[OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! – 1. sezóna u konce
Moderátor: MarkyParky
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
[OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! – 1. sezóna u konce
Anotace v Databázi
Castle Xyntillan je jeden z nejlepších produktů dnešní OSR scény, jaký znám. Je to megadungeon v odlehčeném žánru „funhouse“ – strašidelný hrad plný groteskních nepřátel, šibeničního humoru, bizarních pokladů a nástrah. Než abych vám o něm jen básnil, pojďme si ho radši společně zahrát! Nejspíš koncem léta nebo začátkem podzimu bych chtěl na RPG Fóru začít svolávat příležitostné online výpravy ve stylu West Marches, aneb „kdo má čas a chuť si zrovna zahrát, je vítán“.
Přehled zápisů (novým hráčům doporučuju přečíst si aspoň jeden, ať mají nějaký přehled)
Sdílená složka na postavy a jiné dokumenty
Domácí úpravy pravidel
Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)
Jako cvičená opice bude vtipná zase bude více roleplay
Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)
A s tím "přál nepřál nic zlého" - Gwendolyne umí číst a dočetla se, že někdo umřel na krysí jed v ráně, i když ho žádná krysa nekousla
Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)
Vím, že už je úterý, včera jsem se zmítal v horečkách, ale pokud by sis ještě hodil na to, jaké kurizity má Mordechai, tak by mě to potěšilo Buď něco koupí Taurel, nebo Torham
A vzhledem k tomu, že do hradu možná půjde nováček, který tam ještě nikdy nebyl, tak s dovolením nebudu nic plánovat a nechám to na zkušenějších. Ale mrknout se do té bedny, co neustále zahrabává/vyhrabává to oživlé nářadí mě taky láká... co třeba vzít nějakou síť a zkusit to nářadí znehybnit?
A mimochodem, taky se dá jít do prvního patra, schody jsou nedaleko hlavního vchodu.
Naposledy upravil(a) tynian dne 21. 3. 2023, 16:50, celkem upraveno 1 x.
Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)
Pomluvy, sprosté pomluvy Stejně jako ta báchorka o tom, že byl nějaký německý princ, co se incognito přichomýtl k družině, proměněn v žábu
Vaarsuvis, Tynian: Grazie, amici. Tak se mi líbíte A kdybyste znovu chtěli pronajmout vůz, je to už jen za 20 zlatek. Ale koně si tentokrát sežeňte vlastního
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)
Což mi připomíná, toho prince/ropušáka má u sebe pořád Ercole?
(Klidně ho můžete vrátit sluhovi.)
(Klidně ho můžete vrátit sluhovi.)
Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)
Jop, pokud si ho Etienne výslovně nevyžádá s sebou do Knihovny, má ho Ercole. Sluhovi se nic vracet nebude, nejdřív se bude odčarovávat
- MarkyParky
- Příspěvky: 16477
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)
Koukám, ten silné kletby lámající kámen z Brány pekel by mohl jít docela na dračku. Jsem zvědav jestli to někoho zláká...
Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)
Seznam prokletých:MarkyParky píše: ↑21. 3. 2023, 10:14 Koukám, ten silné kletby lámající kámen z Brány pekel by mohl jít docela na dračku. Jsem zvědav jestli to někoho zláká...
- zloděj z Greyhawku
- žabák ze Xyntillanu
- kouzelník identifikátor z Hlubiny
Zapomněl jsem na někoho?
- MarkyParky
- Příspěvky: 16477
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)
No, ten elfí princ, co na té lokaci leží s černou skvrnu na čele
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)
Poslední týden žije městečko Tours-en-Savoy pouťovou náladou. Babatundeho spanilá výprava přilákala čumily a cestovatele ze široka daleka. Ve městě vyrostly stánky prodávající všechno možné i nemožné, vyrojili se tu šarlatáni a kořenářky, po ulicích pochodují kapely, mezi nimi se proplétají všemožná zvířata, za hradbami stojí cirkus, obludárium a kdoví co ještě. V tom povyk se leccos (a leckdo ztratí).
Levesque má slušnou nabídku (od každého má jen jednu dávku, váha vždy 1/3 řádku:)
- 8 zlatých: Jed přenášený pozřením, typ I = oběť hází záchranu s bonusem +6, úspěch = 10 zranění, neúspěch = 20 zranění; doba nástupu 2k4 kol; šance na odhalení 80 %
- 300 zlatých: Jed přenášený pozřením, typ III = oběť hází záchranu s bonusem +4, úspěch = 20 zranění, neúspěch = 40 zranění; doba nástupu 1k2 kol; šance na odhalení 40 %
- 1500 zlatých: Jed přenášený pozřením, typ V = oběť hází záchranu s bonusem +2, úspěch = 30 zranění, neúspěch = smrt; doba nástupu 1k4 směn; šance na odhalení 0 %
Zatímco Clemente vybíral a uvažoval, Levesque se s ním dal do řeči. Prý se k němu doneslo, že Gilbert Malévol zvaný Lišák a jeho loupežnická parta se poslední dobou potuluje v okolí Tours-en-Savoy. Dřív prý sídlili přímo na hradě Xyntillan, ale je možné, že teď své sídlo přesunuli někam jinam. „Asi to bude všema těma pocestnýma, je to příliš snadná kořist a chtějí k nim mít blízko. Ale co já o tom vím, hehe!“
Kolumbe, máš dluh. Zdá se, že sis musela půjčit od banky Fuggerů (no jo, teď si na to vzpomínáš!). Nechala jsi jim jako zástavu předmět(y) v hodnotě aspoň 150 zlatých. Co to bylo? Tvůj dluh i s úroky bude činit 84 zlatých. Až jim to vrátíš, oni ti vrátí předměty.
(Trochu jsem upravil pravidla půjček. Nově nemáš možnost se rozhodnout, že si půjčíš od kamarádů - prostě u toho nebyli, zadlužila ses v bance. Samozřejmě si od kamarádů pořád můžeš půjčit na vykoupení své zástavy z banky a můžeš to udělat hned. Dluhy s jinými hráči si řešte mezi sebou.)
Žid má na krámě:
- Velice... ehm... moderní korzet až z Paříže – u jeho předvádění se pootutelně usmívá (150 zlatých, příslušné „roleplayové“ účinky) (nezatěžující)
- startovní sada hry Veliký Inkvizitor – netuší, k čemu je to dobré (50 zlatých, 1 řádek)
- jakýsi dryják zvaný „borovička“ - prý to přivezl někdo z východu (180 zlatých – drahý import! – 1/3 řádku, vyléčí 1k6 zranění)
Ukázalo se, že pasačka hus Hermína, se kterou se Ubertin před dvěma týdny spřátelil (8. sezení), nepřišla včera do práce (do téhle práce). Na paloučku u rybníčka po ní zůstal jen šáteček a opuštěné hejno hus. Další pátrání odhalilo několik svědků, kteří prý z okolních polí zahlédli asi tucet jakýchsi vandránků, trhanců, horalů nebo loupežníků, kteří se na nebohou dívčinu znenadání snesli a s ječením ji unesli do lesa. Kdo ví, kdo to byl a co po ní chtěli! Každopádně děvčata strýčka Ubertina zaklínají, aby s tím něco udělal.
Assassin Clemente zašel do hospody Výčep, která leží za hradbami. Byla narvaná k prasknutí, musel se prodírat lokty i špičkou meče. Přes hudbu skoro neslyšel vlastního slova, když se majitele Pascala Levesque nenápadně tázal, jestli by neměl nějaké... ehm... jedy. Hostinský po něm blesknul zlatým zubem a řekl: „Pojďte dozadu.“
Levesque má slušnou nabídku (od každého má jen jednu dávku, váha vždy 1/3 řádku:)
- 8 zlatých: Jed přenášený pozřením, typ I = oběť hází záchranu s bonusem +6, úspěch = 10 zranění, neúspěch = 20 zranění; doba nástupu 2k4 kol; šance na odhalení 80 %
- 300 zlatých: Jed přenášený pozřením, typ III = oběť hází záchranu s bonusem +4, úspěch = 20 zranění, neúspěch = 40 zranění; doba nástupu 1k2 kol; šance na odhalení 40 %
- 1500 zlatých: Jed přenášený pozřením, typ V = oběť hází záchranu s bonusem +2, úspěch = 30 zranění, neúspěch = smrt; doba nástupu 1k4 směn; šance na odhalení 0 %
Zatímco Clemente vybíral a uvažoval, Levesque se s ním dal do řeči. Prý se k němu doneslo, že Gilbert Malévol zvaný Lišák a jeho loupežnická parta se poslední dobou potuluje v okolí Tours-en-Savoy. Dřív prý sídlili přímo na hradě Xyntillan, ale je možné, že teď své sídlo přesunuli někam jinam. „Asi to bude všema těma pocestnýma, je to příliš snadná kořist a chtějí k nim mít blízko. Ale co já o tom vím, hehe!“
Z Čertovi řiti vylezla další OSEnautka, paladinka Gwendolyne, a hned se ztratila v davu. V té změti cizinců jí nikdo nevěnoval větší pozornost. Zato ona využila skutečnosti, že se najednou ocitla mimo dohled svého řádu, a hned to roztočila. O několik dní později se probudila s hlavou jako střep, dluhem 76 zlatých a taky opičkou v pirátském oblečku, kterou měla kdovíproč vodítkem přivázanou ke kotníku. A zdá se, že se s ní kamarádí!
Kolumbe, máš dluh. Zdá se, že sis musela půjčit od banky Fuggerů (no jo, teď si na to vzpomínáš!). Nechala jsi jim jako zástavu předmět(y) v hodnotě aspoň 150 zlatých. Co to bylo? Tvůj dluh i s úroky bude činit 84 zlatých. Až jim to vrátíš, oni ti vrátí předměty.
(Trochu jsem upravil pravidla půjček. Nově nemáš možnost se rozhodnout, že si půjčíš od kamarádů - prostě u toho nebyli, zadlužila ses v bance. Samozřejmě si od kamarádů pořád můžeš půjčit na vykoupení své zástavy z banky a můžeš to udělat hned. Dluhy s jinými hráči si řešte mezi sebou.)
Pro tebe žádný příběh, ani nevím, co máš za postavu!
Žid má na krámě:
- Velice... ehm... moderní korzet až z Paříže – u jeho předvádění se pootutelně usmívá (150 zlatých, příslušné „roleplayové“ účinky) (nezatěžující)
- startovní sada hry Veliký Inkvizitor – netuší, k čemu je to dobré (50 zlatých, 1 řádek)
- jakýsi dryják zvaný „borovička“ - prý to přivezl někdo z východu (180 zlatých – drahý import! – 1/3 řádku, vyléčí 1k6 zranění)
Stařec Ubertin nečinně bloumal po městě, ztracen ve svých úvahách a neschopen dospět k jakémukoli rozhodnutí. Bylo zkrátka příliš rušno na to, aby mohl pořádně uvažovat. Kroky ho samovolně zanesly ke kočičinci madame Polidori. Z bloumání ho náhle vytrhlo halekání děvčat, která za ním vyběhla na ulici: „Strýčku Ubertine, strýčku Ubertine, Hermína je pryč!“
Ukázalo se, že pasačka hus Hermína, se kterou se Ubertin před dvěma týdny spřátelil (8. sezení), nepřišla včera do práce (do téhle práce). Na paloučku u rybníčka po ní zůstal jen šáteček a opuštěné hejno hus. Další pátrání odhalilo několik svědků, kteří prý z okolních polí zahlédli asi tucet jakýchsi vandránků, trhanců, horalů nebo loupežníků, kteří se na nebohou dívčinu znenadání snesli a s ječením ji unesli do lesa. Kdo ví, kdo to byl a co po ní chtěli! Každopádně děvčata strýčka Ubertina zaklínají, aby s tím něco udělal.
Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)
Nojo, snad dneska do půlnoci bude jasno, příběh budeš moci doplnit dodatečně Každopádně ta léčivá brandy vypadá jako něco, co bych si určitě koupil (pokud si na ni Torham vydělá, zatím nemá žádné peníze a ani na batoh mu nezbylo).
Re: [OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! (+ zápisy)
Tak to Gwendolyna musela dát do zástavy stříbrnou dýku a lahvičku svěcené vody a vyplatila 84 zlatých půjčkou od Ercola, kterého jí doporučila jako spolehlivého a movitého její sestra Darlana. Ten si jako správný Ital řekl o 30 % úrok, vše splatné po výpravě a s uvedením náhrady do závěti
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů