[OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
Moderátor: MarkyParky
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20872
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
[OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
Bastlírna je místo, kde se bavíme o svých zkušenostech s pravidly a bastlením OSE!
Pojďte se sem dělit o svoje tipy a triky, jak bastlíte OSE ve svém „světě“. Ptejte se na rady, když vám něco v pravidlech není jasné. Sdílejte svoje domácí úpravy, inspirujte se od ostatních.
Nepravidlová diskuze o postavách a obsahu her patří do Mezisférického hostince.
Pojďte se sem dělit o svoje tipy a triky, jak bastlíte OSE ve svém „světě“. Ptejte se na rady, když vám něco v pravidlech není jasné. Sdílejte svoje domácí úpravy, inspirujte se od ostatních.
Nepravidlová diskuze o postavách a obsahu her patří do Mezisférického hostince.
Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
Tak bavíme se o systému OSE, ne? Navíc to +2 je k hit rolls, což je v Classic DnD imho d20. Je jako fajn, že jsi nabídl srovnání se systémem, o němž nebyla řeč (a zapomněl to říct), ale mě to trochu mate
Jinak s Markusovým EDITem souhlasím. Snížit bonus nebo zúžit použitelnost je dobrá cesta. Pořád bych to ale něčím podmínil (krom obětí by se u goblinů nabízelo přikázání "nenecháš goblina na živu" ale zase mám s takovými to postavami, co "musí" dělat to a to, protože "by to jejich postava udělala" špatné zkušenosti.
Jinak s Markusovým EDITem souhlasím. Snížit bonus nebo zúžit použitelnost je dobrá cesta. Pořád bych to ale něčím podmínil (krom obětí by se u goblinů nabízelo přikázání "nenecháš goblina na živu" ale zase mám s takovými to postavami, co "musí" dělat to a to, protože "by to jejich postava udělala" špatné zkušenosti.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20872
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
No, tak ono je to hlavně prostě jako +5 % (bez určení kostky). Protože... chápeš, procenta jsou sto
Akorát jak vysvětluju dál, je neintuitivní, že zvýšením šance na zásah o pět procent, se počet zásahů zvedne třeba o deset procent. A protože až to druhé je to, o co opravdu jde, je dobré si to hlídat. (Plus je samozřejmě důležité, jak velká je ta původní šance na zásah. To se v různých systémech /edicích/ docela liší, i když hází všechny d20.
(Což ani tak nevysvětluju tobě - přišlo mi, že jsi to pochopil hned na poprvé - ale případným okolojdoucím, protože jsem zjistil, že je to rozšířený bias).
Akorát jak vysvětluju dál, je neintuitivní, že zvýšením šance na zásah o pět procent, se počet zásahů zvedne třeba o deset procent. A protože až to druhé je to, o co opravdu jde, je dobré si to hlídat. (Plus je samozřejmě důležité, jak velká je ta původní šance na zásah. To se v různých systémech /edicích/ docela liší, i když hází všechny d20.
(Což ani tak nevysvětluju tobě - přišlo mi, že jsi to pochopil hned na poprvé - ale případným okolojdoucím, protože jsem zjistil, že je to rozšířený bias).
Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
Přiznávám se, že bohužel Codex je na tyhle detaily skoupý, nabízí sice bonusy pro kleriky/paladiny a popisuje historii a osobnost Nesmrtelného, ale přikázání/obětiny si vymysli DM sám (nebo to odněkud vykraď).
No nic, pohroužím se víc do internetových archivů
Markus: Souhlasím, +1 bonus na útok bude přijatelnější.
No nic, pohroužím se víc do internetových archivů
Markus: Souhlasím, +1 bonus na útok bude přijatelnější.
Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
Jezus to myslel dobře, ale napsal to blbě
Význam toho bonusu záleží na tom, k jak velké šanci se přičítá, a je jedno, jestli je to +1 v k20 nebo +5 % v k%. Když se přičítá k malým číslům, má daleko větší význam, než když se přičítá k velkým číslům.
V OSE/ODnD jsou, jestli dobře počítam, ty pravděpodobnosti zásahu proti zmíněným potvorám na prvních pár úrovních někde pod polovinou, takže přímý +2 toHit tam bude hrát mnohem větší roli, než kdyby se přičítal při přehazování (třeba) 5. Úplně stejně to bude fungovat v k%: +10% k 20% zvýší četnost úspěchů o polovinu, ale +10% k 70% zvýší četnost úspěchů jenom o sedminu (ale zato sníží četnost neúspěchů dokonce na polovinu ).
(Ok, Jezus byl rychlejší a podruhé už to snad vysvětlil srozumitelněji, ale co už )
Význam toho bonusu záleží na tom, k jak velké šanci se přičítá, a je jedno, jestli je to +1 v k20 nebo +5 % v k%. Když se přičítá k malým číslům, má daleko větší význam, než když se přičítá k velkým číslům.
V OSE/ODnD jsou, jestli dobře počítam, ty pravděpodobnosti zásahu proti zmíněným potvorám na prvních pár úrovních někde pod polovinou, takže přímý +2 toHit tam bude hrát mnohem větší roli, než kdyby se přičítal při přehazování (třeba) 5. Úplně stejně to bude fungovat v k%: +10% k 20% zvýší četnost úspěchů o polovinu, ale +10% k 70% zvýší četnost úspěchů jenom o sedminu (ale zato sníží četnost neúspěchů dokonce na polovinu ).
(Ok, Jezus byl rychlejší a podruhé už to snad vysvětlil srozumitelněji, ale co už )
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
Vaarsuvis: Obětinami jsem myslel čistě antický styl - koupím vola, nechám ho podříznout na oltáři a maso spálit. Bůh se "nažral", já mám týden požehnání. Tedy v řeči mechanik nějaký finanční dar chrámu.
Ale samozřejmě jestli vyčteš na internetech nějaká cool "přikázání" či jiná konání, co by bohové mohli dle svého naturelu odměňovat, tím líp.
Jen doporučuji držet se jednoduchosti - ono v dungeonech není tolik prostoru pro "plnohodnotné hraní kněze".
Ale samozřejmě jestli vyčteš na internetech nějaká cool "přikázání" či jiná konání, co by bohové mohli dle svého naturelu odměňovat, tím líp.
Jen doporučuji držet se jednoduchosti - ono v dungeonech není tolik prostoru pro "plnohodnotné hraní kněze".
Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
Pročetl jsem si Kompletní knihu kněze a Warriors and Priests of the Realms (ze světa Říší) a napadlo mě zabrousit do vod zapovězené 2. edice. Rozhodl jsem se tedy zkusit dát nějaká mechanická omezení "specializovaným kněžím".
Halav, patron kovářů, zhouba humanoidů
Požadavky: 9 síla, 9 moudrost
Dovolené zbraně: krátký meč, drtivé zbraně, oštěp, kopí
Výhoda: +1 proti humanoidům (možná +2?)
Nevýhoda: 40% ze svého podílu musí odevzdat církvi
Petra, patronka hrnčířství a medicíny
Požadavky: 9 moudrost
Dovolené zbraně: hole, kyje a prak
Výhoda: +2 bonus pro léčivá kouzla, identifikace nemocí a jedů
Nevýhoda: může nosit pouze kroužkovou zbroj
Žirčev, patron lovců
Požadavky: 9 odolnost 9 moudrost
Dovolené zbraně: krátký meč, hůl, kyj, kopí, oštěp, krátký luk, dlouhý luk
Výhoda: šance 2 z 6 při sběru, 5 z 6 při lovu (stejně jako hraničář)
Nevýhoda: neumí odvracet nemrtvé
-----------------------------
Co na to říkáte?
Halav, patron kovářů, zhouba humanoidů
Požadavky: 9 síla, 9 moudrost
Dovolené zbraně: krátký meč, drtivé zbraně, oštěp, kopí
Výhoda: +1 proti humanoidům (možná +2?)
Nevýhoda: 40% ze svého podílu musí odevzdat církvi
Petra, patronka hrnčířství a medicíny
Požadavky: 9 moudrost
Dovolené zbraně: hole, kyje a prak
Výhoda: +2 bonus pro léčivá kouzla, identifikace nemocí a jedů
Nevýhoda: může nosit pouze kroužkovou zbroj
Žirčev, patron lovců
Požadavky: 9 odolnost 9 moudrost
Dovolené zbraně: krátký meč, hůl, kyj, kopí, oštěp, krátký luk, dlouhý luk
Výhoda: šance 2 z 6 při sběru, 5 z 6 při lovu (stejně jako hraničář)
Nevýhoda: neumí odvracet nemrtvé
-----------------------------
Co na to říkáte?
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20872
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
Oh no, druhá edice!
Vypadá to ve skutečnosti pěkně!
Ale +2 na nemoce a jedy nechápu. Nechceš říct něco jako identifikace nemocí a jedů na 3 z 6?
Vypadá to ve skutečnosti pěkně!
Nebál bych se mu dát tu +2, když odevzdává 40 % peněz. +1 je skoro nic.Výhoda: +1 proti humanoidům (možná +2?)
Nevýhoda: 40% ze svého podílu musí odevzdat církvi
+2 na léčení chápu, protože na to se hází třeba 1k6, takže to bude 1k6+2.Výhoda: +2 bonus pro léčivá kouzla, identifikace nemocí a jedů
Ale +2 na nemoce a jedy nechápu. Nechceš říct něco jako identifikace nemocí a jedů na 3 z 6?
To jsou výhody dost na prd. Jako kosmeticky jsou pěkné, ale ve hře se moc nevyužijou a v OSEnautech asi vůbec. Možná mu dát aspoň stopování stejné jako hraničář?Žirčev, patron lovců
Výhoda: šance 2 z 6 při sběru, 5 z 6 při lovu (stejně jako hraničář)
Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
Jsem říkal, že nám to pomalu homebrewnu na 3. edici
Customizuju vlastní postavu, tedy jsem.
Špatně jsem to napsal, měl tam být středník. Přebráno z druhé knížky o knězi Lathandera, +2 na léčivá kouzla a automatická identifikace nemocí a jedů.+2 na léčení chápu, protože na to se hází třeba 1k6, takže to bude 1k6+2.
Ale +2 na nemoce a jedy nechápu. Nechceš říct něco jako identifikace nemocí a jedů na 3 z 6?
O tom jsem uvažoval, ale nebyl jsem si jistý, jestli to tabulkou stopování to povolání až moc nezesložitím. Uznávám, že jedinou výhodou je dlouhý luk. Asi jo, to stopování bych měl přidat (snad mi to hráči hraničářů odpustí).To jsou výhody dost na prd. Jako kosmeticky jsou pěkné, ale ve hře se moc nevyužijou a v OSEnautech asi vůbec. Možná mu dát aspoň stopování stejné jako hraničář?
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20872
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
Akorát jelikož hraničář později taky kouzlí kněžská kouzla, je otázka, jestli tím vlastně nebude klerik lepší než hraničář ve všech ohledech. Nevím z hlavy, co dalšího hraničář má a jestli má lepší čísla.
Nebo tam nedávej tabulku stopování a jen něco jako "Stopování 2 z 6"
Nebo tam nedávej tabulku stopování a jen něco jako "Stopování 2 z 6"
Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
Markus: Tý jo, co teďka koukám na hraničáře, tak ten může nosit maximálně kroužkovku.
A klerik defaultně může nosit i plátovku.
Tak co, omezit kněze na kroužkovku nebo podle vzoru z Říší na koženou?
A klerik defaultně může nosit i plátovku.
Tak co, omezit kněze na kroužkovku nebo podle vzoru z Říší na koženou?
Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
Markusi, sakra! Kolikrát to mám opakovat, aby sis to zapamatoval, točil jsem to tu před čtrnácti dny - +2 je v OSE zatraceně hodně (kór na prní úrovni), +1 stačí.
Byť uznávám, že 40 % je dost. Spíš bych to ale snížil ten dar církvi (třeba na 30 %), než zvedal bonus, o kterém se bojovníkům jen zdá...Jezus píše: ↑19. 1. 2023, 13:25 +2 není 10 %. Četnost zásahů funguje jinak než jako procentuální podíl hodnot na kostce. Rozdíl je v tom, že sice pravděpodobnost zásahu stoupne opravdu o 10 % (protože se řídí kostkou), ale pravděpodobnost výskytu jevu (jak často zasáhneš) stoupne víc, protože se řídí dalšími věcmi.
Prostě: Když ti šance na zásah vzroste o 10 % (třeba ze 40 % na 50 %), zasahuješ o 25 % častěji! OSE je na to obzvláště citlivé, právě proto, že bonusy k zásahu má jen malé (kolik bojovníků má +2 díky síle?) V DnD 5e například je díky větším bonusům (vůči stejné třídě zbroje) ten vliv menší (10 % na šanci na zásah dělá průměrně jen 15 % více zásahů), takže tam nějaké +1 není třeba tolik řešit (byť je to víc než 5 %), v OSE je to zatracený rozdíl.
Pro jistotu znovu - kolik bojovníků má bonus +2 k zásahu na první až třetí úrovni? A zrovna ty lázně jsou v Mystaře goblinoidů plné...
Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
Pardon pánové, nechtěl jsem dělat vlny a dělat bordel v OSE, moje úvodní motivace byla prostinká: aby klerici nebyli jak přes kopírák v plátovkách s palcáty bez ohledu na to, zda uctívají severského Thora, boha zlodějů nebo tropického Quetzalcoatla.
Klidně dám Halavovi +1 za 30%.
Klidně dám Halavovi +1 za 30%.
Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
Tu svoji snahu (*OPRAVA: tvoji snahu, samozřejmě ) samozřejmě podporuji Ostatně je to "Bastlírna", mělo by se bastlit
Jen nesmíš brát kritiku konkrétního parametru jako kritiku nápadu! Od toho tu diskuse je, aby se dobrý nápad (udělat kleriky rozmanité tím a tím) vybrousil nějakými připomínkami (to je moc, to je složité, co upravit tohle).
Tím se docílí nejen uvedení dobrého nápadu do praxe, ale i jeho dobré provedení
(Jinak to, že když se s Markusem sejdeme v jedné diskusi, vzniknou vlny, to je fyzikální jev. Z toho se vůbec nemusíš cítit nepříjemně Nicméně teď koukám, že jsem tam po tom sakra zapomněl smajlík, aby bylo poznat, že je to nadsázka.)
Jen nesmíš brát kritiku konkrétního parametru jako kritiku nápadu! Od toho tu diskuse je, aby se dobrý nápad (udělat kleriky rozmanité tím a tím) vybrousil nějakými připomínkami (to je moc, to je složité, co upravit tohle).
Tím se docílí nejen uvedení dobrého nápadu do praxe, ale i jeho dobré provedení
(Jinak to, že když se s Markusem sejdeme v jedné diskusi, vzniknou vlny, to je fyzikální jev. Z toho se vůbec nemusíš cítit nepříjemně Nicméně teď koukám, že jsem tam po tom sakra zapomněl smajlík, aby bylo poznat, že je to nadsázka.)
Naposledy upravil(a) Jezus dne 2. 2. 2023, 12:47, celkem upraveno 1 x.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20872
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech
Nejhorší by bylo, kdybych se náhodou z Jezusem shodoval – vlny se stejnou frekvencí se sčítají, a to pak převrací lodě.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů