Figurky a miniatury v RPG

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Figurky a miniatury v RPG

Příspěvek od MarkyParky »

Jerson píše: 10. 6. 2022, 09:30 Navíc v době 3D tiskáren můžou být různá měřítka vytlačena velmi rychle (zejména na Slovensku 8) ).
Ale teď vážně - jak se vedle sebe používá 28 mm pro figurky a 1:72 třeba pro stavby, když se pak figurky nevejdou do chodeb?
Nepoužívá, resp. ne tak, že by figurky používaly ty 1:72 modely.

Na interiéry používáš stylizované modulární systémy různých "dungeon tiles" a "floor tiles" nebo custom stavby přizpůsobené tak, aby na nich figurky mohly mít svoje základny. Ty mají třeba prvky cca v tom 1:72, ale širší chodby/římsy/dveře.

A to 1:72 (a samozřejmě jako orientační měřítko) slouží jako kulisy, když hraješ třeba venku a dovnitř do baráku nelezeš nebo v tom měřítku jsou doplňky jako různá ohniště, studny, ploty, stánky na tržiště vozy a pod. A zase ne vždy - např truhly se často dělají větší, některé vozy mají mimo měřítko kozlík, aby tam šla dát figurka a pod...
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Figurky a miniatury v RPG

Příspěvek od Vitus »

Jerson píše: 10. 6. 2022, 09:30 Když jsem před třiceti lety četl knížku o modelářství, tak tam bylo doporučované měřítko 1:72 a 1:35 s tím, že ostatní okolo jsou okrajová. O třicet let později obě tato měřítka dost ztratila, kromě jiné ve prospěch 1:48, které umožňuje mít tanky a letadla vedle sebe i s figurkami, a přitom detailně.
Když nad tím tak přemýšlím, skoro by bylo lepší používat místo 1:48 měřítko 1:43,5 (alias vláčky rozchodu "0"), respektive 1:45 (americké měřítko pro vláčky rozchodu "0") - na to se dá v hračkářství asi sehnat více věcí :D .
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Figurky a miniatury v RPG

Příspěvek od Jerson »

To jsem si myslel taky, ale u nás se na rozchod 0 nedá sehnat skoro nic, a navíc za měřítko 1:43,5 by měl být odpovědný inženýr veřejně lamán v kole.
Jsem ještě schopen pochopit, že 1:48 vzniklo kvůli pitomým imperiálním mírám a převodu "čtyři stopy na palec", ale pro 1:43,5 není žádná omluva.

Nicméně tuhle bitvu nehodlám bojovat, pokud někdo nechce přijmout eleganci a univerzálnost 1:50 (včetně 1:48) pro věci v měřítku jednotlivých postav a jejich okolí, je to jeho problém a jeho chyba :-)
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6892
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Figurky a miniatury v RPG

Příspěvek od Antharon »

Takto nejak si predstavujem beznu jednotku v 15mm reprezentacii v OSR kde jedno policko ma 10 stop
Přílohy
formation.png
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Figurky a miniatury v RPG

Příspěvek od Log 1=0 »

York píše: 9. 6. 2022, 23:13 Good point, ale to vlastně vnímám jako pozitivní featuru. Díky tomu bude mít smysl brát si i zbraně, který jsou vhodný pro boj v takhle úzkejch chodbách. Plus to dá v tomhle prostředí výhodu menším rasám.
No, nemůžu souhlasit. Pro nějakou chodbu v něčem obývaném lidmi, nebo tvory podobné velikosti a proporcí, je metr dost málo, i ty dva, pokud dojde na situace "dva proti sobě nesou krabice" a podobné radosti života. Celkově si tím dost snížíš Jerson-skore, a vcelku zbytečně. A když se z chodby vleze do síně, tak ta nemožnost se rozmáchnout přestane dávat smysl. A efektu, který se ti líbí, můžeš dosáhnout tím, že chodby označíš jako zúžené nebo něco takového. Což bude mkožnáí i takticky zajímavější, protože to dá dva typy prostředí.
Antharon píše: 10. 6. 2022, 01:21 V starych rpg je uplne bezne, ze jeden stvorec znamena niekolko postav. V stolnych hrach sa to asi uplne lahko nedohladava ale dobrym zdrojom su napriklad stare pocitacove rpg ako napriklad dungeon master, eye of beholder a podobne kde tradicne mas vacsie stvorce kde stoja styri postavy.
Já vím, dokonce jsem už na takovém plánku párkrát hrál. A právě proto říkám, že tohle prostě nechceš. Jsou tam takové ty dohady, že tamtudy určitě neprocházels, v tom jednom rohu, co ho lízl fireball, nikdo z těch tří zaručeně nestál, a podobné kraviny. Dokonce snad více, než v theatre of mind, protože lidi mají pocit, že tomu chyběl jen kousek. A zároveň musíš počítat velké míry a čtverce, takže potřebuješ všechny ty konkrétní jednotky, které přepočítáváš na čtverce, což je opruz. Nevidím žádnou výhodu oproti jinému přístupu. Teda, ne že by to tak nešlo hrát, ale fakt netuším, proč to dělat.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6892
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Figurky a miniatury v RPG

Příspěvek od Antharon »

Log 1=0 píše: 10. 6. 2022, 22:29
Antharon píše: 10. 6. 2022, 01:21 V starych rpg je uplne bezne, ze jeden stvorec znamena niekolko postav. V stolnych hrach sa to asi uplne lahko nedohladava ale dobrym zdrojom su napriklad stare pocitacove rpg ako napriklad dungeon master, eye of beholder a podobne kde tradicne mas vacsie stvorce kde stoja styri postavy.
Já vím, dokonce jsem už na takovém plánku párkrát hrál. A právě proto říkám, že tohle prostě nechceš. Jsou tam takové ty dohady, že tamtudy určitě neprocházels, v tom jednom rohu, co ho lízl fireball, nikdo z těch tří zaručeně nestál, a podobné kraviny. Dokonce snad více, než v theatre of mind, protože lidi mají pocit, že tomu chyběl jen kousek. A zároveň musíš počítat velké míry a čtverce, takže potřebuješ všechny ty konkrétní jednotky, které přepočítáváš na čtverce, což je opruz. Nevidím žádnou výhodu oproti jinému přístupu. Teda, ne že by to tak nešlo hrát, ale fakt netuším, proč to dělat.
Myslim si, ze tvoj problem vychadza z toho ze ste to hrali zle.
tamtudy určitě neprocházels, v tom jednom rohu, co ho lízl fireball
su detinske sracky, ktore vymyslaju hraci, co odmietaju prijat nasledky svojho jednania a nezalezi aky je velky stvorcek.
A zároveň musíš počítat velké míry a čtverce, takže potřebuješ všechny ty konkrétní jednotky, které přepočítáváš na čtverce, což je opruz.
Dostrel 60'? Skrtnem nulu: 6 policok
Dostrel 20m? Vydelim tromi: 7 policok
Je to tazke?
Nevidím žádnou výhodu oproti jinému přístupu. Teda, ne že by to tak nešlo hrát, ale fakt netuším, proč to dělat.
Mne hranie v tomto scale vyhovuje. Mas moznost zapojit viac nepriatelov i postav, pouzivat hromadny boj, formacie, nemusi ta naopak zaujimat kto kde presne stoji alebo v akom poradi zrovna isly postavy ked ich zasiahla pasca.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Figurky a miniatury v RPG

Příspěvek od Log 1=0 »

Antharon píše: 10. 6. 2022, 22:54 Myslim si, ze tvoj problem vychadza z toho ze ste to hrali zle.
tamtudy určitě neprocházels, v tom jednom rohu, co ho lízl fireball
su detinske sracky, ktore vymyslaju hraci, co odmietaju prijat nasledky svojho jednania a nezalezi aky je velky stvorcek.
Kupodivu jsem s těmi lidmi hrál více různých her, a mohu tedy srovnávat. A ano, můžeš si říct, že to není vrchol roleplayingu, a asi není, ale rozhodně to taky není nějaká bizardnost, kterou můžeš ignorovat. A ano, svádí k tomu ty neprakticky velké čtverečky.

A pokud nechci vědět, kde bude kdo stát, tak nepoužiju žádné čtverečky, ty používáím, když to chci vědět.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6892
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Figurky a miniatury v RPG

Příspěvek od Antharon »

Log 1=0 píše: 11. 6. 2022, 00:12
Antharon píše: 10. 6. 2022, 22:54 Myslim si, ze tvoj problem vychadza z toho ze ste to hrali zle.

su detinske sracky, ktore vymyslaju hraci, co odmietaju prijat nasledky svojho jednania a nezalezi aky je velky stvorcek.
Kupodivu jsem s těmi lidmi hrál více různých her, a mohu tedy srovnávat. A ano, můžeš si říct, že to není vrchol roleplayingu, a asi není, ale rozhodně to taky není nějaká bizardnost, kterou můžeš ignorovat. A ano, svádí k tomu ty neprakticky velké čtverečky.

A pokud nechci vědět, kde bude kdo stát, tak nepoužiju žádné čtverečky, ty používáím, když to chci vědět.
ale ved mas vacsie stvorceky, tak ked nieco zasiahne stvorcek, zasiahne aj vsetkych co na nom stoja, nie je o com diskutovat
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Figurky a miniatury v RPG

Příspěvek od Jerson »

Pokud bychom to měli brát alespoň trochu realisticky, tak jeden člověk bojující pobočnou zbraní typu meč potřebuje kruh o průměru tri metry, aby nebyl v boji zásadně omezen. I tak nebude mít možnost ustoupit pro potřeby obrany, ale budiž.
Se sečnou tyčovou zbraní typu halapartna to můžou být i čtyři metry.
Figurkové boje v RPG svádí k tomu stavět figurky těsně k sobě, ale to pochází v wargamingu, kde proti sobě bojovaly sevřené oddíly a nebo střelci. U dobrodruhů to nedává smysl.

Tedy nemyslím si, že by se toho někdo držel, spíše že v drtivé většině bojových pravidel DnD-style je zbytečné mluvit o nějaké realističnosti v oblasti měr a tedy rozestupů pro boji.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Figurky a miniatury v RPG

Příspěvek od Log 1=0 »

Antharon píše: 11. 6. 2022, 01:32 ale ved mas vacsie stvorceky, tak ked nieco zasiahne stvorcek, zasiahne aj vsetkych co na nom stoja, nie je o com diskutovat
Tak zase máš pro změnu taktické umísťování fireballů, aby lízly co nejvíce rožků a fakt velké nášlapné dlaždice, tos to moc nevylepšil.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6892
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Figurky a miniatury v RPG

Příspěvek od Antharon »

Jerson píše: 11. 6. 2022, 14:11 Pokud bychom to měli brát alespoň trochu realisticky, tak jeden člověk bojující pobočnou zbraní typu meč potřebuje kruh o průměru tri metry, aby nebyl v boji zásadně omezen. I tak nebude mít možnost ustoupit pro potřeby obrany, ale budiž.
Se sečnou tyčovou zbraní typu halapartna to můžou být i čtyři metry.
Figurkové boje v RPG svádí k tomu stavět figurky těsně k sobě, ale to pochází v wargamingu, kde proti sobě bojovaly sevřené oddíly a nebo střelci. U dobrodruhů to nedává smysl.

Ale stat sam v uzkej chodbe a machat okolo seba mecom ak proti tebe stoji zovreta formacia s kopijami je hlupe. Napriklad v pripade rimanov mame formaciu, ktora je urcena prave pre volnost (manipula), bojovnici su tri metre od seba a maju volnost machat mecom a potom mas zovretu formaciu, kde obetuju tuto volnost na ukor obrany a mecmi iba bodaju a kryju sa pavezami.

Tedy nemyslím si, že by se toho někdo držel, spíše že v drtivé většině bojových pravidel DnD-style je zbytečné mluvit o nějaké realističnosti v oblasti měr a tedy rozestupů pro boji.
Log 1=0 píše: 11. 6. 2022, 15:59
Antharon píše: 11. 6. 2022, 01:32 ale ved mas vacsie stvorceky, tak ked nieco zasiahne stvorcek, zasiahne aj vsetkych co na nom stoja, nie je o com diskutovat
Tak zase máš pro změnu taktické umísťování fireballů, aby lízly co nejvíce rožků a fakt velké nášlapné dlaždice, tos to moc nevylepšil.
Pokial sa snazis kombinovat diskretne policka s kruznicami vzdy budes sklamany. Fireball proste vzdy zasiahne stred policka a ostatne policka su afektovane ak nimi prechadza kruznica. Co je na tom tazke?
Za tento příspěvek děkují uživateli Antharon:
Vandalicus
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Figurky a miniatury v RPG

Příspěvek od Log 1=0 »

Antharon píše: 11. 6. 2022, 16:22 Pokial sa snazis kombinovat diskretne policka s kruznicami vzdy budes sklamany. Fireball proste vzdy zasiahne stred policka a ostatne policka su afektovane ak nimi prechadza kruznica. Co je na tom tazke?
Ale když jsou ty políčka 4x větší, bude to 4x méně přesné, a já budu 4x víc zklamaný.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Figurky a miniatury v RPG

Příspěvek od Pieta »

U figurek a čtvercového plánu je podle mě abstraktní a rychlé vyhodnocování to nejlepší, co tenhle přístup nabízí. Boom, fireball, kouknu a vidím, že těchhle pět je v zóně, žádné vymýšlení rohů, počítání poloměrů a blbnutí se složitými tvary. Více čtvercových fireballů!
Za tento příspěvek děkují uživateli Pieta:
Vandalicus
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Figurky a miniatury v RPG

Příspěvek od Selhan »

Firecubek? :think:
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Figurky a miniatury v RPG

Příspěvek od Jerson »

Btw moje poznámka o "kruhovém dosahu" ne mířila na to, že se bojuje na čterečcích, ale na to, že některá pravidla do místnosti 3 × 6 metrů nacpou osm a občas i osmnáct bojujících bodnosečnými zbraněmi, i když reální jsou dva, aniž by byli příliš omezeni prostorem, nebo čtyři, kteří už omezeni budou. A pravidlově udávané počty bojujících na metr čtvereční (nebo stopy čtvereční) by znamenaly dost drsná omezení, nevýhody až nemožnost řady bojových manévrů.
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů