AI ilustrace - praktické rady a dotazy
Re: AI ilustrace
Kód: Vybrat vše
group of children playing tabletop RPGs :: highly detailed atmospheric photography
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: AI ilustrace - praktické rady a dotazy
Dá se nějak docílit toho, aby obrázky držely jednotnej grafickej styl?
Daj se použít existující ilustrace jako vzor, co na obrázku má bejt?
Daj se použít existující ilustrace jako vzor, co na obrázku má bejt?
Re: AI ilustrace - praktické rady a dotazy
Tak já bych začal něčím jednodušším. Občas to na mě tu a tam vyskočí, ale já se o ai ilustrace vůbec nezajímal a vlastně netuším, jak to funguje. To jakože nějaký program na základě zadaných údajů vytvoří obrázek? Jak? Nějaká fotomontáž obrázků z netu?
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Re: AI ilustrace - praktické rady a dotazy
To je spíš teoretická otázka
• Představ si malej obrázek, třeba 8x8 pixelů. Kažej pixel má nějakou hodnotu, která udává jeho barvu.
• Před každej pixel představíme jeden neuron - to je "součástka", která má několik vstupních hodnot a jednu výstupní, kterou spočítá tak, že vstupní hodnoty pronásobí určitejma koeficientama. Takže máme 64 neuronů (8x8), výstupem každýho z nich je hodnota barvy jednoho z pixelů obrázku.
• Co bude naše síť dělat záleží čistě na tom, jaký koeficienty jsou nastavený u jednotlivejch neuronů. Když je nastavíš třeba tak, že u všech pixelů, který jsou součástí obrázku kočky, bude výsledek "černá" a u všech ostatních "bílá", dostaneš obrázek černý kočky na bílym pozadí (zjednodušuju, ale pro představu to stačí).
Pointa tudíž je, jaký koeficienty nastavit k jednotlivejm neuronům.
• To se dělá tak, že se neuronová síť "učí". Potřebuješ na to soubor referenčních "správnejch" výsledků, třeba obrázků koček. Pak upravuješ koeficienty u jednotlivejch neuronů (třeba náhodně, ale lepší je mít na to nějakou strategii) a srovnáváš to se seznamem správnejch výsledků. Čím podobnější jim budou výsledky, tím líp máš nastavenou neuronovou síť, tím líp je "naučená".
Obrázkový AI obvykle fungujou tak, že jako vstup dostávaj slova, třeba "black cat". Trénujou se pak tak, že jim dáš na vstup "black cat" a výstup srovnáváš s obrázkama černejch koček.
No a takový sítě pak samozřejmě nemaj 64 neuronů, ale tisíce (byť na konci je výstup pořád těch samejch 64 pixelů, pokud chceš generovat obrázky 8x8). A vstupem může bejt cokoliv digiálního, takže třeba jinej obrázek.
Re: AI ilustrace - praktické rady a dotazy
Aha. Děkuji za objasnění. Takže Skynet. Zajímavé.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Re: AI ilustrace - praktické rady a dotazy
Ja by som ešte skúsil k tým neurónovým sieťam niečo doplniť.
Sieť sa to volá preto, že tieto neuróny máš v rôznych vrstvách a každý neurón má prepojenie na všetky neuróny predchádzajúcej vrstvy a tie sčíta prenásobené nejakým koeficientom.
Neuróny sú vlastne troch typov. Tieto stredné nerobia nič iné, než že vracajú súčet či iteľov z predchádzajúcej vrstvy. Počet vrstiev a množstvo neurónov v nich zjednodušene udáva schopnosť neurónky zapamätať si veci.
Posledná vrstva je špeciálna a obsahuje tam niečo ako tri neuróny pre každý pixel (tri farebné kanály). Tam vlastne po prechode všetkých vstupov dostaneme nejaký obraz.
Čo je na vstupnej vrstve to je asi najzaujímavejšie a zároveň to je asi tajomstvo providerov. Obvykle to bude výstup z nejakej inej neurónky, ktorá vie spracúvať prirodzený jazyk.
Toto všetko by ale bolo asi pomerne náročné na výpočet, preto neurónky obvykle najprv vezmú nejaký jednoduchý obraz a ten postupne rafinujú aby sa viac podobal. Typicky stable diffusion vezme iba náhodný šum a pýta sa "ako by sa toto mohlo viac podobať na psa"
Použitie takejto neurónovej siete ale nie je tá komplikovaná časť. Tou je naplniť tieto neuróny dátami a vycvičiť neurónovú sieť. A tu do nej sypeme rôzne dáta, neurónka nám dáva náhodné výstupy a máme tu niekoho kto nám hodnotí ako veľmi sa výstup podobá na to, čo chceme.
A tuto to začne byť zábavné, lebo ľudia na to nie sú úplne skvelí. Ovela lepšie je mať nejakú druhú umelú inteligenciu, ktorá sa učí obrázky hodnotiť. Oni to berú ako hru a cvičia sa navzájom. Takejto dvojici sa hovorí GAN, generatívna adversariálna sieť.
A teraz už teda iba vezmeme celý náš veľký systém a začneme ho trénovať.
Máme dve až tri GAN:
1, učí sa rozpoznávať ľudskú reč a extrahovať z nej parametre ktoré napchá do generátora. To sú rôzne masky ako napríklad poloha a tvar čiar a hrán, gradienty, umiestnenie telies a celkový štýl (ostrosť, štylizácia, fraktálna dimenzia a podobne)
2, učí sa generovať nejakú úvodnú kompozíciu. Stable diffusion sem napríklad nasype náhodný šum.
3, berie tento šum a iteratívne sa ho snaží upravovať aby sa viac podobal našej predlohe.
Sieť sa to volá preto, že tieto neuróny máš v rôznych vrstvách a každý neurón má prepojenie na všetky neuróny predchádzajúcej vrstvy a tie sčíta prenásobené nejakým koeficientom.
Neuróny sú vlastne troch typov. Tieto stredné nerobia nič iné, než že vracajú súčet či iteľov z predchádzajúcej vrstvy. Počet vrstiev a množstvo neurónov v nich zjednodušene udáva schopnosť neurónky zapamätať si veci.
Posledná vrstva je špeciálna a obsahuje tam niečo ako tri neuróny pre každý pixel (tri farebné kanály). Tam vlastne po prechode všetkých vstupov dostaneme nejaký obraz.
Čo je na vstupnej vrstve to je asi najzaujímavejšie a zároveň to je asi tajomstvo providerov. Obvykle to bude výstup z nejakej inej neurónky, ktorá vie spracúvať prirodzený jazyk.
Toto všetko by ale bolo asi pomerne náročné na výpočet, preto neurónky obvykle najprv vezmú nejaký jednoduchý obraz a ten postupne rafinujú aby sa viac podobal. Typicky stable diffusion vezme iba náhodný šum a pýta sa "ako by sa toto mohlo viac podobať na psa"
Použitie takejto neurónovej siete ale nie je tá komplikovaná časť. Tou je naplniť tieto neuróny dátami a vycvičiť neurónovú sieť. A tu do nej sypeme rôzne dáta, neurónka nám dáva náhodné výstupy a máme tu niekoho kto nám hodnotí ako veľmi sa výstup podobá na to, čo chceme.
A tuto to začne byť zábavné, lebo ľudia na to nie sú úplne skvelí. Ovela lepšie je mať nejakú druhú umelú inteligenciu, ktorá sa učí obrázky hodnotiť. Oni to berú ako hru a cvičia sa navzájom. Takejto dvojici sa hovorí GAN, generatívna adversariálna sieť.
A teraz už teda iba vezmeme celý náš veľký systém a začneme ho trénovať.
Máme dve až tri GAN:
1, učí sa rozpoznávať ľudskú reč a extrahovať z nej parametre ktoré napchá do generátora. To sú rôzne masky ako napríklad poloha a tvar čiar a hrán, gradienty, umiestnenie telies a celkový štýl (ostrosť, štylizácia, fraktálna dimenzia a podobne)
2, učí sa generovať nejakú úvodnú kompozíciu. Stable diffusion sem napríklad nasype náhodný šum.
3, berie tento šum a iteratívne sa ho snaží upravovať aby sa viac podobal našej predlohe.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: AI ilustrace - praktické rady a dotazy
Moje odpovědi se budou týkat pouze midjourney, protože s ničím jiným nepracuju
Teoreticky se dá použévat stejný seed ( -- seed) ale nezkoušel jsem to v praxi
Dá se použít nějaký parametr, který vnutí MJ konkrétní styl kresby, pro bestiář jsem používal "charcoal" a následně ve photoshopu sjednotil na stejný odstín a sytost
Zvýšit váhu obrázku můžeč pomocí parametru --iw
Ha, to je oříšek.
Teoreticky se dá použévat stejný seed ( -- seed) ale nezkoušel jsem to v praxi
Dá se použít nějaký parametr, který vnutí MJ konkrétní styl kresby, pro bestiář jsem používal "charcoal" a následně ve photoshopu sjednotil na stejný odstín a sytost
V midjourney může být součástí promptu URL adresa obrázku, zkušenost říká že ho používá spíš pro kompozici než obsah.
Zvýšit váhu obrázku můžeč pomocí parametru --iw
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Re: AI ilustrace - praktické rady a dotazy
napíšeš to tam. ja som napríklad generoval obrázky do čundra štýlom: "kids [sem som napísal čo robia, aké je počasie a podobne], hyper realistic oil painting, golden hour." Prípadne to vieš robiť pomocou obrázkového vstupu (viz druhá otázka). Ešte existuje aj možnosť robiť multiprompty napríklad vo verzií 2, kde vieš povedať "moj obrázok má byť toto ale zároveň aj toto" a pridať tomutio výrazu nejakú váhu, ktorá môže byť aj záporná. Takéto prompty oddeľuješ dvomi dvojbodkami a môžeš za ne pridať číslo. napríklad: "Boobies::1 breasts::-1 pencil sketch::1" a teoreticky by ti to malo nakresliť skicu vtáčikov a nie prsníkov.
Ano, na začiatku promptu musíš vložiť ľubovoľné množstvo linkov na verejne dostupné obrázky, ktoré chceš brať do úvahy. Ak používaš defaultnú verziu midjourney (v2), môžeš za svoj prompt pridať váhu ako veľmi chceš brať obrázok do úvaky pomocou --iw 1 (sem môžeš dať ľubovoľný float)
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: AI ilustrace - praktické rady a dotazy
Sloučil jsem ti to, Yorku, s duplicitním vláknem, které už tu bylo, a přejmenoval ho, ať je to trochu jasnější
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: AI ilustrace - praktické rady a dotazy
Začínám trochu experimentovat s AI ilustracema.
Zjistil jsem, že Stable Diffusion je open source a dá se provozovat i na domácím počítači.
Narazil jsem na tohle video, podle kterýho se mi ji podařilo nainstalovat.
Po pár pokusech mi to ale začalo padat na alokaci paměti. Zjistil jsem, že ta nejrozšířenější implementace vyžaduje alespoň 4GB VRAM, já mám ovšem jen 3 GB. Chystám se vyzkoušet tuhle branch, která by měla používat míň VRAM výměnou za menší rychlost zpracování.
Pak ještě existuje CPU-only implementace, ale tu se mi rozběhat nepovedlo. Autoři ji kompletně předělávaj, takže na githubu je jen stará verze, která vyžaduje už neaktuální komponenty.
Za těch pár pokusů jsem zjistil:
• Běží to překvapivě rychle, výstup 512x512 pixelů to zvládlo vygenerovat za pár vteřin.
• Existujou různý modely, dá se mezi nima přepínat. Model představuje "to, jak je síť natrénovaná".
• Má to velkej problém s obličejem. To je zatím asi největší překážka použitelnosti výstupu.
Zjistil jsem, že Stable Diffusion je open source a dá se provozovat i na domácím počítači.
Narazil jsem na tohle video, podle kterýho se mi ji podařilo nainstalovat.
Po pár pokusech mi to ale začalo padat na alokaci paměti. Zjistil jsem, že ta nejrozšířenější implementace vyžaduje alespoň 4GB VRAM, já mám ovšem jen 3 GB. Chystám se vyzkoušet tuhle branch, která by měla používat míň VRAM výměnou za menší rychlost zpracování.
Pak ještě existuje CPU-only implementace, ale tu se mi rozběhat nepovedlo. Autoři ji kompletně předělávaj, takže na githubu je jen stará verze, která vyžaduje už neaktuální komponenty.
Za těch pár pokusů jsem zjistil:
• Běží to překvapivě rychle, výstup 512x512 pixelů to zvládlo vygenerovat za pár vteřin.
• Existujou různý modely, dá se mezi nima přepínat. Model představuje "to, jak je síť natrénovaná".
• Má to velkej problém s obličejem. To je zatím asi největší překážka použitelnosti výstupu.
Re: AI ilustrace - praktické rady a dotazy
Pokud chcete se Stable Diffusion experimentovat hned, zkuste tenhle web. Vypadá to, že tam máte zdarma neomezenej počet pokusů (a dokonce bez registrace), ale funguje to jako fronta, takže doba zpracování závisí na tom, kolik lidí to zrovna používá.
Re: AI ilustrace - praktické rady a dotazy
ako dlho trva 512*512? bezi to na beznom notebooku?York píše: ↑11. 1. 2023, 16:07 Začínám trochu experimentovat s AI ilustracema.
Zjistil jsem, že Stable Diffusion je open source a dá se provozovat i na domácím počítači.
Narazil jsem na tohle video, podle kterýho se mi ji podařilo nainstalovat.
Po pár pokusech mi to ale začalo padat na alokaci paměti. Zjistil jsem, že ta nejrozšířenější implementace vyžaduje alespoň 4GB VRAM, já mám ovšem jen 3 GB. Chystám se vyzkoušet tuhle branch, která by měla používat míň VRAM výměnou za menší rychlost zpracování.
Pak ještě existuje CPU-only implementace, ale tu se mi rozběhat nepovedlo. Autoři ji kompletně předělávaj, takže na githubu je jen stará verze, která vyžaduje už neaktuální komponenty.
Za těch pár pokusů jsem zjistil:
• Běží to překvapivě rychle, výstup 512x512 pixelů to zvládlo vygenerovat za pár vteřin.
• Existujou různý modely, dá se mezi nima přepínat. Model představuje "to, jak je síť natrénovaná".
• Má to velkej problém s obličejem. To je zatím asi největší překážka použitelnosti výstupu.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: AI ilustrace - praktické rady a dotazy
S možností Restore faces ten čas, který to generuje, nabírá ovšem trochu jiných dimenzí, ale pak si to s těmi obličeji poradí o dost líp. Zkoušels? PS. Aha, ono to totiž se zaplým Restore faces prvně stahovalo ještě nějaký další extra data, tak proto to nabralo na čase, než se fakticky rozjelo generování vlastních obrázků.
Jinak díky za heads up, taky jsem si to díky tvému upozornění zprovoznil lokálně.
edit: Jinak u mě je to zhruba nějakých 39s na jeden 512x512, s GTX 1660 6GB RAM.
Re: AI ilustrace - praktické rady a dotazy
U toho mi to právě spadlo na nedostatek VRAM.
Verze odkazovaná v tom videu potřebuje grafickou kartu s podporou CUDA a alespoň 4 GB VRAM. Tj. chce to asi nějakou novější Nvidii.
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: AI ilustrace - praktické rady a dotazy
ehm, trochu od začátku, pro čistého uživatele...
potřebuji udělat obrázek - ilustraci do zápisu ze hry:
velký černý pavouk s fialovou kresbou sličné dívky na zadku útočí na družinku v borovém hájku.
V zásadě se spokojím i jen s obrázkem toho pavouka, ale první pokusy s Craiyonem k cíli příliš nevedou...:/
potřebuji udělat obrázek - ilustraci do zápisu ze hry:
velký černý pavouk s fialovou kresbou sličné dívky na zadku útočí na družinku v borovém hájku.
V zásadě se spokojím i jen s obrázkem toho pavouka, ale první pokusy s Craiyonem k cíli příliš nevedou...:/
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů