Erillion – kampaň poctivého „generického“ starého D&D (v OSE)
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Erillion – kampaň poctivého „generického“ starého D&D (v OSE)
Začínám novou kampaň, tentokrát v OSE a s cílem vyzkoušet si poctivé „staré“ D&D. To slovo „staré“ je v uvozovkách, protože sice budu používat stará pravidla, ale nejde mi o rekonstrukci 70. let – naopak, chci si v praxi vyzkoušet principy práce se starým D&D, které se vyvinuly v rámci old school renesance (OSR). Takže bude sandbox, hexcrawl a spousta jiných populárních slovíček.
Úvodní představení:
ER00: Jak správně hrát poctivé „staré“ D&D?
ER01: Počestná zrada.
Pokud jste z Brna a chcete se přidat, rád vás uvítám!
Úvodní představení:
ER00: Jak správně hrát poctivé „staré“ D&D?
ER01: Počestná zrada.
Pokud jste z Brna a chcete se přidat, rád vás uvítám!
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Erillion – kampaň poctivého „generického“ starého D&D (v OSE)
Zápis a záznam z prvního sezení. Vyslyšel jsem Eerieho přání a dal jsem na stůl mikrofon. Za poslouchatelnost neručím. Není to žádné veřejné představení, ale prostě jen šmírácký záznam od herního stolu.
ER01: Počestná zrada
ER01: Počestná zrada
Naše kampaň se „starém D&D“ (skrze retroklon Old School Essentials), představená tady, právě začíná. A tentokrát s novinkou: k zápisům přikládám i audiozáznam sezení, takže jestli vám nestačí číst přehledné stručné souhrny a chcete plný zážitek toho, jak pět lidí chřoupe chipsy, tlachá a do toho provozuje cosi lehce připomínajícího roleplaying, teď můžete!
A teď už vítejte na Erillionu!
Re: Erillion – kampaň poctivého „generického“ starého D&D (v OSE)
Ve hře byli vrrci velcí jako ovce, v zápisu jako telata... začínám se bát, že na příští hře už bude T. mít chlupaté slůně
Re: Erillion – kampaň poctivého „generického“ starého D&D (v OSE)
Jo, taky jsem se nad tím pousmál. Ale co my víme - ještě ten svět nemáme prozkoumaný, klidně můžou být ovce velké jako telata.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Erillion – kampaň poctivého „generického“ starého D&D (v OSE)
Tak dlouhé představování postav pro tak smrtelný systém
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Erillion – kampaň poctivého „generického“ starého D&D (v OSE)
Proto můj výtlem vůči Winnie: „Ty máš dokonce backstory!“
Hned v prvním sezení umřela jedna postava, hned prvním útokem. Ale jelikož jsem měkota, mám záchrannou tabulku, která umožňuje s trvalými následky přežít, a hráčovi to zrovna dobře napadalo, tak se z toho vyhrabal.
Stále ještě zvažuju, jestli to fakt nenechat v hardcore režimu "0 životů a jsi mrtvej, no save", ale obávám se, že to už bych si mohl zahrávat s hráčskou frustrací.
Hned v prvním sezení umřela jedna postava, hned prvním útokem. Ale jelikož jsem měkota, mám záchrannou tabulku, která umožňuje s trvalými následky přežít, a hráčovi to zrovna dobře napadalo, tak se z toho vyhrabal.
Stále ještě zvažuju, jestli to fakt nenechat v hardcore režimu "0 životů a jsi mrtvej, no save", ale obávám se, že to už bych si mohl zahrávat s hráčskou frustrací.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Erillion – kampaň poctivého „generického“ starého D&D (v OSE)
Spoilery! Ještě poslouchám
My teď nově místo death savu hrajeme takové 3,5e-like krvácení;
Postava na 0 a méně hp je v bezvědomí a krvácí 1hp za kolo
Postava na -1/2 celkových hp umírá.
Navrhli to hráči, aby bylo nějaké drama se zachraňováním krvácejících. Ještě nikdo pod nulu nepadl. Pak poreferuju, jak to funguje.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Erillion – kampaň poctivého „generického“ starého D&D (v OSE)
Prohrál jsem sázku sám se sebou, protože jsem si neuměl představit, že to bude někdo poslouchat.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Erillion – kampaň poctivého „generického“ starého D&D (v OSE)
To jsme dva, Karle. Skoro... sázel jsem aspoň na toho Eerieho.
(Já to taky mám rozposlouchané, ale to je jen forma sebereflexe a nepočítá se to.)
(Já to taky mám rozposlouchané, ale to je jen forma sebereflexe a nepočítá se to.)
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Erillion – kampaň poctivého „generického“ starého D&D (v OSE)
Doplňte mi někdo k těm postavám i nicky z rpgf, ať vím, kdo jde kdo
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Erillion – kampaň poctivého „generického“ starého D&D (v OSE)
Tak co, už jsi doposlouchat? Nebo jsi při souboji odpadl?
Kdyžtak je to zestručněné do zápisu.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Erillion – kampaň poctivého „generického“ starého D&D (v OSE)
Markus: "Ráno vyjde sluníčko. Možná," a hodí kostkou
Já: "Wait what, oni hrajou Mork Borg?"
Já: "Wait what, oni hrajou Mork Borg?"
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Erillion – kampaň poctivého „generického“ starého D&D (v OSE)
Hody na počasí jsou cool.
Zavedl jsem si pravidlo, že kampaň vždycky začne v herním světě ten samý den, co začne v reálu. Protože už mě nebavilo, jak všechny kampaně začínají na jaře. Tak teď nás čekají zimní dobrodružství...
A ještě než to doposloucháš...
ER02: Sezení, které se nepovedlo
Zavedl jsem si pravidlo, že kampaň vždycky začne v herním světě ten samý den, co začne v reálu. Protože už mě nebavilo, jak všechny kampaně začínají na jaře. Tak teď nás čekají zimní dobrodružství...
A ještě než to doposloucháš...
ER02: Sezení, které se nepovedlo
No, muselo to jednou přijít, jenom jsem to nečekal tak brzo. Jedno z těch sezení, kdy byste nejradši vrátili čas a zkusili to znova. Na druhou stranu, pokud je cílem téhle kampaně vyzkoušet si, co mi přihraní oldschoolového sandboxu funguje a co ne, tak jsem dostal dost studijního materiálu. Popořadě…
Naše družina čtyř dobrodruhů hledá ztraceného kupce Sarkeema Přesvědčivého. Dorazila do tvrze Huga Hrubiána, v jejímž okolí kupec zmizel, a rozhovorem s jeho (ukradeným) koněm zjistila, že kupec byl přepaden a odvlečen lidmi, kteří páchli rybinou. Na dnešek je v plánu vyrazit v jeho stopách.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Erillion – kampaň poctivého „generického“ starého D&D (v OSE)
Přesně tohle jsme před pár týdny zavedli u nás. V průměru se hraje jednou týdně, výpravy trvají cca týden, nebyl důvod to takhle nedělat
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti