Sólové (nebo „žurnálové“) hry

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Sólové (nebo „žurnálové“) hry

Příspěvek od Markus »

ObrázekObrázekObrázekObrázek

Tohle je souhrnná diskuze věnovaná všem „RPG“ hrám, které jsou určené výhradně pro jednoho hráče. Jen vy, knížka a nikdo jiný...

:arrow? Štítek „sólová“ v Databázi (zahrnuje i hry pro víc hráčů se sólovým režimem)

Jednotlivé čistě sólové hry:
:arrow? Artefact (2020) – Tvorba historie magického předmětu.
:arrow? Be Like a Crow (2022) – Hra za havrany, vrány a spol.
:arrow? Colostle (2021) – Průzkum fantastického hradu.
:arrow? D100 Dungeon – Tradiční fantasy dobrodružství jako sólohra
:arrow? Four Against Darkness (2016) – Klasický fantasy dungeoncrawl
:arrow? Ironsworn (2018) - má vlastní diskuzi
:arrow? Thousand Year Old Vampire (2018)
:arrow? Ironsworn: Starforged (2022) - má vlastní diskuzi
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Colostle – hřejivá fantasy sólo hra

Příspěvek od Markus »

Založil jsem anotaci pro Colostle, protože YouTube kanál Abarat o tom má celé video.

Obrázek

:arrow? Colostle v Databázi
Colostle je sólová RPG hra umožňující jednomu dobrodruhovi zažít kampaň ve stejnojmenném fantasy světě Colostle. Jde o hrad tak obrovský, že v místnostech se nacházejí celá moře, pohoří a města. A v nich chodí Věže, obří kamenné stavby, které útočí na všechno, co vidí, ale zároveň střeží tajemství magie. Svět je laděný do hřejivé, pozitivní atmosféry.

Samotná pravidla jsou minimalistická. Dobrodruzi si volí jedno ze tří povolání. Systém místo tradičních kostek používá standardní balíček 52 karet, které mají určené účinky. Vykládáním karet a interpretací jejich kombinací hráč určuje, co se jeho dobrodruhovi děje.
Uživatelský avatar
Jozef Frajkor
Příspěvky: 4
Registrován: 17. 8. 2022, 09:26

Re: Colostle – hřejivá fantasy sólo hra

Příspěvek od Jozef Frajkor »

Vďaka za link na video. Inak len doplnenie - Colostle je sólo hra, ale existuje drobný modul (9 strán aj s obrázkami a tabuľkami), ktorý umožňuje coop hru dvoch hráčov.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Colostle – hřejivá fantasy sólo hra

Příspěvek od Markus »

Díky, doplnil jsem to.
A vítám tě na RPG Fóru! ;)
Uživatelský avatar
Jozef Frajkor
Příspěvky: 4
Registrován: 17. 8. 2022, 09:26

Re: Colostle – hřejivá fantasy sólo hra

Příspěvek od Jozef Frajkor »

Vďaka :) Ja sa tu už nejakú dobu občas poflakujem, tuším som aj na niečo reagoval ako guest, len som sa nejako nikdy nedostal k regulérnej registrácii :)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Sólové (nebo „žurnálové“) hry

Příspěvek od Markus »

Jozef Frajkor přidal další anotaci k čistě sólové hře a já při té příležitosti zobecňuju předchozí téma o Colostle na diskuzi o všech sólových hrách pohromadě – bude se hodit a asi není potřeba mít pro každou z nich vlastní diskuzi.

Obrázek

:arrow? Artefact (2020)
Artefact je príbehová hra pre jedného hráča, navrhnutá na rozjímavú sólovú hru.

V klasickom dungeon crawle sledujeme životy hrdinov – ako prekonávajú prekážky, aby získali prestíž, a čo je najdôležitejšie, magické poklady. Ale čo tie poklady robili, kým ich našli dobrodruhovia? Koľko eónov prešlo, v tichej temnote, odkedy boli naposledy použité? Artefact sa zameriava na perspektívu jedného magického predmetu a jeho históriu, ako prechádza rukami mnohých majiteľov. Budete cítiť váhu času, ako je predmet stratený alebo opustený, znova a znova, prach a rozklad všade okolo neho, až kým nebude nájdený niekým novým.
Má k tomu opět videorecenzi na Youtube.
peternilsson
Příspěvky: 1
Registrován: 2. 12. 2022, 03:02

Re: Sólové (nebo „žurnálové“) hry

Příspěvek od peternilsson »

Vďaka za zdieľanie. To mi šetrí veľa času :D
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Sólové (nebo „žurnálové“) hry

Příspěvek od Markus »

Díky jochovi za představení další... ehm... svérázné žurnálovky.

Obrázek

:arrow? Be Like A Crow

Text v anotaci jsem "redakčně" KRÁtil, ale tady ho posílám v kompletní podobě:
Toto RPG je KRÁsne v tom, že vám dovolí KRAdnúť trblietavé veci, cestu si môžete sKRÁtiť lietaním a tešiť sa tak z KRÁs sveta vo výškach, môžete bojovať o život v moKRAdiach alebo obývať staré zvonice a strážiť si perie, ktoré by vám čarodejníK RÁd vytrhal a sKRÁšlil si ním svoju vežu, môžete zachraňovať svet, alebo len tak otravovať KRAvy na lúke a podvečer si len tak poKRÁbosiť s kamošmi na telegrafných drôtoch.

Úvod by bol, teraz normálne.

Táto hra patrí medzi RPG tituly hrateľné výhradne sólo. Hráč dostane pod kontrolu vajce a má ho plne vo svojej moci. Teda, nie tak celkom. Hrať za vápnikový obal by nebola veľká sranda, preto je dobré sa z vajca hneď vyhlianuť a začať objavovať svet ako vták. Nie však len taký hocijaký, ale vták z rodiny krkavcovitých. Tieto operence oplývajú nevídanou inteligenciou a sú preto častou voľbou ľudských spoločníkov. V tejto hre však nebudete iba obyčajným poskokom - ste sám sebe pánom a môžete si robiť, čo sa vám zažiada.

Hra nekladie hráčovi žiadne prekážky čo do tvorby príbehu a aby túto voľnosť systému ešte zvýraznila, Tim Roberts pripravil v spolupráci s fanúšikmi hry na Kickstarteri, kde hra vznikla, hneď niekoľko tematicky rozdielnych settingov, v ktorých sa môžete preletieť.

Chcete predsa len zachraňovať princezné a zdolávať drakov? Prosím, fantasy setting je tu. Radi by ste boli nositeľmi temných znamení? Temný setting je tu tiež. Radi by ste svojho operenca vylepšili o nejakú nanotechnológiu? Jasné, lietajte si svetom ako kyber-vrana. Možno vás láka skôr vzduch plný sadzí vo viktoriánskom Londýne - aj ten je tu. Alebo chcete riešiť obyčajné veci v obyčajnom meste? Predmestie z nášho sveta je tu tiež.

Každé prostredie je v hre zastúpené jednotlivými podnetmi, z ktorých hráč postupne generuje udalosti, ale aj štylizovanou hexovou mapou. Pevnou súčasťou hry je totiž aj sada mechaník súvisiacich so starostlivosťou o prežitie vášho zverenca - musíte pravidelne oddychovať a zháňat si potravu, niekde si musíte založiť hniezdo a potom z neho podnikať výpravy za... za... za čím vlastne?

Be Like A Crow nemá pevne stanovaný príbeh. Ide o čistý sandbox, kde sa môžete vybrať ľubovoľným smerom, naraziť na náhodnú udalosť a rozviť príbeh z nej. Štýl rozprávania ani formát zápisu vám hra vôbec nediktuje, takže ak vás láka napísať veselé, až rozprávkové dobrodružstvo, alebo naopak, temný príbeh plný zvratov a záchranou sveta na konci, nič vám v tom nebráni. Teda, až na to, že ste iba vrana váš inventár je pomerne obmedzený.

Zmena perspektívy tvoreného príbehu z ľudskej na vtáčiu je pomerne osviežujúcim spestrením, pretože so sebou prináša ako nové možnosti, ako napr. samotné lietanie, tak aj obmedzenia, ako spomínaný inventár. Ten má kapacitu presne dve položky - jednu nesiete v zobáku a druhú v drápoch. Predmety si môžete schovávať kade-tade po svete, ale ak ich zhodíte počas letu, nemusíte ich nájsť a keď sa spustíte na zem, vystavujete sa zasa nebezpečenstvu v podobe rôznych predátorov. Či už ste na zemi alebo vo vzduchu, čas od času budete nútení zdolať nejakú prekážku.

Podľa typu vášho lietajúceho alter-ega (môžete byť havran, vrana, krahulec alebo iný krkavčí bratranec) získate niekoľko bodov do rôznych aktivít rozdelených do skupín ako je cestovanie, sociálne interakcie, nástroje či boj. Ak budete potrebovať zdolať nejakú prekážku, potiahnete dve karty - prvá určí náročnosť, druhá váš vklad na jej zdolanie. Hodnotu druhej karty upravíte ešte o počet bodov z danej vlastnosti a pokiaľ je výsledné číslo aspoň také veľké ako hodnota prvej karty, prekážka je zdolaná.

Zdolávaním prekážok sa približujete k svojmu vytýčenému cieľu. Tých máte vždy hneď niekoľko a môžete ich splniť kedykoľvek sa vám to z naratívneho hľadiska zdá vhodné. Po splnení istého počtu cieľov váš operenec postúpi na vyššiu úroveň a trošičku zostarne, získa však nové vlastnosti, ktoré sú špecifické pre každý setting a konkrétny druh.

Jednotlivé príbehové podnety oscilujú medzi nápaditými a pomerne generickými úlohami typu prines/poraz/nazbieraj. Mnohé podnety sú písané ako šablóny a jednotlivé objekty je do nich ešte dogenerovať, čo na jednej strane zvyšuje hrateľnosť, na druhej strane ale zvyšuje aj nároky na vklad samotného hráča. Ak vám však tvorivé písanie nerobí problém a radi popustíte uzdu svojej fantázii, Be Like A Crow môže byť vítaným spestrením na poli sólových hier na hrdinov.

Vidíme sa na streche.

Krá-krá, kra-krááá...
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Sólové (nebo „žurnálové“) hry

Příspěvek od Markus »

Jekyll představuje další sólovou hru:

Obrázek

:arrow? D100 Dungeon (2018)
D100 Dungeon je sólová RPG hra pre jedného hráča. Ten na seba preberá rolu dobrodruha, ktorý zostupuje do jaskýň a kobiek, aby splnil nebezpečné úlohy v nepredvídateľnom prostredí a našiel drahocenné poklady chránené nebezpečnými netvormi.

D100 Dungeon osciluje na pomedzí tradičného RPG, gamebooku a stolovej „dungeon delve“ hry. Na plnohodnotnú dobrodružnú výpravu stačí papier, ceruzka, guma, dve desaťstenné a jedna šesťstenná kocka. Príručka poskytuje všetko ostatné: od jednoduchých pravidiel zastrešujúcich tvorbu postavy cez jej plnohodnotný vývoj (v úvode sa možno vybrať cestou silného bojovníka, vrtkého zlodeja, alebo mocného mága), tabuľky generujúce samotný dungeon, predmety až po úlohy, ktoré slúžia jednak ako motivácia do ďalších výprav, jednak ako základný naratívny rámec.

Kniha základných pravidiel nesie označenie D100 Dungeon Book One. Postupne vychádzajú ďalšie knihy rozširujúce hru: či už o ucelené príbehy, možnosť „multiplayera“, alebo hromadu ďalších tabuliek.
Jekyll
Příspěvky: 177
Registrován: 1. 3. 2019, 19:56

Re: Sólové (nebo „žurnálové“) hry

Příspěvek od Jekyll »

Dovolím si len dodať, že autor ponúkol verziu 2.3 zadarmo. Aktuálna je 3.0, ale pre získanie predstavy a mechaniky celej hry to úplne postačuje, sám som pár príjemných hodín strávil práve vo free verzii. Najnovšia verzia je dôležitá v tom kontexte, že na ňu sú naviazané ďalšie supplementy.
Som Knihobôľ
Stvoril som pre Zapovězené země Lyset a Kolosovu vyhňu
Hrám: Zapovězené země/DnD 5e
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Sólové (nebo „žurnálové“) hry

Příspěvek od Markus »

Další žurnálovka a výherce několika Ennies v roce 2020.

Obrázek

:arrow? Thousand Year Old Vampire (2018)
Thousand Year Old Vampire je sólové (žurnálové) RPG – hra pro jednoho hráče, kterého pomocí pravidel a procedurálního generování vede k tomu, aby vyprávěl příběh o upírovi napříč několika staletími jeho života. Příběh vzniká tím, že hráč vybírá z dostupných voleb a odpovídá na částečně náhodné dotazy. Hra ha vede k těžkým rozhodnutím, sám upír někdy dělá nečekané nebo nepříjemné věci. Jsou k ní potřeba dvě kostky (k10 a k6), jeden rychlý průběh zabere zhruba půl hodiny, zatímco důkladnější průběh se zapisováním příběhu třeba i tři hodiny nebo víc.
Za tento příspěvek děkují uživateli Markus tito uživatelé (celkem 3):
Quentin, MarkyParky, Bifi
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Sólové (nebo „žurnálové“) hry

Příspěvek od Markus »

Tak já myslel, že současnou vlnu sólovek rozpoutal Ironsworn... ale ještě než byl Ironsword, byli Four Against Darkness:

Obrázek

:arrow? Four Against Darkness
Four Against Darkness je sólová hra pro jednoho hráče v klasickém žánru prolézání fantasy podzemí. Hráč v ní ovládá družinu čtyř dobrodruhů, kteří prozkoumávají podzemí (dungeony) generovaná náhodnými hody kostkou. Alternativní režim umožňuje hrát dvěma hráčům, kdy každý má vlastní družinu, která prochází podzemí vlastní cestou, a hráči se v generování podzemí střídají.

Hráč si svoji čtyřčlennou skupinu sestaví sám z klasických archetypů (válečník, klerik, kouzelník, trpaslík, elf...). Postavy jsou mechanicky jednoduché, definované jen úrovní, povoláním, počtem životů, vybavením a jednou nebo dvěma schopnostmi povolání. Veškeré vyhodnocování probíhá jednoduchým hodem k6 proti určené obtížnosti, s přičtením modifikátorů za vybavení a schopnosti. Většinu stránkového rozsahu hry tvoří především náhodné generátory, které určují tvar objevovaných sekcí podzemí a jejich obsah. Stejně tak náhodné hody určují, jestli jsou vygenerované nestvůry nepřátelské, neutrální, nebo družině dokonce nabídnou obchod nebo úkol.

Další vydaná rozšíření umožňují prozkoumávat kromě dungeonů i jiné lokace (začarované lesy, skalnaté hory...), zahrát si předpřipravená dobrodružství s naskriptovaným příběhem nebo se třeba věnovat i aktivitám mimo dobrodružství, třeba interagovat s městskými cechy nebo frakcemi.
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů