[OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! – 1. sezóna u konce

OSEnauti jsou společné (převážně) online hraní OSE, ve kterém s jednou postavou přecházíte mezi hrami různých sudí a bavíte se chaosem, který vzniká.

Moderátor: MarkyParky

Odpovědět

Má Xyntillan nadále být součástí sdíleného multiverza OSEnautů?

Preferuju, aby byl Xyntillan pořád propojený s OSEnauty.
3
33%
Preferuju, aby se Xyntillan od OSEnautů odstřihl.
2
22%
Vyhovuje mi obojí.
4
44%
 
Celkem hlasů: 9

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

[OSEnauti] Zahrajme si Castle Xyntillan! – 1. sezóna u konce

Příspěvek od Markus »

Obrázek

:arrow? Anotace v Databázi

Castle Xyntillan je jeden z nejlepších produktů dnešní OSR scény, jaký znám. Je to megadungeon v odlehčeném žánru „funhouse“ – strašidelný hrad plný groteskních nepřátel, šibeničního humoru, bizarních pokladů a nástrah. Než abych vám o něm jen básnil, pojďme si ho radši společně zahrát! Nejspíš koncem léta nebo začátkem podzimu bych chtěl na RPG Fóru začít svolávat příležitostné online výpravy ve stylu West Marches, aneb „kdo má čas a chuť si zrovna zahrát, je vítán“.

:arrow? Přehled zápisů (novým hráčům doporučuju přečíst si aspoň jeden, ať mají nějaký přehled)
:arrow? Sdílená složka na postavy a jiné dokumenty
:arrow? Domácí úpravy pravidel
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahrajme si společně Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Markus »

Obrázek


Městečko Tours-en-Savoy by bylo běžným kupeckým městem na jakési obchodní trase ve Švajcu, nebýt jedné drobnosti. Cesta se hned za městem větví. Většina poutníků se pokřižuje a šlápne do bot, aby stihla před setměním dorazit do nevelikého kláštera Gnadentor a odtud na druhý den pokračovat ke kupeckým městům kantonu Rüti. Ovšem někteří – ti nejtroufalejší a bezskrupulóznější – vyrazí méně vyšlapanou cestou, která šplhá stinnými smrkovými lesy vzhůru do tichých hor. Tam, po dvou dnech pochodu, leží Jezero tří duh a u jeho křišťálově čirých vod stojí drolící se ochozy a fantastické věže hradu Xyntillan.

Jak dlouho zde tento ohromný, rozvrkočený komplex stojí, není známo. Ví se jen, že vyrostl na pozůstatcích jakési mnohem starší stavby. Pánové Xyntillanu, rodina Malévolú, vládnou této provincii už od dob Karla Velikého (přinejmenším!), přičemž každá generace rozšířila Xyntillan po svém. Dobré jméno rodiny bylo vždy poskvrňováno jejími zhýralými, prapodivnými zvyky, které se odedávna protivily biskupům z Chamrousse a vedly k duchovnímu i materiálnímu úpadku. Až nakonec se současná hlava rodu, Jean-Giscard Malévol, rozhodla přesunout do menšího, leč méně nákladného a podstatně módnějšího letohrádku v Chamrousse a svou rodovou kolébku přenechala vrtochům počasí a osudu.

Tím ovšem příběh Xyntillanu nekončí, poněvadž jeho vyhlášená bohatství a smrtící machiavellské pasti fascinují hledače štěstí z celé Evropy – a co teprve zdejší strašidelné historky!


Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahrajme si společně Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Markus »

Jste tu noví?

Nepropadejte panice! Xyntillan používá dost modifikovaná pravidla, můžete se cítit zahlceni. Budu rád, když si o změnách přečtete, ale přinejhorším se prostě chytíte ve hře. Co byste měli vědět:
  • Pokud si tvoříte novou postavu, přečtěte si část Tvorba OSEnautů z Xyntillanu. Jinak použijte svého OSEnauta odjinud, beze změn.
  • V Xyntillanu platí úplně jiný ceník a hodnoty předmětů. Pokud tu chcete něco koupit, musíte ho použít a řídit se tamními cenami, váhami i popisy předmětů. :!: Nepoužívejte prosím ceníky z pravidel OSE. :!: Ty zdejší jsou dost změněné. (Vaše předměty přinesené z jiných světů samozřejmě zůstávají beze změny.)
  • Používáme trochu odlišnou bojovou sekvenci, kdy se strany nestřídají po celých kolech, ale vždy po jednotlivých fázích. Hodí se přečíst si v domácích pravidlech kapitolku Boj, ale svět se nezblázní, když to neuděláte a poslechnete si to až ve hře.
Pár tipů do začátku:
  • Přečtěte si poslední zápis, ať máte aspoň tušení, jak Xyntillan funguje a o co jde. Starší zápisy klidně ignorujte, ať nejste zahlcení. Dočíst je můžete vždycky zpětně.
  • Před každou výpravou hráči plánují, co bude jejím cílem. Pokud jste nadšení, můžete se zapojit, ale novým hráčům bych doporučoval nechat plánování na zkušených a pro první výpravu se spokojit s rolí čumila. V Xyntillanu budete mít dost příležitostí dělat šaškárny v jednotlivých místnostech bez toho, abyste museli řešit cíle výpravy.
  • Pokud jste na 1. úrovni nebo máte málo životů, silně doporučuju najmout si aspoň jednoho ozbrojence (viz níže). Až vám umře postava, budete moct hned převzít ozbrojence a hrát za něj – jinak vás čeká tvorba nové postavy v průběhu hry.
  • Ignorujte pravidla pro akce mezi výpravami (další příspěvek). Využijete je, až se zorientujete, a pokud budete chtít pokračovat dalšími sezeními a zapojit se víc.
Pravidla

Hrajeme podle Old-school Essentials (OSE), ale s úpravami, které většinou souvisejí s tvorbou postav (adaptace na raně novověkou Evropu) a vybavením (viz dokument domácích úprav). OSE existuje několik variant a jako hráči můžete používat kteroukoli z nich. (Všechny verze mají stejná pravidla, liší se především výběrem povolání a kouzel.) Není-li řečeno jinak, všechna volitelná pravidla jsou aktivní. Vaše možnosti jsou:

:arrow? OSE Stručná pravidla (CZ) – dostupná zdarma, obsahuje základní pravidla (pro vás dostačující) a povolání klerik, kouzelník, válečník, zloděj. Obsahuje jen kouzla 1. úrovně (stačí pro začínající postavy, později máte problém.)

:arrow? OSE Klasická fantasy (CZ) – český překlad ke koupi, včetně PDF „zaplať, kolik chceš“. Obsahuje úplná pravidla a povolání elf, hobit a trpaslík, která nepoužíváme. Obsahuje všechna kouzla.

:arrow? OSE Advanced Fantasy (EN) – na odkazu si můžete půjčit PDF. Obsahuje úplná pravidla + několik nových volitelných pravidel + spoustu nových povolání a kouzel.

Deníky postav: používáme variantu Vzestupná třída zbroje + položkové zatížení

Všechny domácí úpravy jsou v následujícím dokumentu. Stáhněte si ho a řiďte se jím:

:!: :!: :!: Dokument domácích úprav pro Xyntillan :!: :!: :!:

OSEnauti z jiných světů

Pokud do hry berete svého OSEnauta z jiných světů, platí pro vás:
  • Povolený rozsah úrovní: OSEnauti musí být mezi 1. a 6. úrovní, vyšší úrovně nejsou povoleny.
  • Vaše předměty se nemění: Všechny vaše předměty, jejich ceny, váhy, účinky atd. zůstávají tak, jak byly před příchodem do Xyntillanu. Nenechte se zmást tím, že Xyntillan má předměty změněné.
Tvorba nových OSEnautů

Pokud si budete tvořit nového OSEnauta v Xyntillanu, platí pro vás:

Začínající hodnota zkušeností: Každá vyhlášená výprava bude mít nějaký rozsah úrovní, například „pro 2. až 4. úroveň“. Nově vytvořené postavy začínají na minimu zkušeností potřebných pro nejnižší přijatelnou úroveň. Například pro uvedenou výpravu byste si vytvořili novou postavu s minimem zkušeností pro 2. úroveň.

Anebo hráči, kteří si tvoří náhradu za zesnulého OSEnauta, můžou začít s polovinou počtu zk., kolik měl zesnulý.

Při tvorbě postavy se řiďte domácími pravidly: Podrobnosti v dokumentu. To hlavní: Můžete použít všechna povolání ze všech pravidel OSE a všech oficiálních materiálů od nakladatelství Necrotic Gnome (např. ziny Carcass Crawler, Wormskin, volně dostupné povolání nekromanta atd.) Ale všichni musí být člověk, místo rasy dostanete národnost a civilní profesi.

Pak platí pár specialit pro některá povolání:
  • Bojovník: Má navíc Bojové talenty. (Přidává drobné specialitky, aby to povolání mělo aspoň něco.)
  • Klerik neexistuje (protože nesedí do křesťanské Evropy). Místo něj si hráči můžou vzít povolání „friar“ (mnich/jeptiška) z následujícího PDF.
    Friar.pdf
    (319.24 KiB) Staženo 35 x
  • Kouzelník (+ elf, iluzionista a jiní uživatelé mystické magie): Používají pravidla Pokročilý kouzelník. (Dává jim to na výběr z více kouzel.) Co se výběru týče, vezměte si kouzlo Čtení magie a zbylá kouzla určete náhodně nebo vlastním výběrem – jak je libo.
  • Zloděj (a jiná povolání se zlodějskými schopnostmi): Hráč si přečte dokument Posuzování zlodějských dovedností, aby věděl, jak jeho schopnosti fungují.
Peníze a vybavení: Postavy na 1. úrovni si normálně nahážou peníze a nakoupí vybavení jako obvykle. Nově vytvořené postavy na vyšších úrovních si peníze nenahazují, můžou si vzít libovolné nemagické vybavení* a najmout libovolné družiníky, ale hru začnou bez peněz. (*Kromě plné plátové zbroje.)

Kouzla: Postavy na 1. úrovni mají počet kouzel podle souboru Domácí pravidla > Pokročilý kouzelník. Postavy na vyšších úrovních mají za každou svoji úroveň navíc +1 kouzlo od každé úrovně kouzel, kterou dokážou seslat. (Např. kouzelník na 3. úrovni bude znát 5 kouzel první úrovně a jedno kouzlo druhé.)

Vyplněné deníky postav prosím nahrajte do sdílené složky, ať k nim mám taky přístup.

Pošlete prosím taky portrét postavy - udělám vám z něj token do Owlbearu (sdílená herní plocha a mapa).

Nákupy vybavení

Městečko Tours-en-Savoy má úplně jiné tržní prostředí než zbytek mnohovesmíru. V důsledku toho používáme od základu jiný ceník všech předmětů. Najdete ho v dokumentu domácích úprav. Dokud je vaše postava v Xyntillanu, musíte kupovat předměty jen a pouze z tohoto ceníku, nesmíte používat ceníky a hodnoty z OSE ani jiných materiálů. Dávejte pozor – změněné jsou nejen ceny, ale i váhy a někdy i účinky předmětů (např. hodnoty zranění.) Ty největší špeky jsou:
  • Xyntillanský lampový olej nehoří a nedá se použít jako zápalná bomba. K tomu slouží předmět alchymystický oheň.
  • Zdroje světla se chovají jinak. Lucerna svítí dvěma lidem na 20 stop, pochodeň svítí třem lidem na 40 stop.
  • Existují palné zbraně. Mají vlastní pravidla na konci dokumentu.
  • Všechny ceny i váhy jsou dost změněné, takže je prosím poctivě opisujte z ceníku a ne z pravidel OSE.
Nákupy je možné provádět vždy před sezením – předpokládá se, že postavy vždy vyrážejí z města a měly čas si nakoupit.

Předměty z Xyntillanu vám zůstanou nezměněné i do jiných světů. Zapište si všechny jejich hodnoty podle našeho ceníku – nebudou se měnit. Například oštěp z xyntillanských ceníků způsobuje 1k6 zranění (v OSE jen 1k4) zatímco plátová zbroj váží *** (v OSE jen **). Tyhle hodnoty jim zůstanou i v jiných světech.

Předměty přinesené z jiných světů se nijak nemění. Například pokud jste si v jiném světě koupili oštěp způsobující 1k4 zranění nebo plátovou zbroj vážící **, budou mít tyto hodnoty i v Xyntillanu, přestože na zdejší tržnici se prodávají předměty odlišné. (Holt jiný svět, jiní řemeslníci.) Pokud do jiných světů ponesete xyntillanské palné zbraně, budou fungovat podle xyntillanských pravidel.


Úschova předmětů, půjčky, finanční operace

OSEnauti hledající finanční služby nebo možnost úschovy mají několik možností:

Úschova předmětů
- Pokud si s sebou něco nechcete brát na výpravu (předměty, peníze...), můžete to nechat v hostinci nebo třeba zakopat někde pod dubem. Za každou uplynulou výpravu je šance 10 % (opakované hody), že vám to někdo ukradne.

Banka Fuggerů
Zdejší skromná pobočka bankovního domu rodu Fuggerů. Nabízí finanční služby:
- Půjčky: Banka půjčí libovolný obnos, ale postava v ní musí nechat zástavu (předměty) v dvojnásobné hodnotě. Úrok činí 10 %, po splacení dluhu i s úrokem dostanete předměty zpět.
- Směna: Bohatství je možné měnit za jiné denominace: stříbrňáky > zlaťáky > bankovky. Bankovní poplatek je 5 %. Bankovky nic neváží, ale platí jen v Evropě. Ve městě bohužel není zlatník, který by prodával drahokamy.
- Úschova: Do Fuggerovic trezoru je možné uložit peníze bez rizika, že je někdo ukradne. Pokud tam zůstanou aspoň měsíc (4 výpravy), je výběr zdarma. Na předčasný výběr se vztahuje poplatek 10 %.


Verbování družiníků

Každá postava si může za drobnou částku po hospodách v Tours-en-Savoy najmout nějaké ozbrojené pomocníky = družiníky. Družiníci jsou vedlejší postavy pod částečnou kontrolou hráče. Hráč za ně jedná a může za ně i mluvit („roleplayovat“), ale Sudí může cokoli vetovat a rozhodnout, že družiník si postaví hlavu (k posuzování slouží např. hody na morálku). Hráč tak má jakousi „stáj postav“ a záložní postavy pro případ smrti té hlavní.

Aktuální nabídka družiníků se průběžně mění. Ve městě jsou dva hostince, ve kterých se dají verbovat – viz níže.

Pokud už jste nějaké družiníky měli a oni přežili, jsou vám kdykoli k dispozici bez ohledu na to, jestli je zrovna k najmutí po hospodách. Stačí jim zaplatit novou mzdu a rádi se přidají na další výpravu. Následující seznam uvádí, kteří družiníci jsou vždy dostupní a komu. Pokud jste tu uvedeni jako pán/paní, můžete si dotyčného družiníka najmout. Jinak ne a musíte vyrazit do hospod (níže).

Kód: Vybrat vše

paní Ines - Theodor Eibl - civilista 1. úroveň - 4 životy – chce 2 zlaté – prostomyslný nádeník, který prý nenechá kámoše ve štychu (+2 morálka) – vybavení: dýka - 158 zk.  - zažil: 2: expedice (paní Ines)
pán Gustav - Kacper Suchecki - civilista, 1. úroveň - TZ 10, 4 životy, útok +0 - chce 1 zlaťák - sběratel bezcenných předmětů a zbytečností - vybavení: kyj, kostky, klapka na oko, obojek a vodítko - 88 zk. - zažil: 3. expedice (pán Gustav)
pán Ercole - Ezechiel Dreyfuss - lehký pěšák 1. úroveň – TZ 13, 5 životů, útok +0 – chce 6 zlatých – jednooký pobožný Žid, rád se dotýká ostatních - vybavení: kopí, dýka, lehká zbroj, štít - 454 zk. - zažil: 2. exp. (Matyáš), 6. exp. (Ercole)
pán Klamzan - Ventura Ginocchio - kušiník, 1. úroveň - TZ 14, 7 životů, útok +0 - chce 12 zlatých - velice nízký a nepřímo úměrně elegantní Ital - vybavení: kroužková košilka, krátký mečík, odlehčená kuše - 219 xp. – zažil: 8. exp (pán Klamzan)
pán Étienne - Adolphe Dutertre - kušiník, 2. úroveň - TZ 15, 7 životů, útok +1 - chce 24 zlatých - fintivý Francouz, vypadá spíš jako herec, ale je fakt mrštný - vybavení: střední zbroj, rapír, kuše, levoruká dýka - 2219 xp. – zažil: 8. exp (pán Étienne)
pán Étienne - Philippe Micheaux - lehký pěšák 2. úroveň – TZ 13, 6 životů, útok +0 – chce 12 zlatých - přihrbený mlčoun s láskou k přírodě - vybavení: sekera, dýka, lehká zbroj, štít - 2415 zk. - zažil: 6. exp., 8. exp (Étienne)
pán Babatunde - Ornella „Medvědice“ Milici - kušinice, 4. úroveň - TZ 14/15 (štít), 24 životů, útok +1, zranění zblízka +1 - chce 48 zlatých - holohlavá urostlá ranařka z janovských přístavů, prý Malévoly osobně zná a má nevyřízené účty - vybavení: kuše, kroužková košile, štít, palcát - 9035 xp - zažila: 9. expedice
pán Torham - Helma Übele - těžká pěšačka, 3. úroveň – TZ 17, 16 životů, útok +0 - chce 30 zlatých - laškovná Němka s orlím nosem; má plátovou zbroj, prý dědictví - 256 zk. - vybavení: těžká zbroj, štít, palcát, dýka, obří kuchyňský nůž (k8) - 4128 xp. - zažila: 11. exp. (pán Torham)
Družiníky není možné vodit do jiných „světů“ v OSEnautském univerzu. Jsou to strašpytlové a do Čertovy řiti odmítají lézt. (Hlavně by mi to dělalo strašný bordel v evidenci, kdyby mi NPCčka mizela od jiných dimenzí.)

Jak najmout družiníka:
- Napište mi do diskuze, koho verbujete.
- Každý družiník žádá drobnou fixní částku (tu si hned odečti) a jeden půlpodíl na všech pokladech.
- :!: Postava nesmí mít družiníky na vyšší úrovni, než je ona sama. :!:
- Hlídej si maximální počet družiníků podle svého charismatu (OSE str. 16–17). Charisma taky určuje jejich věrnost.
- Družiníci získávají zkušenosti stejně jako hráčské postavy a můžou se časem zlepšovat.

Družiníci dostupní U Černého komedianta
Hospoda pojmenovaná po dávno zesnulém herci, který tu straší po nocích. Slušnější podnik plný cestovatelů a lidí svolných k najmutí. Poklidná atmosféra, tlumené rozhovory, zvídavé pohledy od vedlejších stolů.

Platí pro 13. expedici

Kód: Vybrat vše

- Kacper Suchecki - civilista, 1. úroveň - TZ 10, 4 životy, útok +0 - chce 2 zlaťáky - sběratel bezcenných předmětů a zbytečností - vybavení: kyj, kostky, klapka na oko, obojek a vodítko - 88 zk. - zažil: 3. expedice (pán Gustav)
- Regine Pabst – civilistka 1. úroveň – 4 životy – chce 2 zlaté – vyhublá krátkozraká proutkářka – vybavení: dýka
- Porziano Agnello - civilista 1. úroveň - TZ 10, 3 životy, útok +0 - chce 2 zlaté - usměvavý malíř, volnomyšlenkář, neposlouchá rozkazy, ale nikdy nezradí (+2 morálka) - vybavení: dýka, tubusy s papíry, uhly, barvy, štětce
- Saturnino De Toro - prakostřelec, 1. úroveň - TZ 13 , 6 životů, útok +0 - chce 14 zlatých - italský pastevec ověšený falešnými šperky, chtěl by pravé - vybavení: lehká zbroj (houně), prak, kyj
- Barnabás Bognár – lučištník, 1. úroveň - TZ 12, 4 životy, útok +0 – chce 14 zlatých - maďarský veterán válek s Turky, krásný mroží knír – vybavení: lehká zbroj, krátký luk, šavle, čabajka a sladká paprika
- Gérald Dutoit - lučištník, 1. úroveň – TZ 12, 7 životů, útok +1 – chce 14 zlatých - ambiciózní myslivec a ostrostřelec, co si vydělává na založení vlastní kumpanie (můžete se přidat) - vybavení: lehká zbroj, krátký luk, krátký meč, trs šalvěje
- Geoffroy „Kvítko“ Chabert - lučištník, 1. úroveň - TZ 12, 6 životů, útok +0 – chce 14 zlatých – vymóděný a nalíčený Francouz (pudr, piha krásy), všechny peníze utratí za výstřelky – vybavení: lehká zbroj, krátký luk, rapír (k8)
- Nazario Insana - lučištník, 2. úroveň - TZ 12, 7 životů, útok +0 - chce 24 zlatých - žoldák z rozpuštěné italské kumpanie, mlsoun toužící po nových chutích - vybavení: lehká zbroj, krátký luk, krátký meč
- Vittore Paolo - lučistník, 2. úroveň - - TZ 12, 12 životů, útok +0 - chce 24 zlatých - žoldák z rozpuštěné italské kumpanie, vychrtlý astmatik, pořád kašle - vybavení: lehká zbroj, krátký luk, krátký meč
Družiníci dostupní ve Výčepu

Podnik s nevalnější reputací nacházející se „trochu z cesty“ venku před hradbami. Večer tu přes hudbu není slyšet vlastního slova. Dobré místo k verbování pochybnějších existencí... nebo obstarání pochybnějších „nástrojů“.

Platí pro 13. expedici

Kód: Vybrat vše

- Thibaud Vasseur - civilista, 1. úroveň - TZ 10, 2 životy, útok +0 - chce 1 zlaťák - trochu blázen, celý v černém, dlouhé mastné vlasy; prý rozumí ptákům, má ochočenou vránu - kyj, klec, sokolnická rukavice
- Saul Fiumala - civilista, 1. úroveň - TZ 10, 3 životy, útok +0 - chce 1 zlaťák - odpadlý židovský libertin a volnomyšlenkář - vybavení: dýka, dobrá rada
- Michelle Delacroix - civilistka, 1. úroveň -  TZ 10, 2 životy, útok +0 - chce 1 zlaťák - vytříbený módní smysl, utrácí všechny peníze za frivolnosti - vybavení: dýka, vějíř, paruka, šminky, paraple
- Nicholaus Gickel - civilista, 1. úroveň - TZ 10, 2 životy, útok +0 - chce 1 zlaťák - koktavý švec - vybavení: šídlo
- Eberhard Leinweber - civilista, 1. úroveň - TZ 10, 4 životy, útok +0 - chce 1 zlaťáček - chlupatý vousatý kšeftař, potřebuje peníze pro nemocnou manželku - vybavení: dýka, lektvar rychlosti (2× pohyb a útoky), lektvar dlouhověkosti (omladí o 10 let)
- Gaston Barbeau - civilista, 1. úroveň - TZ 10, 8 životů, útok +0 - chce 1 zlaťáček - hřmotný pasáček s ochočeným hadem, v Xyntillanu se prý ukrývá jeho zapřísáhlý nepřítel, co mu zahubil milou - vybavení: hůl, pevné odhodlání (morálka +1)
- Theodor Stumpfnase - těžký pěšák, 1. úroveň - TZ 15, 3 životy, útok +0 - chce 5 zlaťáků - strašně špinavý žoldák, smrdí po zvratcích, ale nevadí mu to, páč nemá nos - vybavení: kroužkovka, štít, kyj, meč s rytinami v neznámém jazyce - 50 xp - zažil: 7. exp. (pán Pierre)
- Baldomero Gargaro - těžký pěšák, 2. úroveň - TZ 14, 5 životů, útok +0 - chce 10 zlaťáků - žoldák, co se dal na pytlačinu a schytal šíp do kolene, takže pajdá (rychlost o stupeň nižší) - vybavení: kroužkovka, halapartna, krátký meč
- Arnold Vocken - těžký pěšák, 2. úroveň - TZ 15, 8 životů, útok +0 - chce 10 zlaťáků - podezřele usměvavý chlapík s náhrdelníkem z lidských zubů, hledá svoji sestru Silvii - vybavení: kroužkovka, meč, štít, přes záda palice
- Maximilian Gottschalk - mušketýr, 1. úroveň - TZ 13, 8 životů, útok +0 - chce 12 zlatých - povýšený, nosí okázalé šperky, prý z předchozích zakázek (1200 zl.) - vybavení: lehká zbroj, mušketa, krátký meč
- Miryam Jaubert - mušketýrka, 2. úroveň - TZ 13, 7 životů, útok +0 - chce 24 zlatých - neustále bručí, nadává a ptá se na peníze - vybavení: lehká zbroj, těžká mušketa, sekera, dýka
- Markus Kruger - mušketýr, 2.úroveň - TZ 13, 8 životů, útok +0 - chce 24 zlatých - otrhaný zjizvený mušketýr, složil slib mlčenlivosti, mluví za něj kamarádi - vybavení: lehká zbroj, mušketa, píka, katzbalger
- Laurenz Lenz zvaný Lotr - těžký mušketýr, 3. úroveň - TZ 13, 15 životů, útok +0 - chce 36 zlatých - vousatý ošlehaný veterán, byl v Xyntillanu a ví o pokladu v JV křídle - vybavení: lehká zbroj, těžká mušketa, šavle 


Shrnutí soubojových pravidel
Spoiler
(Pro nepopsané věci platí standardní pravidla OSE.)

Postava má v jednom kole jednu akci a jeden pohyb. Pohyb ji posune o daný počet políček podle pohyblivosti (bere se ta menší hodnota, tj. ta v závorkách). Když nechce hrát akci, může se místo ní pohnout dvojnásobně.

Postava může volně bez „přezbrojování“ používat všechny předměty, které má „připravené“ (tj. v levém sloupci inventáře). Vyndání „zabalených“ předmětů (pravý sloupec inventáře) trvá jedno kolo.

Bojová sekvence
Používáme lehce upravenou bojovou sekvenci.

1. Fáze morálky a příkazů. Účastníci boje podle potřeby házejí za morálku. Hráči se můžou domlouvat, co chtějí v tomto kole dělat (reprezentuje příkazy, pokřikování v boji). Ideálně by se měli domlouvat jen v tuhle fázi, pak už se to jen vyhodnotí.

2. Oznámení kouzel. Kdo chce kouzlit, oznamuje to na začátku kola. Kouzlící postava se celé kolo nemůže hýbat a může být vyrušena. Pokud bude kouzelník během kola zasažen útokem, musí uspět v hodu na moudrost (reprezentuje sílu vůle), jinak je vyrušen a o kouzlo přichází.

3. Určení iniciativy. Je skupinová, každá strana hodí 1k6.

4. Jednání stran. Hráči nemusejí nic deklarovat předem, prostě až přijde příslušná fáze, řeknou, co dělají. Strany se podle iniciativy střídají v každé z následujících fází. (Tj. Střelba strana A > Střelba strana B > Pohyb strana A > Pohyb strana B...). Jedná celá strana souběžně. Při shodné iniciativě jednají obě strany souběžně.

- 4 A: Střelba
- 4 B: Pohyb
- 4 C: Útoky zblízka („dosah“ boje zblízka je 10 stop, tj. jedno políčko)
- 4 D: Kouzla a pomalé akce (vyndávání předmětů, nabíjení kuší...)

5. Vítězná strana má „bonusový manévr“. Strana, která v tomhle kole „vyhrává“ (určí se pocitově, nejčastěji podle počtu úspěšných zásahů), může provést jednoduchý pohybový manévr až o jedno políčko. Příklady: rozrazit nepřítelovu formaci, protáhnout se velkému nepříteli pod nohami a vběhnout mu do zad, úspěšně a bez hodu se odpoutat z boje atd...

Drobná domácí pravidla

Rozstříknutí: Svěcená voda a alchymistický olej mají vlastnost „rozstříknutí“. Ta znamená, že působí po dvě kola. Neznamená, že cákají na nepřátele stojící kolem – jinými slovy, zasahují vždy jen jednoho nepřítele. (Tohle ve skutečnosti není domácí pravidlo, ale revert zpátky na oficiální pravidla potom, co jsem to celou dobu hrál blbě.)

Střelba do šrumce: Střelba do šrumce je nebezpečná! Střílející má postih –2 za každou řadu svých spojenců, přes kterou střílí. Pokud výsledný, opravený hod na útok skončí v rozsahu 1–5, zasáhne náhodného ze svých spojenců (proveď proti němu nový útok).
Tabulka přežití smrti a trvalých zranění

(Hráči tohle pravidlo nemusejí znát, uvádím ho, abych odkryl karty.)

Používám jako domácí úpravu pravidlo ze hry ACKS, které postavám, co „zemřou“ v boji, umožňuje hodit si poslední hod a možná přece jen přežít. Šance se odvíjejí od závažnosti zranění a rychlosti poskytnuté léčby, uvádí je tabulka v příloze (věnuje pozornost modifikátorům úplně dole).
Toolbox - smrt.pdf
(47.98 KiB) Staženo 73 x
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahrajme si společně Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Markus »

Volitelné: Akce mezi výpravami

Hráči můžou volitelně před sezením zahrát jednu akci „mezi výpravami“, která reprezentuje, čemu se postava věnovala od svojí poslední výpravy. Cílem je trochu rozvinout okolní herní svět a vybudovat nějaké vazby a vztahy, aniž bychom tomu věnovali čas přímo na sezeních. (Zbyde víc času na průzkum hradu).

Akce hrajou jen hráči, kteří půjdou na příští sezení.

Co je „jedna akce“?

Město obsahuje různé zajímavé lokace, ve kterých bydlí zajímaví obyvatelé. V rámci jedné akce můžete navštívit jednu lokaci a interagovat se vším, co v ní je (nakupovat, vyjednávat, vyptávat se...). Ne, není možné navštívit víc lokací, aniž když jste tři sezení nehráli. Vaše postava se prostě někde flákala a víc toho nestihla.

Můžete taky vymýšlet vlastní akce podobného rozsahu. To se bude hodit zejména k utrácení nabytých pokladů. Příklady: pronájem vlastního bydlení, výstavba kapličky, výroba předmětů, obstarávání vzácného zboží, sbírání zvěstí, organizace revolty... Řekněte, co vás zajímá, a společně do doladíme. Berte prosím následující seznam jako inspiraci.

Jak odehrát svůj čas mezi výpravami

1. Spočítej, kdy byla postava na poslední výpravě
Délka volna: Spočítej, kolik času uplynulo od tvojí poslední výpravy. Výpravy následují vždy po týdnu. (Příklad: Hráč vynechal dvě sezení. Od jeho poslední výpravy tedy uplynuly dva týdny.)

2. Zaplat životní výdaje.
Zaplať životní náklady za počet týdnů od tvojí poslední výpravy. (Příklad: Hráč byl na minulém sezení, nevynechal. Od jeho poslední výpravy tedy uplynul týden, platí výdaje za jeden týden.)

Minimální týdenní výdaje: Za každý týden zaplať tolik zlatých, kolik je 1 % z tvého počtu zkušeností. To pokrývá tvoje každodenní výdaje: stravu, pití, ubytování, oblečení, drobné předměty po kapsách... Určuje to, jak vypadáš a co si o tobě ostatní budou myslet.

Život na vysoké noze: Dobrovolně můžeš platit víc, pokud chceš mít lepší život.

Podle týdenní útraty poznáš, jak dobře si žiješ:
▶ Nuzné (0 až 4 zl.): Rolník, nádeník, prostý dělník.
▶ Ucházející (5 až 10 zl.): Kvalifikovaný dělník, řemeslnický tovaryš.
▶ Pohodlné (11 až 20 zl.): Řemeslnický mistr, velkostatkář.
▶ Hojné (21 až 120 zl.): Dobře placení profesionálové, majetní měšťané.
▶ Blahobytné (121 až 500 zl.): Nižší šlechta (baroni), nejbohatší měšťané.
▶ Okázalé (501 až 4 000 zl.): Markýzové, hrabata.
▶ Luxusní (4 001 až 20 000 zl.): Vévodové, knížata, princové.
▶ Bezuzdně opulentní (20 000 zl.+): Králové a císaři.

Herní význam: Jelikož stupeň živobytí odráží, jak tvoje postava vypadá, smrdí atd., můžou nízké stupně dávat postihy k hodům na reakci, vysoké naopak bonus.

3. Zahraj jednu akci = navštiv jednu lokaci
Do diskuze nahlaš, co chceš mezi výpravami dělat. Vyhodnotím to buď přímo v diskuzi, nebo udělám krátkou scénku na začátku sezení (maximální délka: 5 minut).

Je možné navštívit konkrétní lokaci a interagovat s ní, nebo si vymyslet vlastní aktivitu. Náměty: pořízení vlastního bydlení, šíření drbů a fám, vtírání se do přízně důležitým osobám, pořádání kulturních a jiných akcí, investice a obchodní aktivity, výroba předmětů, sledování osobních cílů atd...

Běžné nákupy: Nákupy běžného zboží (cokoli ve zdejším ceníku) žádnou akci nestojí.

Speciální nákupy: Zadání speciálních zakázek může stát akci, posoudí sudí.

Význam délky volna: Sudí může zohlednit, kolik týdnů volna ve městě tvoje postava měla. Např. pokud ve městě byla víc než týden, můžeš stihnout zadat speciální zakázku a zároveň stihnout akci.


Hýření

Pokud postavy nechtějí dělat nic jiného, můžou v Tours-en-Savoy marnit peníze světskými slastmi – pitím, hazardem, rozhazováním, návštěvami „gentlemanského klubu“. Hýření umožňuje hráči vyměnit peníze za další zkušenosti, ale s rizikem nemilých následků.
- Hýření se vylučuje s jinými akcemi. Když hýříte, nestihnete nic jiného. (Dostanete ode mě nějaké informace a možná se posune i nějaký děj, ale je to zcela pod mojí kontrolou.)
- Hýřením se rozumí utrácení peněz bez dalšího účelu a užitku. Peníze utracené za jiným účelem nejsou hýření (jako hýření se např. nepočítá povinná útrata za živobytí ani závazky postavy plynoucí z její národnosti nebo povolání).

1. Řekni, v jaké lokaci chceš hýřit, a kolik týdnů. Můžeš maximálně tolik týdnů, kolik tvoje postava vynechala výprav od svojí poslední. Postavy, které byly na minulé výpravě, tedy nemůžou hýřit (nezbylo jim na to dost času). (Postavy, které jsou v Xyntillanu nové, můžou hýřit přesně jeden týden – jako kdyby přišly před týdnem.)

2. Utrať 100 × 1k6 zlatých za každý prohýřený týden. Pokud hodíš víc, než kolik si můžeš dovolit, musíš to zaplatit – ukáže se, že máš dluh u kupeckého domu Fuggerů. Ti po tobě chtěli zástavu a budou chtít peníze zpět i s úroky. Viz předchozí příspěvek, část „Úschova předmětů, půjčky, finanční operace“.

3. Hoď záchranný hod proti jedu.
:arrow? Když uspěješ: Dostáváš tolik zkušeností, kolik jsi utratil(a) svých peněz (= žádné zkušenosti za půjčku). Hoď 2k20 +1 za každý bod rozdílu, o který jsi v záchranném hodu uspěl(a), a najdi výsledek v tabulce.
:arrow? Když neuspěješ: Dostáváš tolik zkušeností, kolik je polovina hodnoty tvých utracených peněz. (= žádné zkušenosti za půjčku) Hoď 1k20 na tabulku hýření a přečti si výsledek.
Xyntillan hýření.pdf
(278.89 KiB) Staženo 54 x
Poznámka: Aktuální tabulka je jen pro hýření v doslovném smyslu (chlastačky, veselky...). Je možné „hýřit“ i jinak (charita atd.) – tahle mechanika se dá napasovat na jakékoli bezúčelné utrácení peněz. Jen budu muset připravit alternativní tabulky, podle zájmu. Řekněte si.



Lokace a postavy v Tours-en-Savoy

U Černého komedianta
Hospoda pojmenovaná po dávno zesnulém herci, který tu straší po nocích. Slušnější podnik plný cestovatelů a lidí svolných k najmutí. Poklidná atmosféra, tlumené rozhovory, zvídavé pohledy od vedlejších stolů.
- Je tu možné :!: najímat družiníky :!: (viz přehled v předchozím příspěvku). Jsou dražší, ale spolehlivější.
- Hostinský Fernand Bonnel je pohledný muž z jižních provincí. Kdo si objedná jeho „speciál“ (5 zl.), tomu prozradí drby
- Šance 1 z 6 denně, že tu bude Claude Malévol, mladý tragický básník a černá ovce rodu Malévolů.
- Po nocích šance 1 z 6 potkat ducha černého komedianta, který proklíná Patrice Desjardin-Malévola, protože ho zradil.


Výčep

Podnik s nevalnější reputací nacházející se „trochu z cesty“ venku před hradbami. Večer tu přes hudbu není slyšet vlastního slova. Dobré místo k verbování pochybnějších existencí... nebo obstarání pochybnějších „nástrojů“.
- Je tu možné :!: najímat družiníky :!: (viz přehled v předchozím příspěvku). Jsou levnější a trochu pofidérnější.
- Majitel Pascal Levesque má na prodej 1k3 dávek jedu (ceny různé)... když položíte správnou otázku.
- Šance 2 z 6 denně, že se tu vyskytne pochybný kupec (např. Učesaný Louis) ochotný odkoupit „horké zboží“ v hodnotě až 5000 zl.


Prefektura
Luxusní dům umístěný nad šatlavou. Pomalý a nešikovný prefekt Richard Justin Saint-Égreve udržuje pro rod Malévolů pořádek v okolí. Posádka 150 mužů, z toho vždy 50 mimo službu a 50 na hlídkách v horách.


Kočičinec madame Polidori
Velice příjemný podnik věnovaný umění a jiným požitkům.
- Bývalá operní pěvkyně Madame Polidori je ochotná kupovat umělecké předměty
- Její děvčata můžou znát drby (šance 1 z 6 při každé návštěvě)


Kostel svatého Bonifáce tří přikázání
Prostý gotický kostelík má nového kněze, jehož pověřil arcibiskup z Chamrousse po zmizení toho předchozího, otce Chlodowiga
- Nezkušený otec Brenard se bojí horských pohanů a nestvůr. Naslouchá bohabojným hrdinům, kteří konají Boží práci.
- Otec Brenard prodává svěcenou vodu (50 zl.) a svěcenou výbavu proti upírům (20 zl.). Poloviční sleva těm, kteří prokázali Boží úmysly.


Apatyka U Chiméry
Úhledný dům má ve znaku dřevěnou sochu chiméry od umělce, který chiméru evidentně nikdy neviděl.
- Prudérní lékárník Jacques Valt prodává lektvary a léčiva - každý týden šance 2 z 6 na léčivý lektvar (vyléčí 1k6+1 živ nebo paralýzu, 500 zl.), 1 z 6 na náhodný lektvar.
- Je ochotný odkupovat exotické přísady.


Kuriozity a starožitosti
Krámek plný haraburdí provozuje Žid Ben Mordechai a jeho dva synové šviháci, Šimon a Jákob. V rohu stojí zaprášená hliněná socha svalnatého muže.
- Mordechai má encyklopedické znalosti a dokáže identifikovat podivné kuriozity za 100 zl.
- Vždy má na prodej 1k3 náhodných kuriozit.


Špitál
Malé útočiště vedené Madame Geraldinou a šesti sestrami svatého Bonifáce tří přikázání.
- Je tu možné vyléčit drobné neduhy jako otravy a nemoci (trvá 1k3 týdnů) i velké neduhy jako kletby a ztracené body vlastností (trvá 2k3týdnů). Je to zdarma, ale POZOR! Tohle vyřadí vaši postavu ze hry a nebude dostupná, dokud neuplyne daný počet týdnů = expedic. (Vyřazení funguje i zpětně, tj. pokud vaše postava 3 poslední výpravy vynechala, můžete zpětně říct, že ty tři týdny byla ve špitále. Ale až potom, co náhodně určíte potřebnou dobu. :) )


Vynálezce
V boudě mezi domky koželuhů sídlí starý „vynálezce“ s poleptanými prsty a popálenými vousy Hans Zauberblatt.
- Prodává alchymistický oheň (30 zl.)
- Je ochotný odkoupit alchymistické a vědecké vybavení. Až ho bude mít, bude možná schopný i něco vyrobit.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahrajme si společně Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Markus »

Obrázek


První zápis ze hry, která se odehrála na jarní Slezině RPG Fóra.

:arrow? XY01: Pojďme si zahrát Castle Xyntillan! První odvážlivci vyrážejí

Další hru plánuju velice předběžně na konec srpna, může být i dřív, jak dají okolnosti (ale spíš ne). Hrát se bude online ve stylu West Marches, tj. není nutné chodit kontinuálně, můžete klidně jen nárazově nebo jen jednou na vyzkoušenou, jak budete mít čas. Reálně předpokládám hraní spíš před podzim a zimu, nejspíš jen jednou měsíčně... a klidně donekonečna. Uvidíme, jak dlouho nás (nebo spíš vás) to bude bavit.

Je tu někdo, kdo už teď ví, že by ho to zajímalo? Ptám se jen v zájmu utužování motivace. :)

EDIT: Jo a... psal jsem ten zápis s měsíčním zpožděním a po paměti. Jestli jsem něco popletl nebo vynechal, řekněte prosím.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Zahrajme si společně Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Bifi »

Za Clothildu (ktorá má aj vlastnú motiváciu) alebo nejakého iného Rumuna/Cigána (väzba na Dumitruho) by som kľudne ďalej hral.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: Zahrajme si společně Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od KDolecek »

Když už vás do Xyntillanu nenaženu v Helvéczii, tak se do něj chci podívat aspoň jako hráč :)
Uživatelský avatar
mrakomrak
Příspěvky: 122
Registrován: 24. 10. 2020, 10:12

Re: Zahrajme si společně Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od mrakomrak »

Já bych se rád přidal - pokud to bude ten konec prázdnin tak ideál.
"Simplicity is the key to freeing the imagination!" Scotty ‘DM SCOTTY’ McFarland
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Zahrajme si společně Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Jezus »

Moc pěkný zápis, chválím! :clap:

Nikdy jsem se nedonutil psát něco podobného ze svých her, což mě docela mrzí, ale už kvůli tomu bych si Xyntillan zahrál znovu - kvůli tomu a pak ještě protože za tabatěrku najmeme žoldnéře a zachráníme mia povera dolce Annamaría :D

Takže srpen/po prázdninách občasné hraní... rád se přidám, třeba tomu konečně přijdu na chuť :wink:

.......................

Jinak detaily k zápisu (fakt detaily, máš můj obdiv, kolik si toho pamatuješ):

6. nádvoří:
- že socha opicodýla nemá oči mi nějak uniklo - ale to nevadí, slovutný Ercole Bernandi si ji neprohlížel, tak nemusí vědět všechno (a pak si to přečte v zápisu :-) )
- klika, že si neprohlížel sochu hrbáče - pošpiněnou čest neseme my Italové těžce! :D
- od vodojemu nás nedržel jen smrad, ale moje výslovné varování, že to může bouchnout, protože je tam beztak hovno. A taky že bylo. George (miláček žen?) to odnesl proto, že to bouchlo se zpožděním. (Nic proti tomu, jen podotýkám, že jsme to tak trochu čekali, tudíž nás nezachránila čirá úcta ke smradu, ale samozřejmě i ženialita slovutného Bernandiho).

7. nádvoří:
- královu ruku jsem našel já (alespoň tak si to pamatuju :-) ), ale je dost možné, že jsme ji hledali s Tomaszem oba...

11. konečně volní:
- překlep: Ne "jejich lup činí jedna šperky vykládaná tabatěrka", ale "drahokamy vykládaná tabatěrka".
Uživatelský avatar
Vaarsuvis
Příspěvky: 689
Registrován: 15. 2. 2008, 10:42

Re: Zahrajme si společně Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Vaarsuvis »

Monsieur Étienne se též hlásí k další výpravě. :)
----------------------------------
K zápisu: možná by stálo zmínit psychický stav společníků, kdy po výbuchu Georga chtěl Joachim dezertovat, ale Dumitrova pálenka tomu zabránila. Ovšem po Dumitrově sežrání už to šlo do kelu a družina si bude muset najmout nové lidské zdroje. :D

Edit: A ještě jeden malý detail: bandity ve stájích jsme zabarikádovali po Tomaszově eskapádě s kladivem.
Edit2: Jo, a v budce po kostlivci našel Etiénne "superhořčici", takže loot nebyl nakonec tak malý :D
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahrajme si společně Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Markus »

Díky, váš zájem mě těší a motivuje.

Opravy a další podrobnosti jsem do zápistu zapracoval,díky.
Vaarsuvis píše: 13. 6. 2022, 22:52 Edit: A ještě jeden malý detail: bandity ve stájích jsme zabarikádovali po Tomaszově eskapádě s kladivem.
To nebyli banditi. 8)
Uživatelský avatar
Elenistar
Příspěvky: 47
Registrován: 14. 6. 2022, 16:43

Re: Zahrajme si společně Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Elenistar »

Rád bych se také zúčastnil. Po přečtení zápisu jsem usoudil, že by byl z mé strany hřích to nezkusit. Do té doby snad stihnou přijít pravidla a nastudoval bych si to. Jaké místo bych měl sledovat, aby mi neutekl termín. Toto vlákno?
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahrajme si společně Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Markus »

Ahoj, vítej na Fóru a je mi ctí, že jsem tě k registraci přesvědčil zrovna tímhle. ;)

Ano, stačí sledovat tohle. Pravidla... je možné přečíst si OSE, ale v zásadě to teď není nutné. Časem se objeví zdarma dostupná verze zjednodušených pravidel, což bude hráčům stačit. Plus nějaký můj dokument s domácími pravidly kvůli tvorbě postav.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahrajme si společně Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Markus »

xynt.jpg
Už 7 kusů? (A ani jeden jsem nebyl já.) Přiznejte se, kdo jste to byl! :>;o) Že by těch kampaní v Xyntillanu jelo víc paralelně?

Posílám čistě pro zajímavost – považoval jsem to za u nás dost neznámý produkt.
Uživatelský avatar
Rillae
Příspěvky: 490
Registrován: 9. 8. 2018, 11:37
Bydliště: Waterdeep

Re: Zahrajme si společně Castle Xyntillan! (+ zápisy)

Příspěvek od Rillae »

Markusi, tebe asi brzo obětuju Orcusovi v nějakym brutálním nechutnym rituálu :-)=
Tak já se rozhoduju, jestli si na svoje hráče předpřivam radši Black Monastery nebo poslední vydání Tegel Manor, a ty předhodíš ještě tohle
Odpovědět

Zpět na „OSEnauti – otevřené hraní OSE“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů