Horor v RPG
Horor v RPG
Články, talky, tipy, triky, návody...
Hororová atmosféra v RPG - GameCon 2021, Captain+Lischai, mod. Bunny
Horor v RPG I - podstata hororu (sirien)
Horor (sammael, přehled prostředí a žánrů)
Jak hrát gotický horor (Brandes Stoddart, překl. Demonica)
Principy hororu (Vannax)
Moderátoři: klidně doplňte linky na hororová RPG / dobrodužství v Databázi
Hororová atmosféra v RPG - GameCon 2021, Captain+Lischai, mod. Bunny
Horor v RPG I - podstata hororu (sirien)
Horor (sammael, přehled prostředí a žánrů)
Jak hrát gotický horor (Brandes Stoddart, překl. Demonica)
Principy hororu (Vannax)
Moderátoři: klidně doplňte linky na hororová RPG / dobrodužství v Databázi
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Horor
Hororová atmosféra v RPG - GameCon 2021, Captain+Lischai, mod. Bunny
Velmi hodnotný kousek přednáškové sekce loňského GameConu.
(Loňské přednášky schválené autory se na kanále GC zveřejňují každý týden, zatím tam jsou nějaké věci k larpům a RPGčkám, přijdou další k obojímu a dál k deskovkám atd.)
...do záhlaví jsem rovnou hodil odkazy na nějaké zajímavé related články.
Velmi hodnotný kousek přednáškové sekce loňského GameConu.
(Loňské přednášky schválené autory se na kanále GC zveřejňují každý týden, zatím tam jsou nějaké věci k larpům a RPGčkám, přijdou další k obojímu a dál k deskovkám atd.)
...do záhlaví jsem rovnou hodil odkazy na nějaké zajímavé related články.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: [FitD] Blades in the Dark
Odděleno z [FitD] Blades in the Dark - Selhan
EDIT Ale jo, mocný monstrum není podmínka, horror se dá udělat i jinak, ale u těch dalších mi asi uniká jak by z toho mohla být zábavná hra.
+ Link na Sirienův článek o horroru z jeho postu, kterej už mezitím stihl smazat...
Ok, na zombíky jsem zapomněl... Nicméně tam bych to viděl tak, že tím monstrem, nebo přesněji protivníkem, není každá 1 zombie, ale celý zombie mob. Prostě, jakmile můžu protivníka snadno porazit, není to horror. A když se tohle v mechanice hry neprojeví, tak už vůbec žádný pravidla nepotřebuju a můžeme si jenom tak vykládat.Corny píše: ↑17. 5. 2022, 16:40Vidíš, a přitom ve spoustě hororů to Vůbec neplatí Třeba drtivá většina Zombie horror žánru není vůbec o tom, že by byly zombie nějak dramaticky nebezpečný.Iwas Passingby píše: ↑17. 5. 2022, 16:11 Dr. Henry Walton Jones, Jr. - Proč musí být monstra v horroru silnější než postava
EDIT Ale jo, mocný monstrum není podmínka, horror se dá udělat i jinak, ale u těch dalších mi asi uniká jak by z toho mohla být zábavná hra.
+ Link na Sirienův článek o horroru z jeho postu, kterej už mezitím stihl smazat...
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Horor
Omlouvám se za drobný zmatek s přesouváním, Sirien nechce psát do Rozličného pokecu, takže to dávám sem, ale držme se prosím u tématu "horor v rpg" - jestli byste chtěli řešit horor jako žánr, tak na to máme vlákno Horor v sekci Kultura Rozličného pokecu. Děkuji.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: Horor
...naštěstí mám Textera plugin, tak tady v... civilizovanějších krajích... ten post máte zpátky
Iwas: napsal sem o tom celý velmi obsáhlý článek. Ale pokud chceš TLDR příklad - třeba celý gotický WoD horor stojí na strachu ze sebe sama. Mythos horor zase často stojí na strachu z šílenství.
Iwas: napsal sem o tom celý velmi obsáhlý článek. Ale pokud chceš TLDR příklad - třeba celý gotický WoD horor stojí na strachu ze sebe sama. Mythos horor zase často stojí na strachu z šílenství.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Horor
A dá se vůbec mluvit o hororu, když zombíci fungují ponejvíc jako masový žrádlo pro brokovnice a baseballky hrdinů, kteří si je dávají k snídani?
Neříkám že by nešlo vytvořit "opravdickej horor" se zombie (klidně i jedním, netřeba nějaká strašná armáda, pak-li by ho nesundala křehká hrdinka jedním máchnutím pálky), jen že většina minimálně filmů jde spíš směrem akčňáku
Neříkám že by nešlo vytvořit "opravdickej horor" se zombie (klidně i jedním, netřeba nějaká strašná armáda, pak-li by ho nesundala křehká hrdinka jedním máchnutím pálky), jen že většina minimálně filmů jde spíš směrem akčňáku
Re: Horor
Nejsem obecně na horror zas takový expert (obecně mám nakoukány hlavně zombie filmy a pak teda Event horizon a nějaký dílčí kousky)
Ale obecně jde podle mě o to, že Ano, spousta zombie filmů jsou akčňárny, ale u těch lepších hororů je důležité to, že zombie většinou nejsou ten hlavní problém, zombie apokalypsa je spíš paleta a ten hlavní problém jsou ti šílenci a psychopati, kteří se na tomhle pozadí dostali do popředí a často s tebou sdílí safe-house. Ona totiž spousta hororů není o tom, že se poráží nějací nebezpeční nepřátelé, ale ten strach může vycházet z neznáma, z něčeho cizího, z tajemna a ze spousty dalších věcí, například z těch co zmiňuje Sirien. Ostatně ono není tolik podstatné asi ani ten nějaký "settingový" balanc, protože cílem je vytvořit ty emoce v divákovi, a tam záleží na provedení (tj. v diváku můžou různé prvky filmu vzbuzovat strach či odpor navzdory tomu, že postavy samotné jej nepociťují).
NO a pak se samozřejmě můžeme podívat na spoustu hororových her nebo her s hororovými prvky, kde sice nepřátelé jsou, ale buď je docela jednoduché je s trochou rozvahy porazit, nebo minimálně obejít. Ravenholm v Half Life 2 má hororovou atmosféru, přestože zombie které tam jsou jsou docela snadné na zabití + části z Half Life Alyx; celý Deadspace je docela horor, ale většina nepřátel není nijak náročná a často existují docela snadné způsoby, jak je porážet; Thief a mise v Moira Asylum, člověk tu nejhorší část nepřátele ani nepotká a tu další se kolem nich dá docela snadno proplížit.
Ale obecně jde podle mě o to, že Ano, spousta zombie filmů jsou akčňárny, ale u těch lepších hororů je důležité to, že zombie většinou nejsou ten hlavní problém, zombie apokalypsa je spíš paleta a ten hlavní problém jsou ti šílenci a psychopati, kteří se na tomhle pozadí dostali do popředí a často s tebou sdílí safe-house. Ona totiž spousta hororů není o tom, že se poráží nějací nebezpeční nepřátelé, ale ten strach může vycházet z neznáma, z něčeho cizího, z tajemna a ze spousty dalších věcí, například z těch co zmiňuje Sirien. Ostatně ono není tolik podstatné asi ani ten nějaký "settingový" balanc, protože cílem je vytvořit ty emoce v divákovi, a tam záleží na provedení (tj. v diváku můžou různé prvky filmu vzbuzovat strach či odpor navzdory tomu, že postavy samotné jej nepociťují).
NO a pak se samozřejmě můžeme podívat na spoustu hororových her nebo her s hororovými prvky, kde sice nepřátelé jsou, ale buď je docela jednoduché je s trochou rozvahy porazit, nebo minimálně obejít. Ravenholm v Half Life 2 má hororovou atmosféru, přestože zombie které tam jsou jsou docela snadné na zabití + části z Half Life Alyx; celý Deadspace je docela horor, ale většina nepřátel není nijak náročná a často existují docela snadné způsoby, jak je porážet; Thief a mise v Moira Asylum, člověk tu nejhorší část nepřátele ani nepotká a tu další se kolem nich dá docela snadno proplížit.
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Re: Horor
Je potrebne rozlisovat najma medzi thrillerom, kde divaci maju nadhlad a boji sa hlavna postava a hororom, kde sa maju bat hraci.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 7 hostů