Ironsworn za GM procedury z OSE.
2) Vyměním jednoho hrdinu za skupinu hanchmanů, kteří v hostinci čekali příliš dlouho a hrdinové nepřišli. Budu za ně hrát ve třetí osobě a budu u nich ověřovat morálku, případně dělat nějakou variantu reaction rollů.
3) Zavedu nějaká softrules, ať se to nerozsype - třeba "don't split the party" - celá skupina je jedna herní entita, kterou sledujeme, žádné pobíhání po dungeonu sólo. Nanejvýš pošleme zloděje napřed za nejbližší roh nebo srabácký kouzelník uteče jako první.
4) Odmítám sledovat na koho jde v kterém kole jaký útok, takže asi nějaké zjednodušení typu "každý hit jde do další postavy"+ společná iniciativa + dicepool házedlo ...
5) Pro akce/reakce inteligentních nestvůr, kde nejsou předskriptované, si půjčím Orákula z Ironswornu.

A dále:
6) Asi bych znovu vlezl do In Search of the Unknows, prolezl jsem 7 místností z 56. Můžeme ho nechat ve stavu, v jakém byl, navázat ...
7) Protože je "nedodělaný" ty doporučené poklady a nestvůry do něj budu házet podle algoritmu pro tvorbu dugneonů z B/X, s příhlédnutím k počtu, co má být rozdán.
8 ) Nebráním se (dokonce i uvítám) spoluúčast - mohli bychom se o tu skupinu starat a procházet to s ní klidně sériově .. prostě kdo má zrovna čas a náladu, může s ní něco odehrát. Stav skupiny a stav dungeonu by se trackoval v nějakém sdíleném google docs (který si na to tak jako tak založím).

Nápady? Úpravy? Jak to pro vás udělat zajímavější?
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 666
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [SOLO] Do neznáma

Příspěvek od Ota »

MarkyParky píše: 28. 10. 2022, 16:11 Říkal jsem si, jestli by řešení nebylo třeba zkusit s tím blbnout úplně nestranně. Říct si, že nehraju za ty postavy, ale že dělám sudího nějaké "automatizované" družině, co jde dovnitř. Taková solo-GM play :). Ale to už zase zní jako megaúchylárna.
Hele, není to zase tak hrozné :).
viewtopic.php?p=650974#p650974
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16467
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [SOLO] Do neznáma

Příspěvek od MarkyParky »

Hostinec nedaleko dungeonu

Uplynulo několik dní od poslední výpravy našeho zloděje. Do hostince v nedaleké vísce se mezitím sešla skupinka 7 družijníků, čekajících na nějaké dobrodruhy. Barbarský bojovník Norin, elf břichomluvec Presto, tichý klerik Wilberd, zbabělý kouzelník Beska Miltar, rachitický půlčík Pendor, hbitý trpaslík Zeffan a neozbrojený zloděj Mezron.

Den plynul za dnem a žádní dobrodruzi se neukázali. Jednoho dve večer, když už se váčky se zlatem vyprázdnily a pivo stouplo do hlavy, rozhodla se tahle skupinka vyrazit do dungeonu sama, bez nutnosti poslouchat nějaké naduté, zpychlé dobrodruhy.

Do prvního příspěvku jsem nageneroval novou družinu.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16467
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [SOLO] Do neznáma

Příspěvek od MarkyParky »

Ještě technická poznámka ke hře (BTW kvůli Yorkovi budu teda komentáře dělat slabě šedou, aby je mohl snáz přeskakovat):
- podle instrukcí na konci modulu (smysluplná organizace textu FTW) se má rozmístit do 56 místností dungeonu 16-20 nestvůr a 15-25 pokladů. Prostě to budu dělat tak, že v každé místnosti bude šance 1z3, že tam je potvora a totéž pro poklad - a pak ji náhodně vezmu ze seznamu.


Ještě před odchodem

Následujícího dne rána se družina vydala ještě vyzvědět nějaké drby - zejména v obavách, co všechno se v mezičase do nehlídaného a otevřeného podzemí nastěhovalo.

🎲4,4,2,1,2,3,3

Norin a Presto nezjistili nic. Barbar vyspával opici a s elfem se nechtěl nikdo bavit.
Tichý Wildberd naslouchal steskům, že do podzemí se nastěhovali troglodyté (pravda) a že všechny poklady Zellingara a Rogharna prý chrání před odnesením kletba strašlivé nemoci (lež). Protože je tichý, ostatním to neřekl, aby je neodradil.
Beska se dozvěděl, že je prý v podzemí místnost plná vodních nádrží (pravda).
Pendor přinesl zprávu, že podzemí se jmenuje Quasqueton (pravda). Také říkal, že jedna z těch vodních nádrží ukrývá všechny Zellingarovy a Rogharnovy poklady (lež).
Zeffan také přinesl zprávu o vodních nádržích - zjevné to ví celá osada. Dodal ale, že jeden z pokladů se nachází jinde - Rogharn prý ve svých komnatách ukrýval drahokam velký jako pěst o ceně nejméně 100000 zlatých (lež). Také zjistil, že podzemní komplex je stále nedokončený (pravda).
Mezron vyposlechl ze stínů obavy z orčích otroků, které Zellingar a Roghan používali na těžkou práci (pravda), zkazku o existenci dobře ukrytého tajného zadního východu (pravda) a potvrdil zprávu o pokladech skrytých v jedné z nádrží.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16467
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [SOLO] Do neznáma

Příspěvek od MarkyParky »

Před vchodem

Udusaná hlína a zeširoka vyvrácené dveře ukazují, že zpráva o opuštění Quasquetonu jeho majiteli se už rozkřikla a naše skupina nebude první, kdo vstoupil.
"Ustanovíme pochodový pořádek!" zavelí charismatický Pesmo.

Dopředu se po jeho boku postaví Norin.
Wilbert se Zeffanem formaci uzavřou a kryjí zezadu.
Miltan, Mezron a Pendor se drží uprostřed.

Opatrně se vydají kupředu. RE:3 Elf Pesmo v plátovce ostatní zdržuje a ti remcají. 1)P:NE, N:NE Krom Tichého Wilberta. Dojdou až k výklenkům pod schody. Ozvou se hromové hlasy.

Zleva: "KDO SI TROUFÁ VSTOUPIT NA TOTO MÍSTO A VETŘÍT SE DO SVATYNĚ JEHO OBYVATEL?"
Zprava: "JEDINĚ TROUFALE HLOUPÍ PRŮZKUMNÍCI, ODSOUZENÍ K JISTÉ SMRTI."
Z obouo stran: "LITUJEME KOHOKOLIV, KDO TUDY PROJDE NEB TÍM NA SEBE PŘIVOLÁ ZLOBU ZELLINGARA A ROGHANA."
"To mluví o kletbě, o které mi říkali vesničané," zašeptá Wilbert, "nechtěl jsem vás s ní strašit."

RE:5

Všichni ztuhnou. Naslouchají, jestli hlasy nevzbudily nějaký rozruch a někdo se neblíží. Nas:1, 2)P:NE, N:NE 3)P:NE, N:NE Ticho. Naštěstí v okolí nikdo není.

B01-001.png
Poznámka k mapám: Hod na Random encountery vyznačuju v mapách kde jsem na ně házel prostě tím, že tam končí šipka.

Proklouznou na křižovatku. "Pravidlo pravé ruky," cekne elf, který se pomalu stává samozvaným vůdcem.

Celá družina se velmi opatrně sune chodbou, která se po chvíli stáčí zpět k východu. "Tenhle výklenek je podezřelý - jako by jeho zadní stěna přímo sousedila s tím, prostředním, co jsme viděli v chodbě," ozve se kouzelník, který počítá kroky a kreslí mapu. "Tak se posuňte, na to já mám cit," proklouzne ze zadní řady trpaslík a poklekne ke zdi. TD:6, RE:4 "Jestli ráčí někdo jiný, ale já tu nic nevidím."

"Tak si odpočiň, já to mezitím prubnu taky," vystřídá ho Presto. TD:1, REST "Jak jsi mohl přehlédnout tuhle vystouplou cihlu? Elf bude radit trpaslíkovi, jak hledat tajnou chodbu?" vysměje se mu obratem. Zeffan zamručí. "Buďme za to rádi, až se sem budeme vracet, můžeme se vyhnout té hlasové pasti," okomentuje situaci malý Pendor.

B01-002.png
B01-002.png (24.08 KiB) Zobrazeno 218 x

Družina se opět seřadí a pokračuje dál na jih. RE:6 "Jsme skoro zpátky u vchodu," hlásí Beska z mapy, když chodba zatočí na východ. "Nuda, žádné místnosti, žádné poklady, žádné nestvůry" mrlmají ostatní, když v ní pokračují dál. RE:1, Koboldi(5), 70' daleko, PŘ:1
Mrmlání zcela přehluší slabé vrznutí dveří ze vzdáleného konce chodby a nikdo z družiny si ho nevšimne.

B01-003.png
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti