[Retroklon] Bestiář

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1638
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

[Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Passingby »

Přepis bestiáře z DrD 1.0 PPZ pro Retroklon.

Aktuální pracovní verze. Nejviditelnější změna je zakomponování pastí přímo k útokům, které je způsobují, a trochu jiná typografie pastí (obyčejná šipka na správným místě umí divy...).

• útok rzivého netvora přejmenován na „útok na zbraň“
• reformulace nemoci u krys
• odstranění „shození na zem“ u krys
• „bojovnost“ v popisech rozdělena na „chování“ a „bojovnost“
• opravy úvodu (bojovnost, chování, útoky)
• zavedení ÚČ „A“ pro automatické útoky
• útoky s nulovým zranění přepsané z 5/(0) na 5/(nic)
• dosahy útoků z popisu do statbloku (moc toho nebylo)
• doplnění zranitelností u draků
• řasnatka – dostřel 10 sh (v PPZ nebyl)
• opravené přírůstky magenergie u Neviděných
• drobné přestylování útoků
• typografické detaily (pomlčky v pastech, šipky místo dvojteček v pastech, opravené x na ×, zrušení uvozovek kolem efektů pastí)

RetroDrD0 - Bestiar 20211127 0123.pdf (příspěvek)

Starší verze
RetroDrD0 - Bestiar 20211116 1825.pdf (příspěvek, zdrojové soubory)
RetroDrD0 - Bestiar 20211115 0153.pdf (příspěvek)
Naposledy upravil(a) Passingby dne 27. 11. 2021, 01:44, celkem upraveno 10 x.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1638
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Passingby »

Návrh statbloků
  • ŽS jsem měl původně jako "ŽS: 3" stejným písmem jako zbytek na prvním místě, ale takhle mi to přijde přehlednější (v PPZ nemá nic větší ŽS než 9)
  • ještě musím dodělat pohyblivosti (i když by mě docela zajímalo, kolik lidí je při hře používalo...)
  • lykantropy dodělám ručně nakonec (obě podoby mají stejné staty a liší se jenom útokem)
EDIT fix bullet listu
RetroDrD0 - BezVerze - Bestiar TEST STATS 20211110 1545.png
Naposledy upravil(a) Passingby dne 11. 11. 2021, 13:30, celkem upraveno 2 x.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Pan Bača
Příspěvky: 302
Registrován: 7. 12. 2005, 14:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Pan Bača »

Přijde mi, že tam je té kurzívy až moc. Nezkoušel jsi ty zkratky dát normálním textem?
Sil: +3, Obr: 4
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Quentin »

K tomu jsem se taky dopracoval :) Když je vše kurzívou, tak nemusí být nic kurzívou :)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1638
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Passingby »

Aktuální stav bestiáře. Text by měl být víceméně komplet, zbývá doplnit statbloky a dodělat sazbu.
  • červ - chybí mechanika dušení postavy lepidlem
  • řasnatka - chybí dostřel blesků
  • zelený hlen - nejasná mechanika zranění při pálení ohněm
  • vodník - topení jsem předělal na postupné odebírání životů
  • nemrtví - moc se mi nezdá to, že nevydávají zvuk, ale beru jako herní fakt a opisuju
  • nemrtví - v 1.0 chybí zranitelnost svěcenou vodou (1k6+1), tak jsem ji tam přidal.
  • nevidění - asi by měli být zranitelní jenom kouzelnými zbraněmi, ale v 1.0 o tom žádná zmínka není
  • dikobraz - v 1.0 chybí dostřel ostnů a není jasné, jak útočí nablízko
  • krysy - v 1.0 chybí mechanika sražení na zem
EDIT Naučil jsem se v phpbb správně dělat bullet listy...
Přílohy
RetroDrD0 - BezVerze - Bestiar 20211110 1601.pdf
(131.72 KiB) Staženo 49 x
RetroDrD0 - BezVerze - Bestiar 20211110 1601.odt
(57.19 KiB) Staženo 51 x
RetroDrD0 - BezVerze - Bestiar 20211110 1601.docx
(33.91 KiB) Staženo 50 x
Naposledy upravil(a) Passingby dne 11. 11. 2021, 13:29, celkem upraveno 1 x.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1638
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Passingby »

Ad kurzíva: Ty bloky budou pod nadpisem před textovým popisem potvory. Ještě nahraju další PDF, kde to bude vidět. Je to návrh (relativně ;-) ) otevřený diskuzi.

Chtěl jsem (1) aby to bylo relativně výrazně, ale zas ne moc, oddělené od ostatního textu a (2) aby byly výrazné číselné hodnoty (jsou tučně). Jestli se v té kurzívě bold ztrácí, je to chyba.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1638
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Passingby »

Ukázka statbloků v kombinaci s textem. Zkusil jsem zrušit tu kurzívu a vypadá to OK, asi tam byla fakt zbytečná. Odlišil jsem to zúženým bezpatkovým písmem.
RetroDrD0 - BezVerze - Bestiar TEST 2COL 20211110 1640.png
Přílohy
RetroDrD0 - BezVerze - Bestiar TEST 2COL 20211110 1640.pdf
(155.86 KiB) Staženo 54 x
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1638
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Passingby »

+ tabulky, ze kterých generuju statbloky
Přílohy
RetroDrD0 - BezVerze - Tabulky Bestiar 20211110 1653.xlsx
(65.69 KiB) Staženo 52 x
RetroDrD0 - BezVerze - Tabulky Bestiar 20211110 1653.ods
(72.86 KiB) Staženo 56 x
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Pan Bača
Příspěvky: 302
Registrován: 7. 12. 2005, 14:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Pan Bača »

jo, je to přehlednější.

a čistě hnidopišsky: ty mezery za interpunkcí chybí schválně kvůli úspoře místa? A –1 není -1. Vypadá to jako blbost, ale je to chyba a blbě to i vypadá.
A za mě, tam kde není nic a ty tam máš ten spojovník, bych osobně dal pomlčku nebo dlouhou pomlčku —
Pro porovnání:
Sil:+2 Obr:- Vyř:2
Sil:+2 Obr:Vyř:2
Sil:+2 Obr:Vyř:2

5/-1 (roh)
5/–1 (roh)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20995
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Markus »

"Past s nebezpečností 8/Int a účinkem nic/zmámení."
Nešel by vymyslet nějaký míň rozkecaný zápis, který by z dálky nevypadal jako souvislý text a byl tedy viditelnější?

Třeba něco jako
Int. 8: nic/zmámení
?
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1638
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Passingby »

Tyhle poznámky uvítám, protože to dělám v LibreOffice a ne všechno to dělá samo (třeba tvrdý mezery za předložkama tam musím nahrazovat ručně :eyecrazy: takovej Word to tam lupe sám jak člověk píše).

Mezery za interpunkcí chybí záměrně (1) kvůli úspoře místa (ale s tím zúženým písmem ho teď mám víc) a (2) pro "lepší vizuální spojení" s názvem statistiky (hodnota je zvýrazněná tučně).

S těma pomlčkama máš pravdu a líp to vynikne. Bazilišek je dlouhá pomlčka (em dash), gorgona krátká (en dash) a u chřestýše je vidět spojovník. Nejvíc se mi líbí ta krátká pomlčka, dlouhá už je moc dlouhá.
RetroDrD0 - BezVerze - Bestiar TEST STATS 20211110 1818 en dash em dash.png
Pan Bača píše: 10. 11. 2021, 17:35 jo, je to přehlednější.

a čistě hnidopišsky: ty mezery za interpunkcí chybí schválně kvůli úspoře místa? A –1 není -1. Vypadá to jako blbost, ale je to chyba a blbě to i vypadá.
A za mě, tam kde není nic a ty tam máš ten spojovník, bych osobně dal pomlčku nebo dlouhou pomlčku —
Pro porovnání:
Sil:+2 Obr:- Vyř:2
Sil:+2 Obr:Vyř:2
Sil:+2 Obr:Vyř:2

5/-1 (roh)
5/–1 (roh)
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Quentin »

Hlasuji za návrat patkového písma do stat-blocku. Ta velká čísla úrovní jsou největší eye-catcher a tohle písmo je nudné.

A mezi odrážkami nemusí být volné řádky. IMHO mají být řádky jen mezi odstavci a odrážkový seznam je svůj odstavec. Vypadá to líp a šetří místo.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Pan Bača
Příspěvky: 302
Registrován: 7. 12. 2005, 14:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Pan Bača »

Iwas Passingby píše: 10. 11. 2021, 18:21 S těma pomlčkama máš pravdu a líp to vynikne. Bazilišek je dlouhá pomlčka (em dash), gorgona krátká (en dash) a u chřestýše je vidět spojovník. Nejvíc se mi líbí ta krátká pomlčka, dlouhá už je moc dlouhá.
To jsi to trošku pospojoval až moc. Tu dlouhou pomlčku jsem myslel jen u vyznačení, že tady nic není. U minusu by měla být normální pomlčka.

EDIT: spojovník tam nepatří, ten se používá ke spojování a jen v určitých případech. Pevná mezera se dá jednoduše hromadně nahradit, případně pokud se to bude sázet v INDD, poradí si s tím skript.

Jinak ve wordu je normální pomlčka CTRL- (minus na numerické klávesnici, což asi v LO nefunguje)... takže ALT 0150, na dlouhou Alt 0151
Naposledy upravil(a) Pan Bača dne 10. 11. 2021, 18:52, celkem upraveno 1 x.
Za tento příspěvek děkují uživateli Pan Bača:
Passingby
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1638
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Passingby »

Markus píše: 10. 11. 2021, 17:52
"Past s nebezpečností 8/Int a účinkem nic/zmámení."
Nešel by vymyslet nějaký míň rozkecaný zápis, který by z dálky nevypadal jako souvislý text a byl tedy viditelnější?

Třeba něco jako
Int. 8: nic/zmámení
?
Good point...

Std DrD zápis pastí je Int–8–nic/zmámení (zavedli to asi až v 1.5, nebo možná dřív v PPP). Radši bych byl pro zápis typu 8/Int: nic/zmámení, protože (1) je z toho jasnější směr, kterým to postupuje (způsob hodu: výsledek) a (2) líp v tom vypadají složitější věci jako 9/–: "bude 1k3 kol zticha"/"bude vřískat" (teď nevím, jak DrD zapisovalo pasti bez vlastnosti).

A nejradši bych asi byl, kdyby se otočily účinky, protože se to podhazuje (tzn. v současném zápisu je výsledek při podhození je vpravo a výsledek při přehození vlevo), ale to už by asi ortodox drdisti nestrávili... (a moc bych se jim nedivil) (Ten příklad z Vřeska znamená, že je 90% pravděpodobnost, že bude vřískat a zbývajících 10 %, že bude 1k3 kol zticha. Ale pssssst, je to "hod na past" a ne "procentní hod" :>;o) )
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1638
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Retroklon] Bestiář

Příspěvek od Passingby »

Quentin píše: 10. 11. 2021, 18:24 Hlasuji za návrat patkového písma do stat-blocku. Ta velká čísla úrovní jsou největší eye-catcher a tohle písmo je nudné.
Písmo je zpoloviny nepodstatný detail, který se dá změnit nakonec, a zpoloviny dost zásadní věc, která určuje kolik informací se vejde na jeden řádek. Teď bych hlavně řešil to, jestli vám vyhovuje pořadí a uspořádání statbloku. Což ale taky souvisí s tím, jakým je písmem a kolik je místa na řádku.

Statbloky můžu přeskládat a přegenerovat všechny zaráz a není problém vám udělat obrázky různých variant pro srovnání, ale pak to tam budu muset cca 70x nakopírovat a to už se mi moc nebude chtít dělat v tom nejaké změny, mazat to a kopírovat to tam znovu.
Quentin píše: 10. 11. 2021, 18:24 A mezi odrážkami nemusí být volné řádky. IMHO mají být řádky jen mezi odstavci a odrážkový seznam je svůj odstavec. Vypadá to líp a šetří místo.
U sebe to už na to mám částečně spravený, protože mi to taky trhalo oči. Je to relativní detail, ale musím kvůli tomu ty seznamy nastylovat. Přišlo mi, že by to ani nemuselo být odsazené.
zarovnani.png
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti