[OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech

OSEnauti jsou společné (převážně) online hraní OSE, ve kterém s jednou postavou přecházíte mezi hrami různých sudí a bavíte se chaosem, který vzniká.

Moderátor: MarkyParky

Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21025
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

[OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech

Příspěvek od Markus »

Bastlírna je místo, kde se bavíme o svých zkušenostech s pravidly a bastlením OSE!

Pojďte se sem dělit o svoje tipy a triky, jak bastlíte OSE ve svém „světě“. Ptejte se na rady, když vám něco v pravidlech není jasné. Sdílejte svoje domácí úpravy, inspirujte se od ostatních.

Nepravidlová diskuze o postavách a obsahu her patří do Mezisférického hostince.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7506
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech

Příspěvek od Bifi »

Dík!

Rekapitulácia:
:: Povolania nie sú problém. (Zmizne bojaschopnosť, musím adaptovať veľkosť hit die a saves...)
:: Downtime uvidím v praxi. Skôr by som to pre praktickosť robil tak, že sa downtime vybaví rýchlo pred sedením (kľudne aj pre postavy z iných svetov), aj s možnými komplikáciami.
:: Klerikove božstvá z iných svetov mu dávajú normálne spelly aj u mňa (akurát to možno urobím trocha quirky a zapojím God's Eyes - napríklad, že každé božstvo má iba konkrétny časový slot niekedy v priebehu dňa, keď je práve voľný orbit).
:: Menový štandard nie je problém (ten je navyše v ASE blízky normálnemu B/X).
:: Ten variable weapon damage je v OSE optional rule, nie? Ak áno, tak mi príde divné nemôcť hráčovi povedať "v mojich pravidlách všetky zbrane robia 1d6". To nie je nejaký špeci predmet alebo spell z iného settingu, to je základná mechanika - proste inak funguje súboják, vrátane toho, čo sa stane na 0 hp alebo či majú postavy možnosť používať manévre ako mierenie alebo v akom poradí vyhodnocuješ akcie.
:: TZ, to hit a pod. by ostalo presne ako v OSE. Možno zavediem dve-tri doplnkové bojové pravidlá (šírka bojujúcich, špeciálne použitie/schopnosti niektorých zbraní, manévrovanie protivníkom).
:: Chainmail nepotrebuje žiadne dodatočné atribúty. (A možno na to ani nedôjde.)
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21025
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech

Příspěvek od Markus »

:: Ten variable weapon damage je v OSE optional rule, nie? Ak áno, tak mi príde divné nemôcť hráčovi povedať "v mojich pravidlách všetky zbrane robia 1d6". To nie je nejaký špeci predmet alebo spell z iného settingu, to je základná mechanika
Promiň, máš pravdu. Navíc nemusíš hráčovi nic přepisovat. Prostě na začátku sezení (a ve svém dokumentu house rules) napíšeš, že všechny zbraně dělají k6. Je to jednoduché, hráč nemusí nic trackovat, to by neměl být problém.

Jinak... looks good!

S úpravou soubojáku riskuješ, že to budeš muset na každém sezení znovu vysvětlovat, protože to hráčům nebude jasné, ale to je v zásadě tvůj problém. :) Na druhou stranu to ten sdílený mnohovesmír trochu ozvláštní, podpoří se bastlení, hráči si budou moct vyzkoušet trochu jiný přístup ke stejné hře, porovnat zážitky a zkušenosti, to všechno zní fajn.
manévrovanie protivníkom
To mám i já, jako nezdokumentované house rule, ve hře se projevující jako GM fiat. 8)
Jezus
Příspěvky: 2648
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech

Příspěvek od Jezus »

A nezmizí pointa obouruční zbraně? Pokud dělá stejný dmg jako jednoruční, proč by někdo bojoval bez štítu?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16479
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech

Příspěvek od MarkyParky »

Funny fact:
Na základě feedbacku jsem začal procházet ty poklady v DoMM.

Místnosti 1-16 mají poklady v podstatě skoro přesně podle DnD BASIC tabulek.
Místnosti 17-35 nemají žádné poklady, i když by podle pravidel měly něco mít.
Místnosti 36-41 mají opět poklady skoro přesně z ODnD.

To skoro vypadá, že si autoři rozdělili práci na patře na třetiny a prostřední na poklady prostě zapomněl :).

Každopádně ty teda dogeneruji.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7506
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech

Příspěvek od Bifi »

Jezus píše: 31. 8. 2022, 23:53 A nezmizí pointa obouruční zbraně? Pokud dělá stejný dmg jako jednoruční, proč by někdo bojoval bez štítu?
Lebo ľahšie zasiahne (volaj to prieraznosť).
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7506
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech

Příspěvek od Bifi »

Markus píše: 5. 9. 2022, 14:04 Jakmile oznámíte zahájení práce, pomáhající postavy se nesmí účastnit žádných expedic (ani jinde v multiverzu OSEnautů), dokud neproběhnou dvě expedice do Xyntillanu bez nich. (Hráči samozřejmě můžou mezitím hrát s jinou postavou)
Oho, prvý pokus riešiť problémy s medzisférickým časom a downtimom!
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od York »

Markus píše: 5. 9. 2022, 14:04Jakmile oznámíte zahájení práce, pomáhající postavy se nesmí účastnit žádných expedic (ani jinde v multiverzu OSEnautů), dokud neproběhnou dvě expedice do Xyntillanu bez nich. (Hráči samozřejmě můžou mezitím hrát s jinou postavou)
Zrovna v tomhle případě je mi to jedno, protože se neplánuju účastnit hry, ale obecně pravidlo, který vyřadí hráčovu postavu ze hry, mi nepřijde moc dobrý.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21025
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Markus »

York píše: 5. 9. 2022, 14:48
Zrovna v tomhle případě je mi to jedno, protože se neplánuju účastnit hry, ale obecně pravidlo, který vyřadí hráčovu postavu ze hry, mi nepřijde moc dobrý.
Tak se nevyrazuj a zaplat o 100 zlatých víc :)

Hráči muzou mít víc postav, tohle je příležitost zaměstnat ty neaktivní.
Uživatelský avatar
Muzzug
Příspěvky: 372
Registrován: 28. 10. 2009, 10:23
Bydliště: Brno

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Muzzug »

York píše: 5. 9. 2022, 14:48 Zrovna v tomhle případě je mi to jedno, protože se neplánuju účastnit hry, ale obecně pravidlo, který vyřadí hráčovu postavu ze hry, mi nepřijde moc dobrý.
Sice jde o vyřazení postavy, ale ne ze hry - v rámci downtimu dělá něco pro co se hráč rozhodl a co bude mít pravděpodobně pozitivní dopad na další hraní.

Kdyby šlo o zajetí postavy nebo něco podobného, tak by to bylo špatně, ale v případě rozhodnutí hráče s postavou něco dělat (byť mimo hru) to podle mně je úplně v pohodě.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od York »

Muzzug: Výsledek je stejnej, hráč nemůže hrát za svojí postavu. Je to každopádně spíš téma o hraní obecně.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16479
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od MarkyParky »

Já tady s Yorkem souhlasím.

"Vybírám si mezi hrát (za cenu) a nehrát (svou postavu)" je sice tradiční, ale ne zrovna dobré dilema. Nicméně v oldschoolu, budiž.

Ovšem "nesmíš svou postavu hrát ani v cizích hrách a to po blíže neurčenou dobu, protože nikdo neví, kdy Markus vyhlásí další dva termíny své hry", to je v multifunkampani, založené na přeskakování stejných postav v různých světech, s okecávkou že si může udělat jinou postavu, to je IMHO vyloženě proti pointě OSEnautů a špatné dilema.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21025
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Markus »

Máte pravdu, vyblokovat hráče na cizí sezení je divné - nedošlo mi, že je tam faktor toho, že mezi mými dvěma sezeními můžou uplynout klidně měsíc, dva času a není dobrý nápad vyblokovat postavu na předem neznámý čas, navíc na cizí hry.

Zároveň ale přemýšlím, jak to pojmout, aby (a) tam pro hráče skutečně byla nějaká cena a ne prostě win-win situace, kdy „nejdu na sezení, tak si nechám dát slevu“; (b) trochu podpořit myšlenku stájí postav, (c) respektive podpořit přecházení mezi světy.

Měním na:
Práce může začít kdykoli. Jakmile oznámíte zahájení práce, pomáhající postavy se nesmí účastnit příštích 2 expedic do Xyntillanu. Můžou ale vyrážet jinam do multiverza OSEnautů (protože čas plyne různě, a zatímco bude v Xyntillanu čas stát, oni stihnou dobrodružství jinde). A hráč se samozřejmě může expedic zúčastnit s jinou postavou.
Přesunuto do bastlírny, ať vyčistím prostor pro paralelně běžící diskuzi o cílech výpravy.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od York »

Markus píše: 5. 9. 2022, 17:10Zároveň ale přemýšlím, jak to pojmout, aby (a) tam pro hráče skutečně byla nějaká cena a ne prostě win-win situace.
Je skutečně nutný, aby hráči museli něčím platit za to, že našli využití pro schopnosti svejch postav?

Neber to, jako že se snažim něco uhádat - podzim budu mít zabitej, takže mě to nebude nic stát tak jako tak, navíc z toho budou těžit jen ostatní. Zajímá mě to čistě z hlediska obecnýho hraní RPGček.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21025
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech

Příspěvek od Markus »

Uvažuješ převrácenou logikou než já. Nejde o žádné odměny a trestání, o tom vůbec neuvažuju. Jde o to, že hráči mají možnost dělat něco, co trvá delší čas –ať už je to výroba předmětů, nebo třeba magický výzkum. Prostě postava může strávit pár týdnu nějakou „nedobrodružnou“ činností. Otázka je, jak to pojmout.

Ve standardní kampani nic nebrání tomu, že se hráči domluví: teď se měsíc budeme věnovat nedobrodružným aktivitám. Můžeme prosím posunout čas o měsíc? A prostě posuneme čas.

Tady pro Xyntillan jsem si nastavil pravidlo, že jedna výprava = 1 týden herního času. Tzn. když se postavy vyblokují nedobrodružnou činností, nemůžou paralelně s tím chodit na výpravy.

Řešením by bylo rozbít logiku "jedno sezení = jedna výprava = jeden týden". Kdyby chtěl někdo třeba dva týdny vyrábět předmět, posunul bych čas celé kampaně o dva týdnya v těch dvou týdnech by se nic nedělo. Ale přijde mi to škoda, zejména při tomhle pojetí multikampaně s možností, aby hráč chodil hrát jinam nebo hrál za jinou postavu.

A pořád platí, že je to tvoje vlastní volba, jestli vyměníš jeden zdroj (čas) za jiný (ušetřené peníze). Dělat to nemusíš - tvoje postava si klidně může říct, že radši vynálezci zaplatí víc, a bude doufat, že možnost jít na expedici jí to finančně vykompenzuje.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [OSEnauti] Bastlírna – Diskuze o pravidlech

Příspěvek od York »

Markus píše: 5. 9. 2022, 17:55Tady pro Xyntillan jsem si nastavil pravidlo, že jedna výprava = 1 týden herního času.
Obě ty naše návštěvy hradu zabraly sotva pár hodin, takže pokud to není nějak šíleně daleko od města, nedává to moc smysl.

Většinu času nejspíš strávíme ve městě, takže tenhle čas budou prostě některý postavy trávit prací, zatímco ostatní si budou užívat nebo třeba obcházet NPCčka?
Odpovědět

Zpět na „OSEnauti – otevřené hraní OSE“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů