[Retroklon] Bestiář

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1596
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

[Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Passingby »

Přepis bestiáře z DrD 1.0 PPZ pro Retroklon.

Aktuální pracovní verze. Nejviditelnější změna je zakomponování pastí přímo k útokům, které je způsobují, a trochu jiná typografie pastí (obyčejná šipka na správným místě umí divy...).

• útok rzivého netvora přejmenován na „útok na zbraň“
• reformulace nemoci u krys
• odstranění „shození na zem“ u krys
• „bojovnost“ v popisech rozdělena na „chování“ a „bojovnost“
• opravy úvodu (bojovnost, chování, útoky)
• zavedení ÚČ „A“ pro automatické útoky
• útoky s nulovým zranění přepsané z 5/(0) na 5/(nic)
• dosahy útoků z popisu do statbloku (moc toho nebylo)
• doplnění zranitelností u draků
• řasnatka – dostřel 10 sh (v PPZ nebyl)
• opravené přírůstky magenergie u Neviděných
• drobné přestylování útoků
• typografické detaily (pomlčky v pastech, šipky místo dvojteček v pastech, opravené x na ×, zrušení uvozovek kolem efektů pastí)

RetroDrD0 - Bestiar 20211127 0123.pdf (příspěvek)

Starší verze
RetroDrD0 - Bestiar 20211116 1825.pdf (příspěvek, zdrojové soubory)
RetroDrD0 - Bestiar 20211115 0153.pdf (příspěvek)
Naposledy upravil(a) Passingby dne 27. 11. 2021, 01:44, celkem upraveno 10 x.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od MarkyParky »

Ty útoky na dvou místech jsou IMHO fakt blbé. Co tě k tomu vede?
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1596
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Passingby »

MarkyParky píše: 15. 11. 2021, 02:16 Ty útoky na dvou místech jsou IMHO fakt blbé. Co tě k tomu vede?
TL;DR V klidu se to projdi, koukni, jaký tam jsou varianty kombinací a pro každou zas udělej návrh. Tabulky a .ods/.docx kdyžtak můžu nahrát během dne.

Zatím to odsouvám na později. Je s tím dost práce i bez toho. Když budou statbloky nachystané, může to třeba vzít i někdo jiný a "jenom" to přepíše z popisku do statbloku (resp. poupraví statblok, protože ten text tam už je) - všechny potřebné informace tam jsou. Druhá možnost by byla úplně útoky ze statbloku vyhodit a útočná čísla dát dolů ke slovním popiskům.

Teprve teď to začíná být v podobě, kdy už (snad) nebude potřeba to při změnách generovat znovu z tabulky, ale bude stačit to opravit jen na pár místech. Tahle verze statbloku má např. 3-4 styly (3 řádky statistik s ŽS v iniciále; útoky s odsazením dalších řádků; pasti bez odsazení dalších řádků; odměna - poklad/zkušenosti) a navíc se tam pořád střídají obyčejný a tučný písmo, to ručně stylovat odstavec po odstavci nehodlám a řešit k tomu navíc ještě nějakou logiku uspořádání útoků s různýma výjimkama je zbytečná komplikace.

Ale je otázka, jak předělání útoků zahýbe s řádkama, teďka je to na ty stránky většinou dost natěsno.
Za tento příspěvek děkují uživateli Passingby:
MarkyParky
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1596
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Passingby »

MarkyParky píše: 15. 11. 2021, 02:16 Ty útoky na dvou místech jsou IMHO fakt blbé. Co tě k tomu vede?
Teďka to přepisuju a vypadá to, že to bude v pohodě. V popisu nechám jenom zvláštní útoky, takže to ani nebude mít vliv na stránkování.
Za tento příspěvek děkují uživateli Passingby:
MarkyParky
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1596
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Passingby »

Začínám z toho mít pocit, jakobych leštil h*vno... :D Už je snad vyleštěný tak, že z něj půjde i vyřezávat... Enjoy!

20211116.1825
  • útoky přepsané do statbloků (v popisu zůstavají jen zvláštnosti)
  • ÚČ/OČ pro lykantropy
  • tabulka vlastností Neviděných
  • úvod předělaný podle nového statbloku (ještě tam jsou detaily, ale na to už peču)
  • další zkracování kvůli sazbě, takže teď vychází krásně na stránky
  • a naprosto zbytečné obrázky… ;-)
  • (a vypadly mi tam životy pro potvory se ŽS 1/2 - neměl jsem je kam dát a pak jsem na ně zapomněl)
20211116 1827 2 page spread.jpg
Přílohy
RetroDrD0 - Bestiar 20211116 1825.pdf
(1.74 MiB) Staženo 69 x
Za tento příspěvek děkují uživateli Passingby:
MarkyParky
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1596
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Passingby »

Ještě balíček se zdrojovými soubory pro Writer/Word (konvertovane z Writeru) ve dvou variantách - v té, ze které jsem generoval PDF a ve zjednodušené bez obrázků a do jednoho sloupce. Writer mi u otevření .docx nezobrazil iniciály.

Plus tabulka se statistikama potvor, hodů na pasti, dračích dechů atd. Seznam útoků generuje ve "starém" fromátu. Předělával jsem to přímo ve Writeru, protože nepočítám, že by bylo nutné statbloky generovat znova.
Přílohy
20211116 RetroDrD0 Bestiar srcpkg.zip
(2.96 MiB) Staženo 51 x
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od MarkyParky »

Ten medvídek pooh na straně 14 je hezké trololo.

Mám pár first-look postřehů, ale když jsem je začal zkoušet aplikovat napříč bestiářem, občas jsem trochu narazil, tak si to musím rozmyslet.

Dej mi týden :)
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1596
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Passingby »

V pohodě, teď na to rád na týden zapomenu :D

:D Myslím, že v tom starým DnD takový obrázky nebyly až tak úplně výjimka. Sehnat werewolfa nebo werebeara je docela problém, všude jsou jenom wolfmani a podobní, asi vypadaj drsněji... :doh:
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1596
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Passingby »

A BTW, myslíš, že by se dala někde vyhrabat ta původní verze PPP? Chodec s flétnou, trochu jiný alchymista... Zloděj možná taky, ale pamatuju si to jenom v hodně mlhavejch tvarech.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od York »

Iwas Passingby píše: 17. 11. 2021, 00:03 A BTW, myslíš, že by se dala někde vyhrabat ta původní verze PPP? Chodec s flétnou, trochu jiný alchymista... Zloděj možná taky, ale pamatuju si to jenom v hodně mlhavejch tvarech.
Mám je vedle sebe v knihovně.
Za tento příspěvek děkují uživateli York:
Passingby
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od MarkyParky »

York píše: 19. 11. 2021, 15:08
Iwas Passingby píše: 17. 11. 2021, 00:03 A BTW, myslíš, že by se dala někde vyhrabat ta původní verze PPP? Chodec s flétnou, trochu jiný alchymista... Zloděj možná taky, ale pamatuju si to jenom v hodně mlhavejch tvarech.
Mám je vedle sebe v knihovně.
Nemohl bys udělat stejně zaslužný čin jako LokiB a udělat hrubé nafocení?

Stačí nějakým rozumným foťákem.

Mít k retroklonu i první vydání PPP by bylo moc hezké.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1596
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Passingby »

York píše: 19. 11. 2021, 15:08
Iwas Passingby píše: 17. 11. 2021, 00:03 A BTW, myslíš, že by se dala někde vyhrabat ta původní verze PPP? Chodec s flétnou, trochu jiný alchymista... Zloděj možná taky, ale pamatuju si to jenom v hodně mlhavejch tvarech.
Mám je vedle sebe v knihovně.
(OK, myslím, že s ninjou MarkyParky už v některých věcech myslíme úplně stejně... :D )

👍 Někde jsem zahlíd, že ty PPP 1.1 máš... Měl bys čas, náladu atd. to třeba nějak digitálně zarchivovat (mohlo by snad stačit nafotit mobilem, když to bude čitelné), ať se to zachová pro budoucí generace?
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od MarkyParky »

Nevím, nakolik to přežije ty šílené konverze formátů tam a zpět, ale tady máš v revizích a komentářích první část, až po hnusy.
Vysvětlení těch mých návrhů:
Zvláštní stavy
> Vyřazený protivník je definovaná mechanika, odkazovat přímo, ne nadvakrát.
> Zavedl bych zobecněný term pro toho "paralyzovaného" protivníka, kterého už jenom žereš a vytknul ho do pravidel pro boj. A opět odkazovat přímo, ne vysvětlovat v každém použití.

Řádkování
> Řádkování útoků má divnou zákonitost - dělíš tvrdým zalomením jednořádkové útoky a odstavcem víceřádkové. Působí to matoucím dojmem.
> Namísto toho co varianta útoků = nový odstavec ... a když se to nevejde do jednoho řádku, tak potom buďto nechat přirozené dělení, nebo teda použít tvrdé zalomení, ale jen kvůli sazbě

Dosahy útoků přímo do útoku
> Ať nemusí GM koukat nahoru, dolů a znovu nahoru.

Redundantní informace
> Řežu všechny redundantní texty. Každá věc má být uvedena právě jednou.

Úspěchy pastí, dosahy pastí
> Obojí rovnou do popisů pastí. Formát pasti rozšiřuji (po vzoru DrDII) o dosahy:
Název pasti→dosah: SO/Vlastnost: úspěch/neúspěch.
Zpěv→všichni, co slyší: 8/Int: imunita vůči zpěvu na 1 den/zmámení

U draků jsem vypsal zranitelnosti
> Ale na tom netrvám, je to redundance a tu nemám rád.

Bojovnost?
> U hodně potvor máš zvláštní text upravující chování uvedený termínem Bojovnost. Má to nějaký důvod?
Bojovnost je totiž pravidlový term, který se ověřuje v určitých situacích ... zatímco ty texty, co tam máš jsou typicky reakce potvory při prvním setkání, nebo néjaký impulz. Přejmenoval bych to na Jednání.

Jed v témže odstavci a dokonce řádku, kde je útok, který ho spouští
> Protože jsme říkali, že co se odehrává v jednom kole má GM na jednom a tom samém řádku
> Jediný, kdo mi zatím z tohohle konceptu vybočuje je Hroznýš, ale tam jsem to vyřešil šalamounsky tím, že jsem zvl překopal na ovinutí, a popsal dole co dělá.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
Passingby
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1596
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Passingby »

MarkyParky píše: 25. 11. 2021, 02:50 Nevím, nakolik to přežije ty šílené konverze formátů tam a zpět, ale tady máš v revizích a komentářích první část, až po hnusy.
Komentáře i revize přežily a jsou vidět správně.

> Vyřazený protivník je definovaná mechanika, odkazovat přímo, ne nadvakrát.
OK, není problém.

> Zavedl bych zobecněný term pro toho "paralyzovaného" protivníka, kterého už jenom žereš a vytknul ho do pravidel pro boj. A opět odkazovat přímo, ne vysvětlovat v každém použití.
Zatím vycházím z toho, že bestiář je v samostatném sešitu, takže zopakování pár detailů z pravidel na začátku nevadí. "Paralyzovaný" protivník mi zní jako "ochromený" (resp. "vnitřně" paralyzovaný, bez nutné viditelné vnější příčiny jako je zalepení lepidlem, pavučinou atd.), a to je vyřazená postava, která má pořád ještě aspoň nejaký hod na (pasivní) obranu. Tyhle "superútoky" jsou v podstatě timery pro zbytek družiny - zachráníme/nezachráníme? A když zachráníme, v jakém stavu? (EDIT i když tohle jsem napsal trochu zmateně...)

> Řádkování útoků má divnou zákonitost - dělíš tvrdým zalomením jednořádkové útoky a odstavcem víceřádkové. Působí to matoucím dojmem.
> Namísto toho co varianta útoků = nový odstavec ... a když se to nevejde do jednoho řádku, tak potom buďto nechat přirozené dělení, nebo teda použít tvrdé zalomení, ale jen kvůli sazbě

Sorry, legacy, deal with it. Prakticky to funguje, na vzhledu výsledné sazby se to teď neprojeví, takže to je teď zbytečná práce. Může mít smysl to předělat v okamžiku, když by to šlo do InDesignu, nebo kdyby se to nějak významně rozšiřovalo (třeba o PPP). Logiku a použití to má - konec odstavce = větší odřádkování, tvrdé zalomení = menší odřádkování.

> (dosahy) Ať nemusí GM koukat nahoru, dolů a znovu nahoru.
Jasně, přehodím.

Redundantní informace
> Řežu všechny redundantní texty. Každá věc má být uvedena právě jednou.
> U draků jsem vypsal zranitelnosti. Ale na tom netrvám, je to redundance a tu nemám rád.

Až hyperbolická obsese absolutní redukcí redundace má atributy patologického charakteru. Polopatologicky vzato, prezicne vycizelovaná redundance šetří kognitivní zátež a usnadňuje orientaci, protože mi informaci před oči strčí v okamžiku, kdy ji potřebuju a nemusím ji hledat jinde nebo nedejbože počítat nebo nějak odvozovat. Takže někde jsem to myslím nechával záměrně, ale někde to zbylo (třeba duplicitní pasti) a šlo by to dát pryč. Imunity drakům připíšu, to je přesně to, kde to má smysl vypsat explicitně.

Úspěchy pastí, dosahy pastí
> Obojí rovnou do popisů pastí. Formát pasti rozšiřuji (po vzoru DrDII) o dosahy:
> Název pasti→dosah: SO/Vlastnost: úspěch/neúspěch.
> Zpěv→všichni, co slyší: 8/Int: imunita vůči zpěvu na 1 den/zmámení

Na ty úspěchy kouknu, s dosahama nevím - zkusím, jak budou vypadat. Teď většina pastí vychází na samostatný řádek, tohle je dost rozstřelí. Popisy potvor jsou krátké, položka v popisu má stejný titulek jako past (u medůzy jsem opravil, jinde ještě kouknu), takže by neměl být problém dosah/rozsah najít. U harpyje se mi to asi dostalo do útoku omylem, jak jsem optimalizoval layout (jinde bych to tak mít neměl, ani u jedů). Navíc vycházím z toho, že GM si dosah zjistí na začátku encounteru (a snadno se mu pamatuje) a pak ho zajímají akorát hody. Ty šipky se mi líbí, ale dal bych je Takhle: SO/Vlastnost→PASS/FAIL.

Bojovnost?
> U hodně potvor máš zvláštní text upravující chování uvedený termínem Bojovnost. Má to nějaký důvod?
> Bojovnost je totiž pravidlový term, který se ověřuje v určitých situacích ... zatímco ty texty, co tam máš jsou typicky reakce potvory při prvním setkání, nebo nějaký impulz. Přejmenoval bych to na Jednání.

Je to slovní doplnění/vysvětlení číselné (mechanické) bojovnosti. U některých nestvůr (skřeti, orci...) je přímo psané "po zabití velitele bojovnost většinou klesne z X na x." Slučuje to sice dvě herní mechaniky - reaction roll a morale roll - ale z "lidského"/mého pohledu je to jedna věc, informace o celkové (z průměru vybočující) bojechtivosti nestvůry. Proto jsem to označil stejně. Jediná nestvůra, která to má křížem (mírná reakce, ale vysoká bojovnost) je medvědodlak. Řekněme, že bych to asi preferoval v pořadí Bojovnost, Reakce, Chování, Jednání. Jednání mi z nějakého důvodu připomíná meeting... Asi tam občas bývaj taky pěkný příšery, co útočí od pohledu...

Jed v témže odstavci a dokonce řádku, kde je útok, který ho spouští
> Protože jsme říkali, že co se odehrává v jednom kole má GM na jednom a tom samém řádku
> Jediný, kdo mi zatím z tohohle konceptu vybočuje je Hroznýš, ale tam jsem to vyřešil šalamounsky tím, že jsem zvl překopal na ovinutí, a popsal dole co dělá.

Viz pasti. Já bych to radši nechal zvlášť, protože to řádek natáhne a už to nebude jeden řádek. Past tak nebude na samostatném řádku hned odleva, ale bude schovaná někde uprostřed a navíc rozdělená do dvou řádků. Na past u jedů se stejně háže až po úspěšném útoku.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od MarkyParky »

Iwas Passingby píše: Zatím vycházím z toho, že bestiář je v samostatném sešitu...
Aha!

Rozumím, pak redundance nevadí.
Iwas Passingby píše: Tyhle "superútoky" jsou v podstatě timery pro zbytek družiny - zachráníme/nezachráníme? A když zachráníme, v jakém stavu?
Už jsem si mezitím uvědomil to samé, takže jsem doplnil do zvláštních situací v boji odstaveček:
Retroklon píše: Požírání protivníka: Někdy se stane, že postava není jen vyřazená, ale přímo skončila nestvůře ve chřtánu či zmámená tak, že si sama chodí pro rány. V takovém případě je Obrana rovna 0 a cíl požírání si vůbec nehází. Je tedy zraněn za plnou hodnotu hodu na útok.
Iwas Passingby píše: Sorry, legacy, deal with it. Prakticky to funguje, na vzhledu výsledné sazby se to teď neprojeví, takže to je teď zbytečná práce. Může mít smysl to předělat v okamžiku, když by to šlo do InDesignu, nebo kdyby se to nějak významně rozšiřovalo (třeba o PPP).
V pohodě, jde mi primárně o tu finální sazbu, aby se to opravilo tam.
Iwas Passingby píše: Logiku a použití to má - konec odstavce = větší odřádkování, tvrdé zalomení = menší odřádkování.
Tohle ale není logika, to je jen popis chování.

(Ne)logiku, kterou tam máš je:
- když se varianta útoku vejde na jeden řádek, odřádkuju jí natěsno
- když se varianta útoku nevejde na jeden řádek, odřádkuju jí zvenčí zeširoka a uvnitř natěsno.

Při náhodném pohledu pak není poznat, kdy jsou řádky natěsno dvě různé krátké možnosti a kdy to je pokračování jedné možnosti... (teda, někde to je poznat podle odsazení, ale i tak to mate).

Navrhuji (do té finální sazby, ne nutně hned teď) logiku:
- větší odřádkování = jiná možnost útoku= konec odstavce
- menší odřádkování = pokračování téže možnosti útoku = tvrdé zalomení.
Iwas Passingby píše: Polopatologicky vzato, prezicne vycizelovaná redundance šetří kognitivní zátež a usnadňuje orientaci, protože mi informaci před oči strčí v okamžiku, kdy ji potřebuju a nemusím ji hledat jinde nebo nedejbože počítat nebo nějak odvozovat.
Fair enough - ale spousta těch redudnancí co jsem ti řezal nic nešetřila, protože říkala třeba ve dvou řádcích 3cm nad sebou to samé a já se snažil mazat tu kopii, ke které se okem vůbec nedostaneš a jen zabírala místo :)
Iwas Passingby píše: Teď většina pastí vychází na samostatný řádek, tohle je dost rozstřelí.
Jenže protože používáš to (ne)logické odřádkování, tak není poznat, kdy je past pokračováním téhož útoku (pavoučí jedy), a kdy samostatný útok (harpyjí kvil) nebo featura prostředí (pavučina).

Neměl bych problém se samostatným řádkem, kdybych z něj na první pohled výše uvedené viděl.
Iwas Passingby píše: Popisy potvor jsou krátké, položka v popisu má stejný titulek jako past (u medůzy jsem opravil, jinde ještě kouknu), takže by neměl být problém dosah/rozsah najít.
Ale já ho hledat vůbec nechci.
Proč se mám dívat nahoru na útok, pak dolů na dosah, pak nahoru na stručný zápis efektu a pak znovu na dodatečné info.

Chci všechno klíčové rovnou číst nahoře ... a dolu mrknout jen na speciálnosti.

Navíc, spoušť je to první!, s čím se jako GM setkám u té pasti.
Fakt se to nenatahuje tolik a mít ten trigger v zápisu pasti hodně pomůže při hře.
Iwas Passingby píše: Navíc vycházím z toho, že GM si dosah zjistí na začátku encounteru (a snadno se mu pamatuje) a pak ho zajímají akorát hody
Tím spíš má být nahoře a ne dole :), viz výše.
Iwas Passingby píše: Je to slovní doplnění/vysvětlení číselné (mechanické) bojovnosti.
No, právě že u hodně potvor není. Proto jsem tu připomínku psal.
Iwas Passingby píše: U některých nestvůr (skřeti, orci...) je přímo psané "po zabití velitele bojovnost většinou klesne z X na x."
A tam je termín bojovnost naprosto v pořádku a nech ho tam.
Iwas Passingby píše: Slučuje to sice dvě herní mechaniky - reaction roll a morale roll - ale z "lidského"/mého pohledu je to jedna věc, informace o celkové (z průměru vybočující) bojechtivosti nestvůry.
No, to právě není pravda.

Slučuje to dvě herní mechaniky, které se používají v úplně jiné části hry a nemají společného vůbec nic.
- reaction roll se hází na začátku setkání, pokud se družina pokusí vyjednávat
- morale roll se hází na začátku bojového kola, když už je jasné, že se nevyjednává a potvory dostávají sodu.

Vůbec nedává smyls to slučovat.
> Reaction potřebuje jiné klíčové slovo - Chování se mi líbí.
> Morale roll má klíčové slovo Bojovnost správně.
Iwas Passingby píše: Viz pasti. Já bych to radši nechal zvlášť, protože to řádek natáhne a už to nebude jeden řádek. Past tak nebude na samostatném řádku hned odleva, ale bude schovaná někde uprostřed a navíc rozdělená do dvou řádků. Na past u jedů se stejně háže až po úspěšném útoku.
Viz výše.
Nemám problém se samostatným řádkem, pokud mě navede to odřádkování.

Jinak klidně ti to odřádkování růčo opravím, zas taková kvanta toho nejsou ... jen nevím, jestli ti to dokážu dodat ve formátu, co ti nic nerozbije.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1596
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Passingby »

MarkyParky píše: 25. 11. 2021, 23:24 Při náhodném pohledu pak není poznat, kdy jsou řádky natěsno dvě různé krátké možnosti a kdy to je pokračování jedné možnosti... (teda, někde to je poznat podle odsazení, ale i tak to mate).
Myšlenka (resp. přání, otec to myšlenky) byla taková, že útoky budou nahusto a pasti k útokům případně speciality (drači dech) budou oddělené větším odřádkováním. Možná jsem měl ještě nějakou potřebu rozdělit i skupiny těch zvláštních útoků a pastí, ale teď nevím.

Tím, že mám pasti v samostatném oddílku, je nepovažuju za pokračování řádku.

Pokud bylo víc druhů útoků během kola, mělo by to být vždy odsazené a s malým odřádkováním mezi ostatními útoky. Jestli to tak někde nemám, je to chyba. Kvůli tomu jsem tam pak musel zavádět nesmyslně dva styly, protože tvrdé zalomení nebylo odsazené (neobhajuju, jenom vysvětluju, je to legacy...).

Násobné útoky stejnou věcí (asi akorát chřestýš) pak měly místo opakovaného ÚČ v závorce "(2x)," abych to odlišil od "dvouhlavého chřestýše."

(Na zbytek kouknu později)
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů