[OSEnauti] Kobky šíleného mága

OSEnauti jsou společné (převážně) online hraní OSE, ve kterém s jednou postavou přecházíte mezi hrami různých sudí a bavíte se chaosem, který vzniká.

Moderátor: MarkyParky

Odpovědět
Uživatelský avatar
strucky
Příspěvky: 287
Registrován: 3. 5. 2018, 19:12
Bydliště: Osada vrabců

Re: [OSEnauti] Kobky šíleného mága

Příspěvek od strucky »

MarkyParky píše: 28. 10. 2022, 11:12 Ping těm, co vyjevili zájem....
Strucky píše:
RoVan píše:
lomax00 píše:
Finální termín 4. výpravy do Kobek šíleného mága je 1.11. od 1900 večer.
Úterý se hodí, takže já jsem pro.
tynian
Příspěvky: 234
Registrován: 19. 11. 2007, 23:17

Re: [OSEnauti] Kobky šíleného mága

Příspěvek od tynian »

Mno, takže kam dnes půjdem? Nějak úplně nevím, co dál (možná kromě hledání tajných vchodů směrem na západ). A připomínám, že mám novou postavu (ranger na první úrovni bez peněz a výbavy)...

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Hraničář Taurel (4. úroveň, 3. hraná postava)
Drow rytíř Torham (6. úroveň, 4. hraná postava)
Barbar alchymista Jorwik (6. úroveň, 6. hraná postava)
tynian
Příspěvky: 234
Registrován: 19. 11. 2007, 23:17

Re: [OSEnauti] Kobky šíleného mága

Příspěvek od tynian »

Spoiler alert! Dnes jen jeden mrtvý a já to nebyl :-)

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Hraničář Taurel (4. úroveň, 3. hraná postava)
Drow rytíř Torham (6. úroveň, 4. hraná postava)
Barbar alchymista Jorwik (6. úroveň, 6. hraná postava)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] Kobky šíleného mága

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava IV.

Účastníci:
Elf Nominael
Hraničář Taurel
Polák Leszko
Šlechtična Evelína Rošnarová
Kněžka Ubája Udaj
Trpaslík Sardomir

Shrnutí TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů
Družina sestoupila do podzemí, našla tajnou chodbu za hereckým táborem, narazila na grella a utekla z podzemí.

Průběh podrobný zápis, spoilery
Družina sestoupila výtahem a vydala se tajnou chodbou na sever.
  • Našla tam hlídku od herců a přesvědčila ji, že patří k družině, se kterou jejich vůdkyně Hárie uzavřela dohodu.
  • Hlídkař je nechal jít hlouběji do podzemí.
Zápis_04.jpg

Družina se rozhodla znovu v klidu a skupinově prohledat podezřelou chodbu za hereckým táborem.
  • Našla průchod do tajné místnosti, ale ve stejnou chvíli se ozvalo od severozápadu hučení a svistot.
  • Družina se připravila k boji, ale když zjistila, že je to grell, zahájila taktický ústup až úprk.
  • Díky tomu, že grellí chapadla si úplné neporadí s dveřmi, se družině podařilo uniknout.
Na konci výpravy:
  • Dobrodruzi si odpočali v hostinci, vyptali se Vola na detaily o grellech a vyrazili znovu.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] Kobky šíleného mága

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava V.

Účastníci:
Elf Nominael
Hraničář Taurel
Polák Leszko
Šlechtična Evelína Rošnarová
Kněžka Ubája Udaj
Trpaslík Sardomir
Trpaslík Daruthir

Shrnutí TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů
Družina prozkoumala tajnou ubikaci s rakví za hereckým tábořištěm, vyzvedla srdce trpícího tieflinga ze schránky na severu a vrátila ho jeho majiteli, čímž mu dopřála klid po smrti. Během několika potyček vybila gobliny a jednoho gobra ze západní hlídky, další tři podivně se chovajíci gobři unikli. Vybrala poklad z gobliní hlídky a vrátila se s ním na povrch.

Průběh podrobný zápis, spoilery

Družina sestoupila výtahem a opět se se souhlasem hlídky herců vydala na sever.
  • Prozkoumala tajnou skrýš na sever od jejich základny a zjistila, že tam je mnoho kavalců, velká tapisérie a rakev.
  • V rakvi našla hlínu, svěcenou vodu a dva otvory pro pozorování toho, co se děje u kavalců.
  • Tapiserii složili a připravili ke vchodu kvůli odnesení.
Poté se vydali na sever, kde neúspěšně hledali další tajné chodby.
  • Úspěch slavil až sestup k soše rybího boha. Taurel s pomocí klíčku získaného na třetí výpravě odemkl schránku, kterou držel rybí válečník.
  • Ve schránce se skrývalo srdce. Obaja Uday vysvětlila, že srdce vykoupí za 500zl a že jde o formu kletby, která nositeli vyrve z hrudi jeho vlastní srdce, vyměí je a vystaví ho tak věčnému utrpení.
  • Odhadla, že srdce patří tieflingovi. Družina ho odnesla zabalené v dece.
Následně se dobrodruzi rozhodli přepadnou gobří hlídku v sále s mnoha sloupy.
  • Nominael se Sardomilem se vydali na průzkum a zjistili, že hlídka je podezřele strhnulá a že jejich infravize ukazuje hlavy gobrů teplejší než srdce, což je neobvyklé.
  • Začali gobry ostřelovat, ti se dali na podivně strnulý úprk na jih.
Zápis_05.jpg

Družina se jala gobry sledovat, byť volným tempem.
  • Našla prokopaný tunel a mrtvého goblina. Prolezla tunelem do místnosti s bezhlavou sochou.
  • Tam zaslechli, že se blíží hlučná skupina od západu. Družina ustoupila do dlouhé chodby a připravila se na úder gobrů či goblinů.
  • Odhad byl správný, na družinu zaútočilo 6 goblinů, kterým zezadu gobři hrozili, že se nesmí vzdát nebo budou stejně zabiti.
  • Družina gobliny udolala, ale boj nepřežil trpaslík Sardomir.
  • Dobrodruzi obraly mrtvoly (gobliní i trpaslíka) a stáhli se ke vchodu do podzemí. Tam naštěstí zrovna sestupoval další trpaslík Daruthir.
Posíleni o náhradu se dobrodruzi vydali zpět do místnosti s bezhlavou sochou.
  • Cestou zjistili, že tři gobliní mrtvoly zmizely.
  • V tunelu pak Taurel zaslechl zvuky boje a když se proplížil dál, viděl že nějací další goblini a gobr bojují s trojicí goblinů, co vstali z mrtvých.
  • Goblini nemrtvé nakonec udolali, ale bylo to za cenu pěti paralyzovaných bojovníků.
  • Toho družina využila. Nominael se vrhl dopředu a začal bít zbývající gobliny. Postupně vybojoval místo pro osatní a za pomoci Leška, Evelíny a Taurela porazili zbytek goblinů a jednoho gobra.
  • Další tři gobři co byli v místnosti a boj z dálky komandovali se po prudkém útoku hrdinů dali na útěk a unikli hlouběji do podzemí.
Družina obrala gobliny a gobra, Lešek zablokoval dveře na východ jedním ze scimitarů místo závory a vydali se na západ.
  • Nejprve nalezli torzo trpícího tieflinga. Po krátké debatě se shodli, źe mu srdce vrátí a dopřejí mu tak milosrdnou smrt.
  • Thefling jim v pekelné řeči poděkoval, bohužel mu nebylo rozumět nic víc, než jména Truculentus, Violenza a Turbolenza.
Za tieflingem našli podivnou dvojici sloupů a dvě kostry gobrů u nich.
  • Experimenty s házením kostí gobrů neprozradily o fungování sloupů nic.
  • Nominael navrhoval prohodit torzo tieflinga mezi sloupy, ale zbytek družiny toto znesvěcení mrtvého zamítl.
  • Nakonec se kolem sloupů protáhli kolem zdi a pokračovali do gobliního tábořišté.
Gobliní tábořiště bylo zcela opuštěné.
  • Družina vybarala velký (hlavně objemem mincí) poklad a odtáhla ho ven z podzemí.

Na konci výpravy:
  • Dobrodruzi prodali Ubáje zbytky thieflingova srdce a Evelína se stala dobrodružkou (zlodějkou).
Loot:
  • 24zl (1. goblini)
  • 29zl (2. goblini)
  • 900zl náhrdelník ve tvaru oka (gobr)
  • tesáky po goblinech, gobrovi
  • 200zl (rozpadlé prokleté srdce, prodané Obáji)
  • 2x 1300zl (náhrdelníky ve tvaru oka, z rozbité sochy)
  • 60zl (kotel mincí, hlavně mědáky)
Podíl na pokladech a zkušenostech:
  • 762,6XP za poklady
  • 125 XP z nestvůry
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] Kobky šíleného mága

Příspěvek od MarkyParky »

Mapa podzemí po páté výpravě

P01.jpg
tynian
Příspěvky: 234
Registrován: 19. 11. 2007, 23:17

Re: [OSEnauti] Kobky šíleného mága

Příspěvek od tynian »

Skvělý zápis a za mě i skvělá výprava. Ještě jednou díky a těším se na příště :-)

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Hraničář Taurel (4. úroveň, 3. hraná postava)
Drow rytíř Torham (6. úroveň, 4. hraná postava)
Barbar alchymista Jorwik (6. úroveň, 6. hraná postava)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] Kobky šíleného mága

Příspěvek od MarkyParky »

Kdyby měl někdo zaplé follow jen pro tohle vlákno:
Nenadálá výprava do KŠM dnes! večer 1900.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] Kobky šíleného mága

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava VI.

Účastníci:
Elf Nominael
Hraničář Taurel
Trpaslík Kosťa
Šlechtična Evelína Rošnarová
Kněžka Ubája Udaj
Elf Bard Třístruna

Shrnutí TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů
Družina nepovedenou lstí vyvolala poplach v hlídce Gobří sváči. V boji padl trpaslík Kosťa, kněžka Obaya Udaj a elfí bard Třístruna.

Průběh podrobný zápis, spoilery

Družina se vydala na jih do široké brány.
  • V úzké prokopané chodbě padl na Nominaela zelený hlen. Obětoval levý nárameník své zbroje, aby získal čas na vyndání pochodní z báglů a jeho spálení.
Následně družina dorazila k hlídce Gobří sváči.
  • Vyslechli dvojici hádajících se gobrů o nedostatku jídla.
  • Pokusili se vetřít do gobří přízně předstíráním, že nesou jídlo z jihu.
  • Gobři na léčku neskočili, jeden zůstal na místě strážit, druhý běžel pro pomoc.
Zápis_06.jpg

Družina zaútočila na gobra, ten se ukázal být překvapivě silný a udržel se až do příchodu posil.
  • V následné bitce padl trpaslík Kosťa, kněžka Obaya Udaj a elfí bard Třístruna, podařilo se ale zabít oba gobry.
  • Zbytek družiny se vrátil ke vchodu do podzemí, pro posily.
Další výprava obratem následovala, viz příští post.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] Kobky šíleného mága

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava VII.

Účastníci:
Elf Nominael
Hraničář Taurel
Trpaslík Daruthir
Bojovník Yesugej
Šlechtična Evelína Rošnarová

Shrnutí TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů
Družina posílená o bojovníka a trpaslíka se hodinku po předchozím nezdaru vydala do hlídky Gobří sváči. Povraždila přežrané gobliny, vysvobodila z jámy nemrtvého mstitele Halleta Garka a v tajných komnatách našla výzvědné komando krysodlaků Flyndola Grída a Sylvie Pírkamen. S krysodlaky si vyměnili informace. Yesugej si pak promluvil s Halasterem Černopláštěm v tajemném portálu a získal nějaké informace o podzemí.

Průběh podrobný zápis, spoilery

Družina se vydala zpět do Gryčí sváči.
  • Opatrně se proplížila až k ohni, kolem kterého se povalovali přežraní goblini.
  • Překvapivým úderem polovinu postřílela, zbytek až na jednoho zastřelila při útěku.
  • Posledního goblina dobrodruzi dostihli při pokusu proniknou tajnými dveřmi kamsi dál na jih a také ho zabili.
V jámě ve stejné místosti nalezli nemrtvého kněze Halleta Garka, který se touží pomstít družijníkům, kteří ho zabili.
  • Patřil prý k družině Správňáků z Kudlákova. Jednoho člena - půlčíka Kelima - ztratili, když se nabídl pomoct goblinům s gryky. Další tři ho ovšem zabili a spadli do jámy. Na tomto světě jeho duši drží touha po pomstě.
  • Zrádici byli vůdce skupiny, bojovník Rex Kladivoun, kněžka Midna Tabuerth a trpaslík Kopr.
  • Ysugej hodin Halletovi lano. Ten z vděčnosti nabídl, že bude skupinu doprovázet jako družijník, dokud se bude pohybovat směrem k jeho pomstě a pokud mu pomohou pomstu dokonat, dá jim ze své pozůstalosti mapu třetího patra.
Krom Halleta byla v místnosti ještě mapa bokorysu podzemí, ve kterém bylo až na pár výjimek nakresleno všech 23 pater podzemí hezky nad sebou. Výjimky:
  • U třetího patra bylo bokem nakresleno ještě jedno další patro a u něj symbol hořící lebky.
  • Šesté patro bylo nakresleno mimo souvislý sloupec ostatních pater.
  • Šestnácté patro bylo nakresleno podivně - napůl ve sloupci, napůl zcela mimo a mělo u sebe symbol komety.
  • Dvacáté třetí patro bylo sice pod ostatními, ale mělo u sebe symbol věže.
  • Všechny symboly byly vykresleny na vystupujících cihlách, připomínajících tlačítka.
Zápis_07.jpg

Dobrodruzi se vrátili do hlídky Gryčí sváči a pořádně ji prohledali. Nalezli obelisk. Taurel se ho dotkl a uslyšel zprávu o tom, že je předurčen k sestupu do podzemí a své předurčení najde za tajnou chodbou na jihu, po levé straně od sochy dvouhlavého krále.
  • Vyzvedli majetek mrtvých druhů a obrali mrtvé gobliny o jejich elektronové mince.
  • Nalezli tajnou chodbu vedoucí na sever.
  • Vrátili se na jih a nalezli i tajnou chodbu do sestupující chodby na jihu, kterou se předtím marně snažil otevřít goblin.
Při druhém návratu si dobrodruzi všimli dvojice pavouků, která se sem vydala a začalo ji lákat gobliní maso.
  • Nechali je projít ke goblinům a vydali se do tajných chodeb na severu.
Jako první nalezli jakési trpasličí lázně plné obřích krys. Největší z nich ležela tlustá rozvalená na podestě, velká jako člověk.
  • Krysy se začaly přibližovat a loudit jídlo. Dobrodruzi jim řekli, že kousek odsud leží spousta mrtvých goblinů a tlustá krysa na to zareagovala.
  • Ukázalo se, že je to krysodlak Flyndol, který pracuje spolu se společnicí Sylvií jako zvědi pro jakéhosi Ryzzirila. Jsou nepřátele Xanatárova cechu.
  • Krysák se choval přátelsky, z rozhovoru ale vyplynulo, že je velmi liný. Družijníci varovali Flyndola před pavouky a ten prohlásil, že vše vyřeší Sylvie a stáhl své krysy.
Družina vyzkoušela i chodbu na sever od Flyndola.
  • V klikaté chodbě narazili na strážného větrného elementála. Raději se stáhli z chodby, kterou stráží dřív, než jim ublíží.
  • Nakonec v tajné části podzemí nalezli i krysodlačili Sylvii. Díky informacím od Flyndola i s ní navázali spolupráci.
  • Sylvie hledala tajný vchod, kterým by bylo možné obejít elementála. Ani nikomu z družiny se ale nepodařilo jej najít.
  • Domluvila se ale výměna informací o patře a map. Sylvie varovala družinu před dvěma ettiny na jihu, v hlídce Velkého ucha a byla potěšena zprávami o vybitých goblinech všude.
  • Družina před Sylvií a Flyndolem zatajila pravou podstatu Hrobařů.
Loot:
  • 36el (18 zl) (goblini)
Podíl na pokladech a zkušenostech:
  • 4XP za poklady
  • 99 XP za nestvůry
  • 100 XP bonus za některé významné události (nalezení průchodu do 2. patra, výměna map s krysodlaky, získání infa od Halastera)
Celkem 1 podíl = 203 XP
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] Kobky šíleného mága

Příspěvek od MarkyParky »

Mapa podzemí po sedmé výpravě.
Šedě je část překopírovaná od krysáků, ale doposud nenavštívená.
P01.jpg
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] Kobky šíleného mága

Příspěvek od MarkyParky »

Aby se předešlo mrzení, udělal jsem takový přehled.

Pročtěte, případně připomínkujte, proveďte oponenturu a pod. Až se někam dobereme, zaznamenám to i nějak přehledněji.
tynian
Příspěvky: 234
Registrován: 19. 11. 2007, 23:17

Re: [OSEnauti] Kobky šíleného mága

Příspěvek od tynian »

MarkyParky píše: 19. 12. 2022, 03:33 Aby se předešlo mrzení, udělal jsem takový přehled.

Pročtěte, případně připomínkujte, proveďte oponenturu a pod. Až se někam dobereme, zaznamenám to i nějak přehledněji.
Za mě dobrý a jasný. Určitě těm soubojům pomůže to uchopit takto víc strukturovaně. Jsem zvědav, jak se to osvědčí v praxi.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Hraničář Taurel (4. úroveň, 3. hraná postava)
Drow rytíř Torham (6. úroveň, 4. hraná postava)
Barbar alchymista Jorwik (6. úroveň, 6. hraná postava)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] Kobky šíleného mága

Příspěvek od MarkyParky »

Docela rád bych rozjel debatu na téma, jak to udělat s nově nastupujícími postavami, když se nám teď téměř otevřelo další patro. Principiálně bych potřeboval nají kompromis ohledně následujících požadavků:

- XP for gold musí stále motivovat k prolézání pater ... tzn. expy za odnesené poklady musí tvořit gró růstu postav
- určitě nechci vyvolat situaci, že bude výhodnější starou postavu zahodit a založit novou, jen protože se objevila možnost začít hrát na vyšším levelu/s již nasyslenými expy
- zároveň ale potřebuji prostředí, ve kterém případný nováček nebude totální outsider a totálně out-of-scale.

Už teď mám ve hře pravidlo, že když někomu postava umře nebo je odložená do stáje, může si založit novou na stejné úrovni, co měla ta stará. Jak ale s úplně novými postavami?


Nějaké varianty, co mě napadly:
1) Zvedat s postupem dolů pomalu množství expů, co nová postava má - a nějak zajistit, že to nepředběhne ty, co si to odehráli poctivě?
2) Nechat nové postavy, co začínají od nuly, expovat o chlup rychleji/s nějakým koeficientem až do určitého tresholdu?
3) Neřešit to a smířit se s tím, že to bude gatekeeping pro nové hráče (nebo že si budou vytvářet postavy na vyšších levelech v jiných světech a pak s nimi přicházet sem)

Nějaké jiné nápady?
Jezus
Příspěvky: 2648
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [OSEnauti] Kobky šíleného mága

Příspěvek od Jezus »

Ehm, out of scale? Jakože bude o něco hlouběji na první úrovni, než ostatní? :-D (V poslední výpravě do kobek měl druhou tuším jen Taurel).

Nicméně pokud doufáš, že se vážně party proplacují dost hluboko... teda vysoko :-) imho můžeš:

1) Vzít průměr expů v družině, co do nižšího patra vstoupí, vynásobit ho např. 0,7 a to dávat novým postavám. Na dalším patře zrovna tak...

Má to výhodu, že to motivuje i stávající hráče přiměřeně doprolézt dané patro, protože tak trochu expí i svoji případnou budoucí postavu :-)
Samozřejmě nesmí při tom pokusu umřít a vynulovat se, jako se povedlo mě. Nicméně alespoň to bude sloužit jako nezvratný důkaz toho, že je OSR dle svých vlastních pravidel hratelné jen teoreticky :>;o)

2) Tohle by taky šlo. Otázka je, dle čeho stanovovat ten treshold.

3) Čistě teoreticky by se daly znovu "zapříšerovávat " části podzemí mimo hlavní trasu a noobové expit tam. Ale tohle by někoho bavilo imho jen v devadesátkách :-D

4) Bonus: Zamysli se nad případným "zhrdinštěním" žoldnéřů - mají totiž už nějaké ty expy. OH, wait, jeden smolný boj a nemáme skoro žádné naživu... tak nic $D

EDIT: Jak je to vlastně s dalšími žoldnéři? Myslím, že jsi zmiňoval, že je lze odmykat postupem hlouběji... Mohlo by být taky zajímavé zamyslet se nad možností odmykat žoldnéře ze zpřátelených frakcí. Třeba nejakého Hrobaře, případně cvičenou obří krysu :-D Ale to je už jiné téma. Navíc při současné spotřebě žoldnéřů je možná "realistické", že družina bude mít nanejvýše toho, který už mrtvý je :-D
Naposledy upravil(a) Jezus dne 21. 12. 2022, 11:32, celkem upraveno 2 x.
Odpovědět

Zpět na „OSEnauti – otevřené hraní OSE“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů