[Retroklon] Bestiář
Moderátor: Bouchi
-
- Příspěvky: 1650
- Registrován: 13. 10. 2021, 16:41
[Retroklon] Bestiář
Přepis bestiáře z DrD 1.0 PPZ pro Retroklon.
Aktuální pracovní verze. Nejviditelnější změna je zakomponování pastí přímo k útokům, které je způsobují, a trochu jiná typografie pastí (obyčejná šipka na správným místě umí divy...).
• útok rzivého netvora přejmenován na „útok na zbraň“
• reformulace nemoci u krys
• odstranění „shození na zem“ u krys
• „bojovnost“ v popisech rozdělena na „chování“ a „bojovnost“
• opravy úvodu (bojovnost, chování, útoky)
• zavedení ÚČ „A“ pro automatické útoky
• útoky s nulovým zranění přepsané z 5/(0) na 5/(nic)
• dosahy útoků z popisu do statbloku (moc toho nebylo)
• doplnění zranitelností u draků
• řasnatka – dostřel 10 sh (v PPZ nebyl)
• opravené přírůstky magenergie u Neviděných
• drobné přestylování útoků
• typografické detaily (pomlčky v pastech, šipky místo dvojteček v pastech, opravené x na ×, zrušení uvozovek kolem efektů pastí)
RetroDrD0 - Bestiar 20211127 0123.pdf (příspěvek)
Starší verze
RetroDrD0 - Bestiar 20211116 1825.pdf (příspěvek, zdrojové soubory)
RetroDrD0 - Bestiar 20211115 0153.pdf (příspěvek)
Aktuální pracovní verze. Nejviditelnější změna je zakomponování pastí přímo k útokům, které je způsobují, a trochu jiná typografie pastí (obyčejná šipka na správným místě umí divy...).
• útok rzivého netvora přejmenován na „útok na zbraň“
• reformulace nemoci u krys
• odstranění „shození na zem“ u krys
• „bojovnost“ v popisech rozdělena na „chování“ a „bojovnost“
• opravy úvodu (bojovnost, chování, útoky)
• zavedení ÚČ „A“ pro automatické útoky
• útoky s nulovým zranění přepsané z 5/(0) na 5/(nic)
• dosahy útoků z popisu do statbloku (moc toho nebylo)
• doplnění zranitelností u draků
• řasnatka – dostřel 10 sh (v PPZ nebyl)
• opravené přírůstky magenergie u Neviděných
• drobné přestylování útoků
• typografické detaily (pomlčky v pastech, šipky místo dvojteček v pastech, opravené x na ×, zrušení uvozovek kolem efektů pastí)
RetroDrD0 - Bestiar 20211127 0123.pdf (příspěvek)
Starší verze
RetroDrD0 - Bestiar 20211116 1825.pdf (příspěvek, zdrojové soubory)
RetroDrD0 - Bestiar 20211115 0153.pdf (příspěvek)
Naposledy upravil(a) Passingby dne 27. 11. 2021, 01:44, celkem upraveno 10 x.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
-
- Příspěvky: 1650
- Registrován: 13. 10. 2021, 16:41
Re: [Retroklon] Bestiář
Návrh statbloků
- ŽS jsem měl původně jako "ŽS: 3" stejným písmem jako zbytek na prvním místě, ale takhle mi to přijde přehlednější (v PPZ nemá nic větší ŽS než 9)
- ještě musím dodělat pohyblivosti (i když by mě docela zajímalo, kolik lidí je při hře používalo...)
- lykantropy dodělám ručně nakonec (obě podoby mají stejné staty a liší se jenom útokem)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Passingby dne 11. 11. 2021, 13:30, celkem upraveno 2 x.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
-
- Příspěvky: 302
- Registrován: 7. 12. 2005, 14:45
- Bydliště: Brno
Re: [Retroklon] Bestiář
Přijde mi, že tam je té kurzívy až moc. Nezkoušel jsi ty zkratky dát normálním textem?
Sil: +3, Obr: 4
Sil: +3, Obr: 4
-
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
Re: [Retroklon] Bestiář
K tomu jsem se taky dopracoval Když je vše kurzívou, tak nemusí být nic kurzívou
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
-
- Příspěvky: 1650
- Registrován: 13. 10. 2021, 16:41
Re: [Retroklon] Bestiář
Aktuální stav bestiáře. Text by měl být víceméně komplet, zbývá doplnit statbloky a dodělat sazbu.
- červ - chybí mechanika dušení postavy lepidlem
- řasnatka - chybí dostřel blesků
- zelený hlen - nejasná mechanika zranění při pálení ohněm
- vodník - topení jsem předělal na postupné odebírání životů
- nemrtví - moc se mi nezdá to, že nevydávají zvuk, ale beru jako herní fakt a opisuju
- nemrtví - v 1.0 chybí zranitelnost svěcenou vodou (1k6+1), tak jsem ji tam přidal.
- nevidění - asi by měli být zranitelní jenom kouzelnými zbraněmi, ale v 1.0 o tom žádná zmínka není
- dikobraz - v 1.0 chybí dostřel ostnů a není jasné, jak útočí nablízko
- krysy - v 1.0 chybí mechanika sražení na zem
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Passingby dne 11. 11. 2021, 13:29, celkem upraveno 1 x.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
-
- Příspěvky: 1650
- Registrován: 13. 10. 2021, 16:41
Re: [Retroklon] Bestiář
Ad kurzíva: Ty bloky budou pod nadpisem před textovým popisem potvory. Ještě nahraju další PDF, kde to bude vidět. Je to návrh (relativně ) otevřený diskuzi.
Chtěl jsem (1) aby to bylo relativně výrazně, ale zas ne moc, oddělené od ostatního textu a (2) aby byly výrazné číselné hodnoty (jsou tučně). Jestli se v té kurzívě bold ztrácí, je to chyba.
Chtěl jsem (1) aby to bylo relativně výrazně, ale zas ne moc, oddělené od ostatního textu a (2) aby byly výrazné číselné hodnoty (jsou tučně). Jestli se v té kurzívě bold ztrácí, je to chyba.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
-
- Příspěvky: 1650
- Registrován: 13. 10. 2021, 16:41
Re: [Retroklon] Bestiář
Ukázka statbloků v kombinaci s textem. Zkusil jsem zrušit tu kurzívu a vypadá to OK, asi tam byla fakt zbytečná. Odlišil jsem to zúženým bezpatkovým písmem.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
-
- Příspěvky: 1650
- Registrován: 13. 10. 2021, 16:41
Re: [Retroklon] Bestiář
+ tabulky, ze kterých generuju statbloky
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
-
- Příspěvky: 302
- Registrován: 7. 12. 2005, 14:45
- Bydliště: Brno
Re: [Retroklon] Bestiář
jo, je to přehlednější.
a čistě hnidopišsky: ty mezery za interpunkcí chybí schválně kvůli úspoře místa? A –1 není -1. Vypadá to jako blbost, ale je to chyba a blbě to i vypadá.
A za mě, tam kde není nic a ty tam máš ten spojovník, bych osobně dal pomlčku nebo dlouhou pomlčku —
a čistě hnidopišsky: ty mezery za interpunkcí chybí schválně kvůli úspoře místa? A –1 není -1. Vypadá to jako blbost, ale je to chyba a blbě to i vypadá.
A za mě, tam kde není nic a ty tam máš ten spojovník, bych osobně dal pomlčku nebo dlouhou pomlčku —
Pro porovnání:
Sil:+2 Obr:- Vyř:2
Sil:+2 Obr:– Vyř:2
Sil:+2 Obr:— Vyř:2
5/-1 (roh)
5/–1 (roh)
-
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21028
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Re: [Retroklon] Bestiář
Nešel by vymyslet nějaký míň rozkecaný zápis, který by z dálky nevypadal jako souvislý text a byl tedy viditelnější?"Past s nebezpečností 8/Int a účinkem nic/zmámení."
Třeba něco jako
?Int. 8: nic/zmámení
-
- Příspěvky: 1650
- Registrován: 13. 10. 2021, 16:41
Re: [Retroklon] Bestiář
Tyhle poznámky uvítám, protože to dělám v LibreOffice a ne všechno to dělá samo (třeba tvrdý mezery za předložkama tam musím nahrazovat ručně takovej Word to tam lupe sám jak člověk píše).
Mezery za interpunkcí chybí záměrně (1) kvůli úspoře místa (ale s tím zúženým písmem ho teď mám víc) a (2) pro "lepší vizuální spojení" s názvem statistiky (hodnota je zvýrazněná tučně).
S těma pomlčkama máš pravdu a líp to vynikne. Bazilišek je dlouhá pomlčka (em dash), gorgona krátká (en dash) a u chřestýše je vidět spojovník. Nejvíc se mi líbí ta krátká pomlčka, dlouhá už je moc dlouhá.
Mezery za interpunkcí chybí záměrně (1) kvůli úspoře místa (ale s tím zúženým písmem ho teď mám víc) a (2) pro "lepší vizuální spojení" s názvem statistiky (hodnota je zvýrazněná tučně).
S těma pomlčkama máš pravdu a líp to vynikne. Bazilišek je dlouhá pomlčka (em dash), gorgona krátká (en dash) a u chřestýše je vidět spojovník. Nejvíc se mi líbí ta krátká pomlčka, dlouhá už je moc dlouhá.
Pan Bača píše: ↑10. 11. 2021, 17:35 jo, je to přehlednější.
a čistě hnidopišsky: ty mezery za interpunkcí chybí schválně kvůli úspoře místa? A –1 není -1. Vypadá to jako blbost, ale je to chyba a blbě to i vypadá.
A za mě, tam kde není nic a ty tam máš ten spojovník, bych osobně dal pomlčku nebo dlouhou pomlčku —Pro porovnání:
Sil:+2 Obr:- Vyř:2
Sil:+2 Obr:– Vyř:2
Sil:+2 Obr:— Vyř:2
5/-1 (roh)
5/–1 (roh)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
-
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
Re: [Retroklon] Bestiář
Hlasuji za návrat patkového písma do stat-blocku. Ta velká čísla úrovní jsou největší eye-catcher a tohle písmo je nudné.
A mezi odrážkami nemusí být volné řádky. IMHO mají být řádky jen mezi odstavci a odrážkový seznam je svůj odstavec. Vypadá to líp a šetří místo.
A mezi odrážkami nemusí být volné řádky. IMHO mají být řádky jen mezi odstavci a odrážkový seznam je svůj odstavec. Vypadá to líp a šetří místo.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
-
- Příspěvky: 302
- Registrován: 7. 12. 2005, 14:45
- Bydliště: Brno
Re: [Retroklon] Bestiář
To jsi to trošku pospojoval až moc. Tu dlouhou pomlčku jsem myslel jen u vyznačení, že tady nic není. U minusu by měla být normální pomlčka.Iwas Passingby píše: ↑10. 11. 2021, 18:21 S těma pomlčkama máš pravdu a líp to vynikne. Bazilišek je dlouhá pomlčka (em dash), gorgona krátká (en dash) a u chřestýše je vidět spojovník. Nejvíc se mi líbí ta krátká pomlčka, dlouhá už je moc dlouhá.
EDIT: spojovník tam nepatří, ten se používá ke spojování a jen v určitých případech. Pevná mezera se dá jednoduše hromadně nahradit, případně pokud se to bude sázet v INDD, poradí si s tím skript.
Jinak ve wordu je normální pomlčka CTRL- (minus na numerické klávesnici, což asi v LO nefunguje)... takže ALT 0150, na dlouhou Alt 0151
Naposledy upravil(a) Pan Bača dne 10. 11. 2021, 18:52, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 1650
- Registrován: 13. 10. 2021, 16:41
Re: [Retroklon] Bestiář
Good point...
Std DrD zápis pastí je Int–8–nic/zmámení (zavedli to asi až v 1.5, nebo možná dřív v PPP). Radši bych byl pro zápis typu 8/Int: nic/zmámení, protože (1) je z toho jasnější směr, kterým to postupuje (způsob hodu: výsledek) a (2) líp v tom vypadají složitější věci jako 9/–: "bude 1k3 kol zticha"/"bude vřískat" (teď nevím, jak DrD zapisovalo pasti bez vlastnosti).
A nejradši bych asi byl, kdyby se otočily účinky, protože se to podhazuje (tzn. v současném zápisu je výsledek při podhození je vpravo a výsledek při přehození vlevo), ale to už by asi ortodox drdisti nestrávili... (a moc bych se jim nedivil) (Ten příklad z Vřeska znamená, že je 90% pravděpodobnost, že bude vřískat a zbývajících 10 %, že bude 1k3 kol zticha. Ale pssssst, je to "hod na past" a ne "procentní hod" )
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
-
- Příspěvky: 1650
- Registrován: 13. 10. 2021, 16:41
Re: [Retroklon] Bestiář
Písmo je zpoloviny nepodstatný detail, který se dá změnit nakonec, a zpoloviny dost zásadní věc, která určuje kolik informací se vejde na jeden řádek. Teď bych hlavně řešil to, jestli vám vyhovuje pořadí a uspořádání statbloku. Což ale taky souvisí s tím, jakým je písmem a kolik je místa na řádku.
Statbloky můžu přeskládat a přegenerovat všechny zaráz a není problém vám udělat obrázky různých variant pro srovnání, ale pak to tam budu muset cca 70x nakopírovat a to už se mi moc nebude chtít dělat v tom nejaké změny, mazat to a kopírovat to tam znovu.
U sebe to už na to mám částečně spravený, protože mi to taky trhalo oči. Je to relativní detail, ale musím kvůli tomu ty seznamy nastylovat. Přišlo mi, že by to ani nemuselo být odsazené.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.